2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
|
Σύνολο Ασφαλισμένων |
105.375
|
106.666
|
109.285
|
111.023
|
Ελεύθεροι Επαγγελματίες |
67.427
|
70.054
|
72.169
|
|
Ποσοστό |
63,21%
|
64,10%
|
65,00%
|
|
Αναμενόμενες Εισπράξεις |
243.550.869
|
252.846.171
|
260.816.452
|
|
Μέση Ετήσια Εισφορά ανά Ασφαλ. |
3.612
|
3.609
|
3.614
|
|
Τελικές Εισπράξεις |
157.662.253
|
150.305.814
|
133.325.829
|
|
Ποσοστό Εισπραχθέντων |
64,73%
|
59,45%
|
51,12%
|
|
Μισθωτοί |
39.239
|
39.231
|
38.854
|
|
Ποσοστό |
36,79%
|
35,90%
|
35,00%
|
|
Αναμενόμενες Εισπράξεις |
433.027.253
|
455.010.771
|
430.814.126
|
|
Μέση Ετήσια Εισφορά ανά Ασφαλ |
11.036
|
11.598
|
11.088
|
|
Τελικές Εισπράξεις |
313.568.424
|
322.262.032
|
307.623.965
|
|
Ποσοστό Εισπραχθέντων |
72,41%
|
70,83%
|
71,41%
|
|
Πλήθος Νεοεισερχόμενων |
4.428
|
4.293
|
3.478
|
2.113
|
Πλήθος Νέων Συνταξιούχων |
1.858
|
2.246
|
2.048
|
2.689
|
Αναλογία |
2,38
|
1,91
|
1,70
|
0,79
|
Σύνολο Συνταξιούχων |
16.900
|
18.586
|
19.572
|
21.857
|
Αναλογία |
6,24
|
5,74
|
5,58
|
5,08
|
Δαπάνη για Συντάξεις |
346.888.036
|
327.224.171
|
345.346.473
|
393.037.696
|
Έσοδα από Πόρους |
114.545.131
|
88.076.396
|
54.259.190
|
46.935.733
|
Εκδοθέντα Ειδοποιητήρια |
66.109
|
68.489
|
69.818
|
|
Πλήθος Ανεξόφλητων |
17.845
|
22.351
|
27.943
|
|
Ποσοστό Ανεξόφλητων |
26,99%
|
32,63%
|
40,02%
|
|
Εργοδότες που δεν πλήρωσαν |
1.804
|
3.827
|
3.778
|
|
Σύνολο Αναμενόμενων Εσόδων |
764.654.518
|
762.116.132
|
738.566.311
|
|
Εισπράξεις από Παρελθόντα Έτη | ||||
Κρατική Συμμετοχή | ||||
Σύνολο Εισπραχθέντων Εσόδων |
559.307.073
|
526.827.036
|
487.885.527
|
|
Δαπάνη για ΚΥΤ | ||||
Σύνολο Δαπάνης |
327.224.171
|
345.346.473
|
393.037.696
|
|
Ετήσιο Πλεόνασμα |
232.082.902
|
181.480.563
|
94.847.831
|
Ο
παραπάνω πίνακας συντάχθηκε κατόπιν
λήψης στοιχείων από το ΤΣΜΕΔΕ, μέσω της
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και αποτυπώνει την τραγική
κατάσταση στην οποία βρίσκονται τόσο
οι ασφαλισμένοι του Ταμείου, όσο και το
ίδιο. Τα παραπάνω
στοιχεία – μερικά και ελλειπή δυστυχώς
– δεν αποτυπώνουν τις συντριπτικές
επιπτώσεις των πρόσφατων ληστρικών
αυξήσεων, τις
οποίες και παλεύουμε να ανατρέψουμε,
ούτε αυτές που έχουν να κάνουν με την
εξέλιξη των αποθεματικών του Ταμείου
(κλοπή μέσω του «κουρέματος» ομολόγων
μέσω PSI,
οφειλές κράτους λόγω μη καταβολής της
κρατικής συμμετοχής). Τα ελλειπή αυτά
στοιχεία πρέπει να συμπληρωθούν και
κάθε βοήθεια σε αυτό είναι ευπρόσδεκτη.
Δείχνουν
καθαρά τις επιπτώσεις όλων των
αντιασφαλιστικών νόμων (και κυρίως του
Ν3518/2006) στο ύψος των ασφαλιστικών
εισφορών, αλλά και τις συντριπτικές
επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών
πάνω στους εργαζόμενους συναδέλφους.
Η
αναλογία τυπικά μισθωτών με «ελεύθερους
επαγγελματίες» είναι 1:2 περίπου
με τάση αύξησης των δεύτερων μια και
στην πλασματική αυτή κατηγορία
συνωστίζονται
άνεργοι, υπό και αυτο απασχολούμενοι,
εργαζόμενοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών
(μπλοκάκι), πραγματικοί ελεύθεροι
επαγγελματίες, εργοδότες
κλπ. Η μείωση των μισθωτών οφείλεται
στις χιλιάδες απολύσεων των τελευταίων
ετών, οι απολυμένοι συνάδελφοι μεταπίπτουν
στην κατηγορία των «ελευθέρων
επαγγελματιών».
Η
μέση ετήσια εισφορά των «ελευθέρων
επαγγελματιών» ήταν μέχρι το 2012 στα
3600 € (λογικό μια και η ανώτατη ήταν
περίπου 4.000 € και αρκετές κατηγορίες
είχαν εκπτώσεις), ενώ η μέση ετήσια
εισφορά για τους μισθωτούς
(συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών
κρατήσεων) είναι πάνω από τις 11.000 €. Για
το λόγο αυτό οι
μισθωτοί συνεισφέρουν δυσανάλογα υψηλά
στα έσοδα του ταμείου
(ενδεικτικά το 2012 το ταμείο εισέπραξε
307 εκατ € από 38.000 μισθωτούς και μόλις
133 εκατ € από 72000 «ελεύθερους επαγγελματίες»).
Η μισθωτή σχέση συνεπώς συνεισφέρει
πολλαπλάσια στο ταμείο.
Η
αδυναμία πληρωμής εισφορών –παρά τις
περί αντιθέτου ψευδολογίες- του κου
Σελλιανάκη είναι ξεκάθαρη. Το
40% δεν πλήρωσε κάποιο από τα ειδοποιητήρια
του 2012, ενώ το συνολικό ποσό που εισπράχθηκε
από τους «ελεύθερους επαγγελματίες»
είναι το μισό ακριβώς από αυτό που
αναμενόταν (133 από
260 εκατ. €), ενώ έχουν διπλασιαστεί και
οι εργοδότες που δεν καταβάλλουν τις
εισφορές των υπαλλήλων τους.
Οι
λοιποί πόροι του Ταμείου
(2% από μελέτες και επιβλέψεις, 1% από
δημόσια έργα κλπ), που έχουν μάλιστα
αναδιανεμητική λογική, λόγω της ύφεσης,
της κρίσης του κατασκευαστικού κλάδου
και του περιορισμού του Προγράμματος
Δημοσίων Επενδύσεων, μειώνονται
δραματικά (μείωση
60% μέσα σε 3 χρόνια), με προοπτική να
μηδενιστούν σχεδόν.
Οι
συνταξιούχοι αυξάνονται με μεγάλο
ρυθμό, λόγω της
κρίσης και των αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων
(αύξηση ορίων ηλικίας) που οδηγούν στη
σύνταξη με μεγαλύτερη ευκολία από
παλαιότερα, όπου ήταν συχνό το φαινόμενο
να δουλεύουν μηχναικοί μέχρι τα 70.
Αντίστροφα η είσοδος των νέων στο
επάγγελμα τείνει να μηδενιστεί λόγω
της ανεργίας και της υποχρεωτικής
καταβολής εισφορών ακόμα και από τους
ανέργους.
δημήτρης πετρόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου