Μπορεί ένα έργο να κατασκευαστεί κυριολεκτικά «με τα μισά λεφτά»; Δεδομένης της κατασκευαστικής ξηρασίας, η διεκδίκηση έργων με εκπτώσεις άνω του 50% δείχνει πλέον να παγιώνεται όχι μόνο στα μεγάλα αλλά και στα «μικρά» δημόσια έργα. Τελευταίο παράδειγμα, η κατακύρωση διαγωνισμού για την κατασκευή έξι πεζογεφυρών σε μεγάλους οδικούς άξονες της Αττικής.
Το έργο αφορά στην κατασκευή πεζογεφυρών: στη συμβολή της λεωφόρου Ποσειδώνος με τη λεωφόρο Καλαμακίου στον Αλιμο, στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με την Πανόρμου στην Αθήνα, στη λεωφόρο Μεσογείων, στο ύψος του ΙΚΑ Αγίας Παρασκευής. Στη λεωφόρο Αθηνών, στο ύψος των σχολών Προβατά και στο Παλατάκι στο Χαϊδάρι και τέλος στη συμβολή της λεωφόρου Ποσειδώνος με την οδό Αφροδίτης, στο Παλαιό Φάληρο. Το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής (ΠΕΠ Αττικής) και περιλαμβάνει εκτός από την κατασκευή των πεζογεφυρών την εκτέλεση αρχαιολογικών εργασιών και τη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφελείας.
Σύμφωνα με χθεσινή απόφαση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ο διαγωνισμός κατακυρώνεται στην εταιρεία «Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020 Α.Ε.», που προσέφερε έκπτωση 52,50% (4,1 εκατ. ευρώ, έναντι αρχικού προϋπολογισμού 12,3 εκατ. ευρώ).
Παραδείγματα σαν και το χθεσινό αποτελούν πλέον τον κανόνα. Για παράδειγμα, από τις 5 εργολαβίες του Πάτρα - Πύργος που έχουν δημοπρατηθεί, οι τέσσερις κατακυρώθηκαν με έκπτωση άνω του 50% και η 5η με... 49,9%. Ομοίως τον Ιανουάριο η πρώτη φάση της ανάπλασης του φαληρικού όρμου (έργο επίσης της Περιφέρειας Αττικής) κατακυρώθηκε με έκπτωση 53,5% κ.ο.κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου