Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Αυτά (ΔΕΝ) δείχνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ- COSCO

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Αυτά (ΔΕΝ) δείχνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ- COSCO


Σε αυθαίρετες παραδοχές, με ελλιπή επιστημονικά κριτήρια, στηρίζεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ- COSCO αποκρύπτοντας τις συνέπειες για τον άνθρωπο και...το περιβάλλον.

Αναλυτικότερα:

• Στα έγγραφα που έχουν κατατεθεί από την ΟΛΠ Α.Ε δεν υπάρχει ολοκληρωμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που να βασίζεται σε πρόγραμμα παρακολούθησης ατμοσφαιρικών εκπομπών, όπως απαιτεί ο Νόμος 2011/4014, (υπάρχουν μόνο μελέτες σε υπολογιστικά –μαθηματικά μοντέλα προσομοίωσης ).

• Δεν προβλέπεται η παρακολούθηση των αιωρούμενων σωματιδίων PM2,5 τα οποία είναι τα πιο επικίνδυνα για την υγεία. Πρέπει να σημειώσουμε ότι οι ανάγκες σε ενέργεια των κρουαζιεροπλοίων κατά την παραμονή στο λιμάνι είναι πενταπλάσιες από τις αντίστοιχες εν κινήσει, άρα και οι ατμοσφαιρικοί ρύποι.

• Δεν υπάρχει μελέτη κοινωνικού κόστους αφού δεν εκτιμώνται στην ΜΠΕ τα εξωτερικά κόστη που συνδέονται με τις ζημιές που επιβάλλουν οι εκπομπές των κρουαζιερόπλοιων κυρίως στην ανθρώπινη υγεία και στο δομημένο περιβάλλον μιας πόλης πυκνοκατοικημένης και ήδη επιβαρυμένης.

• Δεν υπάρχει μελέτη αξιολόγησης της ευπάθειας της λειτουργίας του λιμένα και των υφιστάμενων και νέων έργων της ΟΛΠ για το λιμάνι της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

• Δεν υπάρχει Σχέδιο Δράσης με αντιθορυβικά μέτρα. Σε μια πόλη, όπως ο Πειραιάς με ήδη αυξημένη όχληση στο κέντρο και τις συνοικίες, ο θόρυβος από την σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμένα στην Πειραϊκή, θα αυξηθεί κατά πολύ από τους θορύβους αφενός των κρουαζιεροπλοίων «νέας γενιάς» και των δραστηριοτήτων της νέας πόλης εντός της νέας λιμενικής ζώνης όσο και από την υπερφόρτωση των οχημάτων , πούλμαν .

• Για την βυθοκόρηση η ΟΛΠ ΑΕ επιδιώκει να επεξεργαστεί τα όχι μόνο δυσάρεστης οσμής αλλά και επικίνδυνα απόβλητα σε περιοχή που απέχει μερικές δεκάδες μέτρα από δημοτικά σχολεία, κατοικίες, παιδική χαρά και το Ίδρυμα του Χατζηκυριάκειου, δεδομένου ότι τόσο μικρή είναι η απόσταση που χωρίζει τις υπό κατασκευή προβλήτες με την κατοικημένη περιοχή.

· Επί της κυκλοφοριακής μελέτης τεκμηρίωσης της κυκλοφοριακής φόρτισης δεν υπάρχουν συμπεράσματα για την πόλη, παρά παραδοχές ανά οδό μειωμένης εγκυρότητας, παρουσιάζοντας μάλιστα παράλογα μειωμένα, στοιχεία άφιξης κρουαζιεροπλοίων. Είναι αναμενόμενο ότι σε όλους τους δρόμους του κεντρικού Πειραιά και της Α΄ Κοινότητας το ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό να αυξηθεί σημαντικά. Ενδεικτικά ο κυκλοφοριακός φόρτος επί της Μαρίας Χατζηκυριακού αναμένεται να αυξηθεί κατά 57,93% από τις 15 -16 μμ

Δεν υπάρχει μελέτη για ηλεκτροδότηση από ξηράς παρά μόνο μία πρόταση. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ηλεκτροδότηση των κρουαζιεροπλοίων αποτελεί το μέγεθος των ενεργειακών απαιτήσεων τους στα οποία οι ενεργειακές απαιτήσεις φτάνουν να είναι της τάξεως 12,5 ΜW. Στην περίπτωση όπου έχουμε έναν μεγάλο αριθμό ελλιμενισμένων πλοίων τα οποία επιλέγουν την τροφοδότηση μέσω της ξηράς τότε είναι προφανές ότι δεν θα μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες και οι απαιτήσεις όλων των πλοίων. Συνεπώς απαιτείται , η ριζική αναδιάρθρωση του τοπικού δικτύου ακόμα και η κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Η ηλεκτροδότηση των πλοίων μέσω άνθρακα δεν αποτελεί ουσιαστική λύση γιατί αυξάνονται οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ( CO2 ) κατά 28% 

Παράλληλα δεν υπάρχει καμμία νύξη στην πρόταση της ΜΠΕ για τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια αν υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης των ηλεκτρικών αναγκών του λιμανιού από το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους και για τον επιπλέον λόγο ς ότι τα 110 στρέμματα στα οποία θα αναπτυχθούν τα εν λόγω έργα αποτελούν δημοτική περιουσία εγγεγραμμένη στο κτηματολόγιο του Δήμου Πειραιά τα οποία με ψήφισμα της Α κοινότητας Πειραιά ζητά την διεκδίκησή τους , ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την απόσυρση του έργου λιμένα κρουαζιέρας στη Νότια προβλήτα , δημοσιοποίηση των περιβαλλοντικών πληροφοριών σχετικά με τους αέριους ρύπους όπως ορίζει η συνθήκη του Ααρχους και άμεση λήψη μέτρων για την αέρια ρύπανση από το επιβατηγό λιμάνι .

Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Βήνη Δήμητρα ιατρός , master δημόσιας υγείας
Γιαννούλου Ανθή. δικηγόρος
Σκλαβούνος Γεράσιμος, χωροτάκτης –πολεοδόμος
Τσελέντης Βασίλειος χημικός μηχανικός, καθηγητής ΠΑΠΕΙ
Χαραλαμπάκης Ιωάννης, φαρμακοποιός

ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου