Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

Ας προστατέψουμε τις ζωές μας από την κρατική αδιαφορία και την ιδιωτική ασυδοσία



ΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

·Έρχεται η πανδημία και ψάχνουμε γιατρούς και νοσηλευτές.
·Έρχεται η τηλεκπαίδευση και ψάχνουμε λειτουργικές πλατφόρμες που σέβονται την ιδιωτικότητά μας.
·Έρχονται οι πυρκαγιές και ψάχνουμε πυροσβέστες και Canadair.
·Έρχονται οι βροχές και ψάχνουμε αντιπλημμυρικά έργα.
·Έρχονται τα χιόνια και ψάχνουμε τις υπηρεσίες που θα ξανασυνδέσουν το ρεύμα.
·Έρχονται τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και ψάχνουμε για ασφαλή συστήματα ρύθμισης της κυκλοφορίας.
·Έρχονται οι σεισμοί και ψάχνουμε αυτούς που δεν εφάρμοσαν τους αντισεισμικούς κανονισμούς.

Ζούμε διαρκώς θανατηφόρα «ατυχήματα». Διόλου ατυχήματα δεν είναι και διόλου αδιανόητα. Για πολλούς πολίτες από εμάς που κάνουμε διαρκώς επισημάνσεις και καταγγελίες πρόκειται για το χρονικό προαναγγελθέντων εγκλημάτων. Ακόμη περισσότερο: τα «ατυχήματα» είναι τα συμπτώματα μιας διαρκούς κατάστασης «κρίσης» την οποία βιώνει η μεταμνημονιακή Ελλάδα και πίσω τους κρύβουν την αποτυχία του κράτους-γραφειοκράτη και την ασυδοσία ιδιωτικών κεφαλαίων που λειτουργούν με την προστασία του πρώτου. Δέκα χρόνια μνημονίων, «εξορθολογισμού» δαπανών και «δομικών» μεταρρυθμίσεων ΔΕΝ ''έχουν θωρακίσει τη χώρα απέναντι σε κάθε πιθανή δυσκολία...''

Μεταξύ ενός κράτους που εξαντλεί τους πόρους του στην αστυνόμευση και την επιτήρηση των πολιτών και μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας που βρίσκει διαρκώς περιθώρια κέρδους από την εξαθλίωση της ζωής μας (και της νοημοσύνης μας) νιώθουμε την ανάγκη να φωνάξουμε «φτάνει πια!» στη συστηματική υπονόμευση της ΖΩΗΣ των πολιτών αυτής της χώρας που έφτασε στο αποκορύφωμα -με την πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία - θανατώνοντας την ίδια τη νεολαία που εκπροσωπεί τη ζωή και το μέλλον.

Η Ελλάδα με τη χρόνια εξάρτησή της από τον "διεθνή παράγοντα" έχει φτάσει στο απροχώρητο. Το δυστύχημα στα Τέμπη είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό για την ιδιωτική πρωτοβουλία, την κρατική διαχείριση και την πολιτική διαμεσολάβηση στην χώρα μας. Αφού έγινε το δίκτυο γραμμών με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πολλά από τα οποία κατασπαταλήθηκαν σε εργολάβους με αποτέλεσμα να μην έχει ολοκληρωθεί το ψηφιακό δίκτυο ελέγχου, ο ΟΣΕ τεμαχίστηκε, και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δρομολόγια) πουλήθηκε στην ιταλική Ferrovia το 2017 και έγινε Hellenic Train. Διαμελίστηκαν έτσι οι λειτουργίες.

Από τότε ξεκινά μια κατάσταση όπου τρένα υποτίθεται 'σύγχρονα', που άλλες χώρες έχουν καταργήσει, παρουσιάζονται ως «βέλη» τα οποία από τις πρώτες κιόλας μέρες σταματούν κι έχουν καθυστερήσεις για διάφορους λόγους, ανάμεσα στους οποίους και η ασυμβατότητα (!) με το δίκτυο. Από την άλλη ανεβαίνει πολύ η τιμή των εισιτηρίων, ενώ τίποτα δεν έχει αλλάξει στην κατάσταση των συρμών και στην εκπαίδευση του προσωπικού. Τρένα σταματούν στο πουθενά, μηχανές χαλούν, καθυστερήσεις νύχτα χωρίς ενημέρωση. Το δε σύστημα τηλεματικής που θα εγκαινιαζόταν την επαύριο "δίχως να υπάρχει ακόμη" αναμένει χρόνια με σοβαρά ερωτήματα για την κρατική και εργολαβική διαχείριση των κονδυλίων. Τα δρομολόγια έπρεπε από καιρό να είχαν διακοπεί προσωρινά για να υπάρξει ενδελεχής έλεγχος.

Μετά από δεκαπέντε χρόνια βαθιάς κρίσης και ενώ οι Έλληνες ψήφιζαν «Όχι» στο ΔΝΤ και στα μνημόνια το 2015, με ό,τι κόστος κι αν είχε αυτό, συνεχίσαμε πραξικοπηματικά μια πορεία με ένα ''ναι σε όλα'' που καταλήγει στην "Κοιλάδα του θανάτου". Υπάρχει έξοδος στο βάθος του τούνελ. Ο ιδιωτικός τομέας δεν αποδείχθηκε προστατευτικότερος και καλύτερος. Ο διαμελισμένος κοινωνικός ιστός, που έδειξε την ενότητα και την ευαισθησία του στα Τέμπη, είναι ζωτική ανάγκη να ανασυσταθεί.

Άμεσες επιδιώξεις :

·Δημόσια διαχείριση ζωτικών κοινών αγαθών, όπως οι μεταφορές, η υγεία, η παιδεία, η ενέργεια, το νερό, με διαφάνεια και λογοδοσία, για κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς σκοπούς και όχι ως ευκαιρίες κερδοφορίας.

·Δημιουργία επιτροπών ενεργών πολιτών σε κάθε χώρο που είναι πρόσφορος για κοινωνικό έλεγχο (γειτονιά, χώρος εργασίας, κ.λπ.) και δικτύων αλληλοενημέρωσης, συντονισμού και παρέμβασης για την υλοποίηση των παραπάνω.

·Δημόσιο, σύγχρονο, ενιαίο, ασφαλές, φθηνό σιδηροδρομικό δίκτυο, με επαρκές και εκπαιδευμένο προσωπικό.Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι συμβολικό. Είναι η ραχοκοκαλιά της Ελλάδας. Να διευρυνθεί το δίκτυο. Είναι οικολογικό μέσο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

· Η ανθρώπινη ζωή πάνω από τα κέρδη

Ονοματεπώνυμο Ιδιότητα

Ματθαίου Παναγιώτης Δικηγόρος, Δ.Ν. Αθήνα
Μποτέας Πέτρος Εθελοντής Μητρ/κού Κοιν/κού Ιατρείου Ελλάδας, Αθήνα
Παπαθανασίου Ευαγγελία Παιδίατρος, Απόλλωνος 9, Τρίκαλα
Πάσσα Κατερίνα Κοινωνική ψυχολόγος, Αθήνα
Παύλου Βέρα Ψυχοπαιδαγωγός, ΑΣΠΑΙΤΕ, Αθήνα
Σπηλιοπούλου Ιωάννα Φιλόλογος, Χαλάνδρι
Ρεθεμνιωτάκης Άγγελος, Οδοντίατρος, Ηράκλειο Κρήτης
Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
Βασίλης Χριστοφίδης Καθηγητής Σχολής Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Γαλλία
Δημήτρης Σταματόπουλος Ιστορικός, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
Ηλέκτρα Πετροπούλου Χημικός, Αθήνα
Χρυσάνθη Τσιμπίδου Εκπαιδευτικός, Χαλκίδα
Σταμάτης Μπέης Ερευνητής Α’ Ακαδημίας Αθηνών
Αγγελική Γραμματικοπούλου Καθηγήτρια Ανωτάτης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, Αθήνα
Γεωργία Μπεχλιβανου Δικηγόρος, Γαλλία
Βαρβάρα Σπυροπούλου Μεταφράστρια, Αθήνα
Μαρία Κοκκινου Ανθρωπολόγος, Γαλλία
Ειρήνη Τοπουζη Δημοτ. Υπάλληλος, Αθήνα
Βίκη Σκούμπη. Αρχισυντάκτρια του περιοδικού αληthεια
Σπύρος Ψαρούδας Στέλεχος Περιβαλλοντικής Οργάνωσης, Θεσσαλονίκη
Γιώργος Λιερός Κτηνίατρος, Αθήνα
Στρατής Μπουρνάζος Διορθωτής βιβλίων, ιστορικός, Αθήνα
Παπαϊωάννου Μαρία Φιλόλογος , Αθήνα
Πετρόπουλος Δημήτρης Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, μέλος Α/ΤΕΕ
Τσίτουρα Δέσποινα Εκπαιδευτικός, Αθήνα
Σακελλαρόπουλος Σπύρος Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου
Θεόφιλος Γαλάνης Αθήνα
Νικολαΐδης Γιώργος Ψυχίατρος, Αθήνα
Μάλτας Βασίλης Μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, Θεσσαλονίκη
Έλσα Παπαγεωργίου Καθηγήτρια Σχολής Κοινωνικών Λειτουργών, Γαλλία.
Μανωλοπούλου Θώμη Κλινική Ψυχολόγος, Αθήνα
Βανταράκης Εμμανουήλ Ελεύθερος Επαγγελματίας
Μιχάλης Πάγκαλος καθ. Φιλοσοφίας (ΕΔΙΠ/ΕΚΠΑ), διευθυντής του περ. "Άνθρωπος"
Ηρακλής Μαυρίδης Επικ. Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου
Κάτια Αγγελόπουλου Πολίτης
Θόδωρος Μπουκάλι Ναυτικός
Βαγγέλης Γαλάνης Ψυχολόγος, Τρίκαλα
Πικιωνης Δημήτρης Συνταξιούχος Πολιτικός Μηχανικος, Κως
Μαρία Κανελλοπούλου Υπεύθυνη Υλοποίησης Έργων και Προγραμμάτων, Αθήνα
Λαμπρίδης Αλέξης Σκηνοθέτης, Αθήνα
Λίλα Βαλιάτζα Αρχιτέκτων μηχανικός, Ρόδος
Μαρία-Ιωάννα Μπουτσικάρη Αθήνα
Ιωάννα Μπαλάτσα Τοπογραφος Μηχανικος, Αθήνα
Ελένη Πορτάλιου Ομ. Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Σχολής Ε.Μ.Π.
Παπουλής Κωνσταντινος Εκπαιδευτικός ΤΕΕ-Πολιτικός Μηχανικός, Αθήνα
Ευαγγελία Σωτηροπούλου Μηχανολόγος μηχανικός, Αθήνα
Θάνος Τριάντα Ιδιωτικός Υπάλληλος, Αθήνα
Παναγιώτης Ιωάννου Συνταξιούχος Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Αθήνα
Ειρήνη Κοντογεωργίου Δημοσιογράφος
Στέλλα Μπεκιάρη Μεταφράστρια Γερμανικής, Αθήνα
Ροδοπούλου Παναγιώτα Κλινικός Ψυχολόγος, Αθήνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου