Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ: Νέο σκάνδαλο εκκολάπτεται στη Φυλή

ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ: Νέο σκάνδαλο εκκολάπτεται στη Φυλή




Οι άνθρωποι της κ. Δούρου χρησιμοποιούν τον κορεσμό του ΧΥΤΑ Φυλής,
για να εξυπηρετήσουν επιχειρηματικά συμφέροντα

Εικόνα ασφυξίας παρουσιάζει η διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής. Απανωτά κρούσματα δυσλειτουργιών ηχούν σαν προειδοποιητικές σειρήνες για την επερχόμενη κρίση. Στον πυρήνα του προβλήματος βρίσκονται: ο κορεσμός και η εξάντληση της εγκατάστασης της Φυλής, η (σκόπιμη;) αδυναμία να υλοποιηθεί η αποκεντρωμένη διαχείριση -με έμφαση στην πρόληψη, στην επαναχρησιμοποίηση και στην προδιαλογή των υλικών- και η ανυπαρξία εναλλακτικών υποδομών που θα μπορούσαν να «παραλάβουν» το βάρος που σηκώνει σήμερα η Φυλή.

Οι εξαγγελίες για κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής έχουν πάει στο καλάθι των αχρήστων. Ο αποτεφρωτήρας των επικίνδυνων υγειονομικών αποβλήτων παραμένει αμετακίνητος στη θέση του. Το εργοστάσιο επεξεργασίας σύμμεικτων σκουπιδιών (ΕΜΑΚ) επεκτείνεται από τους 250.000 τόνους/έτος σε 450.000 τόνους/έτος. Τα τελευταία κύτταρα του ΧΥΤΑ γέμισαν, παρά τη βεβιασμένη επέκτασή τους, με μεθόδους που έβαλαν και βάζουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα και την υγεία των εργαζομένων στην εγκατάσταση και των κατοίκων της περιοχής. Σε λίγο τα σκουπίδια θα εναποτίθενται πάνω στα αποκατεστημένα κύτταρα του ΧΥΤΑ (το περίφημο «πανωσήκωμα»).

Η κ. Δούρου και το επιτελείο της στην περιφέρεια και στον ΕΔΣΝΑ, ακολουθώντας μιαν ανεύθυνη και τυχοδιωκτική πολιτική, έχουν οδηγήσει τα πράγματα στο απροχώρητο. Αντί να δουλέψουν στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης της ουσίας του προβλήματος, εξαντλούνται σε ασκήσεις δοκιμασίας της αντοχής της εγκατάστασης της Φυλής και, κατά συνέπεια, της βιολογικής αντοχής των κατοίκων της Δυτικής Αττικής. Η κυβέρνηση παρακολουθεί αμέτοχη το έγκλημα και οι υποψήφιοι διεκδικητές του περιφερειακού «θώκου» περί άλλα τυρβάζουν. Σημείο καμπής για όλους τους οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Αν το ξεπεράσουν ανώδυνα, θα μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα «στου κασίδη το κεφάλι».

Νέο σκάνδαλο στα «σκαριά»

Μέσα σε αυτό το άθλιο σκηνικό, το αλισβερίσι με τα εργολαβικά συμφέροντα αναβιώνει. Πρωτεργάτης το μέλος της ΕΕ του ΕΔΣΝΑ κ. Άρης Βρούστης και τελευταίο επεισόδιο η απόφαση του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, στις 14.12.2018, με την οποία εκτιμάται ότι το υπόλειμμα της διαχείρισης του μπλε κάδου, που υλοποιούν η ΕΕΑΑ ΑΕ και τα συνεργαζόμενα ΚΔΑΥ, είναι υπερβολικό, ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% των εισερχομένων στον μπλε κάδο και ότι οι ποσότητες πέραν του 30% θα χρεώνονται με 80 €/τόνο για να ταφούν στο ΧΥΤΑ. Με τον τρόπο αυτό, ισχυρίζονται ότι θα υπάρξει ελάφρυνση και στο ΧΥΤΑ Φυλής.

Το θέμα με την ανακύκλωση και το καθεστώς του μπλε κάδου είναι τεράστιο, όπως και η απόκρυψη των επιδόσεων των δήμων στην ανακύκλωση συσκευασιών (δημοσιοποιούνται μόνο οι ποσότητες του υπολείμματος). Ας μείνουμε, όμως, στις πρακτικές και στους ισχυρισμούς του ΕΔΣΝΑ. Το 2017 οδηγήθηκαν στη Φυλή 1.813.000 τόνοι απορριμμάτων (το 95,42% του συνόλου των αστικών αποβλήτων της Αττικής). Από αυτούς, το 1.720.000 τόνοι οδηγήθηκε για ταφή στο ΧΥΤΑ Φυλής. Το υπόλειμμα του μπλε κάδου, για το 2017, ήταν 80.000 τόνοι. Οι φωστήρες του ΕΔΣΝΑ θέλουν να μας πείσουν ότι αν το υπόλειμμα ήταν, για παράδειγμα, 50.000 αντί 80.000 τόνοι, όλα θα ήταν καλά με το ΧΥΤΑ Φυλής. Μας κοροϊδεύουν μέσα στα μούτρα μας.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Να μην κατεδαφιστούν τα κτίρια μοντέρνα αρχιτεκτονικής της Δ.Ε.Θ.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΔΕΘ

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της αποτέλεσε και αποτελεί υπερτοπικό -υπερεθνικό πεδίο παρουσίασης, ανάδειξης, ώσμωσης και προβολής της καινοτομίας σε πλείστους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και ένταξής της στην καθημερινότητα της ελληνικής κοινωνίας. Δομικός ιστός όλων αυτών ο χώρος, τόσο ο υπαίθριος όσο –και κυρίως– τα κτιριακά κελύφη. Τα περίπτερα, όπου η καινοτομία ως έκθεμα γίνεται προσιτή στον επισκέπτη, διαχέεται στην κοινωνία. Αν και σπανίως μνημονεύεται, η ιστορία και ο χώρος της ΔΕΘ είναι διάστικτος από εξαιρετικά δείγματα-μνημεία της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής (έργα των Δ. Tριποδάκη, Εμ. Βουρέκα-Σπ. Στάϊκου-Πρ. Βασιλειάδη, Κ. Kαψαμπέλη-Ι. Βικέλα, N. Bαλσαμάκη, Δ. Φατούρου και άλλων – ορισμένα έχουν αλλοιωθεί ή κατεδαφισθεί), τα οποία αποτελούν μοναδικά στον ελληνικό χώρο δείγματα εκθεσιακών περιπτέρων. Παράλληλα χαρακτηρίζουν, ως τοπικά, χρονικά και νοηματικά σημεία αναφοράς, το χωρικό πλαίσιο της διοργάνωσης που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το απώτερο ιστορικό και πολιτιστικό παρελθόν και την ευρεία ενδοχώρα της. Με δεδομένο ότι το εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο της ΔΕΘ «θα πρέπει να αποτελεί ένα τοπόσημο, ένα νέο landmark για τη Θεσσαλονίκη», θα ήταν ολέθριο αυτό να απονευρωθεί από την ιστορία του. Διατηρώντας τη συνέχεια του θεσμού, οφείλει να διατηρήσει και αναδείξει τις κτιριακές εδράσεις-αναφορές του (έστω τις πλέον χαρακτηριστικές και αυθεντικές), να τις προβάλει ως τοπόσημα και να τις καταστήσει περισσότερο προσιτές στην πόλη. Στο πνεύμα αυτό προτείνεται η διατήρηση, ανάδειξη και ένταξη στον συνολικό σχεδιασμό του νέου εκθεσιακού κέντρου των υφισταμένων κτιρίων Διοίκησης, Περίπτερο 1, Περίπτερο 2 και Περίπτερο ESSO PAPPAS (πλέον των προτεινομένων από τη μελέτη Παλαί ντε Σπόρ, Πύργος του ΟΤΕ και Μουσείο Μακεδονικής Τέχνης). Με τη χειρονομία αυτήν εμπλουτίζεται και αποκτά συνέχεια, συνεκτικότητα και στιβαρότητα ο «΄Αξονας των Μουσείων».

Ερχονται τα «ραβασάκια» για εισφορές επικούρησης – εφάπαξ

Ερχονται τα «ραβασάκια» για εισφορές επικούρησης – εφάπαξ


Πολλαπλά ειδοποιητήρια, με αναδρομικές πληρωμές θα λάβουν το πρώτο 10ήμερο του Μαρτίου 200.000 άτομα. Λάθη στα ειδοποιητήρια δεν πρέπει να ανησυχήσουν τους ασφαλισμένους, υποστηρίζει η διοίκηση του Ταμείου.
Τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου αναμένεται να αναρτηθούν, για πρώτη φορά από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) τα ειδοποιητήρια για την αναδρομική πληρωμή των εισφορών σε περίπου 200.000 μη μισθωτούς.

Πρόκειται για επιστήμονες, βενζινοπώλες, αρτοποιούς και ελεύθερους επαγγελματίες, που από την έναρξη λειτουργίας του νέου ασφαλιστικού συστήματος από τις αρχές του 2017, δεν έχουν καταβάλλει εισφορές για επικούριση ή και εφάπαξ. Όχι με δική τους υπαιτιότητα, αλλά γιατί τα μητρώα των πρώην ταμείων που εντάχθηκαν σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ είχαν τις γνωστές παθογένειες που δημιούργησαν προβλήματα και κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας του ΕΦΚΑ.

Γι’ αυτόν τον λόγο, τα πολλαπλά ειδοποιητήρια που σταδιακά θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ, αναμένεται να έχουν λάθη. Βέβαια, η διοίκηση του Ταμείου ξεκαθαρίζει ότι δεν θα πρέπει να πανικοβάλλουν τους ασφαλισμένους. Θα υπάρξει διόρθωση κατά τις επόμενες αναρτήσεις ειδοποιητηρίων. Αν αυτό δεν γίνει, θα χρειαστεί η εμπλοκή του ασφαλισμένου.

Βασική αιτία των λαθών είναι τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν ακόμη και σήμερα στο ενιαίο Μητρώο Ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ για τις συγκεκριμένες ομάδες ασφαλισμένων, κυρίως γιατρούς, δικηγόρους και μηχανικούς και τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντικές αντιξοότητες, με λάθη στα ειδοποιητήρια. Πρόκειται για… περιπλοκές που έρχονται από το παρελθόν, από την αυτόνομη λειτουργία του πρώην ΕΤΑΑ.

Η διοίκηση του ΕΤΕΑΕΠ έχει προετοιμαστεί για τα προβλήματα αυτά και σύμφωνα με τον διοικητή του ταμείου Νίκο Μπρίκη, όταν θα αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια, δεν χρειάζονται σπασμωδικές κινήσεις. Αν οι ασφαλισμένοι διαπιστώσουν ότι καλούνται να καταβάλλουν ποσά που έχουν υπολογιστεί λάθος, είτε γιατί υπάρχει και παράλληλη μισθωτή, πλήρης ή μερική, απασχόληση, είτε γιατί δεν έχουν διαγραφεί από το μητρώο κλπ, θα πρέπει να αγνοήσουν τα συγκεκριμένα ειδοποιητήρια.

Οι οδηγίες είναι ξεκάθαρες. Όσοι αυτοαπασχολούμενοι έχουν παράλληλα και μισθωτή απασχόληση δεν πρέπει να λάβουν υπόψη το ειδοποιητήριο που θα εκδοθεί καθώς θα πρέπει να γίνει διασταύρωση και εκκαθάριση με τις εισφορές που έχουν καταβληθεί από τη μισθωτή εργασία.

Όσοι ασφαλισμένοι καταβάλλουν εισφορές με δελτίο παροχής υπηρεσιών και έχουν δύο εργοδότες, έχουν εξαντλήσει την υποχρέωσή τους για καταβολή εισφορών μέσω της ΑΠΔ και μέχρι τουλάχιστον την κατώτερη βάση. Συνεπώς, και αυτή η ομάδα ασφαλισμένων δεν θα πρέπει να λάβει υπόψη της τα πρώτα ειδοποιητήρια.

Αντίστοιχα, όσοι έχουν λήξη ασφάλισης από 1/1/2017 έως και 31/12/2018 δεν θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα ειδοποιητήρια για τις τρέχουσες εισφορές. Σε περίπτωση που για το διάστημα από 1/1/2017 έχουν καταθέσει εισφορές μέσω ΑΠΔ, θα πρέπει να πληρώσουν κανονικά τα ποσά που βεβαιώνονται στα ειδοποιητήρια και τα ποσά που έχουν καταβληθεί θα εκκαθαριστούν και θα συμψηφιστούν.

Όσοι τέλος έχουν πληρώσει τις εισφορές από το 2017, απευθείας σε τραπεζικούς λογαριασμούς των πρώην φορέων του ΕΤΕΑΕΠ, θα πρέπει να στείλουν ταχυδρομικά στο ταμείο τα παραστατικά της τράπεζας.

Χορήγηση ασφαλιστικής κάλυψης στους μισθωτούς και μη μισθωτούς ασφαλισμένους του Ε.Φ.Κ.Α. και στους ανέργους

Μετά από πληθώρα αντιδράσεων προέκυψε επέκταση της ασφαλιστικής κάλυψης, με τις προϋποθέσεις όμως του Ν.4254/16

https://diavgeia.gov.gr/doc/66%CE%9A%CE%A7465%CE%981%CE%A9-%CE%9F3%CE%9F?inline=true



Σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.40021/οικ.9491/737/2019 του Υπ. Εργασίας, γίνεται γνωστό ότι για την χορήγηση ή ανανέωση της ασφαλιστικής ικανότητας από τον Ε.Φ.Κ.Α. στους ασφαλισμένους και ανέργους, καθώς και στα μέλη οικογενείας τους για την περίοδο από 1/3/2019 έως 29/2/2020, έχει ήδη συνταχθεί και προωθείται διάταξη νόμου, με την οποία προβλέπεται ότι:

1). Στους μισθωτούς ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ, χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα με την συμπλήρωση τουλάχιστον πενήντα (50) ημερών ασφάλισης, είτε κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (2018), είτε κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου και στους μη μισθωτούς ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα με τη συμπλήρωση τουλάχιστον δύο (2) μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (2018), ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου και εφόσον έχουν καταβάλλει τις ελάχιστες ασφαλιστικές εισφορές που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν.4387/2016 και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις ή σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, αυτή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων. Στην τελευταία αυτή περίπτωση η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα.

2). Στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων με την επωνυμία «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.», «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ», της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και των Ναυπηγείων Ελευσίνας, στους αναβάτες ιπποδρομιών, τους μαθητευόμενους αναβάτες, τους προπονητές δρομώνων ίππων, των προσώπων που υπάγονται στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α. ως μισθωτοί-μέλη Διοικητικών Συμβουλίων Α.Ε. βάσει αποκλειστικά του εδ. δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 38 του ν.4387/2016και των προσώπων που έχουν υπαχθεί στο πεδίο εφαρμογής των παρ. 1 και 2 του άρθρου 10 της από 26 Ιουλίου ΠΝΠ, όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν.4576/2018, για την περίοδο από 1/3/2019 έως 29/2/2020 , των προσώπων που έχουν υπαχθεί στο πεδίο εφαρμογής των κατ, εξουσιοδότηση του αρ.44του ν.4578/2018 Υπουργικών Αποφάσεων χορηγούνται παροχές ασθένειας σε είδος, για τους ίδιους και τα μέλη οικογενείας τους, χωρίς την προϋπόθεση συμπλήρωσης ημερών ασφάλισης.

3). Στους ασφαλισμένους του πρώην Ο.Α.Ε.Ε. και του πρώην Ε.Τ.Α.Α., που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων των περιπτ. Α και Β της υποπ. Α3, του άρθρου πρώτου του ν.4254/2014, καθώς και στους ανασφάλιστους υπερήλικες της περ. 5 της υποπαρ. ΙΑ6 του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 οι οποίοι έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της υποπ. Α3 περ. Γ του άρθρου πρώτου του ν.4254/2014, η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές σε είδος παρατείνεται έως 29/2/2020.

4). Στους ανέργους ηλικίας άνω των 29 και έως 55 ετών, που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν.2768/1999 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές ασθένειας σε είδος παρατείνεται έως την 29η Φεβρουαρίου 2020.

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Oι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος γκρεμίζουν τον περιβαλλοντικό μύθο της Ελληνικός Χρυσός #skouries


Τη στιγμή που η Ελληνικός Χρυσός με προπαγανδιστικά δημοσιεύματα προσπαθεί να πείσει για τη δήθεν περιβαλλοντική της ευαισθησία και τη συμμόρφωσή της με τη νομιμότητα, οι δύο Πράξεις Βεβαίωσης Παράβασης των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος που δημοσιεύει το antigoldgr.orgαποκαλύπτουν ότι η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Οι δύο ΠΒΠ, με ημερομηνίες31/1/2019 (εδώ) και 18/5/2018 (εδώ) καταγράφουν συνολικά δέκα σοβαρές περιβαλλοντικές παραβάσεις της εταιρείας για τα υποέργα Ολυμπιάδας και Μαύρων Πετρών – Μαντέμ Λάκκου. Οι περισσότερες είναι παραβάσεις κατ’ εξακολούθηση και οι περισσότερες έχουν εντοπιστεί εκτός από τους Επιθεωρητές και από την Επιστημονική Επιτροπή Ελέγχου του έργου.




Ο Μαυρόλακκας στην Ολυμπιάδα, κάτω από τις εγκαταστάσεις της Ελληνικός Χρυσός στις 13-2-2019, άσπρος και με αφρούς. Φωτογραφία: Αλέξανδρος Λιτσαρδάκης
Οι Επιθεωρητές ξανά και ξανά διαπιστώνουν και βεβαιώνουν ότι η Ελληνικός Χρυσός προκαλεί ρύπανση και υποβάθμιση των επιφανειακών υδάτων και ειδικά του ποταμού Μαυρόλακκα στην Ολυμπιάδα, με την απόρριψη αποβλήτων υψηλού pH (υψηλής αλκαλικότητας) και ανεπίτρεπτα υψηλές περιεκτικότητες σε τοξικά στοιχεία όπως κάδμιο, ψευδάργυρο, μόλυβδο, αρσενικό.
Η Ελληνικός Χρυσός από την έναρξη της δραστηριότητας (τέλος 2011) παρακολουθεί ελλιπώς την ποιότητα των νερών όπου απορρίπτει τα υγρά απόβλητα των μεταλλείων, με τρόπο ώστε να φαίνεται ότι πληροί τις θεσμοθετημένες οριακές τιμές των ρύπων ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν συστηματικές υπερβάσεις.
Η Ελληνικός Χρυσός διαχειρίζεται, διακινεί και αποθέτει ως «μη επικίνδυνα» απόβλητα που είτε έχει αποδειχθεί ότι ΕΙΝΑΙ επικίνδυνα είτε δεν έχουν αξιολογηθεί ως προς την επικινδυνότητά τους, με προφανείς κινδύνους για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Η Ελληνικός Χρυσός ερμηνεύει όπως εκείνη επιθυμεί περιβαλλοντικούς όρους που έχουν επιβληθεί με την ΚΥΑ ΕΠΟ 201745/2011, αγνοώντας τις επανειλημμένες συστάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών για την ορθή τήρησή τους

Η Ελληνικός Χρυσός είναι ένας περιβαλλοντικός εγκληματίας, κατά συρροή και κατ’εξακολούθηση,έχει μάλιστα το θράσος να ισχυρίζεται ότι δεν μπορούν να της καταλογιστούν ξανά οι ίδιες παραβάσεις που έχουν καταλογιστεί στο παρελθόν, παρά το γεγονός ότι ουδόλως συμμορφώθηκε τις προηγούμενες φορές και συνέχισε εν γνώση της να ρυπαίνει.

Τρεις σημαντικές παραβάσεις αφορούν το Χώρο Απόθεσης Επικινδύνων Αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) Κοκκινόλακκα:

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου για τις λανθασμένες εισφορές ΕΦΚΑ Μισθωτών ΔΥ Μηχανικών

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.: 7718                                                            Αθήνα,   27/2/2019


Ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου για τις λανθασμένες εισφορές ΕΦΚΑ Μισθωτών ΔΥ Μηχανικών


Σε συνέχεια της από 26/2/19 επιστολής μας προς το Διοικητή του ΕΦΚΑ και τον Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης, σχετικά με τις λανθασμένες εισφορές ΕΦΚΑ σε Μισθωτούς Δημόσιους Υπάλληλους Μηχανικούς, επανερχόμαστε ενημερωτικά:

Οι εισφορές αυτές για τους ΔΥ μισθωτούς Μηχανικούς πρέπει να αγνοηθούν, αφού λανθασμένα αναρτήθηκαν. Κατόπιν της ενημέρωσης μας, υπάρχει δέσμευση από το Υπουργείο ότι θα διορθωθούν - αποσυρθούν σύντομα. Ήδη σε πολλές περιπτώσεις έχουν αποσυρθεί. Ο ΕΦΚΑ έβγαλε σχετική ανακοίνωση χθες και απάντησε στο έγγραφο μας.

Η παρέμβαση μας αυτή, όπως και όλες όσες διαχρονικά κάνουμε για το ασφαλιστικό, έχουν ως μόνο γνώμονα την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζόμενων μηχανικών και της Δημόσιας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Ως εκ τούτου δεν έχει ουδεμία σχέση με μικροπολιτική εκμετάλλευση της, όπως αυτή που επιχειρεί ο κος Βρούτσης (τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Ν.Δ). Δεν ξεχνάμε ότι ο ίδιος επί τρία χρόνια (2012-2014):

· αρνιόταν να συναντήσει την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και άλλους φορείς μηχανικών 
· ο εκλεκτός του κος Σελιανάκης, Πρόεδρος τότε του ΕΤΑΑ, έστειλε κατηγορούμενους 8 συναδέλφους μηχανικούς (μεταξύ αυτών και ο νυν Πρόεδρος καθώς και οι Μπούμης Αθ. και Πέρκα Θ. πρώην Πρόεδρος και μέλος του ΔΣ ΕΜΔΥΔΑΣ ΚΜ αντίστοιχα). Οι συνάδελφοι αθωώθηκαν πρόσφατα πανηγυρικά.
· υλοποίησε τον εξίσου αντιασφαλιστικό Ν.3986/11, του οποίου τις αυξήσεις εισφορών ακόμα πληρώνουν οι μηχανικοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ με συνέπεια αγωνίζεται ενάντια σε όλες τις πολιτικές που διαλύουν την Κοινωνική ασφάλιση και υποβαθμίζουν τους εργαζόμενους. Αυτό έκανε και αυτό θα συνεχίσει να κάνει.

Δείτε και βίντεο από την παρέμβαση του Προέδρου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ Δ. Πετρόπουλου σε πρωινή εκπομπή για το θέμα:

https://cdnapisec.kaltura.com/index.php/extwidget/preview/partner_id/2299551/uiconf_id/43327972/entry_id/1_x97uxflo/embed/dynamic#t=17:00


Part 3 sto 17:00

ΑΡΑΓΕΣ: Να αποσυρθούν άμεσα τα ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ Ιανουαρίου 2019



Ο ΕΦΚΑ στα ειδοποιητήρια ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019 που εκδόθηκαν πρόσφατα εδώ έχει χρεώσει εισφορές ελεύθερου επαγγελματία και σε εργαζόμενους με αποκλειστικά μισθωτή σχέση εργασίας.

Στο παρακάτω ειδοποιητήριο (α) μισθωτού μηχανικού (με αποκλειστικά μισθωτή σχέση εργασίας) για τον Ιανουάριο 2019 έχει καταλογισθεί ένα ανύπαρκτο μηνιαίο εισόδημα 586,08 ευρώ με βάση το οποίο έχει χρεωθεί ασφαλιστική εισφορά από ελεύθερο επάγγελμα 157,95 ευρώ.

Στο παρακάτω ειδοποιητήριο (β) του ίδιου μισθωτού μηχανικού με την ίδια ακριβώς μισθολογική κατάσταση για τον Ιανουάριο 2018 είχε καταλογιστεί ορθά ασφαλιστική εισφορά από ελεύθερο επάγγελμα 0,00 ευρώ.

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Το πρόβλημα των «ψηλών» κτιρίων δεν λύνεται με τον «τσακωμό» των Δημόσιων Υπηρεσιών. Λύνεται μόνο με την με την κατάργηση της αύξησης της δόμησης που νομοθετήθηκε με τα άρθρα 10 & 11 του ΝΟΚ/2012

Το πρόβλημα των «ψηλών» κτιρίων δεν λύνεται με τον «τσακωμό» των Δημόσιων Υπηρεσιών. Λύνεται μόνο με την με την κατάργηση της αύξησης της δόμησης που νομοθετήθηκε με τα άρθρα 10 & 11 του ΝΟΚ/2012


Περιβάλλον: Τα έμαθες, όλες οι Δημόσιες Υπηρεσίες οι εμπλεκόμενες στις οικοδομικές άδειες των «ψηλών» κτιρίων στη περιοχή του Μακρυγιάννη , προσπαθούν να βγάλουν την ευθύνη από πάνω τους.
Αρχιτέκτονας: Τα πράγματα είναι απλά. Προσπαθούν να τα κάνουν περίπλοκα γιατί θέλουν να αποφύγουν να κριθούν «αντισυνταγματικά» τα άρθρα 10 και 11 του ΝΟΚ/2012. Αυτός είναι ο σκοπός.
Το άρθρο 10 δίνει επί πλέον δόμηση σε νέα κτίρια όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε Θεσσαλονίκη Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο, Βόλο, Νέα Ιωνία Μαγνησίας, Ιωάννινα.
Το άρθρο 11 δίνει επί πλέον δόμηση στις νέες οικοδομές σε όλη τη χώρα.
Αύξηση της δόμησης σημαίνει επιβάρυνση του οικιστικού περιβάλλοντος και συνεπώς επιβαρύνει τους όρους διαβίωσης των πολιτών και για το λόγο αυτό είναι «αντισυνταγματικά».
Ο Δήμος Αθηναίων πρέπει να απαντήσει :
1. Αν στις συγκεκριμένες άδειες έχει εφαρμοστεί το άρθρο 10 του ΝΟΚ/2012 και αν ναι, να δώσει στη δημοσιότητα το ποσοστό αύξησης της δόμησης που δόθηκε και την έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
2. Αν οι συγκεκριμένες άδειες έχουν τις απαραίτητες εγκρίσεις των Υπηρεσιών που απαιτούνται για την έκδοση της άδειας δόμησης.
Με τον τρόπο αυτό θα γίνει φανερό η αύξηση της δόμησης που δόθηκε στα κτίρια με την εφαρμογή των διατάξεων του ΝΟΚ/2012 όπως τροποποιήθηκε με τον 4258/2014. Η αύξηση της δόμησης αυξάνει το ύψος των οικοδομών. Με τον ίδιο συντελεστή δόμησης όσοι κτίσανε πριν από την ισχύ του ΝΟΚ/2012 δεν μπορούσαν να φτάσουν στο ύψος το σημερινό γιατί δεν είχαν εφαρμογή οι ευνοϊκές διατάξεις των άρθρων 10 &11 του ΝΟΚ/2012. Τα κλιμακοστάσια προσμετρούσαν στον Σ.Δ και η μείωση του ποσοστού κάλυψης δεν συνοδευόταν από αύξηση του Σ.Δ. 
Ένα δεκαόροφο κτίριο σήμερα με την εφαρμογή του άρθρου 11 του ΝΟΚ/2012 όπως αυτός τροποποιήθηκε με τον 4258/2014 έχει μόνο από τη μη προσμέτρηση του κλιμακοστασίου επί πλέον δόμηση (40,00 τ. μ. στο ισόγειο +9x25,00τ.μ. στους ορόφους)= 265,00τ.μ .
Αν σε αυτά προστεθεί και η αύξηση της δόμησης που δίνεται με αντίστοιχη μείωση της κάλυψης, τότε σε μία περιοχή που ο Σ.Δ. είναι 3,6 αν θυμάμαι καλά, τότε η δόμηση αυξάνεται κατά πολύ. Για κάθε 100,00τμ οικοπέδου η αύξηση 10% είναι 36,00τ.μ κτιρίου, 15% είναι 54,00τ.μ , 20% είναι 72,00τ.μ , 25% είναι 90,00τ.μ
Το πρόβλημα όπως βλέπεις δεν λύνεται με τον τσακωμό των διάφορων Δημόσιων Υπηρεσιών. Το πρόβλημα λύνεται μόνο με την κατάργηση της αύξησης της δόμησης που νομοθετήθηκε με τα άρθρα 10 & 11 του ΝΟΚ/2012


ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού του Υπουργείου Υγείας

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
  1. ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:emdydas@tee.grURL:www.emdydas.gr
Αθήνα, 27/2/2019
Αρ. Πρωτ. :7714
Προς: 1. Υπουργό Υγείας κο Ξανθό


Κοιν.: 1. Α’ βάθμιες Ενώσεις
2. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ


Θέμα :Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού του Υπουργείου Υγείας και την ένταξη προτεινόμενων Νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν στις Τεχνικές Υπηρεσίες Νοσοκομείων και Υ.ΠΕ.


Κύριε Υπουργέ
Στο κατατεθέν προς Ψήφιση Νομοσχέδιο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός και Αναμόρφωση Θεσμικού Πλαισίου Ιδιωτικών Κλινικών, Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, Σύσταση Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών και λοιπές διατάξεις» υπάρχει τροποποίηση του Οργανισμού του Υπουργείου Υγείας και εντοπίζονται σημαντικές παρατυπίες και αστοχίες, τις οποίες σας καλούμε να λάβετε άμεσα υπόψη σας. Παράλληλα εισηγούμαστε συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της ασφαλέστερης και αποδοτικότερης λειτουργίας των Μονάδων Υγείας.


Α. Αναφορικά με το υποβληθέν προς ψήφιση Νομοσχέδιο:

  1. Προβάδισμα ΠΕ Μηχανικών στις θέσεις ευθύνης:
Στην με αρ. πρωτ. 26109/05-06-2018 (ΑΔΑ: Ω59Ρ465ΧΘ7-Υ4Ι) εγκύκλιο του Υπουργού Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη και στην με αρ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18-06-2018 (ΑΔΑ: ΨΤΜΓ465ΧΘΨ-ΣΟΔ) εγκύκλιο του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, παρέχεται σαφής ενημέρωση αναφορικά με την απαίτηση προβαδίσματος των ΠΕ έναντι των ΤΕ στις θέσεις ευθύνης, κατόπιν έκδοσης σχετικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στην εγκύκλιο μεταξύ άλλων επισημαίνεται: «Είναι δεδομένο ότι οι εν λόγω αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τη Διοίκηση κατά την κατάρτιση και τροποποίηση των οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας αλλά και κατά τη διαδικασία της έγκρισης αυτών, προκειμένου να υπάρχει εναρμόνιση των οικείων οργανικών διατάξεων με τα κριθέντα από το ΣτΕ. Συνεπώς, ενόψει της επικείμενης διενέργειας επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με τις διατάξεις του ν. 4369/2016, θα πρέπει οι φορείς άμεσα να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές των διατάξεων των Οργανισμών τους, σύμφωνα με τα κριθέντα στις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις, όπου συντρέχει περίπτωση.».
Πιο συγκεκριμένα οι Οργανισμοί οφείλουν να ενσωματώσουν στην επιλογή προϊσταμένων την απαίτηση της πλήρωσης της θέσης από ειδικότητα ΠΕ και ελλείψει ΠΕ, ΤΕ.
Στο κατατεθέν προς Ψήφιση Νομοσχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού του Υπουργείου Υγείας, και συγκεκριμένα, στο άρθρο 41 «Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων» αναφέρεται:
  • Στα Τμήματα (α) Μηχανογραφικών Υποδομών και (β) Διαχείρισης Έργων Τεχνολογιών Πληροφορίας και επικοινωνιών της (3) Αυτοτελούς Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει δικαίωμα να προΐσταται ΠΕ Πληροφορικής ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ Μηχανικών.
  • Στα τμήματα (γ) Βιοϊατρικής Τεχνολογίας και (δ) Αξιοποίησης περιουσίας Δημοσίου, Κτηματολογίου και Τοπογραφήσεων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών έχει δικαίωμα να Προΐσταται ΠΕ Μηχανικών ή ΤΕ Μηχανικών.
Αντίστοιχες αστοχίες, και η χρήση του «ή» αντί του «ελλείψει ΠΕ, ΤΕ» εντοπίζονται σε πολλούς προσφάτως ψηφισθέντες οργανισμούς. Ενδεικτικά αναφέρονται ο οργανισμός του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων (ΦΕΚ Β’ 6166/31.12.2018), του Γ.Ν. Πατρών (ΦΕΚ Β’ 1435/26.04.2018) και του Γ.Ν. Κέρκυρας (ΦΕΚ Β’ 960/19.03.2018).

Η Attica Bank ξανά στο προσκήνιο



To μικρό μέγεθος της Attica Bank της επέτρεπε να περνάει κάτω από τα ραντάρ του Μηχανισμού Εποπτείας της ΕΚΤ, που ασχολείται μόνο με τα συστημικά πιστωτικά ιδρύματα κάθε χώρας. Το γεγονός αυτό προσείλκυσε από νωρίς, αρκετά πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, την προσοχή των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Attica Bank ήταν πάντα μια τράπεζα που κινούνταν στη σκιά των μεγάλων της αδελφών, αυτών που σήμερα αποκαλούνται συστημικές. Ο λόγος είναι προφανής. H Attica είναι μια μικρή τράπεζα. Οι χορηγήσεις δανείων είναι μόλις 2 δισ. ευρώ, όταν της Alpha Bank και της Πειραιώς είναι περίπου 40 δισ., της Eurobank 36 και της Εθνικής 30 δισ. ευρώ. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως έχει λιγότερες «αμαρτίες». Ο δείκτης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, τα δάνεια σε καθυστέρηση δηλαδή, ως ποσοστό του συνόλου των δανείων είναι σχεδόν 45%, όσο περίπου είναι και στις μεγάλες τράπεζες.

Οσες φορές η Attica κατάφερε να προσελκύσει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της με την ένταση που θα ταίριαζε σε μια μεγάλη συστημική, δεν ήταν για καλό. Η πιο πρόσφατη περίπτωση ήταν η χορήγηση των δύο καταναλωτικών δανείων, συνολικού ύψους 100.000 ευρώ, στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη.

Ενδεχομένως να φταίει η ίδια της η φύση. Η Attica Bank είχε και έχει ως μεγαλομέτοχο το ασφαλιστικό ταμείο των μηχανικών, το ΤΣΜΕΔΕ παλαιότερα, τον ΕΦΚΑ (ως διάδοχο φορέα του ΤΣΜΕΔΕ) και το ΤΜΕΔΕ (Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων) σήμερα. Επίσης, το Ταμείο των μηχανικών είναι ο πιο πιστός μέτοχος της τράπεζας, αυτός που δεν αποφάσισε ποτέ να κάνει stop loss, να βάλει δηλαδή ένα όριο στις ζημίες που θα αποδεχθεί από μια επένδυση, πριν την εγκαταλείψει για να μη φορτωθεί και άλλες. Συμμετείχε στις αλλεπάλληλες αυξήσεις με ποσά που ξεπερνούν αθροιστικά τα 800 εκατ. ευρώ. Αυτή η παράξενη εμμονή, που παραβιάζει τον βασικό κανόνα ακόμη και των πιο ριψοκίνδυνων επενδυτών (δεν βάζουμε ποτέ όλα τα λεφτά μας σε ένα «χαρτί»), έχει εξήγηση: Η Attica Bank χορηγούσε δάνεια σε μηχανικούς και κατασκευαστές πιο εύκολα, πιο πολλά, πιο φθηνά από τις άλλες τράπεζες. Εδινε εγγυητικές επιστολές ακόμη και σε εκείνους που δεν θα τολμούσαν να ζητήσουν από άλλο πιστωτικό ίδρυμα. Ισως η πιο γνωστή περίπτωση ήταν αυτή του ομίλου Καλογρίτσα.

To μικρό μέγεθος της Attica Bank τής επέτρεπε να περνάει κάτω από τα ραντάρ της ΕΚΤ, που ασχολείται μόνο με τα συστημικά πιστωτικά ιδρύματα κάθε χώρας. Το γεγονός αυτό προσείλκυσε από νωρίς, αρκετά πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, την προσοχή των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Εξάλλου, δύο στελέχη του τη γνώριζαν πολύ καλά. Ο ένας είναι ο Γ. Δραγασάκης, σύμβουλος της διοίκησης στο παρελθόν, που έβλεπε την τράπεζα ως συστατικό στοιχείο ενός συμπληρωματικού τραπεζικού συστήματος. Ο άλλος είναι ο Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος ως πρόεδρος του ΤΕΕ το 2014 είχε εισηγηθεί τη συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ στην αύξηση κεφαλαίου της Attica με 380 εκατ. ευρώ με στόχο, όπως εξηγούσε τότε στον Αλέξη Τσίπρα, «τη διατήρηση της Attica Bank από τον ασφαλιστικό φορέα των μηχανικών, ώστε να μην υπάρχει πλήρης έλεγχος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος από την ΕΚΤ».

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Πολεοδομία: Από «τρύπα» στο «e-adeies» … ξεφύτρωσαν τα υψηλά κτίρια στην Ακρόπολη!



Του Αργύρη Δεμερτζή/

Ο δήμος Αθηναίων πέρασε στην αντεπίθεση για τα ψηλά κτίρια, που πολιορκούν τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και στρέφεται κατά των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.


Με ανακοίνωση του, Δήμος Αθήνας εστιάζοντας στην ανέγερση του κτιρίου μεταξύ των οδών Μισαραλιώτου και Τσάμη Καρατάσου, που προκάλεσε την αφετηρία των αντιδράσεων και επανεξετάζεται η αδειοδοτήση του, υπογραμμίζει ότι το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε την άδεια για την ανέγερση εννιαόροφης οικοδομής με πέργκολα και ασκεπή πισίνα στο δώμα, τονίζοντας ότι η άδεια πρέπει να ανακληθεί.

Έλεγχος τοπογραφικού

Ταυτοχρόνως ο Δήμος της Αθήνας, στην ευθύνη του οποίου είναι η λειτουργία της Υπηρεσία Δόμησης της Αθήνας ανοίγει νέο μεγάλο θέμα ότι υπάρχει «τρύπα» στην ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών, αναδεικνύοντας εμμέσως αλλά σαφώς τη διάσταση, ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει προβλέψει δυνατότητα μέσω του συστήματος «e- adeies» για τη διακοπή εργασιών από την Πολεοδομία, σε περιπτώσεις υπέρμετρης δόμησης και παραβίασης της πολεοδομικής νομοθεσίας.

Στην ανακοίνωση του Δήμου σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι η άδεια δόμησης για το συγκεκριμένο κτίριο «κατατέθηκε στις υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/17, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η προέγκριση για έλεγχο των όρων δόμησης. Η Υπηρεσία Δόμησης του δήμου Αθηναίων προέβη σε έλεγχο μόνο του Τοπογραφικού διαγράμματος και του Διαγράμματος κάλυψης, σύμφωνα με τους ισχύοντες όρους δόμησης και περιορισμούς της περιοχής».

Κατά τα άλλα ο Δήμος Αθηναίων, αποφεύγοντας να αναφέρει ότι τα υψηλά κτίρια στην περιοχή της Ακρόπολης έχουν ανεγερθεί νόμιμα, σύμφωνα με τους αυξημένους όρους δόμησης και προσαύξησης ύψους, που προβλέπει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός του 2012 ζητά από την κυβέρνηση να αλλάξει το νομοθετικό καθεστώς ώστε να προστατευθούν μνημεία – τοπόσημα της Αθήνας

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά στην ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων σημειώνονται τα ακόλουθα:

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Λανθασμένες εισφορές ΕΦΚΑ σε Μισθωτούς Δημόσιους Υπάλληλους Μηχανικούς

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: Αθήνα, 26/2/2019

Προς: 1. Υφυπουργό Κοιν. Ασφ. κο Πετρόπουλο Αν.
2. Δ/κτη ΕΦΚΑ κο Σέμπο Λ.
3. Συμβουλευτική Επιτροπή Επιστημόνων ΕΦΚΑ

Κοιν.: 1. Γεν. Γραμ. Κοιν. Ασφαλ. κα Βρακά Στ.
2. Πρόεδρο και ΔΕ του ΤΕΕ. 

Θέμα: Λανθασμένες εισφορές ΕΦΚΑ σε Μισθωτούς Δημόσιους Υπάλληλους Μηχανικούς.



Κε Υπουργέ, κε Διοικητά

Με έκπληξη εχθές εκατοντάδες συνάδελφοι μας, διαπίστωσαν ότι για πρώτη φορά, έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια εισφορών ΕΦΚΑ Μη Μισθωτού (με την ένδειξη “ΜΙΣΘΩΤΟΣ - ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΣ”!!!) με χρέωση 157,95 € σε Δημοσίους Υπαλλήλους Μηχανικούς με αποκλειστικά μισθωτή απασχόληση.

Βάσιμα υποψιαζόμαστε ότι και αυτή η ενέργεια αποτελεί ένα ακόμη δείγμα του διοικητικού χάους που έχει προκαλέσει εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια η “ενοποίηση” του ΕΦΚΑ και οι αντιασφαλιστικές επιλογές του Ν.4387/16.

Σας καλούμε να αποσυρθούν άμεσα τα προφανώς λανθασμένα ειδοποιητήρια (επισυνάπτουμε ένα από αυτά) και να αποκατασταθεί η δυσλειτουργία αυτή, η οποία ενδεχομένως θα δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα στην ασφαλιστική ικανότητα των συναδέλφων μας.

ΨΗΦΙΣΜΑ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Σ. Α.Π.Θ. για τις διαδικασίες προώθησης και θέσπισης Ειδικών Χωρικών Σχεδίων για αστικά σχέδια μείζονος σημασίας

ΨΗΦΙΣΜΑ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Σ. Α.Π.Θ. 
για τις διαδικασίες προώθησης και θέσπισης Ειδικών Χωρικών Σχεδίων 
για αστικά σχέδια μείζονος σημασίας 

Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Σ. Α.Π.Θ αποφάσισε ομόφωνα να διατυπώσει δημόσια τις σοβαρές επιφυλάξεις του για τις διαδικασίες προώθησης και οριστικής θέσπισης Ειδικών Χωρικών Σχεδίων για αστικά σχέδια με μείζονες συνέπειες στις λειτουργίες, την αστική μορφή, την περιβαλλοντική υπόσταση και την αρχιτεκτονική των ελληνικών πόλεων. 
Οι αλλαγές στο πλαίσιο χωρικού σχεδιασμού στη χώρα μας έχουν αφήσει μια σειρά αδιευκρίνιστων σημείων στις διαδικασίες προώθησης των πολεοδομικών σχεδίων με ταχείες εξελίξεις. Όσον αφορά στα αστικά σχέδια μείζονος σημασίας, από τη μία, προωθούνται Ειδικά Χωρικά Σχέδια (ΕΧΣ) προκειμένου να μελετηθούν εντοπισμένες θέσεις ανάπτυξης και ολοκλήρωσης των σχεδιασμών προηγούμενων περιόδων, και βέβαια να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων. Στο πλαίσιο αυτό οι προδιαγραφές που έχουν τεθεί αφορούν στο ελάχιστο πλαίσιο εκπόνησης της μελέτης και όχι σε προδιαγραφές ποιότητας του αστικού και αρχιτεκτονημένου χώρου. Από την άλλη, το νέο θεσμικό πλαίσιο τόσο του χωρικού σχεδιασμού όσο και τη τοπικής αυτοδιοίκησης δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς και ούτε έχει δοκιμαστεί στην πράξη ούτως ώστε να είναι σε θέση να νομιμοποιήσει κοινωνικά και επιστημονικά τις αποφάσεις που προωθούνται. Σύμφωνα με το αποκεντρωμένο σύστημα διακυβέρνησης το ζήτημα της διαβούλευσης για τα θέματα του χώρου της πόλης μετατίθεται στην τοπική αυτοδιοίκηση (Περιφέρεια, Δήμος) όπως για όλα τα τοπικά ζητήματα, χωρίς όμως αρμοδιότητα σχεδιασμού και χωρίς να διευκρινίζονται οι δεσμεύσεις, τα μέσα και οι τρόποι της διαδικασίας λήψης απόφασης. Υποχρεωτική διαβούλευση διενεργείται για τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση που δεν αφορά στο σύνολο των επιλογών του προτεινόμενου αστικού σχεδιασμού. 
Συγκεκριμένα, στα σχέδια αστικής ανάπτυξης τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη στην τρέχουσα περίοδο για τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης (ΕΧΣ για τη ΔΕΘ, το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, το παράκτιο μέτωπο), οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων και προώθησης του σχεδιασμού παραμένουν συσκοτισμένες για το ευρύ κοινό, την επιστημονική κοινότητα, αλλά και για τις ίδιες τις υπηρεσίες που έχουν προσδιορισμένες αρμοδιότητες στον χώρο. Δεν παρέχονται επαρκείς δυνατότητες έκφρασης και ωρίμανσης της δημόσιας συζήτησης των απόψεων των αρμόδιων φορέων, της επιστημονικής κοινότητας, των ειδικών του χώρου (αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων), ούτε βέβαια των επιθυμιών των πολιτών – μελλοντικών χρηστών αλλά και επιχειρηματιών της πόλης, οι οποίοι πρόκειται να κατοικήσουν ή να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους στον χώρο και στους οποίους απευθύνεται θεωρητικά η προοπτική βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος. Σύγχρονες προσεγγίσεις του στρατηγικού και αστικού σχεδιασμού αγνοούνται, και υπονομεύονται εξ αρχής οι ποιότητες της αρχιτεκτονικής της πόλης. 

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Ασφαλιστική (αν)-Ικανότητα 2019

Την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2019 χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ θα απολέσουν την ασφαλιστική τους ικανότητα για το επόμενο έτος, αυξάνοντας έτσι τον ήδη μεγάλο αριθμό όσων βρίσκονται εκτός συστήματος υγείας και δεν έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Ο λόγος?

Η σημερινή κυβέρνηση ψήφισε πέρυσι στο νόμο Ν.4529/2018 (A’56) δύο άρθρα με ασφαλιστικά θέματα:

Άρθρο 22. Υπαγωγή στην ασφάλιση για υγειονομική περίθαλψη
Άρθρο 23. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας για υγειονομική περίθαλψη 
για τα οποία ο ΕΦΚΑ εξέδωσε ερμηνευτική εγκύκλιο: ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 20 - 26/04/2018
Με το άρθρο 23 "οι προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης της ασφαλιστικής ικανότητας για υγειονομική περίθαλψη σε είδος στους μισθωτούς και μη μισθωτούς ασφαλισμένους, στους συνταξιούχους και στα μέλη της οικογενείας τους" από 1-3-2019 γίνονται δυσμενέστερες για όλες τις ομάδες των ασφαλισμένων.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ από 1-3-2018 έως 28-2-2019 χρειάζονταν: 
α. ο μισθωτός να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον πενήντα (50) ημέρες εργασίας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος και
β. ο μη μισθωτός να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον δύο (2) μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.


Αντίθετα από 1-3-2019 έως 28-2-2019 απαιτείται: 
α. ο μισθωτός να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον εβδομήντα πέντε (75) ημέρες εργασίας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος και
β. ο μη μισθωτός να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον τρεις (3) μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος .

Επίσης εξακολουθούν να ισχύουν οι ίδιοι αυστηρές προϋποθέσεις για τους μη μισθωτούς σχετικά με την καταβολή των τρεχουσών εισφορών αλλά και τη ρύθμιση των οφειλών τους:

"Ειδικά για τους μη μισθωτούς, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται εφόσον, πλέον της συμπλήρωσης των προϋποθέσεων της ανωτέρω υποπερίπτωσης έχουν καταβληθεί οι ελάχιστες εισφορές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4387/2016, έως και 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου της ανανέωσης της ασφαλιστικής ικανότητας ημερολογιακού έτους. Αν υπάρχει οφειλή, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα, εφόσον η οφειλή αυτή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί σε δόσεις και τηρείται η εξόφληση των δόσεων." 

Σημ: Η ασφαλιστική ικανότητα κάθε ασφαλισμένου με ΑΜΚΑ εμφανίζεται εδώ

Η Αττική είπε το δικό της όχι στις εξορύξεις υδρογονανθράκων

Η Αττική είπε το δικό της όχι στις εξορύξεις υδρογονανθράκων


Για όσους/ες δούλεψαν γι αυτήν, η κινητοποίηση της Πέμπτης 21/2/2019, ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων δεν ήταν απλά μια ευχάριστη έκπληξη. Ήταν η επιβεβαίωση της βαθιάς πεποίθησης ότι το φαραωνικό και μεγαλεπήβολο σχέδιο των εξορύξεων σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, στο Ιόνιο, στο Κρητικό και στο Θρακικό πέλαγος είναι υπόθεση ολόκληρης της κοινωνίας και όχι μόνο των κατοίκων των συγκεκριμένων περιοχών.

Δεν μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο για όσους -στον κρατικό μηχανισμό, στην κυβέρνηση στις πετρελαϊκές εταιρείες και στα «παπαγαλάκια» τους- διαδίδουν σε καθεστωτικά μέσα τα περί «εκατό μεταφερόμενων αντιδρώντων» και χρησιμοποιούν τη συχνότητα της κρατικής τηλεόρασης -την παραμονή της κινητοποίησης, μάλιστα- για μια ασύστολη φιλοεξορυκτική προπαγάνδα. Θα πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει, ήδη, ότι αυτή τους η προσπάθεια δε θα είναι ένας απρόσκοπτος περίπατος.

Η κινητοποίηση που οργανώθηκε από την Πρωτοβουλία Αθήνας και άλλες αντίστοιχες συλλογικότητες κατά των εξορύξεων υδρογονανθράκων, από την Ήπειρο και τα Ιόνια νησιά, είχε πλήθος, είχε πάθος, είχε ποικιλομορφία, είχε και ένα ξεκάθαρο μήνυμα να στείλει, χωρίς περιστροφές και «ναι μεν, αλλά»: ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΕΣ, ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ, ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ. 

Ξεκίνησε με συγκέντρωση στα Προπύλαια του Πανεπιστήμιου Αθήνας -όπου υπήρξαν χαιρετισμοί εκ μέρους των διοργανωτών- και ακολούθησε πορεία στην οδό Πανεπιστημίου, στην οδό Σταδίου και στο Σύνταγμα, προτού επιστρέψει στα Προπύλαια. Στις ιδιαίτερες στιγμές της πορείας συμπεριλαμβάνονται οι ολιγόλεπτες στάσεις και τα έντονα συνθήματα μπροστά στο υπουργείο οικονομικών και στη Βουλή. Πλήθος φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτικών οργανώσεων εξέφρασε την υποστήριξή του, με την οργανωμένη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση, ανάμεσά τους και πολλών φορέων των απόδημων Ηπειρωτών της Αττικής.

Στο μέλλον, θα έχουμε πολλούς λόγους να θυμόμαστε αυτό το συλλαλητήριο, καθώς αποτέλεσε την κορύφωση μιας πολύμηνης ενημερωτικής δράσης, που είχε σαν στόχο την πιο άμεση εμπλοκή στον αντιεξορυκτικό αγώνα του πιο «ζωντανού» τμήματος των πολιτών της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας, στη βάση μιας κινηματικής αντίληψης, που υπερβαίνει κατά πολύ τα συνήθη προτάγματα του περιβαλλοντικού κινήματος.

Δεν πετάμε στα σύννεφα και δεν τρέφουμε αυταπάτες για τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Όμως, από σήμερα, έχουμε πολλούς λόγους να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι/ες από χτες. Ό,τι έγινε την Πέμπτη 21/2/2019 ήταν μόνο η αρχή: 

ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

21.2.2019

Πρωτοβουλία Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων
ath-stop-mining.blogspot.com - ath.stop.mining@gmail.com

Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ
Τηλ. Επικοιν.: 6941639001, 6974888323, 6944914529
Email:ep.ag.goudi@gmail.com Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στις 5 Ιουνίου 2018 και τη δέσμευσή του για την ολοκλήρωση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) και τη σύσταση Φορέα Διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή εντός τριμήνου, σε συνάντησή που είχε αντιπροσωπεία της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή με τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΕΝ κο Σωκράτη Φάμελλο, στις 12 Νοεμβρίου 2018 στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, έλαβε δεσμευτική δήλωση του Υπουργού πως, γύρω στις 30 Νοεμβρίου 2018 θα είναι έτοιμες οι θέσεις του Υπουργείου για την ίδρυση του Φορέα Διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου, οι οποίες και θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου αμέσως μετά να κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή των Ελλήνων προς ψήφιση.
Στις 21 Ιανουαρίου 2019, καθώς είχε περάσει σημαντικός χρόνος από αυτόν που είχε δηλωθεί χωρίς να έχει γίνει γνωστή κάποια εξέλιξη ως προς τα υπεσχημένα, επανήλθαμε με επιστολή μας προς τον κο Φάμελλο ζητώντας ενημέρωση.
Σε αναμονή της απάντησής του πληροφορηθήκαμε ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του με αρ. 2244, που δημοσιεύτηκε σε δημόσια συνεδρίαση στις 24 Οκτωβρίου 2018, έκανε δεκτή αίτηση της εταιρείας με διακριτικό τίτλο «A.B.C.D. A.E.» μισθώτριας της “Αρένας του BADMINTON” που βρίσκεται στην καρδιά του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή και ακύρωσε το από 14.6.2011 Προεδρικό Διάταγμα «Καθορισμός μέτρων προστασίας της περιοχής του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή - Ιλισσίων», κατά το μέρος που αφορά την αιτούσα εταιρεία.
Βασική αιτία στη λήψη της απόφασης υπήρξε ότι το προσβαλλόμενο Π.Δ. εκδόθηκε χωρίς προηγούμενη ύπαρξη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.).
Γίνεται σαφές ότι το “τείχος προστασίας“ του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή είναι σαθρό χωρίς τη Σ.Μ.Π.Ε. (η σύνταξη της οποίας ήταν συνεχώς το πρώτο αίτημά μας) και υποκείμενο ενδεχομένων νέων ανάλογων αποφάσεων.
Οι ανησυχίες μας πλέον έχουν υπόσταση και ζητούμε επιτακτικά από τη Διοίκηση να πράξει άμεσα ό,τι οφείλει ώστε να προστατεύσει πλήρως τον τελευταίο πνεύμονα πρασίνου του Λεκανοπεδίου της Αττικής που αποτελεί μέρος της πόλης της Αθήνας, συντάσσοντας επιτέλους την προβλεπόμενη Σ.Μ.Π.Ε. και νομοθετώντας ταυτόχρονα την ίδρυση του Φορέα Διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή προικίζοντάς τον με κάθε απαιτούμενη προϋπόθεση ώστε να επιτύχει στο σκοπό του.

Επειδή μέχρι σήμερα είμαστε παραλήπτες υποσχέσεων και μόνο, η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ απευθύνει πρόσκληση σε κοινωνικούς φορείς και πολίτες, εκπροσώπους της Διοίκησης, υποψηφίους στις επερχόμενες Δημοτικές εκλογές και κάθε ενδιαφερόμενο, σε

ΣΥΣΚΕΨΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 20:00, σε αίθουσα στο Πάρκο ΚΑΠΑΨ (Λάκωνος 9) και για λήψη αποφάσεων ως προς τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβούμε για την επίτευξη του στόχου μας που δεν είναι άλλος από την υλοποίηση του ενιαίου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΓΟΥΔΗ, υψηλού και πυκνού πρασίνου, χωρίς εμπορευματοποίηση.


Η Γραμματεία της Επιτροπής

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Το τέλος του καλοριφέρ: Η ζωή στα σπίτια της ενεργειακής φτώχειας - Ποιοι πλήττονται, πώς διαβιούν


Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση των χωρών της Ε.Ε. των οποίων οι πολίτες αδυνατούν να ζεστάνουν το σπίτι τους (σε ποσοστό 26%). Καινούριες συνθήκες παγιώνονται στα παλιά ή νεότερα διαμερίσματα. Ποιοι πλήττονται περισσότερο και πώς επιβιώνουν με ανεπαρκή πρόσβαση στην οικιακή ενέργεια; Το NewPost καταγράφει ένα πρόβλημα που πλέον χρονίζει και συνομιλεί με αρχιτέκτονες που το ερεύνησαν.

Το βασικό μοτίβο της ιστορίας είναι γνωστό και ο καθένας μας έχει ζήσει ή μάθει «από πρώτο χέρι» μία εκδοχή του. Σκοτεινές πολυκατοικίες και διαμερίσματα-«ψυγεία», που καθιστούν την καθημερινή διαβίωση από άβολη έως «μαρτύριο», καθώς στη δεξαμενή έχει να μπει καμιά εξαετία πετρέλαιο και να πάρουν μπρος τα καλοριφέρ… Οι λίγοι έχοντες ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές δεν μπορούν να καλύψουν τους πάντες, οι διαχειριστές σταματούν να παραγγέλνουν το βασικό θερμαντικό υλικό ή να πληρώνουν το ρεύμα, οι κοινόχρηστοι χώροι σκοτεινιάζουν, τα σπιτικά κάθε χειμώνα γίνονται όλο και πιο κρύα με όλο και πιο εμφανή τα σημάδια της μούχλας και τις φθορές της υγρασίας.

«Πριν την κρίση θεωρείτο δεδομένο ότι υπάρχει θέρμανση και δε συζητιόταν. Η κρίση έβαλε στη συζήτηση το αν χρειαζόμαστε θέρμανση ή όχι»

Λ.Τ. 34 χρόνων, αρχιτέκτονας, πολυκατοικία στα Ιλίσια

Η εντυπωσιακή μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση των χωρών της Ε.Ε. που οι πολίτες τους αδυνατούν να ζεστάνουν το σπίτι τους σε ποσοστό σχεδόν 26%. Σε δυσμενέστερη θέση βρίσκονται μόνο η Βουλγαρία (36,5%) και η Λιθουανία (28,9). Βάσει των αριθμών της ΕΛΣΤΑΤ το 2010 -χρονιά που ανακοινώθηκε «επισήμως» η κρίση χρέους- οι καταναλωτές προμηθεύτηκαν 2.908.247 μετρικούς τόνους πετρελαίου. Η ποσότητα είναι ρεκόρ σε σχέση με τις μέρες που θα έπονταν. Η ραγδαία μείωση του εισοδήματος, η αύξηση της ανεργίας και οι αλλεπάλληλες φοροεπιδρομές οδήγησαν τους καταναλωτές σε «άλλες λύσεις». Ενδεικτικά: Το 2013 καταναλώθηκαν μόλις 959.233 μ.τ., το 2014 οι μετρικοί τόνοι ανήρθαν στους 967.746 και το 2017 έφτασαν το 1.172.142.