Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2015

H ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής για τις αλλαγές στις εκτός έδρας μετακινήσεις

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100, 114 75 ΑΘΗΝΑ 

ΤΗΛ:210 64.64.282 FAX:210 64.61.296 e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2015 

Αρ. Πρωτ. : 4194


Προς: ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
Κοιν.:Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας

Θέμα: Νόμος για τις εκτός έδρας μετακινήσεις.

Ο πρόσφατος Νόμος (Ν. 4336 /2015, 3ο Μνημόνιο) μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις που μόνο προβλήματα θα δημιουργήσουν στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες και καλούμε να αποσυρθεί. Υπενθυμίζουμε ότι οι ΔΥ μηχανικοί στα πλαίσια των καθηκόντων τους (μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη και έλεγχος κρίσιμων έργων υποδομής και δραστηριοτήτων) είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται σε όλη την επικράτεια:
Οι ως άνω δραστηριότητες συνήθως βρίσκονται εντός της ακτίνας των 160 χλμ από την υπηρεσία που εκδίδει τις εκτός έδρας μετακινήσεις, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των μετακινήσεων να χαρακτηρίζεται ως "εντός έδρας" χωρίς καμία πρόβλεψη αποζημίωσης. Η μείωση – μηδένιση της ημερήσιας αποζημιώσεως ακόμη και στο ελάχιστο ποσό των 20 ευρώ για αυθημερόν μετακινήσεις πέραν των 160 χλμ. δεν καλύπτει ούτε καν τη χρήση του προαστιακού σιδηροδρόμου από και προς αεροδρόμιο και την πληθώρα μικροεξόδων και επιβαρύνσεων, οι οποίες είναι αδύνατο να καλυφθούν πλέον από τους περικομμένους μισθούς μας. Η μείωση της ημερήσιας αποζημίωσης επίσης δεν επαρκεί για να καλύψει τη σίτιση, την επιβάρυνση και τα μικροέξοδα κάθε ταξιδιού.
Με τον εν λόγω νόμο ουσιαστικά συνεχίζεται η διαχρονική οικονομική εξαθλίωση των διπλωματούχων μηχανικών του δημοσίου, τη στιγμή που οι ευθύνες τους διαρκώς αυξάνονται. Δίνεται με τον τρόπο αυτό, ένα ακόμη αντικίνητρο για την ορθή και πλήρη εκπόνηση, επίβλεψη, κατασκευή και τον ποιοτικό έλεγχο των Δημοσίων έργων, γεγονός το οποίο θα αποβεί σε βάρος της ποιοτικής και οικονομικής εκτέλεσής τους. Η αδυναμία παρουσίας των μηχανικών στο κάθε φύσης έργο που παρακολουθούν, θα λειτουργήσει με βεβαιότητα, σε βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος και μόνο. Εκτιμούμε ότι οι επιδιώξεις ανάθεσης των παραπάνω δραστηριοτήτων σε διάφορα σώματα ιδιωτών ελεγκτών συμπληρώνουν τη συνολική εικόνα που θέλει υποβαθμισμένες και υποστελεχωμένες τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες και ανεξέλεγκτα τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Για το λόγο αυτό διεκδικούμε να αποσυρθούν άμεσα οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις του Νόμου και να επανέλθει η ημερήσια αποζημίωση, καθώς και το όριο των χιλιομετρικών αποστάσεων στα επίπεδα της ΚΥΑ του 2007 (ΚΥΑ 2/52971/0022/31.08.2007 (ΦΕΚ 1781/05.09.2007 τεύχος Β’).
Σε αντίθετη περίπτωση –σε συντονισμό με την Ομοσπονδία μας ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ- αποφασίζουμε να προχωρήσουμε στην προκήρυξη απεργίας-αποχής των μηχανικών από τις εκτός έδρας μετακινήσεις από την 1/1/2016, ημερομηνία εφαρμογής του Ν.4336/15.

Παραδείγματα εφαρμογής του Ν.4336/15

ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ (<50 b="">

1) ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
με εντολή προϊσταμένου και με βεβαίωση ότι δεν υπάρχει υπηρεσιακό μπορούμε να μετακινηθούμε με δικό μας αυτοκίνητο και δική μας ευθύνη μέχρι 250 χλμ/μήνα 
2) ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
Καμία

ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ (>50 ΧΛΜ)

1) ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
με βεβαίωση ότι δεν υπάρχει υπηρεσιακό μπορούμε να μετακινηθούμε με δικό μας αυτοκίνητο και δική μας ευθύνη (χωρίς περιορισμό χλμ/μήνα) και μας πληρώνουν χιλιομετρική αποζημίωση καθοριζόμενη από την ΥΑ.
2) ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
40€ όταν
  1. Όταν καταβάλλονται δαπάνες διανυκτέρευσης (τα οποία τα δικαιούμαστε σε περιπτώσεις μετακίνησης 160χλμ)
  2. Όταν αποκλειστείς σε καράβι, τρένο, στην ύπαιθρο ή σε φιλικό σπίτι.
  3. για την ημέρα επιστροφής όταν συμπίπτει με την ημέρα λήξης εργασιών
20€ όταν
  1. Όταν καταβάλλονται δαπάνες διανυκτέρευσης με ημιδιατροφή
  2. Όταν επιστρέφεις αυθημερόν και η απόσταση είναι >160χλμ αν πήγες με υπηρεσιακό ή με δικό σου και >120χλμ αν πήγες με συγκοινωνία (περιλαμβάνεται και το αεροπλάνο?) ή >20 ναυτικά μίλια
  3. για την ημέρα επιστροφής όταν συμπίπτει με την ημέρα λήξης εργασιών
0€ όταν
  1. Όταν επιστρέφεις αυθημερόν και η απόσταση είναι <160 b="" nbsp="">

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου