Της Χαράς Τζαναβάρα από ΕφΣυν.
Με
«φιλικούς διακανονισμούς» και διευκολύνσεις προς τους εργολάβους
επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών να ξεμπλοκάρει τα έργα που για διάφορους
λόγους προχωρούν με ρυθμούς… χελώνας. Η νέα ρύθμιση, που προωθείται στη
Βουλή, θα βοηθά στην επίλυση των διαφορών ανάμεσα στις απαιτήσεις των
εργολάβων και τις προβλέψεις των συμβάσεων, φυσικά με το αζημίωτο. Θα
προβλέπει σημαντικές μειώσεις στο ύψος των εγγυητικών επιστολών, τις
οποίες είναι υποχρεωμένοι να καταθέτουν οι ανάδοχοι σε περιπτώσεις που
δίνουν υπέρογκες εκπτώσεις στις δημοπρατήσεις των έργων.
Είναι τα βασικά σημεία των ανακοινώσεων που έκανε χθες ο αναπληρωτής
υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, με τους γενικούς γραμματείς Μεταφορών Ν.
Σταθόπουλο και Υποδομών Στρ. Σιμόπουλο, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες
λεπτομέρειες. Σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι, μετά το τέλος της συνέντευξης
Τύπου, διευκρίνισε ότι οι διακανονισμοί αφορούν έργα που έχουν ανατεθεί
σε εργολάβους με οικονομικά προβλήματα, κυρίως το Μετρό Θεσσαλονίκης,
τον αυτοκινητόδρομο Ακτιο-Αμβρακία και τα έργα στο λιμάνι της
Ηγουμενίτσας.
Στον εφ” όλης της ύλης απολογισμό του επταμήνου (Ιούλιος
2012-Ιανουάριος 2013), ο Στ. Καλογιάννης τόνισε ότι έχουν υπογραφεί οι
συμβάσεις 45 έργων, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκονται σε
διαδικασία ανάθεσης άλλα 81 έργα με προϋπολογισμό 2,4 δισ. ευρώ. Στην
πρώτη κατηγορία φιγουράρουν κυρίως συμπληρωματικές συμβάσεις για έργα
που έχουν ανατεθεί εδώ και χρόνια, αλλά δεν προχωρούν λόγω υπερβάσεων
στους προϋπολογισμούς τους. Εδωσε επίσης την εικόνα των σπουδαιότερων
έργων:
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ. Δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία με τις τράπεζες που
χρηματοδοτούν τα έργα, αλλά υποστήριξε ότι τον Απρίλιο θα «ξεκινήσουν οι
μπουλντόζες», παρά το γεγονός ότι από την πλευρά των εργολάβων δεν
προβλέπεται επανέναρξη των έργων πριν από το φθινόπωρο. Θεωρείται βέβαιη
η αποχώρηση των ξένων τραπεζών, ενώ δεν αποκλείστηκε να εξασφαλιστεί η
χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ και του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα
Επενδύσεων, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» (22/1/2013).
*ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ. Στην τελική φάση βρίσκεται η μελέτη για το πρώτο τμήμα
της τέταρτης γραμμής. Πρόκειται για το τμήμα άλσος Βεΐκου –
Ευαγγελισμός, μήκους 9 χλμ. με 9 νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 900
εκατ. ευρώ, που προβλέπεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Για τις γνωστές
επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη Περιστερίου -με τις
πολύχρονες καθυστερήσεις- διαβεβαίωσε ότι θα δοθούν στην κυκλοφορία ώς
το φθινόπωρο.
*ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Δεν δόθηκε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου,
παρά το γεγονός ότι ο εργολάβος πήρε πρόσφατα πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αναφέρθηκε ότι το τελευταίο διάστημα παραδόθηκαν οι χώροι για την
κατασκευή των μελλοντικών σταθμών Νέα Ελβετία, Παπάφειο, Πατρικίου,
Αγίας Σοφίας και Βαρδαρίου. Για την περίπτωση του σταθμού στη Βενιζέλου
τονίστηκε ότι τα σπουδαία ευρήματα θα εκτεθούν αλλά όχι στον χώρο, όπως
προτείνει το ΚΑΣ.
*ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ. Τον επόμενο μήνα θα παρουσιαστεί από το ΤΑΙΠΕΔ το
πρόγραμμα εκχώρησης των σταθμών διοδίων σε ιδιώτες. Οι τιμές θα
καθοριστούν εκ των προτέρων με υπουργική απόφαση και θα κινούνται στα
επίπεδα των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων. «Ουδέν σχόλιον» ήταν η απάντηση
σε παρατήρηση ότι το ΤΕΟ, η εταιρεία του Δημοσίου που ελέγχει τα έσοδα
από τα διόδια που παραμένουν στο κράτος, έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας
να μην προχωρήσει η εκχώρηση της Εγνατίας.
*ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ. Προανήγγειλε ότι μέσα στο έτος θα ξεμπλοκαριστούν
τέσσερα έργα (τμήμα Τιθορέας, επέκταση προαστιακού ώς την Πάτρα, σύνδεση
Θριάσιου με τον Πειραιά και ανάταξη δικτύου), που θα παραδοθούν
σταδιακά ώς το 2016 και θα εξασφαλίσουν σύγχρονο δίκτυο στο 95% της
βασικής γραμμής. Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν μεγάλες φθορές στα τμήματα του
δικτύου όπου δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου