Αναδημοσιεύουμε κείμενο της Δημοτικής Παράταξης Άλλος Δρόμος" στο Γαλάτσι σχετικά με τη Σύμβαση της Αττικής Οδού.
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ
Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Τι προβλέπει η σύμβαση της Αττικής οδού;
Η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφηκε το 1996 και κυρώθηκε με το νόμο 2445/1996, προβλέπει ότι η εκμετάλλευση από την ανάδοχο κοινοπραξία μπορεί να διαρκέσει έως 23 χρόνια. Η Αττική οδός θα παραδοθεί, εφόσον έχει γίνει η επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων (των κεφαλαίων δηλαδή που έβαλε η κοινοπραξία στο έργο) με μια ελάχιστη απόδοση 11,6% ετησίως, ανεξάρτητα από τη μέγιστη χρονική διάρκεια της σύμβασης.
Από τη σύμβαση προβλέπεται ότι:
1) Η επίτευξη της Μέσης Απόδοσης συνεπάγεται την άμεση λήξη της Παραχώρησης, ασχέτως της συμπλήρωσης της Μέγιστης Διάρκειας.
2) Η υπέρβαση της Ετήσιας Απόδοσης (πέραν των προκαθορισμένων ορίων) συνεπάγεται δικαίωμα του Δημοσίου να ζητήσει τη μείωση των διοδίων ή
3) Τη δημιουργία ειδικού αποθεματικού με στόχο τη μείωση του χρόνου επίτευξης της Μέσης Ετήσιας Απόδοσης ή
4) Την καταβολή των υπερεσόδων στο Δημόσιο.
Ποιο είναι το κόστος της Αττικής Οδού;
Η Αττική οδός κόστισε περίπου 1,3 δις ευρώ. Από αυτά:
§ Το 32% (420 εκατομμύρια ευρώ) κατέβαλλε το Δημόσιο μαζί με τη συγχρηματοδότηση της Ε.Ε., δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.
§ Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που σύναψε η κοινοπραξία με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.
§ Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται. Για να εγκαταλείψει η Κοινοπραξία την εκμετάλλευση θα έπρεπε να της επιστραφούν τα ίδια κεφάλαια με μια μέση απόδοση 11,6% για κάθε έτος μέχρι την αποπληρωμή τους.
Μέχρι σήμερα τα συνολικά έσοδα μέχρι τώρα στα 8 χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού μόνο έχουν ξεπεράσει τα 1,7 δις ευρώ, που σημαίνει ότι έχουν υπερβεί όχι μόνο το ύψος των ιδίων κεφαλαίων και της συμφωνημένης ετήσιας απόδοσης και των δανείων αλλά ακόμα και το συνολικό κόστος του έργου! Παρόλα αυτά δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι όροι 1, 2, 3, 4 της σύμβασης, καθώς η κοινοπραξία εξακολουθεί να εκμεταλλεύεται το δρόμο και να μην τον αποδίδει στο Δημόσιο, και οι κυβερνήσεις που εναλλάσσονται να μην επιβάλλουν την τήρηση της σύμβασης.
Γιατί δεν πληρώνουμε διόδια;
- Δεν αποδεχόμαστε το χαρακτηρισμό «τζαμπατζήδες»
- Δεν πληρώνουμε διόδια σε ένα δρόμο, που μέσω της διαδικασίας των ΣΔΙΤ μας κόστισε κατά πολύ παραπάνω από ένα δημόσιο έργο.
- Δεν πληρώνουμε διόδια σε μία κοινοπραξία που λειτουργεί εκτός σύμβασης, με την ανοχή της κυβέρνησης.
- Δεν πληρώνουμε διόδια σε μία κοινοπραξία που έχει ήδη λάβει τα κεφάλαια της, την απόδοση τους και τα δάνεια της και λαμβάνει πλέον υπερκέρδη εις βάρος μας.
- Δεν πληρώνουμε διόδια τη στιγμή που το εισόδημα του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας (άνεργοι, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, επαγγελματίες) έχει συρρικνωθεί και βρίσκεται πλέον στα όρια επιβίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου