Με αφορμή τις αναθέσεις μαθημάτων
Όταν οι πολιτικές αποφάσεις είναι εντελώς παράλογες και άδικες, κατά γενική ομολογία, θα πρέπει μάλλον να αναρωτηθούμε ποιος ωφελείται.
Όταν έχεις στα σχολεία αρχιτέκτονες εκπαιδευτικούς, εκπαιδευμένους να διδάξουν σχέδιο, γραμμικό και ελεύθερο, ιστορία τέχνης και αρχές σύνθεσης, και τους αναθέτεις να διδάξουν, αντί γι' αυτά, άλγεβρα, ποιος ωφελείται;
Όταν σε όλες τις ειδικότητες του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (γραφίστες, διακοσμητές, συντηρητές κλπ) καταργείς το Γραμμικό Σχέδιο της Γ λυκείου, που είναι προαπαιτούμενο και εξετάζεται πανελλαδικά για όλες σχεδόν τις συναφείς σχολές της τριτοβάθμιας, ποιος ωφελείται; Όταν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπως το Γραμμικό Σχέδιο στα Λύκεια και το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο του Τομέα Δομικών Έργων στα ΕΠΑΛ, διδάσκονται πολύ λιγότερες ώρες από όσες χρειάζονται από ειδικότητες που το έχουν διδαχθεί πολύ λίγο, ποιος ωφελείται;
Όταν αφαιρείς από τους Χημικούς Μηχανικούς τη δυνατότητα διδασκαλίας της Χημείας, όταν δίνεις στους αρχιτέκτονες να διδάξουν τα Μαθηματικά και τη Φυσική, όταν δημιουργείς τεχνητές εντάσεις μεταξύ των κλάδων ενώ θα αρκούσε να κάνεις τις αναθέσεις μαθημάτων με βάση ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΣ, ποιος, πραγματικά, ωφελείται;
Όχι, πάντως οι μαθητές και οι μαθήτριες. Όχι η δημόσια εκπαίδευση.
Ωφελείται η παραπαιδεία και όσοι έχουν συμφέρον από την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όταν ένας ολόκληρος εκπαιδευτικός κλάδος παροπλίζεται αντί να αξιοποιείται, τίθεται ζήτημα ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τίθεται ζήτημα εξάλειψης μιας πολύτιμης δυνατότητας να παρασχεθεί στους μαθητές και τις μαθήτριες αρχιτεκτονική παιδεία.
Κυρίως, όμως, εξυπηρετούνται η νεοφιλελεύθερη λογική και η εφαρμογή των οδηγιών του ΟΟΣΑ, που ευπειθώς υπηρετεί η κυβέρνηση, που θέλει μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, μείωση των δαπανών για την παιδεία, όλοι να κάνουν τα πάντα και να παίρνει ο ένας το μάθημα του άλλου, εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο (ήδη αυξημένο) σε πολλά σχολεία, ώστε να καλυφθούν όπως όπως τα κενά και να μην γίνουν διορισμοί.
Ειδικά για τους αρχιτέκτονες, η ενοποίηση ειδικοτήτων και οι συνακόλουθες αναθέσεις αντιβαίνουν την ίδια τη λογική τους, τη λογική της διεύρυνσης των αναθέσεων. Οι αρχιτέκτονες πετιούνται ουσιαστικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και, αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επαναπροσέλαβε τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς της τεχνικής εκπαίδευσης, κάτι για το οποίο κι εμείς αγωνιστήκαμε και διαδηλώσαμε, τώρα δημιουργεί ειδικότητες χωρίς αντικείμενο, καθηγητικούς κλάδους έτοιμους για νέες διαθεσιμότητες, που κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως δεν θα έρθουν στο προσεχές μέλλον.
Γεωργία Βαλωμένου
Δημήτρης Δουλτσίνος
Εμη Κίτσαλη
Παρασκευάς Κομποχόλης
Αννα Παυλίδου
Ιωάννα Σταμπούλη
(Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί)
Διαβάστε επίσης:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου