Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Απαράδεκτη η απόφαση του Ελεγκτικού Συνέδριου για το Ελληνικό

Απαράδεκτη η απόφαση του Ελεγκτικού Συνέδριου για το Ελληνικό 
Δελτίο Τύπου 25/2/2015

H τελική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού στη Lamda Development του Ομίλου Λάτση που ανακοινώθηκε χτες είναι απλά απαράδεκτη. Παρακάμπτει με προκλητικό τρόπο τόσο τις οικονομικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του Ελληνικού που έχουμε επανειλημμένα αναδείξει, όσο και την απόλυτα εμπεριστατωμένη απόφαση του Ζ΄ Κλιμακίου του ίδιου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Προσκρούει ακόμη στην κοινή λογική δεδομένου ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού προέβλεπε την πώληση του 70% των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε., ενώ το σχέδιο σύμβασης προβλέπει την πώληση του 100% των μετοχών της ίδιας εταιρίας. Ακόμη το σχέδιο σύμβασης προβλέπει την παραχώρηση άδειας καζίνο, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ.

Με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αγνοούνται μια σειρά παρανομίες της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εξακολουθεί να παραμένει στο απυρόβλητο, αλλά και μία σύμβαση παραχώρησης που -παραμένοντας μέχρι σήμερα αδημοσίευτη- δίνει ‘γη και ύδωρ’ στη Lamda Development. Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κάνοντας επιλεκτική χρήση των διαθέσιμων στοιχείων, στρέφεται καταφανώς ενάντια στο δημόσιο συμφέρον. Υπενθυμίζουμε άλλωστε ότι το ζήτημα του ευτελούς αντιτίμου για την πώληση του Ελληνικού αποτελεί αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη.  

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να κρίνει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης με βάση την πολιτικά κατευθυνόμενη αυτή απόφαση, αλλά με βάση τις αρχές του ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου, οι οποίες παραβιάζονται κατάφωρα. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες νομικές και πολιτικές ενέργειες για να ακυρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Ελληνικού. Πρέπει να μην εγκρίνει στην Βουλή την απαράδεκτη σύμβαση με τον Όμιλο Λάτση και να προχωρήσει στην κατάργηση του νόμου 4062/2012 στον οποίο στηρίζονται τα καταστροφικά σχέδια για τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στο Ελληνικό και την παραλία του Αγίου Κοσμά.
 

"Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό"

5 σχόλια:

  1. Άντε πάλι να το ξαναβάλω:
    https://www.youtube.com/watch?... (συνολική διάρκεια 2min37sec)
    αυτό μιλάει αγγλικά και έχει ελληνικούς υπότιτλους:
    Στο 1:13 βλέπετε «… μία παραλία ελεύθερης πρόσβαση ς μήκους 1 χιλιομέτρου..»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχουμε από πρόθεση ευθύνη από αποφάσεις οικονομικού δικαστηρίου καθως παραβιάζεται ο νόμος 4254/2014 που είναι υποχρεωτικό ο έλεγχος να γίνεται με διατάξεις ενωσιακου ευρωπαϊκού δικαίου .και υπάρχουν ποινικές ευθύνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ευθυνη των κρατων μελων γία παραβίαΣείΣ του δίκαίου τηΣ ΕνωΣηΣ Η ευθύνη των κρατών μελών για ζημίες τις οποίες υπέστησαν ιδιώτες λόγω παρά‑ βασης του δικαίου της Ένωσης καταλογιζόμενης σε αυτά έγινε καταρχήν δεκτή με την απόφαση του Δικαστηρίου της 5ης Μαρτίου 1996, η οποία εκδόθηκε για τις συ‑ νεκδικασθείσες υποθέσεις C-46/93, Brasserie du pêcheur, και C-48/93, Factortame. Η απόφαση αυτή περί ευθύνης είναι απόφαση αρχής, η οποία αποτελεί συνέχεια προ ηγούμενων αποφάσεων του Δικαστηρίου σχετικά με την υπεροχή του δικαίου της Ένωσης, το άμεσο αποτέλεσμα των διατάξεων του δικαίου της Ένωσης και την ανα‑ γνώριση θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ένωσης. Χαρακτηρίζεται από το ίδιο το Δι‑ καστήριο ως «αναγκαίο επακολούθημα του αμέσου αποτελέσματος που αναγνωρί‑ ζεται στις κοινοτικές διατάξεις στην παράβαση των οποίων οφείλεται η προξενηθείσα και ενισχύει σημαντικά τις δυνατότητες των ιδιωτών να απαιτούν από τα κρατικά όργανα όλων των εξουσιών (εκτελεστικής, νομοθετικής, αλλά και δικαστικής) την τήρηση και εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης. Η απόφαση αποτελεί επέκταση της νομολογίας που ξεκίνησε με τις αποφάσεις Francovich και Bonifaci. Ενώ με βάση τις αποφάσεις αυτές η ευθύνη των κρατών μελών περιοριζόταν σε περιπτώσεις στις οποίες οι ιδιώτες έχουν υποστεί ζημία λόγω της μη έγκαιρης μεταφοράς μιας οδηγίας που τους παρέχει δικαιώματα χωρίς να αναπτύσσει άμεσο αποτέλεσμα, η πρόσφατη απόφαση δέχεται την ύπαρξη μιας γενικής ευθύνης η οποία καλύπτει όλες τις παραβιάσεις του δικαίου της Ένωσης που καταλογίζονται στο κράτος.


    Ευθύνη για άδικες αποφάσεις δικαστηρίων παραμένει η εξαίρεση. Λόγω των αυστηρών προϋποθέσεών της, μια τέτοια ευθύνη ουσιαστικά γεννάται μόνο στην περίπτωση που το δικαστήριο παραβίασε με πρόθεση (ν.4254/2014 ψηφίστε νόμος από το ελληνικό κοινοβούλιο, εφαρμογή ενωσιακού δικαίου, για διαχειρίσιμα από το ΤΑΙΠΕΔ ακίνητα ) το ισχύον δίκαιο της Ένωσης ή, όπως συνέβη στην υπόθεση Köbler, το δικαστήριο του τελευταίου βαθμού, κατα‑στρατηγώντας το δίκαιο της Ένωσης, επικύρωσε τελεσίδικα μια δυσμενή για τον πολίτη απόφαση χωρίς να έχει ζητήσει προηγουμένως από το Δικαστήριο την αποσαφήνιση του νομικού καθεστώτος της ΕΕ, το οποίο ήταν καθοριστικής σημασίας για την κρίση του. Στην τελευταία περίπτωση, η προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη της Ένωσης, ο οποίος επικαλείται δικαιώματα απορρέοντα από το δίκαιο της ΕΕ, επιτάσσει την αναγνώριση αποζημίωσης για τη ζημία που ο πολίτης της Ένωσης υπέστη λόγω της συμπεριφοράς του δικαστηρίου που δίκασε σε τελευταίο βαθμό.). Καθ. Klaus‑Dieter Borchardt

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαινόµενο της πολυθεσμικότητας: …………….ιδιαίτερη ανάπτυξη του οικονομικού χώρου, ο οποίος έχει το προβάδισµα έναντι του πολιτικού χώρου. Γίνεται πλέον λόγος για µια νέα έννοµη τάξη, δηλαδή ένα νέο νοµικό µόρφωµα που αντιδιαστέλλεται ως προς το είδος της εσωτερικής έννοµης τάξης και έρχεται να υπερισχύσει το νέο.

    Η συνθήκη του Μάαστριχ έχει ως διεθνής οργανισµός ιδιαίτερη νοµική προσωπικότητα [τα υπό 1)Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα - ΕΚΑΧ (1951), 2)Ευρωπαϊκή Οικονοµική Κοινότητα - ΕΟΚ (1957) και 3) )Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατοµικής Ενέργειας - ΕΚΑΕ (1957) έχουν τόσο εσωτερική όσο και εξωτερική νοµική οντότητα]. Η Ευρωπαϊκή Ένωση (υπό 4) Συνθήκη του Μάαστριχ (1992) - ιδρυτική συνθήκη έχει µόνο εσωτερική νοµική οντότητα (εκδίδει πράξεις - εσωτερικό δίκαιο της κοινότητας, εσωτερική νομική οντότητα).

    Το Ελεγκτικό Συνέδριο (που ελέγχει τη δηµοσιονοµική διαχείριση) υπάρχει σαν όργανο µόνο στον οικονοµικό και όχι στον πολιτικό χώρο. Το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο (συναντήσεις κορυφής) υπάρχει στον πολιτικό και όχι στον οικονοµικό χώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΘΕΜΑ:

    α/ Κατάφωρη Παραβίαση Ενωσιακού ∆ικαίου Ιδιαίτερα µεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος – Αξίας – µείζονος ∆ηµοσίου Συµφέροντος, που βλάπτουν σοβαρά την Εθνική Ελληνική – Ενωσιακή Οικονοµία, παραβίαση οδηγιών, «δηµόσιες συµβάσεις» (2006/C 179/02).
    β/ Παράνοµη, Χειραγώγηση, Αξίας, τιµής, ακίνητης ελληνικής περιουσίας (Άυλα και ενσώµατα περιουσιακά στοιχεία) παράβαση άτυπων διεθνών όρων των δανειακών συµβάσεων του Ελληνικού ∆ηµοσίου Χρέους.
    Χειραγώγηση – Κερδοσκοπία επί του Ελληνικού Δημοσίου Χρέους

    Σύμφωνα με τις διεθνείς νομικές πράξεις, η έκθεση προσδιορίζει τη διαφθορά με την ευρεία έννοια, ως κάθε «κατάχρηση εξουσίας για ιδιωτικό όφελος

    α) Κατάφωρη Παραβίαση, Ενωσιακού ∆ικαίου Ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος – Αξίας -μείζονος ∆ημοσίου Συμφέροντος, που βλάπτουν σοβαρά την Εθνική Ελληνική – Ενωσιακή Οικονομία, παραβίαση οδηγιών, «δημόσιες συμβάσεις» (2006/C 179/02)

    β) Παράνομη, Χειραγώγηση, Αξίας, τιμής, ακίνητης ελληνικής περιουσίας (Άυλα και ενσώματα περιουσιακά στοιχεία) παράβαση άτυπων διεθνών όρων των δανειακών συμβάσεων του Ελληνικού ∆ημοσίου Χρέους

    Αξία χρήσης (Value in use): Η παρούσα αξία των μελλοντικών ταμειακών ροών που αναμένεται να προκύψουν από τη συνεχή χρήση ενός περιουσιακού στοιχείου (ή μιας μονάδας δημιουργίας χρηματοροών), και από τη διάθεσή του (της) στο τέλος της ωφέλιμης ζωής του (της).

    Εύλογη αξία (Fair value): Η τιμή ανταλλαγής ενός περιουσιακού στοιχείου ή διακανονισμού μιας υποχρέωσης, μεταξύ πρόθυμων και ενήμερων μερών που ενεργούν υπό κανονικές, στην αγορά, συνθήκες.
    http://www.hdb-ag.de/?p=3237&lang=gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή