«Σκούπα» για 350 επαγγέλματα

Αναδημοσιεύουμε από την "ΚΕ" άρθρο για το επερχόμενο νομοσχέδιο "απελευθέρωσης" των "κλειστών" επαγγελμάτων. Επιβεβαιώνει απολύτως τόσο την άμεση σχέση του όχι μόνο με το μνημόνιο αλλά με την οδηγία Μποκλκενστάϊν 123/2006, όπως διεξοδικά έχουμε αναλύσει σε προηγούμενο κείμενο μας :
Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο «ξένων» και «μεγάλων» συμφερόντων σε επιχειρήσεις από το χώρο των ιδιωτικών πανεπιστήμιων ώς τις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο.
Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές. Τα πάνω-κάτω σε 350 και πλέον επαγγέλματα αλλά και περίπου 2,2 εκατομμύρια πολίτες που εμπλέκονται σε αυτά, είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι, φέρνει νομοσχέδιο-«σκούπα» του υπουργείου Οικονομικών που απελευθερώνει ή διευκολύνει την άσκηση δραστηριότητας.
Οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές:
*Επιτρέπεται η είσοδος «ξένων» και «μεγάλων» επιχειρηματικών συμφερόντων σε χώρους και δραστηριότητες όπου μέχρι σήμερα υπήρχε προστασία των «μικρών».
*Ανοίγει παράλληλα ο δρόμος για την αδειοδότηση σε όλη την επικράτεια πολυκαταστημάτων χωρίς προηγούμενη γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στους πάνω από 800.000 απασχολούμενους και επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου.
*Εταιρείες θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους 24.000 πωλητές στις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο.
*Καταργούνται οι ελάχιστες τιμές σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα και επιτρέπεται η παροχή από το εξωτερικό υπηρεσιών τουριστικού πράκτορα και ξενάγηση.
*Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να νομιμοποιηθούν.
Οι παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις εκατοντάδες σαρωτικές αλλαγές που καλύπτονται πίσω από τον «καπνό» που προκάλεσε η έντονη αντίδραση των «ισχυρών» κλάδων (νομικών, συμβολαιογράφων, φαρμακοποιών, μηχανικών, αρχιτεκτόνων και ορκωτών λογιστών). Οι τελευταίοι κατάφεραν να μεταθέσουν για τις αρχές του 2011 τις αλλαγές, παρά το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου που ήθελε την ψήφιση του σχετικού νόμου φέτος. Αντίθετα, οι αλλαγές στο εργασιακό πέρασαν ως «κατεπείγουσες».
Το «άνοιγμα» στα πιο πολλά από τα επαγγέλματα έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, προ μνημονίου, από την οδηγία απελευθέρωσης της αγοράς υπηρεσιών (γνωστή ως οδηγία Μπολκεστάιν). Το μνημόνιο έφερε πιο σκληρούς όρους «διευρύνοντας» τη λίστα η οποία συμπληρώνεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τα 16 τεχνικά επαγγέλματα και τις συνολικά 204 ειδικότητες (άδειες) που τα διέπουν.

Μπλοκαρίστηκε η συνεδρίαση του ΕΣΔΚΝΑ


Αναδημοσίευση από Rednotebook
Δεν κατάφερε ο ΕΣΔΚΝΑ να παραχωρήσει στον Μπόμπολα την διαχείριση των απορριμάτων. Οι εργαζόμενοι διέλυσαν την συνεδρίαση παρωδία.
Στο ξενοδοχείο Imperial (τυχαίο το όνομα;) στην πλατεία Καραϊσκάκη μεταφέρθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης η ένταση που επικρατεί τις τελευταίες εβδομάδες σε σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής. Τόσο στην Κερατέα όσο και στην συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΣΔΚΝΑ ο "εξυπηρετούμενος" είναι ο ίδιος. Ο μεγαλοερεγολάβος Μπόμπολας που θέλει να μπει για 25 χρόνια στην νέα "πράσινη" μπίζνα της διαχείρισης απορριμάτων. Στην Κερατέα το φροντίζουν τα ΜΑΤ, στην πλατεία Καραϊσκάκη θα το φρόντιζε η πλειοψηφία του ΕΣΔΚΝΑ που λίγες μέρες πριν καταργηθεί, λόγω εφαρμογής του Καλλικράτη από 1/1, επιχειρεί να κάνει την 25ετή παραχώρηση στον μεγαλοεγολάβο.

Εργαζόμενοι στον ΕΣΔΚΝΑ και τους ΟΤΑ και συμπαραστάτες από δημοτικά σχήματα επιχείρησαν και κατάφεραν να μην επιτρέψουν την συνεδρίαση, η οποία υπό αυτές τις συνθήκες δεν απέκτησε καν απαρτία. Το διοικητικό συμβούλιο θα αποφάσιζε για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης του ΕΣΔΚΝΑ με την Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή τεσσάρων εργοστασίων διαχείρισης απορριμμάτων.

Το προεδρείο επιχείρησε να προχωρήσει στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου παρότι δεν υπήρχε απαρτία (ήταν 25 από τα 130 μέλη, ενώ απαιτείται τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή 44) και γι’ αυτό το λόγο ορισμένοι εξαγριώθηκαν και ήρθαν «στα χέρια». Η αντιπαράθεση πήρε έντονη μορφή με τραπέζια και καρέκλες να φεύγουν από την θέση τους και τα μέλη ου διοικητικού συμβουλίου να φυγαδεύονται εν μέσω κατηγοριών όπως «είστε πουλημένοι», «ξεπουλάτε στον Μπόμπολα» κλπ αλλά και συνθήματα όπως "οι δήμοι ανήκουν στους δημότες και όχι στους μεσάζοντες και τους ιδιώτες".

Είναι φανερό ότι η εποχή της "κρίσης" είναι η μεγάλη ευκαιρία για να πλουτίσουν όσοι πριν μας φέρουν στην χρεοκοπία είχαν ήδη επωφεληθεί από την εποχή της "Ισχυρής Ελλάδας". Με την αμέριστη συμπαράσταση της κυβέρνησης και των προθύμων της σε κάθε θεσμό, με τα ΜΑΤ και μέσω νέων νόμων τύπου Φαστ Τρακ -που στην ουσία αποτελούν κατάργηση των νόμων μέσω νόμου!- θέλουν με πρόσχημα την κρίση να παραχωρήσουν τον δημόσιο πλούτο στους ιδιώτες. Κατά το γνωστό πρότυπο χωρών της Λατινικής Αμερικής. Σήμερα πήραν ένα μάθημα, όπως πήραν και ένα ακόμα πιο γερό στην Κερατέα από τους κατοίκους.

Επιστολή Προέδρων Επιστημονικών Φορέων

Αναδημοσιεύουμε για ενημέρωση των συναδέλφων από το χτεσινό τύπο (στη φωτογραφία τοποθέτηση του ΔΣΑ για τη Δανειακή Σύμβαση):

Εννέα πρόεδροι επιστημονικών φορέων απέστειλαν σήμερα ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό, Γ. Παπανδρέου, ζητώντας συνάντηση για το ζήτημα του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων.

    Την επιστολή υπογράφουν οι πρόεδροι της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος Δ. Παξινός, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Χ. Σπίρτζης, του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Μαν. Καλοκαιρινός, της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, Αθ. Κατσίκης, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αθηνών, Κ. Λουράντος, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Θ. Μαρκόπουλος, του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Πελοπ. Καλλίρης, του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών, Κ. Βλαχάκης, και της Ομοσπονδίας Δικαστικών Επιμελητών, Διον. Κριάρης.

    Η επιστολή των φορέων έχει ως εξής:

    «Εξοχώτατε Κύριε Πρωθυπουργέ,

    στις κρίσιμες στιγμές που περνά ο τόπος, ο επιστημονικός κόσμος της χώρας μπορεί να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στα πλαίσια της θεσμικής αποστολής που η πολιτεία έχει αναθέσει. Το τελευταίο όμως διάστημα υφιστάμεθα ένα καταιγισμό απαξιωτικών, ισοπεδωτικών χαρακτηρισμών μ' αφορμή το λεγόμενο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και τις αποκαλούμενες κατώτερες αμοιβές, από τις οποίες και το κράτος επωφελείται και εισπράττει τεράστια ποσά με την φορολόγηση στην πηγή και την είσπραξη του ΦΠΑ.

    Είμαστε ένα τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, με την δική μας μικρή ή μεγάλη προσφορά και συμβολή στην πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας, μετά πολλά χρόνια σπουδών και προσπάθειες ούτως ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε ως ΝΠΔΔ, ως επαγγελματίες αλλά και δημόσιοι λειτουργοί, με τα ασφαλιστικά μας ταμεία σε ικανοποιητική κατάσταση. Κι όλα αυτά μέσα από μια συνετή διαχείριση.

    Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι για όλους και η προσπάθειά μας για μία στοιχειωδώς αξιοπρεπή διαβίωση βάλλεται, με αποτέλεσμα συνάδελφοι να επιβιώνουν με 600 ή και λιγότερα ευρώ.

    Θεωρούμε ότι δεν αξίζουμε τέτοιας απαξιωτικής αντιμετώπισης από την Πολιτεία. Αντιθέτως η Πολιτεία θα έπρεπε να μας αντιμετωπίσει ως συνεργάτες, ως θεσμοθετημένους συμβούλους.

    Εξοχώτατε κ. Πρωθυπουργέ,

    οι θέσεις και τα αξιώματα έρχονται και παρέρχονται και αυτό που μένει είναι η άσκηση του επαγγέλματός μας, με όρους αξιοπρέπειας και υπερηφάνειας.

    Συνάντηση έχουμε ζητήσει και στο παρελθόν, αλλά ματαίως.

    Παρακαλούμε λοιπόν να τύχουμε επιτέλους αυτής της συνάντησης που θα είναι για το καλό της κοινωνίας, της επιστήμης, της χώρας».

    Εντωμεταξύ, κατά τη σημερινή συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών αποφάσισε να διακόψει τη συνεδρίαση για "να επανέλθει, ούτως ώστε από κοινού με τους υπόλοιπους επιστημονικούς φορείς, να συντονίσει τη δράση τους για την από κοινού αντιμετώπιση των όσων τεκταίνονται σε βάρος του επιστημονικού δυναμικού της χώρας, σε αντίθεση με όσα στη διάρκεια του καλοκαιριού είχε δεσμευτεί η Κυβέρνηση".

    Κατόπιν τούτου, εστάλη η ανοικτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό.

Για την απεργία στα ΜΜΜ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τον αγώνα των εργαζόμενων στις μεταφορές ενάντια στην υποβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, ενάντια στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ. Η «Ιερή Συμμαχία του Μνημονίου», κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ επιχειρούν να καταργήσουν τα ελάχιστα ψήγματα, δημόσιων κοινωνικών υπηρεσιών που έχουν απομείνει στην Ελλάδα. Να παραδώσουν τον δημόσιο πλούτο στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, ελληνικά και ξένα ώστε να απαλλαγεί το κράτος από κάθε «κοινωνικό βαρίδι» σε όφελος των «δανειστών», των τραπεζιτών και των βιομηχάνων. Με το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΟΣΕ, ΜΕΤΡΟ), σταματούν να επιδοτούν τις δημόσιες συγκοινωνίες οδηγώντας τες στη διάλυση.
Για αυτό και ρίχνουν τόνους λάσπης, για τους δήθεν παχυλά αμειβόμενους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Εμφανίζουν «μεικτούς» μισθούς ως καθαρούς, αποκρύβουν τις παχυλές αποδοχές των μεγαλοστελεχών, θέλουν να μας πείσουν ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι σε αυτές. Δεν τους ενδιαφέρει να γλιτώσουν τις ΔΕΚΟ από τα σκάνδαλα (αυτοί τα έκαναν και «μόνοι τους τα φάγανε») και την υποταγή τους στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα τύπου SIEMENS, που εξέθρεψε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ. Για την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου νοιάζονται. Μπροστά σε αυτήν, δεν διστάζουν να αφανίσουν κάθε εργατικό δικαίωμα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. Με κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, περαιτέρω μείωση μισθών (έως και 30%), απολύσεις με τη μορφή… μετατάξεων, νέες στρατιές συμβασιούχων κλπ.
Συνολικά ο κόσμος της εργασίας, θα κληθεί να πληρώσει βαρύ τίμημα με αυτή την πολιτική: Αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας έως και 50%, μείωση δρομολογίων, αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, με πρώτη και καλύτερη τη ΔΕΗ από 1/1/2011, καταβολή εισιτηρίου για την είσοδο στα δημόσια νοσοκομεία. Η «εξυγίανση» του ΟΣΕ έφερε ήδη αύξηση στα εισιτήρια έως 100%, κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών κλπ.

Στηρίζουμε τον παρατεταμένο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες. Για δημόσιες κοινωνικές υπηρεσίες. Οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας μπορούν να λειτουργήσουν με χρηματοδότηση από την αύξηση της φορολογίας του κεφαλαίου, με ενίσχυση από έναν προϋπολογισμό που βάζει σε προτεραιότητα τις δημόσιες δαπάνες για τις κοινωνικές ανάγκες και όχι τις ενισχύσεις των τραπεζών, τις επιχορηγήσεις του κεφαλαίου, τους εξοπλισμούς και τα τοκοχρεολύσια. Με πραγματικό εργατικό έλεγχο ενάντια στις ντιρεκτίβες και τις επιταγές της ΕΕ που επιβάλλουν σε κάθε τομέα σαν πανάκεια την «απελευθέρωση των αγορών».
-Τώρα πρέπει ο αγώνας τους να γίνει υπόθεση των Γενικών Συνελεύσεων των ίδιων των εργαζόμενων και όχι των γραφειοκρατικών ΔΣ, τώρα πρέπει να εκλεγούν επιτροπές αγώνα και να αναλάβουν κυρίαρχο ρόλο στο να συντονιστούν με όλα τα σωματεία των ΔΕΚΟ σε κοινό απεργιακό «από τα κάτω» μέτωπο.
-Τώρα πρέπει να έρθει σε πλήρη ρήξη με τα παζάρια των «πρόθυμων συνδικαλιστών» της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ, που αφού εγκατέλειψαν τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ τώρα ξεπουλάνε και τους εργαζόμενους σε όλες τις συγκοινωνίες.
-Τώρα πρέπει και τα σωματεία των συγκοινωνιών να αγκαλιάσουν την ελπιδοφόρα προσπάθεια του Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, για ένα ανεξάρτητο κέντρο εργατικού αγώνα. Για να γίνει ο αγώνας ενιαίος, για να μη μείνει κανείς μόνος του στην επίθεση της τρόικας και της κυβέρνησης. Για ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΒΑΡΒΑΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ -ΕΕ-ΔΝΤ.
-Τώρα πρέπει να σπάσουμε την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Να μην τολμήσουν να κηρύξουν επιστράτευση και των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες, μετά τους μεταφορείς και τους ναυτεργάτες. Η απάντηση του εργατικού λαϊκού κινήματος θα είναι πολύ μεγάλη.

Ο αγώνας των εργαζόμενων για δημόσιες συγκοινωνίες είναι αγώνας ολόκληρου του λαϊκού κινήματος. Όλοι μαζί μπορούμε να νικήσουμε!
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΦΑΓΕΙΟ!
ΓΕΝΙΚΟ BLACK OUT ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ!

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ από τις Δημόσιες Συγκοινωνίες

Αναδημοσίευση από Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων

Συμπαράσταση μέχρι τη Νίκη

Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ κάθε μέρα ρίχνουν τόνους λάσπης στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών λέγοντας απροκάλυπτα ψέματα. Μιλάνε για υπέρογκους μισθούς, για χρέη των εταιριών για τα οποία υποτίθεται ότι φταίνε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τα οποία πληρώνουμε εμείς. Λένε απλά ψέματα.
Λένε ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Αυτό που κρύβουν είναι ότι σε όλο τον κόσμο οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές γιατί επιτελούν κοινωνικό έργο και γι’ αυτό παντού επιδοτούνται από το κράτος. Μόνο που στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος αρνείται να δώσει τις επιχορηγήσεις που το ίδιο έχει δεσμευτεί στις αστικές συγκοινωνίες. Αποδίδει μονάχα το 13% των χρημάτων που θα έπρεπε να δώσει. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ, Αεροπλάνα, καράβια,) αποδίδει το 100% της επιχορήγησης. Αναγκάζει έτσι τους οργανισμούς να δανείζονται από τις τράπεζες με υπέρογκα επιτόκια. Πέρα από αυτό το ίδιο το κράτος και πολλά απο τα υπουργεία του χρωστάνε, πάνω από 500 εκατομ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες για μειωμένα τιμολόγια και ποτέ δεν έχει δώσει πίσω αυτά τα χρήματα. Αντίθετα πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση, έβαλε το ΔΣ του ΟΑΣΑ να διαγράψει τα χρέη του κράτους προς τις δημόσιες συγκοινωνίες. Έτσι δημιουργείται το έλλειμμα και όχι από τους μισθούς των εργαζόμενων και τα υποτιθέμενα προνόμια τους.

Μας λένε ότι ο μέσος όρος μισθών ανέρχεται σε 40.772 ευρώ. Όμως, πρόκειται για λαθροχειρία. Από αυτό τοποσό πρέπει κατ’αρχήν να αφαιρεθεί η ασφαλιστική εισφορά, των εργαζόμενων στα ταμεία τους που φτάνει το13%. Το ποσό πέφτει θεαματικά στο 35.472 ευρώ. Κατόπιν πρέπει να αφαιρεθεί η φορολογία. Για έναν εργαζόμενο με ένα παιδί αυτό σημαίνει 6.161 ευρώ δηλαδή το ποσό μειώνεται περαιτέρω στα 29.331 (στην πραγματικότητα η φορολογία είναι πολύ μεγαλύτερη). Αν κάνουμε τη διαίρεση καταλήγουμε σε ένα μηνιάτικο 2.093 ευρώ. Αλλά πρόκειται για μέσο όρο βέβαια αφού συμπεριλαμβάνονται υπερωρίες, νυχτερινά, ρεπό, κλπ, αλλά και οι παχυλοί μισθοί των μεγαλοδιευθυντάδων, και των μάνατζερ.

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας για να κάνει πλάτες στους τραπεζίτες θυσιάζει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η πολιτική της οδηγεί στην αύξηση του εισιτηρίου και στην διάλυση. Γραμμές και δρομολόγια κλείνουν, ακόμη και το ΜΕΤΡΟ μέσα από τις περικοπές και τις απολύσεις των 280 εκπαιδευμένων δόκιμων εργαζόμενων οδηγείται στην απαξίωση. Αραιά δρομολόγια και κόσμος που στοιβάζεται σε συρμούς και αποβάθρες. Στρώνουν έτσι το έδαφος για να βγουν κυβέρνηση και επιχειρηματίες να μας πουν ότι η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες και να διαλύσει τον συνδικαλισμό σε ένα από τα ισχυρότερα κομμάτια της εργατικής τάξης για να μπορέσει στη συνέχεια να χτυπήσει με μεγαλύτερη ευκολία τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

Δεν θα τους αφήσουμε. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα διαρκείας από τα μέσα του Δεκέμβρη με απεργίες, στάσεις εργασίας διαδηλώσεις και καταλήψεις για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα. Στο πλευρό τους έχουν βγει και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ που πριν ενάμιση μήνα η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο για τη διάλυση του και παρόλα αυτά συνεχίζουν με καταλήψεις και απεργίες. Χρειάζονται την συμπαράσταση όλων μας για να νικήσουν. Γιατί μπορούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να γίνουν η αιχμή του δόρατος για όλη την εργατική τάξη, για να σπάσουμε τα μούτρα της κυβέρνησης του Μνημόνιου και της τρόικας.

Στις 15 Δεκέμβρη έγινε η μεγαλύτερη πανεργατική απεργία, ακόμη μεγαλύτερη και από τις 5 Μάη, παρόλο που η κυβέρνηση είχε ψηφίσει τον νόμο. Έδειξαν όλοι οι εργαζόμενοι ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να γυρίσουμε πίσω. Όλοι καταλαβαίνουν ότι απέναντι στις επιθέσεις της κυβέρνησης χρειάζεται να απαντήσουμε με απεργίες διαρκείας. Τώρα είναι η ώρα να ξαναβγούν σε απεργία διαρκείας οι Ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι στους δήμους που οι συνδικαλιστικές τους ηγεσίες ξεπούλησαν τον αγώνα τους πριν λίγες ημέρες. Το ίδιο και οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ που είναι στο μάτι του κυκλώνα.

Τώρα είναι η στιγμή στο πλευρό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες να βρεθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Όλες οι ΔΕΚΟ που έχουν μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση και χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων. Να στηρίξουνε αυτόν τον αγώνα και να βγουν στο δρόμο διεκδικώντας το ξήλωμα όλων των επιθέσεων της κυβέρνησης.
Γιατί υπάρχει διέξοδος απέναντι στην κινδυνολογία της κυβέρνησης για χρεοκοπία. Να μην χρεοκοπήσουμε εμείς και οι οικογένειές μας αλλά να πληρώσουν οι τραπεζίτες.
Να διαγραφεί το χρέος του κράτους προς τις τράπεζες για να μπορέσουμε να σώσουμε τις δουλειές, τους μισθούς και τις δημόσιες υπηρεσίες μας. Να κρατικοποιήσουμε τις τράπεζες. Να απαγορευτούν οι απολύσεις με νόμο. Να πάρουμε αυξήσεις μέσα από συλλογικές συμβάσεις. Αυτός είναι ο δρόμος για να φορτωθούν την κρίση οι τραπεζίτες και οι πλούσιοι φίλοι τους που την δημιούργησαν και όχι οι εργαζόμενοι.

Η Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικάτων και Συνδικαλιστών συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες με καμπάνια συμπαράστασης, με αφίσα προκήρυξη, αυτοκόλλητο, εκδηλώσεις στους χώρους δουλειάς και στις γειτονιές. Καλεί όλους τους εργαζόμενους, και όλα τα συνδικάτα να κάνουν το ίδιο και να στηρίξουν αυτόν τον αγώνα. Με ψηφίσματα συμπαράστασης, με εκδηλώσεις αλληλεγγύης στους χώρους δουλειάς όπου απεργοί από τις αστικές συγκοινωνίες θα ενημερώνουν τους υπόλοιπους εργαζόμενους για τα ψέματα της κυβέρνησης. Μα στάσεις εργασίας και απεργίες αλληλεγγύης. Καλούμε την ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ, να προχωρή σουν σε πανελλαδική πανεργατική απεργία για να σώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες.

Απάντηση σε άρθρο για την εξυπηρέτηση των πολιτών για τους ημιυπαίθριους

Αναδημοσιεύουμε επιστολή του συναδέλφου & μέλους της συσπείρωσης Δ. Κλεφτοδήμου προς το Ενημερωτικό Δελτίο του ΤΕΕ

Απάντηση σε άρθρο για την εξυπηρέτηση των πολιτών για τους ημιυπαίθριους (κι όχι μόνο).
Στο τεύχος 2613/20.12.10 δημοσιεύσατε άρθρο σχετικά με την ανακοίνωση του ΣΠΜΕ με τίτλο ‘’Απαράδεκτη η κατάσταση στις πολεοδομίες’’ , μαζί με φωτογραφία του κτιρίου όπου στεγάζεται η Δ/νση Πολεοδομίας Ανατολικού Τομέα Νομαρχίας Αθηνών. Στο άρθρο αυτό αναφέρεται ότι ‘’διαπιστώνεται η ανεπάρκεια των Πολεοδομικών Γραφείων’’ και ότι τα Π.Γ. ‘’δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τον όγκο των εκκρεμών υποθέσεων, ειδικά για τις περιπτώσεις αλλαγής χρήσης βάσει τουΝ.3843/10’’ (δηλ. της υποβολής δικαιολογητικών για τη ρύθμιση των ημιυπαιθρίων).
Επισημαίνω ότι :
1. Με το με αρ.πρωτ. 3273/3 .11.2010 έγγραφό της (βλ. σχετ. ιστοσελίδα: www.emdydas.gr) με Θέμα «Συνδρομή στην εφαρμογή του Νόμου 3843/10 (Ημιυπαίθριοι χώροι κ.λ.π.) ή αποποίηση πολιτικών ευθυνών;» η ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ απάντησε (με κοιν. στην Υπ.ΠΕΚΑ κα.ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ κα) στο με αριθμ. 52661/15-9-2010 (εξαιρετικά επείγον) έγγραφο του Υφ. Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. ΝΤΟΛΙΟΥ, που ενώ αρχικά «παρακαλεί» για την συνδρομή των Γ.Γ. των Περιφερειών ώστε οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες των Α΄ και Β΄ Βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης να ανταποκριθούν άμεσα στην εφαρμογή των διατάξεων του ανωτέρω νόμου εντός των τιθέμενων προθεσμιών (31-12-2010) στο τέλος "απειλεί" ότι "οποιεσδήποτε καθυστερήσεις στην επιτυχή και άμεση ευόδωση του ανωτέρω εγχειρήματος θα ελεγχθούν πειθαρχικά σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις". ‘’Εάν αυτά δεν αποτελούν άγνοια εκ μέρους του Υφυπουργού της πραγματικής κατάστασης των υπηρεσιών που προΐσταται και των ελλείψεων τους σε προσωπικό, υποδομές και των περιορισμών της νομοθεσίας για την περαίωση τρεχουσών υποθέσεων τότε αποτελούν ένα κραυγαλέο παράδειγμα αποποίησης πολιτικών ευθυνών και μετακύλισης αυτών στις πλάτες υπαλλήλων που σε τελική ανάλυση δεν θα έχουν καμιά ευθύνη για την μη έγκαιρη διεκπεραίωση του όλου έργου, αποτελούν όμως όπως φαίνεται τον εύκολο στόχο για τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες. Με την εφαρμογή και σε αυτούς αντιλαϊκών μέτρων (δραστική μείωση μισθών, αντιασφαλιστικά νομοσχέδια κ.α.) αλλά και λοιδορία τους με την «συνδρομή» και των ΜΜΕ. Η εμπειρία από το παρελθόν (αύξηση ΦΠΑ στις οικοδομικές άδειες, έλεγχος οικοδομι-κών αδειών του 2005 και πειθαρχικές ποινικές διώξεις για τους μηχανικούς των πολεοδομιών), οι αιτιάσεις των Νομαρχών Αθηνών και Ανατολικής Αττικής κ.κ. Σγουρού και Κουρή αντίστοιχα και της ΕΝΑΕ για τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και οι επείγουσες εκκλήσεις για ενίσχυση σε προσωπικό των αρμοδίων υπηρεσιών είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας. Επίσης το ότι ακόμη και μέσα στον Οκτώβριο και συγκεκριμένα μέχρι της 18-10-2010 εκδίδονται ερμηνευτικές εγκύκλιοι για την εφαρμογή του νόμου,5 μήνες δηλαδή μετά την ψήφιση του 3843/2010 δείχνει αν μη τι άλλο μία προχειρότητα στην εφαρμογή του Νόμου καθώς και το ανέφικτο της ολο-κλήρωσης της όλης διαδικασίας και της εκπλήρωσης των επιδιωκόμενων οικονομικών στόχων της κυβέρνησης που δεν είναι στην πραγματικότητα η χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου – ΕΤΕΡΠΣ (όπως ο ν 3843/10 ορίζει) αλλά η κάλυψη της μαύρης Τρύπας του προϋπολογισμού σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου και της Τρόϊκας. Κατόπιν των παραπάνω δηλώνουμε την - σε κάθε περίπτωση - αγωνιστική ετοιμότητά μας για την προάσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων μας καθώς και για την διασφάλιση της σωστής εξυπηρέτησης των πολιτών’’.

Η προεκλογική μπροσούρα της συσπείρωσης

Επειδή τα γραπτά πάντα μένουν επαναδημοσιεύουμε το προεκλογικό υλικό της συσπείρωσης για τις πρόσφατες (Απρίλης 2010) εκλογές του ΤΕΕ
TEE2010 Www

3ωρη Στάση Εργασίας στην Αττική με συμμετοχή της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής

Η ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ συμμετέχει στη 3ωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010 από 12:00 μ.μ. έως 15:00 μ.μ. και Συγκέντρωση - Συλλαλητήριο στις 13:00 μ.μ. στη Βoυλή.

Διαβάστε επίσης την απόφαση της συνέλευσης του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών εδώ: http://www.somtechnik.gr/textyfrm.htm

υγ. για δημοσίους υπαλλήλους μηχανικούς
α) Το επίδομα 6‰ θα κατατεθεί στην Τράπεζα σήμερα 21/12/2010, θα αφορά το τετράμηνο Ιούλιο - Αύγουστο - Σεπτέμβρη - Οκτώβρη και θα είναι, 245 € καθαρά για τη γενική κατηγορία, για τις παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές 395 €.

β) Το επίδομα 7‰ θα κατατεθεί στην Τράπεζα στις 27/12/2010, θα αφορά το δίμηνο Νοέμβρη-Δεκέμβρη και θα είναι 707 € καθαρά.

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Πρόταση Για Νέες Παραγωγικές Δραστηριότητες στον Αστικό Χώρο

Αναδημοσιεύουμε κείμενο του συναδέλφου και μέλους της συσπείρωσης Πάνου Τότσικα

1.Παραγωγή και κατανάλωση αγροτικών προϊόντων
Ο χώρος των πόλεων, ο λεγόμενος «αστικός χώρος», περιλαμβάνει δημόσιες και ιδιωτικές εγκαταστάσεις, που αφορούν χρήσεις διοίκησης, κατοικίας, εμπορίου, εκπαίδευσης, υγείας- πρόνοιας, αναψυχής, αθλητισμού, κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών κ. ά
Στον αστικό χώρο αναπτύσσονται επίσης παραγωγικές εγκαταστάσεις και δραστηριότητες καθώς και εγκαταστάσεις μεταποίησης παραγόμενων προϊόντων. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής και μεταποίησης προϊόντων που προορίζονται να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων των πόλεων, κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται στα περίχωρα των πόλεων, σε πρώην γεωργικές εκτάσεις που άλλαξαν χρήση.
Ως αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης, τα αναγκαία για τους κατοίκους των πόλεων αγροτικά προϊόντα διατροφής παράγονται μακρύτερα από τις περιοχές κατοικίας και μεταφέρονται σ’ αυτές με διάφορα μεταφορικά μέσα, κυρίως από λιμάνια ή οδικούς άξονες, οι οποίοι επίσης χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους των πόλεων για τις συνήθεις μετακινήσεις τους.
Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι γνωστά και πολυεπίπεδα: Τα παραγόμενα αγροτικά προϊόντα μεταφέρονται με πολλές δυσκολίες στους τελικούς καταναλωτές των πόλεων, ενώ μερικές φορές παρουσιάζονται και ανυπέρβλητα εμπόδια για την μεταφορά τους. Ακόμη, ένα μέρος της αγροτικής παραγωγής καταστρέφεται ή αλλοιώνεται η ποιότητά του, λόγω των καθυστερήσεων. Τέλος, η συγκέντρωση της διακίνησης των αγροτικών προϊόντων, οδηγεί στην δημιουργία άτυπων «καρτέλ», με αποτέλεσμα την διόγκωση των τιμών τους, καθιστώντας έτσι προβληματική την αγορά τους από ένα σημαντικό μέρος των κατοίκων των πόλεων.
2.Η παρέμβαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α), πριν από μερικά χρόνια περιγράφονταν ως ένας από τους τρεις πυλώνες του σημερινού πολιτικού συστήματος στη χώρα μας. Στα λόγια βέβαια, γιατί στην πράξη, οι Δήμοι, με τον ασφυκτικό εναγκαλισμό από την κεντρική διοίκηση και την απόλυτη σχεδόν οικονομική εξάρτησή τους από τον κρατικό μηχανισμό και την εκάστοτε κυβέρνηση, αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις και τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί.
Στερούμενοι ουσιαστικών και επαρκών πόρων για να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες των κατοίκων τους, επιλέγοντας συνήθως την κατασκευή έργων –βιτρίνας και ακολουθώντας μια απαράδεκτη πελατειακή πολιτική αντίστοιχη με αυτή των κυβερνήσεων, πολλοί Δήμαρχοι κατέφυγαν στον υπέρμετρο δανεισμό, με αποτέλεσμα να διογκωθούν τα χρέη και να υπονομευτεί το μέλλον των κατοίκων των Δήμων.

Ενημέρωση από τις εξελίξεις που τρέχουν

ΟΧΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ
Σήμερα το πλαίσιο της "απελευθέρωσης" επαγγελμάτων και υπηρεσιών συζητείται σε άτυπο υπουργικό, αύριο Τρίτη ως βασικό θέμα στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια δίνεται για διαβούλευση. Περισσότερα:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11379&subid=2&pubid=47296949 


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ίσως αυτό εξηγεί τη σπουδή του ΤΕΕ να δηλώσει πρόθυμο στην "πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων". Περισσότερα:
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1910209 


ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΚΡΙΒΟΥ ΦΠΑ και 8ΩΡΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Νέα Φοροεπιδρομή και νέες περικοπές μισθών στο Δημόσιο. Περισσότερα:

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
Πέρασε από το ΣτΕ το Π.Δ.για τον Οργανισμό της Αιρετής Περιφέρειας Κρήτης, 1ο και καλύτερο, με την απαράδεκτη διάταξη ΠΕ ή ΤΕ και ελλείψει αυτών ΔΕ...
Περισσότερα:
 http://www.parapolitika.gr/el/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/%CF%80%CE%AD%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7

ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ!

ATTICA BANK: Αποφασίζουν τα Ταμεία: Αποφασισμένοι να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις για την Attica Bank και γιατί όχι να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο της τράπεζας, εμφανίζονται τα τρία υγιή ασφαλιστικά ταμεία που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του ΕΤΑΑ, το ΤΣΜΕΔΕ που κατέχει το 43% της τράπεζας, το Ταμείο Νομικών και το ΤΣΑΥ...
Περισσότερα: 
http://www.express.gr/news/business/394199oz_20101212394199.php3
Δείτε και: Πωλητήριο σε Τ.Τ. και Τράπεζα Αττικής στο 
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=251614&nt=108

Η ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ "ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΓΟΚ" ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ...ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ!
Πράσινος ΓΟΚ σημαίνει πολλά "παράθυρα" στη νομοθεσία. Γιαυτό και πρέπει να συνδυαστεί με ένα ολότελα νέο τρόπο άσκησης πολεοδομικών ελέγχων, λέει η Γενική Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ
Περισσότερα:

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ: Μια πρόταση για να σπάσει ο εκβιασμός και η συναλλαγή

Μία μονάχα από τις τεράστιες επιπτώσεις του μνημονίου και της συνολικής κατεδάφισης που επιχειρεί η κυβέρνηση με την αρωγή της ΕΕ και του ΔΝΤ, αποτελούν οι απολύσεις από τη μία, οι υποχρεωτικές μετατάξεις από την άλλη. Η φιλολογία (αλλά και η πραγματικότητα) περί απολύσεων προσωπικού έχει ξεκινήσει από τους συμβασιούχους χρόνου και έργου καταρχήν, αλλά ανοίγει το έδαφος και στους αορίστου, ακόμα και στους μόνιμους υπαλλήλους. Ο Υπουργός Εσωτερικών ήδη εξήγγειλε δημόσιο τομέα μειωμένο κατά 200.000 άτομα την επόμενη τριετία. Η εφαρμογή του Καλλικράτη από την άλλη, το γενικευμένο κλείσιμο οργανισμών του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα οδηγούν στις υποχρεωτικές μετατάξεις χιλιάδων εργαζομένων. Η τρομοκρατία της απόλυσης συνδυάζεται με την απειλή του εξαναγκασμού σε παραίτηση λόγω αναγκαστικής μετάταξης σε τόπο ή Υπηρεσία που αδυνατεί να βρεθεί ο εργαζόμενος. Και ο τρόπος αυτός που χρησιμοποιεί το πελατειακό σύστημα για τη χειραγώγηση των εργαζομένων, ώστε να πάψουν επιτέλους να διαμαρτύρονται, συνοδεύεται από το γνώριμο κύκλωμα μικρο-εκβιασμών, ομηρίας και «εξυπηρετήσεων» από πολιτικούς και συνδικαλιστικούς κύκλους, κατά βάση του δικομματικού συστήματος. Η κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη φυσικά πρωτοστατεί στην τακτική αυτή.
Αποτελεί, ανάμεσα σε πολλά άλλα βέβαια, κρίσιμο μέγεθος το πώς θα απαντήσει το κίνημα των εργαζομένων και ειδικά αυτών στη δημόσια διοίκηση και στο ζήτημα αυτό. Εκκινώντας από την απαραίτητη προϋπόθεση ότι καμία απόλυσηδεν είναι αποδεκτή, διεκδικώντας μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους και καταλήγοντας στη διεκδίκηση ενός –όσο γίνεται– δίκαιου και αντικειμενικού τρόπου μετατάξεων. καμίας κατηγορίας εργαζομένων
Ειδικά για το τελευταίο, πρότασή μας είναι όλες οι μετατάξεις προσωπικού να γίνονται αποκλειστικά με την ευθύνη του ΑΣΕΠ, έτσι ώστε να υπάρξει αντικειμενικοποιημένη και βέλτιστη αντιστοίχιση των επιθυμιών των μετατασσομένων με τις ανάγκες των Υπηρεσιών. Με τον τρόπο αυτό θα προκύψουν τα εξής προφανή θετικά αποτελέσματα:
  • Θα ικανοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι προτιμήσεις των υπαλλήλων που μετατάσσονται, όσον αφορά τόσο στο χώρο όσο και στο αντικείμενο της νέας εργασίας τους.
  • Θα καλύψουν οι Υπηρεσίες (ειδικά αυτές που διαλύονται λόγω έλλειψης προσωπικού) τις ανάγκες τους πολύ γρήγορα και μάλιστα με αντικειμενική διαδικασία.
  • Θα διαμορφωθεί ένα πιο ανθρώπινο εργασιακό κλίμα στις Υπηρεσίες και προϋποθέσεις -όσο γίνεται- καλύτερης εργασίας, δεδομένου ότι οι υπάλληλοι που μετατάσσονται υπό τις παρούσες συνθήκες, θα αισθανθούν ότι η κρίσιμη, για τη σταδιοδρομία και τη ζωή τους, υπηρεσιακή τους μεταβολή, αντιμετωπίστηκε με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και φροντίδα.
  • Θα σπάσει ο μαύρος κύκλος της πολιτικής και συνδικαλιστικής συναλλαγής μεταξύ των αντίστοιχων εξουσιών και των υπό μετάταξη εργαζομένων.
Από τη στιγμή, μάλιστα, που οι μετατάξεις θεωρούνται προσλήψεις, το ΑΣΕΠ αποτελεί τον θεσμικά αρμόδιο φορέα για την υλοποίηση της διαδικασίας αυτής, ενώ διαθέτει την υποδομή και –κατά κοινή ομολογία– τα εχέγγυα αντικειμενικότητας και διαφάνειας για να ασχοληθεί με το ζήτημα των μετατάξεων στο δημόσιο τομέα, όπως ακριβώς κάνει και με το ζήτημα των προσλήψεων.
Ενδεικτικά, αναφέρονται ορισμένα κριτήρια, που ίσως φανούν χρήσιμα για την τελική διαμόρφωση ενός πληροφορικού συστήματος βέλτιστης διαχείρισης των μετατάξεων:
Για τις Υπηρεσίες, θα πρέπει να γίνουν τα εξής:
  • Καταγραφή των διαθέσιμων οργανικών θέσεων, σε συνάρτηση και με την επείγουσα ανάγκη προσαρμογής των οργανισμών των Περιφερειών και Δήμων, λόγω των αλλαγών του "Καλλικράτη" αλλά και των σύγχρονων εργασιακών συνθηκών.
  • Καταγραφή των θέσεων που καλύπτουν τυχόν ιδιαίτερες ανάγκες, ιδίως σε περίπτωση που καθυστερεί η σύνταξη των νέων οργανισμών, για επείγουσες ανάγκες που δεν προβλέπονται στους ισχύοντες.
  • Αναφορά στην προτεραιότητα που οι Υπηρεσίες αποδίδουν σε κάθε μια από τις ανωτέρω θέσεις.
Για κάθε υπάλληλο που θα μεταταγεί ή επιθυμεί να μετακινηθεί, θα πρέπει να καταγραφούν:
  • Ο κλάδος.
  • Ο βαθμός.
  • Η τυχόν εξειδίκευση (και πώς προέκυψε).
  • Τα τυχόν τυπικά προσόντα που επιτρέπουν μετάταξη σε άλλο κλάδο (εφόσον το επιθυμεί).
  • Τα έτη υπηρεσίας.
  • Το έτος γεννήσεως.
  • Η οικογενειακή κατάσταση (πιθανόν στην οικογενειακή κατάσταση να χρειάζονται και ειδικότερα στοιχεία, για να μπορεί να εξασφαλίζεται η συνυπηρέτηση συζύγων ή και άλλες συνθήκες ικανοποίησης οικογενειακών αναγκών ή ελαχιστοποίησης εξόδων).
  • Ο τόπος κατοικίας.
  • Οι Υπηρεσίες στις οποίες επιθυμεί να υπηρετήσει και τα καθήκοντα τα οποία επιθυμεί να ασκήσει (κατά σειρά προτίμησης).
  • Η βαρύτητα των επιμέρους κριτηρίων για την επιλογή της νέας θέσης εργασίας (εργασιακό αντικείμενο, τόπος εργασίας, ωράριο κλπ).
Με τον τρόπο αυτό (με αντικειμενικά κριτήρια μόνον και όχι συνεντεύξεις) μπορεί να γίνει, μέσω ΑΣΕΠ, αντιστοίχιση υπηρεσιακών αναγκών και προσφοράς εργαζομένων έτσι ώστε η αβεβαιότητα, ο φόβος, η συναλλαγή να σπάσουν. Το λιγότερο που οφείλουν να κάνουν τα σωματεία μας είναι να στηρίξουν μια τέτοια πρόταση (ή όπως αυτή μπορεί να διορθωθεί και εμπλουτιστεί). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αποτελούν και αυτά μέρος του αρρωστημένου κυκλώματος που εμπορεύεται τη ζωή και τις ανάγκες των εργαζομένων.