Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Η Τρόϊκα ξανάρχεται και εγκαθίσταται στην Αθήνα ως τετράδα - στη Βουλή το 2ο προαπαιτούμενο Ν/Σ


Πηγή

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ (22/7) ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕ ΜΕΤΡΑ ΦΩΤΙΑ!

Από την «Κυριακή των Βαΐων» και το βροντερό ΟΧΙ του ελληνικού λαού στο δημοψήφισμα περάσαμε στην «Εβδομάδα των Παθών» της νέας μνημονιακής εποχής , με αφετηρία την ψήφιση του πρώτου νομοσχεδίου με το πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων που αξίωσαν εκβιαστικά οι δανειστές για την «συμφωνία».

Η «Αγία Τριάδα» της τρόικα (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ) – που σύμφωνα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης θα αποτελούσε παρελθόν – ετοιμάζεται για «θριαμβευτικό» comeback, εγκατάστασης στην Αθήνα .Μάλιστα , σύμφωνα με δημοσιεύματα, πιθανότατα, δεν θα είναι πλέον τρόικα ή τρείς "θεσμοί" αλλά θα συνοδεύεται και από ένα ακόμη μέλος το οποίο θα εκπροσωπεί τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ESM).

Η ελληνική κυβέρνηση βέβαια, υπέβαλε πρόταση προς τους «θεσμούς» για συνέχιση των διαπραγματεύσεων σε επίπεδο Brussels Group (δηλαδή από τεχνοκράτες υπαλλήλους των τριών οργάνων ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ, και όχι από πολιτικούς προϊσταμένους), ωστόσο ακόμα δεν έχει λάβει οριστική απάντηση. Οι πληροφορίες πάντως λένε ότι δύσκολα θα γίνει δεκτό το αίτημα αυτό, με αποτέλεσμα να έχουμε το επόμενο διάστημα την έλευση στην Αθήνα των τεχνικών κλιμακίων και τους ταπεινωτικούς ελέγχους τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει ήδη δεσμευτεί γι' αυτό, αφού σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, έχει συμφωνήσει ώστε «να εξομαλύνει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων επιτόπιων εργασιών στην Αθήνα, ώστε να βελτιωθούν η υλοποίηση και η παρακολούθηση του προγράμματος».

Με αυτόν τον τρόπο η ελληνική κυβέρνηση υποκύπτει στην πάγια αξίωση των τεχνικών κλιμακίων των «Θεσμών», η οποία , σύμφωνα με δημοσιεύματα, είχε εκφραστεί και στην τελευταία επίσκεψή τους στη χώρα μας.

Ως γνωστόν, κατά τη διάρκεια των «διαπραγματεύσεων» που προηγήθηκαν τους τελευταίους πέντε μήνες, οι … «θεσμοί» φαίνονταν ενοχλημένοι από τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία είχε απαγορεύσει την ελεύθερη είσοδό τους στα υπουργεία ενώ οι διαβουλεύσεις διεξάγονταν μόνο σε συγκεκριμένους χώρους και αίθουσες, κυρίως, σε κεντρικά ξενοδοχεία της Αθήνας.



Κατατέθηκε αργά χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4334/2015, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί την Τετάρτη.

Το κύριο σώμα του νομοσχεδίου αναθεωρεί τις πολυάριθμες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ενώ περιλαμβάνει και λοιπές διατάξεις των προαπαιτούμενων της τελικής συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των εταίρων.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών "Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4334/2015 (Α80)" που εισάγεται αύριο προς ψήφιση στη Βουλή, ορίζει ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου την εμπορική αξία του ακινήτου, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης.

Παράλληλα, το ν/σ περιλαμβάνει τις αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και την εισαγωγή στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2014/59/ΕΕ για την εξυγίανση των τραπεζών.


Η Οδηγία ρυθμίζει τον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση της διαδικασίας ανάκαμψης και της διαδικασίας εξυγίανσης των οριζόμενων οντοτήτων του χρηματοοικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα σε αντιστοιχία με τα μακροοικονομικά δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής συγκυρίας.

Στις αλλαγές του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας περιλαμβάνονται: 1) αύξηση χρηματικών ποινών από το αρμόδιο δικαστήριο κατ’ εφαρμογή των άρθρων 204,205,232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο, 2) επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης  των δανειστών στον πίνακα γενικών προνομίων (άρθρο 975), 3)προβλέπονται εκτεταμένες αλλαγές στη διαδικασία των πλειστηριασμών.

Σημειώνεται πως τα νομοσχέδια για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και τη φορολόγηση των αγροτών δεν περιλαμβάνονταν στα προαπαιτούμενα της Τετάρτης, 22 Ιουλίου.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ Ευρωπαίος αξιωματούχος, υιοθετηθούν στο επόμενο πακέτο την πρώτη βδομάδα του Αυγούστου.
Τι προβλέπεται για τους πλειστηριασμούς

Την εμπορική αξία του ακινήτου, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης, ορίζει ως τιμή πρώτης κατάσχεσης για τον πλειστηριασμό ακινήτου, το νομοσχέδιο  του Υπ. Οικονομικών "Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4334/2015 (Α80)" που εισάγεται αύριο προς ψήφιση στη Βουλή.

Ειδικότερα, καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά σύμφωνα με το άρθρο 977 (συρροή γενικών και ειδικών προνομίων) διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών ασφαλίσεων.

Στη διαίρεση του πλειστηριάσματος κατά το άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση των προνομιούχων απαιτήσεων, μειώνοντας αντίστοιχα τα ποσοστά των μεν ειδικών προνομίων σε 65% (από 66,6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,33%). Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριάσματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να ισχύει ως έχει σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα). Επίσης καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης σε περίπτωση συρροής δύο εκ των τριών κατηγοριών απαιτήσεων.

Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο κατάσχεσης. (Σήμερα ορίζεται η αξία που προκύπτει από τον προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου με αντικειμενικά κριτήρια, σύμφωνα με το ν. 1249/1982.

Οι ρυθμίσεις για την εξυγίανση τραπεζών

Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ενσωματώνεται στην  εσωτερική έννομη τάξη η οδηγία 2014/59/ΕΕ που θεσπίζει το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την ανάκαμψη και εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων με τις εξής κατά βάση κατηγορίες ρυθμίσεων:

1) Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση της διαδικασίας ανάκαμψης και της διαδικασίας εξυγίανσης των οριζόμενων οντοτήτων του χρηματοοικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα σε αντιστοιχία με τα μακροοικονομικά δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής συγκυρίας.

2) Ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη.

3) Μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και εξουσίες αρμόδιων αρχών για τη λήψη τους.

4) Εξουσίες αρχής εξυγίανσης και αρμοδιότητες Υπουργού Οικονομικών.

5) Προϋποθέσεις ισχύος της δυνατότητας εξυγίανσης ιδρύματος, προσδιορισμός διαδικασίας και κριτηρίων αξιολόγησης της δυνατότητας εξυγίανσης και αντιμετώπιση/εξάλειψη των ενδεχόμενων εμποδίων στη δυνατότητα εξυγίανσης με εφαρμογή κατάλληλων μέτρων.

6) Προϋποθέσεις για την εφαρμογή ενεργειών εξυγίανσης σε ένα πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα ή σε μία εταιρία συμμετοχών.

7) Μέτρα εξυγίανσης στα οποία μπορεί να προβεί μεμονωμένα ή συνδυαστικά η αρχή εξυγίανσης (εντολή μεταβίβασης, σύσταση μεταβατικού ιδρύματος, διαχωρισμός περιουσιακών στοιχείων συνδυαστικά με άλλο μέτρο και αναδιάρθρωση παθητικού, στο πλαίσιο της οποίας η αρχή εξυγίανσης ασκεί εξουσίες απομείωσης και μετατροπής των κεφαλαιακών μέσων σε μετοχές ή άλλους τίτλους ιδιοκτησίας των ιδρυμάτων και οντοτήτων).

8) Αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων των μετόχων και πιστωτών κατά την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης.

9) Προϋποθέσεις:
- Συμμετοχής του Δημοσίου στην ανακεφαλαιοποίηση ιδρύματος ή οντότητας με δημόσια κεφαλαιακή στήριξη έναντι κοινών μετοχών κ.ά. Επιπλέον καθορίζεται ότι η διοίκηση και διαχείριση του ιδρύματος ή οντότητας  που μετέχει το Δημόσιο ασκείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια εφόσον αυτό επιτρέπεται από το ύψος συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο αυτών, και ότι η συμμετοχή του Δημοσίου μεταφέρεται στον ιδιωτικό τομέα αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι εμπορικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες.
- Θέσης ενός ιδρύματος ή οντότητας υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο με την έκδοση μίας ή περισσότερων εντολών μεταβίβασης μετοχών.

10) Υποχρεώσεις πιστωτικών ιδρυμάτων (πλήρωση ανά πασά στιγμή της ελάχιστης απαίτησης ιδίων κεφαλαίων και επιλέξιμων υποχρεώσεων με προσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού τους).

11) Συγκρότηση Σωμάτων Αρχών Εξυγίανσης και Ευρωπαϊκού Σώματος Εξυγίανσης.

12) Ορισμός ως Ταμείου Εξυγίανσης για τα πιστωτικά ιδρύματα του Σκέλους Εξυγίανσης του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ) και για τις επιχειρήσεις επενδύσεων του Σκέλους Εξυγίανσης του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών. Το Ταμείο Εξυγίανσης χρησιμοποιεί τους επαρκείς χρηματοδοτικούς πόρους που πρέπει να διαθέτει μετά από απόφαση της αρχής εξυγίανσης και μόνο στο βαθμό που είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης κ.λπ.

Αύξηση προστίμων ΚΠολΔ

Επέρχονται εκτεταμένες μεταβολές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας με την τροποποίηση, συμπλήρωση ή κατάργηση υφιστάμενων διατάξεων του π.δ. 503/1985. Πέρα από τις αλλαγές στη διαδικασία των πλειστηριασμών, οι αλλαγές του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας περιλαμβάνουν επίσης αύξηση χρηματικών ποινών από το αρμόδιο δικαστήριο κατ’ εφαρμογή των άρθρων 204,205,232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο.


1 σχόλιο:

  1. Το νεο μνημονιο γραφτηκε-μελετηθηκε-θα ψηφιστει σε 2 μερες.......η ανανεωση 19800 επιθεωρητων που εστω εδινε λιγα ψιχουλα σε μερικους απο εμας ,βρισκετε υποτιθετε σε τροπολογια νομοσχεδιου φαντασματος περι βοσκοτοπίων , το οποιο υποτιθετε κατατεθηκε ιουνιο αλλα δεν εμφανιζετε στο σαιτ της βουλης ,κατατεθημένο, αρα δεν υπαρχει.....πεζό το θεμα ,ψιλοασχετο σε σχεση με το νεο μνημονιο που θα φαμε ,αλλα επειδη ενδιαφερει το θεμα αρκετους συναδελφους , να μην περιμενουν οι συναδελφοι ανανεωση αφου το νομοσχεδιο δεν υπαρχει.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή