Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού είναι σταθερά αντίθετος με τη σχεδιαζόμενη Παραχώρηση του Αυτοκινητόδρομου για μέχρι 40 χρόνια σε ιδιώτες, για τους παρακάτω λόγους:
1. Το οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού (Κύριος Άξονας και Κάθετοι Άξονες ~900χλμ.) είναι ήδη πλήρως κατασκευασμένο, με δαπάνες του Ελληνικού λαού και των ευρωπαίων πολιτών και δεν έχει καμιά ανάγκη πρόσθετων επενδύσεων.
2. Με τη Δημόσια διαχείριση του δικτύου από την εταιρεία "Εγνατία Οδός Α.Ε." διασφαλίζεται η διαφάνεια στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με δημόσιους διαγωνισμούς και ανατίθενται στο μειοδότη, σε αντίθεση με τις Παραχωρήσεις όπου "ανατίθενται" σε "συγγενείς" εταιρείες και οι δαπάνες παρουσιάζονται υπερδιπλάσιες.
3. Τυχόν πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο, με τη Δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, θα προκηρυχθεί και πάλι ως Δημόσιο Έργο, ενώ στην περίπτωση της παραχώρησης οι διαδικασίες είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες.
5. Το σύνολο των εξόδων Λειτουργίας & Συντήρησης του Δικτύου της Εγνατίας Οδού, με τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας αγγίζει τα 50 εκ.€ ετησίως. Τα έσοδά της υπερβαίνουν τα 100εκ.€. Το πλεόνασμα αυτό των εσόδων, ~50εκ.€ ετησίως, μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία με άλλα έργα που έχει τόσο πολύ ανάγκη και όχι να καταλήξει στις τσέπες των ιδιωτών.
4. Η χρέωση διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού είναι τώρα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στις Παραχωρήσεις υπερβαίνει τα 6,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Η ενδεχόμενη Παραχώρηση είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων.
Επίσης, μερικά σχόλια σχετικά με τη "διαδικασία" που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ:
3. Η αδυναμία σχεδιασμού ακόμα και των βασικών όρων της σύμβασης, καταδεικνύει ακριβώς ότι η σκοπιμότητα της μακροχρόνιας παραχώρησης της πλήρως κατασκευασμένης υποδομής της Εγνατίας Οδού, δεν στοιχειοθετείται ούτε με οικονομικούς ή τεχνικούς όρους, εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες ιδιωτικής επένδυσης.
1. Η χρονική συγκυρία της δημοσίευσης δείχνει ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε για την εκπλήρωση ενός από τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
2. Η πρόσκληση που δημοσιεύτηκε δείχνει ότι δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο (διάρκεια, αντικείμενο) και ο καθορισμός των όρων της σύμβασης μετατίθεται για το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε απευθείας διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους.
5. Ως εργαζόμενοι του φορέα που διαθέτει τα στοιχεία για όλα τα στάδια διαχείρισης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της Ελλάδας, οφείλουμε να επαναλάβουμε αυτό που έχει δημοσιοποιηθεί και ευρύτερα: ότι με συντηρητικές παραδοχές και διατήρηση των διοδίων σε επίπεδα χαμηλότερα των άλλων αυτοκινητόδρομων, τα έσοδα για 35 έτη προσεγγίζουν τα 8 δισεκατομμύρια Ευρώ και τα κέρδη προσεγγίζουν τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ. Αυτή είναι η ελάχιστη «αξία της παραχώρησης» και επ’ αυτής θα κριθεί το όφελος του δημοσίου από οποιοδήποτε σχεδιασμό.
4. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «παραλείπει» την αναφορά της αξίας της παραχώρησης ως «τάξης μεγέθους ή ενδεικτικής αξίας», όπως ορίζει το άρθρο 31 και το παράρτημα V της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου