Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

Αυτό είναι το (έντονο!) δημόσιο συμφέρον που ευαγγελίζεται το ΣτΕ για το ξεπούλημα του Ελληνικού


Το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού (ΜΚΙΕ) από την αρχή της αυτοδημιουργίας του, σύνδεσε το όνομά του και τον χώρο στέγασής του με τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου σε όλη την έκταση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Σε όλη την μέχρι τώρα 6χρονη πορεία αγωνίστηκε και αγωνίζεται εθελοντικά για την υγεία, που έχει πληγεί βάναυσα από τα αλλεπάλληλα μνημόνια. Ένα Μητροπολιτικό Πάρκο το βλέπει σαν χώρο σωματικής και πνευματικής αναψυχής, στήριγμα για την σωματική και πνευματική υγεία των κατοίκων της Αττικής. Με λύπη του είδε την ανώτατη δικαστική εξουσία, να εγκρίνει την χειρότερη μέχρι τώρα επιλογή ΄΄αξιοποίησης» του χώρου.

Να εγκρίνει την μετατροπή του σε ένα υπερπολυτελές καταφύγιο χρυσοκάνθαρων, που αναζητούν την ασφαλή διασκέδασή τους μέσα σε τσιμεντένια τεράστια φρούρια, καταστρέφοντας το περιβάλλον. Και πάντα επαναλαμβάνεται το ίδιο τροπάριο, για τις »θέσεις εργασίας», από αυτούς που δεν διστάζουν να δημιουργούν στρατιές ανέργων και θέσεις σκλάβων.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) πήρε μια από τις πιο, επιεικώς, αχαρακτήριστες αποφάσεις του για το ξεπούλημα της έκτασης του παλιού αεροδρομίου και του παραλιακού μετώπου του Ελληνικού στην Lambda Development, συμφερόντων του κ. Λάτση.

Ενδεικτικά μόνο για την απόφαση, οι σύμβουλοι Επικρατείας, αναφορικά με τους προβλεπόμενους ουρανοξύστες οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν, επισημαίνουν ότι «οι παρεκκλίσεις από τις πάγιες πολεοδομικές διατάξεις ως προς τους όρους δόμησης και τη δυνατότητα κατασκευής υψηλών κτιρίων, δικαιολογούνται για την εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος («έντονου») κατά τη διατύπωση του νόμου 4062/2012».

Για να δούμε λοιπόν συγκεκριμένα πιο είναι αυτό το «έντονο» δημόσιο συμφέρον, κατά παρέκκλιση ακόμα και των νόμων του κράτους (!), για το ξεπούλημα μιας έκτασης 6.2 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων:

– Τιμή για την παραχώρηση 915 εκ. ευρώ, που σημαίνει 148 ευρώ το τ.μ. για 99 χρόνια. Το τίμημα που θα καταβληθεί τμηματικά σε διάστημα 10 ετών, αντιστοιχεί σε … 12 ημερών τόκους του δημόσιου χρέους (γιατί στο ΤΑΙΠΕΔ θα πάνε τα χρήματα, για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, και όχι στο Ελληνικό δημόσιο). Πουλάμε δηλαδή μια έκταση 3 φορές το μέγεθος του Μονακό για να αποπληρώσουμε σχεδόν τίποτα.

– Μας κρύβουν επιμελώς ότι το 30% της παραπάνω έκτασης θα πωληθεί στον αγοραστή! Έτσι θα χρηματοδοτήσει η Lamda Development την όλη «επένδυση», αφού το παραπάνω ποσοστό θα αποτελεί το φιλέτο της έκτασης που θα γίνει κατοικίες. Δηλαδή για το 30% του ακινήτου ΔΕΝ ισχύει η 99χρονη χρήση, και ουσιαστικά ο «επενδυτής» το αγοράζει, κάτι που η κυβέρνηση το κρύβει.

– Από το πρώτο στάδιο της κατασκευής «τέρας» στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού (στα σύνορα με την Γλυφάδα), ένα μικρό δάσος θα καταστραφεί, στην περιοχή του πρώην Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων Αθηνών, για να χτιστεί ένα τεράστιο κτήριο-ουρανοξύστης που θα στεγαστεί το καζίνο, που είναι αναγκαίο ώστε να ξεκινήσει η όλη επένδυση. Αυτό το κτήριο δίνει και το όραμα της Lamda Development για την όλη περιοχή. Παρατηρήστε στις παρακάτω φωτογραφίες το μικρό δάσος αλλά και το μέγεθος των κτηρίων σε σχέση με τις ήδη υπάρχουσες κατοικίες (με μπεζ χρώμα).





Πηγή (5)



Πηγή (5)

– Το δημόσιο όχι μόνο δεν θα κερδίσει τίποτα από την συγκεκριμένη επένδυση, αλλά θα βάλει χρήματα από την τσέπη του (μας), λόγω της μετεγκατάστασης πλήθους δημόσιων υπηρεσιών όπως: του μεγαλύτερου αμαξοστάσιου της ΕΘΕΛ, της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, του Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, του ΚΤΕΟ Ελληνικού, δομών και υπηρεσιών του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πολιτιστικών Συλλόγων, Αθλητικών ομοσπονδιών και Ολυμπιακών ομάδων, που κάνουν χρήση των εγκαταστάσεων στον Άγιο Κοσμά, του Κρατικού Εργοστάσιου Αεροσκαφών, της Τροχαίας και Πυροσβεστικής Ελληνικού και άλλων. Συνολικό κόστος μετεγκατάστασης 614 εκ. ευρώ. Φυσικά, μέσα στα θύματα θα είναι και το ιατρείο μας. (1)

– Σύνδεση με σήραγγα του ακινήτου με τα Μεσόγεια και την Αττική οδό, κόστος 1.2 – 1.5 δις ευρώ. (1)

– Υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου με κόστος 300 εκ. ευρώ (1), που πλέον η κυβέρνηση μας λέει ότι θα το πληρώσει ο επενδυτής. Το ερώτημα όμως παραμένει, γιατί να υπογειοποιηθεί η παραλιακή ώστε να εξυπηρετηθεί ο επενδυτής και το ακίνητο του να γίνει πιο «ελκυστικό»; Γιατί πρέπει οι πολίτες να οδηγούν πλέον μέσα σε μια σήραγγα για ένα κομμάτι των 3.5 χλμ. που διασχίζει η παραλιακή το Ελληνικό, μόνο και μόνο για να γίνει το οικόπεδο του παλιού αεροδρομίου «παραλιακό» άρα και πιο ελκυστικό υπέρ του επενδυτή και εις βάρος του κοινωνικού συνόλου;

– Εντός του παλιού αεροδρομίου έχουν χτιστεί Ολυμπιακά έργα που κόστισαν στον Ελληνικό λαό 417 εκ. ευρώ. (1). Αυτά χαρίζονται στον επενδυτή ή θα κατεδαφιστούν.

– Βάσει του νόμου 3943/2011, η Lamda Development (ο «επενδυτής), απαλλάσσεται από την καταβολή οποιουδήποτε φόρου σχετίζεται με την εκμετάλλευση και ιδιοκτησία της έκτασης. (3)

– Με λίγα λόγια το συνολικό κόστος για το Ελληνικό δημόσιο θα είναι από 1.8 έως 2.5 δις ευρώ(1), ακόμα και με το νέο αναθεωρημένο σχέδιο «επένδυσης», που με τόσες τυμπανοκρουσίες προωθεί η τωρινή κυβέρνηση, ενώ μέχρι πριν από λίγο καιρό τα ίδια στελέχη της πολεμούσαν σχέδια λιγότερο καταστροφικά.

Οπότε ούτε για επένδυση μιλάμε, ούτε για πώληση, αλλά για ΛΗΣΤΕΙΑ εις βάρος του Ελληνικού λαού.

Υπάρχουν όμως και άλλες πτυχές αυτής της ιστορίας που αποκαλύπτουν το μέγεθος της καταστροφής που θα συντελεστεί:

– Θα δημιουργηθούν τεράστια Εμπορικά Κέντρα που θα πλήξουν την τοπική οικονομία όλων των γύρω δήμων, με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα μικρομεσαία καταστήματα, τους μικρούς επιχειρηματίες, και τους ελεύθερους επαγγελματίες.



Πηγή (5)

– Θα αποκοπούν οι πολίτες από το παραλιακό μέτωπο 3.5 χλμ. Εδώ η κυβέρνηση μιλά για μια μεγάλη νίκη επειδή πλέον ο επενδυτής δεσμεύεται να δώσει πρόσβαση σε 1 χλμ, που είναι ΗΔΗ προσβάσιμο, δηλαδή ο επενδυτής ουσιαστικά δεν δίνει τίποτα για να κερδίσει τα υπόλοιπα 2.5 χλμ. και φυσικά τις 2 μαρίνες – Ολυμπιακά έργα – που ήδη υπάρχουν εκεί.

– Αρνητικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις από την επιπλέον τσιμεντοποίηση μεγάλου μέρους των 6.2 εκ. τ.μ. του αεροδρομίου και του παραλιακού μετώπου, με τεράστιες κατασκευές εμπορικών κέντρων, 16οροφων πολυκατοικιών και έξη (6) ουρανοξυστών ύψους 200 μ. Δηλαδή θα φτιαχτεί ένα τσιμεντένιο φράγμα , που θα εμποδίζει τη θαλάσσια αύρα να περάσει, με πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στο μικροκλίμα της ευρύτερης περιοχής.



Πηγή (5)

– Θα δοθεί άδεια για καζίνο, που επιτακτικά ζητάει ο «επενδυτής», για να εισρεύσουν άμεσα πόροι στα ταμεία του. Ποιες κοινωνικές ανάγκες καλύπτει αυτό και πόσο σωστό είναι για την τοπική κοινωνία, ας αναλογιστεί ο καθένας.

– Εκκρεμεί έρευνα από την Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος για το χαμηλό τίμημα, πόρισμα της οποίας αναφέρει ότι, το τίμημα είναι τουλάχιστον 2.5 φορές χαμηλότερο από ότι θα έπρεπε. (4)

– Υπήρξε «διεθνής» διαγωνισμός παρωδία, με μόνη συμμετέχουσα την Lamda Development του κ. Λάτση. (4)

– Η Lamda Development παρουσιάζει στα διαφημιστικά της βίντεο εικόνες που δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Κτήρια που πρόκειται να κατασκευαστούν, φαίνονται να είναι στο ίδιο ύψος με τα υπάρχοντα κτήρια στην περιοχή του κάτω Ελληνικού. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική.



Δείτε πως παρουσιάζει ο «επενδυτής» τα κτήρια στο κάτω Ελληνικό στην πάνω φωτογραφία και πως θα είναι στην πραγματικότητα στην κάτω (5)

– Ο χώρος του παλιού αεροδρομίου αποτελεί κομμάτι ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου και είναι η πρώτη φορά που παραχωρείται ένα κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος σε ιδιώτη. Έχουν βρεθεί αρχαιολογικά ευρήματα που στεγάζονται εντός του χώρου. Τι θα γίνει με αυτά αλλά και με όσα βρεθούν εκεί κατά την διάρκεια του έργου; (5)

– Θα υπάρξει ουσιαστική κατάργηση των αρμοδιοτήτων της τοπικής Αυτοδιοίκησης ν.4062/2012 & ν.4422/2016, και το σχέδιο της Lamda Development προσομοιάζει με ιδιωτική πολεοδόμηση αφού (5):

Α) Δεν απαιτείται η μεταβίβαση των κοινοχρήστων κοινωφελών στους οικείους Δήμους
Β) Συστήνεται ειδικός Φορέας διαχείρισης και λειτουργίας των κοινοχρήστων χώρων, υποδομών, έργων και εξοπλισμού.
Γ) Θα υπάρξει Ειδικός φορέας αδειοδότησης, πολεοδομικό γραφείο.
Δ) Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του αιγιαλού και της παραλίας.
Ε) Η Εταιρεία επεμβαίνει και αντικαθιστά τον Ειδικό Φορέα, εφόσον αυτός δεν ανταποκρίνεται στις «ειδικές προδιαγραφές» που έχουν συμφωνηθεί, και λαμβάνει εκείνη όλους τους οικονομικούς πόρους που οι Δήμοι λαμβάνουν.

– Τι θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, όταν στη χώρα μας, που βιώνει την χειρότερη οικονομική κρίση σε περίοδο ειρήνης, που έχει καταγραφεί ποτέ, οι νέοι εργαζόμενοι καλούνται να δουλεύουν για 300-400 ευρώ και με ελαστικές μεθόδους εργασίας, όπου απλά γίνονται αναλώσιμοι σκλάβοι;

Τέλος ας μην ξεχνάμε την ιστορία του βασικού επενδυτή, που λέει πολλά :

– Ο κύριος μέτοχος της Lamda Development, η οικογένεια Λάτση, έχει ήδη φορτώσει το Ελληνικό δημόσιο με χρέη πάνω από 2.5 δις ευρώ, για την διάσωση της τράπεζας Eurobank. Πώς γίνεται λοιπόν αυτή η οικογένεια, που δεν κατάφερε να σώσει την ίδια της την τράπεζα, πριν από λίγα χρόνια, τώρα να εμφανίζεται ως νέος επενδυτής, και να της δίνουμε άφεση αμαρτιών; (2)

– Η Lamda Development έχει εμπλακεί στο σκάνδαλο με το εμπορικό κέντρο MALL στο Μαρούσι, που ήταν χαρακτηρισμένο ως το μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης, όπου ανακριτής το 2009 υπολόγιζε την ζημία για το δημόσιο στα 243 εκ. ευρώ, χωρίς φυσικά να υπολογίζουμε το περιβαλλοντικό κόστος, που από τότε πληρώνουν οι κάτοικοι του Αμαρουσίου. (όλο το ιστορικό εδώ https://www.thepressproject.gr/article/100457/To-the-Mall-kai-i-ikanotita-tou-Latsi-na-blepei-to-mellon )

Είναι λοιπόν, ακόμα και για τον πιο δύσπιστο πλέον, ξεκάθαρη η σκανδαλώδης και μεθοδευμένη προσπάθεια της κυβέρνησης και των δανειστών-δυναστών να κλέψουν ότι έχει απομείνει από την περιουσία αλλά και την αξιοπρέπεια αυτού του λαού. Το πρώτο μέλημα τους είναι να δοθεί η άδεια για το καζίνο, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η Lamda Development να έχει κέρδη και στην συνέχεια να ακολουθήσει, κομμάτι – κομμάτι, όλο το υπόλοιπο φιλέτο. Ό,τι δε απομείνει, θα το βαφτίσουν πάρκο. Όλα αυτά στο όνομα μιας ληστρικής ανάπτυξης για λίγους και καταστροφικής »ανάπτυξης» για τους πολλούς.

Και για όσους, καλοπροαίρετα ή εκ του πονηρού, θα ρωτήσουν »είναι καλύτερα να μείνει έτσι εγκαταλειμμένο ; », απαντάμε ΟΧΙ, έχει προ πολλού δοθεί απάντηση, και είναι μία ξεκάθαρη πρόταση. Είναι η περιβαλλοντική και ανθρώπινη πρόταση-μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, για τη διαμόρφωση Μητροπολιτικού Πάρκου σε όλη την έκταση του αεροδρομίου, με αυτοχρηματοδότηση, ανθρώπινες θέσεις εργασίας, και συνδιαχείριση από τους τρείς γειτονικούς Δήμους. Ενός Πάρκου με ήπιες εγκαταστάσεις για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Ενός Πάρκου, πνεύμονα πρασίνου, και όχι καρκίνωμα τσιμεντούπολης. (Δείτε αυτό εδώ το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=IbD9VceVIts και επίσης https://www.scribd.com/doc/114115268/Μελέτη-του-Πολυτεχνείου-για-το-Ελληνικό )

Τέλος, για άλλη μια φορά, η »πολιτισμένη» Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι μόνο κάνει τα στραβά μάτια στις παρανομίες που γίνονται, αλλά πιέζει, όπως και τους προηγούμενους, έτσι τους τωρινούς ντόπιους εντολοδόχους της, να επισπεύσουν την οριστική υπογραφή, για να γίνει άλλο ένα ανοσιούργημα του μνημονιακού »εκσυγχρονισμού».

Εμείς, οι εθελοντές του ΜΚΙΕ, με τους φίλους μας, μέσα και έξω από την Ελλάδα, θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον τίμιο αγώνα, για την υπεράσπιση της ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας.

Πηγές όλων των στοιχείων που παραθέτουμε:

1) Τα οικονομικά στοιχεία προέρχονται από την επικαιροποιημένη μελέτη της ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του καθηγητή κ. Νίκου Μπελαβίλα και την ομιλία του στη Βουλή στις 29-10-2012. Μπορείτε να διαβάσετε και τα δύο εδώ https://www.scribd.com/document/114199004/Ομιλία-κ-Νίκου-Μπελαβίλα-για-το-Ελληνικό και εδώ https://www.scribd.com/doc/114115268/Μελέτη-του-Πολυτεχνείου-για-το-Ελληνικό


3) Η πληροφορία για τις φοροαπαλαγές της Lamda Development προέρχεται από εδώ http://tvxs.gr/news/ellada/paranomes-foroapallages-sti-lamda-development-kataggellei-o-kriton-arsenis

4) «Πώς χάρισαν το Ελληνικό στη Lamda Development» https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/oikonomia/102868/pos-xarisan-to-elliniko-sti-lamda-development

5) Παρουσίαση των θέσεων της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο σε σχέση με τα σχέδια της Lamda Development για το Ελληνικό αλλά και όλο το παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού https://goo.gl/rUJ92Z

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου