Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Ψηφίζουμε ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ των Χανίων




Ανοικτή πρωτοβουλία πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων

Η επιλογή της σημερινής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων να εκχωρήσουν το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων (και του Ρεθύμνου) και μαζί με αυτό, 13 ακόμη, περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεν είναι μία απλή πολιτική πράξη η οποία βλάπτει το δημόσιο συμφέρον αλλά πράξη η οποία εκχωρεί και παραδίδει τις πύλες εισόδου και τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, που είναι ο τουρισμός, στους Γερμανούς.

Η εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ήταν ένα από τα λεγόμενα προαπαιτούμενα που έθετε η γερμανική ηγεμονία προκειμένου να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της ελληνικής οικονομίας. Επισημαίνεται ότι ήδη οι Γερμανοί ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης των τουριστών προς την Ελλάδα διαμέσου του tour operator TUI ενώ ο «εθνικός» ιδιωτικός αερομεταφορέας αποτελεί ένα περιφερειακό βραχίονα της, επίσης, γερμανικής εταιρείας Lufthansa η οποία είναι και αυτή μέτοχος στη Fraport συνεπώς και στην κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζος στην οποία εκχωρούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 50 χρόνια.

Η κατάσταση θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο εξαιτίας του τραπεζικού χρέους ύψους 7,5 δις που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας μεγάλο μέρος του οποίου θα εκχωρηθεί σε ξένα funds εφόσον τα κόκκινα δάνεια του εν λόγω κλάδου είναι 2,5 δις ενώ τα καθυστερούμενα 3 δις επιπλέον.

Ως εκ τούτου το ζήτημα της εκχώρησης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων και των υπολοίπων καθώς επίσης και των άλλων πυλών εισόδου που είναι τα λιμάνια συνδέεται με την εκχώρηση, επί της ουσίας, της δημόσιας περιουσίας και της ελληνικής οικονομίας.Ταυτόχρονα όμως οι πολίτες της Δυτικής Κρήτης θα θιγούν άμεσα εξαιτίας της ανόδου των τελών αεροδρομίου κάτι το οποίο θα αυξήσει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Σύμφωνα με στοιχεία των εργαζομένων στα αεροδρόμια η αύξηση μόνο των φόρων θα φτάσει μακροπρόθεσμα από τα 12 στα 26,5 Ε ανά διαδρομή ενώ υπάρχει ο κίνδυνος ορισμένες αεροπορικές εταιρείες να εγκαταλείψουν το «Δασκαλογιάννης» και να χρησιμοποιήσουν ως βάση άλλα αεροδρόμια. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πλήξει την τοπική οικονομία η οποία, σε μεγάλο βαθμό, στηρίζεται και στις εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών που μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ενώ οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο αεροδρόμιο θα επιδεινωθούν ραγδαία όπως φαίνεται από την σύμβαση που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Μόνη μας ελπίδα πλέον η δικιά μας κινητοποίηση για να περισώσουμε ότι μπορούμε. Το οφείλουμε στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές γιατί δεν μπορεί ότι δεν κατάκτησαν οι ξένοι με τα όπλα να το κατακτήσουν τώρα με εκβιασμό, απειλές και ύβρεις.Η πρωτοβουλία μας είναι «δράση πολιτών» και αναπτύσσεται παράλληλα προς τις όποιες δράσεις φορέων της Αυτοδιοίκησης, επαγγελματικών ενώσεων, συλλόγων εργαζομένων και άλλων συλλογικοτήτων και στοχεύει στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση-ενεργοποίηση των πολιτών της Δυτικής Κρήτης.Επισημαίνουμε ότι το Αεροδρόμιο αυτό και το όνομα που φέρει συμβολίζει τους αγώνες και την επαναστατική παράδοση του τόπου για ελευθερία και εθνική ανεξαρτησία.Αγωνιζόμαστε για να παραμείνει το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού δημοσίου και του ελληνικού λαού πραγματικότητα που αίρεται από την συμφωνία της σημερινής κυβέρνησης.

Δεν αναγνωρίζουμε κανένα νέο «καθεστώς» ιδιοκτησίας ή λειτουργίας του Αεροδρομίου.Στηρίζουμε την προσφυγή σε ένδικα μέσα για την ακύρωση της «συμφωνίας εκποίησης» χωρίς να περιορίζουμε την δράση μας σε αυτήν.Θεωρούμε ανεπιθύμητους στον τόπο μας, τη γερμανική Fraport-Κοπελούζος και το ΤΑΙΠΕΔ που συνιστά μηχανισμό εκποίησης της Χώρας.

Χανιά, 31 Ιαν. 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου