Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

Καβάλα: Οι τρεις αιτίες για την κατάρρευση της γέφυρας



Δημόσιες Υποδομές δεν είναι μόνο η μελέτη και η κατασκευή των έργων, αλλά και η συντήρηση, οι περιοδικοί έλεγχοι και η λειτουργία τους.

Το βάρος του γερανού, η οξείδωση του οπλισμού της γέφυρας και κάποιες αστοχίες στη μελέτη είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι λόγοι για τους οποίους υποχώρησε το οδόστρωμα και κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας στην Εθνική Οδό Καβάλας-Ξάνθης, η οποία παραλίγο να... καταπιεί ένα γερανοφόρο όχημα και ένα ΙΧ μαζί με τους επιβάτες του


Τη γέφυρα κατασκεύασε στο τέλος της δεκαετίας του 1980 ο Δήμος Καβάλας, με χρήματα που εξοικονόμησε από έργα αποχέτευσης στην περιοχή. Ομως, ουδέποτε προχώρησε σε έργα συντήρησής της, γιατί, όπως υποστηρίζει η δήμαρχος, Δήμητρα Τσανάκα, δεν είχε ούτε τα χρήματα ούτε την τεχνογνωσία για κάτι τέτοιο.

Επιπλέον, το ζήτημα της γέφυρας και το γεγονός ότι δεν έγινε ποτέ συντήρησή της απασχόλησαν επανειλημμένα το Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς όμως ποτέ να ληφθεί κάποια απόφαση.

«Η γέφυρα αυτή αποτελεί τμήμα του εθνικού δικτύου για το οποίο δεν είμαστε υπεύθυνοι εμείς. Επίσης ποτέ στην Ελλάδα δεν συντηρήθηκαν γέφυρες, άρα δεν είναι μόνο η δική μας γέφυρα που έμεινε έτσι από τότε που κατασκευάστηκε.

Ο δήμος δεν μπορεί να συντηρεί γέφυρες, δεν έχουμε τεχνογνωσία για κάτι τέτοιο» δήλωσε στο «Εθνος» η κ. Τσανάκα, που θα έχει σήμερα νέα σύσκεψη με επιτελείς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και στη συνέχεια θα αποστείλει επιστολές στα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, αλλά και στο υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. «Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε οτιδήποτε αυτή την ώρα. Πρέπει να προχωρήσει η έρευνα για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα» δηλώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί να ελεγχθεί το βάρος του γερανοφόρου οχήματος, ενώ θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι έχει οξειδωθεί, αφενός επειδή βρίσκεται μέσα στη θάλασσα και αφετέρου αφού ουδέποτε έχει συντηρηθεί, ενώ η μελέτη κατασκευής που έγινε στη δεκαετία του 1970 έχει κάποιες αστοχίες.

Το θέμα της απουσίας οποιασδήποτε εργασίας συντήρησης στη γέφυρα απασχόλησε τη σύσκεψη που έγινε το μεσημέρι του Σαββάτου στην Καβάλα παρουσία της υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνας Νοτοπούλου, η οποία εξέφρασε τον προβληματισμό της, καθώς, όπως είπε, είναι η δεύτερη γέφυρα που καταρρέει στην περιοχή.

Είχε προηγηθεί εκείνη του ποταμού Κομψάτου στον Ιασμο Ροδόπης. «Θα πρέπει να υπάρχει και έλεγχος για την απόδοση ευθυνών» διεμήνυσε η κ. Νοτοπούλου και πρόσθεσε πως σε περίπτωση που ο δήμος ή η περιφέρεια δηλώσουν αδυναμία για την ανακατασκευή της γέφυρας, καθώς πρόκειται για μεγάλο έργο που απαιτεί χρόνο και έχει υψηλό κόστος, τότε η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συνδράμει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου