Αναδημοσίευση από Ίσκρα
ΤΟ ΠΡ.ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ «ΜΙΚΡΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΩΝ» ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΟ ΣτΕ
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΑ ΦΙΡΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!
Ένα πρώτο βήμα, ώστε να χτυπηθεί συνολικά το δικαίωμα στη διαδήλωση, έκανε η κυβέρνηση μέσα από το «χουντικής» έμπνευσης σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο υπέγραψε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας και απέστειλε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο εισάγεται με την μορφή Προεδρικού Διατάγματος ώστε να μην διεξαχθεί καμία συζήτηση στη Βουλή, δίνει την απόλυτη ευχέρεια στον εκάστοτε αστυνομικό διευθυντή, να εκτιμά των αριθμό των συμμετεχόντων σε μια διαδήλωση/συγκέντρωση με προφανείς τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει ο κάθε πολίτης στην άσκηση ενός κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος.
Τα τετριμμένα επιχειρήματα της κυβέρνησης και άλλων φορέων και αξιωματούχων (όπως π.χ. του δημάρχου της Αθήνας Γ. Καμίνη) περί προστασίας της κοινωνικοοικονομικής ζωής των πόλεων είναι εντελώς αβάσιμα και υποκριτικά, καθώς υπεύθυνη για την καταβαράθρωση του εμπορικού τζίρου στην Αθήνα αλλά και σε όλη την Ελλάδα είναι η εφαρμοζόμενη πολιτική διαχείρισης της κρίσης και όχι οι πορείες.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος προβλέπει την απαγόρευση της κατάληψης του οδοστρώματος σε διαδηλώσεις που γίνονται σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων όταν αυτές δεν έχουν μεγάλη συμμετοχή ή δεν διοργανώνονται από κοινοβουλευτικά κόμματα, τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις ή δεν έχουν επετειακό χαρακτήρα.
Πραγματικός στόχος του μέτρου αυτού είναι να μπουν στο στόχαστρο και οι μεγάλες διαδηλώσεις, πράγμα που θα σημάνει τη δημιουργία μιας ζώνης με σιγή νεκροταφείου, όπου καμιά φωνή διαμαρτυρίας δεν θα μπορεί να ακουστεί .
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις αντιδραστικές κυβερνητικές μεθοδεύσεις έπαιξαν τόσο ο δήμαρχος της Αθήνας Γ. Καμίνης, ο οποίος από τον Απρίλιο του περασμένου έτους είχε παρουσιάσει τη δική του πρόταση νόμου, όσο και οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, οι οποίες, σε πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Ν. Δένδια, νομιμοποίησαν την καταπάτηση αυτού του θεμελιώδους δικαιώματος παρουσιαζόμενες ως διαθέσιμες για «δημοκρατικό διάλογο» (διάβαζε παζαρέματα) με διάφορους φορείς.
Αυτήν την ώρα, σύσσωμη η Αριστερά πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, ώστε η προκλητικότητα και η επιθετικότητα της κυβέρνησης να μην μείνουν αναπάντητες!
Οι εργαζόμενοι και η νεολαία δεν θα μπουν «στο γύψο»!
«Το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος «Τροποποίηση του ΠΔ 141/1991 (Α' 58/30-04-1991) 'Αρμοδιότητες οργάνων και υπηρεσιακές ενέργειες του προσωπικού του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και θέματα οργάνωσης Υπηρεσιών', όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει», έχει ως ακολούθως:
Άρθρο 1
Αρμοδιότητα αστυνομικής αρχής επί δημοσίων συναθροίσεων
Στο άρθρο 131 του π.δ. 141/1991 (Α΄ 58) η παράγραφος 2 αναριθμείται σε 3 και προστίθεται παράγραφος 2 ως εξής:
2. α) Οι
συναθροίσεις διεξάγονται κατά τρόπο που δεν διαταράσσεται παρά στο
μέτρο του απολύτως αναγκαίου η οδική κυκλοφορία και η
κοινωνικοοικονομική ζωή της πόλης. Σε πόλεις με πληθυσμό άνω των εκατό
χιλιάδων κατοίκων δεν επιτρέπεται η κατάληψη ολόκληρου του οδοστρώματος
και η πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από ιδιαίτερα μικρές,
σε σχέση με τη σημασία της συγκεκριμένης οδού για την εξυπηρέτηση της
οδικής κυκλοφορίας και της κοινωνικοοικονομικής ζωής της πόλης,
συναθροίσεις.
Η
εκτίμηση περί του ιδιαίτερα μικρού μεγέθους της συνάθροισης και η
δυνατότητα περιορισμού της σε μέρος του οδοστρώματος ανήκει στον αρμόδιο
Αστυνομικό Διευθυντή, ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση την οποία
γνωστοποιεί άμεσα στους ενδιαφερομένους.
Η απόφαση
αυτή μπορεί να είναι κατ’ αρχάς προφορική και έπεται η έγγραφη
διατύπωση και επίδοσή της εντός 24 ωρών. Κατά τη λήψη της
προαναφερόμενης απόφασης υποχρεωτικά λαμβάνεται υπόψη ιδίως ο αριθμός
των συμμετεχόντων στη συνάθροιση και η σημασία της συγκεκριμένης οδού
για την κυκλοφορία των οχημάτων δημόσιας συγκοινωνίας, την τουριστική
κίνηση της περιοχής, την ομαλή πρόσβαση σε αρχαιολογικούς ή ιστορικούς
χώρους και την εν γένει εμπορική και οικονομική δραστηριότητα.
β. Οι ως
άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για συναθροίσεις και πορείες που
εξαγγέλλονται και διοργανώνονται από πολιτικά κόμματα που εκπροσωπούνται
στη Βουλή και από τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές ενώσεις ή για
συναθροίσεις ιστορικού εορτασμού ή επετειακού χαρακτήρα.
γ. Επί παραβάσεων ισχύουν οι κείμενες ποινικές διατάξεις».
Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος. »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου