Αγαπητέ πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι της ΔΕ του ΤΕΕ.
Μόλις λάβαμε ενημέρωση και σχόλιο καταγγελίας από συναδέλφους μηχανικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το προωθούμενο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για ενοποίηση των κλάδων των Μηχανικών (ΠΕ12) με των αποφοίτων αντίστοιχων κλάδων αποφοίτων ΤΕΙ (ΠΕ17) κατά την ανάθεση της διδασκαλίας των τεχνολογικών μαθημάτων καθώς και των πινάκων αναπληρωτών.
Η διαβούλευση διήρκεσε από τις 6.3.2017 έως και σήμερα 14.3.2017.
Το σχέδιο δεν κοινοποιήθηκε στο ΤΕΕ προκειμένου να εκφράσει την άποψή του.
Παρακαλώ από τη σημερινή ΔΕ να τοποθετηθεί και να λάβει θέση κατά της προτεινόμενης αυθαίρετης ενοποίησης που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας και της καταστρατήγησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών.
Σας αποστέλλω επισυναπτόμενα το έγγραφο του Υπουργείου, Τα δύο εναλλακτικά σχέδια ενοποιήσεων από τα οποία προτιμήθηκε το Β, καθώς και το σχόλιο συναδέλφου σχετικά με την επιχειρούμενη ενοποίηση των ειδικοτήτων.
Σας στέλνω επίσης με link την σχετική απόφαση της :
Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.)
Συναδελφικά
Γιάννης Πάνου.
Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.
Έρμου 37, 16233 Βύρωνας, www.edmide.gr, Τηλ: 697 625 7313
pedmide@gmail.com
http://pedmide.blogspot.gr/
Αθήνα, 10-03-2017 Αρ. Πρωτ.: 310
Προς: Υ.Π.Ε.Θ.
Κοιν.: Υφ/γό κ. Δ.Μπαξεβανάκη
Δ/ΝΣΗ ΕΠ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Α΄
Θέμα: Απάντηση Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.για ενοποίηση ειδικοτήτων κ.α.
Σχετ.: Έγγραφο Αρ. Πρωτ.: 37302/Δ4 / Δ/ΝΣΗ ΕΠ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ/ ΤΜΗΜΑ Α΄
Αξιότιμοι Κύριοι,
Συμμετέχοντας στο διάλογο για μια σειρά θεμάτων, που αναφέρονται στο ως άνω σχετικό, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Για τα μικτά εργαστηριακά μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, αρκεί ο νομοθέτης να προβλέψει ως εξεταστέα ύλη το θεωρητικό κομμάτι του μαθήματος.
2. Σας εκφράζουμε την αντίθεση των Μηχανικών και της Ακαδημαϊκής τους κοινότητας στην παραπλανητική ενοποίηση του κλάδου τους με τον κλάδο ΠΕ17, που δεν υφίσταται σε κανένα άλλο υπουργείο (εκεί καθώς και στις τεχνικές υπηρεσίες του ΥΠΕΘ ανήκουν στον κλάδο ΤΕ). Σε περίπτωση δε κινητικότητας, δεν θα δέχονται τους εκπαιδευτικούς από ΤΕΙ τα άλλα υπουργεία ως ΠΕ12. Συνεπώς θα δημιουργηθεί πρόβλημα στο εγγύς μέλλον.
H ομαδοποίηση των κλάδων δεν λύνει και τόσο τα διοικητικά προβλήματα, αλλά είναι εις βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, πράγμα που ήδη συμβαίνει, διότι οι ενοποιημένοι κλάδοι έχουν και τις ίδιες αναθέσεις μαθημάτων.
Η σχεδιαζόμενη γενικευμένη ενοποίηση, τουλάχιστον όσον αφορά τους τεχνολογικούς κλάδους, θα δημιουργήσει επιπλέον και έλλειψη διάφορων στατιστικών δεδομένων, σχετιζόμενων με το επίπεδο σπουδών των εκπαιδευτικών, την ασφαλιστική τους κάλυψη κ.α.
3. Εφόσον το υπουργείο επιζητεί την ορθολογικοποίηση και για να συνεισφέρουμε στη δύσκολη κατάσταση της χώρας, εμείς οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επισημαίνουμε και προτείνουμε τα ακόλουθα:
Ø νομικά δεν επιτρέπεται να συνυπάρχουν στον ίδιο κλάδο ΠΕ που συστήνεται σε κάποιο Υπουργείο, κάτοχοι πτυχίων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κάτοχοι πτυχίων τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Ø προτείνουμε να γίνει είναι η ενοποίηση Ειδικοτήτων εντός του κάθε κλάδου. Π.χ. ενοποίηση Διπλ. Πολιτικών Μηχανικών – Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τοπογράφων Μηχανικών, ενοποίηση Διπλ.Μηχανολόγων Μηχανικών – Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών - Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, ενοποίηση Ηλεκτρολόγων Αποφοίτων ΑΣΠΑΙΤΕ με αποφοίτους ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας και ΤΕΙ Ενεργειακής Τεχνικής με κατεύθυνση Ηλεκτρολόγου κ. ο. κ.
Ø προτείνουμε να ανοίξουν οι αναθέσεις των μαθημάτων, γιατί συμβαίνει το εξής παράδοξο: ενώ στην αγορά εργασίας - με βάση τα επαγγελματικά δικαιώματα - ένας Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός να εκτελεί έργα μηχανολογικού και ηλεκτρολογικού τομέα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να διδάξει όλα τα μηχανολογικά μαθήματα, ενώ αντίστροφα και για έναν Διπλ. Μηχανολόγο Μηχανικό να διδάξει όλα τα ηλεκτρολογικά μαθήματα. Ενώ όλοι οι Διπλ. Μηχανικοί θα μπορούσαν να διδάξουν μαθήματα σχετικά με την επιστήμη τους και στο μέλλον Κυκλοφοριακή Αγωγή, Ρομποτική και STEM.
Ø επιπλέον, προτείνουμε να αποκατασταθεί η αδικία στους αποφοίτους ΑΕΙ και ΤΕΙ τεχνικών ειδικοτήτων και να τους αναγνωριστεί ο χρόνος σπουδών στη επαγγελματική τους εξέλιξη όπως γίνεται στους αποφοίτους της ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ ή τουλάχιστον στοιχειωδώς η παιδαγωγική φοίτηση στην ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ. Ενώ στην επικείμενη επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης να υπάρχει μοριοδότηση αναλογικά το χρόνο σπουδών.
Η «Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.)» είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία, με μοναδικό γνώμονα την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και σας εύχεται κάθε επιτυχία στο κρίσιμο για την ελληνική κοινωνία έργο σας.
"Η «Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.)» είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία, με μοναδικό γνώμονα την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και σας εύχεται κάθε επιτυχία στο κρίσιμο για την ελληνική κοινωνία έργο σας."
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσο γλείψιμο που ρίχνουν στον υπουργό, και λίγα τους κάνουν!