▼
Σάββατο 4 Μαΐου 2013
Οι τύποι με τις κελεμπίες και το νέο Χωροταξικό...
Αναδημοσίευση από το Ποντίκι
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν στους Αμπελοκήπους. Τόσο περίεργα, που
δυσκολευόμαστε να τα πιστέψουμε. Όπως λένε, μόλις πέσει ο ήλιος και το
σκοτάδι ρίξει το πέπλο του, στην οδό Αμαλιάδος 17, όπου βρίσκεται το
ΥΠΕΚΑ, οι περίοικοι βλέπουν, το τελευταίο διάστημα, να κυκλοφορούν
διάφοροι τύποι με άσπρες κελεμπίες.
Η ιστορία έχει αποκτήσει διαστάσεις αστικού μύθου, αφού όχι μόνον οι
γείτονες του υπουργού αναπληρωτή Σταύρου Καλαφάτη, αλλά και εργαζόμενοι
στο υπουργείο είναι πεπεισμένοι ότι τα βράδια κόβουν βόλτες στους
διαδρόμους Καταριανοί κρατώντας ντοσιέ με απαιτήσεις.
Όσοι έχουν πειστεί για την παρουσία των κελεμπιοφόρων, επιμένουν ότι από τότε που η κυβέρνηση άρχισε τις υποκλίσεις στον εμίρη του Κατάρ ο σεΐχης Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ Θανί τους έγινε κακό σπυρί και δύσκολα θα ξεμπερδέψουν. Γι’ αυτό και έχουν αρχίσει να σβήνουν και να ξαναγράφουν το Χωροταξικό για τον Τουρισμό ερήμην των επιστημόνων των αρμόδιων υπηρεσιών, οι οποίοι μαθαίνουν τα νέα από τις ειδήσεις, εάν και όποτε βγουν.
Το «Π» έχει στη διάθεσή του τη νέα εκδοχή του Χωροταξικού για τον Τουρισμό, για το οποίο οι πληροφορίες λένε ότι θα ξαναβγεί σε διαβούλευση μετά το Πάσχα. Και πρόκειται για το ειδικό πλαίσιο που είχε βγει στη διαβούλευση τον περασμένο Μάρτιο και λίγους μήνες μετά, τον Δεκέμβριο του 2012, παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό αναπληρωτή ΠΕΚΑ Σταύρο Καλαφάτη.
Οι δύο υπουργοί τότε, είχαν παρουσιάσει το Χωροταξικό ως πανάκεια για τη νόσο της ανάπτυξης και είχαν υποστηρίξει ότι στοχεύουν «στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον τουριστικό κλάδο, η οποία μπορεί να αποδειχθεί πρωτοπόρος στην επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας, αλλά και στην τουριστική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου».
Τι άλλαξε λίγους μήνες μετά και το ειδικό πλαίσιο το έφαγε η μαρμάγκα; Το είδε η «επιχειρηματικότητα» και έκοψε λάσπη; Και γιατί κάποιοι «εξωσχολικοί», όπως λένε χαριτολογώντας εργαζόμενοι στο ΥΠΕΚΑ, το σβήνουν και το ξαναγράφουν; Με υποδείξεις ποιων και γιατί; Μήπως δόθηκαν στον σεΐχη – ή σε άλλους, τύπου σεΐχηδων, επίδοξους επενδυτές – υποσχέσεις για να κτίσει στην Οξιά, ενώ ακόμα και οι γίδες του νησιού γνωρίζουν ότι μπορεί να χτίσει μόλις μια μικρή αγροτική κατοικία επιφάνειας μέχρι 80 τ.μ. και αποθήκες για να φυλάει τα αγροτικά του εργαλεία επιφάνειας μέχρι 50 τ.μ.;
Ρωτάμε μήπως… Μήπως ξέρουν κάτι περισσότερο Σαμαράς και Μυταράκης; Μήπως κάποιοι, προκειμένου να καλοπιάσουν τον σεΐχη, την έκαναν την αβαρία;
Νατούρα να φύγουμε…
Όσοι έχουν πειστεί για την παρουσία των κελεμπιοφόρων, επιμένουν ότι από τότε που η κυβέρνηση άρχισε τις υποκλίσεις στον εμίρη του Κατάρ ο σεΐχης Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ Θανί τους έγινε κακό σπυρί και δύσκολα θα ξεμπερδέψουν. Γι’ αυτό και έχουν αρχίσει να σβήνουν και να ξαναγράφουν το Χωροταξικό για τον Τουρισμό ερήμην των επιστημόνων των αρμόδιων υπηρεσιών, οι οποίοι μαθαίνουν τα νέα από τις ειδήσεις, εάν και όποτε βγουν.
Το «Π» έχει στη διάθεσή του τη νέα εκδοχή του Χωροταξικού για τον Τουρισμό, για το οποίο οι πληροφορίες λένε ότι θα ξαναβγεί σε διαβούλευση μετά το Πάσχα. Και πρόκειται για το ειδικό πλαίσιο που είχε βγει στη διαβούλευση τον περασμένο Μάρτιο και λίγους μήνες μετά, τον Δεκέμβριο του 2012, παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό αναπληρωτή ΠΕΚΑ Σταύρο Καλαφάτη.
Οι δύο υπουργοί τότε, είχαν παρουσιάσει το Χωροταξικό ως πανάκεια για τη νόσο της ανάπτυξης και είχαν υποστηρίξει ότι στοχεύουν «στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον τουριστικό κλάδο, η οποία μπορεί να αποδειχθεί πρωτοπόρος στην επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας, αλλά και στην τουριστική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου».
Τι άλλαξε λίγους μήνες μετά και το ειδικό πλαίσιο το έφαγε η μαρμάγκα; Το είδε η «επιχειρηματικότητα» και έκοψε λάσπη; Και γιατί κάποιοι «εξωσχολικοί», όπως λένε χαριτολογώντας εργαζόμενοι στο ΥΠΕΚΑ, το σβήνουν και το ξαναγράφουν; Με υποδείξεις ποιων και γιατί; Μήπως δόθηκαν στον σεΐχη – ή σε άλλους, τύπου σεΐχηδων, επίδοξους επενδυτές – υποσχέσεις για να κτίσει στην Οξιά, ενώ ακόμα και οι γίδες του νησιού γνωρίζουν ότι μπορεί να χτίσει μόλις μια μικρή αγροτική κατοικία επιφάνειας μέχρι 80 τ.μ. και αποθήκες για να φυλάει τα αγροτικά του εργαλεία επιφάνειας μέχρι 50 τ.μ.;
Ρωτάμε μήπως… Μήπως ξέρουν κάτι περισσότερο Σαμαράς και Μυταράκης; Μήπως κάποιοι, προκειμένου να καλοπιάσουν τον σεΐχη, την έκαναν την αβαρία;
Νατούρα να φύγουμε…
Παρασκευή 3 Μαΐου 2013
Επίορκοι και απολύσιμοι
Του Δ. Μπελαντή από το ReNoteBook
Οι υποσχέσεις για μια γρήγορη εκκαθάριση και εξορθολογισμό του Δημοσίου
παρουσιάζουν σημαντικότατη καθυστέρηση στην υλοποίησή τους. Και, ιδίως,
δεν διασαφηνίζεται ακόμη η ακριβής νομική διαδικασία για την ποιοτική
ενίσχυση του Δημοσίου, ώστε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και
οι απαράδεκτες νομικές τυπολατρίες, που έχουν τεθεί ακριβώς για να
διασώζουν τους επιόρκους. Όπως έλεγε και κάποιος κομμουνιστής παλαιότερα
–να που κι οι κομμουνιστές λένε πού και πού και κάτι σωστό-, κάθε σπίτι
καθαρίζει πετώντας κάθε βράδυ τα σκουπίδια του. Το κράτος μας όμως ;
Είναι μεγάλο ευτύχημα το γεγονός ότι ορισμένα παραδοσιακά κόμματα εξουσίας, όπως ιδίως η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, κατανόησαν –με καθυστέρηση δεκαετιών θα προσθέταμε– το τεράστιο σφάλμα τους να στηρίζουν την λεγόμενη «μονιμότητα» των δημοσίων υπαλλήλων και την δήθεν συνταγματική της κατοχύρωση, υπό την διαρκή πίεση των πελατών τους. Τι βγήκε από αυτό; Και για να αποδομήσουμε το επιχείρημα ότι η μονιμότητα προστάτευε το κράτος από την –συχνά δημιουργική– ανασύνθεση των υπαλλήλων μετά από κάθε βουλευτική εκλογή (Τρικούπης), θα θυμίσουμε ότι σήμερα ο κομματισμός δεν λειτουργεί βάσει της περιοδικής εναλλαγής των υπαλλήλων (κατάσταση που έθετε και κάποια εχέγγυα ανασφάλειας στους υπαλλήλους, κάνοντάς τους πιο φιλότιμους), αλλά βάσει του ισόβιου συμβολαίου κομματικών μηχανισμών και υπαλλήλων. Ναι, λοιπόν! Αυτό το ισόβιο συμβόλαιο επέβαλε την αδιαφορία, τη νωθρότητα, την έλλειψη ηθικού και υλικού κινήτρου και την παντελή απουσία αξιολόγησης. Ιδίως αυτή η απουσία αξιολόγησης ευνόησε επί δεκαετίες την μετριοκρατία (ή και ουτιδανοκρατία!) και τον πιο εκμαυλισμένο κομματισμό.
Για να έλθουμε, όμως, ειδικότερα στους επιόρκους. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ως «επίορκοι» οφείλουν να αντιμετωπίζονται μόνο όσοι διαπράττουν σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα. Αγνοούν έτσι την σωτήρια ρύθμιση του ν. 4093/2012, βάσει της οποίας προβλέπεται η θέση σε αργία με μόνη την ύπαρξη πειθαρχικής ή ποινικής δίωξης. Αγνοούν, ακόμη, ότι πολλά πειθαρχικά αδικήματα, τα οποία εμφανίζονται ως «ελαφρά», αν και είναι βαρύτατα –χαρακτηριστικό παράδειγμα η «χαρακτηριστικώς ανάξια ή αναξιοπρεπής διαγωγή» των άρθρων 107 και 109 Υπαλληλικού Κώδικα– μπορεί να σημαίνουν μια συστηματική απαξίωση και υποτίμηση είτε των προϊσταμένων είτε του κοινού. Άρα, η έμφαση στην παραδειγματική της τιμώρηση ενισχύει την δημόσια υπηρεσία και την εύρυθμη λειτουργία της. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς και γιατί μια δύναμη που καμώνεται ότι υπηρετεί την ανάπτυξη και το δημόσιο συμφέρον, ότι νοιάζεται για την δημόσια υπηρεσία –όπως η επάρατη Αριστερά– έρχεται τώρα να υπερασπισθεί την αναξιοπρέπεια, την επιθετικότητα, την ιδιομορφία, την τεμπελιά και την αδιαφορία πολλών δημοσίων υπαλλήλων -οι οποίοι και μπορούν (και θα έπρεπε!) να χειρίζονται πολύ περισσότερες υποθέσεις, σε πολύ στενότερα χρονικά περιθώρια. Υπάρχουν διεθνή παραγωγικά και εργασιακά στάνταρντς (εκθέσεις ΟΟΣΑ, Doing Business κλπ) που δείχνουν πώς θα λειτουργούσε η διοίκηση ως ένα παραγωγικό και φιλοεπενδυτικό εργαλείο. Προφανώς, το πολιτικό κόστος και η πολιτική ωφέλεια, ο συναγελασμός με τους άκαπνους εργασιακά συνδικαλιστές, μετρούν πολύ περισσότερο από τις υποτιθέμενες αρχές της Αριστεράς.
Είναι μεγάλο ευτύχημα το γεγονός ότι ορισμένα παραδοσιακά κόμματα εξουσίας, όπως ιδίως η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, κατανόησαν –με καθυστέρηση δεκαετιών θα προσθέταμε– το τεράστιο σφάλμα τους να στηρίζουν την λεγόμενη «μονιμότητα» των δημοσίων υπαλλήλων και την δήθεν συνταγματική της κατοχύρωση, υπό την διαρκή πίεση των πελατών τους. Τι βγήκε από αυτό; Και για να αποδομήσουμε το επιχείρημα ότι η μονιμότητα προστάτευε το κράτος από την –συχνά δημιουργική– ανασύνθεση των υπαλλήλων μετά από κάθε βουλευτική εκλογή (Τρικούπης), θα θυμίσουμε ότι σήμερα ο κομματισμός δεν λειτουργεί βάσει της περιοδικής εναλλαγής των υπαλλήλων (κατάσταση που έθετε και κάποια εχέγγυα ανασφάλειας στους υπαλλήλους, κάνοντάς τους πιο φιλότιμους), αλλά βάσει του ισόβιου συμβολαίου κομματικών μηχανισμών και υπαλλήλων. Ναι, λοιπόν! Αυτό το ισόβιο συμβόλαιο επέβαλε την αδιαφορία, τη νωθρότητα, την έλλειψη ηθικού και υλικού κινήτρου και την παντελή απουσία αξιολόγησης. Ιδίως αυτή η απουσία αξιολόγησης ευνόησε επί δεκαετίες την μετριοκρατία (ή και ουτιδανοκρατία!) και τον πιο εκμαυλισμένο κομματισμό.
Για να έλθουμε, όμως, ειδικότερα στους επιόρκους. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ως «επίορκοι» οφείλουν να αντιμετωπίζονται μόνο όσοι διαπράττουν σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα. Αγνοούν έτσι την σωτήρια ρύθμιση του ν. 4093/2012, βάσει της οποίας προβλέπεται η θέση σε αργία με μόνη την ύπαρξη πειθαρχικής ή ποινικής δίωξης. Αγνοούν, ακόμη, ότι πολλά πειθαρχικά αδικήματα, τα οποία εμφανίζονται ως «ελαφρά», αν και είναι βαρύτατα –χαρακτηριστικό παράδειγμα η «χαρακτηριστικώς ανάξια ή αναξιοπρεπής διαγωγή» των άρθρων 107 και 109 Υπαλληλικού Κώδικα– μπορεί να σημαίνουν μια συστηματική απαξίωση και υποτίμηση είτε των προϊσταμένων είτε του κοινού. Άρα, η έμφαση στην παραδειγματική της τιμώρηση ενισχύει την δημόσια υπηρεσία και την εύρυθμη λειτουργία της. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς και γιατί μια δύναμη που καμώνεται ότι υπηρετεί την ανάπτυξη και το δημόσιο συμφέρον, ότι νοιάζεται για την δημόσια υπηρεσία –όπως η επάρατη Αριστερά– έρχεται τώρα να υπερασπισθεί την αναξιοπρέπεια, την επιθετικότητα, την ιδιομορφία, την τεμπελιά και την αδιαφορία πολλών δημοσίων υπαλλήλων -οι οποίοι και μπορούν (και θα έπρεπε!) να χειρίζονται πολύ περισσότερες υποθέσεις, σε πολύ στενότερα χρονικά περιθώρια. Υπάρχουν διεθνή παραγωγικά και εργασιακά στάνταρντς (εκθέσεις ΟΟΣΑ, Doing Business κλπ) που δείχνουν πώς θα λειτουργούσε η διοίκηση ως ένα παραγωγικό και φιλοεπενδυτικό εργαλείο. Προφανώς, το πολιτικό κόστος και η πολιτική ωφέλεια, ο συναγελασμός με τους άκαπνους εργασιακά συνδικαλιστές, μετρούν πολύ περισσότερο από τις υποτιθέμενες αρχές της Αριστεράς.
Ανακοίνωση των Παρεμβάσεων για τη στάση των παρατάξεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
ΑΘΗΝΑ
1/5/2013
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ
ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΟ
ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Σ’ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΤΙΓΜΗ
1.
ΔΑΚΕ. Δύσκολος ρόλος αυτός του κυβερνητικού συνδικαλιστή…
Η
ΔΑΚΕ με σημερινή
ανακοίνωσή της αναρωτιέται, δήθεν αθώα, «ποιος φοβάται τις κάλπες»! Από
τη μια
υποτίθεται ότι προτείνει απεργία στις εξετάσεις [δεν είναι δυνατόν να
βγεις
σήμερα ανοιχτά υπερασπιστής των κυβερνητικών πολιτικών της Τροϊκανής
κυβέρνησης
που κατεδαφίζει τη δημόσια εκπαίδευση γιατί θα οδηγηθείς σε απόλυτη
απομόνωση
από τους εκπαιδευτικούς και θα έχεις την τύχη της ΠΑΣΚ που
καταποντίζεται], κι από την άλλη
λειτουργεί ως οδόφραγμα στις αγωνιστικές
κινητοποιήσεις των καθηγητών, θέτοντας ζήτημα ψηφοφορίας μέσω κάλπης.
Πρώτα
πρότεινε κάλπες στα σχολεία, γρήγορα υπαναχώρησε κατανοώντας ότι αυτό
είναι ανέφικτο και ότι εμφανώς ακύρωνε την πρόταση για απεργία λόγω
των
στενών χρονικών περιθωρίων που υπάρχουν, στη συνέχεια ζήτησε κάλπες
στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ
ανοιχτές όλη μέρα! Ποια είναι η δικαιολογία για μια τέτοια διαδικασία;
Το ότι
έτσι θα ψηφίσουν πολλοί και θα έχει μεγαλύτερη νομιμοποίηση η απόφαση.
Ότι
δηλαδή δεν θα είναι απόφαση από ΔΣ ή από ισχνές μειοψηφίες. Προβάλλοντας
το
αυτονόητο, την ανάγκη μαζικής
συμμετοχής, προωθεί υπογείως την κυβερνητική προσπάθεια για αντιδραστική
παρέμβαση στο συνδικαλισμό, προωθώντας την «αυτοσυμόρφωση» του
κινήματος σ’ αυτά τα σχέδια
[είναι κοινό μυστικό ότι τα αστικά επιτελεία θα επιδιώξουν και αλλαγή
προς το
αντιδραστικότερο του ν. 1264].
Στην
πραγματικότητα η ίδια πρότασή της
αναιρεί το λόγο που προφασίζεται. Γιατί, η όποια απόφαση βγει, για να έχει
πραγματική δυναμική, πρέπει να είναι ώριμη απόφαση μετά από διεξοδική συζήτηση και
γόνιμο διάλογο εντός της γενικής συνέλευσης, όπου δίνεται η δυνατότητα να
ακουστούν όλες οι απόψεις. Τέτοιες αποφάσεις δεν μπορεί να λαμβάνονται με απόντες
τους εργαζόμενους από τη συζήτηση και
την ενημέρωση [εκτός αν προκρίνουμε την «ενημέρωση» από τους Ευαγγελάτους, Πρωτοσάλτεκια, Πρετεντέρηδες και
σία]. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύει πραγματικά η ΔΑΚΕ ότι μπορεί να
προχωρήσουμε σε σύγκρουση ανάλογη με την επίθεση που δεχόμαστε, με τους
καθηγητές να μην επιθυμούν τη συμμετοχή τους στις Γ.Σ., αλλά να προκρίνουν απλά την
δημοψηφισματική ψηφοφορία. χωρίς να
ξέρουν τι ζητάνε, γιατί το ζητάνε ή ακόμη και πως το ζητάνε.
Στην ουσία
τέτοιες προτάσεις κρατούν τους εργαζόμενους μακριά από τις συλλογικές διαδικασίες
και τη ζύμωση, που θα καταδείξει τους υπεύθυνους αυτών των πολιτικών, σε μια
υγειονομική ζώνη μακριά από τις ζωντανές διεργασίες της κοινωνίας. Αν δεν έχουν
κατανοήσει οι καθηγητές την αναγκαιότητα του αγώνα γιατί να έρθουν απλά να
ρίξουν ένα χαρτάκι, ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Αυτό είναι που θα βοηθήσει στη μαζικοποίηση των
συνελεύσεων; Και αν αποφασιστεί η απεργία, αυτό θα γίνεται κάθε Παρασκευή στις
γενικές συνελεύσεις που προβλέπονται για την επικύρωση της συνέχισης της
απεργίας;
Όλη η
προσπάθεια της ΔΑΚΕ μοιάζει να αποσκοπεί στο να κρατήσει τον κόσμο που νομίζει
ότι επηρεάζει μακριά από τις συνδικαλιστικές και πολιτικές διεργασίες που θα
προκύψουν. Μήπως πρόκειται, επίσης, και για μια προέκταση της λογική, που αποτυπώθηκε
στην τελευταία της αφίσα για το 16ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, περί
«εθνομηδενισμού της αριστεράς»;
Η πρόταση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων προς τον κλάδο
εκφράστηκε εξ’ αρχής με την απαίτηση να ληφθεί η απόφαση με αυξημένη συμμετοχή και καλέσαμε όλες
τις δυνάμεις να κινητοποιήσουν τους
καθηγητές ώστε να πάρουν μέρος μαζικά
στις Γ.Σ. Πάντα υποστηρίζουμε ότι η λειτουργία των συνδικάτων έχει νόημα
και αποκτά δύναμη από τη φυσική παρουσία των μελών τους. Καμιά εγγύηση δεν
προσφέρει η αποχή των εργαζομένων, ούτε ο ρόλος τους ως υποκείμενα δημοψηφισμάτων
χωρίς συζήτηση.
Στη
συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, η κυβέρνηση [στο βασικό εκφραστή της οποίας,
τη ΝΔ, πρόσκειται η ΔΑΚΕ] δεν άφησε ούτε το ελάχιστο περιθώριο στους
εκπαιδευτικούς να συζητήσουν για τις
καταστροφικές επιλογές της. Και έρχεται η ΔΑΚΕ να τη διευκολύνει ώστε να μην
υπάρξει κανένας διάλογος, ούτε καν εσωτερικός στον κλάδο, θεωρώντας τους
καθηγητές κομματικά υποκινούμενους, ικανούς να λένε μόνο ΝΑΙ ή ΟΧΙ και όχι να συμμετέχουν στη συνδιαμόρφωση
των αποφάσεων του κλάδου.
Παρ’ όλα αυτά
οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις, επειδή είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει εισήγηση
του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις γενικές συνελεύσεις, δέχτηκαν να μπει η αναφορά στη
δυνατότητα των ΓΣ να προχωρήσουν σε μυστική ψηφοφορία, κατά την κρίση τους.
Έτσι κι αλλιώς, ό,τι κι αν εισηγηθεί η ΟΛΜΕ, ουσιαστικά και καταστατικά οι ΕΛΜΕ αποφασίζουν.
Ας αφήσει,
λοιπόν, η ηγεσία της ΔΑΚΕ τους τακτικισμούς κι ας ψηφίσει την πρόταση των Αγωνιστικών
Παρεμβάσεων για απεργία [που, ας σημειωθεί, έχει κατατεθεί δημόσια και
εσωτερικά από την Πέμπτη 25/4]. Ας βοηθήσει να έρθουν όσο το δυνατόν
περισσότεροι συνάδελφοι στις γενικές συνελεύσεις, ας πλαισιώσουν τα μέλη της τις
απεργιακές επιτροπές για την καλύτερη οργάνωση του αγώνα. Δεν βοηθάνε τον αγώνα
των καθηγητών καθυστερώντας κατά 10 μέρες τη λήψη της απόφασης, αν πραγματικά
ενδιαφέρονται όπως λένε γι’ αυτόν. Χιλιάδες καθηγητές περιμένουν με αγωνία την
πρόταση της ΟΛΜΕ για άμεση δράση.
Οι Παρεμβάσεις, έτσι κι αλλιώς,
θα επιδιώξουν με κάθε τρόπο τη σύγκλιση ΓΣ σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας με την
πρότασή τους για ΑΠΕΡΓΊΑ από 17/5. Δεν
πάει άλλο. Η μάχη πρέπει να δοθεί τώρα!
2.
ΠΑΜΕ. «Επαναστατικές» υπεκφυγές και… υπηρεσίες
Πέμπτη 2 Μαΐου 2013
Παρουσίαση στοιχείων οικονομικής κατάστασης ΤΣΜΕΔΕ
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
|
Σύνολο Ασφαλισμένων |
105.375
|
106.666
|
109.285
|
111.023
|
Ελεύθεροι Επαγγελματίες |
67.427
|
70.054
|
72.169
|
|
Ποσοστό |
63,21%
|
64,10%
|
65,00%
|
|
Αναμενόμενες Εισπράξεις |
243.550.869
|
252.846.171
|
260.816.452
|
|
Μέση Ετήσια Εισφορά ανά Ασφαλ. |
3.612
|
3.609
|
3.614
|
|
Τελικές Εισπράξεις |
157.662.253
|
150.305.814
|
133.325.829
|
|
Ποσοστό Εισπραχθέντων |
64,73%
|
59,45%
|
51,12%
|
|
Μισθωτοί |
39.239
|
39.231
|
38.854
|
|
Ποσοστό |
36,79%
|
35,90%
|
35,00%
|
|
Αναμενόμενες Εισπράξεις |
433.027.253
|
455.010.771
|
430.814.126
|
|
Μέση Ετήσια Εισφορά ανά Ασφαλ |
11.036
|
11.598
|
11.088
|
|
Τελικές Εισπράξεις |
313.568.424
|
322.262.032
|
307.623.965
|
|
Ποσοστό Εισπραχθέντων |
72,41%
|
70,83%
|
71,41%
|
|
Πλήθος Νεοεισερχόμενων |
4.428
|
4.293
|
3.478
|
2.113
|
Πλήθος Νέων Συνταξιούχων |
1.858
|
2.246
|
2.048
|
2.689
|
Αναλογία |
2,38
|
1,91
|
1,70
|
0,79
|
Σύνολο Συνταξιούχων |
16.900
|
18.586
|
19.572
|
21.857
|
Αναλογία |
6,24
|
5,74
|
5,58
|
5,08
|
Δαπάνη για Συντάξεις |
346.888.036
|
327.224.171
|
345.346.473
|
393.037.696
|
Έσοδα από Πόρους |
114.545.131
|
88.076.396
|
54.259.190
|
46.935.733
|
Εκδοθέντα Ειδοποιητήρια |
66.109
|
68.489
|
69.818
|
|
Πλήθος Ανεξόφλητων |
17.845
|
22.351
|
27.943
|
|
Ποσοστό Ανεξόφλητων |
26,99%
|
32,63%
|
40,02%
|
|
Εργοδότες που δεν πλήρωσαν |
1.804
|
3.827
|
3.778
|
|
Σύνολο Αναμενόμενων Εσόδων |
764.654.518
|
762.116.132
|
738.566.311
|
|
Εισπράξεις από Παρελθόντα Έτη | ||||
Κρατική Συμμετοχή | ||||
Σύνολο Εισπραχθέντων Εσόδων |
559.307.073
|
526.827.036
|
487.885.527
|
|
Δαπάνη για ΚΥΤ | ||||
Σύνολο Δαπάνης |
327.224.171
|
345.346.473
|
393.037.696
|
|
Ετήσιο Πλεόνασμα |
232.082.902
|
181.480.563
|
94.847.831
|
Ο
παραπάνω πίνακας συντάχθηκε κατόπιν
λήψης στοιχείων από το ΤΣΜΕΔΕ, μέσω της
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και αποτυπώνει την τραγική
κατάσταση στην οποία βρίσκονται τόσο
οι ασφαλισμένοι του Ταμείου, όσο και το
ίδιο. Τα παραπάνω
στοιχεία – μερικά και ελλειπή δυστυχώς
– δεν αποτυπώνουν τις συντριπτικές
επιπτώσεις των πρόσφατων ληστρικών
αυξήσεων, τις
οποίες και παλεύουμε να ανατρέψουμε,
ούτε αυτές που έχουν να κάνουν με την
εξέλιξη των αποθεματικών του Ταμείου
(κλοπή μέσω του «κουρέματος» ομολόγων
μέσω PSI,
οφειλές κράτους λόγω μη καταβολής της
κρατικής συμμετοχής). Τα ελλειπή αυτά
στοιχεία πρέπει να συμπληρωθούν και
κάθε βοήθεια σε αυτό είναι ευπρόσδεκτη.
Δείχνουν
καθαρά τις επιπτώσεις όλων των
αντιασφαλιστικών νόμων (και κυρίως του
Ν3518/2006) στο ύψος των ασφαλιστικών
εισφορών, αλλά και τις συντριπτικές
επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών
πάνω στους εργαζόμενους συναδέλφους.
Παραθέτω
κάποιες επισημάνσεις προς συζήτηση –
διερεύνηση:
Αντισυνταγματική έκρινε το ΣτΕ την τακτοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς
Αναδημοσίευση από Καθημερινή. | |||
Στον «αέρα» εκατοντάδες χιλιάδες αυθαίρετα, για τα οποία προβλεπόταν το «πάγωμα» της κατεδάφισής τους για 30 χρόνια | |||
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε διάσκεψη,
κεκλεισμένων των θυρών, έκρινε σύμφωνα με πληροφορίες, αντισυνταγματική
την τακτοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς με «πάγωμα» της κατεδάφισής
τους για 30 χρόνια (αφού καταβληθεί το σχετικό πρόστιμο), όπως επίσης
έκρινε αντισυνταγματικό στο σύνολό του το νόμο 4014/2011 για την
περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, την δημιουργία του
«Πράσινου Ταμείου», κ.λπ.
Όπως τόνιζαν νομικοί κύκλοι η απόφαση
αυτή του ΣτΕ δημιουργεί αδιέξοδο σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που
τακτοποίησαν τα αυθαίρετά τους, ενώ διαιωνίζει το πρόβλημα των
αυθαιρέτων, καθώς η Πολιτεία δεν εκφράζει τη βούληση να συμμορφωθεί στις
αποφάσεις του ΣτΕ. Επίσης, προκαλείται αναστάτωση λόγω των χιλιάδων
περιπτώσεων μεταβιβάσεως ακινήτων και συμβολαιογραφικών πράξεων που
έγιναν την τελευταία διετία, ενώ την ίδια στιγμή προκαλούνται τεράστια
ερωτηματικά στους πολίτες οι οποίοι εντάχθηκαν στις σχετικές ρυθμίσεις
του νόμου καταβάλλοντας αξιόλογα χρηματικά ποσά για την νομιμοποίηση των
αυθαιρέτων τους. Εξάλλου, γεννώνται ερωτηματικά για το εάν θα
επιστραφούν τα ποσά που έχουν καταβληθεί για την νομιμοποίηση αυθαιρέτων
ή θα βρεθεί άλλης μορφής λύση. Μάλιστα, προσέθεταν οι ίδιοι κύκλοι ότι
πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι έχουν καταβληθεί και αμοιβές σε μηχανικούς οι
οποίοι επωμισθήκαν το μεγάλο βάρος διευθέτησης της νομιμοποίησης.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι άμεση η νομοθετική παρέμβαση
του υπουργείου Περιβάλλοντος, προσέθεταν οι ίδιοι κύκλοι.
Να
σημειωθεί ότι και κατά το πρόσφατο παρελθόν η Ολομέλεια του Συμβουλίου
της Επικρατείας έχει κρίνει αντισυνταγματική την παλαιότερη προσπάθεια
(παλαιό νομοθετικό πλαίσιο) νομιμοποίησης των αυθαιρέτων.
Ειδικότερα,
η Ολομέλεια των συμβούλων της Επικρατείας (πρόεδρος ο Κ. Μενουδάκος και
εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου) στην εν
λόγω διάσκεψη έκριναν κατά πλειοψηφία ότι ο Ν. 4014/2011 είναι αντίθετος
στο άρθρο 24 παράγραφος 2 του Συντάγματος που προστατεύει το
περιβάλλον, τον ορθολογικό πολεοδομικό σχεδιασμό, το οικιστικό
περιβάλλον, κ.λπ.
Συγκεκριμένα, οι δικαστές έκριναν ότι ο επίμαχος
νόμος του 2011 παραβιάζει ευθέως το άρθρο 24 του Συντάγματος και δεν
δέχθηκαν κανέναν άλλο ισχυρισμό όσων είχαν προσφύγει στο ΣτΕ κατά της
τακτοποίησης των αυθαιρέτων, κ.λπ. Επίσης, δεν δέχθηκαν ότι λόγοι
δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την επιβάρυνση -του ήδη κατά πολύ
επιβαρυμένου- οικιστικού περιβάλλοντος και έκαναν δεκτές τις σχετικές
αιτήσεις ακυρώσεως.
Οι θέσεις της εισηγήτριας για τα αυθαίρετα του 2011
Κατά
την συζήτηση των προσφυγών (Χαρίκλειας Θεοδωρίδη, Αθ. Μιχελή και Π.
Θεοδωρόπουλου) ενώπιον της Ολομέλεια του ΣτΕ στις 14 Φεβρουαρίου 2012,
κατά του νόμου του 2011 για τα αυθαίρετα, η κυρία Σακελλαροπούλου είχε
αναφερθεί στην νομολογία του δικαστηρίου της τελευταίας 3ετίας
(παλαιότερες αποφάσεις) που είχαν κρίνει ότι η συνταγματική ανοχή
απέναντι στα αυθαίρετα εξαντλήθηκε με τον Ν. 1337/1983 και ότι δεν είναι
δυνατή η αποφυγή κατεδάφισης για τα αυθαίρετα «νέας γενιάς», δηλαδή όσα
κτίστηκαν μετά τις 31.1.1983. Επίσης, η εισηγήτρια είχε αναφερθεί στο
περιεχόμενο του επίμαχου Ν. 4014/2011, που μεταξύ των άλλων, προβλέπει,
ότι αναστέλλεται για 30 χρόνια η επιβολή κυρώσεων και κατεδάφισης
αυθαιρέτων (περιλαμβανομένων και των ημιυπαίθριων χώρων) μετά την
καταβολή του σχετικού προστίμου (το ύψος του οποίου καθορίζεται ανάλογα
με την κατηγορία στην οποία θα υπαχθεί η πολεοδομική παράβαση), ενώ
ορίζεται ότι το ειδικό πρόστιμό που θα καταβληθεί θα αποδίδεται στο
«Πράσινο Ταμείο». Μάλιστα, είχε επισημάνει η εισηγήτρια ότι δόθηκαν
αλλεπάλληλες παρατάσεις για την υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής των
αυθαιρέτων στον επίμαχο νόμο, όπως είχαν επίσης δοθεί και παρατάσεις για
τις καταθέσεις των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Επιπρόσθετα, η
κυρία Σακελλαροπούλου τον περασμένο Φεβρουάριο ενώπιον του ακροατηρίου
είχε θέσει το ερώτημα «εάν η αντιμετώπιση της οξύτατης δημοσιονομικής
κρίσης την οποία διέρχεται η χώρα, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη και
διαχρονική μορφή που έχει λάβει η αυθαίρετη δόμηση, μετά την πάροδο 30
περίπου ετών από τη θέσπιση του Ν. 1337/1983 και την πρόβλεψη
παρεμβάσεων πολεοδομικής εξισορρόπησης με διάθεση τμήματος των εσόδων,
συνιστούν ή όχι εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, που θα
μπορούσαν να δικαιολογήσουν αφενός την απόκλιση από τις συνταγματικές
αρχές του κράτους δικαίου και της ισότητας των πολιτών έναντι του νόμου
και αφετέρου αν θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την επιβάρυνση του
φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, αλλά και τη διαφοροποίηση της
πάγιας νομολογίας του ΣτΕ ως προς την αυθαίρετη δόμηση».
Προμήνυμα του ΣτΕ για αντισυνταγματικότητα του Ν. 4014/2011
|
Δελτίο Τύπου της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών
30.4.2013
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Σύμφωνα
με τη χθεσινή (29.4.13) απόφαση του ΔΣ/ΕΤΑΑ,
αναστέλλεται η εφαρμογή των ληστρικών
αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές
των μηχανικών (μέχρι την έκδοση
σχετικής απόφασης από το ΣτΕ) και θα
σταλούν νέα ειδοποιητήρια ασφαλιστικών
εισφορών, με τιμές υπολογισμένες προ
του ν.3986/11. Παράλληλα παρατείνεται η
προθεσμία πληρωμής των ασφαλιστικών
εισφορών του τρέχοντος εξαμήνου για
όλους τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ
από τις 30.4.13 στις 30.6.13, που σημαίνει ότι
δε θα υπάρχουν προσαυξήσεις για αυτή
την περίοδο.
Η
εξέλιξη αυτή αποτελεί μια μικρή νίκη
των εκατοντάδων αγωνιζόμενων μηχανικών
που κινητοποιήθηκαν με δυναμισμό και
αποφασιστικότητα επί 3 μήνες, επιφέροντας
την αλλαγή στάσης των εκπροσώπων των
συνασφαλισμένων φορέων στο ΕΤΑΑ, των
εκπροσώπων των μηχανικών στο ΕΤΑΑ, αλλά
και του ΤΕΕ το οποίο επί μακρόν σφύριζε
αδιάφορα ή και συνένοχα. Παρότι παραμένει
ανοιχτό το ενδεχόμενο της επιβολής των
νέων εξοντωτικών αυξήσεων, η απόφαση
αυτή αποτελεί όμως την πρώτη ρωγμή στην
εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών
στους μηχανικούς και το ασφαλιστικό
σύστημα ευρύτερα. Τη ρωγμή που ανοίξαμε
πρέπει να τη βαθύνουμε με όλες μας τις
δυνάμεις, μέχρι την οριστική ακύρωση
των ληστρικών αυξήσεων και την δικαίωση
του συνόλου των αιτημάτων μας.
Η
Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών αποτελεί
εδώ και 3 μήνες τον πυρήνα των κινητοποιήσεων
των μηχανικών, αξιοποιώντας σε μια
ξεκάθαρη από την αρχή κατεύθυνση, κάθε
δυνατότητα μαζικοποίησης του αγώνα και
δημοσιοποίησης του προβλήματος επιβίωσης
των μηχανικών, μαζί με τα σωματεία ΣΜΤ
και ΕΜΔΥΔΑΣ.
Επιμένουμε
να διεκδικούμε:
- Κατάργηση
των νέων εξοντωτικών ασφαλιστικών
εισφορών και δραστική μείωση των ήδη
υπέρογκων παλιών
- Πλήρη και
δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
για όλους χωρίς προϋποθέσεις
- Αποκατάσταση
των καταληστευμένων αποθεματικών του
ΤΣΜΕΔΕ-ΕΤΑΑ από τους οικονομικούς
δολοφόνους της Τρόικα, της Κυβέρνησης
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και των Διοικήσεων -
υπαλλήλων του τραπεζικού και κατασκευαστικού
κεφαλαίου. Απεμπλοκή του ταμείου από
τραπεζικά και χρηματιστηριακά παιχνίδια.
Άμεση καταβολή των οφειλών του κράτους
και της εργοδοσίας.
- Αξιοπρεπές
επίδομα ανεργίας και ουσιαστικά μέτρα
προνοιακής κάλυψης, για τους όλους
άνεργους και υποαπασχολούμενους
συναδέλφους, χωρίς καμία επιπλέον αύξηση
στις εισφορές.
Επιμένουμε
να καλούμε:
- Τις Διοικήσεις
των ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ, να σταματήσουν την
πολιτική διόγκωσης των οφειλομένων με
τοκογλυφικό τρόπο και να παρέχουν
προσωρινή ασφαλιστική ενημερότητα
στους συναδέλφους, για να μπορούν να
δουλέψουν.
- Τους συλλογικούς
φορείς των μηχανικών (ΤΕΕ, σύλλογοι) που
φέρουν μεγάλη ευθύνη για την μακροχρόνια
παραλυτική και διαχειριστική στάση των
μηχανικών απέναντι στην ασκούμενη
πολιτική, να ενεργοποιήσουν κάθε
δυνατότητα κινητοποίησης και ενημέρωσης
των συναδέλφων.
- Τους
συνασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ συναδέλφους
Δικηγόρους, Συμβολαιογράφους, Γιατρούς,
Οδοντιάτρους, να τσακίσουν την ανοιχτά
φιλοκυβερνητική στάση των εκπροσώπων
τους στο ΕΤΑΑ και να δημιουργήσουν μαζί
μας πλατύ μέτωπο απέναντι στην κυβερνητική
πολιτική διάλυσης της δημόσιας ασφάλισης
και περίθαλψης.
- Τους
συναδέλφους μηχανικούς, σε αγωνιστική
στάση απέναντι στον πόλεμο που μας
κηρύχτηκε, σε διαρκή εγρήγορση και
κινητοποίηση, σε ακόμα μεγαλύτερη
συμμετοχή στην Ανοιχτή Συνέλευση
Μηχανικών και στα σωματεία (ΣΜΤ, ΕΜΔΥΔΑΣ
κ.α.).
ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ
ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ - ΟΡΓΑΝΩΝΟΜΑΣΤΕ
- ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ - ΝΙΚΑΜΕ
Τετάρτη 1 Μαΐου 2013
Video από την κινητοποίηση στο ΕΤΑΑ στις 29/4
ΕΤΑΑ 29.4.2013 (1) Η Ημερήσια Διάταξη της Συνεδρίασης του ΔΣ / ΕΤΑΑ
Έναρξη της συνεδρίασης του έκτακτου ΔΣ του ΕΤΑΑ της Δευτέρας 29.4.2013.
Η Ημερήσια Διάταξη όπως είχε κατατεθεί με πρόταση τεσσάρων μελών του ΔΣ του ΕΤΑΑ την Πέμπτη 25/4/2013 είναι η εξής:
" 1 - Αναστολή εφαρμογής της διάταξης, περί αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, μέχρι την έκδοση απόφασης του ΣτΕ, επί των σχετικών προσφυγών και αποστολή νέων ειδοποιητηρίων, με ύψος εισφορών, προ της εφαρμογής των αυξήσεων των εν λόγω διατάξεων. Αιτιολογία: Νέα στοιχεία και δεδομένα που παρουσιάστηκαν από το ΤΕΕ και το Νομικό Σύμβουλο του ΤΕΕ, προς το ΔΣ ΕΤΑΑ.
2 - Παράταση κατά δύο μήνες της καταληκτικής ημερομηνίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών όλων των κλάδων του ΕΤΑΑ. Αιτιολογία: Υψηλά ποσοστά αδυναμίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών όλων των κλάδων με πρόσθετη αιτιολόγηση την αποστολή νέων ειδοποιητηρίων"
Κατα την έναρξη της συνεδρίασης τέθηκε από τον Πρόεδρο Α.Σελλιανάκη και την Κυβερνητική Επίτροπο Α. Δεδούλη, ζήτημα νομιμότητας της συνεδρίασης από την παρουσία των συναδέλφων μηχανικών στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
Παρά τη διατυπωμένη θέση μας, πως οι ανοιχτές ή όχι συνεδριάσεις είναι ζήτημα απόφασης του κυρίαρχου οργάνου και δεν μπορεί να αποτελεί λόγο προσβολής της νομιμότητας των αποφάσεών του, μετά από μια σύντομη παρέμβαση επιλέχτηκε η οδός της αποχώρησης των συγκεντρωμένων μηχανικών από την αίθουσα, προκειμένου να μην δοθεί κανένα πρόσχημα ακυρότητας της διαδικασίας συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
Η Ημερήσια Διάταξη όπως είχε κατατεθεί με πρόταση τεσσάρων μελών του ΔΣ του ΕΤΑΑ την Πέμπτη 25/4/2013 είναι η εξής:
" 1 - Αναστολή εφαρμογής της διάταξης, περί αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, μέχρι την έκδοση απόφασης του ΣτΕ, επί των σχετικών προσφυγών και αποστολή νέων ειδοποιητηρίων, με ύψος εισφορών, προ της εφαρμογής των αυξήσεων των εν λόγω διατάξεων. Αιτιολογία: Νέα στοιχεία και δεδομένα που παρουσιάστηκαν από το ΤΕΕ και το Νομικό Σύμβουλο του ΤΕΕ, προς το ΔΣ ΕΤΑΑ.
2 - Παράταση κατά δύο μήνες της καταληκτικής ημερομηνίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών όλων των κλάδων του ΕΤΑΑ. Αιτιολογία: Υψηλά ποσοστά αδυναμίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών όλων των κλάδων με πρόσθετη αιτιολόγηση την αποστολή νέων ειδοποιητηρίων"
Κατα την έναρξη της συνεδρίασης τέθηκε από τον Πρόεδρο Α.Σελλιανάκη και την Κυβερνητική Επίτροπο Α. Δεδούλη, ζήτημα νομιμότητας της συνεδρίασης από την παρουσία των συναδέλφων μηχανικών στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
Παρά τη διατυπωμένη θέση μας, πως οι ανοιχτές ή όχι συνεδριάσεις είναι ζήτημα απόφασης του κυρίαρχου οργάνου και δεν μπορεί να αποτελεί λόγο προσβολής της νομιμότητας των αποφάσεών του, μετά από μια σύντομη παρέμβαση επιλέχτηκε η οδός της αποχώρησης των συγκεντρωμένων μηχανικών από την αίθουσα, προκειμένου να μην δοθεί κανένα πρόσχημα ακυρότητας της διαδικασίας συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
Τρίτη 30 Απριλίου 2013
Kατασκευή αυτοκινητόδρομων: εργολαβική παράδοση… δεκαετιών
Αναδημοσίευση από Οικοτριβές
Βρισκόμαστε
για άλλη μια φορά μπροστά στην ανακοίνωση ενός «πακέτου» οδικών έργων
στην Αττική, στο πλαίσιο των εξαγγελιών περί του νέου Ρυθμιστικού
Σχεδίου. Στο σχέδιο αυτό, ακολουθώντας μια μακρόχρονη σχετική παράδοση
με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα οδικά έργα «κλέβουν την παράσταση». Καθόλου
πρωτότυπο. Οι «αυτοκινητόδρομοι» είναι αυτό που αναγνωρίζουμε ως το
βασικότερο συντελεστή και μοχλό γεωγραφικής και χωροταξικής ανάπτυξης
της πρωτεύουσας Αθήνας, ιδιαίτερα δε κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Πριν
και έξω από κάθε άλλη προτεραιότητα οικονομική, συγκοινωνιακή,
πολεοδομική ή και κοινωνική στο σχεδιασμό.
Θεωρία και πρακτική στα οδικά έργα τα τελευταία 50 χρόνια
Αρχής γενομένης από τη δεκαετία του 1960 και την πρώτη συγκοινωνιακή
μελέτη για την Αθήνα που πρότεινε με ορίζοντα 15ετίας περίπου 100 χλμ.
νέων λεωφόρων μέσω διαπλατύνσεων, επεκτάσεων, διανοίξεων και νέων
χαράξεων, κυρίως εντός Λεκανοπεδίου, έχουμε μια αλληλουχία μελετών είτε
κυκλοφοριακών είτε στα πλαίσια διατύπωσης ρυθμιστικού σχεδίου για την
πρωτεύουσα, καθώς και μια αλληλουχία «α-μελέτητων» εξαγγελιών που εν
πολλοίς αντλούν ιδέες και «προτεραιότητες» από μια δεξαμενή έργων που
έχουν περιγραφεί πριν από 30-50 χρόνια. Τα πιο σημαντικά απ’ αυτά όπως η
Αττική Οδός και η Δυτ. Περιφερειακή Υμηττού μέχρι την Κατεχάκη ή η
Λεωφόρος Σχιστού είχαν ηλικία περίπου 40 ετών όταν τελικά
δρομολογήθηκαν.
Στο βαθμό που οι προβλέψεις εκείνων των μελετών των δεκαετιών ΄60 και
΄70 ως προς τη ζήτηση μετακινήσεων ή τον πληθυσμό δεν επιβεβαιώθηκαν,
κάτι που άρχισε να γίνεται φανερό ήδη από τη δεκαετία του ΄80,
επιστρατεύτηκε ο ορθολογισμός των «δακτυλίων». Πρώτο παράδειγμα
δακτυλίου ήταν ο γνωστός «εσωτερικός» δακτύλιος, ένα σχήμα εκ των
ενόντων περί μια περιοχή που ορίστηκε ad hoc ως προστατευτέο «κέντρο».
Το πιο ηχηρό αποτέλεσμα του δακτυλίου (που εφαρμόστηκε το 1982) ήταν ο
διπλασιασμός των ΙΧ σε μια δεκαετία και η περαιτέρω εντατικοποίηση του
«κυκλοφοριακού». Στη δεκαετία του ΄90 άρχισαν να σχεδιάζονται δακτύλιοι
μεγαλύτερης ακτίνας κι από όλα τα έργα που τεκμηριώνονταν στη βάση αυτών
των δακτυλίων, πραγματοποιήθηκαν 15 χρόνια αργότερα η Αττική Οδός και η
Δ. Περιφ. Υμηττού. Η προώθησή τους στην ουσία οφείλεται στην απόφαση
για δημιουργία του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα. Μια επιλογή, εκτός του
νομοθετημένου ΡΣΑ του 1985, που, σε συνδυασμό με την Αττική Οδό, άλλαξε
το τοπίο, το χαρακτήρα και την πολεοδομική οργάνωση των Μεσογείων, μιας
περιοχής με συνεκτικούς οικισμούς, παραλιακή ανάπτυξη β’ κατοικίας και
μεγάλες εκτάσεις αγροτικής γης. Στην υλοποίησή τους «βοήθησαν» το Β’ και
Γ’ ΚΠΣ και η πίεση των απαιτήσεων και του «κατεπείγοντος» για την
διεκπεραίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Ξεπάγωμα – πάγωμα – ξεπάγωμα εργολαβιών σε οδικά έργα
Με δανεικούς εργάτες η επικοινωνιακή φιέστα Σαμαρά στην Ολυμπία Οδό
Φιέστα
με δανεικούς εργαζόμενους και μεταφερόμενα μηχανήματα από άλλες
εταιρείες διοργάνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός εμπαίζοντας την κοινή γνώμη
ότι "έρχεται η ανάπτυξη στη χώρα". Το σόου περιελάμβανε μεταφερόμενους
εργάτες από άλλες εταιρίες, οι οποίοι ντύθηκαν με γιλέκα της Ολυμπίας
Οδού και μεταφερόμενα μηχανήματα από άλλες εταιρείες, όπου μπήκαν
πρόχειρα ταμπελάκια "Ολυμπία Οδός".
Διαβάστε
ολόκληρη την καταγγελία του Τσελεπή Θεόδωρου, άνεργου ηλεκτροσυγκολλητή
και πρώην προέδρου του Σωματείου εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό «Η
ΓΑΛΑΡΙΑ»
Αν ο Μπεν Άφλεκ γνώριζε τον Σαμαρά θα μπορούσε να σκηνοθετήσει μια
νέα επιχείρηση ARGO και να διεκδικήσει εκ νέου το Oscar σκηνοθεσίας αυτή
τη φορά για το 2013. Οι χιλιάδες απολυμένοι της Ολυμπίας Οδού πιθανόν
να μην την έβλεπαν ποτέ γιατί ακόμα και τα 7 ευρώ για διασκέδαση είναι
περιττά έξοδα όταν δεν έχεις να αγοράσεις τα απαραίτητα.
Την Πέμπτη 25 Απριλίου Ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο Β. Βενιζέλος και ο
Ν. Τσούκαλης επιθεώρησαν τα έργα της Ολυμπίας Οδού που επαναξεκινούν.
Αλήθεια βρε ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ποια Ολυμπία Οδός?
Δεν υφίσταται καμία Ολυμπία οδός κανένα έργο.
Δεν υπάρχει σύμβαση σε ισχύ. Υπάρχει μόνο διακοπή εργασιών και τίποτε άλλο.
Εδώ και μερικές βδομάδες στήνεται το σκηνικό της επιχείρησης
εξαπάτησης χιλιάδων ανέργων και των οικογενειών τους. Τι συμβαίνει όμως
πραγματικά?
Στην φιέστα που παρουσιάστηκε ως επανεκκίνηση της Ολυμπίας Οδού
μεταφέρονται εργάτες του «ΑΚΤΩΡ» από εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου
«ΜΟΡΕΑΣ», ντύνονται με γιλέκα της «Ολυμπίας Οδού» βαφτίζονται
εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού» και θα παριστάνουν πως εργάζονται.
Μεταφέρονται φορτηγά της εταιρίας «ΣΒΩΛΟΣ» από το λιμάνι της Πάτρας,
βαφτίζονται φορτηγά της «Ολυμπίας Οδού» και θα κάνουν πως εργάζονται.
Μεταφέρονται χωματουργικά μηχανήματα δίχως άδειες, ασφάλειες και
πινακίδες βαφτίζονται μηχανήματα της «Ολυμπίας Οδού» και θα κάνουν πως
εργάζονται.
«Προσλαμβάνονται» πρώην εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού» που γνωρίζουν
τα μέρη ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ για όσο θα διαρκέσει η φιέστα
με την υπόσχεση πως θα προτιμηθούν όταν ξανά ξεκινήσει η «Ολυμπία Οδός»
Μεταφέρθηκαν 4 τουλάχιστον ημιφορτηγά 4Χ4 κίτρινου χρώματος του
αυτοκινητόδρομου «ΜΟΡΕΑΣ» και με πρόχειρο ταμπελάκι «Ολυμπία Οδός» θα
κάνουν πως εργάζονται στα εργοτάξια της «Ολυμπία Οδός».
Όλοι αυτοί όταν τελειώσει το σόου Χατζηδάκη-Σαμαρά-Βενιζέλου-Δημάρ θα επιστρέψουν στην κυριολεξία από κει που ήρθαν.
Ας απαντήσει κάποιος. Γιατί δεν μπορεί κανείς να προσλάβει κανένα
εργαζόμενο στην Ολυμπία Οδό? Μήπως γιατί δεν υφίσταται έργο? Γιατί
μαζεύουν χιλιάδες βιογραφικά σε σύμβαση παραχώρησης που δεν υφίσταται
εξαπατώντας χιλιάδες οικογένειες που ζουν δίχως το παραμικρό έσοδο?
Γιατί όλη αυτή η φιέστα? Για να παρουσιαστεί ως αξιόπιστος ο υπουργός?
Για να δοθεί το αίσθημα της ανασυγκρότησης και της ανάπτυξης? Γιατί
παρουσιάζουν ως συμφωνία για επανεκκίνηση κάτι που δεν υφίσταται αφού
δεν υπάρχει συμφωνία για χρηματοδότηση από τις τράπεζες? Γιατί μιλάνε
για επανεκκίνηση όταν ακόμα οι ίδιες οι εταιρίες δεν τα έχουν βρει
μεταξύ τους για ξαναμοίρασμα του έργου που μίκρυνε μέχρι την Πάτρα?
Γιατί ετοιμάζονται να περάσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης μέσα στο
καλοκαίρι?
Μία συμβουλή μόνο. Μην κάνει το λάθος και ζητήσει ο Σαμαράς την άδεια κατεδάφισης της γέφυρας του Μεγανίτη γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Αυτά τα λίγα για το σόου Χατζηδάκη-Σαμαρά-Βενιζέλου-Δημάρ και έπεται και συνέχεια…
ΣΔΙΤ: Τι μας περιμένει...!!!!!
Ποιος μιλάει για διασφάλιση των θέσεων εργασίας;
14.1.5. Ρητώς συμφωνείται ότι ο ΙΦΣ δεν θα υποχρεωθεί καθ’ ουδένα τρόπο,
κατά τη διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης, να αναλάβει υφιστάμενο προσωπικό, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 178/2002, όπως ισχύει.
κατά τη διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης, να αναλάβει υφιστάμενο προσωπικό, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 178/2002, όπως ισχύει.
Η καταστολή διαμαρτυρίας γίνεται "συμβατική υποχρέωση" του Ιδιώτη !!
Εκδηλώσεις Διαμαρτυρίας
Ο ΙΦΣ (σημ.: Ιδιωτικός Φορέας
Σύμπραξης) είναι υποχρεωμένος να συνεργαστεί με τη ΔΙΑΔΥΜΑ και τις αρμόδιες
αρχές, ώστε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που είναι πιθανό να εκδηλωθούν μέσα στις
Μονάδες ΟΣΔΑ και δύνανται να έχουν επιπτώσεις στην παροχή Υπηρεσιών του ΙΦΣ να
αντιμετωπιστούν επαρκώς και με νόμιμο τρόπο.
Με την επιφύλαξη του άρθρου 56, ο
ΙΦΣ είναι υπεύθυνος για τις συνέπειες των καθυστερήσεων ή των διακοπών των
Υπηρεσιών, λόγω των παραπάνω εκδηλώσεων διαμαρτυρίας.
Απαγορεύεται στους ΟΤΑ να αναπτύξουν ανταγωνιστικές
δραστηριότητες
Θέματα Αποκλειστικότητας
Η “ξεχωριστή” περίπτωση της Τρ. Αττικής
Αναδημοσίευση από Capital.gr
Την
ώρα που όλοι, ή σχεδόν όλοι, ασχολούνται με τους “μεγάλους” του
ελληνικού τραπεζικού κλάδου, οι “μικροί” ζουν την ίδια αγωνία και κάνουν
τις ίδιες προσπάθειες εξεύρεσης κεφαλαίων που θα τους επιτρέψουν να
διατηρήσουν τον ιδιωτικό χαρακτήρα των τραπεζών τους.
Από τους «μικρούς», η Τρ. Αττικής είναι αυτή που έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα βλέμματα, αφού λίγο καιρό πριν θεωρείτο ως μία τράπεζα με ιδιαίτερα «καλές» πιθανότητες επίτευξης της κεφαλαιακής ενίσχυσης και ταυτόχρονα διατήρησης του ιδιωτικού της χαρακτήρα. Ήταν μάλιστα το πρώτο πιστωτικό ίδρυμα που ξεκίνησε τη διαδικασία άντλησης κεφαλαίων. Τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα; Τα «απόνερα» της κρίσης στην Κύπρο και οι τραπεζικές εξελίξεις στην Ελλάδα, ήτοι η αναστολή του deal Εθνικής-Eurobank, είναι σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, παράγοντες που θα παίξουν το ρόλο τους. Η Τρ. Αττικής αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση, στον “μαραθώνιο” της ανακεφαλαιοποίησης, αφού δεν έχει "παίξει" ιδιαίτερα – ή τουλάχιστον δεν είχε παίξει πριν το πάγωμα του deal Εθνικής-Eurobank σε σενάρια συγχωνεύσεων. Όταν οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες... έμειναν μόνες τους στην προσπάθεια συγκέντρωσης κεφαλαίων, η Αττικής βρέθηκε στο επίκεντρο σεναρίων συνεργασιών. Σε αυτό συνέβαλε η παρουσία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στη μετοχική της σύνθεση και οι εικασίες για τις πιθανές «καραμπόλες» από την αναστολή του mega-deal. Η διοίκησή της ωστόσο έχει επανειλημμένα τονίσει ότι τα όποια σενάρια δεν ευσταθούν και ότι παραμένει αφοσιωμένη στο στόχο της κεφαλαιακής ενίσχυσης. Στην προσπάθεια αυτή θα προσπαθήσει να αντλήσει 400 εκατ. ευρώ από την αγορά μέσα στο Μάιο, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 200 εκατ. ευρώ και μέσω έκδοσης ομολογιακού δανείου έως 200 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα ενέκρινε η γενική συνέλευση της τράπεζας στις 18 Φεβρουαρίου. Όπως μάλιστα αναφέρθηκε σε παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, το επιτόκιο των CoCos θα διαμορφωθεί στο 9%. Η διοικητική της ομάδα βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με όσους είχαν δείξει από την αρχή ενδιαφέρον αλλά και με νέους επενδυτές, ενώ ο βασικός μέτοχος, το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει, όχι μόνο στηρίζοντας, αλλά και αυξάνοντας το ποσοστό του έως και το 50%, καλύπτοντας μέρος από τις αδιάθετες μετοχές καθώς και μεγαλύτερο τμήμα μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από αυτό που του αναλογεί. Στόχος, σύμφωνα με τη διοίκηση, να συνεχίσει η τράπεζα την αρχική πορεία που είχε διαγράψει, ανεξάρτητη από το ΤΧΣ. Σημειώνεται ότι βάσει του μνημονίου η Attica Bank είναι από τις τράπεζες που πρέπει να καλύψουν τις κεφαλαιακές τους ανάγκες με ίδια κεφάλαια, αν θέλουν να παραμείνουν αυτόνομες. |
Όλοι στην Απεργία της Τετάρτης 1η Μάη! Δεν είναι αργία!
Απεργιακή Συγκέντρωση Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων, ώρα 11.00 π.μ. στο Μουσείο (Πατησίων) και πορεία στη Βουλή.
Η εργατική πρωτομαγιά δεν "μετατίθεται" για τα συμφέροντα των μεγαλεμπόρων και των πολυεθνικών. Την Τετάρτη Απεργούμε μαζικά!
Η εργατική πρωτομαγιά δεν "μετατίθεται" για τα συμφέροντα των μεγαλεμπόρων και των πολυεθνικών. Την Τετάρτη Απεργούμε μαζικά!
- Για αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, ώστε να μπορούμε να ζήσουμε.
- Για Συλλογικές Συμβάσεις και διαπραγματεύσεις, ενάντια στην ατομική σφαγή από την εργοδοσία.
- Ενάντια στις απολύσεις και την ανεργία, γιατί δεν πάει άλλο.
- Για μόνιμη και σταθερή δουλειά και όχι εργασιακή ζούγκλα και ζωή λάστιχο.
- Για να μην ξεπουληθεί ο δημόσιος πλούτος, ιδιωτικοποιηθούν τα δημόσια κοινωνικά αγαθά.
- Για να σταματήσουν οι διώξεις των αγωνιστών, των συνδικαλιστών, να σταματήσει το αίσχος της ποινικοποίησης των εργατικών και λαϊκών αγώνων.
- Για να δώσουμε τη δική μας απάντηση, με αγώνες ανατροπής του "μαύρου μετώπου" κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-Κεφαλαίου, με κίνημα στα χέρια των εργαζόμενων!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για την Εργατική
Πρωτομαγιά του 2013
Συνάδελφοι,
Η
φετινή Πρωτομαγιά κατά την οποία
συμπληρώνεται η πρώτη μνημονιακή τριετία
βρίσκει τους εργαζόμενους της χώρας
μας στην δυσμενέστερη θέση που έχουν
βρεθεί τον τελευταίο αιώνα.
Η
χώρα, στα ασφυκτικά δεσμά του ΔΝΤ και
της ΕΕ, καθώς και την συνεχή πίεση των
κερδοσκοπικών αγορών, με την συγκυβέρνηση
της ντόπιας Τρόϊκας πλήρως παραδομένη
στα αδηφάγα συμφέροντά τους, συντρίβει
με τις πολιτικές της επιλογές μέσω των
διαδοχικών "μνημονίων", κάθε
εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό
και οικονομικό δικαίωμα για τους
εργαζόμενους, καταργώντας οριστικά
κατακτήσεις δεκαετιών που κερδήθηκαν
με αγώνες.
Σε
μεγάλο βαθμό έχει διαμορφωθεί το τοπίο
της νέας κοινωνίας που οικοδομείται
από τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες
καπιταλιστικές δυνάμεις εδώ τρία χρόνια.
Υπάρχει ραγδαία μετατόπιση προς τη
φτωχοποίηση ευρύτερων κοινωνικών
στρωμάτων, ενώ ολοένα και περισσότεροι
καταλήγουν στον καιάδα, πολύ κάτω από
τα όρια της φτώχειας. Ταυτόχρονα,
είναι σε πλήρη εξέλιξη η εφαρμογή του
σχεδίου κατασυκοφάντησης και δραστικής
συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα, απαξίωσης
των δομών της δημόσιας παιδείας της
έρευνας, της υγείας, της κοινωνικής
πρόνοιας, του πολιτισμού.
Η στοιχειώδης κάλυψη των αναγκών δεν
είναι δυνατή, με αποτέλεσμα να ενισχύονται
πρακτικές αναζήτησης ατομικών λύσεων,
αλλά και φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας,
βίας κ.λπ.
Κάτω
από αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, που
οδηγούν στην εξαθλίωση το σύνολο των
εργαζομένων δημόσιου και ιδιωτικού
τομέα και υποθηκεύουν το μέλλον της
χώρας για πάρα πολλά χρόνια με την
μεγαλύτερη ύφεση και ανεργία, τις
απολύσεις κ.λ.π. ένας δρόμος μόνο υπάρχει
:
Αγώνας
και αντίσταση μαζική όλων των εργαζομένων
για την ανατροπή αυτής της πολιτικής
και της συγκυβέρνησης που την υπηρετεί.
1η
Μάη απεργούμε και συμμετέχουμε στις
συγκεντρώσεις
που οργανώνουν
τα συνδικάτα Πανελλαδικά.