Οι ηλεκτρονικοί - μηχανικοί ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ προχωρούν σε επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας από αύριο καθώς και δύο 24ωρες απεργίες 28-29/9. Στο σχέδιο νόμου με -ακόμα ένα- πακέτο προαπαιτούμενων για μια ακόμη δόση σχεδιάζουν τη διάλυση της Υ.Π.Α και τη μετατροπή της σε Ν.Π.Ι.Δ εκχωρόντας ουσιαστικά και τον εναέριο χώρο στους δανειστές (όπως εξάλλου έκαναν και με τα 14 αεροδρόμια κατόπιν του σχετικού κλάματος βεβαίως). Υποθέτουμε ότι στο δρόμο για το σοσιαλισμό θα τον πάρουμε και αυτόν πίσω όπως το Ελληνικό...
ENHMAEK Staseis Ergasias 21-9-2016 by DimitrisPeter on Scribd
Δείτε επίσης
Αρ.πρωτ. : 106 ΠΡΟΣ : ΜΜΕ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα : «Απάντηση στο ΤΑΙ Π Ε Δ»
Με αφορμή το από 31/8/2016 Δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ, που “προσπαθεί” να απαντήσει στις καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, ότι οι υψηλές χρεώσεις στα προς παραχώρηση αεροδρόμια θα τα καταστήσουν μη ελκυστικούς προορισμούς με καταστροφικές συνέπειες στην εθνική οικονομία, ανταπαντούμε και θέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ. Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση βέβαια, να θέσουμε τα ερωτήματα αυτά σε έναν εξωθεσμικό φορέα, που δυστυχώς έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση, αν και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί είναι αυτά των δανειστών και όχι του ελληνικού λαού :
- Πως εξηγείται και τι υποκρύπτεται πίσω από το γεγονός ότι πρώτα προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός και έγινε η κατακύρωση στη Fraport και μετά προσλήφθηκε ο Σύμβουλος – Εκτιμητής για να καθορίσει την αξία των ήδη “παραχωρημένων” αεροδρομίων ;
- Από ποιους εκβιάστηκε η ελληνική κυβέρνηση και απήλλαξε από ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη τη Fraport, όταν μη κερδοσκοπικά και κοινωφελή ιδρύματα πληρώνουν, όπως π.χ «Το χαμόγελο του Παιδιού», « Παιδικό Χωριό SOS», « Ίδρυμα Ανιάτων» κλπ.
-Με ποιο σκεπτικό και προς όφελος ποίων το ελληνικό δημόσιο είναι εγγυητής για τις δαπάνες των μελλοντικών επενδύσεων της Fraport;
- Με ποια αρμοδιότητα-εξουσιοδότηση εκπρόσωποι της Fraport, επισκέπτονται τα προς παραχώρηση αεροδρόμια, καταγράφοντας την κινητή και ακίνητη περιουσία τους, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν νομότυπα περιέλθει στην κατοχή τους ;
- Γιατί η Fraport εμφανίζεται και έχει γίνει αποδεκτή από κρατικούς φορείς ως ιδιοκτήτης των 14 αεροδρομίων, ενώ δεν έχει καταβληθεί το πολυδιαφημισμένο εφάπαξ τίμημα του 1,24 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης ; Πότε θα καταβληθούν στο ελληνικό δημόσιο τα 280 εκατομμύρια που αντιστοιχούν στο Φ.Π.Α. του εφάπαξ τιμήματος ;
- Με δεδομένες τις δηλώσεις της Fraport ότι από 1/12/2016 αναλαμβάνει την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ρωτάμε :
α) Έχουν υποβληθεί από τη Fraport στις αρμόδιες κρατικές αρχές (ΥΠΑ, Υπουργείο Οικονομικών κλπ) τα απαιτούμενα έγγραφα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, τα οποία αποδεικνύουν την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί με ασφάλεια την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ; Επισημαίνεται ότι ανεξάρτητα από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου, υπεύθυνο για την ασφάλεια των πτήσεων είναι το ελληνικό κράτος.
β) Έχει ελεγχθεί το εταιρικό οργανόγραμμα και εάν το αρμόδιο προσωπικό έχει τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιήσεις ;
γ) Έχουν υπογραφεί και έχουν ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι συμβάσεις της Fraport με φορείς που θα της παρέχουν υπηρεσίες security, υπηρεσίες πυρασφάλειας/διάσωσης κλπ ;
- Γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη διαφάνεια στην εταιρική δομή και τη μετοχική σύνθεση των δύο θυγατρικών της Fraport τη στιγμή που πρόκειται για μία εταιρεία η οποία θα διαχειριστεί βασικές υποδομές της χώρας που έχουν άμεση σχέση με την εθνική ασφάλεια , την οικονομική ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος ;
- Γιατί γίνεται συνειδητή προσπάθεια απόκρυψης της διαφορετικότητας α) του Τέλους Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕ.Α.Α.) που επιβάλλεται από το ελληνικό κράτος με το Κανονισμό ΕΕ 2009/2003, σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη «σαν ειδικό δημοσιονομικό βάρος ήτοι φορολογικό βάρος εν ευρεία έννοια (ΔΕΦ Πειρ. 323/2000, ΔΕΦ Πειρ. 220/20080, Γνωμοδοτήσεις Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 407/2012 και 9/2012)», από β) τα Αερολιμενικά Τέλη (Τέλη Προσγείωσης, Τέλη Στάθμευσης, Τέλη Χρήσης Αερολιμένα) που επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας των αεροδρομίων και γ) τα Τέλη Επιβατών που αφορούν εξυπηρετήσεις που παρέχονται στους επιβάτες (χρήση φυσούνας, σύστημα QUTE κλπ) τα οποία επίσης επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου ;
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι την τουριστική βιομηχανία αλλά και το μεμονωμένο επιβάτη της νησιωτικής Ελλάδας δεν τους ενδιαφέρει ο φορέας που επιβαρύνει με τέλη την τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου, αλλά η πραγματική συνολική επιβάρυνση.
Τελειώνοντας ρωτάμε τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και Οικονομικών
α) η πίτα των 280 εκατ ετησίως του ΤΕΑΑ πως και σε ποιους θα μοιραστεί ;
β)τελικά ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα , το ΤΑΙΠΕΔ ή η ΟΣΥΠΑ ;
Όλα τα παραπάνω καταγγέλλουμε ως Ομοσπονδία στο ελάχιστο, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε ότι τα προς παραχώρηση αεροδρόμια δεν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του πανάκριβου αεροδρομίου των Σπάτων και θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια, διατηρώντας τον κοινωνικό και οικονομικό ρόλο τους προς όφελος της χώρας μας. Μετά τα παραπάνω αφήνουμε στη κρίση του ελληνικού λαού το γεγονός ότι ένα μόρφωμα σαν το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται τη περιουσία του ελληνικού λαού και το μέλλον της χώρας και μάλιστα έχει ασυλία για τις πράξεις του απέναντι σε οποιοδήποτε ποινικό ή οικονομικό έγκλημα..
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Βασίλης Αλεβιζόπουλος Ρόνης Μαθιουδάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου