Πως αντιδρά το υπουργείο Εργασίας στις πιέσεις του Ταμείου
Την σύσταση ιδιωτικών
call centers, των γνωστών εισπρακτικών εταιρειών φαίνεται πως απαιτεί το
ΔΝΤ, προκειμένου να αναλάβουν αυτές τη διαδικασία ενημέρωσης όσων
οφείλουν εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Όπως γράφει η Καθημερινή, ο
εκπρόσωπος του Ταμείου Πάτρικ Ντε Μετς έχει πολλές φορές εκφράσει στην
ηγεσία του υπουργείου Εργασίας την άποψη ότι το ΙΚΑ και το Κέντρο
Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν
στις αυξημένες υποχρεώσεις της εισπραξιμότητας για λογαριασμό των
Ταμείων.
Από την πλευρά του πάντως, το
υπουργείο Εργασίας απορρίπτει την πρόταση του ΔΝΤ και τάσσεται υπέρ της
δημιουργίας του απαιτούμενου μηχανισμού εντός του Κέντρου Είσπραξης
Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), αποκλείοντας το ενδεχόμενο εμπλοκής ιδιωτικών εταιρειών.
Το ΔΝΤ πάντως δεν φαίνεται να κάνει πίσω και προτείνει μάλιστα σειρά μέτρων για να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα,
όπως συμψηφισμό των επιστροφών φόρων με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές,
πρόσβαση του ΚΕΑΟ στην περιουσιακή κατάσταση οφειλετών στο πρότυπο των
φορολογικών υπηρεσιών, ίδρυση νομικής υπηρεσίας στα περιφερειακά γραφεία
του ΚΕΑΟ, αλλά και αξιοποίηση της διαδικασίας συντηρητικών κατασχέσεων
από τραπεζικούς λογαριασμούς.,
Το ΔΝΤ προτείνει, μάλιστα, τα ίδια
μέτρα να ληφθούν και για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές κάτω των 5.000 ευρώ
που δεν έχουν ρυθμιστεί, έχουν όμως παραμείνει υπό την εποπτεία των
ασφαλιστικών ταμείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου