Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Επισφραγίστηκε η αποτυχία στο ΕΜΠ και συνεχίζεται...

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 11.01.2023, 12:46
Επισφραγίστηκε η αποτυχία στο ΕΜΠ και συνεχίζεται...

Δεν θα γίνουν τελικά οι εκλογές σε οκτώ από τις συνολικά εννέα σχολές του Πολυτεχνείου, αφού οι φοιτητές δεν έδειξαν καμία προθυμία ούτε να καταθέσουν υποψηφιότητα ούτε να στελεχώσουν τις εφορευτικές επιτροπές. ● Απειλές από καθηγητή ακόμα και με πειθαρχική δίωξη για παρακώλυση της ακαδημαϊκής διαδικασίας σε συνδικαλιστή-μέλος του Δ.Σ. του φοιτητικού συλλόγου.

«Η προκήρυξη των εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπων σας στις Γενικές Συνελεύσεις των Σχολών του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον Νόμο 4957/2022, δεν προσέλκυσαν το ενδιαφέρον υποψηφίων και μελών εφορευτικών επιτροπών παρά μόνο στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ). [...] Συνεπώς, οι εκλογές που έχουν προγραμματιστεί για την Πέμπτη 12/1/2023 θα διεξαχθούν μόνο στη ΣΕΜΦE».

Τα παραπάνω γνωστοποίησε με ηλεκτρονικό μήνυμά του προς όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ο πρύτανης του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Ανδρέας Γ. Μπουντουβής, προχωρώντας μάλιστα και σε αξιολογικές κρίσεις ως προς το γεγονός ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι σπουδαστές απαξιώνουν τη διαδικασία των ηλεκτρονικών εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπων στα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ με τις προβλέψεις του νέου νόμου-πλαίσιο.


Ανδρέας Γ. ΜπουντουβήςEUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

«Κατά τη γνώμη μου όταν το ΕΜΠ καταφέρει να αποκτήσει συντεταγμένη εκπροσώπηση του φοιτητικού σώματος στα Οργανα Διοίκησης, τότε θα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα στον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του, σύμφωνα και με τη διεθνή εμπειρία. Αλλά αυτό είναι κατά κύριο λόγο υπόθεση των φοιτητών και φοιτητριών» λέει ο κ. Μπουντουβής και συνεχίζει: «Εύχομαι η τωρινή αδιαφορία ή απροθυμία ή διαφωνία για τη διαδικασία ή προτίμηση "ου μπλέξεις..." να παραχωρήσουν σύντομα τη θέση τους στη διαπίστωση της αναγκαιότητας για ουσιαστική εκπροσώπηση με ακαδημαϊκούς όρους. Και τότε πιθανόν να μη χρειάζεται οι εκλογές να γίνονται "υπό την σκέπη" του πρύτανη».

Είχαν προηγηθεί εκατοντάδες μέιλ σε φοιτητές και φοιτήτριες που καλούνταν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες ως «υποψήφια μέλη της Εφορευτικής Επιτροπής» ύστερα από «κλήρωση που έγινε από τον Πρύτανη», ενέργεια η οποία χαρακτηρίζεται από τους φοιτητές του ιδρύματος ως «ωμή πολιτική παρέμβαση». Για να σχηματιστεί εφορευτική επιτροπή απαιτούνται έξι μέλη (τρία τακτικά συν τρία αναπληρωματικά), ωστόσο ο κ. Μπουντουβής φρόντισε να αυξήσει τις πιθανότητες να επιτύχει τη σύσταση εφορευτικών στέλνοντας μαζικά μηνύματα.

Παρ’ όλα αυτά οι απαντήσεις που έλαβε από σπουδαστές για μη αποδοχή της θέσης και ρητής άρνησης συμμετοχής στις διαδικασίες από σεβασμό προς τις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων ήταν τόσες, που οι εκλογές δεν θα γίνουν τελικά σε οχτώ από τις συνολικά εννέα σχολές του Πολυτεχνείου. Ο πρύτανης όμως επέμεινε και απάντησε προσωπικά σε πολλούς από εκείνους που ενυπόγραφα αρνήθηκαν μία θέση στις εφορευτικές, λέγοντας ότι μπορεί εκείνοι να σέβονται τις αποφάσεις των συλλόγων τους, αλλά αυτός σέβεται τον νόμο...

Οι προσπάθειες της διοίκησης του Πανεπιστημίου να εφαρμόσει τον νέο νόμο απέδωσαν καρπούς μόνο σε μία περίπτωση, αυτή της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών όπου υπήρξαν εφτά υποψηφιότητες, με τη μία να αποσύρεται τελικά αργά χθες το απόγευμα και με την εφορευτική επιτροπή να συγκροτείται κάτω από περίεργες συνθήκες. Ενδεικτικό είναι ότι το ένα εκ των μελών της κάνει διπλωματική με τον κοσμήτορα της σχολής που, όπως μας λένε σπουδαστές του τμήματος, υποστηρίζει σθεναρά το νέο μέτρο.

Για το ζήτημα των εκλογών πραγματοποιήθηκε χθες παρέμβαση-ανακοίνωση σε μάθημά του, με τον καθηγητή να φτάνει να απειλεί με πειθαρχική δίωξη για παρακώλυση της ακαδημαϊκής διαδικασίας συνδικαλιστή-μέλος του Δ.Σ. του φοιτητικού συλλόγου, όπως καταγγέλλουν και πάλι οι φοιτητές. Αν προχωρήσει η διαδικασία, θα είναι ίσως η πρώτη φορά που εφαρμόζονται οι διατάξεις περί πειθαρχικού δικαίου του νόμου Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη και μάλιστα σε ένα ίδρυμα με την ιστορία του ΕΜΠ.
Απαξίωση

Τα παραπάνω έρχονται να επιβεβαιώσουν το αναλυτικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ μας του περασμένου Σαββάτου («Γυρνούν την πλάτη στις ηλεκτρονικές εκλογές οι φοιτητές», «Εφ.Συν.», 7.1.2023), σύμφωνα με το οποίο η μέχρι τώρα εμπειρία από τις τηλε-εκλογές ανάδειξης εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ δείχνει παταγώδη αποτυχία και απαξίωση του νέου συστήματος από την ίδια τη φοιτητική κοινότητα. Αλλά η πιο τρανή απόδειξη έρχεται από τον ίδιο τον πρύτανη του ΕΜΠ. «Κατατέθηκαν ελάχιστες υποψηφιότητες σε πέντε σχολές, ενώ σε τρεις σχολές καμία» λέει στο ενημερωτικό ηλεκτρονικό μήνυμά του και προσθέτει: «Δεν κατέστη εφικτή η συγκρότηση εφορευτικών επιτροπών με τον απαραίτητο αριθμό μελών, παρά μόνο στη ΣΕΜΦΕ».

● Για χθες ήταν προγραμματισμένες οι εκλογές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας (πρώην ΑΣΟΕΕ). Ωστόσο ακυρώθηκαν σε εφτά από τα οχτώ τμήματα (μόνο στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας πραγματοποιήθηκαν) γιατί δεν συγκροτήθηκαν εφορευτικές επιτροπές. Η... επιτυχία του νέου νόμου αναμένεται να συνεχιστεί και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου έχουν προκηρυχθεί εκλογές για τις 19 του μήνα.

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αρνητική απάντηση του Υπ. Οικονομικών στις διεκδικήσεις μας για τις εκτός έδρας μετακινήσεις



 Αρνητική απάντηση του Υπ. Οικονομικών στις διεκδικήσεις μας για τις εκτόςέδρας μετακινήσεις

 Συνάδελφοι/σες 

Αναρτούμε την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κου Σκυλακάκη σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση αναφορικά με την επιστολή των επτά (7) Ομοσπονδιών (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε., Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α., Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ., Π.Ο.ΜΗ.ΤΕ.ΔΥ., και Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ.) για την πλήρη αποζημίωση τωνμετακινήσεων των υπαλλήλων που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία

Η απάντηση συνοψίζεται στο ότι: «Η αναμόρφωση της υφιστάμενης νομοθεσίας για τις δαπάνες μετακίνησης όλων των κατηγοριών προσωπικού της Γενικής Κυβέρνησης, εξετάζεται κάθε φορά με βάση την κυβερνητική πολιτική για τις αποζημιώσεις του ως άνω προσωπικού και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Συνεπώς, τυχόν αναπροσαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου θα συναρτηθεί με τις επικρατούσες δημοσιονομικές συνθήκες.» 

Δηλαδή απορρίπτει καταρχήν τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας για βελτίωση τωνεκτός έδρας αποζημιώσεων και τις συναρτά από τις «επικρατούσες δημοσιονομικές συνθήκες.» Η απάντηση αυτή δυστυχώς αποτυπώνει την απαξίωση με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει κρίσιμες Δημόσιες Λειτουργίες, όπως η αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών, η επίβλεψη των Δημοσίων Έργων και Μελετών, οι ελεγκτικές λειτουργίες, η προστασία του Περιβάλλοντος. Λειτουργίες που αυτή τη στιγμή επιτελούνται με ευσυνειδησία και αυταπάρνηση από εκατοντάδες Μηχανικούς και άλλους Υπαλλήλους οι οποίοι επιβαρύνονται με το αυξημένο κόστος μετακινήσεων, με τα δικά τους μέσα και με τρομακτική γραφειοκρατία για να υπερασπίσουν το Δημόσιο Συμφέρον. 

Από πλευράς μας δηλώνουμε ότι ούτε οι προσωπικές και οικογενειακές μας «δημοσιονομικές συνθήκες» επιτρέπουν τη συνέχιση της χρηματοδότηση των Υπηρεσιακών μας μετακινήσεων από τον πενιχρό οικογενειακό μας προϋπολογισμό. Καλούμε όλους/ες τους συναδέλφους να στηρίξουν και να πλαισιώσουν τις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος εκκινώντας από την Απεργία – Αποχή στις ΥΔΟΜ στις 23 Ιανουαρίου, ώστε να στείλουμε μήνυμα ότι η θεσμική και μισθολογική μας υποβάθμιση μας δεν είναι πια ανεκτή.

Υπ. Οικονομικών : Σχετικά με την υπ΄ αριθ. 295/03-11-2022 αναφορά.pdf

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

“Η μείωση του νόμιμου πληθυσμού της Ελλάδας ανάμεσα στο 2011 και το 2021”


Τα υλικά αποτελέσματα των μνημονιακών πολιτικών με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα....

Κυκλοφόρησε και επισυνάπτεται το νέο τεύχος της σειράς Flash News με θέμα:

“Η μείωση του νόμιμου πληθυσμού της Ελλάδας ανάμεσα στο 2011 και το 2021”


Από τη σύγκριση των δεδομένων του νόμιμου πληθυσμού του 2011 με τα πρόσφατα δημοσιοποιημένα δεδομένα του 2021 προκύπτει μια μείωση των ημεδαπών κάτοικων (δημοτών) ανάμεσα στις δυο τελευταίες απογραφές κατά 187 χιλ.. Η μείωση αυτή είναι κατά πολύ μικρότερη από την αναμενομένη, καθώς την ίδια περίοδο το ισοζύγιο γεννήσεις-θάνατοι των ημεδαπών είναι αρνητικό κατά 407 χιλ., ενώ ταυτόχρονα αρνητικό είναι και το μεταναστευτικό τους ισοζύγιο (οι έξοδοι από την χώρα μας ήταν πολύ περισσότερες από τις εισόδους). Τα δυο αυτά αρνητικά ισοζυγία δεν αντισταθμίσθηκαν από τα άτομα που απέκτησαν την ελληνική ιθαγένεια ανάμεσα στο 2011 και το 2021 (και κατ’ επέκταση προστέθηκαν στον νόμιμο πληθυσμό). Η αναντίστοιχη με την πραγματικότητα αυτή μικρή μείωση του νόμιμου πληθυσμού της Ελλάδας ανάμεσα στο 2011 και το 2021 οφείλεται βασικά στην υποεκτίμηση του νόμιμου πληθυσμού της το 2011. Έτσι, αν λάβουμε υπόψη την παράμετρο αυτή, τελικά η μείωση του νόμιμου πληθυσμού μας ανάμεσα στις δυο απογραφές εγγίζει τις 450 χιλ..

 


Ο πληθυσμός ηλικίας 0- 14 ετών ανήλθε σε 14,1% του συνολικού πληθυσμού, έναντι 63,3% του πληθυσμού 15- 64 ετών και 22,6% του πληθυσμού 65 ετών και άνω. Ο δείκτης γήρανσης (πληθυσμός ηλικίας 65 ετών και άνω προς τον πληθυσμό ηλικίας 0- 14 ετών) ανήλθε σε 159,4.

Ενέργεια: οι εξελίξεις του 2022 σηματοδοτούν τις απειλές του 2023


Ενέργεια: οι εξελίξεις του 2022 σηματοδοτούν τις απειλές του 2023
Vanna 10 Ιανουαρίου 2023


Μέρος 1ο

Οι τιμές του ρεύματος

Τις τελευταίες ημέρες του 2022 έγινε έντονα αισθητό ένα φαινόμενο: οι χονδρεμπορικές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος αποτυπώνονταν με διψήφια νούμερα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και μόνο στην Ιταλία και την Ελλάδα με τριψήφια και μάλιστα μεγαλύτερα των 200 ευρώ. Η κυβέρνηση δήλωσε ότι αυτό συμβαίνει επειδή η χώρα μας αγοράζει φυσικό αέριο με τιμές του αμέσως προηγούμενου μήνα και ότι τον Ιανουάριο θα δούμε μια διαφορετική εικόνα, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει το λόγο για τον οποίο ισχύει αυτός ο κανόνας.

Όμως ο πρόεδρος της ΡΑΕ Αθανάσιος Δαγούμας, διαψεύδει την κυβέρνηση δηλώνοντας στην «Καθημερινή» ότι «Ακόμη και εάν ήταν ημερήσια η τιμολόγηση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα οι τιμές δεν επρόκειτο να έπεφταν κάτω από τα 150 ευρώ. Για να πάμε στις τιμές που είδαμε στην Ευρώπη τις τελευταίες ημέρες με το ποσοστό συμμετοχής του φυσικού αερίου που έχουμε στην ηλεκτροπαραγωγή, θα πρέπει το φυσικό αέριο να κατρακυλήσει στα 20-30 ευρώ/μεγαβατώρα.».[1]


Τις πρώτες ημέρες του 2023 η όποια σύγκλιση των τιμών επετεύχθη όχι με μείωση των τιμών στην Ελλάδα αλλά με άνοδο των τιμών στις ευρωπαϊκές χώρες και με την Ελλάδα μόνο να υπερβαίνει τα 200 ευρώ ενώ, σύμφωνα πάλι με την «Καθημερινή», η Ελλάδα σε επίπεδο έτους, καθίσταται η τρίτη ακριβότερη αγορά της Ευρώπης με τιμή στα 279,89 ευρώ/μεγαβατώρα, πίσω από την Ελβετία (282,43) και την Ιταλία που βρίσκεται στην πρώτη θέση με τιμή στα 304,17 ευρώ/μεγαβατώρα.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

Ελένη Παπαγιαννοπούλου - Τσαούση 28/04/1940 - 10/01/2023

Ελένη Παπαγιαννοπούλου - Τσαούση 28/04/1940 - 10/01/2023

Ελένη Παπαγιαννοπούλου - Τσαούση 28/04/1940 - 10/01/2023.

Έφυγε σήμερα ξημερώματα αδύναμη και δυνατή ταυτόχρονα η αρχιτεκτόνισσα Ελένη Παπαγιαννοπούλου - Τσαούση, που δούλεψε πλάι στον Ι. Δεσποτόπουλο, σε έργα μεγάλης και μικρής κλίμακας, σύζυγος και αγαπημένη σύντροφος του αρχιτέκτονα Ηλία Παπαγιαννόπουλου (1939 - 1998), μητέρα του ζωγράφου Σπύρου Παπαγιαννόπουλου (1968 - 2007) και του αρχιτέκτονα Γιώργου Παπαγιαννόπουλου, και γιαγιά του Ηλία και του Μάρκου.

Η νεκρώσιμη τελετή θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 12/01/23 στις 11.00 στον ναό Αγίου Νικολάου στη Ρηγίλλης στην Αθήνα.

Στους συγγενείς και στους αγαπημένους της εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια.

10/01/2023

Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων

Πρόσληψη στο δημόσιο: ποιοι συνωστίζονται και ποιοι γύρισαν την πλάτη


Οι περιβαλλοντολόγοι και γεωπόνοι που διεκδικούν μία θέση ανά 94 και 27 υποψήφιους αντίστοιχα στην κατηγορία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και οι απόφοιτοι γεωπονίας και πολιτικοί μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης, που διεκδικούν μία θέση ανά 67 και 26 υποψηφίους αντίστοιχα είναι από τις ειδικότητες αυξημένης συμμετοχής στον μεγάλο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.



Οι διπλωματούχοι μηχανικοί, με συνολικά 1.788 αιτήσεις κατατάσσονται στην προτελευταία θέση των προτιμήσεων από υποψηφίους ειδικοτήτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Χαμηλές αμοιβές και μεγάλο έργο

Η σχετικά χαμηλή συμμετοχή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρά το γεγονός ότι έχουν να γίνουν πάνω από δέκα χρόνια νέες προσλήψεις διπλωματούχων μηχανικών στο δημόσιο, ασφαλώς σχετίζεται με τα εμπόδια που τέθηκαν να εξεταστούν σε ύλη διοικητικών άσχετη με τις σπουδές και το επαγγελματικό τους αντικείμενο, τις χαμηλές αποδοχές της τάξης των 700 ευρώ τον μήνα για όσους επιτύχουν στο διαγωνισμό όταν πιάσουν δουλειά, τις μεγάλες ευθύνες αλλά και το μεγάλο όγκο υποχρεώσεων, που αναμένει τους νεοπροσληφθέντες στις υποστελεχωμένες τεχνικές υπηρεσίες και ΥΔΟΜ. Κυρίως όμως η χαμηλή συμμετοχή μηχανικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ σχετίζεται με το γεγονός ότι την τρέχουσα περίοδος υπάρχει ζήτηση και έργο για τεχνικούς επιστήμονες με πολύ καλύτερες αμοιβές από το δημόσιο στην ιδιωτική αγορά ενώ συνεχίζεται ένα μεγάλο κύμα απασχόλησης μηχανικών στο εξωτερικό.

Συνολικά 107.597 αιτήσεις

Το ενδιαφέρον που συγκεντρώνει ο γραπτός διαγωνισμός είναι αναμφισβήτητα μεγάλο, καθώς υποβλήθηκαν 107.597 αιτήσεις για συνολικά 5.124 θέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι 1 θέση εργασίας αντιστοιχεί σε 21 υποψηφίους. Η αναλογία αλλάζει στις δύο κατηγορίες εκπαίδευσης: οι 3.502 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) συγκεντρώνουν 78.179 αιτήματα (1 θέση εργασίας αντιστοιχεί σε 22 υποψηφίους με πτυχίο ΑΕΙ) και οι 1.565 θέσεις Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) συγκεντρώνουν 29.778 αιτήματα (1 θέση εργασίας αντιστοιχεί σε 19 υποψηφίους).

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για τις αιτήσεις συμμετοχής στον μεγάλο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό (πρόσκληση – προκήρυξη 2Γ/2022) για 5.124 μόνιμες θέσεις σε δημόσιους φορείς, που έδωσε στη δημοσιότητα το ΑΣΕΠ οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι:

Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης

Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών / Διοικητικού-Οικονομικού / Διοικητικών / Διοικητικού Προξενικού: 52.924 υποψήφιοι για 1.124 θέσεις. Αντιστοιχούν 47 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Οικονομικού: 17.592 υποψήφιοι για 125 θέσεις. Αντιστοιχούν 140 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Νομικής: 4.079 υποψήφιοι για 41 θέοεις. Αντιστοιχούν 99 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Αρχαιολόγων: 3.565 υποψήφιοι για 18 θέσεις. Αντιστοιχούν 198 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Γεωπόνων: 3.326 υποψήφιοι για 123 θέσεις. Αντιστοιχούν 27 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Περιβαλλοντολόγων: 3.205 υποψήφιοι για 34 θέσεις. Αντιστοιχούν 94 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Πληροφορικής: 2.882 υποψήφιοι για 266 θέσεις. Αντιστοιχούν 11 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Τεχνολογικής εκπαίδευσης

Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών / Διοικητικού-Λογιστικού / Διοικητικού-Οικονομικού: 16.641 υποψήφιοι για 417 θέσεις. Αντιστοιχούν 40 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Λογιστών: 10.428 υποψήφιοι γιο 30 θέσεις. Αντιστοιχούν 347 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Πληροφορικής: 3.252 υποψήφιοι για 197 θέσεις. Αντιστοιχούν 17 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Γεωπονίας: 2.684 υποψήφιοι για 44 θέσεις. Αντιστοιχούν 61 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Πολιτικών Μηχανικών: 2.013 υποψήφιοι για 78 θέσεις. Αντιστοιχούν 26 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων / Τουριστικών Επαγγελμάτων: 1.813 υποψήφιοι γιο 11 θέσεις. Αντιστοιχούν 165 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Διοίκηση Μονάδων Υγείας: 1.238 υποψήφιοι για μια θέση.

Μηχανολόγων: 1.216 υποψήφιοι για 35 θέσεις. Αντιστοιχούν 35 υποψήφιοι για κάθε θέση.

Κύμα υποψηφίθων άνω των 51 ετών

Όσον αφορά το ηλικιακό προφίλ των υποψηφίων, η μερίδα του «λέοντος» ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία 31-40 ετών (48.067), δηλαδή νέους που έχουν κατά κύριο λόγο και προϋπηρεσία στην ιδιωτική αγορά εργασίας, πέρα από αντικειμενικά προσόντα εκπαίδευσης, και που πιθανότατα θέλουν να αφήσουν τον ιδιωτικό τομέα για να εργαστούν στη Δημόσια Διοίκηση. Δεν περνά απαρατήρητη και η μάζα των 6.111 υποψηφίων άνω των 51 ετών, που πιθανόν θέλουν και οι ίδιοι να περάσουν στον δημόσιο τομέα ή απλά να μην αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία συμμετοχής στον γραπτό διαγωνισμό. Σε ό,τι αφορά το πλήθος αιτήσεων συμμετοχής ανά ηλικία, 24.569 υποβλήθηκαν από υποψήφιους έως 30 ετών, 48.067 από 31 έως 40 ετών, 29.210 από 41 έως 50 ετών και 6.111 από υποψήφιους 51 ετών και άνω.

Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τις αιτήσεις στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΣΕΠ η συντριπτική πλειονότητα των δηλώσεων προτίμησης των υποψηφίων ΠΕ αφορά τον κλάδο – ειδικότητα ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών/ΠΕ Διοικητικοοικονομικών/Διοικητικών/Διοικητικού Προξενικού με 52.925 προτιμήσεις.

Αντίστοιχα, πρώτος με διαφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων ΤΕ είναι ο παρεμφερής κλάδος – ειδικότητα ΤΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών/ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού/Διοικητικού/Διοικητικού – Οικονομικού με 16.641 προτιμήσεις.

Ο αυξημένος αριθμός προτιμήσεων οφείλεται στο ότι για τους συγκεκριμένους κλάδους δεκτά ήταν τα πτυχία ή διπλώματα οποιασδήποτε σχολής ΑΕΙ ή ΤΕΙ αντίστοιχα, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.

Προτελευταίοι στους ΠΕ οι μηχανικοί

Σε πλήθος προτιμήσεων των υποψηφίων ΠΕ ακολουθεί ο κλάδος Οικονομικού με 17.592 προτιμήσεις, καθώς και οι Νομικής (4.079), Αρχαιολόγων (3.565) και Γεωπόνων (3.326), Περιβαλλοντολόγων (3.205), Πληροφορικής (2.882), Κοινωνιολόγων (2.751), Μηχανικών Πολιτικών Μηχανικών (1.788) και Ψυχολόγων (1.727 προτιμήσεις).

Τα στοιχεία για ΤΕ

Δημοφιλείς στους υποψηφίους ΤΕ είναι και οι κλάδοι – ειδικότητες ΤΕ Λογιστών/ΤΕ Οικονομικού Λογιστικού/ΤΕ Οικονομικού (10.428), Πληροφορικής (3.252) και Γεωπονίας/Τεχνολόγων Γεωπονίας (2.684), Πολιτικών Μηχανικών (2.013) και Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων/Τουριστικών Επαγγελμάτων (1.813 προτιμήσεις).

Τέλος, σχετικά με την γεωγραφική κατανομή των υποψηφίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΣΕΠ, οι 33.418 αιτήσεις προέρχονται από τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής και οι 74.539 από τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας.

Δεξαμενη επιτυχόντων

Όλοι οι προσοντούχοι επιτυχόντες του διαγωνισμού πρακτικά θα βρεθούν σε μια «δεξαμενή» επιτυχόντων… προς διορισμό.

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

Πού πάνε τα αιολικά όταν πεθάνουν;


Πού πάνε τα αιολικά όταν πεθάνουν;


Στα βουνά πάνω από το Καστρί, κοντά στο νότιο άκρο της Εύβοιας, το τοπίο έχει κάτι το απόκοσμο. Από τη μια πλευρά βρίσκεται το Αιγαίο, που αλλάζει χρώματα κάτω από τη χειμωνιάτικη συννεφιά. Από την άλλη πλευρά το βουνό, που θυμίζει λατομείο από τους δρόμους και τις κομμένες πλαγιές, γεμάτο με διαδοχικές συστάδες από ανεμογεννήτριες που βουίζουν από τον δυνατό αέρα. Κάπου εκεί βρίσκεται και το πιο παράδοξο στην εικόνα: σαν γιγάντιο παιχνίδι που έπεσε και έσπασε, οκτώ ανεμογεννήτριες βρίσκονται αποσυναρμολογημένες στο έδαφος.

«Το συγκεκριμένο αιολικό πάρκο είχε εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια και έχει αρχίσει να σαπίζει», λέει ο Τάσος Μπαλτάς, πρόεδρος του Ορειβατικού Συλλόγου Χαλκίδας. «Το 2021 ήρθε το γαλλογερμανικό κανάλι Arte στην περιοχή για ρεπορτάζ. Αμέσως κινήθηκαν όλες οι διαδικασίες, πωλήθηκε η εταιρεία στην οποία ανήκε το πάρκο, εκδόθηκαν οι αποφάσεις για την αποσυναρμολόγηση των ανεμογεννητριών και την αποκατάσταση του χώρου, η οποία, από ό,τι βλέπετε, δεν έχει προχωρήσει». Ο κ. Μπαλτάς σηκώνει από το έδαφος ένα σπασμένο κομμάτι από τη φτερωτή μιας από τις ανεμογεννήτριες. «Τα πτερύγια διαλύονται και γεμίζουν τον τόπο μικροπλαστικά».Τοποθετημένος στο έδαφος πια, ο πυλώνας μιας ανεμογεννήτριας «αποκαλύπτει» το εσωτερικό του. Φωτ. ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Σύμφωνα με φορείς της περιοχής, το συγκεκριμένο αιολικό πάρκο στο Καστρί της Εύβοιας δεν είναι το μόνο που έχει εγκαταλειφθεί. «Υπάρχουν κι άλλα, στο Μαρμάρι και σε άλλα σημεία. Το πιο συνηθισμένο είναι σε ένα παλιό αιολικό πάρκο να λειτουργούν κάποιες από τις ανεμογεννήτριες και οι υπόλοιπες να έχουν χαλάσει και να έχουν εγκαταλειφθεί, αφού δεν συμφέρει η αντικατάστασή τους», εκτιμά ο κ. Μπαλτάς.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023

Η «υπουργούπολη» θα είναι τσιμεντούπολη!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μπροστά σε φωτορεαλιστική απεικόνιση του έργου
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 05.01.2023, 14:46
Η «υπουργούπολη» θα είναι τσιμεντούπολη!

Καταρρίπτεται πλήρως το κυβερνητικό αφήγημα πως το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό θα είναι «φιλικό προς το περιβάλλον», καθώς βασίζεται σε επικοινωνιακό τρικ με τον συντελεστή δόμησης ● Στην πραγματικότητα το τμήμα που θα χτιστεί θα έχει τον τερατώδη συντελεστή 3,6 που υπερβαίνει όχι μόνο τις διακηρύξεις σχετικά με το έργο αλλά και τα νομοθετικά πλαίσια για την αποδεκτή πυκνότητα δόμησης ● Τα κρίσιμα συμπεράσματα εξήγαγε η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού μελετώντας τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Αυξάνονται, πληθύνονται και έρχονται να καταρρίψουν πλήρως τις όποιες αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες για ένα πρότζεκτ φιλικό στο περιβάλλον, που -δήθεν- θα απελευθερώσει χώρους πρασίνου. Ο λόγος για τους Συντελεστές Δόμησης (Σ.Δ.) που διέπουν τη δημιουργία της «υπουργούπολης» στις παλιές εγκαταστάσεις στην ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό. Η κατασκευή του κυβερνητικού πάρκου είχε εξαγγελθεί τον Απρίλιο του 2021, με συντελεστή 0,9. Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για να αποδειχθεί ότι η επίκληση του συγκεκριμένου συντελεστή ήταν ένα επικοινωνιακό τρικ, καθώς με την τροπολογία που πέρασε η κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2021 (άρθρο 92, ν. 4864/2021) ο Σ.Δ. διπλασιάστηκε και έφτασε το 1,8. Ομως, και το συγκεκριμένο μέγεθος δείχνει να... ωχριά μπροστά στο τελικό. Σύμφωνα με παρατηρήσεις και σχόλια της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το κυβερνητικό πάρκο, στην πράξη ο Σ.Δ. καταλήγει στο υψηλότατο 3,6, δηλαδή «υπερβαίνει κατά πολύ τον Σ.Δ. 2,4 που έχει θεσπιστεί ως μέγιστος για τη χώρα, ήδη από το 1979 (ν. 880/79), προς αποφυγήν των αρνητικών φαινομένων υπερκορεσμού του προβληματικού αστικού ιστού του λεκανοπεδίου της Αθήνας».

Το άρθρο 92 της τροπολογίας μιλά για «μέσο συντελεστή δόμησης» 1,8, ορολογία, που αποτυπώνεται και στα σενάρια που αναπτύσσει η ΣΜΠΕ για την κατασκευή του πρότζεκτ. Το σενάριο που προκρίνει/προτείνει προς εφαρμογή η ΣΜΠΕ βασίζεται στην κυβερνητική νομοθετική ρύθμιση, αλλά «η εφαρμογή της είναι λανθασμένη», σχολιάζει η ΕΛΛΕΤ, εξηγώντας: «Οταν ορίζεται μέσος Σ.Δ. 1,8 σε ένα ακίνητο που εντάσσεται στο σχέδιο, είναι προφανές ότι αυτός υπολογίζεται επί της οικοδομήσιμης έκτασης που απομένει μετά την αφαίρεση των εισφορών γης και όχι επί του συνόλου του ακινήτου (δηλαδή netto και όχι brutto)». Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος του Συμβουλίου Θεσμικού Πλαισίου της ΕΛΛΕΤ, Μάρω Ευαγγελίδου, γίνεται μια σύγχυση μεταξύ του μέσου συντελεστή και του λεγόμενου συντελεστή «brutto», που περιλαμβάνει και τους κοινόχρηστους χώρους, ενώ θα έπρεπε ως «μέσος» να ληφθεί υπόψη ο «καθαρός» (netto) συντελεστής. Το αποτέλεσμα είναι «ο υπολογισμός του 1,8 στο σύνολο της έκτασης [να] ισοδυναμεί με Σ.Δ. 3,6», αναφέρει το κείμενο της ΕΛΛΕΤ, που συμπεριλαμβάνεται στον εισηγητικό φάκελο που προωθήθηκε στο πρόσφατο -ακυρωθέν- περιφερειακό συμβούλιο Αττικής, το οποίο επρόκειτο να γνωμοδοτήσει επί της ΣΜΠΕ. «Ο μέσος συντελεστής έχει νόημα όταν αφορά μια ολόκληρη γειτονιά. Δεν έχει έννοια όταν πας να κάνεις μια καινούργια ανάπτυξη», επισημαίνει η κ. Ευαγγελίδου.

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023

Μαύρο ρεκόρ το 2022 στα εργατικά δυστυχήματα: Σημειώθηκαν 102 – Διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2019!


Μαύρο ρεκόρ το 2022 στα εργατικά δυστυχήματα: Σημειώθηκαν 102 – Διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2019!
03-01-2023 - Πηγή: ethnos.gr
0
Μαύρη χρονιά για τους εργαζομένους αποδείχτηκε το 2022 με το έτος να καταγράφει αρνητικό ρεκόρ στα θύματα εργατικών δυστυχημάτων, τα οποία έως την εκπνοή της χρονιάς έφτασαν τα 102, αριθμός διπλάσιος από εκείνον του 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας, τα οποία μεταφέρει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρός της και υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της ΓΣΕΕ, Ανδρέας Στοϊμενίδης, η κατάσταση αντί να εξομαλύνεται ανά τετράμηνο, χειροτέρευε με τον αριθμό των θυμάτων να αυξάνεται ραγδαία.

Ο ίδιος εκτιμά πως μία από τις βασικές αιτίες της δραματικής αύξησης των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους εν ώρα εργασίας ή σε δυστυχήματα που προκλήθηκαν εξαιτίας εργασιών, είναι η εντατική επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία: «Οπως δυστυχώς προβλέπαμε παρατηρώντας τα στοιχεία μήνα με το μήνα, οι νεκροί το 2022 έφτασαν τους 102, όταν το 2019 ήταν 51 και το 2020 41. Υπάρχει μία συντριπτική διαφορά, μία ραγδαία κλιμάκωση. Και το ανησυχητικό είναι ότι ο ρυθμός αυξανόταν κάθε τετράμηνο. Το πρώτο τετράμηνο του έτους είχαν καταγραφεί 20 νεκροί, το δεύτερο 27 για να φτάσουμε τους 55 νεκρούς την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2022. Η οικονομία φαίνεται ότι άνοιξε με άγριους ρυθμούς στη μετά τον κορωνοιό εποχή και ενώ ελπίζαμε ότι θα υπήρχε μία βελτίωση στην πορεία της χρονιάς, είδαμε ότι το άνοιγμα με τους όρους που έγινε είχε ως χαρακτηριστικό την απώλεια ανθρώπινων ζωών», εξηγεί ο κ. Στοϊμενίδης.

Το έμπειρο στέλεχος για ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής στην εργασία αναφέρεται και στις συνέπειες της μετατροπής του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) σε ανεξάρτητη αρχή, η οποία οδήγησε ουσιαστικά σε μία μεταβατική περίοδο κατά την οποία «πάγωσαν» οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.

«Το ΣΕΠΕ ξεκίνησε να λειτουργεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Στο διάστημα αυτό μέχρι και σήμερα 55 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Αυτό δείχνει αφενός ότι δε λειτουργεί αποτελεσματικά, ενώ επιπλέον καταδεικνύει ότι δεν υπάρχει και σοβαρή πολιτική βουληση να αλλάξουν τα πράγματα».

Σημειώνει ότι εκτός του ΣΕΠΕ, υπάρχει σημαντική υποστελέχωση στην επιθεώρηση μεταλλείων παρά το γεγονός ότι αυξάνονται οι θάνατοι σε λατομεία. Η Ομοσπονδία έχει ζητήσει συνάντηση και με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα για τα δυστυχήματα που συνδέονται με έργα του ΔΕΔΔΗΕ, τα οποία εκτελούνται με εργολαβίες.

Μείζον ζήτημα για τον κ. Στοϊμενίδη είναι και η θέσπιση μέτρων από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: «Πρόκειται ίσως για τα πιο υποεκτιμημένα εργατικά δυστυχήματα. Κι όμως εμείς είχαμε υπολογίσει ότι κάθε μήνα χάνονται 2 άνθρωποι κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια αγροτικών εργασιών. Φέτος ο αριθμός ανέβηκε στο 2,5 και συνολικά χάθηκαν 31 άτομα είτε από ανατροπή τρακτόρων, πτώση δέντρων ή άλλες αιτίες σχετιζόμενες με αγροτικές εργασίες», υπογραμμίζει ο κ. Στοϊμενίδης.

Οσο για τους ελέγχους που διενεργούνται, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι υποτυπώδεις χωρίς αυτό να είναι ευθύνη των ανθρώπων που στελεχώνουν τις σχετικές υπηρεσίες: «Οι εργαζόμενοι στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου κάνουν το καλύτερο, αλλά είναι λίγοι. Δεν επαρκούν και φαίνεται ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και με ηλεκτρονικά τα εργαλεία ώστε να γίνουν συγκεκριμένοι έλεγχοι, οι οποίοι είναι αδύνατο να διενεργηθούν με φυσική παρουσία. Αυτό, όμως που μπορεί να γίνει είναι οι εργοδότες να εισάγουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία σε μία βάση δεδομένων και ανάλογα με αυτά να προγραμματίζονται περιοδικοί έλεγχοι».

Συμπληρώνει μάλιστα πως οι έλεγχοι μετά τα εργατικά δυστυχήματα μπορεί να είναι ενδελεχείς, όμως «ούτε εμείς, ούτε η Πολιτεία είμαστε εδώ για να καταγράφουμε νεκρούς και δυστυχήματα, αλλά για να δράσουμε προληπτικά ώστε να αποφευχθούν».

Η Ομοσπονδία και η ΓΣΕΕ έχουν προτείνει επανειλημμένως την ανακοίνωση ανά 3μηνο των εργατικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων μαζί με μία ανάλυση των αιτίων τους ώστε να υπάρχει μία διαρκής βελτίωση και επικαιροποίηση των προληπτικών μέτρων.

Εως τώρα δεν έχει εισακουστεί. Ιδιαίτερα κρίσιμη θεωρείται επίσης η πιστοποίηση των εργαζομένων, αλλά και η αποκατασταση του εργασιακού δικαίου μέσω ΣΣΕ, ενώ σύμφωνα με τα αιτήματα της Ομοσπονδίας, σε κάθε περίπτωση εργατικού ατυχήματος θα πρέπει να δίνονται απαντήσεις σε πολύ κρίσιμα ερωτήματα και συγκεκριμένα:Πόσες ώρες δούλευε ο κάθε εργαζόμενος.
Πως αμοιβόταν
Πως επικοινωνούσε με την εταιρία σε θέματα σχετικά με την επικινδυνότητα, την υγεινή και την ασφάλεια στην εργασία.
Πόσο είχε εκπαιδευτεί και τι πιστοποίηση είχε για το αντικείμενό του.
Πόσες εταιρίες ακολουθούν το μοντελο του πολύ χαμηλού κόστους εργασίας, της μεγάλης εντατικοποίησης και της τήρησης των μέτρων υγείας και ασφάλειας με πλημμελή τρόπο

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

Το... θαύμα των Χριστουγέννων στην αγορά ρεύματος

Το... θαύμα των Χριστουγέννων στην αγορά ρεύματος
Αρθρο Ειδικού Συνεργάτη

Οι πολύ ακριβές τιμές χονδρικής στο ρεύμα στη χώρα μας, συγκρινόμενες με τις πολύ χαμηλές, έως και αρνητικές τιμές στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες τις τελευταίες εβδομάδες, αποκαλύπτουν τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που συνεχίζονται στον χώρο της ενέργειας ● Το τρικ των φτηνών εισαγωγών, ο ρόλος της ΔΕΗ και τα έξτρα κέρδη του ενεργειακού καρτέλ.


Οπως σε κάθε αγορά έτσι και στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η αγορά εξαρτάται από την προσφορά (παραγωγή μονάδων) και τη ζήτηση. Η αγορά και η τιμή εκκαθάρισης ΤΕΑ (ή ΟΤΣ=οριακή τιμή συστήματος) ισορροπεί όταν η προσφορά είναι ίση με τη ζήτηση. Οταν η ζήτηση είναι μεγάλη σε σχέση με την προσφορά τότε οι τιμές ανεβαίνουν, αντίστοιχα όταν η προσφορά (παραγωγή μονάδων) είναι μεγάλη τότε οι τιμές πέφτουν. Αυτές οι καταστάσεις π.χ. έλλειψης προσφοράς μπορεί να προκληθούν και τεχνητά, π.χ. με μη λειτουργία μονάδων και δημιουργία τεχνητής έλλειψης όπως κάνει η ΔΕΗ αυτές τις μέρες. Στις ιδανικές αγορές, εκεί δηλαδή όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, πολλοί παραγωγοί, οι τιμές ισορροπούν στο οριακό κόστος της πιο ακριβής μονάδας. Αν δεν υπάρχει τέλειος ανταγωνισμός (perfect competition) τότε συνήθως λειτουργούν καρτέλ, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, και οι εταιρείες καθορίζουν ψηλά τις τιμές ώστε να βγάζουν μεγάλα κέρδη. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ναι μεν δεν υπάρχει ανταγωνισμός (5 εταιρείες παραγωγοί κανονίζουν τις τιμές), αλλά υπάρχουν ιδιαιτερότητες που καθορίζουν την πολιτική τιμών της κάθε εταιρείας.

Ποιες είναι αυτές οι ιδιαιτερότητες: Η κυρίαρχη εταιρεία, η ΔΕΗ, κατέχει περίπου το 60% της ζήτησης (αυτό πριν από δύο μήνες ήταν 63%) και περίπου 40% της παραγωγής, ενώ αντίθετα οι ιδιώτες παραγωγοί καλύπτουν ένα πολύ μικρό τμήμα της ζήτησης, ενώ αντίστοιχα έχουν μεγάλο ποσοστό της προσφοράς (παραγωγή μονάδων) περίπου 40% και περίπου 20% είναι οι εισαγωγές.

ADVERTISING


Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

Ελλάδα: Έχει την πιο ακριβή τιμή στο ηλεκτρικό ρεύμα στην ΕΕ – Η λεηλασία συνεχίζεται…

Ελλάδα: Έχει την πιο ακριβή τιμή στο ηλεκτρικό ρεύμα στην ΕΕ – Η λεηλασία συνεχίζεται…
ΑΠΟ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗ 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Η λεηλασία του λαϊκών νοικοκυριών συνεχίζεται από τις παρόχους ενέργειας με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Το ηλεκτρικό ρεύμα στην Ελλάδα είχε την Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου την πιο ακριβή τιμή στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΕ η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στην χώρα μας ήταν η πιο «τσουχτερή» στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας παρουσίασε τον ευρωπαϊκό χάρτη τιμών για το ηλεκτρικό ρεύμα σήμερα και εκεί φαινόταν καθαρά ότι η Ελλάδα είχε το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη στις 28.12.2022. Η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι στην Ελλάδα 239,10 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Οι άλλες πιο ακριβές χώρες

Στην δεύτερη θέση της λίστας ήταν… ισόπαλες οι Ιταλία και η Μάλτα με την τιμή του ρεύματος στις χώρες αυτές να είναι 175,79 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Στην αμέσως επόμενη θέση ήταν η Ιρλανδία με 164,17 ευρώ ανά μεγαβατώρα και ακολούθησε η Βουλγαρία με 145 ευρώ ανά μεγαβατώρα.



Οι χώρες με το φθηνότερο ρεύμα

Στην πρώτη θέση της λίστας των χωρών με το φθηνότερο ρεύμα για σήμερα στην Ευρώπη ισοβαθμούσαν το Λουξεμβούργο και η Γερμανία με 45,90 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Στην αμέσως επόμενη θέση ήταν το Βέλγιο με 51,05 ευρώ ανά μεγαβατώρα και ακολούθησε η Δανία με 58,74 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

ΔΣ ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ: Αλληλεγγύη στους διωκόμενους Τούρκους Αρχιτέκτονες




ΔΣ ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ: ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ
Η επίθεση στα κοινωνικά αγαθά, η απαξίωση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και η υπερεκμετάλλευση του χώρου είναι πλέον παγκόσμιο φαινόμενο.
Ωστόσο, στη γειτονική μας Τουρκία, παίρνουν άλλες διαστάσεις, καθώς οι πολίτες που υπερασπίζονται αυτά τα αγαθά διώκονται σκληρά, ενώ οι καταδίκες των συναδέλφων μας αρχιτεκτόνων είναι ακόμη πρόσφατες, επειδή υποστήριξαν τα σωστά αιτήματα όσων αγωνίζονται για το πάρκο Gezi δύο. πριν από χρόνια.
Σήμερα στην Άγκυρα αναπτύσσονται νέες επιθέσεις κατά των συναδέλφων μας αρχιτεκτόνων, γιατί στέκονται, στο πλαίσιο του επιστημονικού, θεσμικού και επαγγελματικού τους ρόλου, ενάντια σε έργα που παραβιάζουν θεσμικά πλαίσια και απαξιώνουν την περιβαλλοντική και πολιτιστική κληρονομιά.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ), εκφράζει την αλληλεγγύη του στους διωκόμενους Τούρκους συναδέλφους και καλεί τη διεθνή κοινότητα αρχιτεκτόνων να απαιτήσει την παύση όλων των διώξεων και να στηρίξει την αποκατάσταση ενός υγιούς περιβάλλοντος στην πόλη της Άγκυρας.
Για το ΔΣ ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Ξυνομηλάκης


The attack on social goods, the discrediting of the natural and built environment and the overexploitation of space is now a global phenomenon.
However, In our neighbor Turkey, they take on other dimensions, as the citizens who defend these goods are under fierce persecution, while the convictions of our fellow architects are still recent, because they supported the right demands of those fighting for the Gezi Park two years ago. Today in Ankara, new attacks are developing against our fellow architects, because they stand, in the context of their scientific, institutional and professional role, against projects that violate institutional frameworks, and devalue the environmental and cultural heritage.
The Association of Greek Architects (SADAS-PEA), expresses its solidarity with the persecuted Turkish colleagues and calls on the international community of architects to demand the cessation of all persecutions and to support the reestablishment of a healthy Environment in the city of Ankara.




Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Δημοκρατική στήριξη σε όλους τους διωκόμενους συναδέλφους Τούρκους Αρχιτέκτονες

Democratic support for all fellow Turkish Architects persecuted



GEZI PARK Από την επίσκεψη της UIA το 2014

To:

Chamber of Architects of Turkey Ankara Branch


Union Internationale des Architectes

International Academy of Architecture

Subject: Democratic support for all fellow Turkish Architects persecuted

Dear colleagues,


The attack on social goods, the discrediting of the natural and built environment and the overexploitation of space is now a global phenomenon. However, in our neighbor Turkey, they take on other dimensions, as the citizens who defend these goods are under fierce persecution, while the sentencing of our fellow architects Mücella Yapıcı, Can Atalay and Tayfun Kahraman to prison are still recent, because they supported the right demands of those fighting for the Gezi Park two years ago.


Today we’re still watching new attacks developing against our fellow architects, Executive Board Members of the CAT Ankara Branch, Ali Atakan, Muteber Osmanpaşaoğlu, Tezcan Karakuş Candan, Ünal Kara, Nihal Evirgen, Muteber Osmanpaşaoğlu, Tuğba Arslan, Ece Yoltay and Özgür Bayramoğlu, which have been impeached, expelled or suspended from their public expert duty, or displaced, or accused of terrorist organization propaganda because they stand, in the context of their scientific, institutional and professional role, against projects that violate institutional frameworks, and devalue the environmental and cultural heritage, or even because of the Press Awards given in 2021 by the Chamber of Architects of Turkey Ankara Branch!

The Coalition of Left Architects of Greece (SYSPIROSI), expresses its solidarity with the persecuted Turkish colleagues and calls on the international community of architects to demand the cessation of all persecutions and to support the reestablishment of a healthy environment in the city of Ankara.



December 24, 2022



On behalf of the Coalition of Left Architects of Greece (SYSPIROSI)

Antonis Maounis




Ακολουθεί η μετάφραση του κειμένου στα ελληνικά




ΠΡΟΣ:

Επιμελητήριο Αρχιτεκτόνων Τουρκίας Παράρτημα Άγκυρας

Διεθνή Ένωση Αρχιτεκτόνων

Διεθνή Ακαδημία Αρχιτεκτονικής


Θέμα: Δημοκρατική στήριξη σε όλους τους διωκόμενους συναδέλφους Τούρκους Αρχιτέκτονες

Αγαπητοί συνάδελφοι

Η επίθεση στα κοινωνικά αγαθά, η απαξίωση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και η υπερεκμετάλλευση του χώρου αποτελούν πλέον παγκόσμιο φαινόμενο. Ωστόσο, στη γειτονική μας Τουρκία, παίρνουν άλλες διαστάσεις, καθώς οι πολίτες που υπερασπίζονται αυτά τα αγαθά υφίστανται σκληρές διώξεις, ενώ είναι ακόμη πρόσφατη η καταδίκη σε φυλάκιση των συναδέλφων μας αρχιτεκτόνων Μιτζέλλα Γιαπιτζέ,Τζάν Αταλάι και Τάιφουν Καχραμάν, επειδή στήριξαν τα δίκαια αιτήματα όσων αγωνίζονταν για το πάρκο Gezi πριν από δύο χρόνια.

Σήμερα εξακολουθούμε να παρακολουθούμε νέες επιθέσεις, που εξαπολύονται εναντίον των συναδέλφων μας αρχιτεκτόνων, μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Τμήματος Αγκύρας του Ε.Α.Τ., Αλί Ατακάν, Μούτμπερ Οσμανπασάογλου, Τεστζάν Καράκους Τζαντάν, Ινάλ Καρά, Νιχάλ Εβιργκέμ, Τουμπά Αρσλάν, Ετζέ Ιόλταϊ and Εζγκίρ Μπαϊραμόγλου, στους οποίους έχει ασκηθεί δίωξη, παύση ή αναστολή την καθηκόντων τους ως ειδικών του δημοσίου ή οι οποίοι εκτοπίστηκαν ή κατηγορούνται για οργανωμένη τρομοκρατική προπαγάνδα, επειδή παίρνουν θέση, στο πλαίσιο του επιστημονικού, θεσμικού και επαγγελματικού τους ρόλου, ενάντια σε έργα που παραβιάζουν θεσμικά πλαίσια και απαξιώνουν την περιβαλλοντική και πολιτιστική κληρονομιά, ή ακόμα και λόγω των Βραβείων Τύπου που απένειμε το 2021 το Παράρτημα Άγκυρας του Επιμελητήριου Αρχιτεκτόνων Τουρκίας!

Η Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων από την Ελλάδα, εκφράζει την αλληλεγγύη της στους διωκόμενους Τούρκους συναδέλφους και καλεί τη διεθνή κοινότητα αρχιτεκτόνων να απαιτήσει την παύση όλων των διώξεων και να στηρίξει την αποκατάσταση ενός υγιούς περιβάλλοντος στην πόλη της Άγκυρας.

24 Δεκέμβρη 2022

Εκ μέρους της Συσπείρωσης Αριστερών Αρχιτεκτόνων από την Ελλάδα

Αντώνης Μαούνης, Αρχιτέκτων

Πόσα ενεργειακά έργα χρειαζόμαστε στην Ελλάδα;


Vanna 9 Δεκεμβρίου 2022


Για να απαντηθεί το ερώτημα είναι αναγκαίο να συνδυαστεί με σημαντικούς προσδιορισμούς όπως ο γεωγραφικός χώρος αναφοράς, το σύστημα και οι μηχανισμοί που διέπουν την παραγωγή ενέργειας, οι στόχοι πολιτικής που (κάθε φορά) καθορίζονται.
α) Ο γεωγραφικός χώρος αναφοράς

Ο ορισμός της χώρα μας –ή και άλλης χώρας- ως γεωγραφικού χώρου δεν αρκεί. Θα πρέπει να ορίσουμε και το τι θέλουμε να επιτύχουμε. Επάρκεια και ασφάλεια για τη χώρα; Συμμετοχή στους στόχους της Ευρώπης για την ενεργειακή μετάβαση; Συμμετοχή στους παγκόσμιους στόχους για το κλίμα; Και η συμμετοχή αυτή θα είναι αναλογική ή οι «φιλοδοξίες» της εκάστοτε κυβέρνησης θα προσαρμόζονται στις πιέσεις που ασκούνται από ισχυρούς επιχειρηματικούς και πολιτικούς παράγοντες και «δεξαμενές σκέψης» που διαμορφώνουν την ενεργειακή πολιτική;

Ως χώρα – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης όμως, η χώρα μας μετέχει στην ευρωπαϊκή πολιτική της «ενεργειακής μετάβασης», που με τη σειρά της εμπεριέχει την «ενεργειακή ένωση» που περιλαμβάνει ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και τρίτες χώρες. Με την «ενεργειακή ένωση» τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι διευρωπαϊκά, το ίδιο και οι ρυθμιστικές αρχές όπως και τα χρηματιστήρια. Δημιουργείται σταδιακά μια ενιαία αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με προοπτική να μπορεί καθένας να αγοράζει ηλεκτρική ενέργεια από οποιοδήποτε προμηθευτή της ίδιας ή άλλης χώρας. Ήδη η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας για τις ανάγκες του κτιρίου της ΡΑΕ για δώδεκα (12) μήνες.[1]
β) Το σύστημα και οι μηχανισμοί που διέπουν την παραγωγή ενέργειας

Στην «απελευθερωμένη» αγορά ηλεκτρικής ενέργειας οι μονάδες παραγωγής είναι ιδιωτικές. Είναι μεν μια αγορά όπου αφθονούν οι ρυθμίσεις και οι «ανεξάρτητες» αρχές, αλλά κυριαρχούν οι όροι και οι αρχές λειτουργίας της «ελεύθερης» αγοράς. Επομένως το ερώτημα «πόσα ενεργειακά έργα χρειαζόμαστε» δεν τίθεται καν αλλά εξαρτάται από έναν αόριστο μελλοντικό ορίζοντα κορεσμού της αγοράς. Όπως , όμως, συμβαίνει και σε πολλούς άλλους τομείς παραγωγής, ο ορίζοντας αυτός μπορεί να μετατίθεται διαρκώς μέσα από ένα μηχανισμό δημιουργίας «αναγκών» και «ανταπόκρισης» της αγοράς με νέα προϊόντα που απαξιώνουν τα αμέσως προηγούμενα που συνδέεται με διαδοχικές αναδιαρθρώσεις της αγοράς.

Η αγορά ενέργειας, πέρα από διακρατικά δίκτυα μεταφοράς ενέργειας, προσφέρει και διάφορα «εργαλεία» όπως για παράδειγμα, την πλατφόρμα Union Renewable Development Platform (URDP) που προβλέπεται από την Οδηγία 2018/2001 και επιτρέπει τη στατιστική μεταβίβαση «πράσινης» ενέργειας μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με το «εργαλείο» αυτό χώρες που έχουν καλύψει τους στόχους που έχουν καθορίσει στα πλαίσια της «ενεργειακής μετάβασης», μπορούν να «φιλοξενήσουν» μονάδες ΑΠΕ άλλων χωρών που δεν τους έχουν καλύψει. Ειδικότερα για έργα που θα υλοποιούνται σε μία χώρα υποδοχής, το 80% της ισχύος τους θα προσμετράται στον εθνικό στόχο της χώρας που θα ενδιαφέρεται να τα χρηματοδοτήσει.

Η χώρα μας το 2022 δεν δήλωσε συμμετοχή στον μηχανισμό ως χώρα υποδοχής ΑΠΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ωστόσο «Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΕΝ η απόφαση μη συμμετοχής στη δεδομένη συγκυρία δεν σημαίνει πως η χώρα μας δεν υποστηρίζει τον μηχανισμό. Απλά θεωρεί ότι, στην αρχή της δεκαετίας αναφοράς που βρισκόμαστε, προτεραιότητα είναι να διασφαλισθεί η επίτευξη των εθνικών μας στόχων».[2] Αυτό σημαίνει ότι τίποτε δεν αποκλείει να δούμε αύριο τη χώρα μας να εφαρμόζει και αυτόν τον μηχανισμό. Η κυρίαρχη πολιτική του «ενεργειακού κόμβου» που δεν αμφισβητείται σοβαρά από καμιά πολιτική δύναμη στη χώρα μας, θα μπορούσε εύκολα να οδηγήσει σε περισσότερες παραχωρήσεις τέτοιου είδους.
γ) Οι στόχοι πολιτικής που (κάθε φορά) καθορίζονται

«Θέλουμε να γίνουμε καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας στην υπόλοιπη Ευρώπη. Θέλουμε να συμβάλλουμε στη μεταφορά ενέργειας και υδρογόνου από τη βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη. Συζητάμε με την Αίγυπτο για την κατασκευή καλωδίου 3 GW για τη μεταφορά φτηνής ηλεκτρικής ενέργειας από τη βόρειο Αφρική στην Ευρώπη, που θα παράγεται από τον ήλιο. Στόχος μας είναι να βρεθούμε στο κέντρο ενός νέου διαδρόμου που θα επαναχαράξει τον ενεργειακό χάρτη στην Ευρώπη.».[3]

Αυτά κι άλλα πολλά είπε ο πρωθυπουργός στη Σύνοδο της 27ης Διάσκεψης των Μερών της Σύμβασης του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (COP27), αλλά αντιδράσεις για τις δηλώσεις αυτές δεν είδαμε ούτε από το πολιτικό προσωπικό, ούτε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Θέλουμε να γίνει η χώρα μας εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας;
Και πόσα ενεργειακά έργα θα «χρειαστούμε» σε μια τέτοια περίπτωση;

Η ενεργειακή αγορά μοιάζει με κινούμενη άμμο. Επηρεάζεται από πάρα πολλούς παράγοντες και διαμορφώνεται στην διαδρομή της. Κάθε μέρα αναδεικνύονται εμπόδια για τους σχεδιασμούς της προηγούμενης μέρας. Κάθε μέρα αυξάνονται οι στόχοι για τις μονάδες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και μαζί τους αυξάνονται οι μονάδες συμβατικών τεχνολογιών και πυρηνικών μονάδων. Μέσα σε ένα τέτοιο τοπίο, όλες οι χώρες, δηλαδή όλα τα ενεργειακά συμφέροντα που εκπροσωπούν, φιλοδοξούν να γίνουν εξαγωγείς ενέργειας. Είναι δυνατόν, στο τέλος της διαδρομής να τα έχουν καταφέρει όλες; Προφανώς όχι!

Και ποιο θα είναι το τίμημα για τις χώρες που απέτυχαν, έχοντας ήδη παραχωρήσει γη και ύδωρ, έχοντας καταστρέψει τον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό, το περιβάλλον και τις προοπτικές τους;







Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Δρόμος της Αριστεράς», φύλλο 615,
03 Δεκεμβρίου 2022.

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

Αύξηση των οφειλετών του ΕΦΚΑ κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε ένα χρόνο!


Αύξηση των οφειλετών του ΕΦΚΑ κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε ένα χρόνο!
22-12-2022 - Πηγή: sofokleousin.gr

Αύξηση των οφειλετών του ΕΦΚΑ κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε ένα χρόνο, καθώς και των χρεών σχεδόν κατά 7 δισ. ευρώ, αποκαλύπτει η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι επαγγελματίες, οι οποίοι δεν μπορούν να αποπληρώσουν έγκαιρα τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς τον ΕΦΚΑ.

Επίσης, έφταιξε το γεγονός ότι η πάγια ρύθμιση που σε ισχύ, έως πρότινος προέβλεπε μόνο 12 δόσεις ενώ πλέον οι δόσεις αυξήθηκαν σε 24, με τους επιτελείς του ΕΦΚΑ και του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών, να προσδοκούν σε ένταξη των ληξιπρόθεσμων στη ρύθμιση και στη μείωση του στοκ των απλήρωτων.

Συνολικά, τα χρέη προς τον ΕΦΚΑ, στο τέλος του γ΄ τριμήνου του 2022 έφτασαν στα 45,5 δισ. ευρώ, δηλαδή παρουσίασαν αύξηση κατά 2,04 δισ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Σημειώνεται πως, οι συνολικές οφειλές περιλαμβάνουν τις κύριες οφειλές ύψους 28,4 δισ. ευρώ και τα πρόσθετα τέλη ύψους 17,1 δισ. ευρώ.

Έκρηξη των οφειλετών

Το πλέον ανησυχητικό στοιχείο που αναδεικνύει η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, είναι η εκρηκτική αύξηση του αριθμού των επαγγελματιών που έχουν αρρύθμιστα χρέη προς τον ΕΦΚΑ.

Σε ετήσια βάση, αύξηση παρουσίασε ο αριθμός των μητρώων των οφειλετών (επαγγελματίες και επιχειρήσεις) αυξήθηκαν κατά 269.124, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των μητρώων με ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία να διαμορφώνεται στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2022 σε 2.362.410 μητρώα.

Πρόκειται για ρεκόρ οφειλετών που φανερώνει την οικονομική δυσπραγία που επικρατεί στην αγορά, με το κλίμα να επιβαρύνεται περαιτέρω με τις ανατιμήσεις της ενέργειας, την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.

Η αύξηση του αριθμού των μητρώων των οφειλετών παρουσιάζεται σε όλες τις κατηγορίες οφειλής, με την μεγαλύτερη να σημειώνεται στις οφειλές μεταξύ 10.000 και 100.000 ευρώ, που προστέθηκαν επιπλέον 167.447 μητρώα οφειλετών.

Αύξηση σημειώνεται σε όλες τις κατηγορίες κύριας οφειλής με τη μεγαλύτερη, κατά 1,7 δισ. ευρώ, να εντοπίζεται στο εύρος οφειλής μεταξύ 10.000 και 100.000 ευρώ, στην οποία συσσωρεύεται το 44% των οφειλών.

Επίσης, αυξήθηκαν οι μεγαλοοφειλέτες, που χρωστάνε ποσά άνω του 1.000.000 ευρώ έκαστος. Ο αριθμός τους ανήλθε σε 2.547 από 2.149, αυξανόμενος κατά 398 μητρώα.



Στα έργα των δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης με μισθούς 700 και 800 ευρώ


Του Αργύρη Δεμερτζή/

Νέο κεφάλαιο προστίθεται στην περιπέτεια των προσλήψεων μηχανικών στο δημόσιο και τους Δήμους, μέσω της μεγάλης προκήρυξης του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, μιλώντας για τις 1427 νέες προσλήψεις μηχανικών, που γίνονται για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια για να στελεχωθούν τεχνικές υπηρεσίες σε δημόσιο και δήμους προβλέπει ότι οι νεοπροσληφθέντες μηχανικοί, θα φύγουν μόλις δουν την πρώτη μισθοδοσία τους.


Η επιλογή πρόσληψης στο δημόσιο παραμένει ισχύρή επαγγελματική επιλογή. Όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία στον μεγάλο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχουν υποβληθεί συνολικά άνω των 100.000 υποψηφιοτήτων για 3.502 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, 1.565 κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και 57 Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, που θα αποτελέσουν δεξαμενή προσλήψεων από το 2023 και για τα επόμενα χρόνια στο δημόσιο. Δείτε εδώ στο ecopress

Ωστόσο για τους μηχανικούς παράλληλα με τα εμπόδια που τίθενται για να εξασφαλίσουν το «εισιτήριο» της πρόσληψης, τώρα προκύπτει νέο θέμα για την επόμενη ημέρα, εφόσον αρχίσουν να εργάζονται στις τεχνικές, πολεοδομικές και περιβαλλοντικές υπηρεσίες του δημοσίου και των δήμων, για να υλοποιηθούν μικρά και μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκμαψης, του νέου ΕΣΠΑ και των άλλων χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Συγκεκριμένα:

ΚΕΔΕ: στα έργα των δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης με μισθούς 700 και 800 ευρώ

Το πρόβλημα της παραμονής των νεοπροσληφθέντων μηχανικών στο δημόσιο και τους δήμους ανέδειξε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά την εισηγητική τοποθέτηση του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, όπου τόνισε ότι:

«Oι άνθρωποι αυτοί, από τους οποίους περνάνε τεχνικά προγράμματα, περνάει το Ταμείο Ανάκαμψης, δεν μπορούν να αμείβονται με 700 και 800 ευρώ. Δεν πρόκειται να μείνουν στους Δήμους».

-«Θα πρέπει να ξαναδούμε τις αμοιβές των μηχανικών στους Δήμους» είπε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναφέροντας συγκεκριμένα στην εισηγηση του ότι:

-«Στα καλά νέα είναι η έκδοση των οριστικών πινάκων της προκήρυξης 13Κ και πλέον 1.427 μηχανικοί θα διοριστούν σε ΟΤΑ, οι περισσότεροι εκ των οποίων στους Δήμους. Ωστόσο, υπογράμμισε πως «οι άνθρωποι αυτοί, από τους οποίους περνάνε τεχνικά προγράμματα, περνάει το Ταμείο Ανάκαμψης, δεν μπορούν να αμείβονται με 700 και 800 ευρώ. Δεν πρόκειται να μείνουν στους Δήμους. Θα πρέπει να δούμε πως θα μπορέσουμε πιο ενεργά να εξασφαλίσουμε αξιοπρεπείς απολαβές για αυτούς τους οποίους περνάνε σχεδόν τα πάντα και έχουν αυξημένες ευθύνες για όσα γίνονται γύρω μας».

Μάχη για το «εισιτήριο» της πρόσληψης

Ο μεγάλος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ γίνεται σύμφωνα με την Πρόσκληση/Προκήρυξη με Αριθμό 2Γ/2022 ΤΕΥΧΟΣ ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 75/21- 11-2022 για τη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Σημειώνεται ότι οι μηχανικοί στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που θα γίνει τον Μάρτιο καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε ύλη για διοικητικούς, που δεν έχει σχέση με το βασικό γνωστικό τους αντικείμενο (Πρόγραμμα Σπουδών). Επίσης προβλέπεται να προσληφθούν σε μια ασαφή ειδικότητα ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Γενικών Καθηκόντων), η οποία δεν υπάρχει ως ειδικότητα σε κανένα Πολυτεχνείο στον κόσμο.

Παρέμβαση ΤΕΕ και ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέματα για τα οποία άσκησαν παρέμβαση προς το υπουργείο Εσωτερικών το ΤΕΕ και η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, ζητώντας εξαίρεση της συμμετοχής των Διπλωματούχων Μηχανικών από τις γραπτές εξετάσεις της συγκεκριμένης προκήρυξης του ΑΣΕΠ και να επανεξετάσει η Πολιτεία τους όρους της στελέχωσης των δημοσίων – τεχνικών Υπηρεσιών της χώρας από τεχνικό-εξειδικευμένο προσωπικό Διπλωματούχους Μηχανικούς.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

Έγγραφο ΕΜΔΥΔΑΣ προς ΥΠΕΝ, για το «μπλακάουτ» στις οικοδομικές άδειες


Του Αργύρη Δεμερτζή/

Έγγραφο ντοκουμέντο της Διεύθυνσης Δόμησης του Δήμου της Αθήνας προς το ΥΠΕΝ, που φέρνει στο φως το ecopress, αποκαλύπτει γιατί και πως έχουν σταματήσει να εκδίδονται οικοδομικές άδειες στην Αθήνα, μετά τις δικαστικές αποφάσεις για τα ύψη και του ορόφους των κτιρίων, με το ΝΟΚ ’12. Στο μεταξύ ενώ από το ΥΠΕΝ σιωπούν, το πρόβλημα επεκτείνεται και παρατείνεται. Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Σήμερα πανελλαδική σύσκεψη των μηχανικών στις ΥΔΟΜ, όλης της χώρας.


Από το έγγραφο της Διεύθυνσης Δόμησης του Δήμου της Αθήνας, με θέμα: «ερώτημα σχετικά με μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη στο Δήμο Αθηναίων», που υπογράφει η διευθύντρια Μαρία Δανιήλ, το οποίο εστάλη στις 25 Νοεμβρίου 2022 προς Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού – Οικοδομικού Κανονισμού και Δανειοδότησης (ΔΑΟΚΑ) του ΥΠΕΝ προκύπτει ότι:

-Στο ΥΠΕΝ γνωρίζουν εγγράφως και επισήμως εδώ και ένα μήνα ότι η ΥΔΟΜ της Αθήνας δεν εκδίδει οικοδομικές άδειες, καθώς στην επιστολή της ΥΔΟΜ του Δήμου της Αθήνας προς το υπουργείο σημειώνεται ότι: «σας ενημερώνουμε ότι η Υπηρεσία μας δε δύναται πλέον να χορηγεί όρους δόμησης σε περιοχές που το ύψος δεν καθορίζεται από ειδικά διατάγματα και στις οποίες μέχρι σήμερα εφαρμοζόταν ο Ν.Ο.Κ./2012, έως ότου μας δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες».

-Το θέμα για τα ύψη και του ορόφους των κτιρίων, με το ΝΟΚ ’12. έχει τεθεί εδώ εδώ και ένα χρόνο, με έγγραφα της ΥΔΟΜ Αθήνας προς το ΥΠΕΝ (επιστολές στις 20-12-2021 και 04-04-2022), με τις οποίες έχει ζητηθεί «να αποσαφηνιστεί το θέμα του μέγιστου ύψους σε όλη την έκταση του Δ. Αθηναίων, εκτός των περιοχών για τις οποίες έχουν εκδοθεί Π.Δ. ειδικών όρων δόμησης».

-Έχει μεσολαβήσει εδώ και εννέα μήνες από τον Μάρτιο του 2022, επιστολή της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, η οποία απαντώντας σε σχετικό έγγραφο της ΥΔΟΜ Αθήνας έχει συμφωνήσει ότι: «υπάρχει ανάγκη αποσαφήνισης των μέγιστων επιτρεπόμενων υψών σε μεγάλη έκταση του Δ. Αθηναίων, πλην των περιοχών για τις οποίες ισχύουν Π.Δ. ειδικών όρων δόμησης ή ειδικών υψών».

Ωστόσο από το ΥΠΕΝ, μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί οι ζητούμενες οδηγίες ούτε έχει ανακοινωθεί επισήμως εάν και ποιες ενέργειες θα αναληφθούν, ώστε να δώσουν λύσεις στο σημαντικό αυτό θέμα, που αφορά στην εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας, στην ασφάλεια δικαίου και των επενδύσεων, ενώ η διακοπή έκδοσης οικοδομικών αδειών συνεχίζεται επ΄αόριστον και παραλύει η οικοδομική δραστηριότητα.

«Kύμα» δικαστικών προσφυγών κατά οικοδομικών αδειών

Πιο συγκεκριμένα η διευθύντρια της ΥΔΟΜ Αθήνας, αναφέρει στην επιστολή της, τις αποφάσεις του ΣτΕ (2102/2019, 705/2020, 706/2020), που αφορούν στο μέγιστο ύψος οικοδομής στην περιοχή Μακρυγιάννη, σημειώνοντας ότι: «η έκδοση των ανωτέρω αποφάσεων του ΣτΕ πυροδότησε «κύμα» δικαστικών προσφυγών κατά οικοδομικών αδειών «σε διάφορες περιοχές της Αθήνας», οι οποίες επικαλούνται τις εν λόγω αποφάσεις του ΣτΕ και συγκεκριμένα το σκεπτικό «….στην επίμαχη περιοχή δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ΝΟΚ 2012 αλλά οι ειδικές διατάξεις του Β.Α. του 1955 (Φ.Ε.Κ. 249Α ’), οι οποίες ορίζουν ανώτατο ύψος τα 21μ» (ΣτΕ 705/2020)».

Oι διατάξεις του ΝΟΚ 2012 και οι ειδικές διατάξεις του Β.Δ. του 1955

Παράλληλα επισημαίνει ότι: «πρόσφατα, με τις με αρ. 2026/27-10-2022 και 2028/27-10-2022 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (σχετικό 2) ακυρώθηκαν οι οικοδομικές άδειες καθώς και οι αναθεωρήσεις – ενημερώσεις αυτών στα ακίνητα επί των οδών Υπάτης αρ. 12 και Υπάτης αρ. 14. Σύμφωνα με τις ανωτέρω αποφάσεις, όσον αφορά το ύψος των κτιρίων κρίνεται ότι, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ΝΟΚ 2012 αλλά οι ειδικές διατάξεις του Β.Δ. του 1955 (Φ.Ε.Κ. 249Α’) οι οποίες ορίζουν ανώτατο ύψος σύμφωνα με τους Τομείς Υψών Αθηνών».

Διακοπή έκδοσης οικοδομικών αδειών

Και αφού ενημερώνει το ΥΠΕΝ ότι: «η Υπηρεσία μας δε δύναται πλέον να χορηγεί όρους δόμησης σε περιοχές που το ύψος δεν καθορίζεται από ειδικά διατάγματα και στις οποίες μέχρι σήμερα εφαρμοζόταν ο Ν.Ο.Κ./2012, έως ότου μας δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες», υπογραμμίζει ότι:

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

Μηχανικοί στο δημόσιο: με εξετάσεις για διοικητικούς και ως γενικών καθηκόντων!




Γίνονται 1140 προσλήψεις διπλωματούχων μηχανικών για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια στο δημόσιο, με τον μεγάλο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αλλά με εντελώς λάθος κριτήρια, άσχετα από τις σπουδές και το επιστημονικό, επαγγελματικό τους αντικείμενο. Το ΤΕΕ και η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ ασκούν παρέμβαση προς το υπουργείο Εσωτερικών και το ΑΣΕΠ και ζητούν εξαίρεση των διπλωματούχων μηχανικών από την συγκεκριμένη προκήρυξη και στελέχωση των δημοσίων – τεχνικών υπηρεσιών της χώρας από μηχανικούς, με νέους όρους.


Στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την Πρόσκληση/Προκήρυξη με Αριθμό 2Γ/2022 ΤΕΥΧΟΣ ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 75/21- 11-2022 για τη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 4765/2021 (πρώτο στάδιο), που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την κατηγορία ΠΕ Διπλωματούχων Μηχανικών προκύπτει ότι:

-Καλούν τους υποψήφιους μηχανικούς τον Μάρτιο σε γραπτές εξετάσεις, όταν αυτό δεν απαιτείται αφού διαθέτουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ. Είναι μη σύννομη, καθώς σύμφωνα με τον νόμο, όπου χορηγείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος – οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί υποχρεωτικά συμμετέχουν σε εξεταστική διαδικασία στο ΤΕΕ προκειμένου να λάβουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, που καθορίζεται από την εκάστοτε Ειδικότητα – και δεν απαιτείται να εξεταστούν εκ νέου για τη πρόσληψη τους στο Δημόσιο.

-Το περιεχόμενο της ύλης του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στην οποία καλούνται να εξεταστούν οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί δεν έχει σχέση με το βασικό τους γνωστικό τους αντικείμενο (Πρόγραμμα Σπουδών). Όπως προσδιορίζεται στο σχετικό ΦΕΚ, αφορά ειδικότητες Διοικητικού περιεχομένου και όχι Τεχνικού.

-Ισοπεδώνονται και ομογενοποιούνται επικινδύνως διαφορετικές Ειδικότητες Διπλωματούχων Μηχανικών σε μια ασαφή Ειδικότητα ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Γενικών Καθηκόντων), η οποία δεν υπάρχει ως Ειδικότητα σε κανένα Πολυτεχνείο στον κόσμο.

-Καταστρατηγούνται βασικές αρχές των Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της Ελληνικής Νομοθεσίας στο μείζον για παράδειγμα θέμα της άδειας άσκησης του επαγγέλματος, το οποίο είναι το βασικό προαπαιτούμενο για την άσκηση των καθηκόντων ως Διπλ. Μηχανικών.

-Η προτεινόμενη διαδικασία αποσκοπεί στη δημιουργία μιας λίστας κατάταξης υποψηφίων σε πίνακα προτεραιότητας, μιας «χοάνης ομηρίας. Δεν ικανοποιέιται το πάγιο αίτημα του ΤΕΕ και της ΕΜΔΥΔΑΣ, για άμεση πρόσληψη σε μόνιμες θέσεις μονίμων Διπλ. Μηχανικών ενω ζητούν συγκεκριμένες προσλήψεις σε συγκεκριμένες θέσεις, συγκεκριμένης διάρκειας (μονίμων) με προσδιορισμένο άμεσα το χρόνο.


Σημειώνεται ότι στον μεγάλο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχουν υποβληθεί συνολικά άνω των 100.000 υποψηφιοτήτων για 3.502 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, 1.565 κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και 57 Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, που θα αποτελέσουν δεξαμενή προσλήψεων από το 2023 και για τα επόμενα χρόνια στο δημόσιο. Δείτε εδώ στο ecopress

Παρέμβαση ΤΕΕ προς υπουργείο Εσωτερικών και ΑΣΕΠ