Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Ελεγκτικό: Οδοιπορικά μηχανικών


Ελεγκτικό Συνέδριο » Πράξη 262/2015 Κλιμ. Τμ. 1


Συνοπτική περιγραφή: Οι δικαιούχοι των χρηματικών ενταλμάτων είναι μηχανικοί που δικαιούνται την αυξημένη δαπάνη μετακίνησης, όταν μετακινούνται για την εκτέλεση υπηρεσίας, καθόσον αφενός κατέχουν θέση για την οποία προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται η κτήση πτυχίου μηχανικού Η/Υ και αφετέρου οι κύριες αρμοδιότητές τους συνδέονται με την εφαρμογή των ειδικών επιστημονικών γνώσεών τους ως διπλωματούχων μηχανικών Η/Υ. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εκκαθαρίζεται αυξημένη ημερήσια αποζημίωση και για τις αυθημερόν μετακινήσεις του υπαλλήλου, καθόσον, οι ως άνω μετακινήσεις του δεν έγιναν για τη συμμετοχή του σε συνέδρια, σεμινάρια ή άλλα προγράμματα για την επιμόρφωσή του, αλλά για την παρακολούθηση της αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων, που λειτουργούν στο Τ.Ε.Ι. και την εκπαίδευσή του στον τρόπο λειτουργίας τους, εκπαίδευση που δεν γίνεται για την επαγγελματική επιμόρφωση του ιδίου, αλλά συνδέεται άμεσα με την άσκηση των καθηκόντων του στο εν λόγω Τ.Ε.Ι. και συνεπώς ορθά η ημερήσια αποζημίωσή του υπολογίστηκε με βάση τις ειδικές διατάξεις για τους μηχανικούς. Νόμιμη δαπάνη.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΤΟ I ΤΜΗΜΑ
ΠΡΑΞΗ 262/2015

Αποτελούμενο από την Πρόεδρο του Κλιμακίου, Γεωργία Μαραγκού, Σύμβουλο, και τους Παρέδρους Ιωάννα Ευθυμιάδου και Αριστοτέλη Σακελλαρίου.

Συνεδρίασε στις 8 Οκτωβρίου 2015, στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται στην Αθήνα με την παρουσία της δικαστικής υπαλλήλου Θεοδώρας Τακιτζίδου η οποία αναπληρώνει νόμιμα την ελλείπουσα Γραμματέα.

Για να αποφανθεί, ύστερα από σχετική διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό XXX και του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) XXX, αν πρέπει να θεωρηθούν τα 75 και 79, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα του ανωτέρω νομικού προσώπου.

Μελέτησε τα σχετικά έγγραφα και
Αφού έλαβε υπόψη

Την 223/31.7.2015 έγγραφη γνώμη του Αντεπιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο Ευάγγελου Καραθανασόπουλου, κωλυομένου του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Σκέφθηκε κατά το νόμο

Ι. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου στο Νομό XXX, αρνήθηκε με την 13/24.4.2015 πράξη της, να θεωρήσει τα 75 και 79, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Τ.Ε.Ι. XXX, που αφορούν στην καταβολή ποσού 140,40 ευρώ και 496,50 ευρώ αντίστοιχα, στους υπαλλήλους αυτού XXX και XXX αντίστοιχα, ως ημερήσια αποζημίωση και έξοδα μετακίνησης για μετακίνησή τους στο εσωτερικό. Τη θεώρηση των χρηματικών αυτών ενταλμάτων αρνήθηκε η Επίτροπος με την αιτιολογία ότι οι εντελλόμενες δαπάνες μη νομίμως εκκαθαρίστηκαν με βάση τις αυξημένες δαπάνες μετακίνησης, που προβλέπονται στις 2/52971/0022/31.8.2007 και 2/52970/0022/31.8.2007 κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και όχι σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του ν. 2685/1999, που ρυθμίζουν τις προϋποθέσεις καταβολής στους δημοσίους υπαλλήλους ημερήσιας αποζημίωσης, αφού οι υπάλληλοι αυτοί δεν κατέχουν θέση, για την οποία προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται η κτήση πτυχίου μηχανικού, ούτε τα υπηρεσιακά καθήκοντα των Υπαλλήλων του Τμήματος, στο οποίο αυτοί υπηρετούν, συνδέονται με την ιδιότητα του μηχανικού. Το Τ.Ε.Ι XXX με το από 26.5.2015 έγγραφο της Προϊσταμένης του Τμήματος Προϋπολογισμού και Δαπανών αυτού και τα συνημμένα σε αυτό έγγραφα, επανυπέβαλε τα ως άνω χρηματικά εντάλματα πληρωμής προς θεώρηση υποστηρίζοντας τη νομιμότητά τους για τους λόγους που αναλυτικά αναφέρονται σε αυτό. Η Επίτροπος, όμως, ενέμεινε στην άρνησή της να τα θεωρήσει και για τον επιπλέον λόγο, ότι όπως προέκυψε από τα έγγραφα επανυποβολής, η μετακίνηση του XXX έγινε για την εκπαίδευσή του και όχι για υπηρεσιακούς λόγους, με αποτέλεσμα να ανακύψει διαφωνία, για την άρση της οποίας νομίμως απευθύνεται, με την από 15.7.2015 έκθεσή της, στο Κλιμάκιο τούτο.

ΙΙ. Α. Ο ν. 2685/1999 «Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35) ορίζει στο άρθρο 1 ότι: «1. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγονται οι μετακινούμενοι εκτός έδρας, με οποιαδήποτε ιδιότητα, με εντολή του Δημοσίου (…), στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, για εκτέλεση υπηρεσίας (...). 2. Οι αναγνωριζόμενες σε βάρος του Δημοσίου δαπάνες μετακίνησης είναι: α. (…) β. (…) γ. Η ημερήσια αποζημίωση. δ. (…) », στο άρθρο 2 ότι: «1. Ως έδρα νοείται, κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, η πόλη στην οποία λειτουργεί η υπηρεσία όπου υπηρετεί ο μετακινούμενος δημόσιος λειτουργός ή υπάλληλος (...). 2. Ως ημέρα εκτός έδρας θεωρείται κάθε ημέρα μετακίνησης του υπαλλήλου από την έδρα του, για εκτέλεση υπηρεσίας, ανεξάρτητα εάν διανυκτερεύει ή επιστρέφει αυθημερόν (…)», στο άρθρο 3 παρ. 3 ότι: «Με τις αποφάσεις ή εντολές μετακίνησης, οι οποίες εκδίδονται πριν από την ημερομηνία αναχώρησης του μετακινουμένου, προσδιορίζεται η ημερομηνία μετακίνησης, ο αριθμός των ημερών εκτός έδρας, η αιτία, ο τόπος και το μέσο μετακίνησης. (…)» στο άρθρο 9, όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 2 του ν. 3554/2007 (Α΄ 80), ότι: «1. Ημερήσια αποζημίωση είναι το χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στον μετακινούμενο για την κάλυψη των έκτακτων εξόδων, τα οποία προκαλούνται λόγω της μετακίνησης και παραμονής του εκτός έδρας, για εκτέλεση υπηρεσίας. Το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης ορίζεται σε δέκα χιλιάδες (10.000) δραχμές, ανεξάρτητα από τη θέση ή το βαθμό του μετακινουμένου. Το ανωτέρω ποσό δύναται να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. 2. Η Ημερήσια αποζημίωση της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού καταβάλλεται: (…) Γ. Το ένα τρίτο (1/3) της ημερήσιας αποζημίωσης δικαιούνται: (…) β. Οι μετακινούμενοι σε απόσταση άνω των σαράντα (40) χιλιομέτρων (…) και επιστρέφοντες αυθημερόν στην έδρα τους (…) 3. α. Η ημερήσια αποζημίωση (…) των μόνιμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχων μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) και των ισότιμων με αυτό σχολών, που υπηρετούν στο Δημόσιο (…), οι οποίοι μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους, καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.) (…)». Κατ’ εξουσιοδότηση της τελευταίας αυτής διάταξης (άρθρο 9 παράγραφος 3α του ν. 2685/1999) εκδόθηκαν: α) η 2/52971/0022/31.8.2007 (Β΄ 1781) κοινή υπουργική απόφαση με την οποία ορίσθηκε ότι: «1. Καθορίζουμε την ημερήσια αποζημίωση των μονίμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχων μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) και των ισότιμων με αυτό σχολών, που υπηρετούν στο Δημόσιο (…), οι οποίοι μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους στο ποσό των εβδομήντα (70) €. (…). 4. Για κάθε θέμα που δεν ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2685/1999 (35/Α/18.2.1999)» και β) η 2/52970/0022/31.8.2007 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1781), με την οποία ορίσθηκε ότι: «1. Καθορίζουμε την ημερήσια αποζημίωση των μονίμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μηχανικών πτυχιούχων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και των ισότιμων με αυτό σχολών, που υπηρετούν στο Δημόσιο (…), οι οποίοι μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους στο ποσό των πενήντα έξι ευρώ (56 €). (…). 4. Για κάθε θέμα που δεν ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35/Α/18.2.1999)». Στη συνέχεια, με το άρθρο 9 του ν. 3833/2010 «Προστασία της εθνικής οικονομίας - Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» (Α΄ 40) ορίστηκε ότι: «1. (…). 5. Οι προϋποθέσεις καταβολής των δαπανών που προβλέπονται από τα άρθρα 6 παρ. 2, 8 παράγραφοι 2 και 3 και 9 του ν. 2685/1999, καθώς και το ύψος αυτών καθορίζονται µε απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών ανάλογα µε τις πραγµατικές ανάγκες και τις διαµορφούµενες κάθε φορά συνθήκες. 6. Οι διατάξεις του άρθρου 9 παράγραφοι 2Γ περίπτωση γ΄ και 3 του ν. 2685/1999, των άρθρων 7 παράγραφοι 7α, 7β ως προς τον καθορισµό του ύψους της εκτός έδρας αποζηµίωσης και των εξόδων µετακίνησης και 17 παράγραφος 6 εδάφιο β΄ του ν. 2860/2000 (ΦΕΚ Α΄ 251) καταργούνται και οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση των ανωτέρω διατάξεων κοινές υπουργικές αποφάσεις εξακολουθούν να ισχύουν έως την έκδοση της προβλεπόµενης από την προηγούµενη παράγραφο απόφασης». Τέλος, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 9 του ν. 3833/2010 εκδόθηκε η 2/33481/0022/27.4.2011 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών με τίτλο «Δαπάνες μετακινήσεων» (Β΄ 1069), στην οποία ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι: «1. (...) 3. α. Καταργείται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 της αριθμ. 2/52971/0022/31.8.2007 (ΦΕΚ 1781 Β/5.9.2007) κοινής υπουργικής απόφασης και η ημερήσια αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων, ορίζεται στο ποσό των πενήντα έξι (56) ευρώ. β. (…). 4.α. Καταργείται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 της αριθμ. 2/52970/0022/31.8.2007 (ΦΕΚ 1781 Β/5.9.2007) κοινής υπουργικής απόφασης και η ημερήσια αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων, ορίζεται στο ποσό των σαράντα πέντε (45) ευρώ. β. (…). 5. (…). 6. Κατά τα λοιπά εξακολουθούν να ισχύουν οι αριθμ. (…) 2/52971/0022/31.8.2007 (ΦΕΚ 1781 Β΄/5.9.2007), 2/52970/0022/31.8.2007 (ΦΕΚ 1781 Β΄/5.9.2007) (…) αποφάσεις, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν».


Β. Από το συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων συνάγεται ότι οι υπάλληλοι του Δημοσίου που μετακινούνται με οποιαδήποτε ιδιότητα, δικαιούνται δαπάνες μετακίνησης, στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ημερήσια αποζημίωση. Ειδικά για τους μόνιμους και τους με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχους του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) και τους πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. μηχανικούς (καθώς και των ισότιμων με αυτά σχολών), οι οποίοι υπηρετούν στο Δημόσιο και μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους, το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης καθορίσθηκε αρχικά με τις 2/52971/0022/31.8.2007 και 2/52970/0022/31.8.2007 αποφάσεις σε 70 ευρώ και 56 ευρώ αντίστοιχα, και στη συνέχεια με την εκδοθείσα 2/33481/0022/11 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών, σε 56 ευρώ και σε 45 ευρώ αντίστοιχα, ήτοι σε ποσά προσαυξημένα σε σχέση με την ημερήσια αποζημίωση που καταβάλλεται γενικά στους λοιπούς δημόσιους υπαλλήλους και λειτουργούς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 2685/1999 (Ε.Σ. Κλ.Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 69, 56/2013, όπου και μειοψηφία). Η ειδική και εξαιρετική αυτή μεταχείριση δικαιολογείται από το γεγονός ότι οι μηχανικοί ασκούν, λόγω της ιδιότητάς τους, ιδιαίτερα υπηρεσιακά καθήκοντα, στο πλαίσιο εκτέλεσης των οποίων καθίσταται αναγκαία η συχνή εκτός έδρας μετακίνησή τους, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένα έξοδα για αυτούς, τα οποία δεν καλύπτονται από τις γενικώς προβλεπόμενες στο ν. 2685/1999 δαπάνες μετακίνησης. Το ανωτέρω καθεστώς εξακολούθησε να ισχύει εν μέρει και μετά την έκδοση του ν. 3833/2010, αφού με την 2/33481/0022/27.4.2011 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, διατηρήθηκε εν μέρει η 2/52971/0022/31.8.2007 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών - Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων ως προς τις αυξημένες δαπάνες ημερήσιας αποζημίωσης. Όπως δε έχει παγίως κριθεί, μηχανικοί που, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, δικαιούνται αυξημένη δαπάνη μετακίνησης, δεν είναι όλοι οι κάτοχοι διπλώματος μηχανικού, αλλά μόνο εκείνοι που α) κατέχουν θέση για την οποία ως προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται η κτήση πτυχίου μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ή άλλης ισότιμης με αυτό πολυτεχνικής σχολής και β) υπηρετούν σε θέσεις στις οποίες οι κύριες αρμοδιότητες συνδέονται με την εφαρμογή των ειδικών επιστημονικών γνώσεών τους ως διπλωματούχων μηχανικών (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. I Τμ. 238/2010, 104/2012). Επιπρόσθετα από τις ίδιες διατάξεις συνάγεται ότι για την καταβολή αυξημένης δαπάνης ημερήσιας αποζημίωσης πρέπει ο υπάλληλος να μετακινείται για την άσκηση αποκλειστικά υπηρεσιακών καθηκόντων ως μηχανικός (ΕΣ Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 270/2013, 25 και 215/2014).
Γ. Το π.δ. 116/1997 «Οργανισμός διοικητικών υπηρεσιών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος XXX» (Α΄ 105) ορίζει, στο άρθρο 2 ότι: «Οι διοικητικές υπηρεσίες του Τ.Ε.Ι. XXX διαρθρώνονται σε οργανικές μονάδες ως εξής: Α) Διευθύνσεις (…) Β) Αυτοτελή Τμήματα.1. Τμήμα Πληροφορικής. (…)», στο άρθρο 15 ότι: «Οι κατηγορίες και κλάδοι του μόνιμου προσωπικού του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) XXX ορίζονται ως εξής: 1) (…) β) Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής …», στο άρθρο 16 ότι: «Οι θέσεις του μόνιμου προσωπικού ορίζονται κατά κατηγορία και κλάδο ως εξής: Α. (…) β) Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής: μία (1) θέση (…) Β. (…) β) Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής: δύο (2) θέσεις (…)», και στο άρθρο 17 ότι: «Τα ειδικά προσόντα διορισμού κατά κατηγορίες, κλάδους και ειδικότητες των θέσεων, που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, είναι αυτά που ορίζονται στις διατάξεις του π.δ. 194/1988 (ΦΕΚ 84, τ. Α΄) και 172/1990, όπως ισχύουν». Τέλος, στο άρθρο 4 του π.δ. 194/1988 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις των δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» (Α΄84), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του π.δ. 172/1992 (Α΄81), ορίζεται ότι: «Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής. Περιλαμβάνονται οι ειδικότητες: α) Επιστήμης των Υπολογιστών και β) Μηχανικών Η/Υ. 1. Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται: α) … β) Για την ειδικότητα Μηχανικών Η/Υ, πτυχίο ή δίπλωμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ή Ηλεκτρονικής και Μηχανικών Υπολογιστών (HARDWARE) Α.Ε.Ι., της ημεδαπής ή ισότιμο, αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής. (…)». Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι για την πρόσληψη υπαλλήλου στο Αυτοτελές Τμήμα Πληροφορικής, η κατοχή πτυχίου μηχανικού πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ή άλλης Πολυτεχνικής Σχολής αποτελεί προσόν διορισμού.



ΙΙΙ. Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα στοιχεία του φακέλου που συνοδεύουν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, προκύπτουν τα ακόλουθα: Με τις Φ19/471/4.2.2015 και Φ19/5.2.2015 εντολές μετακίνησης του Προέδρου του Τ.Ε.Ι. XXX, ο υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής του ως άνω ν.π.δ.δ. XXX μετακινήθηκε αυθημερόν από τα XXX στην XXX στις 5.2.2015 και 6.2.2015 αντίστοιχα, για την «αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων του ΤΕΙ XXX (Οικονομικής Υπηρεσίας και Τμήματος προσωπικού) και εκπαίδευση στη διαχείριση αυτών». Για τις μετακινήσεις του ως άνω υπαλλήλου, ο οποίος είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. εκκαθαρίστηκε δαπάνη ανερχόμενη σε 140,40 ευρώ (56,00 ευρώ Χ 2 ημέρες + οδοιπορικά έξοδα), η καταβολή της οποίας εντέλλεται με το 75, οικονομικού έτους 2015 χρηματικό ένταλμα πληρωμής. Περαιτέρω, με τις Φ19/422/3.2.2015, Φ19/444/4.2.2015, Φ19/559/10.2.2015, Φ19/570/11.2.2015, Φ19/572/12.2.2015, Φ19/668/18.2.2015 και Φ19717/20.2.2015 εντολές μετακίνησης του Προέδρου του Τ.Ε.Ι. XXX, ο υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής του ως άνω ν.π.δ.δ. XXXς μετακινήθηκε αυθημερόν από την XXX στα XXX στις 3.2.2015, στην XXX στις 4.2.2015, στα XXX στις 10.2.2015, στην XXX στις 12.2.2015, στα XXX στις 13 και 19.2.2015 και στην XXX στις 24.2.2015, αντίστοιχα. Ως αιτιολογία για τις μετακινήσεις του στα XXX αναφέρονται εργασίες που αφορούν σε ρυθμίσεις της γραμμής XXX για το ΕΔΕΤ -4 και για τις μετακινήσεις του στην XXX η επίλυση προβλημάτων στο δίκτυο του εκεί παραρτήματος του Τ.Ε.Ι. Για τις μετακινήσεις του ως άνω υπαλλήλου, ο οποίος είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου XXX εκκαθαρίστηκε δαπάνη ανερχόμενη σε 496,50 ευρώ (56,00 ευρώ Χ 7 ημέρες + οδοιπορικά έξοδα), η καταβολή της οποίας εντέλλεται με το 79, οικονομικού έτους 2015 χρηματικό ένταλμα πληρωμής. Εξάλλου, σύμφωνα με το Φ19/1980/18.5.2015 έγγραφο του Προέδρου του Τ.Ε.Ι. XXX, στα καθήκοντα των ως άνω υπαλλήλων, τα οποία αναλυτικά αναφέρονται στο έγγραφο αυτό, εμπίπτουν η διαχείριση, λειτουργία και αναβάθμιση δικτύων δεδομένων και φωνής αλλά και η ανάπτυξη, εγκατάσταση και διαχείριση των προχωρημένων πληροφοριακών συστημάτων του Τ.Ε.Ι. XXX στις 4 πόλεις, όπου αυτό λειτουργεί. Τέλος, όπως προκύπτει από το έγγραφο επανυποβολής των ενταλμάτων αλλά και αναφέρεται στο από 22.2.2015 έγγραφο του XXX, η μετακίνηση του υπαλλήλου αυτού στην XXX έγινε προκειμένου να παρίσταται στην αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων από την εταιρία XXX, ώστε να εκπαιδευτεί και ο ίδιος στη διαχείριση αυτών.

ΙV. Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι δικαιούχοι των χρηματικών ενταλμάτων είναι μηχανικοί που δικαιούνται την αυξημένη δαπάνη μετακίνησης, όταν μετακινούνται για την εκτέλεση υπηρεσίας, καθόσον αφενός κατέχουν θέση για την οποία προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται η κτήση πτυχίου μηχανικού Η/Υ και αφετέρου οι κύριες αρμοδιότητές τους, όπως αυτές περιγράφονται στο Φ19/1980/18.5.2015 έγγραφο του Προέδρου του Τ.Ε.Ι. XXX, συνδέονται με την εφαρμογή των ειδικών επιστημονικών γνώσεών τους ως διπλωματούχων μηχανικών Η/Υ. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εκκαθαρίζονται οι δαπάνες μετακίνησης του υπαλλήλου XXX, καθόσον οι μετακινήσεις του στα XXX και την XXX αφορούν σε εκτέλεση των καθηκόντων του ως Μηχανικού Η/Υ. Τέλος, από τα προσκομιζόμενα στοιχεία νομίμως εκκαθαρίζεται αυξημένη ημερήσια αποζημίωση και για τις αυθημερόν μετακινήσεις του υπαλλήλου XXX, καθόσον, οι ως άνω μετακινήσεις του δεν έγιναν για τη συμμετοχή του σε συνέδρια, σεμινάρια ή άλλα προγράμματα για την επιμόρφωσή του, αλλά για την παρακολούθηση της αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων, που λειτουργούν στο Τ.Ε.Ι. XXX και την εκπαίδευσή του στον τρόπο λειτουργίας τους, εκπαίδευση που δεν γίνεται για την επαγγελματική επιμόρφωση του ιδίου, αλλά συνδέεται άμεσα με την άσκηση των καθηκόντων του στο εν λόγω Τ.Ε.Ι. και συνεπώς ορθά η ημερήσια αποζημίωσή του υπολογίστηκε με βάση τις ειδικές διατάξεις για τους μηχανικούς.

V. Κατ’ ακολουθίαν αυτών, οι εντελλόμενες με τα 75 και 79 χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και συνεπώς αυτά πρέπει να θεωρηθούν.

Για τους λόγους αυτούς

Αποφαίνεται ότι τα 75 και 79 χρηματικά εντάλματα πληρωμής, ποσού 140,40 και 496,50 ευρώ αντίστοιχα του Τ.Ε.Ι. XXX, πρέπει να θεωρηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου