Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως Εγκυκλίων Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αξιοποίηση του παράλληλου αλλά και του διαδοχικού χρόνου ασφάλισης

 

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 22/3/2021

Αρ. Πρωτ.:

Προς: Α' Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Κοιν.: Πρόεδρο και Διοικούσα ΤΕΕ

Θέμα: Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως Εγκυκλίων Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αξιοποίηση του παράλληλου αλλά και του διαδοχικού χρόνου ασφάλισης


Σε συνέχεια των σχετικών ανακοινώσεων – ενημερώσεων που έχουμε δημοσιεύσει ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, οπότε και εκδόθηκε η πρώτη εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ακολούθησαν και άλλες), με την οποία τέθηκαν περιορισμοί – ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ – ως προς την αξιοποίηση του παράλληλου αλλά και του διαδοχικού χρόνου ασφάλισης, σας ενημερώνουμε ότι η Ομοσπονδία κατέθεσε ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης των εν λόγω πράξεων. Και συγκεκριμένα η αίτηση αυτή στρέφεται κατά των με αριθμών ΑΔΑ ΩΝΔΩ46ΜΤΛΚ-Α3Ε, 62Δ846ΜΤΛΚ-2ΑΗ, ΩΙ7446ΜΤΛΚ-ΗΔΚ και με αριθμό πρωτοκόλλου Φ1500/Δ17/25153/1309/03-11-2020 πράξεων.

Παρά τον προσχηματικό αυτοχαρακτηρισμό των εν λόγω πράξεων ως δήθεν εγκυκλίων, στην πραγματικότητα πρόκειται για παράνομες εκτελεστές υπουργικές αποφάσεις, καθώς εισάγουν νέους κανόνες δικαίου – αντίθετους ακόμα και στο ίδιο το νομοθετικό πλαίσιο του ν. 4670/2020 που δήθεν ερμηνεύουν – έχουν δε εκδοθεί χωρίς καν να προβλέπεται στις οικείες νομοθετικές διατάξεις νομοθετική εξουσιοδότηση (έστω και γενική και αόριστη) προς τον Υπουργό για έκδοση απόφασης. Η αναδρομική ανάκληση δε των εγκύκλιων οδηγιών που είχαν ήδη έως τότε εκδοθεί και οι οποίες ρητά αναγνώριζαν, καθ’ ερμηνεία του ν. 4387/2016, την σε κάθε περίπτωση αξιοποίηση κάθε χρόνου ασφάλισης (παράλληλου και μη παράλληλου) που έχει πραγματοποιηθεί με προσαύξηση της δικαιούμενης σύνταξης, θίγει βάναυσα ήδη θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα και θέτει σε διακινδύνευση συνταξιοδοτικά δικαιώματα συναδέλφων που αποχώρησαν ήδη από την υπηρεσία αιτούμενοι συνταξιοδότηση. Οι νέες αυτές «εγκύκλιες οδηγίες» έχουν ως αποτέλεσμα την ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ κατά τη διαμόρφωση τόσο του συνταξιοδοτικού δικαιώματος αλλά και του ύψους της σύνταξης, σε πλήρη αντίθεση με το γράμμα και το πνεύμα του νέου ασφαλιστικού πλαισίου στον ΕΦΚΑ.

Η σε κάθε περίπτωση αξιοποίηση του «… χρόνου ασφάλισης που έχει διανυθεί σε φορείς κύριας ασφάλισης έως 31-12-2016 και δεν έχει ληφθεί υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος … » προκειμένου για την προσαύξηση της δικαιούμενης σύνταξης, προκύπτει απερίφραστα από την ίδια τη γραμματική διατύπωση του άρθρου 36 Α που προστέθηκε στο ν. 4387/2016 με το ν. 4670/2020 (αντίστοιχη άλλωστε διατύπωση περιλαμβάνεται και στη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 4 ήδη από την ημερομηνία έναρξης του ν. 4387/2016 έως σήμερα). Η ασφαλιστική μεταρρύθμιση Βρούτση (Ν.4670/20) επιβεβαίωσε δηλαδή τα έως τότε ισχύοντα για την παράλληλη ασφάλιση, εισάγοντας μάλιστα ρητή νέα νομοθετική διάταξη, το άρθρο 36 Α. Εντούτοις με τις εν λόγω πράξεις επιχειρείται παράνομα η εισαγωγή εμποδίων στην άσκηση των νόμιμων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας.

Η πρόβλεψη λοιπόν και η εισαγωγή με τις εν λόγω υπουργικές αποφάσεις περιορισμών ως προς το συνυπολογισμό χρόνου ασφάλισης κατά τη συνταξιοδότηση αντίκειται σε θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις και δη στα άρθρα 17 περί προστασίας της ιδιοκτησίας (στην οποία εντάσσεται και το συνταξιοδοτικό δικαίωμα), 26 και 43 περί διάκρισης εξουσιών και νόμιμης άσκησης της κανονιστικής εξουσίας της Διοίκησης (αφού, όπως προαναφέρθηκε, οι εν λόγω πράξεις παρότι είναι εκτελεστές αφού εισάγουν νέους κανόνες, εντούτοις εκδόθηκαν από τον Υπουργό μολονότι δεν πληρούνται οι όροι νόμιμης κανονιστικής δράσης), 22 παρ 5 περί προστασίας της κοινωνικής ασφάλισης και 25 περί σεβασμού της αρχής της αναλογικότητας, στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ αλλά και στις θεμελιώδεις δεσμευτικές διοικητικές αρχές προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου και καλής πίστης.

Προκειμένου δε να καταστεί απολύτως αντιληπτό το μέγεθος της προσβολής των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων που επιφέρουν οι παράνομες αυτές πράξεις, την αίτηση ακύρωσης ασκήσαμε από κοινού με συναδέλφους που, υπό το σαφές περίγραμμα του νόμου και των εγκυκλίων που ήταν εν ισχύ, παραιτήθηκαν από την Υπηρεσία υποβάλλοντας αίτηση συνταξιοδότησης, αναμένοντας καλόπιστα το συνυπολογισμό του συνόλου των χρόνων ασφάλισης που έχουν πραγματοποιήσει κατά τη διάρκεια του ασφαλιστικού τους βίου.

Θα σας κρατάμε ενήμερους για την εξέλιξη του δικαστικού αγώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου