Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Θέσεις και προτάσεις για το ΣΝ που αφορά την "Ίδρυση Φορέα Διαχείρισης για τα Μητροπολιτικά Πάρκα Γουδή - Ιλισίων"

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ
Τηλ. Επικοιν. 6941639001, 6974888323, 6944914529
Email: ep.ag.goudi@gmail.com Αθήνα 26-3-2019

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ
« ΙΔΡΥΣΗ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΓΟΥΔΗ – ΙΛΙΣΙΩΝ»

Είναι θετική εξέλιξη, στην κατεύθυνση της υλοποίησης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, η έκδοση Σχεδίου Νόμου για την ίδρυση Φορέα Διαχείρισης των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή- Ιλισίων σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 187/Δ/2011.Η εφαρμογή της παραπάνω διάταξης εκκρεμεί από το 2014.
Επειδή το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα έχει μερικώς ακυρωθεί και δεν έχει ολοκληρωθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), είναι πιθανόν να δημιουργηθούν κατά την ψήφιση ή μετά την ψήφιση του νόμου για το Φορέα προβλήματα, επειδή πολλές διατάξεις του αναφέρονται στο ΠΔ 187/Δ/2011. Είναι φανερό ότι οι κίνδυνοι αυτοί καθώς και η Προστασία του όρους Υμηττού μάς επιβάλλουν να θέτουμε το αίτημα της άμεσης ολοκλήρωσης της (ΣΜΠΕ).
Επίσης με τον νόμο για τον Φορέα Διαχείρισης είναι απαραίτητο να κατοχυρώνεται η ολοκλήρωση της απόδοσης των 965 στρεμμάτων στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου όπως επιτάσσει ο ν.732/77. Στη συνέχεια να δοθούν σε κοινή χρήση με διοίκηση, διαχείριση και ευθύνη του Φορέα. ( Στις εκτάσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται το ανενεργό στρατόπεδο Βαρύτη, ο αδόμητος χώρος στο στρατόπεδο Φακίνου, οι χαρακτηρισμένοι κοινόχρηστοι χώροι που δεν έχουν αποδοθεί σε κοινή χρήση, όπως το δάσος που είναι πάνω από τη Σχολή Χωροφυλακής, ο χώρος που είναι για τη θεραπευτική ιππασία κλπ.)
Επίσης χρειάζεται να διευκρινιστούν και να αποσαφηνιστούν ορισμένα σημεία όπως για παράδειγμα η παρ.3 (γγ) του άρθρου 3. Ποιες είναι οι νησίδες με μητροπολιτικές χρήσεις, που περιλαμβάνονται στην έκταση του Πυρήνα του ΜΠΓ; Το ίδιο πρέπει να διευκρινιστεί στο άρθρο 4 παρ.2 (β) ποιες είναι οι χρήσεις μητροπολιτικής και τοπικής εμβέλειας που αναπτύσσονται και προβλέπεται η «βελτίωση της λειτουργικότητας τους»;
Το ίδιο ρητά πρέπει να διευκρινιστεί ποιες είναι οι οδοί που θα καταργηθούν άρθρο 4 παρ.2 (ι) Εδώ ζητούμε να γραφτεί η διάταξη όπως στο άρθρο 4 παράγρ.7 (δ) ΠΔ 187/Δ/2011 «Επιβάλλεται η απαγόρευση της κίνησης οχημάτων στους πυρήνες των Πάρκων (πλην των αξόνων Κατεχάκη, Κανελλοπούλου και Πάλμε και των εγκεκριμένων από τα ισχύοντα κατά τη δημοσίευση του παρόντος ρυμοτομικά σχέδια οδών) με εξαίρεση τα οχήματα τροφοδοσίας, αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, δυστυχημάτων και φυσικών καταστροφών».
Στο άρθρο 3 παρ.1 να προστεθούν στη φράση «…ως περιοχή ευθύνης » και οι λέξεις διοίκησης και διαχείρισης.
Στο ίδιο άρθρο παρ.2 (αα) Η φράση «και δεν έχουν αποδοθεί σε κοινή χρήση» να αντικατασταθεί με τη φράση: « με τη ψήφιση του νόμου θα αποδοθούν σε κοινή χρήση». Στην παρ΄2 (δδ) να αντικατασταθεί η φράση «και δεν έχουν αποδοθεί σε κοινή χρήση» με τη φράση: « και με τη ψήφιση του νόμου για το Φορέα διαχείρισης θα αποδοθούν σε κοινή χρήση.
Στην παρ. 2 του άρθρου3 η επικεφαλίδα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής: Στο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή, ο πυρήνας περιλαμβάνει τις εξής περιοχές των οποίων την ευθύνη , την διοίκηση και διαχείριση έχει αποκλειστικά ο Φορέας Διαχείρισης του ΜΠΓ. Το ίδιο να προστεθεί και για το Πάρκο Ιλισίων
Στο άρθρο 5 θα μπορούσε η παρ. 1 να παραληφθεί, διότι εμείς δε βλέπουμε να υπάρχουν εκμεταλλεύσεις στον πυρήνα του Πάρκου (Να διευκρινιστεί αν εννοείται εδώ η περιοχή ελέγχου)
Η παρ. 3 η) του άρθρου 4 του Σ.Ν να διορθωθεί και να γραφτεί όπως η παραγρ.6 (γ) του ΠΔ 187/Δ/2011 ( Εντός των υφιστάμενων κτιρίων , του πυρήνα τα οποία θα κριθούν αξιόλογα, διατηρούμενα και επαναχρησιμοποιούμενα επιτρέπονται χρήσεις πολιτισμού και μικρών αναψυκτηρίων-κυλικείων σε περιορισμένο αριθμό και εμβαδόν).
Στη παράγρ.2 του άρθρου 4 να προστεθεί (μ) : Εντός των ζωνών Δ1 απαγορεύεται η ανέγερση νέων κτιρίων και ναών. (Δες άρθρο 4 παράγρ.6 (β) του ΠΔ187)
Η Παράγραφος 3 του άρθρου 5 που παραπέμπει στο άρθρο 100 του ν. 3852/2010, πρέπει να προσεχθούν η παρ.2 β και παρ. 4 διότι οι προγραμματικές συμβάσεις, καθώς όπως αναφέρει το άρθρο αυτό, μπορεί ακόμη και ακίνητα να παραχωρηθούν σε συμβαλλόμενους.
Σχετικά με το άρθρο 2 παρ. 2 «Περί εκπόνησης από τον Φορέα Ειδικού Χωρικού Σχεδίου», ζητούμε όπως οποιοδήποτε εργαλείο σχεδιασμού κι αν χρησιμοποιηθεί να ισχύσει και να συμπληρωθεί ο νόμος για το Φορέα με όσα περιέχει το ΠΔ 187/Δ/2011 άρθρο 4 παράγρ. 5 (α) ( χωρίς να επιτρέπεται κατ΄ αρχάς μείωση της συνολικής έκτασης, και χωρίς να αλλοιώνονται οι αρχές και τα κριτήρια της παρούσας οριοθέτησης ). Τούτο γίνεται περισσότερο αναγκαίο, επειδή η παράγραφος 5 α του νόμου 4447/2016 άρθρο 8 (Ειδικά χωρικά) αναφέρει «Με τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια μπορεί να τροποποιούνται προγενέστερα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου και τυχόν ισχύουσες για την περιοχή του σχεδίου γενικές και ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις, ιδίως όσον αφορά τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης και όρους και περιορισμούς δόμησης…» και μπορεί με τη χρησιμοποίησή των διατάξεων του να ανατραπεί το καθεστώς προστασίας ή τα προβλεπόμενα από τα ΓΠΣ των Δήμων. Ο Φορέας θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ο ίδιος να αξιολογεί ποια εργαλεία της σχετικής νομοθεσίας θα αξιοποιήσει για την επίτευξη των στόχων του.
Σε κάθε περίπτωση υποστηρίζουμε τα διαχρονικά αιτήματά μας για απομάκρυνση του Μπάντμιντον και της ΕΠΟ, αλλά και την εφαρμογή των άρθρων του ΠΔ 187 που επιτάσσουν την απομάκρυνση των περιφράξεων και την απαγόρευση κίνησης εντός του πυρήνα των αυτοκινήτων και την κατάργηση των παράνομων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων. (Άρθρο 4 παράγρ. 7 (δ) και (ζ)

Η Γραμματεία της Επιτροπής
Αγγέλου Θανάσης
Ζωίδης Μιχάλης
Μαυράκος Δημήτρης
Σταυρόπουλος Γιώργος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου