Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Σύλλογος Μηχανικών ΕΥΔΑΠ: Η κυβέρνηση με ΣΔΙΤ παραδίδει το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα στα ιδιωτικά συμφέροντα

Σύλλογος Μηχανικών ΕΥΔΑΠ: Η κυβέρνηση με ΣΔΙΤ παραδίδει το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα στα ιδιωτικά συμφέροντα


Συνάδελφοι… Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προτίθεται να προβεί σε σύναψη σύμβασης με σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), μετά από Διεθνή Διαγωνισμό, με αντικείμενο την “Διαχείριση – Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) Αθήνας”.

Για τον σκοπό αυτό, το Υπουργείο διενεργεί τρείς (3) παράλληλους διαγωνισμούς για την σύναψη συμβάσεων παροχής υπηρεσιών Τεχνικού, Νομικού και Χρηματοοικονομικού Συμβούλου προς υποβοήθηση του Υπουργείου για τις ενέργειες διεξαγωγής Διεθνούς Διαγωνισμού (ΣΔΙΤ) για την “Διαχείριση – Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) Αθήνας” και δαπάνης 138.424,01€ έκαστη. (Τα αντίστοιχα links των υπό εξέλιξη διαγωνιστικών διαδικασιών δίνονται στο τέλος της ανακοίνωσης).

Τις παραπάνω ενέργειες πραγματοποιεί το Υπουργείο τη στιγμή που είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για τη σύναψη της νέας σύμβασης συνέχισης της υδροδοαρχικής 20ετούς σύμβασης (1999-2019) για τη “Διαχείριση – Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (ΕΥΣ) Αθήνας». Για τον σκοπό αυτό μάλιστα δόθηκε πρόσφατα και δεύτερη παράταση της προηγούμενης σύμβασης έως τον 12/2020.

Ο Σύλλογος Μηχανικών της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. εκφράζει την πλήρη διαφωνία του, στην πρόθεση του Υπουργείου για την σύναψη σύμβασης με ιδιωτικό φορέα, μετά από Διεθνή Διαγωνισμό (ΣΔΙΤ), για την “Διαχείριση – Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (ΕΥΣ) Αθήνας” αλλά και για τον τρόπο που το μεθόδευσε.

Με τις παραπάνω διαδικασίες προδιαγράφεται μια σύμπραξη μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα που έχει ως αντικείμενο την λειτουργία και συντήρηση του Ε.Υ.Σ στην οποία τόσο η ίδια η ΕΥΔΑΠ Α.Ε., όσο και το έμπειρο προσωπικό της Διεύθυνσης Υδροληψίας της ΕΥΔΑΠ, αποκλείονται.

Για την εταιρεία μας αυτό θα επιφέρει μεγάλη επισφάλεια στην αδιάλειπτη υδροδότηση του Λεκανοπεδίου καθώς η ΕΥΔΑΠ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει την ευθύνη για την αδιάλειπτη υδροδότηση της Αττικής, δεν θα μπορεί πλέον να ελέγξει τις διαδικασίες ασφαλούς υδροληψίας και μεταφοράς του αδιύλιστου νερού, με το οποίο τροφοδοτούνται οι μονάδες επεξεργασίας νερού και το δίκτυο διανομής του καθαρού νερού.

Η ΕΥΔΑΠ Α.Ε. αποδεικνύει καθημερινά έως σήμερα την ικανότητά της να ανταποκρίνεται άμεσα και με τον βέλτιστο τρόπο σε κάθε είδους προβλήματα, όπως αντιμετώπιση λειψυδριών, υγειονομικών κρίσεων καθώς και μεγάλων αστοχιών στις εγκαταστάσεις του ΕΥΣ με χαρακτηριστικό παράδειγμα την τελευταία θραύση του υδραγωγείου Μόρνου στον Πρόδρομο. Η ικανότητα αυτή δεν είναι τυχαία αλλά είναι το αποτέλεσμα της τεράστιας τεχνογνωσίας και εμπειρίας που κατέχει το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., που έχει αποκτηθεί μετά από 70 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του συνόλου του υδροδοτικού συστήματος των Αθηνών.

Μια τέτοια σύμπραξη για την λειτουργία και συντήρηση του ΕΥΣ θα επιφέρει τεράστιο οικονομικό κόστος στο ελληνικό δημόσιο, που τελικά θα κληθεί να πληρώσει ο καταναλωτής. Παράλληλα το δημόσιο θα χάσει μεγάλο ποσό της κερδοφορίας του, τόσο εξαιτίας των αναπόφευκτα μειωμένων μερισμάτων που θα εισπράττει λόγω της μειωμένης κερδοφορίας της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., όσο και από τη αυξημένη δαπάνη που θα αποδίδει στον συμπράττοντα ιδιώτη. Από την σύμπραξη ΣΔΙΤ το δημόσιο θα μετατραπεί σε εγγυητή των συμφερόντων του εκάστοτε ιδιώτη.

Η Κυβέρνηση με το Υπουργείο εγκαινιάζουν έναν νέο διωγμό, 200 αυτή την φορά συναδέλφων από την Διεύθυνση Υδροληψίας της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. που μέχρι σήμερα λειτουργούν και συντηρούν με επιτυχία το ΕΥΣ. Η ενέργεια αυτή βρίσκεται σε συνέχεια της στοχευμένης απομάκρυνσης των υπαλλήλων της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. από την Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ προ διετίας, για τους ίδιους λόγους, από τους ίδιους εμπνευστές των ΣΔΙΤ, στις δημόσιες υποδομές, που εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επισημαίνουμε στους εμπνευστές των ΣΔΙΤ στο Υπουργείο, ότι το νερό δεν είναι ούτε αεροδρόμια, ούτε αυτοκινητόδρομοι. Κατά την πρόσφατη περίοδο της υγειονομικής κρίσης αποδείχτηκε ότι η κοινωνία έμεινε όρθια χωρίς αεροδρόμια και χωρίς μετακινήσεις στους δρόμους, ωστόσο χωρίς το νερό κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα θα ήταν αδύνατη.

Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα, ότι μοναδικός στόχος του Υπουργείου είναι η διάλυση της μεγάλης, ιστορικής και κερδοφόρας ΕΥΔΑΠ Α.Ε. που επί δεκαετίες ξεδιψάει την Αθήνα, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.

Καλούμε την Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., η οποία είναι μέσα στις εξελίξεις, να πάρει ισχυρή θέση και να αντιταχθεί σε αυτά τα υπονομευτικά και καταστροφικά σχέδια, που θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή υδροδότηση του μισού πληθυσμού της χώρας αλλά και το μέλλον της ίδιας της ΕΥΔΑΠ Α.Ε.

Συνάδελφοι,

Πάγια θέση του Συλλόγου Μηχανικών είναι η σύμβαση μεταξύ της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., της Εταιρείας Παγίων ΕΥΔΑΠ και του Ελληνικού Δημοσίου να είναι μία και ενιαία και μέσω αυτής της σύμβασης η ΕΥΔΑΠ Α.Ε. να διατηρήσει το αποκλειστικό δικαίωμα λειτουργίας και συντήρησης του ΕΥΣ.

ΟΜΟΦΩΝΑ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Links των υπό εξέλιξη διαγωνιστικών διαδικασιών του Υπουργείου.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου