Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 11-2-2022
Αρ. Πρωτ.: 8713
Προς: 1. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κο Χατζηδάκη Κ.
2. Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κο Τσακλόγλου Παν.
3. Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων Βουλής
Κοιν.: 1. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
2. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
Κύριοι Υπουργοί, κύριοι Βουλευτές
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε σχέση με το Ν/Σ " Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις για την κοινωνική ασφάλιση" και ζητούμε την άμεση τροποποίηση – διόρθωση των κάτωθι άρθρων του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή την 9-10-2022.
Επί των άρθρων 10-19
Ήδη και στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης των άρθρων του επίμαχου νομοσχεδίου, είχαμε καταθέσει υπόμνημα με τις αντιρρήσεις μας αναφορικά με το περιεχόμενο των άρθρων αυτών κατά το μέρος που, ενώ φαίνεται καταρχήν να συστήνουν μία εταιρεία αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ στην ουσία μεταθέτουν και αρμοδιότητες των δημοσίων τεχνικών υπηρεσιών, χωρίς μάλιστα καμία διασφάλιση των θέσεων των ΠΕ Μηχανικών που υπηρετούν στον ΕΦΚΑ. Επιφυλασσόμενοι ως προς την νομιμότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων, ενόψει και της θέσης της αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής ΕΑΑΔΗΣΥ, απαιτούμε πάντως την προσθήκη ρητής πρόβλεψης περί προστασίας των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων στον ΕΦΚΑ ΠΕ Μηχανικών και της δυνατότητας ελεύθερης κατ’ επιλογήν τους μετακίνηση στη νεοσυσταθείσα εταιρεία ή οπουδήποτε αλλού με την κινητικότητα.
Επί του άρθρου 23
Από το Σεπτέμβριο του 2020, οπότε και για πρώτη φορά αμφισβητήθηκε από τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου σας το δικαίωμα των παλαιών ασφαλισμένων Μηχανικών του ΤΣΜΕΔΕ που διορίστηκαν στο Δημόσιο μετά την 1-1-1993 και είχαν υπαχθεί στην ασφάλιση και του Δημοσίου και του ΤΣΜΕΔΕ έως 31-12-2016, να επιλέξουν τον ασφαλιστικό τους φορέα από 1-1-2017 και εντεύθεν, διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για το ενδεχόμενο να νομοθετηθεί η θέση αυτή. Τούτο καθώς, μεταξύ άλλων, μία τέτοια ρύθμιση θίγει κι καταργεί θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα της κατηγορίας αυτής ασφαλισμένων.
Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι θα αναλάβετε νομοθετική πρωτοβουλία ώστε το ζήτημα αυτό (το οποίο πάντως είχε ρητά επιλυθεί με σχετικές εγκύκλιες οδηγίες μετά την έκδοση του ν. 4387/2016) να ρυθμιστεί ειδικά και συγκεκριμένα και να μην καταλείπεται αμφιβολία σε κανέναν (υπηρεσιακό ή μη στέλεχος) ότι όλοι οι παλαιοί ασφαλισμένοι, οι οποίοι έως 31-12-2016 είχαν υπαχθεί στην ασφάλιση περισσότερων φορέων για την ίδια δραστηριότητα, έχουν δικαίωμα επιλογής του φορέα ασφάλισής τους από 1-1-2017 στον Ενιαίο Φορέα, ανεξαρτήτως του χρόνους υπαγωγής στο δεύτερο φορέα.
Η προωθούμενη διάταξη όμως δεν φαίνεται να αποτυπώνει τη θέση αυτή, αφού επαναλαμβάνει τους όρους στους οποίους τα υπηρεσιακά σας στελέχη είχαν στηρίξει την αμφισβήτηση του δικαιώματος στους παλαιούς ασφαλισμένους, διορισμένους όμως στο Δημόσιο μετά την 1-1-1993: Η προτεινόμενη ρύθμιση αναφέρεται σε πρόσωπα που είχαν υποχρεωτικά υπαχθεί στην παράλληλη ασφάλιση περισσότερων φορέων κύριας σύνταξης για την ίδια δραστηριότητα και κατά την Υπηρεσία του Υπουργείου οι διορισθέντες μετά την 1-1-1993 δεν υπήχθησαν υποχρεωτικά αλλά μετ’ ενάσκηση σχετικού δικαιώματος που τούς αναγνώρισε το άρθρο 40 του ν. 2084/1992.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 1-1-1993 ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ, δικαίωμα που για πρώτη φορά εσείς αμφισβητήσατε. Άλλωστε για τους έως 31-12-1992 διορισμένους στο Δημόσιο και παράλληλα ασφαλισμένους σε περισσότερους φορείς ασφάλισης για την ίδια δραστηριότητα έως και σήμερα ουδέποτε έχει αμφισβητηθεί το σχετικό δικαίωμα και η ρύθμιση αυτή είναι αχρείαστη εάν περιορίζεται μόνο σε αυτούς. Έως και σήμερα οι υπηρεσίες κανονισμού συντάξεων δημοσίων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ αναγνωρίζουν χωρίς επιφύλαξη το δικαίωμα αυτό και ζητούν κατά τη συνταξιοδότηση την συνυποβολή και σχετικής υπεύθυνης δήλωσης περί επιλογής ασφαλιστικού φορέα από 1-1-2017.
Επί του άρθρου 3
Ζητούμε την ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ η οποία όχι μόνο συντελεί στην παράνομη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου φορέα κοινωνικής ασφάλισης αλλά σηματοδοτεί την κατάλυση του δημοσιοϋπαλληλικού δικαίου και των συνταγματικών κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των δημοσίων υπαλλήλων. Η τοποθέτηση στις θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών στον ΕΦΚΑ και ιδιωτών και μάλιστα με μόνο την απόφαση του ΔΙΟΙΚΗΤΗ, αντιστρατεύεται ευθέως το ίδιο το γράμμα του άρθρου 103 του Συντάγματος, τις συνταγματικές αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Βάσει του Συντάγματος οι οργανικές θέσεις του Δημοσίου (όπως είναι προφανώς οι συνεστημένες θέσεις ευθύνης ΝΠΔΔ) καλύπτονται αποκλειστικά από δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι διορίζονται μετά από επιτυχή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό που διενεργείται υποχρεωτικά υπό τον έλεγχο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ του ΑΣΕΠ. Άλλωστε, με την παρ. 7 του ίδιου ως άνω άρθρου 103, κατοχυρώθηκε συνταγματικά η αξιοκρατία στις προσλήψεις κάθε λογής προσωπικού με σχέση είτε δημοσίου είτε ιδιωτικού δικαίου σε όλο το δημόσιο τομέα, υπό τις εγγυήσεις του σχετικού ελέγχου ανεξάρτητης αρχής ήτοι του ΑΣΕΠ. Περαιτέρω το άρθρο 103 Σ ορίζει ρητά ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι υποβιβάζονται ή παύονται νόμιμα μόνο μετά από απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου που αποτελείται και από δημοσίους υπαλλήλους.
Οι ρυθμίσεις του προωθούμενου άρθρου 3 αντίκεινται στο σύνολό τους στις ως άνω προβλέψεις του άρθρου 103 αλλά και στο άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος που επιβάλλει στο κράτος την μέριμνα για την κοινωνική ασφάλιση και συνεπώς απαγορεύει απολύτως την άσκηση σχετικών αρμοδιοτήτων από ιδιώτες.
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου