Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Πωλείται όπως είναι... παροπλισμένη

ΕΛΒΟ

EUROKINISSI / ΥΠΕΘΑ
Όσο ένα Λέοπαρντ η τιμή πώλησης της ΕΛΒΟ....
Στο σφυρί βγαίνει τελικά και η ΕΛΒΟ, παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις για διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της. Ως τις 15 Μαΐου θα κατατίθενται οι προσφορές για το 100% του ενεργητικού της εταιρείας. Ισχυρός... μνηστήρας η γερμανική «Κράους Μάφεϊ».
Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, με κατώτατη τιμή προσφοράς τα 10 εκατομμύρια ευρώ, που δημοσιεύθηκε στην «Εφ.Συν.», αιφνιδίασε τους 337 εργαζομένους, οι οποίοι μέχρι πρότινος άκουγαν με σχετική ικανοποίηση τις καθησυχαστικές υποσχέσεις της ηγεσίας του ΥΕΘΑ (βλ. Καμμένο και Βίτσα) περί μερικής παραχώρησης και διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρείας για λόγους εθνικού συμφέροντος.
Φαίνεται, όμως, πως τον τελευταίο λόγο στην Ελλάδα του 2017 τον έχουν τα ξένα συμφέροντα κι έτσι η πολυεθνική εταιρεία Ernst & Young, που είχε αναλάβει την εκκαθάριση, προχώρησε σε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, καλώντας τους ενδιαφερομένους να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές ώς τις 5 το απόγευμα της Δευτέρας 15 Μαΐου.
«Σήμερα (σ.σ. χθες) μάς πήρε ο εκκαθαριστής και μας είπε ότι ξεκινάει η τελική φάση πώλησης της εταιρείας. Είμαστε παγωμένοι. Αλλα μας είχαν πει από την κυβέρνηση και άλλα κάνουν.
»Ο κ. Καμμένος μάς έλεγε ότι λόγοι εθνικού συμφέροντος επιβάλλουν να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της επιχείρησης και ο κ. Βίτσας μάς έλεγε ότι δεν πωλείται το 100%. Η απαίτησή μας είναι να παραμείνει η εταιρεία κρατική.
»Πέραν των άλλων, εάν τελικά πουληθεί, προκύπτει σοβαρό θέμα με το προσωπικό. Είμαστε 337 εργαζόμενοι και οι ενδιαφερόμενοι θέλουν περίπου 230. Αρα το 1/3 πρέπει να φύγει. Ετσι η κυβέρνηση δεν διασφαλίζει ούτε τις θέσεις εργασίας», αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στην ΕΛΒΟ, Θόδωρος Αλιόγκας.

Κινητοποιήσεις

Οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από την Πέμπτη στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης όπου συζητείται με καθυστέρηση τριών ετών η προσφυγή των εργαζομένων για ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, ενώ θα ακολουθήσει πορεία στο ΥΜΑΘ όπου στεγάζεται και το γραφείο του πρωθυπουργού.
Υπενθυμίζεται ότι η εκκαθαρίστρια Ernst & Young επανέρχεται στην πώληση της ΕΛΒΟ για δεύτερη φορά από τον Οκτώβριο του 2014. Τότε η διαδικασία προέβλεπε την πώληση του ενεργητικού της βιομηχανίας, όχι μόνο ως συνόλου αλλά και τμηματικά. Είχε όμως «παγώσει» καθώς η εκκαθαρίστρια προέβη στην τροποποίηση του Υπομνήματος Προσφοράς.
Αυτή τη φορά, μέσω του διαγωνισμού πωλούνται τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή οι οικοπεδικές εκτάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου, οι κτιριακές εγκαταστάσεις, τα δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, το σήμα και ο διακριτικός τίτλος ΕΛΒΟ, τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες ΙΤ και πατέντες που έχει κατοχυρώσει η εταιρεία.
Δεν φαίνονται να πωλούνται τα 11 στρατιωτικά φορτηγά που είχαν κατασκευαστεί για τις κυπριακές δυνάμεις και κάποια αποθέματα ανταλλακτικών που ενδιαφέρουν τον ελληνικό στρατό. Το μετοχικό κεφάλαιο της ΕΛΒΟ διαιρείται σήμερα σε 1.157.900 μετοχές με συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου σε ποσοστό 85,49%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο υποψήφιοι «μνηστήρες» έχουν επιδείξει μέχρι στιγμής ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εταιρεία: η γερμανική «Κράους Μάφεϊ» και η «Παραμάουντ» με έδρα τη Νότια Αφρική. Ας σημειωθεί ότι η γερμανική εταιρεία, που είχε στο παρελθόν επαγγελματικές συνεργασίες με την ΕΛΒΟ και γνωρίζει αρκετά καλά τις δυνατότητές της, φέρεται να έχει προσεγγίσει κυβερνητικά στελέχη και σε πολιτικό επίπεδο με στόχο την εξαγορά.
Η «Κράους Μάφεϊ» ιδρύθηκε το 1931 και θεωρείται από τους κορυφαίους Γερμανούς κατασκευαστές μηχανών διαφόρων τύπων. Κατασκευάζει οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των μηχανών έλξης, τρόλεϊ και λεωφορεία μέχρι το 1950.
Το 1963 η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του άρματος μάχης Leopard και το 1973 την παραγωγή του Leopard 2. Στη δεκαετία του ’70 είχε εμπλακεί στην ανάπτυξη του μαγνητικού αιωρούμενου τρένου Transrapid. Το 1999 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με τη Mannesmann DEMAG.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου