Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015

Εξαιρούνται οι Ναυπηγοί Μηχανικοί από την πρόσβαση εργασίας ως Γ Μηχανικοί στο ΕΝ !!!!

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ Γ’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
"Η σχολή μας έχει την καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση σε όλο το πολυτεχνείο"… Αυτή είναι ίσως η πιο διαδεδομένη θέση που κυκλοφορεί στη σχολή μας. Για να εξετάσει κανείς την ορθότητα αυτής της ρήσης θα πρέπει να δει μέσα από ποιες διαδικασίες και ποιους νόμους ορίζεται τι δικαιούται να κάνει ο εκάστοτε μηχανικός.
Το επάγγελμα του μηχανικού, όπως το γνωρίσαμε μέχρι τώρα, είχε συγκεκριμένες διαδικασίες σύμφωνα με τις οποίες απένειμε τα επαγγελματικά δικαιώματα στον εκάστοτε κλάδο. Ο παρελθοντικός χρόνος έγκειται στο ότι τα μνημονιακά μέτρα που περνάνε εδώ και 5 χρόνια δεν είναι μια αφαιρετική διαδικασία λιτότητας αλλά έρχονται να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που δομούνται ολόκληρα επαγγέλματα με τους μηχανικούς να μην είναι εξαίρεση. Στους μηχανικούς, λοιπόν, αυτό που ίσχυε είναι ότι υπήρχαν μια σειρά προεδρικών διαταγμάτων που όριζαν με βάση τα πτυχία των πολυτεχνικών σχολών τα επαγγελματικά δικαιώματα που ενσωματώνονταν σε κάθε ένα ενιαίο πτυχίο της κάθε σχολής. Τα συγκεκριμένα, όμως, προεδρικά διατάγματα μετά την ψήφιση του νόμου 4524/2014 πέρυσι τον Μάρτιο ΚΑΤΑΡΓΟΎΝΤΑΙ και επανεξετάζονται από μηδενική βάση. Επί της ουσίας αυτό που επιτάσσει ο εν λόγω νόμος είναι ότι στο πεδίο των επαγγελματικών δικαιωμάτων θα βγουν νέα προεδρικά διατάγματα που θα ανακατανέμουν με διαφορετικά κριτήρια τα επαγγελματικά δικαιώματα στον εκάστοτε κλάδο...και κάπως έτσι ερχόμαστε και στο φλέγον δικό μας ζήτημα!
Το πτυχίο του ναυπηγού μηχανολόγου μηχανικού στη σχολή μας, στη βάση ότι ενσωματώνει και τις δύο επιστημονικές ροές του ναυπηγού (ναυπηγός αρχιτέκτονας και ναυπηγός μηχανολόγος) εξασφάλιζε το σύνολο των επαγγελματικών κατοχυρώσεων και των δύο. Πέρυσι τον Οκτώβρη (εν αγνοία του φοιτητικού μας συλλόγου) βγήκε ένα από τα πρώτα προεδρικά διατάγματα που αντικαταστούσε το προηγούμενο του 1998 γύρω από τις προϋποθέσεις για τη στελέχωση των θέσεων των μηχανικών στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας. Το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα έφερε δύο αλλαγές στο προηγούμενο του:
·         αύξησε την περίοδο μαθητείας για την απόκτηση διπλώματος του Γ' μηχανικού από 6 μήνες σε 12!!
·         και πιο σημαντικά για εμάς ΕΞΑΙΡΕΣΕ ΤΟΥΣ ΝΑΥΠΗΓΟΥΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΩΣ ΔΟΚΙΜΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΝΕΜΗΘΕΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ Γ’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
Το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα πρέπει να χτυπήσει σε όλους τους φοιτητές της σχολής (και όχι μόνο στους φοιτητές) την πιο μεγάλη καμπάνα του κινδύνου. Πέρα από το προφανές, ότι μία σχετικά σίγουρη επαγγελματική επιλογή, είτε ως μόνιμη απασχόληση είτε ως μία καλή προϋπηρεσία, αφαιρείται από τους φοιτητές της σχολής, το ακόμα πιο επικίνδυνο είναι το ποια μπορεί να είναι η εξήγηση πίσω από αυτήν την "αντικατάσταση".
                Κατά τη γνώμη μας, αυτό που αναδεικνύει γλαφυρά αυτό το προεδρικό διάταγμα κινείται στη κουβέντα που έχει ανοίξει αυτή τη στιγμή στους κόλπους του ΤΕΕ αλλά και στο υπουργείο παιδείας:
Ø  όσον αφορά το ΤΕΕ, στις διάφορες προτάσεις που έχει κάνει αναφέρεται και η διάκριση μεταξύ μηχανικών σε junior και senior, όπου οι junior ουσιαστικά είναι σε ένα μακρόχρονο καθεστώς μαθητείας χωρίς καμία ασφαλιστική και επαγγελματική κατοχύρωση και προφανώς πάμφθηνοι (βλέπε αύξηση του απαιτούμενου χρόνου από 6 σε 12 μήνες)
Ø  και όσον αφορά το υπουργείο παιδείας μία διαδικασία διάσπασης των κύκλων σπουδών σε 3-ετή και εξειδίκευσής του, που θα μπορούσε να εξηγήσει στη δική μας περίπτωση το συγκεκριμένο διάταγμα. Μία λογική δηλαδή ότι εμείς από εδώ και στο εξής λογιζόμαστε μόνο ως ναυπηγοί αρχιτέκτονες και άρα επαγγελματικές ροές που σχετίζονται με τη ναυτική μηχανολογία δεν πρέπει να μας απονέμονται!
Όπως γίνεται κατανοητό, η κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ σοβαρή. Παρά την ολιγωρία και των ίδιων των καθηγητών μας, να ενημερώσουν τους φοιτητές για την εν λόγω αλλαγή θα πρέπει το επόμενο διάστημα να κινηθούμε ταχέως και να κατοχυρώσουμε αυτά που μας ανήκουν. Γιατί μπορεί να θέλουμε να λέμε ότι γενικά η σχολή μας είναι η καλύτερη αλλά όταν ακόμα και τα πιο απλά τα παζαρεύουν από μηδενική βάση το μέλλον δεν είναι καθόλου σίγουρο.
·         ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΤΟΥ Γ' ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
·         ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ

ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχ. Μηχ. που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου