Ή θα συνεχίσει να πληρώνει 18 εκατ € στον εργολάβο το Δημόσιο ή θα μπουν διόδια εντός αστικού ιστού στη Βαρυπόμπη. Αυτές είναι οι Συμβάσεις Παραχώρησης, κερδισμένοι οι τράπεζες και οι εργολάβοι, χαμένοι οι πολίτες και το κράτος.
Όχι της Περιφέρειας Αττικής σε νέα διόδια στη Βαρυμπόμπη
04-06-2020 - Πηγή: ypodomes.com
Αναταράξεις προκαλεί η πιθανότητα τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στην εθνική οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Η μελέτη αλλαγής των περιβαλλοντικών όρων συζητήθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εχθές και σύμφωνα με πληροφορίες καταψηφίστηκε ομόφωνα.
Στην λειτουργία διοδίων αντιτίθενται οι Δήμοι της περιοχής. Η προσπάθεια αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων έχει ξεκινήσει από το 2014.
Για το θέμα αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημειώνουν δεν υπάρχει πρόθεση για να προχωρήσει ένα τέτοιο πλάνο ωστόσο εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές λύσεις. Θα πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι η λειτουργία διοδίων στην περιοχή, υπάρχει στη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου. Για την μη λειτουργία τους, η εταιρεία παραχώρησης Νέα Οδός αποζημιώνεται από την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης με ένα ποσό που αγγίζει τα 18 εκατ.ευρώ ετησίως (εκκαθάριση γίνεται κάθε έξι μήνες με ποσό περίπου 9 εκατ.ευρώ). Το ποσό αυτό αφορά τη μη λειτουργία των πλευρικών σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου αλλά και του μετωπικού σταθμού διοδίων στον συνδετήριο κλάδο Σχηματάρι-Χαλκίδα.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως πως αν τελικά φτάσουμε στο σημείο να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν οι πλευρικοί σταθμοί, το κόστος διέλευσης θα είναι μισό ευρώ (50 λεπτά). Επιπρόσθετα, οι οδηγοί θα πληρώνουν το πενηντάλεπτο σε 2 από τις 4 εξόδους. Δηλαδή, ο οδηγός που κινείται ανοδικά στην εθνική οδό και θα βγαίνει στον κόμβο Βαρυμπόμπης θα πληρώνει 50 λεπτά. Ο οδηγός όμως που θα βγαίνει από τον κόμβο Βαρυμπόμπης στον Κηφισό με κίνηση προς βόρεια δεν θα πληρώνει κάποιο αντίτιμο. Το ίδιο θα συμβαίνει και στα απέναντι πλευρικά διόδια.
Τώρα, μετά την απόρριψη της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής η μελέτη με τους τροποποιημένους όρους θα ξαναγυρίσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να κριθεί και να εγκριθεί. Ακολούθως μετά, θα σταλεί στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου η αντίστοιχη διεύθυνση να εφαρμόσει τους τροποποιημένους περιβαλλοντικούς όρους. Εδώ έχουμε δύο πιθανότητες. Η πρώτη είναι το ελληνικό δημόσιο να συνεχίσει να καταβάλλει στην Νέα Οδό την προβλεπόμενη ετήσια αποζημίωση. Η δεύτερη είναι η προχωρήσει η τοποθέτηση διοδίων παρά την αρνητική στάση της Περιφέρειας Αττικής. Ωστόσο με δεδομένη την απροθυμία του υπουργείου Υποδομών, είναι μία περίπτωση που δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες.
Τι προβλέπεται στις μελέτες
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, συνολικού κόστους 17,3 εκατ.ευρώ, θα γίνει ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης. Η σημερινή γέφυρα θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί μία νέα γέφυρα με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση με δύο round about σε κάθε άκρο ενώ θα δημιουργηθεί μία πλατεία στο τέλος της υπόγειας διάβασης στις Αδάμες για τις κυκλοφοριακές ανάγκες προς Αθήνας.
Επίσης προβλέπεται ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη ώστε να εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις αλλά και αλλαγές στην έξοδο στο ύψος του Λαϊνόπουλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου