Γράφει η συνάδελφος Βάννα Σφακιανάκη από τους ΑΜΑΚ, υποψήφια για την Περιφέρεια Κρήτης με τη Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης του Μιχάλη Κριτσωτάκη,
Τι κοινό έχουν ο νόμος για τον τουρισμό που ψηφίστηκε πέρυσι το
καλοκαίρι, το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό που προωθήθηκε ήδη για συζήτηση
στη Βουλή και το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Χωροταξικού
Σχεδιασμού που βρίσκεται τώρα σε προσχηματική διαβούλευση;
Σε καθένα απ' αυτούς τους νόμους, όπως και σε πολλούς άλλους που
αφορούν σε όλες τις πτυχές της ζωής μας, η κυβέρνηση συγκεντρώνει -με
σκοπό να ισχυροποιήσει εκ των υστέρω- όλες τις επί μέρους ρυθμίσεις που
πέρασε μέσα σε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και εφαρμοστικούς
μνημονιακούς νόμους. Αυτούς που βουλευτές και υπουργοί μπορεί να μην
προλάβαιναν να διαβάσουν, αλλά ψήφιζαν για να να μην καθυστερήσει να
εισπράξει η κυβέρνηση τη δόση και να την προωθήσουν στους δανειστές!
Όλοι οι νέοι νόμοι δημιουργούν τις προϋποθέσεις της εφιαλτικής
«επόμενης μέρας» και σκιαγραφούν το τοπίο μιας ασύδοτης εκμετάλλευσης
της χώρας και των φυσικών της πόρων από τους νικητές του οικονομικού
πολέμου, ενάντια στη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας και του κόσμου
της εργασίας.
Η κυβέρνηση ξέρει πόσο ανίσχυρες - από νομική άποψη- είναι αυτές οι
ρυθμίσεις. Κάθε βασικός τομέας πολιτικής μέχρι σήμερα, διέπεται από ένα
διαφορετικό νόμο – πλαίσιο. Αυτούς τους νόμους παραβιάζουν κατάφωρα οι
αποσπασματικές αλλά στοχευμένες ρυθμίσεις που υπαγόρευσαν, είτε η
τρόικα, είτε τα όργανα των μεγάλων εργοδοτών (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ) και βέβαια οι
Τράπεζες!
Συγκεντρώνει λοιπόν η κυβέρνηση όλες αυτές τις ρυθμίσεις σε νέους
νόμους και ανανεώνει το νόμο – πλαίσιο που αφορά στον κάθε τομέα, χωρίς
να λογαριάζει καν τις ενστάσεις για αντισυνταγματικότητα που
προβάλλονται ακόμα κι από την Επιστημονική Επιτροπής της Βουλής.
Είναι θέμα χρόνου. Πρέπει να προλάβει να δημιουργήσει τετελεσμένα!
Ελπίζει να μην νοιαστεί κανείς γι αυτά και να μην προλάβει να τα
συνειδητοποιήσει, μέσα στην προσωπική του αγωνία και αβεβαιότητα.
Ελπίζει ότι κανείς δε θα διαβάσει, ακόμα κι αν κάποιος προλάβει να γράψει!
▼
Σάββατο 17 Μαΐου 2014
Οι παραλίες είναι δημόσια αγαθά
Κείμενο της "Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό"
που μοιράστηκε στη σύσκεψη περιβαλλοντικών οργανώσεων της 15.5.2014
στο "Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητος".
Οι παραλίες είναι δημόσια αγαθά.
Κάτω τα χέρια από το Ελληνικό και την παραλία του Αγίου Κοσμά!
Από το αν-αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών κατατέθηκε και προωθείται προς ψήφιση νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας».
Κατ’ αρχάς, η προστασία του αιγιαλού και της παραλίας της χώρας μας, δεν μπορεί να αφορά (μόνο) το Υπουργείο Οικονομικών. Ο εμπαιγμός γίνεται προφανής, διαβάζοντας την εισηγητική έκθεση του αρμόδιου Υπουργού κ. Στουρνάρα, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Η οικονομική σημασία της παράκτιας ζώνης είναι τεράστια και απαιτείται να απελευθερωθούν οι τεράστιες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης που παρέχει».
Το τι σημαίνει «οικονομική ανάπτυξη» για τον κ. Στουρνάρα, την σημερινή κυβέρνηση, και τα κυρίαρχα οικονομικά συμφέροντα στη χώρας μας (και όχι μόνο), είναι γνωστό και δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε εδώ, για μια ακόμη φορά. Περιοριζόμαστε σε μερικές μόνο επισημάνσεις επί του περιεχομένου του συγκεκριμένου νομοσχεδίου:
Το Ν/Σ διατηρεί τις ισχύουσες ρυθμίσεις που μετατρέπουν τα δημόσια κτήματα σε «ιδιωτική περιουσία του δημοσίου», η οποία μπορεί να μεταβιβαστεί σε ιδιώτες, ιδιωτικές εταιρίες, εμπορικές επιχειρήσεις κλπ.
Το Ν/Σ διευκολύνει τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα περιγράφοντας τους όρους για μια «άλλη τουριστική ανάπτυξη», αυτή της αυτόματης επέκτασης, της άκριτης παραχώρησης δικαιωμάτων χρήσης της παραλίας και του αιγιαλού, του επεκτατικού παρεμβατισμού ανάλογα με τις κλίνες των κοντινών τουριστικών μονάδων.
Το Ν/Σ επιτρέπει την επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που ασκούν, σε όμορη με τον αιγιαλό έκταση, τουριστική δραστηριότητα ενταγμένη στο θεσμικό πλαίσιο Στρατηγικών Επενδύσεων ή για την οποία έχει εγκριθεί ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ. Για κάθε κλίνη που διαθέτει η όμορη τουριστική μονάδα μπορούν να επιχωματωθούν 5 τετραγωνικά μέτρα θαλάσσιου χώρου!
Κάτω τα χέρια από το Ελληνικό και την παραλία του Αγίου Κοσμά!
Από το αν-αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών κατατέθηκε και προωθείται προς ψήφιση νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας».
Κατ’ αρχάς, η προστασία του αιγιαλού και της παραλίας της χώρας μας, δεν μπορεί να αφορά (μόνο) το Υπουργείο Οικονομικών. Ο εμπαιγμός γίνεται προφανής, διαβάζοντας την εισηγητική έκθεση του αρμόδιου Υπουργού κ. Στουρνάρα, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Η οικονομική σημασία της παράκτιας ζώνης είναι τεράστια και απαιτείται να απελευθερωθούν οι τεράστιες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης που παρέχει».
Το τι σημαίνει «οικονομική ανάπτυξη» για τον κ. Στουρνάρα, την σημερινή κυβέρνηση, και τα κυρίαρχα οικονομικά συμφέροντα στη χώρας μας (και όχι μόνο), είναι γνωστό και δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε εδώ, για μια ακόμη φορά. Περιοριζόμαστε σε μερικές μόνο επισημάνσεις επί του περιεχομένου του συγκεκριμένου νομοσχεδίου:
Το Ν/Σ διατηρεί τις ισχύουσες ρυθμίσεις που μετατρέπουν τα δημόσια κτήματα σε «ιδιωτική περιουσία του δημοσίου», η οποία μπορεί να μεταβιβαστεί σε ιδιώτες, ιδιωτικές εταιρίες, εμπορικές επιχειρήσεις κλπ.
Το Ν/Σ διευκολύνει τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα περιγράφοντας τους όρους για μια «άλλη τουριστική ανάπτυξη», αυτή της αυτόματης επέκτασης, της άκριτης παραχώρησης δικαιωμάτων χρήσης της παραλίας και του αιγιαλού, του επεκτατικού παρεμβατισμού ανάλογα με τις κλίνες των κοντινών τουριστικών μονάδων.
Το Ν/Σ επιτρέπει την επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που ασκούν, σε όμορη με τον αιγιαλό έκταση, τουριστική δραστηριότητα ενταγμένη στο θεσμικό πλαίσιο Στρατηγικών Επενδύσεων ή για την οποία έχει εγκριθεί ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ. Για κάθε κλίνη που διαθέτει η όμορη τουριστική μονάδα μπορούν να επιχωματωθούν 5 τετραγωνικά μέτρα θαλάσσιου χώρου!
Το ναυάγιο των μεγάλων έργων
Ομολογία του υπουργού Υποδομών: Το οικονομικό περιβάλλον της τελευταίας περιόδου, είναι ρευστό
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ από την Ελευθεροτυπία
Οσκαρ κυβερνητικής διγλωσσίας. Ενώ
μιλάνε για πλεόνασμα και έξοδο στις αγορές, την ίδια ώρα υπογράφουν
αποφάσεις, μεταθέτοντας την προκήρυξη μεγάλων έργων, με αιτιολογία «το
ρευστό οικονομικό περιβάλλον της τελευταίας περιόδου, με την αβεβαιότητα
που αυτό συνεπάγεται».
Πρόκειται για κυβερνητικό
αυτογκόλ, αφού ούτε οι ίδιοι πιστεύουν τα ευχολόγια περί επιστροφής στην
ανάπτυξη. Οταν ένας υπουργός, που διαχειρίζεται ένα από τα πλέον
παραγωγικά υπουργεία, παραδέχεται ότι το οικονομικό περιβάλλον παραμένει
ρευστό, με αποτέλεσμα την ενδεχόμενη μη επαρκή συγκέντρωση ιδιωτικών
κεφαλαίων, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Ελλάδα δεν έχει εξέλθει
από το τούνελ της ύφεσης.
Με υπουργικές αποφάσεις, τις οποίες υπογράφει φαρδιά-πλατιά ο
υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετατίθεται, για
πέμπτη φορά, η εκδήλωση ενδιαφέροντος δύο μεγάλων έργων παραχώρησης: η
υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Ν. Αιτωλοακαρνανίας και ο αυτοκινητόδρομος
Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
Πρόκειται για δύο από τα σπουδαιότερα έργα παραχώρησης «νέας
γενιάς», τα οποία (θεωρητικά) θα τύγχαναν μεγάλου επενδυτικού
ενδιαφέροντος, με δεδομένο ότι ξεμπλόκαραν τα έργα στους τέσσερις
«παγωμένους» αυτοκινητοδρόμους, σύμφωνα με πρόσφατους ισχυρισμούς των
υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης.
Υποτίθεται ότι μετά τις τροποποιημένες συμβάσεις των τεσσάρων
αυτοκινητοδρόμων (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος
Κεντρικής Ελλάδος, Ολυμπία Οδός), που πέρασαν με ποικίλες αντιδράσεις
στη Βουλή, ο κατασκευαστικός τομέας και οι πιστώτριες τράπεζες θα έδιναν
«βροντερό παρών» στους διαγωνισμούς παραχώρησης.
Προφανώς, το υπουργείο Υποδομών, διαισθανόμενο ότι οι
διαγωνισμοί θα πάνε «άπατοι» για ποικίλους λόγους (απροθυμία τραπεζών
για δάνεια σε κατασκευαστικές, μη επαρκείς μελέτες, διαφωνίες τοπικών
παραγόντων), αποφάσισε την εκ νέου μετάθεση της εκδήλωσης αρχικού
ενδιαφέροντος των δύο προαναφερθέντων έργων παραχώρησης, που
προκηρύχτηκαν το 2012!
Συγκεκριμένα, η προθεσμία για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας
μετατέθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου και για τον αυτοκινητόδρομο
Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη στις 7 Οκτωβρίου.
Ανά έργο, αναφορικά με τον περίφημο οδικό άξονα
Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, ουδείς θεωρεί ότι είναι βιώσιμος, με βάση τη
σημερινή κυκλοφορία στους οδικούς άξονες. Ειδικά, όταν κάποιοι
υποστηρίζουν ότι σχεδιάζεται ένα ακριβό έργο, με κόστος αρκετά υψηλότερο
από αυτό που υπολογιζόταν αρχικά. Επιπλέον, η συγκεκριμένη παράκαμψη
περιορίζει σημαντικά την κυκλοφορία στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια του
ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), το οποίο έχει επίσης παραχωρηθεί
σε κοινοπραξία κατασκευαστικών ομίλων, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με παλαιότερες εξαγγελίες, το έργο έχει προϋπολογιστεί
κοντά στα 500 εκατ. ευρώ, με την εθνική και κοινοτική συμμετοχή να
κυμαίνονται μεταξύ 120-200 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση της Λευκάδας, προϋπολογισμού άνω των 50 εκατ., το
υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να εντάξει στο πακέτο της υποθαλάσσιας
ζεύξης και την κατασκευή-λειτουργία μαρίνας mega-yachts. Σε αυτή,
προβλέπεται η εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου
(Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών
και προβλήτας κρουαζιερόπλοιου.
Η σχετική πρόταση έγινε προ μηνών, ο σχεδιασμός για το νέο έργο
είναι σε πρώιμο στάδιο, ενώ προ ημερών μέλη του δημοτικού συμβουλίου
τάχθηκαν κατά της υλοποίησης της επένδυσης, με σύμβαση παραχώρησης.
Μάλιστα, αντιπροτάθηκε η υλοποίηση του έργου της ζεύξης, αλλά
και της κατασκευής θέσης υποδοχής κρουαζιερόπλοιου με κοινοτικούς
πόρους, ώστε να βεβαιωθεί η τοπική κοινωνία ότι δεν θα υπάρξουν (τι
άλλο) διόδια.
Παρασκευή 16 Μαΐου 2014
Σε αυτούς που πεθαίνουν στις στοές- σε αυτούς ανήκει ο κόσμος
Αναδημοσίευση από εδώ
Στην
πλέον πολύνεκρη εργατική δολοφονία εξελίσσεται ώρα με την ώρα η έκρηξη
που σημειώθηκε χθες βράδυ στο ανθρακωρυχείο της Σόμα στη δυτική επαρχία
Μανίσα στην Τουρκία, ύστερα από φωτιά και έκρηξη στις στοές σε βάθος 2
χιλιομέτρων. Η έκρηξη προκλήθηκε από βλάβη σε μονάδα παροχής ηλεκτρικού
ρεύματος με αποτέλεσμα τον θάνατο των εργατών από ασφυξία λόγω του
μονοξειδίου του άνθρακα.
Μέχρι στιγμής οι δολοφονημένοι εργάτες ξεπερνούν τους 350 ενώ
παραμένει άγνωστος ο αριθμός των εγκλωβισμένων. Την ώρα της έκρηξης στις
στοές βρίσκονταν πάνω από 780 ανθρακωρύχοι, με τις προσπάθειες εύρεσης
επιζώντων να είναι ιδιαίτερα δύσκολες στα 4 χιλιόμετρα από την
κοντινότερη έξοδο του ορυχείου και με τις στοές να έχουν καταρρεύσει.
Η ιδιωτική εταιρεία, Σόμα Κομούρ, με έδρα την Κωνσταντινούπολη
απασχολεί 5.500 εργάτες και υπαλλήλους και είναι ένας από τους
μεγαλύτερους παραγωγούς άνθρακα της Τουρκίας, με 2,5 εκατομμύρια τόνους
να εξορύσσεται ετησίως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
Ο επικεφαλής του ομίλου σε συνέντευξή του στη Χουριγιέτ είχε δηλώσει
ότι οι ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα των ορυχείων είχαν επιτρέψει την
αύξηση των κερδών της εταιρείας. Φυσικά δεν είχε αναφέρει ότι τα κέρδη
τους αυξάνονται εις βάρος της ασφάλειας και της μείωσης των αποδοχών των
εργατών με κίνδυνο τη ζωή τους.
«Το ατύχημα που είδαμε σήμερα στην
ιδιωτική αυτή εγκατάσταση αποτελεί μία δολοφονία στο μέγιστο βαθμό της.
Είμαστε αντιμέτωποι με τη χειρότερη εργατική δολοφονία στην ιστορία της
χώρας», δήλωσε ο πρώην επικεφαλής της Ένωσης Ανθρακωρύχων, Τσετίν
Ουιγκούρ. Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Κάνι Μπέκο, αναφέρθηκε στη σφαγή
των εργαζομένων κατηγορώντας την εταιρεία και την κυβέρνηση που
ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη της εταιρείας χωρίς να εφαρμόζονται οι
κανόνες εργασιακής ασφάλειας και ο έλεγχος των ορυχείων.
Διαδηλώσεις και συγκρούσεις πραγματοποιούνται σε περιοχές της
Τουρκίας αλλά και μπροστά από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας σήμερα με
πανό που γράφουν «Δεν πέθαναν όμορφα. Αυτό είναι δολοφονία, όχι μοίρα»,
«Αυτό το κτίριο υψώνεται πάνω στο αίμα των εργατών» και άλλα που
καταδεικνύουν τις ευθύνες της εταιρείας και της κυβέρνησης τη στιγμή που
εργάτες αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμο προϊόν.
Τέσσερα χρόνια πριν μετά το θάνατο 30 ανθρακωρύχων στην επαρχία
Ζονγκουλντάκ, ο τότε υπουργός εργασίας και ο Ερντογάν έκαναν δηλώσεις
σχετικά με τον όμορφο θάνατο των εργατών λόγω απουσίας εγκαυμάτων και
για τη μοίρα που ακολουθεί τους ανθρακωρύχους ενώ οι ίδιοι τον περασμένο
Απρίλη απέρριψαν πρόταση της αντιπολίτευσης για έρευνα στα
ανθρακωρυχεία σχετική με τους κανόνες ασφαλείας και τις συνθήκες
εργασίας.
Καμία μοίρα δεν ακολουθεί τους εργάτες παρά μόνο οι απάνθρωπες
συνθήκες εργασίας, η πτώση του κόστους της εξόρυξης κατά 90%, τα κέρδη
των εταιρειών πάνω στα κορμιά τους και αυτό το καπιταλιστικό σύστημα που
μυρίζει αίμα και βρώμικο χρήμα.
Αγώνας και αξιοπρέπεια ο ένας δρόμος, μοιρολατρία και υποταγή ο άλλος
ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ Ο ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ
ΜΟΙΡΟΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΤΑΓΗ Ο ΑΛΛΟΣ
Στις 18 του Μάη ανοίγονται μπροστά μας δύο δρόμοι: είτε θα αποφασίσουμε να στραφούμε εναντίον εκείνων που ρημάζουν το παρόν και το μέλλον μας, τους εκπροσώπους των μνημονίων και των κομμάτων της συγκυβέρνησης στην τοπική αυτοδιοίκηση, είτε θα υποστούμε ακόμη μεγαλύτερη επίθεση την επομένη των εκλογών.
Τα αποτελέσματα της μνημονιακής πολιτικής είναι γνωστά σε όλους: 1.500.000 άνεργοι, μισθοί και συντάξεις πείνας, ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, κατεδάφιση των κοινωνικών κατακτήσεων όπως η δημόσια εκπαίδευση, η υγεία, η ενημέρωση, κρατικός αυταρχισμός, φασισμός και περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων.
Η πολιτική της πρόσδεσης στο ευρώ με κάθε κόστος για τον λαό και η υποταγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή της ελληνικής άρχουσας τάξης για το νεοφιλελεύθερο ξεπέρασμα της κρίσης εις βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Ο Καλλικράτης, οι μνημονιακοί νόμοι που περνούν μέσα από τις περιφέρειες και τους δήμους είναι τα εργαλεία εδραίωσης αυτής της πολιτικής στις τοπικές κοινωνίες. Απέναντι σε αυτές τις πολιτικές της εξαθλίωσης εναντιωνόμαστε και αγωνιζόμαστε.
Συμμετέχουμε στις κρίσιμες εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης με το ψηφοδέλτιο της « ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ – ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ» γιατί:
- κάνουμε ανταρσία ενάντια στην κυβερνητική πολιτική στην περιφέρεια Πελοποννήσου και δε συμβιβαζόμαστε με τη μοιρολατρεία και την υποταγή.
- συμπορευόμαστε με τις υπόλοιπες αγωνιστικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις, ώστε ο αγώνας αυτός να είναι ενιαιομετωπικός και νικηφόρος. Δεν μας αφορά απλά μια εναλλαγή προσώπων «για να αντικαταστήσουμε τον Τατούλη με έναν άλλον διαχειριστή» πράγμα που θα σημάνει την συνέχιση της ίδιας πολιτικής. Ούτε θεωρούμε πως κατέχουμε το «μονοπώλιο» του αγώνα απέναντι σε άλλες αριστερές δυνάμεις συμβάλλοντας έτσι στη διάσπαση και την ήττα.
ΣΤΙΣ 18 ΜΑΗ, ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ:
«ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟΝ ΜΩΡΙΑ – ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»
Μιχαλόπουλος Γιάννης, αρχιτέκτονας μηχανικός, Αργολίδα
Νικολάου Χρήστος, αρχιτέκτονας μηχανικός, Κορινθία
Υποψήφιοι με την «ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟΝ ΜΩΡΙΑ, ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»
μέλη της συσπειρωσης αριστερων μηχανικωνΜε λογισμό και μ’ όνειρο στην Πάτρα
http://www.rappatras.gr/index.php/deltia-typou/118-2014-05-15-10-15-04
«…το νου σας από μας
η άνοιξη εξαρτάται»
Μαρία Νεφέλη
Οδυσσέας Ελύτης
Απευθυνόμαστε σε σας με τους οποίους/οίες μοιραστήκαμε κοινές αγωνίες, κοινές ελπίδες, κοινά οράματα και κυρίως κοινούς αγώνες.
Απευθυνόμαστε σε σας,
οι οποίοι/οίες - ακόμα και αν δεν μοιραστήκατε μαζί μας κοινές αγωνίες,
κοινές ελπίδες, κοινά οράματα και κοινούς αγώνες- σήμερα ζείτε την εξαναγκαστική μετανάστευση χιλιάδων νέων (και όχι μόνο) συναδέλφων μας, τη διάλυση του επαγγέλματος, των ασφαλιστικών μας ταμείων, της πόλης μας και των κοινωνικών υποδομών της, δηλαδή της ίδιας της ζωής μας.
Θεωρούμε, ότι αυτή την περίοδο η συμπόρευση
με το τμήμα της αριστεράς, που ανοίγεται στην κοινωνία, συσπειρώνοντας
ευρύτερες δυνάμεις προκειμένου να αποκρουστεί η απάνθρωπη και αντιλαϊκή
πολιτική της κυβέρνησης, είναι η πρώτη μας προτεραιότητα.
Πιστεύουμε, ότι η συσπείρωση γύρω από τον ΣΥΡΙΖΑ και
τη ριζοσπαστική αριστερά στη σημερινή φάση μπορεί να δημιουργήσει νέα
δυναμική και να οδηγήσει σε πολιτικές εξελίξεις προς όφελος της
κοινωνίας.
Ξεκινάμε από το ΔΗΜΟ ΠΑΤΡΕΩΝ,
πρωτοβάθμιο αυτοδιοικητικό κύτταρο και προχωράμε στους επόμενους
θεσμούς για να αντισταθούμε στην κυβερνητική πολιτική του δικομματισμού
και των τροϊκανών, που καταστρέφουν το παρόν και το μέλλον μας.
Σε αυτή την
καταιγίδα των μνημονιακών πολιτικών εμπλέκονται και τα τοπικά ζητήματα. Ο
«Καλλικράτης» αποτελεί τη θεσμική αποκέντρωση της εφαρμογής του
νεοφιλελευθερισμού σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης. Η μεταφορά μεγάλου
αριθμού αρμοδιοτήτων (χωρίς μεταφορά πόρων) από το κράτος στην
Αυτοδιοίκηση έχει ως επιδίωξη τον οικονομικό μαρασμό των Δήμων.
Γι’ αυτό στο Δήμο συσπειρωθήκαμε στο ψηφοδέλτιο που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλες δυνάμεις της Αριστεράς, την «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ (ΡΑΠ) -ΠΑΤΡΑ Ανθρώπινη Πόλη» για να ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ την σημερινή εξαρτημένη και άφωνη πολιτική του Δήμου.
Για να αντισταθούμε στη διάλυση των δημοτικών Υπηρεσιών, των χαρατσιών και το ξεπούλημα των δημόσιων χώρων της πόλης
Σας καλούμε να στηρίξετε το ψηφοδέλτιο της ΡΑΠ- ΠΑΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ με υποψήφιο Δήμαρχο τον ΚΩΣΤΑ ΣΠΑΡΤΙΝΟ
Ξεκινάμε από τους ΔΗΜΟΥΣ για να φέρουμε την ΑΝΑΤΡΟΠΗ σε όλη τη χώρα
Οι ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ/ΕΣ
ΕΠΩΝΥΜΟ
|
ΟΝΟΜΑ
|
ΧΩΡΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΒΕΛΟΣ
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧ
|
ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
|
ΠΟΛΥ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧ
|
ΕΛΕΖΟΓΛΟΥ
|
ΓΙΩΡΓΟΣ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΡΙΟ
|
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧ
|
ΚΑΛΑΠΟΔΗΣ
|
ΝΙΚΟΣ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΡΙΟ
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΚΑΝΤΖΑΡΗΣ
|
ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΡΙΟ
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΚΕΝΤΡΟΣ
|
ΗΛΙΑΣ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΚΟΡΦΙΑΤΗ
|
ΑΙΓΛΗ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Η/Υ
|
ΜΑΛΑΜΗΣ
|
ΚΩΣΤΑΣ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΜΕΝΕΓΗΣ
|
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
|
ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 2ο (ΝΟΤΙΟ)
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΠΑΛΜΟΥ
|
ΟΥΡΑΝΙΑ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
ΡΟΠΑΛΙΔΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
|
ΑΡΕΤΗ
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧ
|
ΣΙΑΧΟΣ
|
ΧΡΙΣΤΟΦΑΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ)
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΤΡΑ
|
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧ
|
ΣΟΥΡΟΥΝΗΣ
|
ΑΝΔΡΕΑΣ
|
ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 3ο (ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ)
|
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ
|
Inside Europe’s Plan Z
Σε συνέχεια της προχθεσινής μας ανάρτησης συνεχίζουμε αναδημοσιεύοντας το 2ο άρθρο από τους FT (στο τέλος ακολουθεί και το κείμενο στα ελληνικά από το Ίσκρα). Πέρα από τα συμφέροντα που εξυπηρετεί το δημοσίευμα αυτό, είναι άκρως αποκαλυπτικό τόσο για τη "δημοκρατικότητα" των δομών της ΕΕ, όσο και για την ποιότητα του πολιτικού προσωπικού της ελλάδας. How the euro was saved, In the second instalment of a series on the year that changed Europe, Peter Spiegel reveals how a secret strategy was developed to contain the firestorm from a Greek exit.
Every working day since the crisis struck, George Provopoulos,
the silver-haired governor of Greece’s central bank, summoned a small
“emergency team” of aides to his offices at 6pm to review the health of
the nation’s banks. What he was told on June 15 2012 was enough to make
the courtly central banker blanch.
It was the Friday before a parliamentary election – the second
national vote in as many months – and the country appeared to be edging
towards panic. On that day, Greeks withdrew more than €3bn from their
bank accounts, or about 1.5 per cent of the country’s entire economic
output. The Bank of Greece had watched people moving money from their
banks to their mattresses for nearly three years, but never on such a
scale.
“In a matter of a few days, a full-blown banking crisis could have
erupted,” Mr Provopoulos said in an interview. At that rate, Greece
would run out of bank notes in a day or two.
Unbeknown to almost the entire Greek political establishment,
however, a small group of EU and International Monetary Fund officials
had been working clandestinely for months preparing for a collapse of
Greece’s banks. Their secret blueprint, known as “Plan Z”, was a
detailed script of how to reconstruct Greece’s economic and financial
infrastructure if it were to leave the euro.
The plan was drawn up by about two dozen officials in small teams at
the European Commission in Brussels, the European Central Bank in
Frankfurt and the IMF in Washington. Officials who worked on the
previously undisclosed plan insisted it was not a road map to force
Greece out of the euro – quite the opposite. “Grexit”, they feared,
would wreak havoc in European financial markets, causing bank runs in
other teetering eurozone economies and raising questions of which
country would be forced out next.
But by early 2012, many of those same officials believed it was irresponsible not to prepare for a Greek exit.
“We always said: it’s our aim to keep them inside,” said one
participant. “Is the probability zero that they leave? No. If you are on
the board of a company and you only have a 10 per cent probability for
such an event, you prepare yourself.”
Over the past six months, the Financial Times has interviewed dozens of officials directly involved in fighting the eurozone crisis
to examine how, over the course of the conflagration’s final year,
those leaders transformed the European project into something entirely
new: a far more centralised eurozone where EU institutions have assumed
vast swaths of economic and financial authority that once rested with
national governments. Voters seeking to reject this new concentration of
power in Brussels and Frankfurt could be a significant force in next
week’s European Parliament elections.
A new sense of urgency
Ερχονται τα πρώτα 24 σχολεία ΣΔΙΤ
«Ενοίκιο» περίπου 8 εκατ. ευρώ θα καταβάλλει το Δημόσιο σε εργολάβους επί 25 χρόνια για 24 σχολικά συγκροτήματα στην Αττική, που θα καλύψουν τις ανάγκες 5.500 μαθητών .
Εργολάβοι αναλαμβάνουν την ανέγερσή τους και τη συντήρηση-φύλαξη για 27 χρόνια. 135 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός
Της Χαράς Τζαναβάρα από την ΕφΣυν
«Ενοίκιο»
περίπου 8 εκατ. ευρώ θα καταβάλλει το Δημόσιο σε εργολάβους επί 25
χρόνια για 24 σχολικά συγκροτήματα στην Αττική, που θα καλύψουν τις
ανάγκες 5.500 μαθητών. Τα έργα, που θα κατασκευαστούν με το σύστημα ΣΔΙΤ
(σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), έχουν συνολικό προϋπολογισμό
135 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 72 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστούν από
δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και χρηματοδοτήσεις του
κοινοτικού προγράμματος «Jessica», ενώ οι ιδιώτες θα συνεισφέρουν
«ζεστό» χρήμα 20 εκατ. ευρώ και τραπεζικά δάνεια (18,7 εκατ. ευρώ). Οι
ιδιώτες οφείλουν να ολοκληρώσουν τα κτίρια μέσα σε μια διετία, ενώ θα
έχουν για 27 χρόνια την ευθύνη για τη συντήρηση αλλά και τη φύλαξη των
σχολείων.
Αναλαμβάνουν επίσης την αποκατάσταση ζημιών σε περίπτωση φυσικής
καταστροφής, όπως είναι οι σεισμοί. Την πρώτη διετία λειτουργίας των
σχολείων το Δημόσιο δεν θα καταβάλλει ενοίκια. Πρόκειται για σχολεία που
στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια ή λειτουργούν σε διπλοβάρδιες.
Από Σεπτέμβριο
Οι συμβάσεις εγκρίθηκαν τις τελευταίες ημέρες και ήδη έχουν κατατεθεί
από τους αναδόχους οι πρώτες αρχιτεκτονικές μελέτες για την έκδοση των
οικοδομικών αδειών. Οι εργασίες κατασκευής προβλέπεται να ξεκινήσουν τον
Σεπτέμβριο, αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε στη χθεσινή
συνέντευξη Τύπου ο Ηρακλής Δρούλιας, πρόεδρος της κρατικής εταιρείας
«Κτιριακές Υποδομές», που προήλθε από τη συνένωση του ΟΣΚ και της
ΔΕΠΑΝΟΜ, του φορέα που είναι αρμόδιος για την κατασκευή νοσοκομείων.
«Είναι τα πρώτα έργα που ξεκινούν με κοινοτικά κονδύλια μετά την
οικονομική κρίση», τόνισε και παραδέχθηκε ότι δεν θα προχωρήσει
πρόγραμμα ύψους 800 εκατ. για νοσοκομειακές μονάδες, ενώ με πρόσφατη
απόφαση της διυπουργικής επιτροπής ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το κτίριο
της αστυνομικής διεύθυνσης Πειραιά για το οποίο υπήρχε και ανάδοχος.
Γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστούν 12 εκατ. ευρώ για το σχολείο
ευρωπαϊκής παιδείας στην Κρήτη, όπου έχει γίνει ο αρχιτεκτονικός
διαγωνισμός.
Σε εκκρεμότητα είναι το τρίτο πακέτο σχολικών κτιρίων με το σύστημα
ΣΔΙΤ στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης
χρηματοδότησης.
Ο Α. Ανδρεούλης, από την κοινοπραξία ΑΤΕΣΕ-Δομική Κρήτης που έχει
αναλάβει το πακέτο των 14 σχολείων, απέφυγε να δώσει στοιχεία για θέσεις
εργασίας και αρκέστηκε να πει ότι στη φάση κατασκευής θα προβλέπονται
5.000 ημερομίσθια τον μήνα με προοπτική να φτάσουν τα 10.000 κατά την
πλήρη ανάπτυξη των εργοταξίων. Την περίοδο λειτουργίας θα υπάρχουν
150-200 θέσεις εργασίας. Τις άλλες 10 μονάδες ανέλαβε η «J&P-Αβαξ».
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Καταλήψεις: νόμιμες μεν, αλλά…
Η νέα μέθοδος κατασκευής των σχολείων θα αλλάξει και τα δεδομένα στη
σχολική ζωή. Οι καταλήψεις δεν θα απαγορεύονται, αλλά οι εργολάβοι, με
το σύστημα φύλαξης που θα εγκαταστήσουν, θα εκκενώνουν τα σχολεία και θα
στέλνουν τον… λογαριασμό στο Δημόσιο για ενδεχόμενες φθορές στα κτίρια.
Πέμπτη 15 Μαΐου 2014
Για την Άντζελα μας...Ένα τραγικό συμβάν – μια μεγάλη Απώλεια
Καταναγκαστικός Χωρισμός που μας καταδίκασε σε βίαιη παύση,
σε σιωπή …
Η αγωνία μας παρέλυσε, η ερημιά μας κατέκλυσε, οι λέξεις μας
στέγνωσαν μη μπορώντας να περιγράψουν την οδύνη που μας προκαλεί αυτή η τόσο
ξαφνική και αλλόκοτη Απουσία - …το πελώριο κενό που αφήνει πίσω της.
Δυστυχώς πτωχεύσαμε...
Χάσαμε το πιο εγκάρδιο και φωτεινό χαμόγελο, την πιο ζωντανή και ενθουσιώδη παρουσία τριγύρω μας, τον πιο ζεστό και γενναιόδωρο άνθρωπο μας...
Συνεχώς δίπλα μας, με το γνήσιο ενδιαφέρον και την φροντίδα της. Με την ασίγαστη ενεργητικότητα και τις έξοχες πρωτοβουλίες της που μας χάρισαν τόσες ωραίες συναντήσεις, τόσο θαυμάσιες ομαδικές εκδηλώσεις, τόσες όμορφες αναμνήσεις… με το πάθος και την ικανότητα της να προλαβαίνει (έστω και με μικρή καθυστέρηση!) τα πάντα. Γιατι προτεραιότητα της Άντζελας ήταν καθένας από μας, ήμασταν όλοι μας - προτεραιότητα της ήταν η ίδια η Ζωή.
Άντζελα: ένα υπέροχο και αξιολάτρευτο πλάσμα - ένα Δώρο που προσφέρθηκε σε όλους μας αφειδώς και το χαρήκαμε!...
Δυστυχώς πτωχεύσαμε...
Χάσαμε το πιο εγκάρδιο και φωτεινό χαμόγελο, την πιο ζωντανή και ενθουσιώδη παρουσία τριγύρω μας, τον πιο ζεστό και γενναιόδωρο άνθρωπο μας...
Συνεχώς δίπλα μας, με το γνήσιο ενδιαφέρον και την φροντίδα της. Με την ασίγαστη ενεργητικότητα και τις έξοχες πρωτοβουλίες της που μας χάρισαν τόσες ωραίες συναντήσεις, τόσο θαυμάσιες ομαδικές εκδηλώσεις, τόσες όμορφες αναμνήσεις… με το πάθος και την ικανότητα της να προλαβαίνει (έστω και με μικρή καθυστέρηση!) τα πάντα. Γιατι προτεραιότητα της Άντζελας ήταν καθένας από μας, ήμασταν όλοι μας - προτεραιότητα της ήταν η ίδια η Ζωή.
Άντζελα: ένα υπέροχο και αξιολάτρευτο πλάσμα - ένα Δώρο που προσφέρθηκε σε όλους μας αφειδώς και το χαρήκαμε!...
Δώρο, για το οποίο οφείλουμε κατ αρχήν, ένα θερμό Ευχαριστώ στους εξαιρετικούς γονείς της. Ήταν η μεγάλη Αγάπη
της γι' αυτή την οικογένεια που την ώθησε να οραματίζεται σαν Οικογένεια όλο
τον κόσμο: Ένα κόσμο αλληλέγγυο, μια τεράστια αγκαλιά για όλους χωρίς όρια και
αποκλεισμούς – ο κόσμος της Άντζελας.
Εκεί βρίσκεται και η ρίζα του ειλικρινούς θεωρητικού της ενδιαφέροντος
για την Συλλογική Κατοίκηση που την οδήγησε στις πρωτότυπες έρευνες της και στις
αξιόλογες εργασίες της, στα πλαίσια των μεταπτυχιακών της σπουδών.
Ας διαφυλάξουμε την μνήμη και το έργο της.
Και ας κάνουμε χώρο μέσα μας για να εγκαταστήσουμε κάτι από
την ικμάδα, την πληθωρικότητα και το κουράγιο της. …Να μοιραστούμε κάτι από το κέφι
και τον ενθουσιασμό της, κάτι από τις ελπίδες και τα όνειρα της.
Ας κρατηθούμε ενωμένοι, χωρίς να τσιγκουνευόμαστε τον ζωντανό
Χρόνο που μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλο.
Κι ας μην αφήσουμε να σβήσει από τ' αυτιά μας αυτή η αλέγκρα
φωνή που κάθε τόσο μας έλεγε:
Πάντα χαρούμενη, μουρίτσα μας…!
ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες στο Χαλάνδρι
Φιλοξενούμε υλικό μια δημοτικής αγωνιστικής παράταξης με την οποία μας συνδέουν πολλαπλοί δεσμοί. Πέρα από τους πολλούς συναδέλφους (και μέλη της συσπείρωσης) που κατεβαίνουν ή στηρίζουν το εν λόγω σχήμα, η πολιτική λογική της διαχρονικά σταθερής συνλειτουργίας και συνύπαρξης αγωνιστών από διάφορα ρεύματα της αριστεράς είναι ταυτόσημη και στις δύο παρατάξεις.
(από το προεκλογικό υλικό της “ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου”)
Πολλοί επικαλούνται την “ενότητα” στο κίνημα και στη δράση, όμως ελάχιστοι την πραγματοποιούν. Η “ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου” είναι ένα από τα λιγοστά αλλά ελπιδοφόρα παραδείγματα συνεύρεσης και συνύπαρξης διαφορετικών πολιτικών δυνάμεων, όχι μόνον από τον χώρο της Αριστεράς, το οποίο έχει κατακτήσει αυτή την ενότητα στην πράξη. Δεν πρόκειται για μια “ευκαιριακή σύγκλιση” για την συγκρότηση ενός ψηφοδελτίου μπροστά στη μάχη των δημοτικών εκλογών. Η “ΑντίΣΤαΣΗ” έρχεται από παλιά, έχει μια ζωή εικοσαετίας. Αυτή η ενότητα κατακτήθηκε με σιγά – σιγά μεσα από την συνύπαρξη σε σταθερή και μόνιμη βάση. Όλος αυτός ο κόσμος, εδώ και χρόνια, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες οργανώνει την κοινή δράση στην περιοχή Χαλανδρίου. Στην “ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου” δραστηριοποιούνται ενεργά, εκτός ένα μεγάλο κομμάτι ανένταχτων, δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, του ΣΧΕΔΙΟΥ Β', των οικολόγων πράσινων και του αντιεξουσιαστικού χώρου.
Περισσότερα για την “ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου”, εδώ:
ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου (Facebook)
ΑντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου (youtube)
Δήλωση μελών της συσπείρωσης, υποψηφίων με σχήματα της αντικαπιταλιστικής και ριζοσπαστικής αριστεράς στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 18/5/2014
ΓΙΑ ΜΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
To ματωμένο,
αλλά και θνησιγενές πρωτογενές πλεόνασμα δεν μπορεί να κρύψει ότι το
ελληνικό χρέος παραμένει μη εξυπηρετήσιμο. Έτσι το μέλλον επιφυλάσσει
για τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα περαιτέρω
φτωχοποίηση, εκμετάλλευση, διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα,
διάλυση της δημόσιας υγείας, παιδείας και πρόνοιας, ξεπούλημα της
δημόσιας περιουσίας και επιβάρυνση των περιβαλλοντικών όρων ζωής. Ακόμα
και η «ελάφρυνση» του χρέους που ευαγγελίζονται δεν θα κάνει τίποτε άλλο
παρά να φορτώσει κι άλλα βάρη στις ζωές των παιδιών και των εγγονιών
μας προσδένοντάς τα για δεκαετίες στις πολιτικές της λιτότητας.
Δυστυχώς δεν
φαίνεται στον πολιτικό ορίζοντα μια άμεση και πειστική διέξοδος από την
κρίση προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Η συσπείρωση όλων των αστικών
μερίδων πίσω από τη στρατηγική του μνημονίου, του ευρώ και της
εσωτερικής υποτίμησης δεν αφήνει περιθώρια για νέα κοινωνικά συμβόλαια. Oποιαδήποτε
προσπάθεια διαπραγμάτευσης εντός των ορίων που χαράζουν το ευρώ και οι
συνθήκες της ΕΕ θα οδηγήσει είτε στην ενσωμάτωση, είτε στην ήττα, ενώ
και η πολιτική του «ώριμου φρούτου» ενισχύει την απάθεια και τον
κατακερματισμό των αντιστάσεων. Και βέβαια τη λύση δεν την δίνουν
πρακτικές περιθωριοποίησης, ιδεολογικής καθαρότητας και αναμονής
καλύτερων ημερών. Μόνο η ένταση των αγώνων, η συνειδητοποίηση ότι η
δύναμη βρίσκεται στα χέρια του λαού, η ενιαιομετωπική κοινή δράση,
μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για μια άλλη ελπίδα. Αλλά για να βγει ο
κόσμος ξανά στο δρόμο του αγώνα πρέπει να πιστέψει ότι η πάλη του θα
έχει αποτέλεσμα. Χρειάζεται σήμερα ένα πρόγραμμα εργατικής διεξόδου από
την κρίση και ένα ενιαίο αριστερό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο που θα
προωθεί και ενισχύει αυτό το πρόγραμμα, αλλά και την κοινή δράση όλων
των δυνάμεων αντίστασης μέσα στους κοινωνικούς χώρους.
Ενα τέτοιο
πρόγραμμα οφείλει αναγκαστικά να έρθει σε συνολική αντιπαράθεση με τη
στρατηγική του συνόλου των αστικών μερίδων της χώρας μας και σε συνολική
αναδιάταξη των κοινωνικών όρων της σύγκρουσης: ανατροπή των μνημονίων,
των δανειακών συμβάσεων και της κυβέρνησης-στάση πληρωμών/διαγραφή του
χρέους-έξοδο από το ευρώ-εθνικοποιήσεις τραπεζών και στρατηγικών
επιχειρήσεων χωρίς αποζημίωση και με εργατικό έλεγχο, αναδιανομή του
κοινωνικού προϊόντος σε όφελος των λαϊκών στρωμάτων, πολιτικές
διασφάλισης του λαϊκού εισοδήματος (απαγορεύσεις κίνησης κεφαλαίου,
έλεγχος τιμών και αγοράς, βαριά φορολογία κεφαλαίου, μείωση παρασιτικής
κατανάλωσης, δημόσιος οικονομικός σχεδιασμός με γνώμονα τις λαϊκές
ανάγκες), διασφάλιση και επέκταση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και της
λαϊκής κυριαρχίας και φυσικά ρήξη και έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, στο
εσωτερικό της οποίας δεν χωράει ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Στη σημερινή
περίοδο της κρίσης και της κοινωνικής αποδιάρθρωσης, τα καθήκοντα των
αντικαπιταλιστικών δυνάμεων και των δυνάμεων της ανατρεπτικής
ριζοσπαστικής αριστεράς είναι πολύ πιο αναβαθμισμένα απ’ότι στο
παρελθόν. Δεν μπορούν πλέον να είναι απλώς η αριστερά της αριστεράς ούτε
αρκεί ο αδιαμφισβήτητος και αναγκαίος ριζοσπαστισμός τους. Πρέπει να
αφήσουν πίσω λογικές σεκταρισμού, στείρου βερμπαλισμού και ηγεμονισμού
που μας ταλάνισαν για δεκαετίες και να μπουν στην πρωτοπορία για τη
συγκρότηση μιας άλλης αριστεράς που θα βοηθήσει το λαό να αποτινάξει τα
δεσμά του μνημονιακού μονόδρομου. Ενας αντικαπιταλιστικός πόλος πρέπει
αφενός μεν να καταφέρνει με δημοκρατικό τρόπο και από τα κάτω να
ανασυνθέτει τις ιδεολογικοπολιτικές διαφορές των αντικαπιταλιστικών
δυνάμεων και αφετέρου, κυρίως, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες
ενιαιομετωπικής κοινής δράσης στο κίνημα και σύναψης πολιτικών συμμαχιών
προκειμένου να συγκροτηθεί ένα αριστερό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο στη
βάση του αναγκαίου σήμερα προγράμματος διεξόδου από την κρίση.