Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Φοιτητικός Σύλλογος Ναυπηγών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κατάληψη 06-16/09


Φοιτητικός Σύλλογος Ναυπηγών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου



Λίγα λόγια για την κατάσταση στο Πολυτεχνείο…

Έπειτα από την εντεινόμενη επίθεση, την τελευταία περίοδο, στο δημόσιο Πανεπιστήμιο με την οικονομική ασφυξία, τις συγχωνεύεσεις Ιδρυμάτων μέσα απο  το σχέδιο Αθηνά και την συνεχόμενη προσπάθεια υπονόμευσης των πτυχίων,  ήρθε η ώρα, σύμφωνα με το υπουργείο, να τεθεί σε διαθεσιμότητα-απολυθεί το 25% (σε πρώτη φάση) από το διοικητικό προσωπικό των πανεπιστημίων (δηλαδή γύρω στους 1700 εργαζόμενους) αλλά και από τους καθηγητές (40% μείωση του καθηγητικού προσωπικού μέσα στο επόμενο εξάμηνο).Πιο συγκεκριμένα, για το ΕΜΠ από τους συνολικά περίπου 878 εργαζόμενους στο διοικητικό-τεχνικό προσωπικό (άνθρωποι που δουλεύουν σε γραμματείες, εργαστήρια κλπ) θα απολυθούν γύρω στους 550-600!!!!

Μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου οι εργαζόμενοι απάντησαν άμεσα με μαζική συνέλευση του συλλόγου εργαζομένων ΕΜΠ στις 3/09. Σε αυτή τη συνέλευση η αυθόρμητη διάθεση των ανθρώπων να αγωνιστούν πραγματικά σάρωσε τις μεσοβέζικες προτάσεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων και αποφάσισε με συντριπτική πλειοψηφία, αγώνα διαρκείας, έως τις 16/09. Μετά το πέρας της συνέλευσης η συνδικαλιστική γραφειοκρατία (κυρίως η ΠΑΣΚΕ και άλλοι καλοθελητές…) προσπάθησε να μποϊκοτάρει την απόφαση(μη σφραγίζοντας το πλαίσιο που ψηφίστικε) ξανακαλώντας σε  συνέλευση την επόμενη μέρα με στόχο να αναιρέσει την απόφαση. Εν κατακλείδι, συνέλευση ξαναέγινε στις 05/09 και πάρθηκε ομόφωνα απόφαση για κλείσιμο του Ιδρύματος και 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες μέχρι τις 16/09, την ημέρα δηλαδή ανακοίνωσης των προς απόλυση εργαζομένων.

Τι συμβαίνει όμως στην κοινωνία;

Μετά απο μια σειρά έντονων αντιδράσεων για το κλείσιμο της ΕΡΤ και το πέταγμα στο δρόμο 2000 εργαζομένων, το success story του Σαμαρά φαίνεται όλο και περισσότερο να απέχει απο την πραγματικότητα. Η ανυπαρξία κάποιας μορφής ανάπτυξης που τόσο επικαλούνται αλλά και η διευρυμένη ανασφάλεια και μιζέρια που διαπερνά την ελληνική κοινωνία έχουν εντείνει την απονομιμοποίηση της κυβερνησης προκαλώντας περαιτέρω πολιτική αστάθεια.

Στην άμεση συγκυρία η περαιτέρω επίθεση της κυβέρνησης σε μια σειρά κλάδων αλλα και ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων έχει ανοίξει ένα νέο πεδίο αγώνων καθώς και ιδιαίτερα σημαντικά κοινωνικά μέτωπα. Πιο συγκεκριμένα στον κλάδο της υγείας η συνεχόμενη συγχώνευση νοσοκομείων αλλά και το πεταγμα στο δρόμο χιλιάδων γιατρών έχει πυροδοτήσει κύμα αντιδράσεων με πολλές απεργίες και καταλήψεις σε νοσοκομεία. Επιπλέον, πεδίο συμπύκνωσης της κοινωνικής δυσαρέσκειας αλλά και αντιδράσεων αποτελεί το μέτωπο τον ιδιωτικοποιήσεων (με την ΔΕΗ και την ΕΥΔΑΠ να έχουν  ήδη δρομολογηθεί προς ξεπούλημα).  Ο βασικός όμως πυρήνας των κινητοποιούμενων κλάδων αφορά τους χώρους του δημοσίου και της εκπαίδευσης και με ιδιαίτερα μαζικούς όρους τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας (ήδη απολύθηκαν 2500 εκπαιδευτικοί απο τα ΕΠΑΛ και χιλιάδες άλλοι μετατάσσονται ή μπαίνουν σε διαθεσιμότητα) και τους διοικητικούς υπαλλήλους της τριτοβάθμιας, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω.


Προς ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο…

Είναι εύκολα αντιληπτό απο τον καθένα ότι η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για το σύνολο της εκπαίδευσης. Το νέο λύκειο που επικαλούνται εστιάζει στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου πειθαρχώντας και εντατικοποιώντας ακόμα περισσότερο την μαθητική νεολαία, σπρώχνοντας την στην ασφυξία, στον ατομισμό και την αποξένωση, στη θεοποίηση μιας μετρήσιμης επίδοσης-απόδοσης, στον προσανατολισμό σε αξίες ανταλλαγής (βαθμός, μόρια, σειρά προτεραιότητας) αλλά και στην υπερσυγκέντρωση των προτιμήσεων-επιλογών της πλειονότητας των μαθητών σε μια «χούφτα σχολές» που υπόσχονται επαγγελματική διέξοδο σ’ ένα περιβάλλον εργασιακής ανασφάλειας. Είναι καθήκον του φοιτητικού κινήματος να επικοινωνήσει και να τραβήξει και τους μαθητές σε κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα..

Ήδη χιλιάδες εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν μπει σε διαδικασία κινητοποιήσεων και αυτες τις μέρες συνεδριάζουν πυρετωδώς δεκάδες τοπικές ΕΛΜΕ παίρνοντας συνεχώς αγωνιστικές αποφάσεις, κάτι που θα κρατήσει την πλειοψηφία των σχολείων κλειστά και τους καθηγητές στον δρόμο . Οι δυναμικές κινητοποιήσεις τον εργαζόμενων στα πανεπιστήμια της Αθήνας(ΕΜΠ-ΕΚΠΑ-ΠΑΝΤΕΙΟ-ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ)αλλά και οι αποφάσεις συλλόγων ΔΕΠ ( βλέπε την απόφαση του συλλ. ΔΕΠ της Αρχιτεκτονικής Αθήνας για κλείσιμο της σχολής και συμπόρευσης με τους εργαζόμενους) δείχνουν ότι απέναντι στην βάρβαρη μνημονιακή πολιτική ορθώνονται ξανά μαζικές αντιστάσεις και το μέτωπο της εκπαίδευσης είναι ανοιχτή πληγή για την κυβέρνηση…


…με τους φοιτητές πρωταγωνιστές!

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί δυνατότητες αλλά και ευθύνες για τους φοιτητές. Ήδη γνωρίζουμε ότι το Δεκέμβριο θα περάσουν οι εσωτερικοί κανονισμοί τον Πανεπιστημίων που προβλέπουν μείωση του φοιτητικού πληθυσμού μέσα απο διαγραφές , σπάσιμο των πτυχίων και δημιουργία ροών μέσα στις σχολές (κάτι που φάνηκε ήδη απο το σχέδιο Αθηνά) και φυσικά, την μετακύλιση του κόστους σπουδών στου φοιτητές με το κόψιμο των βιβλίων και τη διάλυση των φοιτητικών παροχών (σίτιση ,στέγαση).Η κατάσταση εξάλλου για ένα φοιτητή είναι ήδη κωμικοτραγική αφού χωρίς ακόμα την μείωση του προσωπικού οι ελλείψεις είναι φανερές ( στη σχολή μας το PC-LAB δεν εξυπηρετεί ούτε κατα διάνοια τις ανάγκες όλων των φοιτητών), η αδυναμία εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα και διεκδίκησης σε αυτά έχει οξύνει τον καθηγητικό ρεβανσισμό και την αυταρχικοποίηση των σχολών (στη σχολή μας για πρώτη φορά κόπηκε φοιτητής σε διπλωματική λόγω προσωπικών διαφορών του καθηγητή). 

Κυρίαρχα, όμως, οι διαγραφές φοιτητών που θα γίνει προσπάθεια να ενσωματωθούν στους εσωτερικούς κανονισμούς των ιδρυμάτων θέτουν υπό διακύβευση την δυνατότητα περάτωσης των σπουδών για πολλούς φοιτητές και στέλνουν τους υπόλοιπους σε καθεστώς τρέλας για να προλάβουν τις προθεσμίες διαγραφής τους. Ταυτόχρονα η διάλυση των πτυχίων, όπως δρομολογείται και αυτή μέσω των εσωτερικών κανονισμών, θα διαλύσει οποιαδήποτε επαγγελματική κατοχύρωση, θα δημιουργήσει πολλές ροές στην ίδια σχολή με διαφορετικό πτυχίο(ναυπηγός μηχανών πλοίου και ναυπηγός σχεδίασης) και άρα σε μεγαλύτερη ανεργία αφού θα είναι πιο ειδικευμένο το αντικείμενο.

Είναι η ώρα οι φοιτητές όχι απλά να στηρίξουν τους αγώνες μέσα στο πολυτεχνείο και την κοινωνία αλλά να ξεκινήσουν και οι ίδιοι έναν αγώνα ενάντια στις διαγραφές και το σπάσιμο των πτυχίων και ευρύτερα στο νόμο Διαμαντοπούλου, ώστε από κοινού με τα άλλα αγωνιζόμενα στρώματα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας να συντονιστούν για να μπεί με πραγματικούς όρους το σύνθημα να πέσει αυτή η κυβέρνηση-να ανατραπεί αυτή η πολιτική..


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

·ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ –ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ

·ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

·ΚΑΜΙΑ διαγραφή φοιτητή – ΚΑΜΙΑ αλλαγή των εσωτερικών κανονισμών- ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

·ΚΑΜΙΑ σκέψη για περικοπή φοιτητικών παροχών (βιβλία, σίτιση, στέγαση), αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

·ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ PC-LAB ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ  ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

·Ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτά, καμία σκέψη για 2 κύκλους σπουδών(bachelor+master) και ατομικό φάκελο προσόντων. Όχι στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

·ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ. ΚΑΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ Ή ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ. 

·ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

·Ανοικτές γενικές Συνελεύσεις τμήματος της Σχολής για όλους τους φοιτητές.

·ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ  και του ΟΡΙΟΥ ΛΗΨΗΣ μαθημάτων.

·Εκτύπωση όλων των σημειώσεων που μοιράζονται σε ηλεκτρονική μορφή

·ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

·ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΜASTER ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ 5ΕΤΕΣ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ


ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

·ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 16/09 ΚΑΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 17/09

·ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ

06/09/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου