«Διαγωνισμός» για την Εγνατία Οδό με μόλις μία προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ
Σε φιάσκο εξελίχθηκε ο διαγωνισμός ενός έργου που από τα χείλη του πρωθυπουργού είχε χαρακτηριστεί ως «εμβληματικό», καθώς μετά το πέρας για την υποβολή προσφορών για την Εγνατία Οδό στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, τελικά κατατέθηκε μόλις μία προσφορά, η οποία μάλιστα δεν πρόκειται ακόμα να αποσφραγιστεί.
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Ένας μόνο ενδιαφερόμενος προέκυψε για την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού κατά τη διαδικασία υποβολής προσφορών στο ΤΑΙΠΕΔ, την ώρα μάλιστα που εκκρεμεί, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, η συζήτηση αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων που υπέβαλαν δύο προεπιλεγέντες επενδυτές.
Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης που προβλέπεται κατά τον διαγωνισμό αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Παρασκευής το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, παρέλαβε μία δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της. Την προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Όπως έγινε γνωστό, το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές «ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» και «VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε».
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η συζήτηση επί των αιτήσεων αναμένεται στις 21 Δεκεμβρίου του 2020. Στην ίδια ανακοίνωση, αναφέρεται πως «η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία)».
Ένα μικρό ντοκιμαντέρ ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
Ο «Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ) δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ ενάντια στη σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων, δηλ. του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους σχεδόν χιλίων χιλιομέτρων.
Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων με δημόσιους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς, πόρους καθώς και στην μετέπειτα εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέσω δημόσιων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων πλέον αποκλειστικά από τα έσοδα διοδίων, χωρίς επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού.
Εξηγείται ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων του, για μακροχρόνια παραχώρηση μιας ήδη κατασκευασμένης υποδομής που δεν απαιτεί οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση, τη στιγμή μάλιστα που, βάσει οικονομικών μελετών και δημοσιοποιημένων στοιχείων, με την παρούσα διαχείριση η εκμετάλλευση της υποδομής μπορεί να αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο κέρδη της τάξης των 5 Δισεκατομμυρίων Ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια. Επιπλέον, τονίζεται ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που συμβάλλει άμεσα στη μείωση του Εθνικού χρέους με κατάθεση ποσού 10 Εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως απευθείας στον σχετικό Λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας, από τα έσοδα μόνο δύο εκ των σταθμών διοδίων. Όλα τα παραπάνω θα απολεσθούν σε περίπτωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει οριστεί καν κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα ως αντάλλαγμα.
Τονίζεται ότι, ενώ με την παρούσα διαχείριση διατηρείται το ύψος των διοδίων της Εγνατίας Οδού σε προσιτό και κοινωνικά αποδεκτό επίπεδο της τάξης των 3 λεπτών ανά χιλιόμετρο, με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θα υπερδιπλασιαστεί στα 6,5-7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως είναι στις λοιπές παραχωρήσεις.
Επισημαίνεται ότι ο συνολικά λανθασμένος σχεδιασμός προκύπτει και από το γεγονός ότι μετά από 7 χρόνια προσπαθειών από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταστεί δυνατό να καθοριστούν ούτε τα βασικά στοιχεία της σχεδιαζόμενης παραχώρησης, δεν έχει οριστεί κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα, απουσιάζει πλήρως η τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησης ενώ, ειδικά για την περίπτωση της Εγνατίας Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ εξαιρείται από ουσιώδεις διατάξεις της Εθνικής Νομοθεσίας για τις συμβάσεις παραχώρησης.
Το ντοκιμαντέρ του ΣΕΤΕΟ, σε παραγωγή της Infowar Productions, είναι διαθέσιμο:
Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Youtube:https://www.youtube.com/watch?v=ffugVJzYYsA&t
Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Facebook: https://www.facebook.com/syllogosseteo/
Στην σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο WordPress: https://syllogosseteo.wordpress.com/2018/01/23/mini_doc_par_taiped
Στη σελίδα της Infowar Productions: htttp://www.info-war.gr/
Ο «Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ) δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ ενάντια στη σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων, δηλ. του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους σχεδόν χιλίων χιλιομέτρων.
Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων με δημόσιους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς, πόρους καθώς και στην μετέπειτα εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέσω δημόσιων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων πλέον αποκλειστικά από τα έσοδα διοδίων, χωρίς επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού.
Εξηγείται ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων του, για μακροχρόνια παραχώρηση μιας ήδη κατασκευασμένης υποδομής που δεν απαιτεί οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση, τη στιγμή μάλιστα που, βάσει οικονομικών μελετών και δημοσιοποιημένων στοιχείων, με την παρούσα διαχείριση η εκμετάλλευση της υποδομής μπορεί να αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο κέρδη της τάξης των 5 Δισεκατομμυρίων Ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια. Επιπλέον, τονίζεται ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που συμβάλλει άμεσα στη μείωση του Εθνικού χρέους με κατάθεση ποσού 10 Εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως απευθείας στον σχετικό Λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας, από τα έσοδα μόνο δύο εκ των σταθμών διοδίων. Όλα τα παραπάνω θα απολεσθούν σε περίπτωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει οριστεί καν κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα ως αντάλλαγμα.
Τονίζεται ότι, ενώ με την παρούσα διαχείριση διατηρείται το ύψος των διοδίων της Εγνατίας Οδού σε προσιτό και κοινωνικά αποδεκτό επίπεδο της τάξης των 3 λεπτών ανά χιλιόμετρο, με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θα υπερδιπλασιαστεί στα 6,5-7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως είναι στις λοιπές παραχωρήσεις.
Επισημαίνεται ότι ο συνολικά λανθασμένος σχεδιασμός προκύπτει και από το γεγονός ότι μετά από 7 χρόνια προσπαθειών από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταστεί δυνατό να καθοριστούν ούτε τα βασικά στοιχεία της σχεδιαζόμενης παραχώρησης, δεν έχει οριστεί κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα, απουσιάζει πλήρως η τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησης ενώ, ειδικά για την περίπτωση της Εγνατίας Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ εξαιρείται από ουσιώδεις διατάξεις της Εθνικής Νομοθεσίας για τις συμβάσεις παραχώρησης.
Το ντοκιμαντέρ του ΣΕΤΕΟ, σε παραγωγή της Infowar Productions, είναι διαθέσιμο:
Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Youtube:https://www.youtube.com/watch?v=ffugVJzYYsA&t
Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Facebook: https://www.facebook.com/syllogosseteo/
Στην σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο WordPress: https://syllogosseteo.wordpress.com/2018/01/23/mini_doc_par_taiped
Στη σελίδα της Infowar Productions: htttp://www.info-war.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου