Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με αναγκαίες τροποποιήσεις στο Θεσμικό Πλαίσιο των Εκτός Έδρας Μετακινήσεων

 

Αθήνα, 2-3-2022

Αρ. Πρωτ.:

Προς: 1. Υπουργό Εσωτερικών κο Βορίδη

2. Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Σκυλακάκη

Κοιν.: 1. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

2. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ



Θέμα : Σχετικά με αναγκαίες τροποποιήσεις στο Θεσμικό Πλαίσιο των Εκτός Έδρας Μετακινήσεων

Κύριοι Υπουργοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ – όπως γνωρίζετε - αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε συνέχεια προηγούμενων μας συναντήσεων, ώστε να σας θέσουμε υπόψη τις προτάσεις μας για την αναγκαία μεταρρύθμιση του Θεσμικού Πλαισίου για τις εκτός έδρας μετακινήσεις.

Είναι γνωστό σε όλους ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι Μηχανικοί μετακινούνται συχνά με εντολή της υπηρεσίας τους προκειμένου να εκτελέσουν τα καθήκοντα που απορρέουν από τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών τους (μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη και έλεγχος κρίσιμων έργων υποδομής και δραστηριοτήτων) σε όλη την επικράτεια. Οι ως άνω δραστηριότητες συνήθως βρίσκονται εντός της ακτίνας των 50 χλμ από την υπηρεσία που εκδίδει τις εκτός έδρας μετακινήσεις, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των μετακινήσεων να χαρακτηρίζεται ως "εντός έδρας" χωρίς καμία πρόβλεψη αποζημίωσης.

Στο άρθρο 10 της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του νόμου 4336/14-08-2015 αναγράφεται ότι:


Άρθρο 10

Έξοδα Διανυκτέρευσης

1.Έξοδα διανυκτέρευσης αναγνωρίζονται:

α. Όταν η απόσταση από την έδρα του μετακινουμένου είναι μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) χιλιόμετρα, εφόσον αυτός κινείται με ιδιωτικής χρήσης ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, όταν κινείται με συγκοινωνιακό μέσο. Για μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική Χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί σε απόσταση μεγαλύτερη από είκοσι (20) ναυτικά μίλια. Αν η μετακίνηση λαμβάνει χώρα και στην ηπειρωτική και στη νησιωτική Χώρα, η συνολική απόσταση από την έδρα του μετακινούμενου μέχρι τον τόπο προορισμού υπολογίζεται σε χιλιόμετρα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε πλήθος μετακινήσεων, ειδικά σε νησιά, να μην υπάρχει πρόβλεψη διανυκτέρευσης με αποτέλεσμα να μην προβλέπονται τα σχετικά έξοδα κατά τις μετακινήσεις αυτές, παρά μόνον ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ μετακίνηση και επιστροφή στην έδρα των Τμημάτων.


Οι μετακινήσεις σε νησιά με διαδοχική μετακίνηση οδικά και ακτοπλοϊκά αυθημερόν δημιουργούν τεράστιες δυσχέρειες τόσο στην Υπηρεσία όσο και στους εργαζόμενους. Οι μετακινούμενοι πρέπει αυθημερόν να πραγματοποιήσουν πολύωρες εργασίες, συνήθως στο πεδίο ή στο εργοτάξιο και παράλληλα να ταξιδέψουν οδικά και ακτοπλοϊκά μεγάλες αποστάσεις, έχοντας το άγχος να περαιώσουν το ελεγκτικό τους έργο προ της αναχώρησης του τελευταίου ημερήσιου ακτοπλοϊκού δρομολογίου από το νησί. Οι δε αποζημιώσεις δεν αρκούν ούτε για να καλύψουν τα μικροέξοδα της μετακίνησης.


Δίνεται με τον τρόπο αυτό, ένα ακόμη αντικίνητρο για την ορθή και πλήρη εκπόνηση, επίβλεψη, κατασκευή και τον ποιοτικό έλεγχο των Δημοσίων έργων και των ελεγκτικών μηχανισμών, γεγονός το οποίο θα αποβεί σε βάρος της ποιοτικής και οικονομικής εκτέλεσής τους. Η αδυναμία παρουσίας των μηχανικών στο κάθε φύσης έργο που παρακολουθούν, θα λειτουργήσει με βεβαιότητα, σε βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος και μόνο.


Για τους παραπάνω λόγους διεκδικούμε να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση για τα παρακάτω θέματα:

  1. Ορισμό Αποζημίωσης και για τις Εντός Έδρας Μετακινήσεις με κλιμακωτό τρόπο ή με τη χορήγηση πάγιων οδοιπορικών εξόδων για τις Υπηρεσίες που προβλέπεται μετακίνηση εντός των προβλεπόμενων ορίων

  2. Αναπροσαρμογή προς τα κάτω των ορίων των 160 χλμ και των 50 χλμ και συμπλήρωση του με κριτήρια νησιωτικότητας και ορεινών περιοχών. Για παράδειγμα κάθε μετάβαση με χρήση πλοίου ή αλλαγή Περιφερειακής ενότητας να θεωρείται ως εκτός έδρας με δικαίωμα διανυκτέρευσης.

  3. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης των 0,15 € το χιλιόμετρο σε τουλάχιστον 0,30 €, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κλπ των οχημάτων μας η οποία οφείλεται στην έλλειψη υπηρεσιακών οχημάτων.

  4. Αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας, όπου αυτό απαιτείται γιατί σε πλήθος περιπτώσεων, το όριο των 60 ημερών δεν επαρκεί λόγω πλήθος επιβλέψεων

  5. Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης ειδικά στις περιπτώσεις που αφορούν σε επιβλέψεις έργων και μελετών, φυσικές καταστροφές, έλεγχο κατασκευών και υποδομών και γενικά εργασίες που αφορούν Τεχνικά Έργα

Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου