Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων 17, 104 34
ΑΘΗΝΑ
τηλ:
210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:
emdydas@tee.gr URL:
www.emdydas.gr
Αθήνα, 19-01-2021
Αρ. Πρωτ.:
Προς : Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών
Υποθέσεων κ. Κ. Χατζηδάκη
Κοιν: 1.
Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα
: Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας
και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα
Κοινωνικής Ασφάλισης»
Κύριε Υπουργέ,
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την
Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους πάνω από 8.200 Διπλωματούχους Μηχανικούς που
απασχολούνται στο σύνολο του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α' και Β'
Βαθμού, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ανεξάρτητες Αρχές). Απευθυνόμαστε σε εσάς
σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών
Υποθέσεων με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού
Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης» και έχει αναρτηθεί στο σύνδεσμο: http://www.opengov.gr/minlab/?p=5508
Όπως αναφέρει το Π.Δ. 8/2019/άρθρο 41,44 & 45
και η τροποποίηση του Οργανισμού e-ΕΦΚΑ 2020 (Ν.4670/20, άρθρο 93 ΔΤΥ, άρθρο 91
ΔΣτ., άρθρο 92 ΔΑΑΠ), ο «Οργανισμός
Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.).», πιο συγκεκριμένα η «Γενική Διεύθυνση
Διοικητικής Υποστήριξης Τεχνικών Υπηρεσιών & Στέγασης» και οι εργαζόμενοι
Διπλωματούχοι Μηχανικοί της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, έχουν τις παρακάτω
αρμοδιότητες και αντικείμενα:
Άρθρο 93: Επιχειρησιακός στόχος, διάρθρωση και κατανομή
αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών. Το άρθρο 45 του Π.Δ. 8/2019
αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο
45: Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (και
Υποδιεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών με έδρα την Θεσσαλονίκη με αρμοδιότητα, Θράκη,
Ανατολική Μακεδονία -Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο-Κέρκυρα). Αντικείμενο Μελέτη-Κατασκευή-Συντήρηση Κτιρίων & Εξοπλισμού)
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών είναι η εξασφάλιση των
κατάλληλων υποδομών στο σύνολο των κτιρίων της Επικράτειας που στεγάζουν
υπηρεσίες του e-Ε.Φ.Κ.Α. και η διαρκής συντήρηση, βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός
των κτιρίων ιδιοκτησίας του.
Άρθρο 91: Τροποποίηση του επιχειρησιακού στόχου, της
διάρθρωσης και της κατανομής αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας
Το
άρθρο 44 του Π.Δ. 8/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο
44:
Διεύθυνση Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας είναι η
αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του e-Ε.Φ.Κ.Α.
Άρθρο 92: Επιχειρησιακός στόχος, διάρθρωση και κατανομή
αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Στέγασης στο Π.Δ. 8/2019 προστίθεται άρθρο 44Α ως
εξής:
«Άρθρο
44Α:
Διεύθυνση Στέγασης
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Στέγασης είναι η στέγαση των υπηρεσιών του
e-Ε.Φ.Κ.Α. και η διαχείριση και συντήρηση των ακινήτων του e-Ε.Φ.Κ.Α., καθώς
και των ακινήτων που έχουν παραχωρηθεί για χρήση στις οικείες Δ.Υ.Π.Ε.
Στην αρμοδιότητα των παραπάνω
Διευθύνσεων περιήλθαν από το 2017 όλα τα κτίρια όλων των ασφαλιστικών φορέων καθώς
και τα κτίρια που εν μέρει ή εν όλω χρησιμοποιούνται από την Α' βάθμια Υγεία
("ιατρεία ΙΚΑ" κλπ). Επίσης τα τελευταία χρόνια οι παραπάνω υπηρεσίες
ολοκληρώσαν τόσο τις λειτουργικές συγχωνεύσεις των εντασσόμενων ασφαλιστικών
φορέων, όσο και project αξιοποίησης μεγάλων ακινήτων - ξενοδοχείων (π.χ
Μακεδονία Παλλάς, 2 ξενοδοχεία πρόσφατα στην Αθήνα κλπ).
Με το ανωτέρω Ν/Σ συστήνεται Ανώνυμη εταιρεία με
την επωνυμία: «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
(e-Ε.Φ.Κ.Α.) ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ e-Ε.Φ.Κ.Α.», με
μοναδικό μέτοχο τον e-
Ε.Φ.Κ.Α.. Στην εταιρεία αναθέτει αντικείμενο που εκτός της αξιοποίησης των
διαθέσιμων ακινήτων, περιλαμβάνει και το αντικείμενο των
Τεχνικών Υπηρεσιών που λειτουργούν σήμερα
για το σύνολο των κτιρίων του e-ΕΦΚΑ, Την εποπτεία της θα έχει ο
Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Συγκεκριμένα αναγράφεται στο υπό
διαβούλευση Ν/Σ:
«ΆΡΘΡΟ 11: Αποστολή και σκοπός:
1.
Αποστολή της εταιρείας είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του
e-Ε.Φ.Κ.Α. σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής διαχείρισης, της διαφάνειας και της
υγιούς επιχειρηματικής λογικής. Στόχος είναι η διασφάλιση και μεγιστοποίηση της
αξίας της, των προσόδων και της οικονομικής απόδοσης της ακίνητης περιουσίας
του e-Ε.Φ.Κ.Α, με την ορθολογική διαχείριση, εκμετάλλευση και διάθεσή της.
2.
Στον σκοπό της Εταιρείας περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
θ) Η
εκπόνηση και ανάθεση μελετών αξιοποίησης της ακινήτων περιουσίας του
e-Ε.Φ.Κ.Α.. Η εκπόνηση και ανάθεση οικονομικών, τεχνικών, οικονομοτεχνικών,
κατασκευής, επίβλεψης, διοίκησης, οργάνωσης και διαχείρισης ακινήτων και
τεχνικών έργων, μελετών έργων ανακαίνισης και αναπαλαίωσης ακινήτων, και κάθε
μελετητικού και συμβουλευτικού έργου, εργασίας και υπηρεσίας, για την ακίνητη
περιουσία που διοικεί και διαχειρίζεται.
ι) Η
ανάθεση και ανάληψη, επίβλεψη και κατασκευή τεχνικών έργων, οικοδομικών,
ηλεκτρολογικών, μηχανολογικών, βιομηχανικών, ενεργειακών, υδραυλικών, έργων
εκσυγχρονισμού, ανακαίνισης και αναπαλαίωσης ακινήτων, και κάθε είδους κατασκευαστικού
έργου για την ακίνητη περιουσία που διοικεί και διαχειρίζεται.»
Το παρόν Ν/Σ αναφέρει τη δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού αορίστου χρόνου από τον
ΕΦΚΑ (δύναται) στην εταιρεία αυτή, αγνοώντας
το γεγονός ότι το 95% των υπηρετούντων
υπαλλήλων (Διπλωματούχοι Μηχανικοί κλπ) είναι μόνιμοι Δημόσιοι
Υπάλληλοι. Δε γίνεται δηλαδή πρόβλεψη για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα
στις υπάρχουσες Δ/νσεις (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ 2020 του Ν.4670/20,
άρθρο 93 ΔΤΥ, άρθρο 91 ΔΣτ., άρθρο 92 ΔΑΑΠ).
Συγκεκριμένα αναγράφεται στο υπό διαβούλευση Ν/Σ:
«ΑΡΘΡΟ 19:Μετακίνηση Προσωπικού
1.
Προσωπικό του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου δύναται να αποσπάται ή να μεταφέρεται στην Εταιρεία, για την
κάλυψη κενών θέσεων κατηγορίας και ειδικότητας αντίστοιχης ή παρεμφερούς με
αυτήν που ανήκει ο αποσπώμενος ή μεταφερόμενος, με βάση τα τυπικά προσόντα που
κατέχει και σύμφωνα με τους όρους του παρόντος».
Είναι εμφανές ότι: Παρόλο που αναφέρεται ως αποστολή της υπό σύστασης εταιρείας η
αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ, στο σκοπό της παρουσιάζεται ως μια
Υπερεταιρεία Τεχνική, Αξιοποίησης- Στέγασης, Συνεχούς Τεχνικής Υποστήριξης που
επεμβαίνει στην καθημερινή λειτουργία κάθε μονάδας, σε κάθε συντήρηση,
επισκευή, στέγαση, μεταστέγαση, μετακόμιση, χωροθέτηση κλπ, αφαιρώντας το
αντικείμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
Επιπλέον:
·
στην
αρμοδιότητα των παραπάνω Τεχνικών Υπηρεσιών & Στέγασης περιήλθαν από το
2017, όλα τα κτίρια των ασφαλιστικών
φορέων, καθώς και τα κτίρια που εν μέρει ή εν όλω, χρησιμοποιούνται από την Α'
βάθμια Υγεία ("ιατρεία ΙΚΑ" κλπ).
·
το αντικείμενο
της υπό σύστασης εταιρείας θα έπρεπε να περιορίζεται στις υπηρεσίες συμβούλου
Αξιοποίησης Ανάπτυξης Ακινήτων, όπως για παράδειγμα η ΕΤΑΔ ΑΕ (Εταιρεία
Ακινήτων Δημοσίου), https://www.hppc.gr/, με συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.
·
στο υπό
σύσταση Ν/Σ θα έπρεπε αντί να συμπεριλαμβάνει γενικώς και αορίστως ΟΛΑ τα ακίνητα του e -ΕΦΚΑ, να αναφέρεται
ρητά και συγκεκριμένα ότι το
χαρτοφυλάκιο της υπό σύστασης εταιρείας, αφορά μόνο εκείνα τα ακίνητα που δεν έχουν ίδια χρήση από τον ΕΦΚΑ και ν’ ανατίθενται
στην υπό σύσταση εταιρεία βάσει ονομαστικής κατάστασης. Επίσης για την
αξιοποίηση του κάθε ακινήτου θα πρέπει να διατυπώνεται ως προϋπόθεση, η ύπαρξη
σχετικής απόφασης του ΔΣ του ΕΦΚΑ, μετά
από εισήγηση των αρμοδίων Τεχνικών Υπηρεσιών του.
Τέλος, θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα στο
προσωπικό που υπηρετεί στις παραπάνω Τεχνικές Υπηρεσίες και οδηγούνται
αντικειμενικά σε κατάργηση, να μετατάσσονται εκούσια σε Υπηρεσίες που επιθυμούν
και προβλέπεται στελέχωση. Θα πρέπει δηλαδή να επιτρέπεται η δυνατότητα συμμετοχής
στους κύκλους κινητικότητας επ΄ αόριστον, αίροντας την αναγραφόμενη εξαίρεση τους μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023 (Ν.4778/21
άρθρο 36).
Κατόπιν
όλων των ανωτέρω αναφερόμενων, αποδεικνύεται ότι υπάρχει πρόθεση της περαιτέρω
υποβάθμισης ή και εξαφάνισης των παραπάνω Τεχνικών Υπηρεσιών, αφού η
σύσταση της «νέας Δημόσιας» υπερεταιρείας «μη κερδοσκοπικού σκοπού», έχει το ίδιο
αντικείμενο και πριμοδοτείται σε βάρος Υπηρεσιών που καλά λειτουργούν μέχρι σήμερα.
Γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από το πλήθος των υποθέσεων που έχουν χειριστεί
οι Τεχνικές Υπηρεσίες του e ΕΦΚΑ μέσα σε δυσμενείς συνθήκες (υποστελέχωσης
και ενοποίησης). Επιπρόσθετα δεν υπάρχει
καμία σαφής μέριμνα για την τύχη των συναδέλφων που εργάζονται σ’ αυτές.
Γι αυτό ζητούμε οι παραπάνω Τεχνικές Υπηρεσίες
και το στελεχιακό δυναμικό τους:
·
να
αναβαθμιστούν με τον κατάλληλο εξοπλισμό και προσωπικό, προκειμένου να έχουν τη
δυνατότητα να συνεχίσουν να συνεισφέρουν
στο κοινωνικό έργο του ΕΦΚΑ.
·
να
αξιοποιηθούν τα έμπειρα στελέχη τους προς όφελος του Δημοσίου Συμφέροντος, κόντρα
στα «μη κερδοσκοπικά συμφέροντα» μιας «Δημόσιας» υπερεταιρείας, που στο παρελθόν
αντίστοιχες «Δημόσιες» υπερεταιρείες έχουν δώσει συγκεκριμένο δείγμα γραφής.
Τέλος σε
σχέση με τις λοιπές ρυθμίσεις του εν λόγω Ν/Σ οφείλουμε να επισημάνουμε τη
διαφωνία μας, τόσο με τις ρυθμίσεις που αφορούν στην υποκατάσταση των κριμένων
Προϊσταμένων από «Στελέχη του Ιδιωτικού Τομέα», όσο και με τις αυστηρές
πειθαρχικές διαδικασίες που προβλέπονται για τους Υπαλλήλους. Ο ΕΦΚΑ χρειάζεται
προσλήψεις, καλύτερη οργάνωση και μηχανογράφηση, βελτίωση της ασφαλιστικής
νομοθεσίας, αξιοποίηση του προσωπικού του, ώστε να εργαστεί προς όφελος των
ασφαλισμένων και της κοινωνικής ασφάλισης. Τα πολλαπλά προβλήματα που σας
έχουμε επισημάνει (λανθασμένες εισφορές ελεύθερου επαγγελματία σε μισθωτούς
μηχανικούς, μη απονομή προσαύξησης σύνταξης σε χιλιάδες ασφαλισμένους επί 5,5
έτη, απαράδεκτες καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων, εφάπαξ και επικουρικών)
οφείλουν να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Είμαστε
στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου