Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Μπουλντόζες κολλημένες στη γραφειοκρατ

Μπουλντόζες κολλημένες στη γραφειοκρατία

Ξεμπλοκάρουν κατεδαφίσεις αυθαιρέτων οι οποίες εκκρεμούσαν από το ’94, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά εμπόδια

Κατεδάφιση αυθαιρέτου χθες στην Πάρνηθα (Καλαμάρα Φυλής). H απόφαση είχε τελεσιδικήσει από το 2008.

Γιώργος Λιάλιος02.11.2023 • 11:42

Αλλαγή σελίδας στο θέμα των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων προαναγγέλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος, αρχής γενομένης από την Αττική. «Ξεπαγώνοντας» μια παλαιά σύμβαση, το υπουργείο ξεκίνησε χθες την πρώτη κατεδάφιση αυθαιρέτου στην Πάρνηθα, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη 15. Η υπόθεση των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων, ωστόσο, παραμένει ιδιαίτερα πολύπλοκη και με πλήθος εμποδίων, τα οποία διαχρονικά η πολιτεία αυξάνει αντί να αντιμετωπίζει. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι ένα από τα εμπόδια αυτά είναι τα διοικητικά εφετεία.

Χθες, λοιπόν, το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η κατεδάφιση αυθαιρέτου στην Πάρνηθα (Καλαμάρα Φυλής), η οποία εκκρεμούσε από το 2008. Θα ακολουθήσουν έως το τέλος του έτους ακόμη 15 κατεδαφίσεις, οι οποίες εκκρεμούν έως και 30 χρόνια, σε: Σταμάτα (από το 1994), Πεντέλη (2002), Στρογγύλι (2002), δύο στο Ρέθι Μεγάρων (2010), Μπαρμπουτσάνα Κορωπίου (2003), Αγιο Χαράλαμπο Ραφήνας (1994), Υπίτη Ανοιξης (2003), Τερψιθέα (2001), Χαμολιά Βραυρώνας (2016), Αγία Τριάδα Βουρκαρίου (2008), Βγένα Ραφήνας (1995), Αγία Κυριακή Σπάτων (1994), Βορινέζα Λούτσας (1999) και Χαρβάτι Πόρτο Ράφτη (2003). Η ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται σε «μεγάλο πρόγραμμα εκτέλεσης πρωτοκόλλων κατεδάφισης που είναι τελεσίδικα, με στόχο την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης», χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερες πληροφορίες. Το υπουργείο βέβαια καλείται να αποδείξει ότι όντως εννοεί αυτά που διακηρύσσει, καθώς το 2021-2023 είχε αναστείλει κάθε κατεδάφιση σε δάση και αιγιαλούς με πρόσχημα τον κορωνοϊό, απόφαση που αποδεδειγμένα οδήγησε στην αποθράσυνση της πολεοδομικής αυθαιρεσίας, ειδικά στην ακτογραμμή.

Ακόμη όμως κι αν το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε όντως να αλλάξει σελίδα απέναντι στο θέμα των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Σε έγγραφο που απέστειλε τον Ιούλιο η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (η οποία διερευνά τους λόγους μη εκτέλεσης των κατεδαφίσεων) περιγράφονται με μελανά χρώματα η σημερινή κατάσταση και τα βασικά προβλήματα που μας έχουν οδηγήσει στη σημερινή απραξία. Μεταξύ άλλων, η υπηρεσία (Τμήμα Πολεοδομικού και Χωρικού Σχεδιασμού) αναφέρει:

Η νέα φορολόγηση των επαγγελματιών με παραδείγματα

Ο συνδυασμός ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος, τέλους επιτηδεύματος και αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών, θα εξοντώσει οριστικά χιλιάδες μικρούς ελεύθεροεπαγγελματίες. Για δεκαετή προϋπηρεσία το ελάχιστο φορολογητέο θα είναι 14.196 €, που οδηγεί σε ετήσιο φόρο 1823 € (9% μέχρι τις 10.000 € και 22% από τις 10-20.000 €). Το τέλος επιτηδεύματος (που όλο καταργείται και όλο εδώ είναι) στα 650 € μειώνεται μόλις 25%. Οι ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ για την 1η ασφαλιστική κατηγορία από 1/1/2024 θα ανέρχονται περίπου στις 4000 € ετησίως. ΣΥνολική ελάχιστη φορολογική και ασφαλιστική επιβάρυνση πάνω από 6.300 €, δηλαδή 500 € το μήνα με το καλημέρα, χωρίς να συνυπολογιστούν τα λειτουργικά έξοδα, ή τυχόν παλαιότερες οφειλές!



Η νέα φορολόγηση των επαγγελματιών με παραδείγματα
01-11-2023 - Πηγή: capital.gr

Με στόχο το περιορισμό της φοροδιαφυγής και την αποκάλυψη φορολογητέας ύλης το οικονομικό επιτελείο προχωρά στη θεσμοθέτηση τεκμαρτού εισοδήματος για τους 773.000 επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους.

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Το τεκμαρτό εισόδημα θα κλιμακώνεται ανάλογα με τα χρόνια που δραστηριοποιείται κάποιος, εάν έχει εργαζόμενους και εφόσον ο τζίρος τους είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο του κλάδου (του ΚΑΔ).

Με βάση τα ανωτέρω το τεκμαρτό εισόδημα θα διαμορφώνεται στα 10.920 ευρώ και θα φθάνει στα 14.196 ευρώ εφόσον ο επαγγελματίας δεν έχει εργαζόμενο ή ακόμα και εάν έχει η αμοιβή του δεν πρέπει να ξεπερνά το φορολογητέο κέρδος του επαγγελματία.

Το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα έχει ως βάση αναφοράς τον κατώτατο μισθό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί ένας ελεύθερος επαγγελματίας να έχει εισόδημα μικρότερο από έναν εργαζόμενο που αμείβεται με τις κατώτατες αποδοχές.

Για τους νέους επαγγελματίες το σύστημα είναι ευνοϊκότερο όπως επίσης για τους ανάπηρους, τους κατοίκους μικρών νησιών και οικισμών.

Όπως ανέφερε ο υπουργός με την εφαρμογή του “υπολογίζουμε ότι θα έχουμε σημαντική αποκάλυψη της φοροδιαφυγής, που θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των εσόδων του Δημοσίου από τη φορολογία των αυτοαπασχολούμενων, κατά 874 εκατ. ευρώ, ενώ το τελικό ποσό μετά την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα είναι 606 εκατ. ευρώ”.

Επίσης μειώνεται το τέλος επιτηδεύματος για όσους δηλώνουν φορολογητέο εισόδημα πάνω από το τεκμαρτό εισόδημα κατά 50% ενώ για όλους τους υπόλοιπους η μείωση θα είναι της τάξης του 25%.

Όπως εξήγησε ο κ. Θεοχάρης το νέο σύστημα για τους ελεύθερους επαγγελματίες προβλεπει:

– Για τα τρία πρώτα χρόνια δραστηριοποίησης το τεκμαρτό εισόδημα θα είναι μηδενικό

– για τον τέταρτο χρόνο 3.603 ευρώ και

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023

Κοινόχρηστοι χώροι για τις ανάγκες των κατοίκων - όχι εμπορευματοποίηση τους



ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΩΝ και ΟΜΟΡΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ -ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ

Ακόμη και προεκλογικά γίναμε μάρτυρες της χωρίς προσχήματα στάσης της απερχόμενης δημοτικής αρχής του Δήμου Αθηναίων που στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο (28/8) έφερε -ψηφίστηκε (μετά από μια παρωδία συζήτησης του θέματος διάρκειας ούτε τριών λεπτών!!!) από τους 28 παρόντες δημοτικούς συμβούλους το ζήτημα της άρσης απαλλοτρίωσης σε ιδιοκτησία κειμένης μεταξύ των οδών Γρ. Ξενοπούλου, Ερ. Εμπράρ και Δ. Καμπούρογλου, έκτασης 1.160 τ.μ. περίπου , η οποία έχει προ ετών (αρχικά το 1981 και εν συνεχεία το 2006 και το 2020) χαρακτηριστεί(και επαναχαρακτηριστεί) ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.

Έτσι , ενώ κάθε τ.μ. κοινόχρηστου χώρου είναι ζωτικό για την πόλη και τους κατοίκους της και όχι για τα επιχειρηματικά σχέδια της ΤΡΑΠΕΖΑΣ της ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. , απαξιώθηκε η προ 3 ετών απόφαση(210/13-04-2020) των 39 δημοτικών συμβούλων (επανυποβολή της απαλλοτρίωσης).

Ενώ η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. με την από 17/05/2023 νεότερη αίτηση της προς τον Δήμο Αθηναίων εμμένει στη θέση της και ζητά ‘’να τροποποιηθεί το ρυμοτομικό σχέδιο ώστε να καταστεί οικοδομήσιμο το ακίνητο’’, είναι πλέον ολοφάνερο ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσει με οποιαδήποτε πρόταση του Δήμου για εξαγορά της ιδιοκτησίας σύμφωνα με τις αντικειμενικές αξίες της περιοχής , αφού δεν το δέχτηκε προ 3ετίας (μετά την απόφαση 210/13-04-2020) και την εγγραφή σε κωδικό του προϋπολογισμού του Δήμου ποσού μεγαλύτερου κατά 500.000 € περίπου, σε σχέση με του 2023 .

Ταυτόχρονα απαξιώθηκε από τη δημοτική αρχή η τεκμηρίωση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης , την οποία ορθά είχε αποδεχθεί το 2020:

‘’…θετική θα είναι η συμβολή του ως νησίδα πρασίνου στην αναχαίτιση των επιπτώσεων από τους υψηλούς συγκοινωνιακούς ατμοσφαιρικούς ρύπους της ήδη βεβαρημένης περιβαλλοντικά, παρακείμενης Λεωφόρου Μεσογείων… Τυχόν αποχαρακτηρισμός θα καταστήσει δυνατή την ανέγερση πολυώροφων κτιρίων ωφέλιμης επιφάνειας 3.023,15 τ.μ. …Θα διακοπεί η διαμπερότητα του χώρου και κυρίως θα στερηθεί η τριγωνική χαρακτηρισμένη έκταση πρασίνου το μεγαλύτερο τμήμα της και …κρίνεται σκόπιμη η εξασφάλιση του εξεταζόμενου χώρου’’.

Όταν όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει (και λόγω της κλιματικής αλλαγής, των πυρκαγιών κλπ), την τεράστια σημασία των χώρων πρασίνου και σε επίπεδο γειτονιάς (επικοινωνία, αναψυχή, πολιτιστική δημιουργία, καταφυγή σε περίπτωση φωτιάς, σεισμού κλπ) είναι απαράδεκτο να χάνονται οι τελευταίοι χαρακτηρισμένοι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου.

Οι ευθύνες της Δημοτικής αρχής , της Περιφέρειας αλλά και της εκάστοτε Κυβέρνησης είναι φανερές, αφού αντίστοιχα δεν μερίμνησαν:

●Να προωθήσουν νομοθετικές ρυθμίσεις επί το ευμενέστερον και όχι επί το δυσμενέστερον για το περιβάλλον και την πόλη .

●Να οριστικοποιηθεί η απαλλοτρίωση του ζωτικού για τη περιοχή χώρο, από την αρχική πολεοδομική ρύθμιση (το 1981 και εν συνεχεία το 2006 και το 2020) και να διατεθούν οι αναγκαίοι προς τούτο πόροι.

●Να ενταχθεί ,από το ΥΠΕΧΩΔΕ( νυν ΥΠΕΝ),στη μελέτη για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή (όπως προέβλεπε και η αρχική μελέτη του ΕΜΠ το 1999) ο ακριβώς απέναντι χώρος (19 περίπου στρεμ.) του Στρατοπέδου Μιχ.Πλέσσα με χρήση πρασίνου και αθλητικών εγκαταστάσεων, αντί να νοικιαστεί από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) στη ΔΕΗ για 50 χρόνια, όπου θα κατασκευαστεί μεγαθήριο των κεντρικών υπηρεσιών της, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρημένη περιοχή.

ΚΑΛΟΥΜΕ τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις να προβούν άμεσα σε ενέργειες ανάκλησης της με αρ.1415/ 28-8-2023 απόφασης του απερχόμενου Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αθηναίων και την διάσωση του παραπάνω, ζωτικού για την περιοχή και την πόλη, κοινόχρηστου χώρου πρασίνου.

ΚΑΛΟΥΜΕ τους κατοίκους της περιοχής και συλλογικότητες της περιοχής (κι όχι μόνο) να αγωνιστούν μαζί μας στον κοινό αγώνα για τη διάσωση του χώρου αυτού. ΟΧΙ στην ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ του.

Την Τετάρτη 04/10 πραγματοποιήθηκε ανοικτή συντονιστική με την συμμετοχή δεκάδων κατοίκων. Αποφασίστηκε η κλιμάκωση των προσπαθειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συμπολιτών μας, ώστε να προσχωρήσουμε άμεσα σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Νέα Συντονιστική θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 11/10 στις 7.00 μ.μ. στο μικρό πάρκο των οδών Δ.Καμπούρογλου και Γρ. Ξενόπουλου