Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Ευρεία Επιτροπής Υπεράσπισης του Ελληνικού: Συνάντηση και νεότερα για τη σκανδαλώδη εμπλοκή της Lamda Development στη διαδικασία επιλογής πλειοδότη για το Καζίνο

ΕΥΡΕΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019, ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
(Ερμού 134, πεζόδρομος)

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου και ώρα 6.30μ.μ θα πραγματοποιηθεί συνάντηση όλων των ενδιαφερομένων για τη σωτηρία του Ελληνικού με στόχο την αναλυτική ενημέρωση για τις νεώτερες εξελίξεις στο θέμα. Θα παρευρεθούν οι ευρωβουλευτές Νίκος Χουντής και Σοφία Σακοράφα, που μαζί με τον ευρωβουλευτή Νότη Μαριά προωθούν τις θέσεις και τις ενέργειες της Επιτροπής στο Ευρωκοινοβούλιο και ειδικότερα στην Κομισιόν.
Οι πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα του διαγωνισμού για το καζίνο είναι σημαντικές. Πρόκειται για ευθεία υποστήριξη της Lamda Development,συμφερόντων Λάτση, κατά παράβαση της κείμενης ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτό μας επιτρέπει να προσφύγουμε στους αρμόδιους εθνικού και ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Επισυνάπτονται στοιχεία ενημερωτικά για τις πρόσφατες εξελίξεις και τα επίκαιρα θέματα που αφορούν το Ελληνικό.
Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας που θα δώσει ώθηση στον αγώνα μας.


Επικοινωνία : Ελένη Πορτάλιου, portel@central.ntua.gr, 2107512560, 6937178060
ΕΥΡΕΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

ΝΕΩΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ LAMDA DEVELOPMENT
ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΛΕΙΟΔΟΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΖΙΝΟ

01/03/2019

Ο ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΖΙΝΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΛΕΙΟΔΟΣΙΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ LAMDA DEVELOPMENT
ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η LAMDA ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΝΟΙΚΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΕΝΩ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΕΕΠ (Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων), Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ

Από την αρχή της λειτουργίας του κινήματος και των επιτροπών για τη σωτηρία του Ελληνικού έχει τεθεί το θέμα ότι η Παραχώρηση Άδειας Καζίνο στο συγκεκριμένο ακίνητο αποτελεί κρατική ενίσχυση προς τη Lamda Development καθώς η άδεια Καζίνο δεν συμπεριλαμβανόταν στην προκήρυξη για την παραχώρηση της έκτασης. Συγκεκριμένα, τόσο στην Ελλάδα με σχετικές ανακοινώσεις όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχουμε καταγγείλει μεθοδεύσεις για σωρεία κρατικών ενισχύσεων προς τη Lamda καθώς και πλήθος παρατυπιών στο σχετικό διαγωνισμό που ευνοούσαν τη συγκεκριμένη Εταιρεία. Υπενθυμίζουμε ότι οι κρατικές ενισχύσεις, έμμεσες ή άμεσες, απαγορεύονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς λειτουργούν προνομιακά υπέρ αυτού στον οποίο δίδονται, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό. (σημείωση 1)
Απ’ ότι φαίνεται όμως η υπόθεση Καζίνο είναι πολύ μεγαλύτερο σκάνδαλο από την κρατική ενίσχυση προς τη Lamda.

Πρόσφατα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι επίκειται διεθνής διαγωνισμός για τη χορήγηση άδειας Καζίνο στο Ελληνικό (διαρκείας τουλάχιστον 30 χρόνων) και ότι θα προβλέπει τίμημα προς το κράτος και ενοίκιο προς τη Lamda για την έκταση 600 περίπου στρεμμάτων από τα 6200 στρ του ακινήτου του Ελληνικού, στα οποία θα εγκατασταθούν το Καζίνο και οι συνοδές χρήσεις (ξενοδοχείο, συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο, αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις). (σημείωση 2)
Στη διαπραγμάτευση για τα ανωτέρω ο επιχειρηματίας διεκδικεί ενοίκιο 21 εκατ. ευρώ το χρόνο ενώ οι ενδιαφερόμενες εταιρείες προσφέρουν 7 εκ ετησίως. Εάν τελικά οι διεκδικήσεις της Lamda γίνουν αποδεκτές, ο εν λόγω επιχειρηματίας πληρώνοντας ένα τίμημα 915 εκατ. ευρώ εντός δεκαετίας για την αγορά του συνόλου του ακινήτου, θα εισπράξει 630 εκατ. ευρώ. Μέρος του ποσού αυτού αποτελεί κρατική ενίσχυση, καθώς στο ενοίκιο ενσωματώνεται η υπεραξία της έκτασης λόγω της άδειας Καζίνο.


Πρόσφατα δημοσιεύθηκε η Διακήρυξη του σχετικού Διαγωνισμού, με ελάχιστο αντίτιμο για το δημόσιο μόλις 30 εκ, η οποία υποτίθεται ότι αποσκοπεί στην εξασφάλιση του μεγαλύτερου δυνατού αντιτίμου για το κράτος. Θα περίμενε κανείς ότι η Διακήρυξη θα περιλάμβανε ένα ποσόν ενοικίου για τη Lamda Development.
Η Διακήρυξη όμως προβλέπει μία πρωτοφανή αδιαφανή διαδικασία κατά την οποία το ενοίκιο και πιθανά άλλα ανταλλάγματα που θα λάβει η Lamda καθίστανται το πραγματικό αντικείμενο του διαγωνισμού, καθώς στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας γίνονται διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην εταιρεία και τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους για το καζίνο προκειμένου να αναδειχθεί ο πλειοδότης. Η προσφορά που θα επιλέξει η Lamda καθίσταται προαπαιτούμενο του διαγωνισμού και ο πλειοδότης της Lamda ανάδοχος του διαγωνισμού χωρίς να απαιτείται να δώσει στο δημόσιο κάτι παραπάνω από τα 30εκ.

Η διαπραγμάτευση αυτή θα διενεργηθεί εν κρυπτώ, μέσα σε διαδικτυακό χώρο που ονομάζεται «Εικονική Αίθουσα Τεκμηρίωσης (VDR)» ή «VDR» στην οποία έχουν πρόσβαση μόνο οι υποψήφιοι του διαγωνισμού και τον τελικό λόγο έχει η Lamda Development


Συγκεκριμένα στη διακήρυξη αναφέρονται τα παρακάτω, που τεκμηριώνουν όσα αναφέρουμε.

1. «Σύμβαση Ακινήτου» είναι η σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ και του Παραχωρησιούχου, με την οποία καθορίζονται οι όροι χρήσης του Ακινήτου για τους σκοπούς της Σύμβασης Παραχώρησης, και της οποίας σχέδιο αναρτάται ως πληροφοριακό υλικό στο VDR.
2. «Εικονική Αίθουσα Τεκμηρίωσης (VDR)» ή «VDR» είναι ο διαδικτυακός χώρος αποθήκευσης δεδομένων, στον οποίο θα βρίσκονται συγκεντρωμένα σε ψηφιακή μορφή τα Έγγραφα της Σύμβασης Παραχώρησης και λοιπά πληροφορικά στοιχεία τα οποία διατίθενται στους Ενδιαφερομένους που θα αποκτήσουν πρόσβαση μετά τη συμπλήρωση, υπογραφή και επιστροφή στην ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) - η οποία συνάπτει τη σύμβαση για το Καζίνο - της Δήλωσης Εμπιστευτικότητας, των Όρων Χρήσης του VDR και της Δήλωσης Συγκατάθεσης για την Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων, σύμφωνα με τον όρο 2.1.3. της διακήρυξης.
3. «Σχόλια των Ενδιαφερομένων επί του σχεδίου της Σύμβασης Ακινήτου» παράγραφος 2.1.7 της Διακήρυξης
Σχέδιο της Σύμβασης Ακινήτου αναρτάται στο VDR. H ανάρτηση της Σύμβασης Ακινήτου στο VDR δεν συνεπάγεται αποδοχή του περιεχομένου των όρων αυτής ούτε την ανάληψη οιασδήποτε ευθύνης τώρα ή/και στο μέλλον έναντι ενός Ενδιαφερομένου ή τρίτου προσώπου που θα λάβει γνώση αυτής, εκ μέρους της ΕΕΕΠ ή άλλης δημόσιας αρχής ή του ΤΑΙΠΕΔ. Οι Ενδιαφερόμενοι πρέπει να διενεργήσουν τη δική τους ανεξάρτητη έρευνα και ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στη Σύμβαση Ακινήτου.
Εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης του σχεδίου Σύμβασης Ακινήτου στο VDR οι Ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν σχόλια επί των όρων αυτού. Τα σχόλια υποβάλλονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα ως ακολούθως :
(i) ένα πλήρες κείμενο του σχεδίου Σύμβασης Ακινήτου με εμφανείς τις προτεινόμενες από αυτούς τροποποιήσεις (mark up) ∙
(ii) ένα πλήρες κείμενο του σχεδίου Σύμβασης Ακινήτου σε καθαρή μορφή (clean copy), στο οποίο περιλαμβάνονται οι εκ μέρους τους προτεινόμενες τροποποιήσεις, χωρίς όμως να εμφαίνονται ∙
(iii) ένα σύντομο επεξηγηματικό/αιτιολογικό πίνακα των αιτούμενων τροποποιήσεων, ταξινομημένων κατά σειρά βαρύτητας κατά την κρίση του Ενδιαφερομένου με αναφορά στα σχετικά άρθρα του σχεδίου Σύμβασης Ακινήτου, στο οποίο θα αναλύεται το σκεπτικό και η σημασία της κάθε προτεινόμενης τροποποίησης.
Σε περίπτωση περισσότερων υποβολών σχολίων οι Ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν επικαιροποιημένα τα ανωτέρω (i) έως (iii) με εμφανή επισήμανση των αλλαγών σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη υποβολή.
Οι Ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τα σχόλιά τους με ανάρτηση στο VDR σε μορφή αρχείου PDF.
Μετά τη λήξη του σταδίου σχολιασμού της Σύμβασης Ακινήτου, η ΕΕΕΠ γνωστοποιεί τα σχόλια των Ενδιαφερομένων, ανωνυμοποιημένα, στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο τα διαβιβάζει στη LAMDA DEVELOPMENT, η οποία, κατά την απόλυτη κρίση της και εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, τα εξετάζει και τα αξιολογεί. Με την ολοκλήρωση του σταδίου εξέτασης κι αξιολόγησης των σχολίων του σχεδίου Σύμβασης Ακινήτου, η LAMDA, αποστέλλει στο ΤΑΙΠΕΔ τις απαντήσεις της επί των σχολίων των Ενδιαφερομένων και εφόσον έχει προβεί σε τροποποιήσεις, αποστέλλει και το τροποποιηθέν σχέδιο της Σύμβασης Ακινήτου. Οι απαντήσεις και το τροποποιηθέν σχέδιο της Σύμβασης Ακινήτου διαβιβάζονται από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΕΕΠ και αναρτώνται στο VDR.
Πέραν πάσης αμφιβολίας επισημαίνεται ότι όσον αφορά τυχόν διευκρινίσεις σε σχέση με το Ακίνητο ισχύουν τα αναφερόμενα στον όρο 2.1.4 ανωτέρω, σε συνδυασμό και με τα προβλεπόμενα στον όρο 2.4 του Παραρτήματος ΙΙ.

σημείωση 1. Η προκήρυξη για την παραχώρηση του Ελληνικού δεν περιείχε άδεια λειτουργίας Καζίνο κάτι που θα προκαλούσε ενδιαφέρον στους επενδυτές και θα αύξανε πολύ την τιμή του ακινήτου.
Στη β΄ φάση του διαγωνισμού και ενώ είχαν μείνει μόνο 4 εταιρείες (στην α΄ φάση του διαγωνισμού απορρίφθηκε ο όμιλος Τράμπ ως μη πληρών τις τεχνικές και οικονομικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού) μπήκε η παρακάτω αναβλητική αίρεση : “Σε περίπτωση που το σχέδιο γενικής διάταξης του επενδυτή προβλέπει ζώνη ανάπτυξης με επιτρεπόμενη χρήση τουρισμού/αναψυχής που επιτρέπει την εγκατάσταση καζίνο στο ακίνητο, σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 3 περ. α του ν. 4062/2012, θεσπίζεται, από το Ελληνικό Δημόσιο γενικό νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας καζίνο και τη χορήγηση, εντός του εν λόγω πλαισίου, μέσω δημόσιου διαγωνισμού, της αναγκαίας άδειας λειτουργίας περιλαμβάνοντας όρο που να επιβάλλει στον κάτοχο της άδειας λειτουργίας την υποχρέωση να εκκινήσει τη λειτουργία εντός σύντομου χρονικού διαστήματος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τεχνικές προδιαγραφές του σχεδίου γενικής διάταξης.
vii) Στο άρθρο 110 του ν 4446/2016 προβλέπεται : Mε απόφαση του Υπουργού Οικονομικών χορηγείται µία (1) άδεια λειτουργίας καζίνο εντός της περιοχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσµά, όπως η περιοχή αυτή ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του ν. 4062/2012 (Α΄ 70). Για τη χορήγηση της άδειας λαµβάνεται υπόψη το Σχέδιο Γενικής Διάταξης, όπως αυτό ορίζεται στην από 14 Νοεµβρίου 2014 Σύµβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών µεταξύ του ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΕ, της HELLINIKON GLOBAL I SA, της LAMDA DEVELOPMENT ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ως εκ τρίτου συµβαλλόµενου, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, η οποία κυρώθηκε µε το άρθρο 1 του ν. 4422/2016 (Α΄ 181).»

σημείωση 2. Η Σύμβαση, η οποία εντάσσεται στα πλαίσια ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου, θα έχει ως αντικείμενο την παραχώρηση μίας Άδειας Καζίνο ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων εντός της περιοχής του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 357 και επόμενα του ν. 4512/2018. Με την άδεια αυτή θα παρασχεθεί δικαίωμα αποκλειστικότητας εντός της Περιφέρειας Αττικής, πλην της Χωρικής Υποενότητας, στην οποία βρίσκεται και λειτουργεί το «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.», ή πλην της Χωρικής Υποενότητας στην οποία αυτό θα μεταφερθεί κατά νόμιμη ενάσκηση του παρεχομένου από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4499/2017 δικαιώματος.
Οι ελάχιστες απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληροί η Προσφορά του Διαγωνιζομένου είναι:
1) Ανάπτυξη Χώρου Καζίνο διεθνούς εμβέλειας που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον εκατόν είκοσι (120) τραπέζια, χίλια διακόσια (1.200) παιγνιομηχανήματα και θα διαθέτει Συνολική Επιφάνεια Καζίνο ίση ή μεγαλύτερη των δώδεκα χιλιάδων (12.000) τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) και μικρότερη ή ίση των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.).
2) Ξενοδοχείο τουλάχιστον πέντε (5) αστέρων με δυναμικότητα τουλάχιστον δύο χιλιάδων (2.000) κλινών και καθαρή επιφάνεια χώρων για την εξυπηρέτηση των απαιτούμενων αναγκών, δυνάμει του ν. 4276/2014 και της ΥΑ 216/8.1.2015 (Β΄10), τουλάχιστον εξήντα χιλιάδων (60.000) τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.).
3) Συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο ελάχιστης επιφάνειας δώδεκα χιλιάδων (12.000) τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.).
4) Ανάπτυξη χώρου συνάθροισης κοινού για αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις με συνολικό αριθμό θέσεων ίσο ή μεγαλύτερο των τριών χιλιάδων (3.000) τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου