Σάββατο 11 Ιουλίου 2015

Ευρώ: Οδηγός καλοκαιρινής εξόδου

new-drachma-goldcore_
Διαβάστε και σχετική ανάρτηση μας από την περασμένη βδομάδα 

Έχετε αναρωτηθεί ποιος σας ενημέρωνε τα τελευταία χρόνια για τις επιπτώσεις που θα είχε ενδεχόμενη επιστροφή στη δραχμή; Τον τόνο έδιναν πανεπιστημιακοί που επιχορηγούνται από ευρωπαϊκά προγράμματα, δημοσιογράφοι που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με χρηματοπιστωτικά κέντρα που θυσαύρισαν στην ευρωζώνη, πολιτικοί της διαπλοκής που έχουν συνδέσει το πολιτικό τους μέλλον με γερμανικές ή γαλλικές πολυεθνικές, οι οποίες είχαν κάθε λόγο να κρατήσουν τη χώρα στη νομισματική ένωση.
Αντίθετα η κοινοβουλευτική Αριστερά είτε χανόταν στα παραισθησιογόνα της «Ευρωπαϊκής Ένωσης των λαών» είτε ανέμενε τη δευτέρα παρουσία της επανάστασης η οποία θα καθιστούσε το δίλημμα δραχμή ή ευρώ περιττό.
Ακόμη όμως και οι υποστηρικτές της επιστροφής στο εθνικό νόμισμα καλούνταν πάντα να εξηγήσουν γιατί η ευρωζώνη κατέστρεψε την ελληνική οικονομία και όχι ποια είναι τα πρακτικά βήματα που θα ακολουθήσουν σε ενδεχόμενη έξοδο από αυτή.
Εύκολες απαντήσεις φυσικά σε αυτά τα ερωτήματα δεν υπάρχουν. Πολύ περισσότερο δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις. Η έξοδος από το ευρώ και η ανάκτηση νομισματικής κυριαρχίας προϋποθέτει μια δύσκολη περίοδο προσαρμογής ορισμένων μηνών η οποία μπορεί να πετύχει μόνο με τη σύμφωνη γνώμη μιας καλά ενημερωμένης κοινωνίας.
Εμείς σκεφτήκαμε να συγκεντρώσουμε ορισμένα από τα κείμενα, τα γραφήματα και τις εκπομπές που ξεχωρίσαμε το τελευταίο διάστημα και τα οποία δεν τέθηκαν ποτέ προς συζήτηση στον ελληνικό λαό. Αρκετά από τα κείμενα είναι στα αγγλικά ενώ ορισμένα, που εμείς παραθέτουμε στα αγγλικά μπορείτε να τα βρείτε μεταφρασμένα στα ελληνικά στα βιβλιοπωλεία.
Αν έχετε κέφι για διάβασμα ακολουθήστε μας…

Συγκρίνουμε τα 3 προγράμματα παράγραφο - παράγραφο

Στον παρακάτω πίνακα θα βρείτε την σύγκριση παράγραφο προς παράγραφο μεταξύ των τριών προτάσεων. Η πρώτη πρόταση είναι αυτή που κατατέθηκε στις 7 Ιουνίου από την Ελληνική πλευρά και απορρίφθηκε από το Eurogroup. Η δεύτερη είναι η πρόταση των θεσμών όπως μας παραδόθηκε στις 28 Ιουνίου που απορρίφθηκε από το 61,3% των Ελλήνων και η τρίτη πρόταση είναι αυτή που έστειλε προς τον ESM αργά το βράδυ της Τετάρτης 9 Ιουλίου. Βρείτε μόνοι σας τις διαφορές και αψηφήστε τα παπαγαλάκια.
Η παλιά πρότασή μαςΣε τι είπαμε ΟΧΙΤι προτείνουμε τώρα
Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός 2015 και προϋπολογισμοί 2016-2019
Adopt effective as of July 1, 2015 a supplementary 2015 budget and a 2016–19 medium-term fiscal strategy, supported by a sizable and credible package of measures. The new fiscal path is premised on a primary surplus target of 1, 2, 3, and 3.5 percent of GDP in 2015, 2016, 2017 and 2018. The package includes VAT reforms (¶2), other tax policy measures (¶3), pension reforms (¶4), public administration reforms (¶5), reforms addressing shortfalls in tax collection enforcement (¶6), and other parametric measures as specified below.Adopt effective as of July 1, 2015 a supplementary 2015 budget and a 2016–19 medium-term fiscal strategy, supported by a sizable and credible package of measures. The new fiscal path is premised on a primary surplus target of 1, 2, 3, and 3.5 percent of GDP in 2015, 2016, 2017 and 2018. The package includes VAT reforms (¶2), other tax policy measures (¶3), pension reforms (¶4), public administration reforms (¶5), reforms addressing shortfalls in tax collection enforcement (¶6), and other parametric measures as specified below.Adopt effective as of July 1, 2015 a supplementary 2015 budget and a 2016–19 medium-term fiscal strategy, supported by a sizable and credible package of measures. The new fiscal path is premised on a primary surplus target of (1, 2, 3), and 3.5 percent of GDP in 2015, 2016, 2017 and 2018. The package includes VAT reforms (¶2), other tax policy measures (¶3), pension reforms (¶4), public administration reforms (¶5), reforms addressing shortfalls in tax collection enforcement (¶6), and other parametric measures as specified below.
Σημείωση: Δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ των προβλέψεων για τους δημοσιονομικούς στόχους στα τρία προγράμματα αλλά υπάρχει μια περίεργη παρένθεση στα τρία πρώτα χρόνια στην τελική μας πρόταση.
Μετάφραση της νέας πρότασης της Ελλάδας: Να υιοθετηθούν από την 1η Ιουλίου ένα συμπληρωματικός προϋπολογισμός και μια μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική για το 2016-2019 που θα υποστηριχθεί από ένα ευμεγέθες και αξιόπιστο πρόγραμμα μέτρων. Το νέο δημοσιονομικό «μονοπάτι» θα πρέπει να χαραχθεί για έναν στόχο δημοσιονομικού πλεονάσματος ύψους 1,2,3 και 3,5% του ΑΕΠ για το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018. Το πακέτο περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις στο ΦΠΑ, φορολογικά μέτρα, μεταρρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό, μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, μεταρρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζει τις ελλείψεις στη συλλογή φόρων και άλλα παραμετρικά μέτρα που εξειδικεύονται παρακάτω.


1 The fiscal path to reach the medium term primary surplus target of 3.5% will be discussed with the institutions, in light of recent economic developments.
Σημείωση 1: Μόνο στην νέα πρόταση αναφορά για την επανεξέταση του στόχου 3,5% για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2018 μετά από αξιολόγηση των οικονομικών εξελίξεων με τη σύμφωνη γνώμη των Θεσμών
Μεταρρύθμιηση ΦΠΑ

Η αριστερά στην κυβέρνηση - η ΠΑΣΚ στην εξουσία

Πηγή
Σε συνέχεια προηγούμενων αναρτήσεων για την ΕΥΔΑΠ και την Εργα ΟΣΕ, συνεχίζουμε με τους διορισμούς πρώην στελεχών της ΠΑΣΚ Μηχανικών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε Δημόσιες θέσεις. Επειδή προβλέπεται και συνέχεια λέμε να το κάνουμε serial στο τέλος. Όλα για τα μισθά σύντροφοι...

Ένας από τους πιο κυριλέ ημι-δημόσιους οργανισμούς είναι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Και ποιος δεν θα ήθελε να μετέχει στη διοίκηση και το οργανόγραμμα μιας εταιρείας, που είχε πέρσι καθαρά κέρδη 91,8 εκατ. ευρώ!
Το «Ελ. Βενιζέλος» μπορεί να διατηρεί το μονοπώλιο στο νομό Αττικής, ωστόσο λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δεδομένου ότι το 45% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει σε ιδιώτες (το δημόσιο κατέχει το 55%).
Όπως συνηθίζεται, κάθε νέα κυβέρνηση προχωρά σε αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου.
Νέος πρόεδρος του ΔΑΑ, κατόπιν εισήγησης του Γιάννη Δραγασάκη, ορίστηκε ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, ο οποίος ανέλαβε, πριν από λίγες ημέρες, τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συμμετοχής της Ελλάδας στη «Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα» των BRICS (New Development Bank), μετά τη σχετική πρόταση που υποβλήθηκε στη χώρα μας.
Το βιογραφικό του Παναγιώτη Ρουμελιώτη
Ο πρώην υπουργός και στέλεχος του ΔΝΤ, γεννήθηκε στο Σουέζ της Αιγύπτου. Είναι καθηγητής Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Οικονομίας στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου.
Είναι πτυχιούχος του 6ου Τμήματος του Πανεπιστημίου (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales), διδάκτωρ (doctorat 3e cycle) στις οικονομικές επιστήμες του Πανεπιστημίου της Σορβόνης και διδάκτωρ (doctorat d' Etat) στις οικονομικές επιστήμες του Πανεπιστημίου του Παρισιού II.
Διατέλεσε Διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων (ΙΔΙΣ) του Παντείου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών Προβλέψεων του Ευρωμεσογειακού Κόσμου (IPEMed - Institut de Perspective Economique du Monde Mediterraneen), καθώς και Επισκέπτης Καθηγητής στη Σορβόνη.
Από το Μάρτιο του 2010 μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 διατέλεσε Αναπληρωτής Εκτελεστικός Διευθυντής στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Έχει διατελέσει Υπουργός Εμπορίου και Εθνικής Οικονομίας. Το 1989 εκλέχθηκε ευρωβουλευτής και το 1997 ειδικός εκπρόσωπος του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στη Διαδικασία Σταθερότητας στα Βαλκάνια.
Το 2000 το Συμβούλιο της Ευρώπης και το Συμβούλιο της ΕΕ τον εξέλεξαν πρόεδρο για τον Εκδημοκρατισμό και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στα Βαλκάνια.
Από τον Ιανουάριο του 2012 είναι Αντιπρόεδρος του ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς (μη Εκτελεστικό Μέλος), Πρόεδρος της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων του ΔΣ, Μέλος της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού και συγχρόνως Οικονομικός Σύμβουλος Διοίκησης.
Τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου
Η κυβέρνηση προχώρησε και σε αλλαγές των μελών του ελληνικού δημοσίου στο δ.σ. του ΔΑΑ. Έτσι νέα μέλη ορίστηκαν οι: Δημήτρης Δημητρίου (πρώην διευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΑ, στενός συνεργάτης του αν. υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη), Μπάμπης Κακαβάς (πρώην μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας και σύνεδρος σε πολλά συνέδρια του ΕΚΑ και της ΟΤΟΕ) και ο κ. N. Πρωτονοτάριος από το ΤΕΕ.

Οριστικό πωλητήριο σε Ελληνικό, λιμάνια, αεροδρόμια, ΑΔΜΗΕ

Την οριστική πώληση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στη Lamda Development αποφάσισε η κυβέρνηση, με βάση την πρόταση που κατέθεσε χθες στους δανειστές για να κλείσει η συμφωνία. Και σε αυτά ψηφίσατε χθες ναι...

Το Ελληνικό είναι στην πρώτη γραμμή των άμεσων ιδιωτικοποιήσεων μαζί με άλλες εξπρές μεταξύ των οποίων ο ΑΔΜΗΕ, τα λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η Εγνατία και τα περιφερειακά αεορδρόμια στην γερμανική Fraport. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις και αναμένεται να προκαλέσει θύελλα στον ΣΥΡΙΖΑ. Στην περίπτωση του Ελληνικού έχει αντιδράσει σφόδρα ο Π. Λαφαζάνης, η Ν. Βαλαβάνη και ο Γ. Τσιρώνης ενώ για τον ΟΛΠ αντιδρά ο υπουργός Θ. Δρίτσας. Ο κ. Λαφαζάνης, ο οποίος είναι αντίθετος συνολικά στο νέο μνημόνιο, αντιδρά και στην πώληση του ΑΔΜΗΕ.

Αναλυτικότερα για τις ιδιωτικοποιήσεις προβλέπεται:
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα βελτιώσει το Σχέδιο Ανάπτυξης Περιουσίας το οποίο θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονταν στην «κατοχή» του έως την 31η Δεκεμβρίου 2014. Το υπουργικό συμβούλιο θα εφαρμόσει το πρόγραμμα.
Προκειμένου να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση των δημοπρασιών, οι αρχές θα ολοκληρώσουν όλες τις εναπομείνασες κυβερνητικές πράξεις, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων, τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης και το Ελληνικό (ο πλήρης κατάλογος στο Τεχνικό Μνημόνιο). Αυτή η λίστα των ενεργειών ανανεώνεται τακτικά και η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι εναπομείνασες ενέργειες θα προωθηθούν στον ορθό χρόνο.
Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν τις ημερομηνίες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης όχι αργότερα από τα τέλη Οκτωβρίου 2015 και για ΤΡΑΙΝΟΣΕ Rosco, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στους όρους που ισχύουν.
Η κυβέρνηση θα μεταφέρει το ποσοστό που κατέχει στον ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Θα λάβει ουσιαστικά και μη αναστρέψιμα βήματα για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων βάσει των υπαρχουσών συνθηκών και με τους υπάρχοντες προωθούμενους αναδόχους.

Από τον παραλογισμό στην τραγωδία;

Οσοι ζουν ή έστω παρακολουθούν τις εξελίξεις στην Ελλάδα γνωρίζουν πλέον καλά τι σημαίνουν εκφράσεις όπως «κρισιμότητα των στιγμών», «κλίμα έντασης», «ανατροπή των δεδομένων» ή «οριακή κατάσταση». Από τη Δευτέρα σ’όλα αυτά, και μάλιστα σε μια παροξυστική τους μορφή, έρχεται να προστεθεί κάτι καινούργιο: το παράλογο.
του Στάθη Κουβελάκη από εδώ

Η λέξη μπορεί να φαίνεται περίεργη ή βαριά. Πως αλλιώς όμως να χαρακτηρίσουμε την πλήρη αντιστροφή του νοήματος ενός συγκλονιστικού γεγονότος όπως το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, ώρες μόνο μετά το πέρας του και μάλιστα από τους ίδιους τους πρωτεργάτες του; Πως να εξηγήσουμε ότι οι κκ. Μεϊμαράκης και Θεοδωράκης, δηλαδή οι επικεφαλείς του στρατόπεδου των (κατά κράτος) ηττημένων, να έχουν γίνει οι εγκεκριμένοι εκφραστές της γραμμής που ακολουθεί η ελληνική πλευρά και να περιφέρονται δεξιά και αριστεράθέτοντας τους όρους τους; Πως είναι δυνατό ένα σαρωτικό «όχι» στη συνέχιση των μνημονιακών πολιτικών λιτότητας να «ερμηνεύεται» ως πράσινο φως για ένα νέο μνημόνιο; Και για να το πούμε με όρους κοινής λογικής, αν ήταν να υπογραφεί κάτι ακόμη χειρότερο και δεσμευτικότερο από τις προτάσεις Γιουνκέρ προς τι το δημοψήφισμα ή μάλλον προς τι η μάχη του «όχι» και, φυσικά, προς τι η σαρωτική της επικράτηση;

Η αίσθηση του παράλογου δεν απορρέει όμως από αυτήν την ακαριαία αντιστροφή της δυναμικής της κατάστασης αλλά κυρίως από το γεγονός ότι όλα αυτά γίνονται «σαν να μην έχει συμβεί τίποτε», σαν να ήταν το δημοψήφισμα κάτι σανσυλλογική παραίσθηση, που διαλύεται απότομα και μας αφήνει απερίσπαστους να συνεχίσουμε μ’αυτό που κάναμε πριν. Επειδή δεν γίναμε όμως όλοι Λωτοφάγοι, ας μας επιτραπεί να αναφερθούμε εν συντομία σε όσα συνέβησαν στον απίστευτα πυκνό χρόνο των τελευταίων ημερών.

Την περασμένη Κυριακή λοιπόν, ο ελληνικός λαός συγκλονίζει την Ευρώπη και τον κόσμο.Ανταποκρίνεται μαζικά στο κάλεσμα της κυβέρνησης και, σε πρωτοφανείς συνθήκες για τα μεταπολεμικά δεδομένα οποιασδήποτε ευρωπαϊκής χώρας, ψηφίζει σαρωτικά "όχι"  στις εκβιαστικές και ταπεινωτικές προτάσεις των δανειστών. Τόσο η έκταση του «όχι» όσο και η ποιοτική του σύνθεση, με την συντριπτική του υπεροχή στα εργατικά-λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, μαρτυρούν την βαθύτητα των διεργασιών που έγιναν, ή μάλλον που αποκρυσταλλώθηκαν σε ελάχιστο διάστημα στην ελληνική κοινωνία. Οι μαζικές κινητοποιήσεις της Παρασκευής, το κλίμα που επικρατούσε «από τα κάτω» τις τελευταίες μέρες, χωρίς να ξεχνάμε το ενθουσιώδες κύμα διεθνούς αλληλεγγύης, πιστοποιούν τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγει στην λαϊκή παρέμβαση μια συγκρουσιακή πολιτική επιλογή.

ΣΜΤ: «Μένουμε στο ΌΧΙ»

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
(ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΓΕΩΛΟΓΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ, ΤΕΧΝΙΚΩΝ, ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ)

Ερμού και Φωκίωνος 11, 4ος όροφος, ΑΘΗΝΑ, http://www.somt.gr, τηλ. επικοινωνίας 6936760879 , 6977806266.

http://somt.gr/node/9709

«Μένουμε στο ΌΧΙ» - συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας την Παρασκευή 10/7
στις 19:00 στα Προπύλαια και την Κυριακή 12/7 στις 19.30 στην πλατεία Συντάγματος

«Μένουμε στο ΌΧΙ»
Καμία υποχώρηση - ο αγώνας στα χέρια των εργαζόμενων
Την Κυριακή 5 Ιούλη, οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, είπαμε ένα βροντερό και περήφανο ΟΧΙ σε όλα αυτά που πνίγουν τη ζωή μας.
  • Διατρανώσαμε τη θέλησή μας να μπει τέρμα στη βάρβαρη πολιτική, στη λιτότητα, την ανεργία, την ελαστική εργασία, τη φορομπηξία, τις αντεργατικές «μεταρρυθμίσεις», τις ιδιωτικοποιήσεις.
  • Βάλαμε σε προτεραιότητα τις ανάγκες μας και όχι την εξυπηρέτηση του χρέους και το ζουρλομανδύα του ευρώ.
  • Γυρίσαμε την πλάτη στην ιδεολογική παντοκρατορία του μονόδρομου της ΕΕ.
  • Απαντήσαμε στους εκβιασμούς στις πιέσεις των οικονομικών δολοφόνων του ΔΝΤ και της ΕΕ.
  • Αψηφήσαμε τις εργοδοτικές απειλές και εκβιασμούς, τα επαπειλούμενα και πραγματικά λοκ-άουτ, την τρομοκρατία του ΣΕΒ, των τραπεζιτών, και όλου του εγχώριου και διεθνούς κεφαλαίου, που στήριζε μανιασμένα το ΝΑΙ.
  • Στείλαμε στα σκουπίδια την οικονομική τρομοκρατία, τους πανίσχυρους μηχανισμούς χειραγώγησης της κοινής γνώμης, τη μαύρη προπαγάνδα των ΜΜΕ, το άθλιο μνημονιακό - «ευρωπαϊκό» πολιτικό κατεστημένο (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ), αλλά και τους ξεπουλημένους ΝΑΙΝΑΙκους της ΓΣΕΕ (και του ΤΕΕ).
  • Απαιτήσαμε μια καλύτερη ζωή κι όχι μια νέα μνημονιακή συμφωνία, επιλέξαμε ένα δρόμο ρήξης κι όχι υποταγής.

H Ελληνική πρόταση στον ESM μεταφρασμένη



Διαβάστε μεταφρασμένο ολόκληρο το αγγλικό κείμενο. Copy Paste από τα προηγούμενα μνημόνια 1 και 2 και το άνοιγμα του "κλειστού" επαγγέλματος του μηχανικού στην πρότασή της Ελληνικής κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, στην τρίτη σημείωση του ένατου κεφαλαίου της πρότασης δεσμέυεται μεταξύ άλλων για το άνοιγμα του επαγγέλματος. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι λεπτομέρειες για την απελευθέρωση δε συμπεριλαμβάνονται στο κείμενο, το οποίο αποτελεί τη ενική γραμμή του προγράμματος της κυβέρνησης. Το B2Green.gr παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα σας ενημερώσει άμεσα για οτιδήποτε νεότερο προκύψει σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού.
Δείτε παρακάτω τι ακριβώς αναφέρεται στο ένατο κεφάλαιο:
"9. Αγορά προϊόντων
Εφαρμογή νομοθεσίας ώστε:
  • να εφαρμοστούν όλες οι εναπομείνασες συστάσεις από την εργαλειοθήκη Ι ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ, εκτός των Over The Counter φαρμακευτικών προϊόντων, ξεκινώντας με: τουριστικά λεωφορεία, άδειες φορτηγών, κώδικα προστατευμένων παραδοσιακών τροφίμων, κώδικες στα υλικά οικοδομών και όλες τις συστάσεις της εργαλειοθήκης ΙΙ του ΟΟΣΑ για χυμούς και πετρελαϊκά προϊόντα
  • να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να ενισχυθεί άμεσα η ευμάρεια των καταναλωτών όπου θα εφαρμοστεί μία νέα ανταγωνιστική διαδικασία, σε συνεργασία και με την τεχνική βοήθεια του ΟΟΣΑ, αναφορικά με το χονδρεμπόριο, τις κατασκευές, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα ΜΜΕ. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο α' τρίμηνο του 2016. Οι προτάσεις θα εφαρμοστούν έως το β' τρίμηνο του 2016.
  • να «ανοίξουν» τα κλειστά επαγγέλματα των μηχανικών, των συμβολαιογράφων, των λογιστών και των δικαστικών επιμελητών και να απελευθερωθεί η αγορά τουριστικών ενοικίων.

Το Όχι που γίνεται Ναι...

Πηγή
Σε ένα άρθρο, με αγγλικό κείμενο, με αφαίρεση κάθε μέτρου φορολογίας του κεφαλαίου, με απόλυτα νεοφιλελεύθερης αντίληψης μέτρα που θα οδηγήσουν στο γνωστό φαύλο κύκλο ύφεσης-νέων μέτρων και με εντελώς αόριστες "δεμεύσεις" για "διαπραγμάτευση" πιθανής "αναδιάρθρωσης" του χρέους μετά το 2022. 

Μείζον θέμα ηθικής τουλάχιστον τάξεως συνιστά για την κυβέρνηση το «πακέτο» των μέτρων τα οποία κατέθεσε στη Βουλή το βράδυ της Πέμπτης, προκειμένου οι αρμόδιοι της διαπραγμάτευσης να λάβουν εξουσιοδότηση του Σώματος, μετά μάλιστα από κατεπείγουσα διαδικασία και μεθοδεύσεις που προκαλούν έντονα ερωτηματικά, ώστε να να τα διαπραγματευθούν με τους δανειστές.

Η πρόταση της κυβέρνησης υιοθετεί με ελάχιστες εξαιρέσεις την πρόταση του προέδρου της Κομισιόν κ. Ζαν Κλόντ Γιούνκερ, της 28ης Ιουνίου 2015, η οποία ουσιαστικά αποτελεί την πρόταση των δανειστών και απορρίφθηκε με συντριπτική πλειοψηφία (61,31%) από την ελληνικό λαό στο δημοψήφισμα.

Επιπλέον, όμως, το νέο πακέτο προτάσεων περιλαμβάνει και «ρήτρες» σε περίπτωση που πέσουν έξω τα μέτρα που προτείνει η ελληνική πλευρά. Αν δεν επιτευχθούν οι προβλεπόμενες εισπράξεις φόρων, τότε θα ληφθούν μέτρα όπως:

(i) αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα έσοδα από ενοίκια, σε 15% αντί 11% για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ ετησίως για πρόσθετα έσοδα 160 εκατομμύρια ευρώ σε 35% από 33% στα εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ, για επιπλέον έσοδα 40.000.000 ευρώ.

(ii) ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων θα αυξηθεί κατά επιπλέον ποσοστιαία μονάδα (δηλαδή από 28% έως 29%), που θα οδηγήσει σε πρόσθετα έσοδα ύψους 130.000.000 ευρώ.

Με τις νέες προτάσεις βαίνει προς πλήρη ιδιωτικοποίηση και ο ΟΤΕ, θα εφαρμοστούν τα μέτρα (toolkit) που προτείνει ο ΟΟΣΑ, μειώνονται οι μισθοί των νεοπροσλαμβανομένων στο δημόσιο, δεν αυξάνεται ο κατώτατος μισθός στο δημόσιο (παρά εμμέσως μόνον μέσω της επαναφοράς των συλλογικών συμβάσεων) και μειώνονται οριακά κατά 100 εκατ. φέτος και 200 εκατ. το 2016 τα ανώτατα όρια αμυντικών δαπανών.

Η πρόταση των δανειστών, λοιπόν, η οποία απορρίφθηκε στην ουσία με συντριπτική πλειοψηφία από τον ελληνικό λαό, βαφτίστηκε ως «ελληνικής πρόταση» και έρχεται πλέον από το «παράθυρο», υπό το μανδύα της «εθνικής συναίνεσης» για να καταστεί νόμος του κράτους. Οι πολιτικές δυνάμεις, μ΄ άλλα λόγια, οι οποίες ηττήθηκαν στο δημοψήφισμα κατά κράτος και η τακτική των δανειστών που αποδοκιμάσθηκε στην πράξη, επιβραβεύονται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία υπέκυψε – αν μη τι άλλο-, υπό την απειλή του Grexit.

Λέμε Όχι στα απαράδεκτα μέτρα που προτείνει η κυβέρνηση


Αναρτούμε σε αγγλικό κείμενο (όπως δηλαδή κατατέθηκε στη Βουλή), την πρόταση της κυβέρνησης προς τον ESM, η οποία περιλαμβάνει σχεδόν όλα όσα καταψηφίσαμε την περασμένη κυριακή με το Όχι. Ενδεικτικά αναφέρουμε την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού, των αεροδρομιων, του ΟΣΕ και λιμανιών, την τρομακτική αύξηση φορολογίας των περισσότερων ειδών στο 23%, την  αύξηση της προκαταβολής φόρου από 55% στο 100% των ελευθέρων επαγγελματιών, τις "απελευθερώσεις" επαγγελμάτων, νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο και κυρίως άμεσες και ριζικές περικοπές συντάξεων με αυξήσεις παρακράτησης (από 4% στο 6%) και με πλήρη εφαρμογή από 1/12015 του Ν.3863 (Λοβέρδου) που προβλέπει βασική και αναλογική σύνταξη (με συνολική μείωση άνω του 20%), χορήγηση μόνο της βασικής σύνταξης από 1/7/2015 μέχρι τα 67, ενώ το 2016 προβλέπει πολύ σημαντικότερες περικοπές (1% του ΑΕΠ). Θα ακολουθήσει και πιο αναλυτική ενημέρωση, τώρα προέχει η σαφής απόρριψη της και το κάλεσμα να βρεθούμε όλοι στο Σύνταγμα απόψε απαιτώντας να απορριφθεί. 
υγ. ζητάει "δέσμευση για διαπραγμάτευση για αναμόρφωση (και όχι διαγραφή) του μακροχρόνιου μετά το 2022 χρέους"

Με τις διαπραγματεύσεις να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, η δέσμευση που έχει δοθεί από το υπουργείο Εργασίας είναι ότι το σχετικό νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό, με το οποίο θα κυρώνονται οι όποιες παρεμβάσεις, πρέπει να είναι έτοιμο έως την ερχόμενη Τετάρτη. Έτσι, θα υπάρξει άμεση ψήφιση και ακόμα πιο άμεση εφαρμογή μιας σειράς από πολύ σκληρά μέτρα, που υπόσχεται η κυβέρνηση να κάνει πράξη.
Ουσιαστικά, η ελληνική πλευρά αποδέχεται πλήρως το πακέτο Γιούνκερ, στην βελτιωμένη έκδοσή του και μάλιστα φέρνει πιο κοντά την έναρξη των παρεμβάσεων. Πιο αναλυτικά, οι παρεμβάσεις για το ασφαλιστικό, αναμένεται να επικεντρωθούν στα εξής σημεία:
*Αύξηση του πέναλτι για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις από 6% σε 16% τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι για όσους βγουν στη σύνταξη πέντε χρόνια νωρίτερα από το 62ο, που είναι το γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης, η περικοπή στη σύνταξη θα ανέλθει στο 80%. Έτσι, ουσιαστικά αποτρέπεται σε όσους πληρούν τα κριτήρια, να βγουν στη σύνταξη νωρίτερα από το γενικό ηλικιακό όριο συνταξιοδότησης.
*Αύξηση των ορίων ηλικίας για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις από την 1η Ιουλίου και όχι από την 1η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, όπως ήταν η τελευταία ελληνική πρόταση. Επειδή όμως ο Ιούλιος έχει ήδη ξεκινήσει, είναι πιθανό η συγκεκριμένη διάταξη να τίθεται εν ισχύ κατά την ημερομηνία που ο νόμος θα δημοσιευθεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).
*Αναδρομική αύξηση, από 1.1.2015 στην αύξηση της εισφοράς υπέρ υγείας από 4% σε 6% για την κύρια σύνταξη και από 0% σε 6% για την επικουρική. Η διατύπωση του συγκεκριμένου μέτρου και ο τρόπος εφαρμογής της αναδρομικής ισχύς του, προβληματίζουν την ελληνική πλευρά, έτσι ώστε να μην κριθεί αντισυνταγματικό από τυχόν προσφυγές συνταξιούχων στα αρμόδια δικαστήρια.
*Άμεση εφαρμογή της αύξησης στις επικουρικές συντάξεις της εισφοράς των εργαζομένων, από 3% σε 3,5%.
*Κατάργηση του ΕΚΑΣ έως το 2019. Παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο για να γίνει άμεση περικοπή του από το 20% των «προνομιούχων» δικαιούχων.
*Κατάργηση όλων των κοινωνικών πόρων, έως το τέλος του έτους.
*Εξισορρόπηση εισφορών όλων των Ταμείων, στη βάση του ΙΚΑ, άμεσα, άρα τριπλασιασμός των εισφορών των αγροτών.
*Χορήγηση μόνο της βασικής σύνταξης των 280 ευρώ για όσους είναι κάτω των 67 ετών και βγαίνουν στη σύνταξη από την 1.1.2015 και μετά. Η καταβολή του αναλογικού σκέλους της σύνταξης θα γίνεται μόνο με τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας.

Greece: Prior Actions
Policy Commitments and Actions to be taken in consultation with EC/ECB/IMF staff:
1. 2015 supplementary budget and 2016-19 MTFS1

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2015

Το περήφανο ΟΧΙ του λαού θα φτάσει μέχρι τέλος


  ----------------------------------------00000000000000000jpegoxikyriakh
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ 6 ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΟΧΙ


Με ανακοίνωση τους 6 μέλη της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ καλούν στις συγκεντρώσεις που έχουν προγραμματιστεί στο Σύνταγμα την Παρασκευή (10/7) και την Κυριακή (12/7) για τη μέχρι τέλους υπεράσπιση του στεντόρειου ΟΧΙ του ελληνικού λαού και ζητούν άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ. Ολόκληρη η ανακοίνωση – κάλεσμα έχει ως εξής :


ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ 10/7 & 12/7 ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΕ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ

«Οι μέρες και οι ώρες που περνάμε είναι κρίσιμες!  

Το περήφανο ΟΧΙ που είπε ο λαός κόντρα σε όλο το άθλιο μνημονιακό πολιτικό κατεστημένο (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ), στους εκβιασμούς των επιχειρηματιών της διαπλοκής, των συστημικών ΜΜΕ της ντροπής, στην τρομοκρατία των εκπροσώπων της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, ξεπερνώντας τους υποταγμένους συνδικαλιστές της εργοδοτικής ΓΣΕΕ και τις ηγεσίες των ΠΑΣΚΕ/ ΔΑΚΕ, θα φτάσει μέχρι τέλους.
Ήταν ΟΧΙ ρήξης!   Ήταν  ΟΧΙ δημοκρατίας! Ήταν ΟΧΙ προοπτικής!
Το ΟΧΙ του φτωχού λαού απέναντι στους δανειστές τοκογλύφους και τους ευρωτυρράνους!  

Δεν μπορεί κανείς να το σταματήσει.

Δεν μπορεί κανένας να το μεταφράσει σε νέα αντιλαϊκή συμφωνία και νέο μνημόνιο.

Τώρα, το μάχιμο συνδικαλιστικό κίνημα, οι ανεξάρτητες ταξικές δυνάμεις και συνδικαλιστές, όλοι όσοι δώσαμε τη μάχη του ΟΧΙ, τη μάχη κατά των μνημονίων, της αντιλαϊκής πολιτικής και των εκβιασμών, πρέπει να συντονιστούμε.  

Ο νέος Πρόεδρος του ΤΕΕ αντικατέστησε τους Εκπροσώπους του ΤΕΕ στο Τεχνικό Συμβούλιο του ΥΠΠΟ


Ο ΛΥΡΟΥΔΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΠΟ

Ο νέος Πρόεδρος του ΤΕΕ, αντικατέστησε τους Εκπροσώπους του Επιμελητήριου στο Τεχνικό Συμβούλιο του ΥΠΠΟ. Εκπρόσωπος του ΤΕΕ είναι πλέον ο Ευάγγελος Λυρούδιας.

Εκ των πραγμάτων, η τοποθέτηση του κ. Λυρούδια σχετίζεται με την έγκριση νέων αυξημένων προϋπολογισμών για το έργο της Πινακοθήκης, λόγω της τροποποίησης όλης της θεμελίωσης από τον εγκατεστημένο εργολάβο (ΤΟΜΗ, συμφερόντων Μπόμπολα). Καταγγελίες σχετικές με αυτό το θέμα έχουν δημοσιευτεί
στο site της συσπείρωσης, στην ΑΥΓΗ, στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ κ.α. και έχουν γνωστοποιηθεί στη Δ.Ε. του ΤΕΕ από τον προηγούμενο Εκπρόσωπο του ΤΕΕ στο Τ.Σ. του ΥΠΠΟ Νίκο Φιντικάκη,  ο οποίος σημειωτέον  έχει αρνηθεί επανειλημμένα, έγγραφα και κατηγορηματικά, όπως προκύπτει από τα Πρακτικά, να εγκρίνει αυτές τις υπερβάσεις του προϋπολογισμού του έργου.

Ο κ. Λυρούδιας κατέλαβε την θέση του στο Τ.Σ., με βασικό προσόν τις αξεπέραστες επιδόσεις του ως «προθύμου», απέναντι σε κύκλους εξουσίας πάσης φύσεως:

Κύκλους πολιτικούς:

Ως τέως πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, δεν δίστασε να παραχαράξει τις απόψεις του κλάδου του για τον Νέο Οικιστικό Κανονισμό, ένα μνημονιακό real estate κατασκεύασμα, πρόθυμος να προσφέρει τις αθέμιτες υπηρεσίες του στον τότε ΥΠΕΚΑ Νίκο Σηφουνάκη. Ο τελευταίος έσπευσε φυσικά να τις δεχτεί, να φέρει συγχαρητήρια επιστολή του κ. Λυρούδια στην Βουλή και να στηρίξει ότι ο ΝΟΚ είναι κατασκεύασμα των αρχιτεκτόνων. Με συγχαρητήρια δήλωσή του, ο κ. Λυρούδιας δήλωσε ότι συντάκτης του ΝΟΚ, ήταν ο ίδιος και οι προσωπικοί του συνεργάτες, κατά τη διάρκεια της προεδρίας του στον ΣΑΔΑΣ! Δήλωση που φυσικά ελέγχεται ως ψευδής είτε ως σκανδαλώδης, αφού ο κ. Λυρούδιας απέκρυψε επιμελώς την οποιαδήποτε σχετική του ενασχόληση καθ όλη τη διάρκεια της θητείας του στον ΣΑΔΑΣ. Με αυτή του την επιστολή, ο κ. Λυρούδιας όχι μόνο παραχάραξε τις οξύτατα κριτικές θέσεις των αρχιτεκτόνων για τον ΝΟΚ αλλά εξέθεσε την πρόεδρό τους, Μυρτώ Δεσποτίδη, που τον διαδέχθηκε, και που ως όφειλε, δημοσιοποίησε τις απόψεις του Συλλόγου. Ο ΥΠΕΚΑ, χρησιμοποιώντας την επιστολή Λυρούδια στην Βουλή, δε δίστασε να παρουσιάσει την καταγγελία του ΝΟΚ από τους αρχιτέκτονες ως … προσωπική διαφορά μεταξύ των δυο προέδρων!

Κύκλους οικονομικούς:

Ο κ. Λυρούδιας εγκατέλειψε την ενασχόλησή του με τον ΣΑΔΑΣ μαζί με την προεδρία του. Μαζί με την απόρριψη των πεπραγμένων του απορρίφθηκε και ο οικονομικός του απολογισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται σημαντικά ποσά με προέλευση το ΤΕΕ αλλά και συμβάσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, που ο ίδιος συνήπτε και ο ίδιος έκλεινε εν κρυπτώ, με αδιαφανείς ή ανύπαρκτους ισολογισμούς, με κορυφαία τη σύμβαση με την LINE ADVERTISING στα πλαίσια της διεξαγωγής του 11ου Συνέδριου Αρχιτεκτόνων. Στις συναλλαγές του περιλήφθηκαν κύκλοι επιχειρηματικοί και πολιτειακοί παράγοντες, πολυτελείς συνεδριάσεις και συμπόσια, δημόσια ή περιορισμένα σε κύκλους στελεχών του συλλόγου, της δικής του αρεσκείας και επιλογής.

Για αυτές του τις δραστηριότητες και μετά την παράδοση του συλλόγου σε δραματική κατάσταση εν μέσω κρίσης, έχει συστηθεί από την Αντιπροσωπεία του ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ, ειδική επιτροπή ελέγχου, της οποίας το πόρισμα δεν έχει ακόμα παραδοθεί.

Θα θέλαμε να μάθουμε αν η σημερινή του τοποθέτηση γνωστοποιήθηκε στα μέλη της Δ.Ε. του ΤΕΕ

Θα θέλαμε επίσης να ξέρουμε αν η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ είναι ενήμερη για τις παραπάνω αυξήσεις στον προϋπολογισμό της Πινακοθήκης, αν έχει ενημερωθεί από τα Πρακτικά του Τ.Σ. του ΥΠΠΟ για τις αντιρρήσεις του προηγούμενου Εκπροσώπου του ΤΕΕ και αν τις έχει εγκρίνει.

Μήπως ο  νέος Πρόεδρος του ΤΕΕ είναι ανενημέρωτος για όλα τα παραπάνω, έστω και αν έχουν γνωστοποιηθεί έγγραφα τα Πρακτικά στην Δ.Ε. του ΤΕΕ από τον προηγούμενο Εκπρόσωπο μας;  Και αν είναι έτσι τι σκοπεύει να κάνει; 



συσπειρωση αριστερων αρχιτεκτονων
9/7/2015

Πόλεμος στον πόλεμο! (Ο Αλέξης Τσίπρας και ο Γόρδιος Δεσμός)


Δεν αμφισβητούμε την χρησιμότητα του να βρεθεί ένας συμβιβασμός. Ας επιδιώξει αυτό τον συμβιβασμό η κυβέρνηση μερικές μέρες, γιατί δεν αντέχει περισσότερο ούτε η χώρα, ούτε η οικονομία. Αρκεί βέβαια να είναι ένας ικανοποιητικός και οριστικός συμβιβασμός. ‘Όχι πάλι υποσχέσεις για να συζητήσουμε το χρέος κάποτε στο μέλλον, όπως αυτές που δόθηκαν στον Σαμαρά και δεν τηρήθηκαν ποτέ. Και μέχρι να λυθεί το ζήτημα, καμία πληρωμή εξωτερικών υποχρεώσεων της χώρας, αρέσει ή δεν αρέσει στους πιστωτές.

Δεν είμαστε και τυφλοί όμως να μην βλέπουμε ότι τέτοιος «συμβιβασμός» είναι πλέον απίθανο να βρεθεί, αν μη τι άλλο λόγω και της γερμανικής νοοτροπίας. Παρά μόνον αν η κυβέρνηση συνθηκολογήσει, αποδεχόμενη την κατάλυση της εθνικής ανεξαρτησίας και την αυτοχειρία του ελληνικού λαού και του κράτους του (και αυτό ακόμα δεν το ξέρουμε, γιατί δεν είμαστε βέβαιοι ότι διεξάγεται πλέον κάποιου είδους διαπραγμάτευση και όχι ένα blame game, με σκοπό να αποδώσει στους ‘Ελληνες την ευθύνη της επερχόμενης κρίσης). 

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί εκβιάζουν την Ελλάδα με σταδιακή χρηματοδοτική ασφυξία και αρνούνται στην ελληνική κυβέρνηση τα στοιχειώδη μέσα να αντιμετωπίσει τα πιο πιεστικά προβλήματα πείνας και ασθενειών που προκάλεσαν στην Ελλάδα με την πολιτική τους. Ζητάνε ακόμα μεγαλύτερες περικοπές από ένα καταρρέον κοινωνικό σύστημα. Ζητάνε από την Ελλάδα, μια χώρα που κατέστρεψαν «διασώζοντάς» την, μια χώρα που έχει υποστεί την τελευταία πενταετία, ως αποτέλεσμα των πολιτικών που της επέβαλαν, μεγαλύτερες απώλειες εθνικού εισοδήματος από ότι η Γαλλία ή η Γερμανία στη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, να πάρει νέα υφεσιακά μέτρα!

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί και το ΔΝΤ μεταχειρίζονται, για λογαριασμό των «Αγορών», μια χώρα της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης όπως μεταχειρίστηκαν το Ιράκ και τη Λιβύη. Μόνο τα μέσα είναι διαφορετικά, οικονομικά στην Ελλάδα, στρατιωτικά στον αραβικό κόσμο. 

Αποδοχή του νέου τελεσιγράφου των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, σημαίνει τρία πράγματα:

α) προοπτική πλήρους παράδοσης της εξουσίας στην Αθήνα στους Μέρκελ, Σόιμπλε, Ντράγκι και Λαγκάρντ

Όχι στην υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας!

Όχι στην υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας!
Να αποσυρθεί από τις διαπραγματεύσεις η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού!

Σχετικά με το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε
Στις 15.1.2015, με Ανοιχτή Επιστολή «Προς Κοινοβουλευτικά κόμματα και υποψήφιους βουλευτές», η «Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό», μεταξύ άλλων ζητούσε:
·         την άμεση διακοπή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του Ελληνικού, όπως αυτή σκηνοθετήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ
·        την κατάργηση  του ΤΑΙΠΕΔ, μέσω του οποίου προωθείται η λεηλασία της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου
·        την διάλυση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε, της μνημονιακής εταιρίας που ανέλαβε την διαχείριση  του Ελληνικού και την προώθηση της ιδιωτικοποίησής του και την άμεση συγκρότηση ενός Φορέα Διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού, που θα βρίσκεται υπό τον έλεγχο της τοπικής κοινωνίας, επιστημονικών φορέων και κοινωνικών κινημάτων.
Για μια σειρά λόγους, η σημερινή Κυβέρνηση δεν προώθησε την παραπάνω διαδικασία. Διατηρήθηκαν τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και η ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε  και διορίστηκαν, απλώς,  νέα Διοικητικά Συμβούλια. Έτσι, εκ των πραγμάτων τίθενται τα ακόλουθα ζητήματα:
1.H προκήρυξη για την λεγόμενη «αξιοποίηση» του Ελληνικού  προέβλεπε την πώληση του 70% των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε, ενώ η σύμβαση που έχει υπογραφεί  μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development (L.D) του Ομίλου Λάτση,  προβλέπει την παραχώρηση του 100% των μετοχών της ίδιας εταιρίας.
Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ  θεωρεί νόμιμη αυτή την διαδικασία; Η νέα διοίκηση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε, τι άποψη έχει;
2.  Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, εξακολουθεί να μην δημοσιοποιεί το περιεχόμενο της Σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ της προηγούμενης διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και της  L.D. 
Η νέα διοίκηση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε θεωρεί  ότι αυτή η σύμβαση υφίσταται νομίμως;

Nα αποσυρθεί από την ελληνική πρόταση στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικο
H  «Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό»  μαζί με άλλους κοινωνικούς φορείς κινητοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για να μην παραχωρηθεί σε ιδιώτες και να μην τσιμεντοποιηθεί ο χώρος του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά.
Ο Αλέξης Τσίπρας, σε επίσκεψή του στο Δημαρχείο Ελληνικού το 2012, υποστήριξε ένθερμα αυτή την θέση.
Σήμερα, κάτω από την πίεση που ασκείται από εγχώριους και ξένους οικονομικούς παράγοντες, προωθείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά. Στην πρόταση της Ελληνικής κυβέρνησης που κατατέθηκε στους «θεσμούς»  στις 21.6.2015 με υπογραφή Τσίπρα , το Ελληνικό προβλέπεται να πωληθεί. Kατανοούμε τη δύσκολη θέση της κυβέρνησης και όσων αγωνίστηκαν ενάντια στα καταστροφικά, αντιπεριβαλλοντικά σχέδιά για το Ελληνικό, των προηγούμενων κυβερνήσεων,  αλλά δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με την ιδιωτικοποίηση και του Ελληνικού.
Πιστεύουμε ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να πρέπει να γίνει δεκτή η παραχώρηση του Ελληνικού σε ιδιώτες. Τα «κέρδη» από μια τέτοια εξέλιξη θα είναι ελάχιστα, οι αρνητικές συνέπειες θα είναι σημαντικές για την κοινωνία, το περιβάλλον, την πόλη. Όπως αναφέρεται και σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου της «Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό» (26.6.15 ) «…η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο των διαπραγματεύσεων που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες στις Βρυξέλλες και συνεπώς, πρέπει να αποσυρθεί απ’ αυτές…»
Kαι κάτι ακόμη: Στο πρόσφατο δημοψήφισμα, ψηφίσαμε ΟΧΙ στη πρόταση Γιούγκερ κλπ, η οποία μεταξύ άλλων περιλάμβανε την ιδιωτικοποίηση και του Ελληνικού. Ισχύει το ΟΧΙ ή έχει ήδη ξεχαστεί;

Πάνος Τότσικας
μέλος της «Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό»

Οι προτάσεις που δεν... καταθέσαμε

Οι προτάσεις που δεν... καταθέσαμε 
Γι αυτά ψηφίσαμε Όχι, την Κυριακή?

Η ελληνική πρόταση θα βρεθεί κάτω από το «μικροσκόπιο» των εταίρων και είναι μία παραλλαγή των προτάσεων που είχαν υποβάλει ΔΝΤ και Βρυξέλλες στην Ελλάδα 24 και 26 Ιουνίου αντίστοιχα
Πηγή
Αυξήσεις φόρων σε αγρότες, ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπει η νέα βελτιωμένη πρόταση της Αθήνας προς τους θεσμούς και θα συνοδευτεί από αίτημα για νέα βοήθεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) ύψους 30 δισ. ευρώ.
Η ελληνική πρόταση θα βρεθεί κάτω από το «μικροσκόπιο» των εταίρων και είναι μία παραλλαγή των προτάσεων που είχαν υποβάλει ΔΝΤ και Βρυξέλλες στην Ελλάδα 24 και 26 Ιουνίου αντίστοιχα.
Οι επιτελείς στο υπουργείο Οικονομικών επιχείρησαν να «παντρέψουν» τα δύο σχέδια των πιστωτών που επιμένουν σε πλεόνασμα 1% φέτος, 2% το 2016, 3% το 2017 και 3,5% του ΑΕΠ το 2018, χωρίς να «ξεθωριάσουν» -στον βαθμό που μπορούσαν- τις κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης.
Γράψε-σβήσε
Οι υπηρεσίες του υπουργείου έσβηναν και έγραφαν χθες όλο το βράδυ τα νέα μέτρα που θα μπουν στο «πακέτο», προκειμένου αυτό να είναι έτοιμο πριν από την έναρξη του Εurogroup, το οποίο έχει οριστεί για σήμερα το πρωί. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη, ενώ το «παρών» σε αυτό θα δώσει ο νέος υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Πηγές με γνώση της τεχνικής ανάλυσης των μέτρων μιλούν για ένα βαρύ «πακέτο» που κινείται πάνω από τα 10 δισ. ευρώ χωρίς σε αυτό να συνυπολογιστεί η διατήρηση του ΕΝΦΙΑ και για το 2016, από τον οποίο η κυβέρνηση προσδοκά εισπράξεις 5,3 δισ. ευρώ για τη διετία 2015 - 2016.
Σε περίπτωση δε που από την επικείμενη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών προκύψουν μειώσεις που θα θέσουν σε κίνδυνο τις εισπράξεις από τους φόρους επί των ακινήτων τότε θα δρομολογηθούν αλλαγές επί το δυσμενέστερο στα κλιμάκια υπολογισμού του φόρου. Αυτές θα έχουν να κάνουν με τη μείωση του αφορολογήτου ορίου των 300.000 ευρώ που ισχύει στον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ και με μειώσεις στα όρια εισοδήματος, μέχρι τα οποία προβλέπει μερική ή πλήρης απαλλαγή φυσικών προσώπων από τον ΕΝΦΙΑ.

Θα δοθεί εξάμηνη παράταση στους προσωρινούς ενεργειακούς επιθεωρητές

Θα δοθεί εξάμηνη παράταση στους προσωρινούς ενεργειακούς επιθεωρητές, μαζί με την παράταση δηλώσεων για τα αγροτικά φωτοβολταϊκάΟ Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης, δήλωσε σήμερα ότι θα παραταθεί ως τα τέλη του έτους η προθεσμία συμμετοχής των Ενεργειακών Επιθεωρητών στις εξετάσεις.

Πιο αναλυτικά, ο υπουργός δήλωσε τα εξής:

«Απόφαση του Υπουργείου είναι να παραταθεί ως την 31η Δεκεμβρίου 2015 η προθεσμία επιτυχούς συμμετοχής των Ενεργειακών Επιθεωρητών στις εξετάσεις, που προβλέπονται από τις διατάξεις του π.δ. 100/2010. Η σχετική ρύθμιση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο "Βοσκήσιμες Γαίες Ελλάδας και Άλλες Διατάξεις" που το Υπουργείο μας έχει ήδη καταθέσει στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.

Με άλλη ρύθμιση που συμπεριλαμβάνεται στο ίδιο νομοσχέδιο παρατείνεται και η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων που όφειλαν να καταθέσουν για το έτος 2014 οι κατ' επάγγελμα αγρότες – κάτοχοι φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος έως 100kW, για τη διατήρηση ή μη της ιδιότητας του κατ' επάγγελμα αγρότη, όπως προβλέπει ο ν.4254/2014. Αντιμετωπίζεται έτσι το σοβαρό πρόβλημα που δημιουργήθηκε καθώς μεγάλος αριθμός αγροτών, είτε λόγω έλλειψης ενημέρωσης είτε εκ παραδρομής και μη εξοικείωσης με την τεχνολογία, δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα την ως άνω δήλωση για το έτος 2014».

Πηγή: http://www.b2green.g...=26087&lang=el#

Κατάργηση των εξετάσεων και των πιστοποιήσεων - δεν υπάρχει άλλη λύση

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Ταξικό δημοψήφισμα, διαπραγμάτευση «εθνικής σωτηρίας»;

Με τη νίκη του, ο λαός της εργασίας έσπρωξε την Ιστορία ένα βήμα πιο πέρα από εκεί που μπορεί να την πάει η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης. Από την πρώτη ημέρα, προσπάθησαν να χωρέσουν τη μεγάλη ταξική νίκη του κόσμου της εργασίας στον ζουρλομανδύα της εθνικο-λαϊκής ιδεολογίας για να υλοποιήσουν την πολιτική τους αυταπάτη για «εθνική σωτηρία».
Στη διάρ­κεια της εβδο­μά­δας του δη­μο­ψη­φί­σμα­τος έγινε κάτι πολύ σπά­νιο: εί­δα­με το άρχον συ­γκρό­τη­μα να ανα­δύ­ε­ται από τον ωκε­α­νό της σύγ­χυ­σης και της θο­λού­ρας που συ­νή­θως το κα­λύ­πτει, εί­δα­με τις κοι­νω­νι­κές του τά­ξεις, τις με­ρί­δες τά­ξε­ων, τις ομά­δες και τα λόμπι που το συ­γκρο­τούν, από τον κυ­νι­κό ΣΕΒ, τα στε­λέ­χη των με­γά­λων εται­ρειών και τους άπλη­στους εμπο­ρά­κους, τη νε­ο­λαία των start-up και του lifestyle, έως τις μι­κρο­α­στές κα­τσα­ρό­λες και τους kapo της ερ­γα­σια­κής ιε­ραρ­χί­ας, τους επαγ­γελ­μα­τί­ες της ιδε­ο­λο­γί­ας του κέρ­δους και της ισχύ­ος, και όλους τους πα­ρό­μοιους, να πα­λεύ­ουν σαν ένας άν­θρω­πος, όχι μόνο για το βρα­χυ­πρό­θε­σμο, αλλά και για το μα­κρο­πρό­θε­σμο τα­ξι­κό συμ­φέ­ρον τους, που είναι η δια­τή­ρη­ση και η εμπέ­δω­ση του κα­θε­στώ­τος συσ­σώ­ρευ­σης κε­φα­λαί­ου που επι­βλή­θη­κε και ρί­ζω­σε στη διάρ­κεια της μνη­μο­νια­κής πε­ντα­ε­τί­ας και είναι έτοι­μο τώρα να λει­τουρ­γή­σει - σαν μια και­νούρ­για κρε­α­το­μη­χα­νή που δεν έχει όμως ακόμη τρο­φο­δο­σία.
Στο δη­μο­ψή­φι­σμα, ο κό­σμος του ΝΑΙ ήταν ο κοι­νω­νι­κός συ­να­σπι­σμός εξου­σί­ας που έγινε ξαφ­νι­κά ορα­τός στο γυμνό μάτι, χωρίς τις μά­σκες του «έθνους», της «Ελ­λά­δας», των «Ελ­λή­νων» και του «ελ­λη­νι­κού λαού». Ένας ολό­κλη­ρος λαός, ο δικός μας λαός, το συ­γκρό­τη­μα των υπο­τε­λών κοι­νω­νι­κών τά­ξε­ων, οι άνερ­γοι, οι μι­σθω­τοί του ιδιω­τι­κού και του δη­μό­σιου τομέα, η νε­ο­λαία, είδαν διά γυ­μνού οφθαλ­μού τον εχθρι­κό λαό, το άρχον κοι­νω­νι­κό συ­γκρό­τη­μα, ενω­μέ­νο από το τα­ξι­κό τους μίσος και το ιδε­ο­λο­γι­κό τσι­μέ­ντο της ιδιο­κτη­σί­ας, του κε­φα­λαί­ου και της απλη­στί­ας, να αγω­νί­ζε­ται σαν ένας και μο­να­δι­κός άν­θρω­πος, σαν ένα και μο­να­δι­κό πρό­σω­πο.
Ο «λαός του κε­φα­λαί­ου»
Αυτός ο λαός δεν είναι μια μικρή μειο­ψη­φία, όπως θα ήθελε η εθνι­κο-λαϊ­κή Αρι­στε­ρά. Είναι ένα ση­μα­ντι­κό πο­σο­στό της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νί­ας, που αν σκα­λί­σου­με τις σχε­τι­κές στα­τι­στι­κές θα βρού­με ότι είναι κάτι με­τα­ξύ του 1/4 και του 1/3 της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νί­ας, ανά­λο­γα με τις τα­ξι­κές με­τα­κι­νή­σεις που επι­βάλ­λει η μία ή η άλλη ιστο­ρι­κή συ­γκυ­ρία. Πρό­κει­ται για εκεί­νο το κομ­μά­τι της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νί­ας που δεν συ­γκε­ντρώ­νει μόνον όσους ανή­κουν ορ­γα­νι­κά στην αστι­κή τάξη, όπως οι ίδιοι οι κα­πι­τα­λι­στές, τα στε­λέ­χη των με­γά­λων επι­χει­ρή­σε­ων, οι εμπο­ρά­κοι και ένα μέρος της τρί­της ηλι­κί­ας που κρα­τά­ει στα χέρια της τα με­γά­λα ή μικρά πε­ριου­σια­κά στοι­χεία της μιας ή της άλλης οι­κο­γέ­νειας, αλλά και με­ρί­δες της μι­κρο­α­στι­κής τάξης που η τάξη των κα­πι­τα­λι­στών τις κρα­τά­ει κάτω από την ομπρέ­λα της ανα­νε­ώ­νο­ντας κάθε τόσο τις τα­ξι­κές συμ­μα­χί­ες μαζί τους. Συ­γκε­ντρώ­νει ακόμη, αυτός ο λαός του κε­φα­λαί­ου, και με­ρί­δες των υπο­τε­λών κοι­νω­νι­κών τά­ξε­ων με ιστο­ρι­κούς δε­σμούς αί­μα­τος που φτά­νουν πίσω στη χού­ντα και στον εμ­φύ­λιο, αλλά και με οι­κο­νο­μι­κούς δε­σμούς πα­ρα­χώ­ρη­σης υπο­λειμ­μά­των του οι­κο­νο­μι­κού πλε­ο­νά­σμα­τος, δη­λα­δή της υπε­ρα­ξί­ας.