Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων

 


Θέμα : Σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων

Κύριοι Υπουργοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων, οι οποίοι έχουν οριστεί κατά μεγάλη πλειοψηφία από τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 3424/02.07.2022 που εκδόθηκε εν μέσω θέρους και την εγκύκλιο 11963/21.07.2022 που ακολούθησε, ζητείται να οριστούν ενεργειακοί / διοικητικοί υπεύθυνοι. Ήδη έχουν περάσει κάποιοι μήνες από την εφαρμογή της Εγκυκλίου και από πλευράς μας έχουμε καταγράψει πλήθος προβλημάτων και δυσλειτουργιών:

Α. Η εν λόγω ΚΥΑ θέτει εξαρχής ως στόχο: «Για τους φορείς αυτούς τίθεται από τη δημοσίευση της παρούσας και εντεύθεν στόχος μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα τοις εκατό (10%) σε σχέση με τις καταναλώσεις της ίδιας/αντίστοιχης περιόδου του έτους 2019 για το πρώτο έτος εφαρμογής της παρούσας. Για τα επόμενα έτη ο στόχος θα επαναπροσδιοριστεί.» Διαπιστώνουμε πως η εξοικονόμηση ενέργειας περιορίζεται κι αφορά μόνο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εξαιρώντας αναιτιολόγητα τα ορυκτά καύσιμα (πετρέλαιο, Φυσικό Αέριο κλπ), που επίσης χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση των κτιρίων, αλλά και για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων των Υπηρεσιών. Ο στόχος δε είναι ανεδαφικός σε πολλές περιπτώσεις, αλλά ταυτόχρονα είναι και λανθασμένος. Και αυτό γιατί ήδη πολλοί Φορείς έχουν προβεί μέχρι το 2019 σε ενεργειακή εξοικονόμηση που κάνει το στόχο περαιτέρω μείωσης ανέφικτο, αλλά και γιατί υπάρχουν ανελαστικές υποχρεώσεις κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας όπως στον ηλεκτροφωτισμό, στην άρδευση, ύδρευση, νοσοκομεία, σχολεία και αλλού.

Β. Στην ΚΥΑ και την εγκύκλιο δεν περιγράφεται ούτε πως θα υλοποιηθούν αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια, ούτε πολύ περισσότερο από ποιους πόρους θα αντληθούν τα απαιτούμενα κονδύλια. Επιπλέον, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι πολλά από τα υφιστάμενα δημόσια κτήρια είναι εξαιρετικά γερασμένα, δεν έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά, ενώ άλλα δεν ανήκουν καν στην κυριότητα του δημοσίου, αλλά είναι νοικιασμένα και πολλά από αυτά πρόκειται σύντομα να εγκαταλειφθούν (βλέπε σχέδιο μετεγκατάστασης στην ΠΥΡΚΑΛ). Και, βέβαια δεν γίνεται απολύτως καμία μνεία για την ενεργειακή τους αναβάθμιση, καθιστώντας έτσι τους Δ. Μηχανικούς για άλλη μια φορά υποψήφια εξιλαστήρια θύματα για τη μη επίτευξη του στόχου! Γνωρίζουμε όλοι ότι λόγω της ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών και υπό την παρούσα κατάσταση, πολύ συχνά οι δημόσιοι υπάλληλοι αναγκάζονται να εργάζονται σε δυσχερείς συνθήκες με έλλειψη ψύξης/θέρμανσης, φυσικού φωτισμού/αερισμού, κλπ. Σε επιμέρους άρθρα του ΦΕΚ παρατηρείται πλήθος αοριστιών και επεμβάσεων, οι οποίες απαιτούν μελέτες, χρόνο και πόρους. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε, στο άρθρο 3 και ως άμεσο μέτρο προτείνεται η σκίαση των κτηρίων προς βελτίωση ενεργειακής συμπεριφοράς. Στα μεσοπρόθεσμα μέτρα συμπεριλαμβάνονται μείωση αέργου ισχύος ηλεκτρικών καταναλώσεων με κατάλληλο εξοπλισμό αντιστάθμισης για την αύξηση του συντελεστή ισχύος τους (συν φ) σε επίπεδο κατ’ελάχιστον 0,95 καθώς και η εγκατάσταση Building Energy Management Systems.

Γ. Όσον αφορά το εμπλεκόμενο ανθρώπινο δυναμικό που μας αφορά, ο ορισμός των υπευθύνων αυτών (ενεργειακών και διοικητικών) γίνεται αυθαίρετα, εφόσον στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται κανένα κριτήριο επιλογής. Απουσιάζει οποιαδήποτε διαδικασία επιμόρφωσης (τόσο στην πλατφόρμα, όσο και γενικά στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας), απαραίτητη για την ορθή λειτουργία κάθε σχετικής διαδικασίας. Η ίδια η διαδικασία εξοικονόμησης ενέργειας απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό, με σχετική επιμόρφωση που να μπορεί στην ολότητα του θέματος να μελετά, να προτείνει, να εκτελεί και να συντηρεί σχετικά έργα και υποδομές. Ειδικά σε μεγάλους Φορείς, όπως Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι η αρμοδιότητα αυτή θα έπρεπε να αποτελεί ξεχωριστή λειτουργία σε επίπεδο Διεύθυνσης, στελεχωμένη με το αντίστοιχο προσωπικό και όχι αναθέτοντας παράλληλα καθήκοντα σε ήδη πολλαπλά επιφορτισμένους Υπαλλήλους (ειδικά Μηχανικούς) οι οποίοι ταυτόχρονα έχουν να επιβλέψουν και να δημοπρατήσουν έργα, να εκδώσουν άδειες, να πραγματοποιήσουν ελέγχους, να απαντήσουν υπηρεσιακά έγγραφα κλπ. Οι ενεργειακοί / διοικητικοί υπεύθυνοι, χωρίς δηλαδή να διαθέτουν την απαραίτητη κατάρτιση, εμπειρία και υλικοτεχνική υποδομή, καλούνται να συμπληρώσουν μέσα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα publicenergysavings.gov.gr (η οποία παραμένει δύσχρηστη, με ελλείψεις και προβλήματα) πληθώρα στοιχείων, γραφειοκρατικού κυρίως χαρακτήρα, με συνεπακόλουθη απώλεια πολυτίμων εργατοωρών από τα κύρια καθήκοντα τους, τα οποία συνεχίζουν αμείωτα, χωρίς καν μια αναφορά σε επιπλέον κίνητρα στους δημόσιους υπαλλήλους που θα απασχοληθούν στο εξαιρετικά σημαντικό αυτό αντικείμενο. Τουναντίον, θεσπίζεται ένα πλαίσιο με επαυξημένες πειθαρχικές ευθύνες και αμφίβολα αποτελέσματα.

Με βάση τα ανωτέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η έκδοση των οδηγιών αποσκοπεί στην ανάθεση στους ενεργειακούς υπεύθυνους (κυρίως Μηχανικούς) του ρόλου του Ενεργειακού Αστυνομικού του Δημοσίου. Ήδη, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα εντόνων διαφωνιών μεταξύ υπαλλήλων και δυσλειτουργιών των υπηρεσιών, για τα οποία το μόνο που ευθύνεται είναι το ασαφές πλαίσιο αρμοδιοτήτων. Η ενεργειακή εξοικονόμηση αποτελεί ένα θέμα που χρήζει σοβαρής και μακροπρόθεσμης αντιμετώπισης. Είναι ένας ιδιαίτερος τομέας που χρειάζεται πόρους, στρατηγική, σχεδιασμό και εξειδικευμένα στελέχη. Η πρωτοφανής προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση «εν μια νυκτί», καλεί τους Δημόσιους Υπάλληλους Διπλ. Μηχανικούς να επιλύσουν το πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης στα κτήρια που στεγάζονται οι υπηρεσίες του δημοσίου, είναι βέβαιο ότι δεν θα φέρει τα θεμιτά αποτελέσματα. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να δημιουργήσει ακόμη πιο δυσχερείς συνθήκες εργασίας, προκαλώντας έριδες μεταξύ των συναδέλφων Δημοσίων Υπαλλήλων στους εργασιακούς χώρους. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση επιλέγει να επιδοτεί μηνιαία την κερδοφορία των ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας με υπέρογκα ποσά για να καλύψει το αυξημένο κόστος της ιδιωτικοποιημένης αγοράς ενέργειας, δείχνει και την επί της ουσίας αντίφαση αυτών των πολιτικών. Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να καλύψουν πλήθος παρεμβάσεων ενεργειακής εξοικονόμησης και εκσυγχρονισμού υποδομών στα Δημόσια κτίρια και όχι μόνο.

Στα πλαίσια αυτά, σας καλούμε να αποσυρθεί, και να επανεξεταστεί η εν λόγω ΚΥΑ και η εν λόγω Εγκύκλιος καθώς και να επαναπροσδιοριστεί, σε διαβούλευση με την Ομοσπονδία μας και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσουν τα προβλεπόμενα πειθαρχικά μέτρα (εξάλλου είναι ενδεικτικό, ότι η πλειοψηφία των Φορέων δεν ανταποκρίθηκε, μόλις 798 σε σύνολο 2.776 δημόσιων φορέων έχουν εναρμονιστεί με την εφαρμοστική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών για την εξοικονόμηση ενέργειας).

Για να είναι εφικτός ο στόχος μείωσης της ενέργειας, απαιτείται η πρόσληψη κι η επιμόρφωση εξειδικευμένου προσωπικού που να απασχολείται αποκλειστικά με τις προαναφερόμενες αρμοδιότητες, ώστε να δουλέψει αποτελεσματικά και μακρόπνοα προς όφελος του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και του Δημοσίου Συμφέροντος.

Τέλος, σας επισημαίνουμε πως επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμα προστασίας των μελών μας.

Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η μεταφορά αρμοδιοτήτων από τα δημοτικά συμβούλια προς τις επιτροπές (οικονομική, ποιότητας ζωής)

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η μεταφορά αρμοδιοτήτων από τα δημοτικά συμβούλια προς τις επιτροπές (οικονομική, ποιότητας ζωής)

Η κυβέρνηση νόθευσε τη λαϊκή βούληση κατά παράβαση του Συντάγματος
3 Δεκεμβρίου 2022



Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απεφάνθη οριστικά και αμετάκλητα: με την υπ’ αριθμόν 2377/2022 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΟλΣτΕ), σύμφωνα με ρεπορτάζ του Στέργιου Ζιαμπάκα για την efsyn.gr, κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις των νόμων Θεοδωρικάκου με τις οποίες μεταφέρθηκαν κρίσιμες και με σημαντικό οικονομικό αντικείμενο αρμοδιότητες των δημοτικών συμβουλίων προς τις Οικονομικές Επιτροπές και τις Επιτροπές Ποιότητας Ζωής των Δήμων. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για διατάξεις με τις οποίες αλλοιώθηκαν οι εκλογικοί συσχετισμοί της απλής αναλογικής, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν στις εν λόγω επιτροπές (πλασματικές) πλειοψηφίες 3/5 οι παρατάξεις των δημάρχων.

Η απόφαση (υπ’ αριθμόν 2377/2022) του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου αποτελεί ισχυρό και αναμφισβήτητο πλήγμα για τον «πυρήνα» του πολιτικού δόγματος με το οποίο προσεγγίζει την Τοπική Αυτοδιοίκηση η κυβέρνηση της Ν.Δ., που απαξίωσε τα εγγύτερα στον πολίτη δημοκρατικά όργανα και μετέτρεψε τους δήμους σε «ενός ανδρός αρχές».

Οι νόμοι του πρώην υπουργού Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκου (4623/2019 και 4625/2019) ήταν από τους πρώτους που πέρασε η παρούσα κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2019. Ψηφίστηκαν άμεσα μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2019, όταν είχαν ήδη εκλεγεί νέες δημοτικές αρχές με το εκλογικό σύστημα του «Κλεισθένη», αλλά πριν αναλάβουν οι νεοεκλεγείσες δημοτικές αρχές καθήκοντα. «Μετέβαλαν εκ των υστέρων το πλαίσιο ασκήσεως του κατοχυρωμένου στο Σύνταγμα δικαιώματος εκλογής των αρχών των ΟΤΑ», αναφέρεται στην περίληψη της απόφασης του ΣτΕ σύμφωνα με την efsyn.gr. Δηλαδή το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο με απλά λόγια έκρινε ότι η κυβέρνηση άλλαξε τους όρους του «εκλογικού παιχνιδιού» κατά παράβαση του Συντάγματος. Μάλιστα, το ΣτΕ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι «κατά τον χρόνο ψηφίσεως των σχετικών διατάξεων, δεν είχε δοκιμαστεί στην πράξη η εφαρμογή του συστήματος της απλής αναλογικής που είχε εισαχθεί με τον ν. 4555/2018 [«Κλεισθένης»] στη διοίκηση των δήμων, προκειμένου να δικαιολογείται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος» η «τόσο σοβαρή και έντονη επέμβαση του νομοθέτη στη θέληση των εκλογέων».

Η κυβέρνηση προώθησε τις αντισυνταγματικές διατάξεις, υποστηρίζοντας ότι έτσι θα διασφαλίσει συνθήκες «κυβερνησιμότητας» στους δήμους έναντι του «χάους» που κατά το αφήγημά της θα επέφερε η απλή αναλογική των δύο γύρων. Αυτό που έγινε στην πράξη ήταν οι δημοτικές αρχές να έχουν περιθώριο να περνούν κάθε εισήγησή τους –από απευθείας αναθέσεις, έργα σημαντικού προϋπολογισμού έως και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις- έχοντας ισχυρή αλλά πλασματική πλειοψηφία σε κλειστές και «αποστειρωμένες» από τους δημότες επιτροπές, με την αντιπολίτευση να περιορίζεται σε ρόλο παρατηρητή.

Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ελήφθη κατά πλειοψηφία και έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις που άλλαξαν τον τρόπο συγκρότησης των Οικονομικών Επιτροπών και των Επιτροπών Ποιότητας Ζωής των Δήμων, καθώς και τις διατάξεις που μετέφεραν αρμοδιότητες των δημοτικών συμβουλίων στις Επιτροπές. Αντιθέτως, το ΣτΕ έκρινε ότι δεν αντίκεινται στο Σύνταγμα οι διατάξεις που αφορούν την ανάδειξη μελών στα διοικητικά συμβούλια δημοτικών οργανισμών και επιχειρήσεων (π.χ. ΔΕΥΑ), καθώς δεν συνδυάστηκαν και με μεταφορά αρμοδιοτήτων.

Τι σημαίνει πρακτικά η απόφαση του ΣτΕ για τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί στη διάρκεια των τελευταίων τριών χρόνων από τις Επιτροπές; «Πρακτικά, τίποτα», εξηγούν κύκλοι του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου στην efsyn.gr: οι αποφάσεις αυτές διατηρούν τεκμήριο νομιμότητας και εφόσον δεν έχουν προσβληθεί εμπρόθεσμα (60 ημέρες μετά τη δημοσιοποίησή τους, αν πρόκειται για κανονιστικές πράξεις), έχει κλείσει οποιοδήποτε ζήτημα ακύρωσής τους. Η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει αναδρομική ισχύ.

Μείζον ζήτημα, όμως, εγείρεται για τις αποφάσεις που θα ληφθούν εφεξής: είναι δυνητικά πληττόμενες, δηλαδή, όπως εξηγούν οι ίδιοι κύκλοι του ΣτΕ, μπορούν να προσβληθούν. «Εγείρεται ένα ζήτημα νομιμότητας, αλλά κάποιος πρέπει να το θέσει», αναφέρουν.

Σε κάθε περίπτωση οι συγκεκριμένες Επιτροπές είναι πλέον πολιτικά απονομιμοποιημένες. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έπαιξε με τους αυτοδιοικητικούς θεσμούς, τη Δημοκρατία και το Σύνταγμα, παραβίασε τις αρχές της λαϊκής κυριαρχίας και δημιούργησε ένα χάος μεγαλύτερο από αυτό που ισχυριζόταν ότι ήθελε να βάλει σε τάξη.

Η απόφαση του ΣτΕ «ακουμπά» εμμέσως και τις αντίστοιχες διατάξεις για τις Περιφέρειες. Αν και η προσφυγή στο ΣτΕ -κατ’ επέκταση και η απόφαση της Ολομέλειας- αφορά αποκλειστικά και μόνο τις νομοθετικές διατάξεις για τους δήμους, έχει ήδη διαμορφωθεί μια νομολογία βάσει της οποίας πιθανολογείται ότι θα ευδοκιμήσουν και προσφυγές που αφορούν τον δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης.

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

Εκτίμηση αποτελέσματος Εκλογών ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ 2022



Εκτίμηση αποτελέσματος* Εκλογών ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ 2022

Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Με αυξημένη συμμετοχή (κατά 8,6% σε σύγκριση με το 2018), 1.986 αρχιτέκτονες συμμετείχαν στις εκλογές του ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ, στις 27 Νοέμβρη 2022. Τίμησαν έτσι την φετινή είσοδο του συλλόγου στη δεύτερη εκατονταετία της σημαντικής ιστορίας του.

Πρόκειται για επίτευγμα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες κλιμακούμενης κυβερνητικής επίθεσης στην αρχιτεκτονική και στους αρχιτέκτονες, αλλά και στη μαζικές κοινωνικές δράσεις, καθώς και στην ίδια την ύπαρξη συλλογικών κοινωνικών φορέων. Τις συνθήκες αυτές επιδείνωσαν επιλογές του απερχόμενου ΔΣ, η πλειοψηφία του οποίου επέλεξε την υποτονική στάση της περιπτωσιολογικής διαμαρτυρίας και του αδιέξοδου διαλόγου με μια αδίστακτη κυβέρνηση, καθώς και την υπολειτουργία του Συλλόγου, με επανειλημμένα κρούσματα αντικαταστατικής εκτροπής.

Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους που με την ψήφο τους ανέδειξαν τη Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων δεύτερη κατά σειρά επιτυχίας παράταξη στην πανελλαδική Αντιπροσωπεία του ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ (σχετική αύξηση ποσοστού κατά 22%, απόλυτη αύξηση ποσοστού κατά 2,27% και ψήφων κατά 31%), από την πέμπτη θέση που κατείχε στις εκλογές του 2018 (δεύτερη στις εκλογές του 2014). Η ψήφος αυτή μας ενθαρρύνει για τους αγώνες που έρχονται, για να ανακτήσει η αρχιτεκτονική, οι αρχιτέκτονες και ο ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ τους συντακτικούς ιστορικούς δεσμούς τους με την κοινωνία, για να απορρίψουμε το ρόλο του διακοσμητή, στη συντελούμενη κερδοσκοπική υφαρπαγή και καταστροφή του δημόσιου χώρου και της πολιτιστικής κληρονομιάς από ιδιώτες.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ

Η εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος που ακολουθεί:

Ανεπίσημα αποτελέσματα εκλογών ΠΣΔΑΤΜ 2022



 εδώ τα αποτελέσματα του 2018

https://www.psdatm.gr/index.php/latest-nes/2016-08-10-14-02-08/2016-08-10-15-40-57/349-13-05-2018

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ και Διπλωματούχοι Μηχανικοί

 Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ και Διπλωματούχοι Μηχανικοί 



Κύριε Υπουργέ, Σύμφωνα με το Τεύχος ΑΣΕΠ 75/21.11.22 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ / ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ (Αριθμός 2Γ/2022) αναρτήθηκε η Πρόσκληση/Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4765/2021 . 

Η προκήρυξη αυτή περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων και τη πρόσληψη ΠΕ Διπλωματούχων Μηχανικών, που αποτελεί και πάγιο αίτημα μας για τη στελέχωση των Δημοσίων Τεχνικών Υπηρεσιών με Διπλωματούχους Μηχανικούς, προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια κενά που υπάρχουν. 

Θεωρούμε όμως ότι η συγκεκριμένη διαδικασία πρόσληψης των Διπλωματούχων Μηχανικών στο Δημόσιο είναι μη σύννομη, καθώς σύμφωνα με τον νόμο, όπου χορηγείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος - οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί υποχρεωτικά συμμετέχουν σε εξεταστική διαδικασία στο ΤΕΕ προκειμένου να λάβουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, που καθορίζεται από την εκάστοτε Ειδικότητα - και δεν απαιτείται να εξεταστούν εκ νέου για τη πρόσληψη τους στο Δημόσιο. 

Επιπρόσθετα το περιεχόμενο της ύλης του πρώτου γραπτού διαγωνισμού, όπως προσδιορίζεται στο ανωτέρω ΦΕΚ, αφορά ειδικότητες Διοικητικού περιεχομένου και όχι Τεχνικού. Πιο συγκεκριμένα η ύλη στην οποία καλούνται να εξεταστούν οι Διπλ. Μηχανικοί δεν έχει σχέση με το βασικό τους γνωστικό τους αντικείμενο (Πρόγραμμα Σπουδών). Επίσης καθίσταται ισοπεδωτικό το γεγονός ότι ομογενοποιούνται επικινδύνως διαφορετικές Ειδικότητες Διπλωματούχων Μηχανικών σε μια ασαφή Ειδικότητα ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Γενικών Καθηκόντων), η οποία δεν υπάρχει ως Ειδικότητα σε κανένα Πολυτεχνείο στον κόσμο. 

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

Αποτελέσματα εκλογών ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ για την Πανελλήνια Αντιπροσωπεία και το Δ.Σ. του ΣΑΔΑΣ Τμήμα Αττικής 27.11.2022

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ * εκλογών ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ για την Πανελλήνια Αντιπροσωπεία και το Δ.Σ. του ΣΑΔΑΣ Τμήμα Αττικής 27.11.2022


[*] Οι πίνακες των αποτελεσμάτων δημοσιεύονται με ευθύνη της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων, μετά από διασταύρωση με τα επίσημα αποτελέσματα από την γραμματεία του συλλόγου το βράδυ των εκλογών και με επί τόπου καταγραφή κατά την καταμέτρηση που ολοκληρώθηκε στα γραφεία του ΤΕΕ (με την επιφύλαξη της ανακοίνωσης των οριστικών αποτελεσμάτων μετά από την ολοκλήρωση των εργασιών της εφορευτικής επιτροπής που θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες).

Θα ακολουθήσει εκ μέρους της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων, εκλογική και πολιτική αποτίμηση των αποτελεσμάτων.

1. ΠΙΝΑΚΑΣ ψήφων για ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ κατά ΠΑΡΑΤΑΞΗ ανά ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ και ΣΥΝΟΛΙΚΑ

2. ΠΙΝΑΚΑΣ συνόλου ψήφων ΑΝΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗ 2022 και ΣΥΓΚΡΙΣΗ με τις εκλογές του (2018)

3. ΠΙΝΑΚΑΣ ψήφων 2022 για την Εκλογή Δ.Σ. στον ΣΑΔΑΣ Τμήμα Αττικής και οι ΕΔΡΕΣ των παρατάξεων σε ΣΥΓΚΡΙΣΗ με τις εκλογές του (2018)


Επεξήγηση πολιτικής ταυτότητας παρατάξεων.

(ΔΚΜ) η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας.
(ΕΛΕΜ) διακομματική συμπολιτευόμενη συντεχνιακή παράταξη
(ΣΑΕ) η παράταξη του ΠΑΣΟΚ
(ΡΣΑ) η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ
(συσπείρωση αριστερών αρχιτεκτόνων) παράταξη με κορμό την ανένταχτη αριστερά, μελών αριστερών εξωκοινοβουλευτικών οργανώσεων, μελών οργανώσεων κοινωνικής παρέμβασης και ιστορικών στελεχών της αριστεράς και του συλλόγου αρχιτεκτόνων.
(ΔΠΚΑ) η παράταξη του ΚΚΕ
(ΑΚΕΑ) η παράταξη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ & συνεργαζόμενων εξωκοινοβουλευτικών αριστερών οργανώσεων και ομάδων κοινωνικής παρέμβασης.
(ΣΚΑΕ) παράταξη προερχόμενη από το χώρο της Νέας Δημοκρατίας.
(Δ-ΔΜ) Τέως παράταξη, προερχόμενη από το χώρο της Νέας Δημοκρατίας. (Σε αυτές τις εκλογές ενσωματώθηκε στα ψηφοδέλτια της ΔΚΜ)
(ΝΚΑ) ανεξάρτητοι αριστεροί προερχόμενοι από το ΚΚΕ

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Εξορύξεις υδρογονανθράκων και λοιπές, άκρως επικίνδυνες, ιστορίες

Εξορύξεις υδρογονανθράκων και λοιπές, άκρως επικίνδυνες, ιστορίες


Η Βάσω Αμπελογιάννη είναι Δημοτική Σύμβουλος της Ριζοσπαστικής Δημοτικής Αλλαγής Δήμου Αρταίων, μέλος της Πρωτοβουλίας Ενάντια στις Εξορύξεις Άρτας, μέλος ΓΣ ΑΔΕΔΥ, και μέλος Π.Σ. ΛΑΕ-Ανυποτακτη Αριστερά

Εξορύξεις υδρογονανθράκων και λοιπές, άκρως επικίνδυνες, ιστορίες.

Πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση της ΝΔ εξέδωσε την Navtex για να ξεκινήσουν οι «έρευνες στα θαλάσσια «οικόπεδα» δυτικά της Κρήτης και της Πελοποννήσου. Ταυτόχρονα, και ενώ η κυβέρνηση ζέχνει από την δυσωδία του παρκαρατικού κυκλώματος παρακολουθήσεων, Υπουργοί της, στελέχη της, αλλά και γνωστοί πλασιέ «ενεργειακών λύσεων», περιοδεύουν σε εκδηλώσεις και κάνουν δηλώσεις επικού τύπου για «το πετρέλαιο που θα ρέει», «τα λεφτά που θα έρθουν με την σέσουλα» και την χώρα που θα γίνει «πολύ δυνατός γεωπολιτικός παίχτης». Μαζί και κάποιοι που αυτοπροσδιορίζονται στην αριστερά, και είναι ενθουσιασμένοι με τις εξελίξεις, γιατί λέει θα «μάθουμε επιτέλους τι και αν έχουμε από υδρογονάθρακες» και όταν «έρθει ο σοσιαλισμός θα τα πάρουμε εμείς να γίνουμε Βενεζουέλα της Ευρώπης». Και αναρωτιέμαι «μήπως κάνεις λάθος ρε παιδί μου τόσα χρόνια; Μήπως η λύση είναι μπροστά στα μάτια σου και έχεις πάθει «οικολογία» και μπερδεύεσαι ρε Βάσω;» Για να δούμε λοιπόν ξανά «πως είναι» τα πράγματα.

Συμβάσεις Παραχώρησης

Ιδιοκτησία δικαιώματος έρευνας,παραγωγής και τόπου.

Για αρχή να πω ότι όλες οι Συμβάσεις Παραχώρησης, για όλα τα «οικόπεδα», θαλάσσια και χερσαία, είναι πανομοιότυπες, copy – paste, και έχουν βεβαίως «κυρωθεί» από το Ελληνικό Κοινοβούλιο από το 2014 και μετά ( γιατί έτσι γίνονται οι δουλειές). Για αυτό τον λόγο, θα χρησιμοποιήσω σαν παράδειγμα την Σύμβαση Παραχώρησης για το «οικόπεδο» Άρτας – Πρέβεζας για προφανής λόγους, η οποία περιγράφεται στον Νόμο 4526/2018 (ΦΕΚ 48Α).

Πρόκειται για μία και ενιαία σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος του Δημοσίου και για την ΕΡΕΥΝΑ και για την ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ υδρογονανθράκων, με «μισθωτή», στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα Ελληνικά Πετρέλαια, δηλαδή μια ιδιωτική εταιρεία της Πετρελαιοβιομηχανίας. (Άρθ 1ο) πως ξεκάθαρα επίσης διατυπώνεται στο άρθρο 10 του συγκεκριμένου νόμου: «Ο Μισθωτής έχει το αποκλειστικό δικαίωμα διεξαγωγής Εργασιών Έρευνας και Εκμετάλλευσης στη Συμβατική Περιοχή και τη διαχείριση των εν λόγω εργασιών.». Στην 10.6 παράγραφο επισημαίνεται ότι το δημόσιο και οποιαδήποτε κρατική αρχή ΔΕΝ θα μπορεί για όσο διαρκεί η σύμβαση, ούτε αυτό ούτε κανείς άλλος, ούτε έρευνα να κάνει ούτε εκμετάλλευση. «Κρατική Αρχή δεν θα χορηγεί σε οποιοδήποτε τρίτο άδειες αναζήτησης Υδρογονανθράκων στη Συμβατική Περιοχή (ή οποιοδήποτε μέρος αυτής) για τη συλλογή σεισμικών και άλλων δεδομένων με σκοπό την αξιολόγηση του δυναμικού σε πετρέλαιο και αέριο χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του Μισθωτή.»

Στην παράγραφο 10.4 του ίδιου άρθρου αναφέρεται επίσης ότι ο μισθωτής και κάθε συν-μισθωτής «θα έχει τίτλο κυριότητας ελεύθερο βαρών επί όλων των Παραχθέντων και Διασωθέντων Υδρογονανθράκων στην κεφαλή της γεώτρησης παραγωγής εντός της Συμβατικής Περιοχής.»

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

Ξηλώνεται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός για τα ύψη των κτιρίων


Να μην εφαρμόζονται οι διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), που προβλέπουν πολεοδομικά μπόνους δόμησης στο ύψος και τους ορόφους του κτιρίου αποφάσισε με ομόφωνη απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού ενώ ήδη επικρατεί «ανασφάλεια πολεοδομικού δικαίου» για τους όρους δόμησης του ΝΟΚ και προδιαγράφεται ντόμινο για όλη τη χώρα.


Η απόφαση του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού έρχεται σε συνέχεια των εξελίξεων που έχουν σημειωθεί μετά τη νέα δικαστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που έφερε στο φως το ecopress, η οποία ακυρώνει την οικοδομική άδεια ανέγερσης κτιρίου στους Αμπελόκηπους της Αθήνας και «γκρεμίζει» τα μπόνους δόμησης επιπλέον ορόφων, που δίνουν οι Οικοδομικοί Κανονισμοί εδώ και μισό αιώνα (ΓΟΚ 1973, ΓΟΚ 1985, ΝΟΚ 2012), υπογραμμίζοντας ότι οι περιορισμοί στα ύψη των κτιρίων και στους όρους δόμησης, που προβλέπονται με ειδικά διατάγματα ανά περιοχή υπερισχύουν των Οικοδομικών Κανονισμών.

Αμέσως μετά την έκδοση των αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που ακύρωσε τις οικοδομικές άδειες για τα κτίρια των Αμπελοκήπων, η ΥΔΟΜ του Δήμου Αθηναίων, η οποία έχει εκδώσει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα ύψη και ορόφους των κτιρίων στο ΝΟΚ τις επίμαχες άδειες που ακυρώθηκαν αναδιπλώθηκε και κατέβασε «ρολά», καθώς με δική της πρωτοβουλία σταμάτησε να εγκρίνει όρους δόμησης για νέες οικοδομικές άδειες κατά ΝΟΚ Δείτε εδώ στο ecopress

Έκρηξη οικοδομικών αδειών

Ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού με την ομόφωνη απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο απαγορεύει τη χρήση του «μπόνους» ύψους και επιπλέον τετραγωνικών που δίνει υπό προϋποθέσεις ο νέος οικοδομικός κανονισμός (ΝΟΚ), υποστηρίζοντας ότι αλλοιώνει τη φυσιογνωμία της περιοχής και οδηγεί στην οικιστική επιβάρυνσή της.

-«Τον τελευταίο χρόνο, μετά την υποχώρηση της πανδημίας, παρατηρείται στον δήμο μας μια έκρηξη ανέγερσης οικοδομών, οι ιδιοκτήτες των οποίων, επωφελούμενοι από γενικές προβλέψεις του νέου οικοδομικού κανονισμού, προβαίνουν σε προσαύξηση του ύψους και του συντελεστή δόμησης», δήλωσε στην “Καθημερινή” και στο δημοσιογράφο Γιώργο Λιάλιο ο δήμαρχος Φιλοθέης – Ψυχικού, Δημήτρης Γαλάνης. «Υπολογίζουμε ότι μέχρι πριν από λίγους μήνες, οπότε σταματήσαμε να εξυπηρετούμαστε από την υπηρεσία δόμησης Αγίας Παρασκευής και ξεκινήσαμε να λειτουργούμε τη δική μας υπηρεσία δόμησης, είχαν εκδοθεί τουλάχιστον 100 οικοδομικές άδειες που έκαναν χρήση των διατάξεων αυτών. Κάποιες, όσες μάθαμε εγκαίρως, τις προσβάλαμε ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Όπως αναφέρει η ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, μέσω των επίμαχων ρυθμίσεων του ΝΟΚ «επιτρέπεται η ανεξέλεγκτη επαύξηση του συντελεστή δομήσεως και του ύψους χωρίς προηγούμενο ορθολογικό χωροταξικό σχεδιασμό και με ριζική ανατροπή των εξειδικευμένων σταθμίσεων που έχει ήδη κάνει ανά περιοχή το γενικό πολεοδομικό σχέδιο (ΓΠΣ) και το σχέδιο πόλεως θεσπίζοντας ανώτατο συντελεστή δομήσεως, ποσοστό καλύψεως και ύψος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις παραμέτρους και τη φυσιογνωμία εκάστης περιοχής. Η παραχώρηση επιπλέον ύψους και δομήσιμης επιφάνειας από την ανώτατη επιτρεπτή από το σχέδιο πόλεως ή και το ΓΠΣ δεν συμβαδίζει προς τη συνταγματική επιταγή της λειτουργικότητας των οικισμών, ιδίως όταν δεν έχει εκπονηθεί μελέτη που να λαμβάνει υπ’ όψιν την υφιστάμενη δόμηση στην περιοχή. Συνακόλουθα δεν προστατεύεται ούτε το περιβάλλον, ούτε ο οικιστικός ιστός, ούτε η φέρουσα ικανότητα της πόλης».

Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να μην επιτρέπει τη χρήση διατάξεων που δίνουν στα κτίρια «μπόνους» σε ύψος και τετραγωνικά.

Η δόμηση στο Ψυχικό και στη Φιλοθέη διέπεται από προεδρικά διατάγματα που προφυλάσσουν τη φυσιογνωμία τους ως κηπουπόλεων. Το δε Νέο Ψυχικό έχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και γενικό πολεοδομικό σχέδιο, επίσης εγκεκριμένο με προεδρικό διάταγμα (όπως όλα).

ΣΑΘ : 2017-2022 Πέντε Χρόνια επιτυχίες

Ανακοίνωση της ΑΝ.Α.Σ.Α.* για τις εκλογές 27.11.2022 στον ΣΑΘ : 2017 - 2022 ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ


[*] Τα μέλη της συσπειρωσης αριστερων αρχιτεκτονων στον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, μετέχουν επίσης στον τοπικό Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης (ΣΑΘ) και συμμετέχουν στις εκλογές του ΣΑΘ στις 27.11.2022 με την παράταξη ΑΝ.Α.Σ.Α.

ΣΑΘ : 2017-2022 ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ

Ύστερα από μια σχετικά εξωστρεφή λειτουργία του ΣΑΘ κατά το προηγούμενο διάστημα οι εκλογές του 2017 σηματοδότησαν την αρχή μιας περιόδου εγκληματικής αδράνειας τόσο στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο των αρχιτεκτόνων όσο και στα διαρκώς αυξανόμενη κατάσταση παρακμής της πόλης της Θεσσαλονίκης με πλήθος προβλημάτων που προέκυψαν στη σχεδιασμό και την διαχείριση του χώρου (Μετρό, ΔΕΘ, πάρκο ελευθερίας, κυκλοφορικό, δημόσιοι χώροι, διαχείριση της καραντίνας).

Κατά τη συγκρότηση του προεδρείου του ΔΣ , Πρόεδρος αναδείχθηκε ο κ. Δημητριάδης της ΔΚΜ, Αντιπρόεδρος και ταμίας εκλέχτηκαν μέλη της ΣΑΕ και ΔΚΜ ενώ το μέλος του σχήματος ανέλαβε την θέση του γ. γραμματέα.. Παράλληλα ο κυρίως Δημητριάδης διεκδίκησε και πέτυχε την θέση του αντιδημάρχου τεχνικών έργων στον δήμο της πόλης και όπως εκ των υστέρων αποδεικνύεται κυρίως και από την αναβολή χωρίς καμία επι της ουσίας δικαιολογία των εκλογών του ΣΑΘ το 2019 αναρωτιόμαστε αν η σιωπή και η αποδιοργάνωση του συλλόγου είχε τελικά ως στόχο την απουσία οποιασδήποτε κριτικής στάσης που θα όφειλε να έχει ο σύλλογος. Η πλήρης διάλυση των δημοκρατικών διαδικασιών του συλλόγου επισφραγίστηκε από το γεγονός ότι μόλις τώρα προκηρύχθηκαν εκλογές ενημερώνοντας τα μέλη αποκλειστικά μέσω ανάρτησης στο facebook μετά από πέντε χρόνια και μάλιστα χωρίς ίχνος ντροπής από πλευράς των παρατάξεων που στήριξαν τον πρόεδρο. Επισημαίνεται ότι η πανδημία δεν δίνει άλλοθι καθώς η θητεία ήταν από 6/2017-έως 6/2019 πρακτικά το Δ.Σ. είχε χρόνο 9 μηνών μέχρι την πανδημία.

Στην διάρκεια αυτών των πέντε ετών ο κύριος Δημητριάδης χρησιμοποίησε την ιδιότητά του προέδρου ενός συλλόγου τον οποίος ο ίδιος και με ευθύνη των παρατάξεων που τον στήριξαν έθεσαν σε αδράνεια.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο σύλλογος να απαξιωθεί κοινωνικά και να γίνει ο περίγελος σε κάθε πρόβλημα που προέκυπτε στην πόλη αφού ως τέτοιος υπήρχε μόνο στο βιογραφικό του κυρίου Δημητριάδη.

Από την πλήρη απαξίωση του ΣΑΘ όλες οι δυνάμεις που συμμετέχουν είναι εκτεθειμένες. Οι δυνάμεις που στήριξαν τον πρόεδρο γιατί συνειδητά διέλυσαν τον σύλλογο και οι υπόλοιπες ανάμεσά τους και εμείς γιατί δεν μπορέσαμε να τους αποτρέψουμε.

Το σχήμα μας ποτέ δεν είχε την πρόθεση να αποτελέσει μέρος της διάλυσης και απαξίωσης, δυστυχώς το ευρύτερο κλίμα αποσύνθεσης που επέβαλε η 5ετια ΔΚΜ και όσοι τη στήριξαν επηρέασε και εμάς όπως και όλο τον κόσμο του συλλόγου. Ενός κόσμου που περίμενε και αγωνιούσε να υπάρξει κάποιου είδους αντίδραση στα διαρκώς αυξανόμενα προβλήματα που αντιμετώπιζε και αντ’ αυτού εισέπραττε διαρκώς με απογοήτευση και θυμό την εκκωφαντική σιωπή και την εγκληματική αδράνεια.

Η συμμέτοχη του μέλους σχήματος μας στη θέση του γραμματέα τελικά αποδείχτηκε ότι δεν εξυπηρέτησε τη στόχευση που θέσαμε και δεν μπόρεσε με κάποιο τρόπο να αποτρέψει την αδρανοποίηση του συλλόγου.

Όπως και αποδείχτηκε από ίσως την χειρότερη προεδρεία του συλλόγου, η πάγια θέση του σχήματος είναι ότι μέσα από γραφειοκρατικές διαδικασίες και προσωποκεντρικά προεδρεία πάντα κερδισμένοι θα είναι αυτοί που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον ΣΑΘ για προσωπικό τους όφελος. Για το σχήμα μας δεν είναι το πιο σημαντικό θέμα, η πάση θυσία κατάληψη θέσεων του προεδρείου, καθώς αυτές όπως και αποδείχτηκε δεν δίνουν κάποια υπερεξουσία που θα λύσει τα προβλήματα μας και ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον άκρως αρνητικών συσχετισμών. Ούτε είναι της κουλτούρας μας τα μαγειρέματα μεταξύ παρατάξεων με κομπρεμί και παραγοντισμούς για τη μοιρασιά θέσεων στα προεδρεία.

Μετά από όλη αυτή τη δυσάρεστη και επώδυνη για όλους μας εμπειρία αντιλαμβανόμαστε πλέον ότι η συλλογικότητα μας οφείλει και πρέπει να λειτουργεί σε μια σταθερά τακτική συνέλευση των μελών της παράλληλα με αυτήν του συλλόγου ώστε να αποτραπεί στο μέλλον οποιαδήποτε αδρανοποίηση κατ’ αρχής εμάς των ίδιων και κατ επέκταση του συλλόγου.

Για εμάς στόχος και δύναμή μας, είναι η ευρύτερη ενεργοποίηση του κόσμου και όχι η σφραγίδα. Για αυτό και βασιζόμαστε στις ανοιχτές διαδικασίες των μελών οι οποίες είναι και οι μόνες που μπορούν να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία του ΣΑΘ και την υλοποίησή μιας πιο προοδευτικής κατεύθυνσης.

Στον καιρό της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας χρειαζόμαστε συσπείρωση των δυνάμεων που κινούνται σε αντισυστημική κατεύθυνση και ανοιχτές διαδικασίες που να εμπλέκουν όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους στον αγώνα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας και τον κοινωνικό ρόλο που οφείλει να έχει ο σύλλογος των αρχιτεκτόνων. Η απαξίωση των συλλογικών φορέων (όπως η αδρανοποίηση του ΣΑΘ) και του συνδικαλισμού εν γένει δεν μπορεί να έχει την σφραγίδα μας.

ΑΝ.Α.Σ.Α. Νοέμβριος 2022

ΠΗΓΗ: ΑΝ.Α.Σ.Α.


Παρουσίαση σε video της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων, με θέμα «Ο ρόλος της αρχιτεκτονικής και των αρχιτεκτόνων απέναντι στην επίθεση που δέχεται η πόλη και η κοινωνία» ΕΜΠ 21.11.2022

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων Μέρος 1ο / 3 Ομιλητές: Τάσης Παπαϊωάννου (Ομ. Καθ. Αρχιτεκτονικής σχολής ΕΜΠ) Σταύρος Σταυρίδης (Καθ. Αρχιτεκτονικής σχολής ΕΜΠ) Την εκδήλωση προλογίζει και συντονίζει η Τόνια Κατερίνη


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων Μέρος 2ο / 3 «100 χρόνια από την ίδρυση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ) και η σημερινή κατάσταση στον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ» Ομιλητές: Ουρανία Οικονόμου (Αρχιτέκτων, γραμματέας ΣΑΔΑΣ Τμ. Αττικής) ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Τόνια Κατερίνη Νίκος Φιντικάκης Αντώνης Μαούνης Ελένη Πορτάλιου


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων Μέρος 3ο / 3 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Σταύρος Σοφιανόπουλος Γιάννης Πάνου Νίκος Γαζέπης Γιώργος Γιόκαρης

ΣΜΤ: ψήφισμα για τις απολύσεις στο ΔΕΣΦΑ


ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΕΣΦΑ





Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών καταγγέλλει την απαράδεκτη απόλυση τριών εργαζομένων από την Διοίκηση του ΔΕΣΦΑ. Οι απολύσεις μάλιστα αυτές ήρθαν μετά από την κατάθεση των αιτημάτων του Σωματείου για μισθολογικά και εργασιακά θέματα αλλά και για να καλυφθούν οι επιλογές της Διοίκησης απέναντι στην αυστηρή κριτική που άσκησαν οι εργαζόμενοι για τις συνέπειες και τη διαχείριση της κυβερνοεπίθεσης που δέχτηκαν στο ΔΕΣΦΑ πριν από τρείς μήνες και που είχε σαν αποτέλεσμα σοβαρές ζημιές αλλά και διαρροές των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων. Από την πρώτη στιγμή η Διοίκηση του ΔΕΣΦΑ ισχυρίστηκε στους εργαζομένους πως ανέθεσε σε «εξειδικευμένους συμβούλους», το έργο της αποκατάστασης των μεγάλων ζημιών που αυτή προκάλεσε μεταξύ των οποίων και οι διαρροές που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων της. Και μάλιστα το έργο το ανέθεσε στους ίδιους συμβούλους που εδώ και περίπου τρία χρόνια έχουν αναλάβει το έργο της ισχυροποίησης της ασφάλειας του συστήματος από κυβερνοεπιθέσεις !

Η πραγματικότητα φυσικά δεν έχει καμία σχέση με τις δικαιολογίες της Διοίκησης.

Οι εργαζόμενοι «κλειδώθηκαν» εκτός συστημάτων και απλώς εκτελούσαν οδηγίες και εντολές των «εξειδικευμένων» συμβούλων . Και ενώ συνέβαλαν με την εμπειρία και τις γνώσεις τους υποδεικνύοντας τα λάθη τις παραλείψεις την ολιγωρία και τις αστοχίες των «εξειδικευμένων», η Διοίκηση για να καλύψει τις δικές της επιλογές που είχαν σαν συνέπεια τα κενά ασφαλείας προχώρησε στην εκβιαστική απόλυσή τους.

Είναι πια ολοφάνερο πως από την εποχή που το ΤΑΙΠΕΔ με εντολή των αστικών κυβερνήσεων, επέτρεψε την εξαγορά του 66% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ από ιδιώτες, μόνος ζημιωμένος είναι οι εργαζόμενοι και οι λαϊκοί καταναλωτές. Οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια δεν έλυσαν το πρόβλημα της υποστελέχωσης του με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αλλά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ το τελευταίο διάστημα αξιοποιεί το «διευθυντικό δικαίωμα» όλο και πιο συχνά ενάντια στους εργαζόμενους. Λόγω της «διαχείρισης» της πανδημίας αναγκάστηκαν εργαζόμενοι να κοιμούνται στο νησί της Ρεβυθούσας και στις εγκαταστάσεις στο Πάτημα, ενώ γενικεύεται η πρακτική του διαχωρισμού των συναδέλφων με «οικειοθελή» παροχή αυξήσεων που δεν κατοχυρώνονται ενιαία για όλους τους εργαζόμενους μέσω της Εταιρικής ΣΣΕ.

Έχουν πάρει αέρα τα πανιά των εργοδοτών, ειδικά και μετά την ψήφιση του αντεργατικού νόμου Χατζηδάκη. Αντίστοιχες διώξεις εργαζομένων με διάφορα προσχήματα γενικεύονται στους ενεργειακούς ομίλους. Αυτές οι πρακτικές είναι τα απότοκα των ιδιωτικοποιήσεων και της απελευθέρωσης στον κλάδο της Ενέργειας.

Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών χαιρετίζει την αγωνιστική απάντηση των εργαζομένων στo ΔΕΣΦΑ και τους εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας.

Ο δίκαιος αγώνας τους είναι αγώνας όλων των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους, αγώνας που πρέπει να στοχεύει τον πραγματικό ένοχο που ευθύνεται για αυτή την άθλια κατάσταση που επικρατεί στους χώρους δουλειάς μας και που είναι η στήριξη του κεφαλαίου απ’ την πολιτική όλων των κυβερνήσεων.

Είναι αγώνας όλων για την κατοχύρωση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, για την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στο ύψος των αναγκών μας, για ζωή και δουλειά με δικαιώματα.

· Να ανακληθούν τώρα οι απολύσεις

· Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών, που προορίζονται για να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες. Ρεύμα, ενέργεια, καύσιμα δεν είναι εμπορεύματα, ανήκουν στο λαό και όχι στις εταιρείες.

· Τιμές προσιτές για όλο το λαό σε ρεύμα, ενέργεια, καύσιμα, τρόφιμα.

· Μείωσης της τιμής του ρεύματος κατά 50%, κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και συνολικά στην ενέργειαΚανένα λαϊκό σπίτι χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο. Όχι στις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς της περιουσίας του λαού. Κρατική πολιτική για το δικαίωμα στη στέγη.

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

A/ΤΕΕ: Απόφαση για επαναφορά των ελάχιστων αμοιβών μηχανικών & συλλογική σύμβαση εργασίας



ΤΕΕ: Απόφαση για επαναφορά των ελάχιστων αμοιβών μηχανικών & συλλογική σύμβαση εργασίας

Συλλογική Σύμβαση στον Τεχνικό Κλάδο και επαναφορά των ελάχιστων αμοιβών για τους αυτοαπασχολούμενους μηχανικούς προκρίνει η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ με απόφαση που έλαβε κατά τη συνεδρίασή της το Σάββατο 19/11 στην Αθήνα. Για την υποστήριξη των παραπάνω η Αντιπροσωπεία αποφάσισε τη διενέργεια πανελλαδικής Έρευνας για τις μορφές και τους όρους απασχόλησης των μηχανικών, υπό την ευθύνη διαπαραταξιακής Επιτροπής.

Διαβάστε παρακάτω το κείμενο της απόφασης:

Απόφαση της ΑΝΤΠΙΡΟΣΩΠΕΙΑΣ του Τ.Ε.Ε. κατά την τακτική συνεδρίαση της 19ης Νοεμβρίου 2022 για το Θέμα 4 «Εργασιακά θέματα μηχανικών και αντικειμενικές αμοιβές. – Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος (εργασιακό πλαίσιο για τη στήριξη και προστασία του έργου των διπλωματούχων μηχανικών)»

Η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ στηρίζει τα σωματεία εργαζομένων που εκπροσωπούν μισθωτούς μηχανικούς στη διεκδίκησή τους για διαπραγμάτευση υπογραφής κλαδικών ΣΣΕ που να καλύπτουν το σύνολο των μισθωτών μηχανικών ανεξάρτητα με τον τρόπο πληρωμής. Καλεί τις εργοδοτικές ενώσεις του κλάδου να προσέλθουν στην διαπραγμάτευση αυτή στην οποία καλεί το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών.
Παράλληλα στηρίζει το διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και των εργαζόμενων στο δημόσιο τομέα.
Θεωρεί επίσης αναγκαίο για την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος την επαναφορά των ελάχιστων αμοιβών για τους συναδέλφους αυτοαπασχολούμενους, σε σχέση με τις καταργηθείσες το 2011, ώστε να ενσωματωθούν και να εξομαλυνθούν για τους συναδέλφους αυτοαπασχολούμενους οι τρομακτικές αυξήσεις στο κόστος ζωής αλλά και στο κόστος συντήρησης των γραφείων τους και των επιχειρήσεών τους.
Ζητά επίσης την μείωση των ασφαλιστικών και φορολογικών επιβαρύνσεων που οδηγούν σε περαιτέρω μείωση του εισοδήματός τους.

Αποφασίζει:

Τη μετατροπή του ηλεκτρονικού παρατηρητηρίου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των μηχανικών και το οποίο αρχικά θεσπίστηκε με αφορμή την έλευση της πανδημίας, σε παρατηρητήριο για την καταγραφή – μελέτη των εξελίξεων που αφορούν την κατάσταση σε σχέση με το εισόδημα και τους όρους απασχόλησης των αυτοαπασχολούμενων συναδέλφων, των εξελίξεων σε σχέση με την εργασιακή, μισθολογική και εισοδηματική κατάσταση. Αποφασίζουμε την δέσμευση ικανού ανθρώπινου δυναμικού της υπηρεσίας του ΤΕΕ (τμήμα Εργασιακών Δικαιωμάτων Μηχανικών της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Δραστηριότητας) στην εξυπηρέτηση υλοποίησης δράσεων που θα συμβάλλουν στους ανωτέρω στόχους.

Ορίζει:Διαπαραταξιακή επιτροπή της Αντιπροσωπείας που το άμεσο επόμενο χρονικό διάστημα σε συνεργασία με την υπηρεσία του ΤΕΕ θα αναλάβουν την εκπόνηση πανελλαδικής έρευνας, που θα επιχειρήσει να καταγράψει την εργασιακή, μισθολογική και εισοδηματική κατάσταση των συναδέλφων καθώς και μια σειρά από ευρήματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα στους χώρους εργασίας.

Το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής των παραπάνω ενεργειών έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης και ελέγχου την επόμενη συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας.

Αφίσες της συσπείρωσης αριστερών τοπογράφων για τις εκλογές της 27/11





Οι εκλογές στην Αθήνα θα γίνουν στη σχολή των τοπογράφων στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

Δείτε στο site μας το εκλογικό υλικό, τις αφίσες και τις περιοχές που θα στηθούν κάλπες.

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Προσλήψεις ΣΟΧ στην Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) του ΥΠ.ΕΝ.

 Προσλήψεις ΣΟΧ στην Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) του ΥΠ.ΕΝ. 



Υπουργέ 

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με την πρόσφατη προκήρυξη για την πρόσληψη Μηχανικών Όπως πληροφορηθήκαμε εγκρίθηκε από το ΑΣΕΠ και αναρτήθηκε στους διαδικτυακούς τόπους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (https://ypen.gov.gr/) και του ΑΣΕΠ, η Προκήρυξη ΣΟΧ 2/2022 για την πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά δέκα (10) ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων Μηχανικών με διάρκεια απασχόλησης, από την υπογραφή της σύμβασης έως τρία (3) έτη με δυνατότητα παράτασης έως τρία (3) ακόμη έτη, στην Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ) του ΥΠ.ΕΝ. 

Από την ουσία της σύμβασης αλλά και από την χρονική διάρκεια της προκύπτει σαφώς ότι οι συνάδελφοι μας που θα προσληφθούν θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της συγκεκριμένης Υπηρεσίας που φαίνεται σαφώς ότι είναι υποστελεχωμένη και θα ξαναγίνει έτσι μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος των συμβάσεων και απόλυσης των συναδέλφων. 

Πλέον αυτών, με το ν. 4954/9-7-22 στο άρ. 73 που τροποποίησε το άρ. 97Α , παρ. 1α του ν. 3852/10 (νόμος Καλλικράτη), αναφέρεται πως «..Κατ’ εξαίρεση, στους δήμους των Περιφερειών Αττικής, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου, όπου δεν υφίσταται Υπηρεσία Δόμησης, οι αρμοδιότητες αυτές ασκούνται από την Κ.Υ.ΔΟΜ. του Υ.ΠΕΝ, μετά την έναρξη λειτουργίας της….». 

Αντιλαμβανόμαστε ότι η Κ.Υ.ΔΟΜ. θα έχει επαυξημένα καθήκοντα από 1- 1-23, έναρξης ισχύος της αναφερθείσας παραγράφου. Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι θα πρέπει οι θέσεις εργασίες αυτές να μετατραπούν σε μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας μετά από διαγωνισμό μέσω Α.Σ.Ε.Π. ή εφόσον θεωρείται πολύ επείγουσα την στελέχωση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας να γίνουν οι προσλήψεις από υφιστάμενες προκηρύξεις όπως πχ η 13Κ/2022

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

“Νερό – Δημοκρατία – Δημόσια αγαθά – Κινήματα» στο Σεράφειο 4/12/2022 10:30 π.μ.

“Νερό – Δημοκρατία – Δημόσια αγαθά – Κινήματα» στο Σεράφειο 4/12/2022 10:30 π.μ.




ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Πρωτοβουλία για τη Διασφάλιση της Δημόσιας Διαχείρισης του Νερού
σας προσκαλεί στην εκδήλωση
«Νερό • Δημοκρατία • Δημόσια αγαθά • Κινήματα»
που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022 στις 10:30 π.μ.
στον Εκθεσιακό χώρο «Σεράφειο» του Δήμου Αθηναίων

Η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και το ηλεκτρικό ρεύμα, συνιστούν παραβίαση του Συντάγματος, του κράτους δικαίου και των βασικών αρχών του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Το ΣτΕ δικαίωσε τους αγώνες του κινήματος για το Δημόσιο Νερό με τις αποφάσεις του το 2014 για το ΤΑΙΠΕΔ, το 2021 για την ΚΥΑ τιμολόγησης νερού, το 2022 για την έξοδο ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ από το ΤΑΙΠΕΔ και το 2022 κατά της ιδιωτικοποίησης του ΕΥΣ.

Η κυβέρνηση αντί να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ για την επιστροφή της πλειοψηφίας των μετοχών ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο στο Δημόσιο, με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, ακύρωσε την Απόφαση του 2022 της Ολομέλειας του ΣτΕ, γεγονός που συνιστά αντιδημοκρατική εκτροπή πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα.

Η Πρωτοβουλία, την οποία στηρίζουν 73 φορείς από όλη την Ελλάδα, συνεχίζει και εντείνει τον αγώνα για την υλοποίηση της απόφασης του ΣτΕ, για την Δημοκρατία, την συνταγματική προστασία και την κατοχύρωση της δημόσιας διαχείρισης των κοινών αγαθών.

Στην εκδήλωσή μας καλούμε πολίτες, κοινωνικά κινήματα, συνδικαλιστικούς φορείς, πολιτικά κόμματα και οργανώσεις, τοπική αυτοδιοίκηση όλους/ες που θεωρούν επιβεβλημένο να προστατέψουμε την Δημοκρατία και την ορθή λειτουργία της.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:Μαρία Καραμανώφ, Αντιπρόεδρος του ΣτΕ ε.τ., Πρόεδρος Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας
Ηλίας Κλάπας, πρόεδρος Δικηγορικού συλλόγου Πειραιά
Ηλίας Κορλός, πρόεδρος Σωματείου Επιστημονικού Προσωπικού ΕΥΔΑΠ, εκπρόσωπος της “Πρωτοβουλίας”
Γιώτα Σταθά, μέλος ΔΣ Διπλωματούχων Μηχανικών ομίλου ΔΕΗ

Στη εκδήλωση θα κάνουν παρεμβάσεις:Γεώργιος Κασιμάτης, Πανεπιστημιακός, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Λουίζα Βαλεντίν, Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Υπερεθνικών Μελετών (ΤΝΙ), Άμστερνταμ, Ολλανδία
David Hall, Επισκέπτης Καθηγητής στο Διεθνές Κέντρο Έρευνας Δημόσιων Υπηρεσιών

Την συζήτηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Τάσος Σαραντής

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ
(ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 210 8235650)

ΣΕΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ: Εχελιδών &, Πειραιώς 144
Πρόσβαση στον χώρο: Σταθμός ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός – Σταθμός ΗΣΑΠ Πετράλωνα
Στάση Κολυμβητήριο γραμμών λεωφορείων 049 – 815 – 914 – Δωρεάν πάρκινγκ

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με το Επικουρικό του πρώην ΤΣΜΕΔΕ

 Ενημέρωση σχετικά με το Επικουρικό του πρώην ΤΣΜΕΔΕ

 

Συνάδελφοι/σες

Σε συνέχεια προηγούμενων ενημερώσεων μας σχετικά με την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της κράτησης στο Επικουρικό του πρώην ΤΣΜΕΔΕ ενημερώνουμε ότι αναρτήθηκε επιτέλους (μετά από 2,5 έτη) η Εγκύκλιος 34 του ΕΦΚΑ σχετικά με την «Επικουρική ασφάλιση των Μηχανικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4756/2020, και απεικόνιση στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση ( ΑΠΔ) ΔΗΜΟΣΙΟΥ» την οποία και έχουμε αναρτήσει εδώ:

https://www.emdydas.gr/images/stories/news/4.11.2022_efka2022_34.pdf

Επισημαίνουμε ότι η εν λόγω αλλαγή αφορά μόνο στους Μισθωτούς Μηχανικούς του οικείου Τομέα του Κλάδου Επικουρικής ασφάλισης του τ. ΕΤΑΑ (δηλ. στο τ. ΤΣΜΕΔΕ), κατά συνέπεια, δεν αφορά στους Μηχανικούς που ενδεχομένως υπάγονταν σε άλλο Επικουρικό Ταμείο( πχ. τ. ΤΕΑΔΥ κ.λπ.).

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 97 του Ν. 4387/2016, όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν.4756/2020, δίνεται η δυνατότητα στα εν λόγω πρόσωπα να κατατάσσονται με ελεύθερη επιλογή τους σε μία (1) από τις τρεις (3) ασφαλιστικές κατηγορίες. Η κατάταξη σε μία (1) από τις τρεις (3) είναι υποχρεωτική. Αν ο ασφαλισμένος δεν επιλέξει ασφαλιστική κατηγορία κατατάσσεται υποχρεωτικά στην πρώτη. Ο ασφαλισμένος μπορεί, με αίτησή του, να επιλέξει ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία από αυτή που υπάγεται ή, εφόσον βρίσκεται σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία, να επιλέξει κατώτερη. Συνεπώς, ο μισθωτός Μηχανικός που απασχολείται στο Δημόσιο με σχέση δημοσίου δικαίου, θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στον εκκαθαριστή της Υπηρεσίας του, προκειμένου να γνωστοποιήσει τη βούλησή του για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας. Η εν λόγω αίτηση για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας δύναται να υποβάλλεται οποτεδήποτε, όμως σε κάθε περίπτωση η μετάταξη από κατηγορία σε κατηγορία θα πραγματοποιείται την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από την υποβολή της σχετικής αίτησης, ενώ είναι υποχρεωτική η παραμονή στην νέα κατηγορία όλο το επόμενο έτος από την υποβολή της αίτησης.

Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 97 του Ν.4387/2016, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι από την 1/1/2023 έως 31/12/2024 τα ως άνω ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών προσαυξάνονται κατ΄ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσό της εισφοράς παραμένει στα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Επειδή η ένταξη σε ασφαλιστικές κατηγορίες για τον Κλάδο της Επικουρικής Ασφάλισης των Μισθωτών Μηχανικών που απασχολούνται στο Δημόσιο με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου, ανατρέχει από την 1/1/2020 και εφεξής, όπως είχαμε ενημερώσει, προκύπτει θέμα επιστροφής εισφορών για το σύνολο των μηνών από τον 01/2020 έως και τον 10/2022, δηλαδή συνολικά για τουλάχιστον 34 μήνες.

Επειδή η διαφορά μεταξύ των προηγούμενων κρατήσεων (3,25% επί των μεικτών ασφαλιστέων αποδοχών) και της νέας ασφαλιστικής κατηγορίας, είναι αρκετά μεγάλη (ενδεικτικά πάνω από 30 € μηνιαίως), προκύπτει οφειλή προς όλους τους ασφαλισμένους της τάξης άνω των 1000 €. Η Εγκύκλιος αναφέρει ότι «Για τη διαχείριση των μεταβολών προηγούμενων μισθολογικών περιόδων ( από 01/01/2020 έως 30/09/2022) θα ακολουθήσουν νεώτερες οδηγίες με νεότερο έγγραφό μας.» Οι Υπηρεσίες όμως έχουν τη δυνατότητα μέσω συμψηφισμού εισφορών με το μηχανισμό της ΑΠΔ, να επιστρέψουν τις εισφορές αυτές στους ασφαλισμένους.

Όσον αφορά την ουσία της επιλογής κατηγορίας και όπως αναλυτικά είχαμε ενημερώσει και το καλοκαίρι με σχετικό μας έγγραφο, ο υπολογισμός της προσδοκώμενης παροχής του Επικουρικού είναι εξαιρετικά δύσκολος και ασαφής, όπως προκύπτει από όλη τη σχετική Νομοθεσία, κυρίως γιατί εξαρτάται και από την ηλικία συνταξιοδότησης και όχι μόνο από τα έτη και τις εισφορές.