Η καταστροφή ως ευκαιρία. Εύκολα, γρήγορα, απευθείας. Και στην επόμενη καταστροφή θα αναρωτιόμαστε τι δεν πήγε σωστά...
Πώς θα μοιραστούν τα 600 εκατ. ευρώ των έργων αποκατάστασης στη Θεσσαλία
Της Ελένης Μπότα
Mέχρι το τέλος του επόμενου μήνα αναμένεται να έχουν ανατεθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα έργα αποκατάστασης των κατεστραμμένων υποδομών της Θεσσαλίας, ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Τα πρώτα έργα που θα δοθούν αναμένεται να είναι στους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους, ήτοι ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Αβαξ και MEΤΚΑ (η ΑΚΤΩΡ δεν περιλαμβάνεται λόγω της επικείμενης εξαγοράς της από τον Intrakat).
Τα έργα της ανάθεσης στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους οι οποίοι θα αναλάβουν ο καθένας, είτε μία περιοχή είτε μία περιφερειακή ενότητα, κάτι που δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, θα μελετήσουν και εν συνεχεία θα κατασκευάσουν τα έργα που απαιτούνται.
Η αποκατάσταση των ζημιών θα γίνει με fast track διαδικασίες, μέσω της οποίας γίνεται η απευθείας ανάθεση μιας πληγείσας περιοχής σε έναν κατασκευαστικό Όμιλο. Ο κατασκευαστικός Όμιλος - ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έργου, ενώ στο ύψος του προϋπολογισμού του έργου δεν χωρούν αναθεωρήσεις και αξιώσεις (claims) από την πλευρά του αναδόχου.
Σύμφωνα με τον απολογισμό που παρουσιάστηκε προ ημερών στο υπουργικό συμβούλιο από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα., έχουν γίνει 473 αυτοψίες στις περιφερειακές ενότητες Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Φθιώτιδας, και ο έλεγχος 981 χλμ. οδικού δικτύου. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του Υπουργείου:
• Στα Τρίκαλα πραγματοποιήθηκαν 124 αυτοψίες και οι ζημιές εντοπίζονται σε 11,7 χλμ. οδικού δικτύου, 35 γέφυρες, 28 τεχνικά έργα και 19 πλημμυρισμένα σχολεία.
• Στην Καρδίτσα πραγματοποιήθηκαν 104 αυτοψίες. Επλήγησαν 22,3 χλμ. οδικού δικτύου, 21 γέφυρες, 28 τεχνικά έργα και 19 σχολεία.
• Στη Μαγνησία πραγματοποιήθηκαν 131 αυτοψίες και οι ζημιές εντοπίζονται σε 13,3 χλμ. οδικού δικτύου, 5 γέφυρες, 41 τεχνικά έργα, ενώ πλημμύρισαν 22 σχολεία.
• Στη Λάρισα πραγματοποιήθηκαν 84 αυτοψίες. Ζημιές καταγράφηκαν σε 11 χλμ. οδικού δικτύου, 14 γέφυρες, 30 τεχνικά έργα και 13 πλημμυρισμένα σχολεία.
• Τέλος, στη Φθιώτιδα έγιναν 29 αυτοψίες και καταγράφηκαν ζημιές σε 11,9 χλμ. του οδικού δικτύου, 4 γέφυρες, 3 τεχνικά έργα και 6 σχολεία.
Να σημειωθεί ότι όσον αφορά την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο οποίο υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να προχωρήσει άμεσα σε διαγωνισμούς που θα αφορούν δύο αναθέσεις για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα - Θεσσαλονίκη στα τμήματα που υπέστησαν σημαντικές ζημιές από την πρόσφατη κακοκαιρία.
Η διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να αποφασίσει και το τι μέλλει γενέσθαι με τις δύο σιδηροδρομικές εργολαβίες Τρίκαλα Καλαμπάκα με ανάδοχο την ΑΒΑΞ και Λάρισα - Βόλος με ανάδοχο την Intrakat, οι οποίες και δεν μπορούν υπό τις παρούσες συνθήκες να συνεχίσουν.
Τι θα γίνει με τις εταιρείες 6ης τάξης
Στην αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας εκτός από τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους αναμένεται να συμμετάσχουν, σύμφωνα με πληροφορίες και κατασκευαστικές εταιρείες 6ης τάξης.
Μάλιστα αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα οι εταιρείες αυτές να προσκληθούν από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να συζητηθεί η συμμετοχή τους στα έργα, ανάλογα με τις κατασκευαστικές δυνατότητες της κάθε μίας εξ αυτών.
Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε προσφάτως και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, τονίζοντας ότι στην αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας δεν θα είναι μόνο οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι, αλλά και μικρότερες εταιρείες ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι ακόμη και "5 πτυχία 6ης τάξης δεν κάνουν ένα 7ης", ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι "το παιχνίδια θα είναι καθαρό για όλους".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου