Αναδημοσιεύουμε άρθρο της Χαράς Τζαναβάρα από την ΕφΣυν
Μέσω
της νέας εταιρείας «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», αλλά μόνο με τις
ευλογίες του ΤΑΙΠΕΔ, δρομολογείται το ξεπούλημα των ακτών του Σαρωνικού.
Είναι μια αλλαγή με αρκετό παρασκήνιο που περιλαμβάνεται στο
αναθεωρημένο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η δημιουργία της νέας εταιρείας είχε συναντήσει έντονες
ενδοκυβερνητικές αντιδράσεις, για τις οποίες βρέθηκε συμβιβαστική λύση
μέσω της καθοριστικής παρουσίας του ΤΑΙΠΕΔ και της αφαίρεσης τριών
«φιλέτων» (Αστέρας Βουλιαγμένης, μαρίνες Αλίμου και Γλυφάδας) από το
αρχικό πακέτο της προς αξιοποίησης παραλιακής ζώνης.
Στις αλλαγές περιλαμβάνεται η προσθήκη νέου άρθρου με βάση το οποίο
με προεδρικά διατάγματα -που σημαίνει εκτός Βουλής- θα μπορούν στο
μέλλον να δημιουργούνται εταιρείες ειδικού σκοπού για την «αξιοποίηση»
άλλων ακινήτων του Δημοσίου σε ολόκληρη την επικράτεια.
Κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου προστέθηκαν τρεις σημαντικές ρυθμίσεις:
1. Επεκτάθηκαν τα όρια ευθύνης της νέας εταιρείας, η οποία πλέον θα
έχει λόγο για ολόκληρη την παραλιακή ζώνη που βρίσκεται κάτω από τη
λεωφόρο Ποσειδώνος, ξεκινά από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και
καταλήγει στο Σούνιο και όχι στην Αγία Μαρίνα Κορωπίου, όπως προέβλεπε
το αρχικό σχέδιο.
2. Διασαφηνίζεται ότι η νέα εταιρεία θα έχει λόγο και για το Δέλτα
Φαλήρου, παρά το γεγονός ότι κάποια στιγμή το υπουργείο συζητούσε να
παραμείνει εκτός «αξιοποίησης» και να προωθηθούν οι ήπιες παρεμβάσεις
που έχουν συμφωνηθεί με τους Δήμους Καλλιθέας και Μοσχάτου. Στη νέα
διατύπωση αναφέρεται ότι εξαιρούνται μόνον:
-Το ΣΕΦ, για το οποίο δεν έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον,
πιθανότατα γιατί απαιτούνται σημαντικές βελτιώσεις στο συγκρότημα.
-Το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού και το ακίνητο του Αγίου Κοσμά, που
αρχικά είχαν ενταχθεί στην νέα εταιρεία «Ελληνικόν Α.Ε.» αλλά ύστερα από
οκτώ μήνες «ζωής» μεταφέρθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ.
-Ο Αστέρας Βουλιαγμένης, για τον οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία εκποίησης και έχουν ήδη εμφανιστεί τέσσερις «μνηστήρες».
-Οι μαρίνες Αλίμου και Γλυφάδας, που είναι οι μεγαλύτερες στην Αττική
και για τις οποίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από Ελληνες και αλλοδαπούς
επιχειρηματίες.
3. Προβλέπεται ότι η νέα εταιρεία δεν μπορεί να μεταβιβάσει ακίνητα σε τρίτους χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ.
Ερωτήματα προκαλεί η διάταξη σύμφωνα με την οποία η εταιρεία θα
διαχειρίζεται και θα αξιοποιεί δημόσια αλλά και… ιδιωτική περιουσία! Σε
άλλη παράγραφο αναφέρεται ότι μπορεί να προβαίνει ακόμη σε «συμβάσεις
αγοράς εμπραγμάτων ή ενοχικών δικαιωμάτων» σε ακίνητα που βρίσκονται
κοντά στην προς αξιοποίηση ζώνη, «φωτογραφίζοντας» το ακίνητο στις
Αλυκές Αναβύσσου.
Με άλλες διατάξεις ορίζεται ότι η νέα εταιρεία θα έχει διάρκεια
«ζωής» 99 χρόνια, «θα λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, κατά
τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», ενώ θα διέπεται αποκλειστικά από
τις διατάξεις του νομοσχεδίου και τη νομοθεσία περί ανωνύμων εταιρειών!
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ισχύουν οι διαδικασίες περιβαλλοντικής
αδειοδότησης και οι κανόνες χωροθέτησης των νέων εγκαταστάσεων.
Προβλέπονται, τέλος, προσλήψεις προσωπικού με συμβάσεις έμμισθης
εντολής ή έργου κατά… «παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων», καθώς και
μετατάξεις προσωπικού που εργάζεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα για δύο
χρόνια, που μπορούν να ανανεωθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου