Ρυθμιστικό: Μελέτη με κάλπικα στοιχεία «τεκμηρίωσε» το κουτσούρεμα του άλσους
Πολλές τεχνικές μελέτες, από τη φύση του αντικειμένου τους, υπηρετούν προτεραιότητες, ικανοποιούν κριτήρια και σε αυτό το πλαίσιο και σκοπιμότητα έχουν και άποψη περιέχουν, δεν είναι επιστημονικά «ουδέτερες».
Αναλύουν και επεξεργάζονται πραγματικά και αντικειμενικά δεδομένα από τα οποία απορρέουν τα συμπεράσματα και οι προτάσεις τους. Αντίθετα η απόκρυψη, η παραποίηση και η εν γένει κατασκευή στοιχείων προκειμένου να υπηρετηθούν σκοπιμότητες, δεν συνάδει ούτε με την επιστήμη, ούτε με τη νομιμότητα αλλά ούτε και με την εντιμότητα.
Δυστυχώς στη μελέτη που υποστήριξε την ενσωμάτωση τμήματος του άλσους στο οικόπεδο που παραχωρήθηκε στην ΑΕΚ, εμφανίζονται όλα τα παραπάνω.
Όταν στη ΠΑΕ ΑΕΚ αποφάσισαν ότι δεν χωράει στο παλιό οικόπεδο ένα σύγχρονο γήπεδο σκέφτηκαν πως μπορούσε αυτό να μεγαλώσει εις βάρος του άλσους. Αυτό όμως απαγορεύεται από το σύνταγμα, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις που εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Κινήθηκαν λοιπόν στην κατεύθυνση να επικαλεστούν το δημόσιο συμφέρον και έπλασαν το παρακάτω αφήγημα τουλάχιστον με την ανοχή του πολιτικού προσωπικού της χώρας.
Αναγορεύτηκε το έργο (γήπεδο), χωρίς να υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, σε σημαντικότατη παραγωγική και στρατηγική επένδυση, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του ρυθμιστικού, σελ.45 «που θα επιφέρει ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά πολλαπλασιαστικής φύσης και σημαντικής έκτασης τόσο στην τοπική οικονομία της περιοχής όσο και στη συνολική οικονομία και θα συμβάλει στο στόχο της εξόδου της χωρας από την τρέχουσα δημοσιονομική και οικονομική κρίση» (αλήθεια υπάρχει κανείς που να πίστεψε έστω και προς στιγμή τίποτα απ΄όλα αυτά;). Για να πετύχει όλους αυτούς τους «μεγαλεπήβολους» στόχους αυτό το τόσο «φιλόδοξο» έργο απαιτούσε τη θυσία και ολίγου άλσους. Όλα αυτά βέβαια τεκμηριώθηκαν «επιστημονικά» με τη συνδρομή αναγνωρισμένων επιστημόνων και λυπάμαι που το λέω και πανεπιστημιακών δασκάλων, οι οποίοι εκτός ότι απέκρυψαν τους σε ισχύ κανονισμούς της UEFA (για το EURO του 2016 και του 2020), δε δίστασαν να παραποιήσουν τον τίτλο του Κανονισμού της UEFA για το EURO του 2012 και να εμφανίσουν ένα μέρος του, ως δήθεν «Απόσπασμα Τεχνικών απαιτήσεων για τα γήπεδα ποδοσφαίρου που φιλοξενούν διεθνείς αγώνες από τον κανονισμό της UEFΑ», εμφάνισαν δηλαδή απόσπασμα από έναν ανύπαρκτο κανονισμό, υποτίθεται καθολικής ισχύος. Παράλειψαν βέβαια να συμπεριλάβουν στο απόσπασμα και το άρθρο 3.1 (ξεκίνησαν από το 3.2) που αφορά τις θέσεις στάθμευσης, αφού αυτό δεν τους βόλευε καθόλου, όπου προβλέπονταν 1050 θέσεις για επιβατικά και 135 για λεωφορεία μέσα ή πολύ κοντά στο γήπεδο και επί πλέον 3900 και 270 θέσεις αντίστοιχα σε μικρή απόσταση. Στα συμπεράσματα μάλιστα της Πολεοδομικής-Χωροταξικής και περιβαλλοντικής Θεώρησης περιλαμβάνεται πως «Το γήπεδο ποδοσφαίρου της ΑΕΚ, συμμορφώνεται στις ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές της UEFA για τη διενέργεια διεθνών αγώνων. Η συμμόρφωση αυτή αποτελεί προϋπόθεση της βιωσιμότητας του Κέντρου αλλά και της ύπαρξης θετικών παράπλευρων συνεπειών (αθλητικός τουρισμός)». Και σε άλλο σημείο «η αθλητική εγκατάσταση πρέπει να διαθέτει και να ανταποκρίνεται στις σχετικές προδιαγραφές ως προς τις διαστάσεις και τις λειτουργίες-εξυπηρετήσεις, ώστε να μπορεί να επιλεγεί από τις διεθνείς Ομοσπονδίες ως κατάλληλη για τη συμμετοχή της στις Διεθνείς Διοργανώσεις». Οι ρυθμίσεις λοιπόν του άρθρου 42 του Ν. 4277/2014 βασίστηκαν στις παραπάνω ανακριβείς και σαθρές προϋποθέσεις και συμπεράσματα και ο αποχαρακτηρισμός του τμήματος του άλσους έγινε στο όνομα δήθεν της εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος.
Το γήπεδο βέβαια και μετά την ενσωμάτωση του τμήματος του άλσους δεν καλύπτει τις απαιτήσεις για διεθνείς διοργανώσεις της UEFA, πολύ δε περισσότερο της FIFA, όχι μόνο γιατί δε διαθέτει τις αναγκαίες θέσεις στάθμευσης αλλά γιατί δε ικανοποιεί και άλλες λειτουργίες – εξυπηρετήσεις και ως εκ τούτου είναι ακατάλληλο για αυτές τις διοργανώσεις. Για παράδειγμα, και εις βάρος της ασφάλειας των θεατών αλλά και των περίοικων, δε διαθέτει την απαιτούμενη περιμετρική εξωτερική περιφραγμένη ζώνη που περιγράφεται τόσο στον κανονισμό για το EURO του 2016, όσο και για το EURO του 2020, αλλά και στους κανονισμούς για την ασφάλεια και προστασία των αγώνων (FIFA Stadium Safety and Security Regulations και UEFA Safety and Security Regulations). Αυτό δε το έλλειμμα έρχεται εν μέρει να καλύψει πάλι ο δημόσιος κοινόχρηστος χώρος με τη σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση.
Το σχεδιαζόμενο γήπεδο είναι κατάλληλο μόνο για διασυλλογικές ευρωπαϊκές διοργανώσεις, εκτός βέβαια τελικών. Στη περίπτωση αυτή όμως έχουν ισχύ άλλοι κανονισμοί που αποκρύφτηκαν επιμελώς στην «αξιόπιστη” μελέτη (Regulations of the UEFA Champions League και Regulations of the UEFA Europa League).
Όλα αυτά βέβαια, τα περί καταλληλότητας του γηπέδου για διεθνείς διοργανώσεις που θα είναι υποψήφια για να αναλάβει η χώρα και με αυτό τον τρόπο δήθεν εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, ξεχάστηκαν από τους αρμόδιους μετά την ψήφιση του ρυθμιστικού, σαν να ήταν ενήμεροι για τον ειδικό σκοπό που εξυπηρέτησαν, και στη θέση τους μπήκε η δόξα και η ιστορία της ΑΕΚ. Με αυτό το δόλιο τρόπο κατάφεραν να σφετεριστούν και με τη βούλα του ΣΤΕ το άλσος. Αυτή είναι η αλήθεια. Κατά τη γνώμη μου στην όλη μεθόδευση έχουν διαπραχθεί αξιόποινες πράξεις και οι υπεύθυνοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν.
Χριστίνα Ανδρέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου