Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2015

Νέα αρνητική γνωμοδότηση από αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΠΕΝ για τη ΜΠΕ του γηπέδου Μελισσανίδη (ΑΕΚ) καθιστά απαγορευτική οποιαδήποτε σκέψη έγκρισης της ΜΠΕ…(έγγραφο)


Κόλαφος η γνωμοδότηση του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής, της Δ/νσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Αστικών και Περιαστικών Περιοχών, της Γενικής Δ/νσης Χωρικού Σχεδιασμού του ΥΠΑΠΕΝ.

Επισημαίνει νέες ανεπάρκειες, ελλείψεις, παραλείψεις, λάθη της ΜΠΕ του γηπέδου Μελισσανίδη, και θέτει προϋποθέσεις που ούτε σε 10 χρόνια θα μπορούν να υλοποιηθούν. 

Θέτει ζήτημα να μελετηθεί μικρότερο γήπεδο γιατί το σχεδιαζόμενο είναι υπερμέγεθες για το χώρο.

Τονίζει το δυσβάστακτο τεράστιο οικονομικό κόστος για τη δημιουργία επαρκών υποδομών, που θα στηρίζουν τη λειτουργία του γηπέδου σε βάρος της πόλης, και προτείνει να πληρώσει και η «Δικέφαλος 1924 ΑΕ» μέρος του κόστους των συνοδών έργων. Ιδιαίτερα με το τελευταίο μάλλον ο Δ. Μελισσανίδης θα το βάλει στα πόδια… καθώς οι οπαδοί που χρηματοδοτούν ως τώρα την προσπάθεια της οποίας ηγείται, έχουν ήδη «στεγνώσει» με όσα όλο αυτό το διάστημα έχουν καταβάλει. Εκτός αν η (Α)ρένα Δούρου κι ο Αλέξης κάνουν το θαύμα τους…

Αυτά που αναφέρονται στη γνωμοδότηση, επιβεβαιώνουν όλα όσα ισχυρίστηκαν εκείνοι που αγωνίστηκαν ενάντια στο σχέδιο της «Αγιά Σοφιάς». Αλλά και όσα επισήμαναν οι δύο ομάδες ειδικών επιστημόνων που συμβούλεψαν το Δήμο. Δικαιώνουν και τις επιλογές της πλειοψηφίας του Δήμου, και αποτελούν χαστούκι για την ευθυγραμμισμένη με τα επιχειρηματικά συμφέροντα δημοτική αντιπολίτευση, φανερή και κρυφή…

Πλέον γίνεται σαφές, πως τυχόν επιμονή του Πάνου Σκουρλέτη, της Ρένας Δούρου, αλλά και όποιων βάλουν υπογραφή και με ψήφο στηρίξουν το σχέδιο Μελισσανίδη, δε θα έχει μόνο πολιτικές συνέπειες για τους ίδιους… Γιατί τα στοιχεία που έγκαιρα έχουν στη διάθεση τους, δεν τους επιτρέπουν να εγκρίνουν ή να χρηματοδοτήσουν το σχέδιο. Και σε περίπτωση που το αγνοήσουν, θα προσθέσουν το όνομα τους στην ιστορία ενός σκανδάλου, και πιθανότατα θα θέσουν τον εαυτό τους εκτός πολιτικής. Ρουσσόπουλος, Βουλγαράκης κλπ είναι εκεί για να το θυμίζουν… 

Ακολουθούν αποσπάσματα της γνωμοδότησης και ολόκληρο το έγγραφο:

Η κατασκευή του γηπέδου ρυθμίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 42 και 43, του 2ου Μέρους του ν. 4277/14, ο οποίος αντικατέστησε τις σχετικές διατάξεις των ν. 3044/02 και 3207/03. Επισημαίνεται ότι το έργο θα κατασκευαστεί με χρήσεις γης και όρους δόμησης περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ηπιότερους από αντίστοιχες σχετικές διατάξεις των προγενεστέρων νόμων, οι οποίες ωστόσο δεν παύουν να είναι επιβαρυντικοί για το οικιστικό περιβάλλον της περιοχής.

Η παραδοχή ότι πρέπει να κατασκευαστεί ένα σύγχρονο γήπεδο χωρητικότητας 30.000 θέσεων, σε αντικατάσταση του παλαιού γηπέδου, δημιουργεί νέα χωρικά δεδομένα και απαιτήσεις στα οποία η μελέτη καλείται να ανταποκριθεί.

Η κατασκευή του γηπέδου θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στον πολεοδομικό και οικιστικό ιστό της περιοχής, κυρίως λόγω της άμεσης γειτνίασης του έργου με το άλσος και τον παραδοσιακό - ιστορικό οικισμό της Ν. Φιλαδέλφειας.

Γενικά θεωρούμε ότι λόγω την ιδιαίτερων οικιστικών και πολεοδομικών χαρακτηριστικών της περιοχής (πυκνή οικιστική δομή, παραδοσιακός οικισμός, στενό και ανεπαρκές οδικό δίκτυο, όχι άμεση εξυπηρέτηση από μέσα σταθερής τροχιάς) θα πρέπει να εξεταστεί και η περίπτωση της μικρότερης εκμετάλλευσης του χώρου. Σημειωτέον ότι, στην καταγραφή των εναλλακτικών λύσεων (Κεφ. 7 της ΜΠΕ) δεν έχει αξιολογηθεί η προφανής εναλλακτική ενός γηπέδου μικρότερης χωρητικότητας, δεδομένης της στενότητας του χώρου και της εγγύτητας με τον παραδοσιακό οικισμό και το άλσος, ενώ αντιθέτως, έχει εξεταστεί η εναλλακτική λύση της μέγιστης εκμετάλλευσης ως προς την εντατικοποίηση των επιπρόσθετων χρήσεων.

Η κυκλοφοριακή μελέτη, καθώς και η ΜΠΕ… τεκμηριώνει ότι η χωρητικότητα του υφιστάμενου οδικού δικτύου… είναι επαρκής…

Η υπογειοποίηση τμήματος 275 μέτρων της οδού Πατριάρχου Κων/νου – Φωκών, που προτείνεται… σε συνδυασμό με τους περιμετρικούς πεζοδρόμους του γηπέδου… θα πρέπει να συμπληρωθεί με δίκτυο πεζοδρόμων στον αστικό ιστό. Επιπλέον, η ασφαλής ροή πεζών από το σταθμό Περισσού… προς το γήπεδο θα πρέπει να εξασφαλιστεί με τη διαμόρφωση δικτύου πεζοδρόμων… Ο σταθμός Περισσού που θα δεχθεί την κυριότερη πρόσθετη επιβάρυνση… θα πρέπει να αναβαθμιστεί περαιτέρω, με τη συμπλήρωση των υποδομών του, ώστε να ανταποκριθεί ομαλά στις σχετικές ανάγκες. 

Τα παραπάνω θα πρέπει να αποτελέσουν αναπόσπαστο τμήμα του όλου έργου, διότι η υλοποίηση τους αποτελεί προϋπόθεση της λειτουργίας του νέου γηπέδου.

Οι θέσεις στάθμευσης τόσο αυτές που προβλέπονται από το ν. 4277/14 όσο και οι εναλλακτικές προτεινόμενες από τη μελέτη, κρίνονται ανεπαρκείς σε σχέση με τη χωρητικότητα του γηπέδουκαι εφόσον δεν εξευρεθεί μια βιωσιμότερη λύση, το σημείο αυτό θα αποτελέσει την αιτία πρόκλησης σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων, όχι μόνο στην άμεση περιοχής του γηπέδου αλλά στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου.
Στη μελέτη παρουσιάζονται ορισμένα συμπεράσματα που δεν τεκμηριώνονται επαρκώς, και συγκεκριμένα, η διαθεσιμότητα ελεύθερων χώρων στάθμευσης…

Στο κεφάλαιο «Κατανομή φόρτων αφίξεων στο δίκτυο…» διατυπώνεται η άποψη ότι το ποσοστό των αφίξεων με ΙΧ θα καλυφθεί… που βασίζεται σε σχετική έρευνα που αφορούσε περιοχές με διαφορετικά δεδομένα.

…στην όλη προβληματική της χωρητικότητας του γηπέδου, της εκκένωσης του και της επακόλουθης εκτόνωσης των θεατών, τους χώρους στάθμευσης ΙΧ αλλά και λεωφορείων για τις ανάγκες του γηπέδου, θα πρέπει να συμβάλλει η ΓΓ Αθλητισμού, η οποία θα εισηγηθεί σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για τις δραστηριότητες της συγκεκριμένης κατηγορίας γηπέδων, σύμφωνα με τους κανονισμούς υποδομής γηπέδων, για τους οποίους δεν γίνεται σχετική αναφορά ή πρόβλεψη στη ΜΠΕ.

Επίσης… στα πλαίσια της ΜΠΕ δεν εξετάζονται οι επιπτώσεις της μετακίνησης όλων των αθλητικών δραστηριοτήτων της ΑΕΚ από το ΟΑΚΑ…

Τέλος πιστεύουμε ότι, λόγω του υψηλού κόστους των συνοδών έργων, θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα ένα ποσοστό εξ αυτών να αναληφθεί από το φορέα υλοποίησης του έργου. 










1 σχόλιο: