▼
Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018
Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018
Το iPhone και οι κατσίκες της Amazon 0
Του Κώστα Λουλουδάκη
«Σε αυτόν τον αγώνα (σ.σ. της ζωής) ο πιο δυνατός, ο πιο ικανός κερδίζει, ενώ ο λιγότερο ικανός ο αδύναμος χάνει. Αυτό που βοηθάει τον άνθρωπο να ζήσει ή να συντηρηθεί ενάντια στον κόσμο των ζώων δεν είναι οι αρχές της ανθρωπιάς αλλά ο σκληρός αγώνας».
Φιλελεύθερες απόψεις από τον Αδόλφο Χίτλερ
(Laurence Rees The Nazis: A Warning from History Εκδόσεις BBC Books)
Είναι γνωστό ότι στο φασιστικό Γερμανικό στρατόπεδο εξόντωσης του Άουσβιτς, αλλά και σε όλα τα άλλα στρατόπεδα τα οποία μηχανοργάνωσε η αμερικανική πολυεθνική ΙΒΜ, οι ιθύνοντες είχαν αναρτήσει μια μεγάλη επιγραφή που έγραφε: «Η δουλειά απελευθερώνει». Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι οι Γερμανοί δεν το έγραψαν με χλευαστική διάθεση, αντίθετα ήταν το δόγμα τους, η σχεδόν θεολογική θεωρία τους, με ή χωρίς φασισμό.
Μόνο στην εταιρεία I.G. Farben, η οποία είχε εργοστάσιο εντός του στρατοπέδου Άουσβιτς, «δούλεψαν» 85.000 κρατούμενοι και από αυτούς οι 25.000 άφησαν την τελευταία τους πνοή υπέρ του αναπτυξιακού στόχου της εταιρείας. Αν αναλογιστούμε την μεταπολεμική πορεία της I.G. Farben, τότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι η «θυσία» αυτή δεν πήγε χαμένη… (CARTELS: I.G. Farben Comeback http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,888761,00.html)
Η ΒΙΟΜΕ βρίσκεται σε Κίνδυνο!
Η ΒΙΟΜΕ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ
ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΕΜΠΤΗ 11/01, στις 12:00, ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ
Εμείς οι εργαζόμενοι στη συνεργατική ΒΙΟ.ΜΕ. αγωνιζόμαστε 6 χρόνια τώρα για να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο που η ιδιοκτησία παράτησε στη μοίρα του. Η οικογένεια Φιλίππου και οι μέτοχοι του ομίλου εγκατέλειψαν μέσα παραγωγής και εργαζόμενους απλήρωτους, μη δείχνοντας το παραμικρό ενδιαφέρον για τίποτα από τα παραπάνω.
Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση σε συνεργασία με δικηγόρους και καθηγητές της νομικής που υποστηρίζουν τον αγώνα μας, για τη λειτουργία του εργοστασίου με νόμιμο και αποτελεσματικό τρόπο, τόσο οικονομικά και παραγωγικά, όσο και για την διακίνηση των προϊόντων. Απαιτούμε:
Ενάντια στη διασπάθιση δημόσιου χρήματος (φόρων και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων) και για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος έναντι των τεράστιων ποσών που χρωστούν οι επιχειρήσεις Φίλκεραμ ΑΕ και ΒΙΟΜΕ ΑΕ, να δημευτεί ακίνητη και κινητή περιουσία των ιδιοκτητών. Υπάρχουν αμετάκλητες καταδικαστικές αποφάσεις κατά της εργοδοσίας. Κρατικές υπηρεσίες και δημόσιοι οργανισμοί θα έπρεπε να έχουν ήδη παρέμβει. Στη συνέχεια να παραχωρηθούν ή να νοικιαστούν τα ακίνητα στην συνεργατική των εργαζομένων της ΒΙΟ.ΜΕ ώστε να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας (αποδεδειγμένα ,άλλωστε, η συνεργατική δείχνει αυξητικές τάσεις απασχόλησης).
Επίσης, άμεσα το ακίνητο που έχει ήδη δεσμευτεί (και εξαιρεθεί από τον πλειστηριασμό) από προηγούμενη κυβέρνηση, το 2012, να δημευτεί και να παραχωρηθεί στη συνεργατική για να περάσουμε άμεσα σε κανονική λειτουργία με όσα απαιτούνται για την πλήρη νομιμοποίηση.
Και μάλιστα σε ένα πολύ διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον από αυτά που ισχύουν τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας:
• Με συμμετοχή τόσο των εργαζομένων όσο και της κοινωνίας στον έλεγχο της παραγωγής και της διανομής.
• Με έλεγχο μέσα από συνελεύσεις όλης της οικονομικής λειτουργίας.
• Με απόλυτη ισότητα στις αποφάσεις αφού έχουμε όλοι μια ψήφο.
• Με ίσο μεροκάματο για ίσο χρόνο εργασίας.
• Με προσανατολισμό της παραγωγής στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες και όχι στη συσσώρευση κέρδους.
Παλιός και νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός στην… υπηρεσία της γ’ αξιολόγησης
Οι δυνάμεις του ΜΕΤΑ στην ΑΔΕΔΥ, έπειτα από την απόρριψη από την πλειοψηφία της Εκτελεστικής της Επιτροπής (20-12-17) των προτάσεων που κατέθεσαν μαζί με το ΠΑΜΕ και τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, για απεργιακή κινητοποίηση ενόψει της προώθησης για ψήφιση των προαπαιτούμενων της γ’ αξιολόγησης, πήραν την πρωτοβουλία για υποβολή κοινού αιτήματος (28-12-17) από έξι μέλη της Ε/Ε της ΑΔΕΔΥ για σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης.
Στη συνεδρίαση που υποχρεώθηκε να συγκαλέσει, τελικά, ο προεδρεύων την Τετάρτη 03-01-18, επαναφέραμε την πρότασή μας για διοργάνωση από την ΑΔΕΔΥ 48ωρης αγωνιστικής κινητοποίησης, στις 10 και 11 Γενάρη, που θα περιελάμβανε:
1. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ στα Ειρηνοδικεία όλης της χώρας, μαζί με άλλες συλλογικότητες και επιτροπές αγώνα, την Τετάρτη 10 Γενάρη 2018, για την ακύρωση των πλειστηριασμών και της ρύθμισης που ποινικοποιεί την πάλη για την υπεράσπιση της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας.
2. ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ, την Πέμπτη 11 Γενάρη 2018, απεργιακά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις και περικύκλωση της Βουλής.
Προτείναμε, παράλληλα, να αναλάβουν πρωτοβουλίες τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις Αγώνα, σε όλους τους χώρους εργασίας και σε κάθε περιοχή, για την οργάνωση της συνολικής αντιπαράθεσης στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της γ’ αξιολόγησης και για την υπεράσπιση του απεργιακού δικαιώματος.
Για τον αναγκαίο συντονισμό των κινητοποιήσεων, προτείναμε να απευθυνθεί η ΑΔΕΔΥ στα Εργατικά Κέντρα Αθήνας και Πειραιά, την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ), καθώς και στα συνδικάτα της Ενέργειας και του Νερού. Προτείναμε, επίσης, να πραγματοποιηθεί μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες σύσκεψη των Ομοσπονδιών και των Σωματείων του δημόσιου τομέα.
Τονίσαμε ότι όλα τα παραπάνω θα πρέπει να θέτουν την προοπτική κλιμάκωσης των αγώνων το επόμενο διάστημα αναδεικνύοντας και τα ζητήματα της «αξιολόγησης» των εργαζομένων στο Δημόσιο, της υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων των συμβασιούχων και την αποτροπή του ξεπουλήματος των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών.
Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018
Ο Παρθενώνας, το Ελληνικό, οι ουρανοξύστες
03.01.2018, 15:30 | Ετικέτες: Ελληνικό, Παρθενώνας, Συμβούλιο της Επικρατείας
Κεκλεισμένων των θυρών θα γίνει η συζήτηση περί το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για το Ελληνικό, όποτε οριστεί ημερομηνία.
Γιατί κεκλεισμένων των θυρών; Τι φοβούνται; Μήπως πέσει ο Παρθενώνας και τους καταπλακώσει; Δεν αποκλείεται, μετά την «ιεροσυλία» της πρόβλεψης να ανυψωθούν ουρανοξύστες στην επίμαχη περιοχή πάνω από το ύψος του αρχαίου ναού.
Εξι τερατουργήματα που θα ξεπερνάνε σε ύψος τα διακόσια μέτρα προβλέπει το σχέδιο καθώς και ευκολίες στη διατύπωση ώστε να εξοικονομηθούν και άλλα δέκα (και επιπλέον) μέτρα στα άλλα πολυώροφα κτίσματα.
Μια χαρά σχέδιο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αντιαισθητικής και των μεγάλων συμφερόντων των επενδυτών, που έχουν χυμήξει σαν όρνεα να κατασπαράξουν τον τελευταίο πνεύμονα πρασίνου της αττικής γης.
Ενα φράγμα από πανύψηλα κτίρια, μια σμικρογραφία (ή μήπως καθαρή αντιγραφή;) του Ντουμπάι, ενός ψεύτικου, κατασκευασμένου στα όρια της ύβρεως κρατικού μορφώματος – αυτό θα καταφέρουν οι φωστήρες της κυβέρνησης και ας έχει ξεσηκωθεί η τοπική κοινωνία αλλά και οι περισσότεροι εχέφρονες επιστήμονες, αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και δημοκρατικοί πολίτες.
«Πολεοδόμοι» με πηλήκιο! Εγκύκλιος του ΥΠΕΝ στην Ελληνική Αστυνομία για τις εργασίες μικρής κλίμακας και χωρίς οικοδομική άδεια
Αντί μηχανικών η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ)...
Του Αργύρη Δεμερτζή/
Μπαίνει στο στάδιο της εφαρμογής η νέα ρύθμιση του πολεοδομικού νόμου 4495/2017, που προβλέπει μία μεγάλη γκάμα κατασκευαστικών εργασιών, πιο συγκεκριμένα 19 κατηγορίες χωρίς οικοδομική άδεια και 33 κατηγορίες με οικοδομική άδεια μικρής κλίμακας, δηλαδή συνολικά 52 κατηγορίες εργασιών, που πλέον υλοποιούνται με νέους κανόνες. Στο ΥΠΕΝ, μεταξύ του πλήθους των εκκρεμοτήτων που αντιμετωπίζονται για την υλοποίηση του νέου νόμου, σύμφωνα με πληροφορίες του ecopress ετοιμάζεται εγκύκλιος για την εφαρμογή της νέας πολεοδομικής και κατασκευαστικής πραγματικότητας, για τις εργασίες χωρίς οικοδομική άδεια και τις εργασίες με άδεια μικρής κλίμακας.
Η νέα εγκύκλιος, που ετοιμάζεται να εκδώσει το ΥΠΕΝ θα απευθύνεται κατά κύριο λόγο στην Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ), με κοινοποίηση σε όλα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας. Στόχος είναι η Αστυνομία να προετοιμαστεί και να αναλάβει δράση, στο βαθμό που αυτό μπορεί να γίνει στην πράξη, ώστε αφενός μεν να ελέγχει τις πολεοδομικές υπερβάσεις και αυθαιρεσίες, που γίνονται με αφορμή την υλοποίηση δήθεν μικρών εργασιών αφετέρου δε να έχει τις κατευθύνσεις, ώστε να διευθετεί ένα μεγάλο πλήθος καταγγελιών και κοινωνικών κραδασμών ή και συγκρούσεων, που ως συνήθως επιφέρουν στην ελληνική πραγματικότητα «οι εργασίες … στο σπίτι του γείτονα», οι οποίες συχνά τροφοδοτούν μηνύσεις και δικαστικές περιπέτειες…
Η νέα ρύθμιση του πολεοδομικού νόμου, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τεχνικών παραγόντων κινείται στη σωστή κατεύθυνση και έχει στόχο να διευκολύνει τους ιδιοκτήτες, ώστε χωρίς γραφειοκρατία και περιττές δαπάνες να μπορούν άμεσα και ευέλικτα να προβούν σε περιορισμένης έκτασης οικοδομικές εργασίες, καθώς μπαίνει στις μυλόπετρες της πολύπλοκης ελληνικής πραγματικότητας έχει πολλά ανοιχτά θέματα, όσον αφορά στην εφαρμογή της.
Τα θέματα αυτά σε ερμηνευτικό επίπεδο αναμένεται να απλοποιήσει και να εξηγήσει σε μεγάλο βαθμό η νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ προς την ΕΛΑΣ. Εάν όμως αυτά τα θέματα θα αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, με ισονομία, διαφάνεια και προς όφελος των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος μένει να φανεί στην πράξη.
Μακελειό στις νέες επικουρικές με ψίχουλα των 40 ευρώ
Μειωμένες κατά 40% οι επικουρικές συντάξεις για τους ασφαλισμένους μετά το 1993, ενώ γι’ αυτούς πριν από το 1993 η μείωση θα αγγίζει το 70%
Επικουρικές-φιλοδωρήματα βγάζει ο νέος μαθηματικός τύπος Κατρούγκαλου, γι’ αυτές οι οποίες είχαν παγώσει από το 2015.
Έγκριτοι ειδικοί της ασφάλισης εκτιμούν ότι οι επικουρικές που θα εκδοθούν εντός του 2018 για μεν τους ασφαλισμένους μετά το 1993 θα είναι μειωμένεςκατά 40%, για δε τους πριν από το 1993 η μείωση θα αγγίζει το 70% μαζί με την κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων – σε σχέση με τα ποσά που θα λάμβαναν το 2014.
Βαρύτερες απώλειες θα υποστούν οι χαμηλόμισθοι του ιδιωτικού τομέα, που θα πάρουν επικουρική ακόμα και 30-40 ευρώ, ενώ και στους άλλους κλάδους η μέση επικουρική θα κυμαίνεται από 145 έως 157 ευρώ.
Οι συμπιεσμένες συντάξεις δεν οφείλονται μόνο στον νέο τρόπο υπολογισμού, αλλά και στον χαμηλότερο μέσο όρο των μηνιαίων μισθών από το 2002 έως το 2014, καθώς και στην κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων. Στους αρνητικούς παράγοντες συγκαταλέγεται και η μερική απασχόληση που κυριαρχεί στην αγορά εργασίας.
Για παράδειγμα, εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα με 15 χρόνια ασφάλισης και αμοιβή 800 ευρώ θα πάρει επικουρική 54 ευρώ.
Αν ο ασφαλιστικός του βίος είναι 20 έτη, θα πάρει επικουρική 64,8 ευρώ.
Και στις δύο περιπτώσεις οι συνταξιούχοι έως το 2014 θα λάμβαναν επικουρική 140 ευρώ, που ήταν και το χαμηλότερο όριο του πρώην επικουρικού ταμείου του ΙΚΑ. Δηλαδή η μείωση αγγίζει το 61%.
Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018
Δέκα καταπληκτικοί κοινωνικοί αγώνες του 2017 που μας δίνουν ελπίδα
Τον Νοέμβριο του 2017, αγρότες και αγροτικοί εργάτες, από 20 ινδικά κρατίδια που εκπροσωπούν περισσότερες από 180 αγροτικές οργανώσεις συγκεντρώθηκαν στο Δελχί, ζητώντας από την κυβέρνηση την ελάφρυνση του χρέους, καλύτερες τιμές και αποτελεσματικά συστήματα ασφάλισης των καλλιεργειών, με το δεδομένο ότι αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κόστος παραγωγής, αυξημένη ξηρασία και πτώση των εισοδημάτων τους
Τα άσχημα νέα που διαδόθηκαν από τα ΜΜΕ το 2017 ήταν αμείλικτα. Ωστόσο, δεν μας δίνουν την πλήρη εικόνα. Πέρα από τους τίτλους, υπάρχουν αμέτρητοι και καταπληκτικοί κοινωνικοί αγώνες σε διάφορες περιοχές του κόσμου που αξίζει να γιορτάσουμε. Παρακάτω θα δούμε δέκα ιστορίες που δείχνουν τη δύναμή τους:
1. Το Ελ Σαλβαδόρ απαγορεύει την εξόρυξη
Σε μια κλασική ιστορία Ντέιβιντ και Γολιάθ, αυτό το μικρό κράτος της Κεντρικής Αμερικής αντιμετώπισε μια τεράστια καναδική διακρατική εταιρεία για να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που απαγόρευσε την εξόρυξη μετάλλων. Οι κοινότητες των αγροτών ηγήθηκαν του αγώνα όταν συναντήθηκαν το 2004 για να σώσουν την λεκάνη απορροής του ποταμού Lempa. Δημιούργησαν έναν εθνικό συνασπισμό μπροστά σε μια μαζική καταστολή (συμπεριλαμβανομένης της δολοφονίας πολλών ακτιβιστών), σχημάτισαν διεθνείς συμμαχίες, ανέλαβαν την καναδική εταιρεία OceanaGold και τελικά εξασφάλισαν την απαγόρευση εξόρυξης τον Μάρτιο του 2017.
2. Η εκστρατεία #Metoo θέτει προκλήσεις στην ατιμωρησία για σεξουαλική παρενόχληση
Η σεξουαλική παρενόχληση υπήρξε μια συνεχής πραγματικότητα για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο και για πολλές γενιές, αλλά το 2017 το τείχος της ατιμωρησίας ξαφνικά έσπασε. Οι αποκαλύψεις των επανειλημμένων σεξουαλικών παραβιάσεων της κυριαρχικής φιγούρας του Χόλιγουντ Weinstein προκάλεσαν 1,7 εκατομμύρια # tweet σε 85 χώρες, προκαλώντας πολλές γυναίκες σε κάθε κοινωνικό έκφανση να καταγγείλουν δημόσια την σεξουαλική παρενόχληση. Πολλοί άνδρες αναγκάστηκαν να παραιτηθούν και φαίνεται τελικά να υπάρχει συναίνεση ότι η σεξουαλική παρενόχληση πρέπει να σταματήσει. Αυτή η μετατόπιση δεν ήταν τυχαία ή έργο μερικών δημοσιογράφων, ήταν αποτέλεσμα δεκαετιών ακούρατης εκστρατείας γυναικείων οργανώσεων που αγωνίζονται για την ισότητα σε όλο τον κόσμο.
3. Γαλλικός νόμος για τις πολυεθνικές
Σε μια εποχή που η εταιρική δύναμη έχει γίνει φαινομενικά πανίσχυρη, οι Γάλλοι αγωνιστές έδειξαν ότι οι διεθνικές εταιρείες μπορούν να νικηθούν. Με μια τετραετή εκστρατεία, κινητοποιήθηκαν για ένα νέο νόμο που εγκρίθηκε τον Μάρτιο του 2017 και ο οποίος αναγνωρίζει την ευθύνη των πρωταρχικών εταιρειών για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που διαπράττουν θυγατρικές εταιρείες, υπεργολάβοι και πάροχοι. Ο νόμος ψηφίστηκε ενόψει σημαντικής εταιρικής αντιπολίτευσης και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης της ατιμωρησίας των διεθνικών εταιρειών (TNCs), αντιμετωπίζοντας τη νομική πολυπλοκότητα των αλυσίδων εφοδιασμού τους, η οποία καθιστά τόσο δύσκολη την επίτευξη δικαιοσύνης στις πληγείσες κοινότητες. Ο νόμος έχει επίσης δώσει ώθηση στις συνεχιζόμενες προσπάθειες για τη δημιουργία μιας διεθνούς δεσμευτικής συνθήκης για τις διεθνικές εταιρείες στα Ηνωμένα Έθνη.
Τσιμέντο να γίνει ο Ποδονίφτης;
Ο εγκιβωτισμός της κοίτης του Ποδονίφτη που εξακολουθεί να βρίσκεται στη φυσική, χωμάτινη μορφή του, προτείνεται ως λύση διευθέτησης από ένα έργο που έχει σχεδιαστεί από την Περιφέρεια Αττικής και βρίσκεται στο στάδιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης (δημοσιεύεται στον έντυπο ΠΟΛΙΤΗ, φύλλο Νο 3, που κυκλοφορεί. Η φωτογραφία επάνω είναι από το εγκιβωτισμένο τμήμα του Ποδονίφτη στη Νέα Χαλκηδόνα, στο σημείο που συναντά την οδό Τσούντα).
Το έργο, που ουσιαστικά τσιμεντοποιεί και το τελευταίο τμήμα του ρέματος, αποψιλώνοντας στο μεγαλύτερο μέρος της την πλούσια βλάστηση που υπάρχει στην κοίτη, κινείται στον εντελώς αντίθετο άξονα από αυτόν που προτείνει η σύγχρονη επιστημονική κοινότητα. Αν και προτείνεται ως αντιπλημμυρικό έργο δεν έχει εκτιμηθεί ο πραγματικός πλημμυρικός κίνδυνος, ούτε έχει αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση σε κάθε τμήμα του ρέματος. Επίσης δεν αντιμετωπίζονται υφιστάμενες αυθαιρεσίες, καθώς δεν υπάρχει σαφής οριοθέτηση του ρέματος με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και το σοβαρό πρόβλημα της μόλυνσης.
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αναδρομικές Αυξήσεις Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους
Π.Ο.
Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων
17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
Αθήνα, 29-12-2017
Αρ.
Πρωτ.: 7251 Προς:
Α΄ βάθμιες
ΕΜΔΥΔΑΣ.
Θέμα
: Αναδρομικές
Αυξήσεις Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης
για τους προ 93 ασφαλισμένους
Συνάδελφοι,
σε συνέχεια προηγούμενων εγγράφων μας
σχετικά με το θέμα (Αρ.
Πρωτ. 7044, 5/1/17
και Αρ.
Πρωτ. 7080, 30/3/2017)
ενημερώνουμε ξανά, ότι έχει
ανακύψει θέμα με την επιβολή αναδρομικών
αυξήσεων εισφορών στον κλάδο της Ειδικής
Προσαύξησης του ΤΣΜΕΔΕ για
τους προ 93 ασφαλισμένους μονοσυνταξιούχους
μισθωτούς μηχανικούς του Δημοσίου.
Το
πρώην
ΤΣΜΕΔΕ
συνεχίζει να
εκδίδει ειδοποιητήρια αναδρομικών
οφειλών
για τον κλάδο Ειδικής Προσαύξησης, λόγω
της εφαρμογής του Ν.3986/11, σε όλους τους
προ 93 ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ. Να
σημειώσουμε εδώ ότι ειδοποιητήρια
εκδίδονταν μονάχα για τους ελεύθερους
επαγγελματίες και όχι για τους μισθωτούς,
με αποτέλεσμα οι ξαφνικές αυτές οφειλές
να τείνουν να καταστούν ληξιπρόθεσμες
από την 1/2/2018 χωρίς να υπάρχει καμία
ενημέρωση στους μισθωτούς υπόχρεους,
με συνέπεια εκατοντάδες συνάδελφοι να
κινδυνεύουν να χάσουν την ασφαλιστική
και ιατροφαρμακευτική τους κάλυψη.
Έχουν ήδη εκδοθεί
ειδοποιητήρια που αφορούν στο Β εξάμηνο
του 2011 καθώς και στο Α και στο Β εξάμηνο
του 2012, τα οποία σύμφωνα με
πρόσφατη ενημέρωση του ΤΕΕ
έχουν προθεσμία εξόφλησης 31/1/2018 και
30/3/2018 αντίστοιχα.
Υπενθυμίζουμε
ότι ο κλάδος της
Ειδικής Προσαύξησης καταργήθηκε με τον
πρόσφατο Ν.4387/16,
οπότε θεωρούμε
ότι είναι απαράδεκτο να δημιουργούνται
εκ των υστέρων αναδρομικές οφειλές
για αυτόν με πολλαπλές δυσμενείς
επιπτώσεις στους εργαζόμενους
διπλωματούχους μηχανικούς. Όπως
ενημερώσαμε πρόσφατα
υπάρχει δέσμευση της ΓΓ του αρμόδιου
Υπουργείου να
καταργήσει τις αναδρομικές αυξήσεις
εισφορών του Ν.3986/11
στο σκέλος της
Ειδικής Προσαύξησης για τους μισθωτούς,
η οποία όμως δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα.
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ θα συνεχίζει να παλεύει
για την πλήρη κατάργηση των ληστρικών
αυξήσεων του Ν.3886/11.
Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018
Για την ενότητα των αριστερών δυνάμεων απέναντι στην καπιταλιστική βαρβαρότητα
Με το κείμενο αυτό και με πρωτοβουλίες που θα ακολουθήσουν ενταγμένοι και ανένταχτοι της Αριστεράς επιχειρούμε να συμβάλλουμε στην Ενότητα των διάσπαρτων δυνάμεων της Αριστεράς ,θεωρώντας ότι η συνεργασία στους μαζικούς χώρους και κινήματα των δυνάμεων αυτών και η κοινή έκφραση τους στο πολιτικό πεδίο αποτελεί σημαντικό και αναγκαίο όρο για τους αγώνες απέναντι στα μνημόνια και τον Νεοφιλευθερισμό. Το κείμενο αυτό όπως και άλλες ανάλογες προσπάθειες θέτει τα ζητήματα της συνεννόησης και κοινής δράσης επιδιώκοντας την συνέργεια των λαϊκών στρωμάτων που πλήττονται από την κρίση . Είναι ανοιχτό σε παρατηρήσεις και δημοσιεύεται για να υπογραφεί από συντρόφισσες και συντρόφους που συμμερίζονται τις ανάλογες αγωνίες και απόψεις.
Η Ελλάδα συνεχίzει να μαστίζεται από μία μεγάλη οικονομική κρίση, τη μεγαλύτερη από την εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου με αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο οικονομικές, αλλά και κοινωνικές, πνευματικές και στην υγεία των πολιτών της χώραs. Το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα λιτότητας εφαρμοσμένο από τις μνημονιακές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έχει συρρικνώσει τη μεσαία τάξη, φτωχοποιήσει την ελληνική κοινωνία, έχει οδηγήσει τους νέους στην ανεργία η στη φυγή από τη χώρα. Την ίδια εποχή αυξάνει το χρέος, καταστρέφει τον παραγωγικό ιστό της χώρας, και βάζει σαν ενέχυρο τον εθνικό πλούτο που ξεπουλιέται στους δανειστές με εξαιρετικά χαμηλό τίμημα. Μάλιστα η τωρινή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επιβαρύνεται ιδιαίτερης ευθύνης αφού οικειοποιήθηκε το μνημόνιο και φιλοδοξεί να είναι ο κύριος εκφραστής των δανειστών και των κυρίαρχων μερίδων του ξένου και του ντόπιου κεφαλαίου και ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας επικοινωνιακά κόλπα και αριστερή φρασεολογία δημιουργεί αμηχανία σε μεγάλα τμήματα της Ελληνικής κοινωνίας.
Όμως η οικονομική κρίση πέρα από τα πολλά αρνητικά και δεινά αποτελέσματα που έχει επιφέρει στην οικονομία και στην κοινωνία, αποτελεί ίσως και μια ευκαιρία για κοινωνική αλλαγή. Είναι μια πρόκληση για όλους εμάς για την αποδόμηση μιας σαθρής νοοτροπίας και συμπεριφοράς και την ανάδειξη μιας υγιούς συλλογικής συνείδησης η οποία θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να πάμε πιο μπροστά και να προοδεύσουμε ως κοινωνία.
ΚΑΛΟΥΜΕ λοιπόν για την ενότητα των αντιμνημονιακών αριστερών δυνάμεων της χώρας παίρνοντας υπόψη τις δυσκολίες, τις παραδόσεις, την πολιτική, οργανωτική κουλτούρα του κάθε τμήματος της Αριστεράς στη χώρα μας και στην Ευρώπη, εκτιμώντας βαθιά τη μεγάλη προσφορά των κομμουνιστών, των ριζοσπαστών αριστερών στον κόσμο της εργασίας και του μόχθου, τη μεγάλη προσφορά στον κόσμο των γραμμάτων, του πολιτισμού και της τέχνης, εκτιμώντας, βάσιμα, ότι οι μέρες που έρχονται θα είναι πιο δύσκολες και οδυνηρές για τους εργαζόμενους αν δεν επιχειρήσουμε όλοι μαζί να κόψουμε τις γέφυρες προς τα πίσω, θέλοντας να συμβάλουμε ώστε οι ρόδες να μη γυρίζουν στον αέρα.
Η ρύθμιση των 120 δόσεων και οι αυτοαπασχολούμενοι
Η ρύθμιση των 120 δόσεων και οι αυτοαπασχολούμενοι (νομικοί κλπ.)
Μετά από μακρά αναμονή (η πρώτη αναφορά στα μμε έγινε το Μάιο του 2017), δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄4640/29.12.2017 η ΥΑμε τίτλο: «Εξειδίκευση των κριτηρίων για τη διαμόρφωση λύσεων ρύθμισης οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης έως 50.000 ευρώ κατά την παράγραφο 21 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017, καθορισμός της μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό του ύψους και του αριθμού των δόσεων βάσει αυτών, εξαίρεση οφειλών από τις λύσεις ρύθμισης και ρύθμιση κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή αυτής.».
Ήδη και μόνον από τον τίτλο ξεκινούν τα προβλήματα, αλλά δε θα σταθούμε σ’αυτόν.
Από την πρώτη ανάγνωση, διαπιστώνουμε πως το Υπουργείο χρησιμοποιεί διαφορετικούς όρους από αυτούς των προηγουμένων ρυθμίσεων. Ενδεικτικά η προηγούμενη ρύθμιση των 100 δόσεων (άρθρο 28 Ν.4321/2015) είχε τον απλό τίτλο «Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών» ενώ η αναφορά στην διαδικασία είχε τις απλές διατυπώσεις «υπαγωγή σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη». Αντίθετα η νέα ρύθμιση αναφέρει πως το ΚΕΑΟ προτείνει λύσεις ρύθμισης, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη.
Εν αναμονή των σχετικών εγκυκλίων και της έναρξης λειτουργίας της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, θα επιχειρήσουμε μια πρώτη αξιολόγηση της ρύθμισης.
Ι. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
1. Υποβολή αίτησης στο ΚΕΑΟ (με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ειδικής πλατφόρμας, την οποία δεν έχουμε δει ακόμη σε χρήση).
2. Προθεσμία υποβολής: έως 31.12.2018
3. Η ρύθμιση χορηγείται μόνο μια φορά ανά οφειλέτη
4. Οι συνολικές οφειλές δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ.
***Σημείωση: Εκ της διατυπώσεως προκύπτει ότι στο συνολικό ποσόν συμπεριλαμβάνονται τα πρόσθετα τέλη και οι τόκοι.
***Σημείωση: Εκ της διατυπώσεως προκύπτει ότι στο συνολικό ποσόν συμπεριλαμβάνονται τα πρόσθετα τέλη και οι τόκοι.
5. Ο οφειλέτης θα πρέπει να έχει κάνει έναρξη εργασιών και να έχει φορολογική κατοικία στην Ελλάδα.
*** Σημείωση: Από την αδικαιολόγητη αυτή ρύθμιση φαίνεται πως αποκλείονται χιλιάδες ασφαλισμένοι που αναγκάστηκαν να διακόψουν τη δραστηριότητά τους. Σ’αυτούς περιλαμβάνεται η μεγάλη μάζα των αποκαλούμενων εργαζομένων με μπλοκάκι (111.212 εξ αυτών έκλεισαν τα βιβλία τους-Καθημερινή 3.12.2017) καθώς και χιλιάδες κυρίως νέοι ασφαλισμένοι που έχουν αποχωρήσει από τη Χώρα και εργάζονται πια στο εξωτερικό (πάνω από μισό εκατομμύριο υπολογίζονται, οι περισσότεροι εκ των οποίων μάλλον έχουν οφειλές που θα μπορούσαν να ρυθμίσουν).
6. Ο οφειλέτης θα πρέπει να πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας του άρθρου 3 του Ν.4469/2017, δηλαδή θα πρέπει να έχει θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε μία τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης.
*** Σημείωση: Με την επίσης αδικαιολόγητη αυτή ρύθμιση αποκλείονται από τη ρύθμιση χιλιάδες ασφαλισμένοι που εμφανίζουν τρεις συνεχόμενες χρήσεις με ζημία, ενώ φαίνεται πως με «νύχια και με δόντια» προσπαθούν να διατηρήσουν τα γραφεία και την εργασία τους.
7. Δεν πρέπει να συντρέχουν οι εξαιρέσεις της περίπτωσης γ της παραγράφου 2 και των περιπτώσεων γ και δ της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του Ν.4469/2017 δηλαδή:
Α) Ο οφειλέτης δεν έχει διακόψει την επιχειρηματική του δραστηριότητα ή, σε περίπτωση νομικού προσώπου, βρίσκεται σε διαδικασία λύσης και εκκαθάρισης, εκτός εάν υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου ή αποφασισθεί από το αρμόδιο όργανο του νομικού προσώπου η αναβίωσή του, πριν από την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών ή
Β) έχει καταδικασθεί με αμετάκλητη απόφαση το ίδιο το φυσικό πρόσωπο ή στην περίπτωση των νομικών προσώπων οι πρόεδροι ή οι διευθύνοντες σύμβουλοι ή οι διαχειριστές ή οι εταίροι ή και κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε από το νόμο, είτε από ιδιωτική βούληση, είτε με δικαστική απόφαση στη διαχείριση αυτών για ένα από τα ακόλουθα αδικήματα:
αα) φοροδιαφυγή, εκτός αν αφορά μη απόδοση φόρου προστιθέμενης αξίας, φόρου κύκλου εργασιών, φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων τελών ή εισφορών ή φόρου πλοίων,
ββ) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, δωροδοκία, δωροληψία, λαθρεμπορία, καταδολίευση δανειστών, χρεοκοπία, ή απάτη, σε βαθμό κακουργήματος. Στην περίπτωση της απάτης, αν ο παθών είναι το Δημόσιο ή Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης, αρκεί η καταδίκη σε βαθμό πλημμελήματος.
Επί νομικών προσώπων, η κατά τα ανωτέρω ποινική καταδίκη των παραπάνω προσώπων πρέπει να αφορά αξιόποινη πράξη που σχετίζεται με την επιχειρηματική δραστηριότητα του νομικού προσώπου το οποίο ζητεί την ένταξή του στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών.
8. Οι οφειλές πρέπει να έχουν γεννηθεί μέχρι 31.12.2016 και να είναι βεβαιωμένες σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
*** Σημείωση: Εκ της διατυπώσεως αυτής προκύπτει ότι οι εισφορές προς το τ.ΤΑΝ-ΤΕΑΔ και λοιπούς Τομείς του ΕΤΑΑ για το 2016 υπάγονται στη ρύθμιση, παρότι η προθεσμία πληρωμής τους έχει παραταθεί μέχρι 31.1.2018. Προβληματική είναι η διατύπωση περί βεβαιωμένων οφειλών κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Τούτο δε καθόσον για την πλειονότητα των ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ που οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές δεν έχουν εκδοθεί Πράξεις Βεβαίωσης Οφειλής (ΠΒΟ) κατά τις διατάξεις του άρθρου 101 του Ν.4172/2013 και τις σχετικές περί ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ αντίστοιχες, ούτε φυσικά αυτές έχουν διαβιβαστεί στο ΚΕΑΟ. Η ορθή διατύπωση που χρησιμοποιούσαν οι προηγούμενες ρυθμίσεις ήταν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
ΙΙ. ΑΙΤΗΣΗ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά και πρέπει να περιέχει τα πλήρη στοιχεία του οφειλέτη και πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1. Πιστοποιητικό από το Ειρηνοδικείο Αθηνών (Γενικό Αρχείο Αιτήσεων άρθρου 13 του ν. 3869/2010) ότι δεν έχει εκδοθεί γι' αυτόν οριστική δικαστική απόφαση ρύθμισης οφειλών ή επικύρωσης δικαστικού συμβιβασμού κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010. Σε περίπτωση έκδοσης δικαστικής απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, πρέπει να προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη του ν. 1599/1986 ότι οι οφειλές που έχουν περιληφθεί σε αυτήν δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση της παραγράφου 3 του άρθρου 2 της παρούσας απόφασης, καθώς και επικυρωμένο αντίγραφο της αίτησης και της απόφασης.
2. Αντίγραφο της τελευταίας εκδοθείσας δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. πράξης προσδιορισμού φόρου του έτους υποβολής της αίτησης και των πέντε (5) προηγούμενων ετών, εφόσον έχουν εκδοθεί.
3. Εφόσον υπάρχουν εμπράγματα δικαιώματα επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, συμπληρωμένο έντυπο υπολογισμού αξίας του γηπέδου.
4. Εφόσον οφειλέτης είναι νομικό πρόσωπο, πιστοποιητικό περί μη λύσης της εταιρείας από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
*** Σημείωση: Προφανώς για τις δικηγορικές εταιρείες θα απαιτείται αντίστοιχο πιστοποιητικό από τον οικείο Σύλλογο.
5. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη
Στην περίπτωση που οι προς ρύθμιση οφειλές προς τους ΦΚΑ υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, επιπροσθέτως, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
6. Πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών όλων των ακινήτων και
7. Υπεύθυνη δήλωση ε αναλυτική παράθεση των ανεξόφλητων υποχρεώσεων για τις οποίες υπάρχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις επί αυτών.
Το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να ζητήσει την υποβολή επιπλέον δικαιολογητικών, τα οποία κρίνει απαραίτητα για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη και για τη διαμόρφωση της πρότασης ρύθμισης από αυτό, σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα.
Σε περίπτωση που το Κ.Ε.Α.Ο. διαπιστώσει ελλείψεις ή ανακρίβειες στην υποβληθείσα αίτηση, τα ανωτέρω στοιχεία και δικαιολογητικά, δύναται να τάξει εύλογη προθεσμία, η οποία δεν υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, για τη συμπλήρωση ή διόρθωση αυτών και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να απορρίψει την αίτηση.
ΙΙΙ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Α) Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς τους Φ.Κ.Α. έως 3.000 ευρώ:
(α) τμηματική καταβολή του συνολικώς οφειλόμενου ποσού χωρίς δυνατότητα διαγραφής κανενός ποσού
(β) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:
(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ
(ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 36
(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.
Β) Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς τους Φ.Κ.Α. από 3.000,01 έως 20.000 ευρώ:
(α) διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής
(β) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:
(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ (ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 120
Γ) Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς τους ΦΚΑ από 20.000,01 έως 50.000 ευρώ:
α) Το Κ.Ε.Α.Ο. χορηγεί ρυθμίσεις μόνο εφόσον ο οφειλέτης πληροί το εξής κριτήριο:
Ο λόγος του χρέους, απομειούμενου κατά το ποσό του υπό διαγραφή μέρους του κατά τα κατωτέρω, προς το εισόδημα, όπως αυτό καθορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας, είναι μικρότερος ή ίσος του 8.
(β) Το Κ.Ε.Α.Ο. χορηγεί ρυθμίσεις με τα εξής χαρακτηριστικά:
(βα) διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής
(ββ) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:
(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ (ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 120
(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.
ΙV. EΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
1. Το Κ.Ε.Α.Ο. δεν προτείνει ρυθμίσεις σε περίπτωση που διαθέτει, σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως μη βιώσιμο.
*** Σημείωση: Θεωρούμε πως δεν υφίστανται τέτοιες μελέτες για ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ
2. Το Κ.Ε.Α.Ο. δεν προτείνει ρυθμίσεις εφόσον η προς ρύθμιση συνολική οφειλή προς αυτό υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, υπερβαίνει το εικοσιπενταπλάσιο (25) αυτής.
*** Σημείωση: Θεωρούμε τη διάταξη αυτή αδικαιολόγητη καθόσον υπάρχει μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων που διαθέτει ακίνητη περιουσία που όμως, λόγω της οικονομικής κρίσης, αδυνατεί να αξιοποιήσει ή ακόμη και να εκποιήσει.
3. Το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να προτείνει ρυθμίσεις ακόμα και χωρίς τη συνδρομή των κριτηρίων βιωσιμότητας των περιπτώσεων Β(α) των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, όπου αυτά εφαρμόζονται, εφόσον διαθέτει, σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως βιώσιμο.
*** Σημείωση: Η διάταξη αυτή ευλόγως δημιουργεί ερωτηματικά και υπόνοιες εύνοιας ή διακριτικής μεταχείρισης ορισμένων ασφαλισμένων, αφού στην ουσία καταργεί αυτά τα ίδια τα κριτήρια της Υ.Α. κατά την απόλυτη εσωτερική κρίση του ΚΕΑΟ.
V. YΛΟΠΟΙΗΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
1. Η διαγραφή των οφειλών και η απαλλαγή τόκων και προσαυξήσεων τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της ολοσχερούς αποπληρωμής των ρυθμιζόμενων οφειλών.
2. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης από τον αιτούντα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα αρχής γενομένης από την ημερομηνία αποδοχής της πρότασης ρύθμισης.
*** ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το πως υπολογίζεται το χρέος σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης και πως καταλογίζονται τα ποσά των δόσεων που έχουν καταβληθεί, ζήτημα που δημιουργεί τριβές και ενστάσεις μεταξύ ασφαλισμένων και ΦΚΑ.
VI. EΥΕΡΓΕΤΗΜΑΤΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΕΑΟ
1. Η υπαγωγή και συμμόρφωση στη ρύθμιση παρέχει στον οφειλέτη επί των ρυθμιζόμενων οφειλών τα ακόλουθα ευεργετήματα:
α. Δεν υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.
*** Σημείωση: Στο σημείο αυτό είναι ευνοϊκότερη η ρύθμιση έναντι της προηγούμενης που είχε επιτόκιο.
β. Χορηγείται στον οφειλέτη αποδεικτικό ενημερότητας σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις των Φ.Κ.Α. Για την εξέταση της συνδρομής των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης του αποδεικτικού δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν προς διαγραφή/απαλλαγή βασικές οφειλές, τόκοι και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής όπως αυτές προσδιορίζονται στη ρύθμιση.
*** Σημείωση: Η διατύπωση είναι εσφαλμένη, αφού δεν προβλέπεται διαγραφή βασικής οφειλής.
γ. Αναστέλλεται η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του α.ν. 89/1967 (Α’136) και αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε σύμφωνα με το νόμο αυτό ή, εφόσον άρχισε, η εκτέλεσή της διακόπτεται. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παραγράφου 3 του άρθρου 113 του Π.Κ.
*** Σημείωση: Η διάταξη αυτή δεν αφορά τους ασφαλισμένους του τ.ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ για τους οποίους ήδη έχει καταργηθεί το αξιόποινο.
δ. Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών και ακινήτων του οφειλέτη. Η αναστολή αυτή δεν ισχύει για ληξιπρόθεσμες δόσεις της ρύθμισης καθώς και για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί έως την υπαγωγή της ρύθμισης στα χέρια τρίτων, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον καταβάλλονται εντός της προθεσμίας αυτών και δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις.
2. Το Κ.Ε.Α.Ο. διατηρεί το δικαίωμα και μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση:
α. να προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά των Φ.Κ.Α. και μέχρι του ύψους των οφειλών αυτού σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες περί συμψηφισμού διατάξεις.
β. να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη και συνοφειλετών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.
γ. να προβαίνει σε ελέγχους ακρίβειας των στοιχείων που δήλωσε ο οφειλέτης έως και ένα έτος μετά την αποπληρωμή και σε περίπτωση διαπίστωσης σημαντικών αποκλίσεων από τα πραγματικά, να προβαίνει μονομερώς σε έκπτωσή του από τη ρύθμιση και αναβίωση των οφειλών σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Ποσά που καταβλήθηκαν σε συμμόρφωση προς τη ρύθμιση αφαιρούνται από τις απαιτήσεις που αναβίωσαν.
3. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση αναστέλλεται η παραγραφή των ρυθμιζόμενων οφειλών καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος αυτής και δεν συμπληρώνεται πριν από την πάροδο έτους από τη λήξη της αναστολής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 137 του ν. 3655/2008, όπως ισχύει.
*** ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δυστυχώς η διάταξη δεν περιέχει την προταθείσα από το ΔΣΑ και τον εκπρόσωπο των ασφαλισμένων επιστημόνων στο ΔΣ του ΕΦΚΑ και νυν Πρόεδρο της Ολομέλειας των Δ.Σ. Δημήτρη Βερβεσό ρύθμιση, που θα παρείχε τη δυνατότητα στους υπαχθέντες στη ρύθμιση να εισπράττουν παροχές και επιδόματα (μητρότητας, υγείας κλπ.) καθώς και αμοιβές από τον ΕΦΚΑ (εξωτερικοί συνεργάτες) το ΤΑΧΔΙΚ (νομική βοήθεια) και λοιπούς φορείς του Δημοσίου.
VII. AΠΩΛΕΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια να καθίσταται αμέσως ληξιπρόθεσμο και απαιτητό το σύνολο της οφειλής που παραμένει ανεξόφλητο σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, στις εξής περιπτώσεις:
α. μη καταβολής δόσεων ή μερικής καταβολής δόσεων, όπως αυτές προσδιορίζονται στην ρύθμιση, έως τη συμπλήρωση του ποσού που αντιστοιχεί σε τρεις (3) δόσεις,
*** Σημείωση: Ευνοϊκότερη της προηγούμενης ρύθμισης.
β. παράλειψης του οφειλέτη να υποβάλει την προβλεπόμενη Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.), εντός τριών (3) μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους,
γ. παράλειψης του οφειλέτη να εξοφλήσει ή να τακτοποιήσει με νόμιμο τρόπο, με αναστολή είσπραξης ή ρύθμιση τμηματικής καταβολής τις οφειλές του προς το Κ.Ε.Α.Ο., οι οποίες βεβαιώθηκαν μετά την 31 Δεκεμβρίου 2016, εντός ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση ή, προκειμένου για οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, εντός εξήντα (60) ημερών από τη λήξη της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους.
*** Σημείωση: Πιο αναλυτικά διατυπωμένη η προηγούμενη προϋπόθεση της πληρωμής των τρεχουσών εισφορών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Από την πρώτη μελέτη, η ρύθμιση κρίνεται το λιγότερο εσφαλμένη, καθόσον:
1. Εξαιρεί χιλιάδες ασφαλισμένους που έχουν κλείσει τα βιβλία τους.
2. Εξαιρεί χιλιάδες ασφαλισμένους που εργάζονται στο εξωτερικό και έχουν αφήσει εκκρεμότητες με ασφαλιστικές εισφορές στα Ταμεία τους.
3. Εξαιρεί τη συντριπτική πλειοψηφία ληξιπροθέσμων οφειλών ασφαλισμένων του τ. ΕΤΑΑ (νομικών, μηχανικών, υγειονομικών) για τις οποίες δεν υπάρχει βεβαιωμένη κατά ΚΕΔΕ οφειλή.
4. Εξαιρεί χιλιάδες ασφαλισμένους που εμφανίζουν ζημιογόνες τις τρεις τελευταίες χρήσεις και παρόλα αυτά αγωνίζονται να κρατήσουν τα γραφεία τους, καταβάλλοντας εισφορές στον ΕΦΚΑ και φόρους επί τεκμαρτού εισοδήματος.
5. Προσθέτει σωρεία δικαιολογητικών και προϋποθέσεων που ουσιαστικά ακυρώνουν τη δυνατότητα υπαγωγής, όπως πχ. στην περίπτωση ασφαλισμένου που διαθέτει ακίνητη περιουσία, την οποία αδυνατεί να αξιοποιήσει λόγω της κρίσης και αντίστοιχα έχει μειωμένη ρευστότητα.
6. Λειτουργεί αυστηρά έναντι των ασφαλισμένων και συνεργατών του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ αφού, παρά την υπαγωγή στη ρύθμιση, τους στερεί το δικαίωμα να απολαμβάνουν χρηματικές παροχές και επιδόματα, καθώς και αμοιβές εκ της συνεργασίας τους.
Αυτονόητο είναι πως η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων και οι λοιποί Επιστημονικοί Σύλλογοι, θα πρέπει, αφού εξετάσουν κάθε πτυχή της Υπουργικής Απόφασης, να ζητήσουν τη τροποποίηση αυτής ώστε να μπορούν να υπαχθούν σ’αυτήν όλοι οι ασφαλισμένοι, με ασφαλή, φιλικό και βιώσιμο τρόπο.
Δελτίο Τύπου για τη δήλωση της υπουργού Εργασίας Αχτσιόγλου
Για αύξηση του κατώτατου μισθού έκανε λόγο η Υπουργός σε συνέντευξη της «στο Κόκκινο», σε μία ακόμα κυβερνητική προσπάθεια να ψαρέψει στα τυφλά τη συναίνεση των εργαζομένων στην αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Όσο κι αν προσπαθούν να δείξουν ένα «κοινωνικό πρόσωπο», η αλήθεια παραμένει μία: Παρά τις προεκλογικές διακηρύξεις, η κυβέρνηση δεν προτίθεται να επαναφέρει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, πόσο μάλλον τον κατώτατο μισθό στα 751. Αντίθετα, πατά πάνω στο κατηργημένο συλλογικό εργατικό δίκαιο και διαιωνίζει το καθεστώς μονομερούς μείωσης των αποδοχών, προς όφελος της εργοδοσίας και ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Διατηρεί το καθεστώς καθορισμού του κατώτατου μισθού με βάση εκάστοτε κυβερνητικές αποφάσεις, κι όχι ως αποτέλεσμα συλλογικών διαπραγματεύσεων, διατηρεί τον απαράδεκτο ηλικιακό διαχωρισμό και τον υποκατώτατο μισθό για τους κάτω των 25.
Αυτή είναι η εργασιακή πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, πιστή κατά γράμμα στις επιταγές του κουαρτέτου επιτροπείας ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ-ESM και κανένα παραμύθι δε μπορεί να μας πείσει για την «κοινωνική ευαισθησία» της Υπουργού.
Οι εργαζόμενοι μπορούμε και είναι ανάγκη να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Δε μας πείθουν ότι η έξοδος στις αγορές θα βελτιώσει τη ζωή και τους όρους εργασίας μας. Η φτωχοποίηση που μας έχουν επιβάλλει, η δουλειά-σκλαβιά δίχως δικαιώματα μπορούν μόνο ν’ ανατραπούν από ένα ενωτικό μαζικό μαχητικό κίνημα.
Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα χρειάζεται να θέσει άμεσα στην προμετωπίδα του το ζήτημα της σταθερής εργασίας, των συλλογικών συμβάσεων και των αυξήσεων στους μισθούς.
Δεν ανεχόμαστε άλλο τα κέρδη των βιομηχάνων, των πολυεθνικών ν’ αυξάνονται, οι βουλευτές να παίρνουν 8.300 και την ίδια στιγμή να ψηφίζουν και να επιβάλλουν μισθούς πείνας 500 ευρώ, να φτιάχνουν νόμο ενάντια στην απεργία, για να δυσκολέψουν τη συνδικαλιστική οργάνωση. Δεν ανεχόμαστε άλλο τα golden boys, όλο το διευθυντικό λόμπι να ζει με χιλιάρικα, τη στιγμή που (σύμφωνα ακόμα και με επίσημα στοιχεία) το 1/3 των εργαζομένων αμείβεται με 600 ευρώ και κάτω. Δεν ανεχόμαστε άλλο οι άνεργοι να είναι 1 εκατομμύριο, άλλοι να δουλεύουμε 8μηνα, άλλοι 3 μέρες το μήνα, κι άλλους να μας ξεζουμίζουν 10-12ωρα.
Η αγανάκτηση μας να γίνει αγώνας διεκδίκησης
Απέναντι στην εργοδοσία που έχει αποθρασυνθεί, απέναντι στην κυβέρνηση κι όλο το ευρωμνημονιακό αντιδραστικό μπλοκ που σφαγιάζει τα εργατικά δικαιώματα για τα κέρδη των τραπεζών και των επιχειρηματικών ομίλων.
Να πυκνώσουμε τα σωματεία μας, να οργανώσουμε τις δυνάμεις μας. Να βάλουμε όλοι οι εργαζόμενοι πλάτη, άμεσα, για ένα πλατύ δημοκρατικό αγωνιστικό συντονισμό συνδικάτων.
Εδώ και τώρα κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ. Κατάργηση του υποκατώτατου για εργαζόμενους κάτω των 25.
Σταθερή Εργασία για όλους, με Συλλογικές Συμβάσεις, μείωση των ωρών εργασίας και αυξήσεις στους μισθούς. Κατάργηση των ελαστικών μορφών υπερεκμετάλλευσης.
Απαγόρευση των απολύσεων. Μέτρα προστασίας των εργαζομένων. Έλεγχοι και ποινές ενάντια στην εργοδοτική αυθαιρεσία. Μαζικές προσλήψεις για να μειωθεί η ανεργία.
Οργανωνόμαστε – Ανασυγκροτούμε ταξικά το εργατικό κίνημα! Κερδίζουμε τη ζωή μας!
Τα εργατικά συμφέροντα πάνω απ’ όλα!
Δευτέρα 1 Ιανουαρίου 2018
Η Αλίκη στη χώρα των τραυμάτων
Γύρισε στο σπίτι κουρασμένη αλλά και λίγο χαρούμενη. Είχε πολύ καιρό να δει στο λογαριασμό της εξακόσια εβδομήντα ευρώ κι αυτό της δημιούργησε μια αίσθηση εφορίας. Άφησε τα πράγματά της σε μια καρέκλα και ξάπλωσε στον καναπέ. Άλλη μια μικρή απόλαυση καθώς αυτός ο καναπές εδώ και καιρό δεν της ανήκε μια που νοίκιαζε το δωμάτιο σε τουρίστες για να συμπληρώνει κάπως το ανύπαρκτο εισόδημά της. Από το μέσα δωμάτιο άκουσε τη φωνή της εξαδέλφης της: «Αλίκη, πάμε καμιά βόλτα;». Συγκατοικούσε με την εξαδέλφη της, που κι αυτή τα έβγαζε δύσκολα πέρα εδώ και ένα χρόνο, και περνούσε καλά μαζί της , αλλά απόψε δεν ήθελε να πάει βόλτα. Ήθελε να ονειρευτεί.
Ήθελε να ονειρευτεί εκείνο το ταξίδι στο εξωτερικό που όλο προγραμμάτιζε και όλο δεν κατάφερνε να πάει, και καθώς κάρφωσε το βλέμμα της στο παράθυρο είδε απ’ έξω να πέφτει χαλαρό χιόνι με φόντο το ποτάμι. Μικρά καραβάκια με λαμπιόνια ανεβοκατέβαιναν και λίγα πουλιά απάγκιαζαν στην όχθη. Πλησίασε το παράθυρο παραξενεμένη. Πάνω στο τραπέζι υπήρχε κάτι που έμοιαζε με φάκελο αεροπορικού εισιτηρίου. Το άνοιξε με λαχτάρα, μα μέσα, αντί για εισιτήριο, υπήρχε μια ειδοποίηση από την εφορία. Οφειλή ΕΝΦΙΑ γι’ αυτό εδώ το σπίτι και οφειλή τέλους επιτηδεύματος (δηλαδή φόρος επειδή έχεις ένα επάγγελμα;). Σύνολο 9.500 ευρώ. Ένιωσε μια ριπή κρύου αέρα καθώς περπατούσε δίπλα στο ποτάμι ανάμεσα στις πάπιες που σιγοψιθύριζαν τις ιστορίες της ημέρας τους και προσπαθούσαν να ζεσταθούν με μαζεμένα τα φτερά η μια δίπλα στην άλλη. ‘Ήθελε κάπως μαγικά να γινόταν τόσο μικρή που να χωθεί ανάμεσά τους.Ή να χωθεί στο κοντινότερο Μπιστρό που από μακριά έστελνε «ένα άρωμα που θύμιζε μαζί τούρτα κεράσι, κρέμα βανίλια, ανανά,ψητή γαλοπούλα καραμέλα και βουτυρωμένη φρυγανιά»[1]. Περπάτησε γρήγορά προς την κατεύθυνση που ερχόταν η μυρωδιά. Οι μυρωδιές δυνάμωναν, αλλά το μπιστρό δεν φαινόταν πια. Κάθισε για λίγο σ’ένα παγκάκι δίπλα σε μια κοπέλα που κάπνιζε αφηρημένη. Την ρώτησε αν ήξερε από πού ερχόταν αυτή η μυρωδιά. Και η κοπέλα χαμογέλασε. «Είναι περίπου ένα χιλιόμετρο από δω», της είπε, και βλέποντας την έκπληξή της, συνέχισε: «Απλά, κάθε εκατό μέτρα, κάποια σαν εμένα σκορπάει στον αέρα ένα σπρέυ με μυρωδιές που θα σε οδηγήσουν εκεί. Μόλις τέλειωσα τη βάρδια μου και, για να πω την αλήθεια, έριξα λίγο παραπάνω μαζεμένο για να ξεμπερδεύω». Ήθελε να κάτσει κι άλλο δίπλα σ’ αυτή την κοπέλα να καταλάβει τι σόι δουλειά ήταν αυτή, αλλά εκείνη σηκώθηκε ξαφνικά, «κάνει πολύ κρύο», είπε μονολογώντας, κι απομακρύνθηκε.
Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2017
Θεσσαλονίκη: Η προβλήτα 1 εκχωρείται στην επιτροπεία της νέας διοίκησης του ΟΛΘ, όπου αργά ή γρήγορα θα την εμπορευματοποιήσει
Ενα θέμα «έσκασε» χτες και είχε να κάνει με τη χρήση της προβλήτας 1 του ΟΛΘ. Όπως το είχε αναφέρει το ΑΠΕ, θα ήταν όλα καλά κι ωραία. Μια όμορφη ατμόσφαιρα δηλαδή… Και για να είμαστε δίκαιοι κι εμείς στο newreport.gr «τσιμπίσαμε».
Μέχρι που χτύπησε το τηλέφωνο και ξεκαθάρισαν πολλά. Κι όπως φαίνεται, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει και στην ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία για την υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων της Θεσσαλονίκης»: «Μια κεντρική ιστορική περιοχή δίπλα στη θάλασσα, λοιπόν, που τα προηγούμενα χρόνια αναμορφώθηκε με χρήματα του Δημοσίου και κατοχυρώθηκε έμπρακτα από τους πολίτες και ιδιαίτερα τη νεολαία ως χώρος πολιτιστικών δραστηριοτήτων, εκχωρείται στην επιτροπεία της νέας διοίκησης του ΟΛΘ για να τον εμπορευματοποιήσει, αργά ή γρήγορα, πλήρως».
Κι επειδή ότι λάμπει σίγουρα δεν είναι «χρυσός», δημοσιεύουμε την ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας για την υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων Θεσσαλονίκης» κι ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για τι πρόκειται να συμβεί στην 1η προβλήτα.
«Για το δημόσιο χώρο του 1ου Προβλήτα του ΟΛΘ
Είναι χαρακτηριστικό της πολιτικής αφασίας των μνημονιακών καιρών που διανύουμε η αφωνία ή ακόμη χειρότερα η επαρχιώτικη εθελοδουλία των δημοσιογραφικών, κοινωνικών, πολιτιστικών παραγόντων της πόλης που επιχειρούν να δικαιολογήσουν το νέο καθεστώς για την Προβλήτα 1 του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης που προβλέπεται από τη σύμβαση αγοραπωλησίας του.
Και δεν είναι μόνο ότι οι αποθήκες Δ και 1 θα διατίθενται μόνο για 2 δεκαπενθήμερα για τις ανάγκες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου ενώ το υπόλοιπο χρονικό διάστημα θα μπορούν να εκμισθώνονται για εμπορική εκμετάλλευση, αλλά κυρίως το ποιος θα έχει τη διαχείριση όλου του χώρου. Η σύμβαση προβλέπει:
«Ο ΟΛΘ θα διαβουλεύεται με το Δήμο Θεσσαλονίκης και τη Αρχή Λιμένα Θεσσαλονίκης για τη διαμόρφωση πλαισίου υποδοχής και υποστήριξης πολιτιστικών και δημόσιων δράσεων με χρήση χώρων του Προβλήτα 1».
« Οι χρήσεις και η εκμετάλλευση των ειδικά διαμορφωμένων κτηρίων του Προβλήτα 1 και του περιβάλλοντος χώρου του ρυθμίζονται με την υπ’ αριθμόν ΥΠΟ/ΔΙΟΙΚ./16968/27.3.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ 375Β/5-4-2001), όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 492/3-9-2014 (ΦΕΚ 2474Β/17-9-2014), οι οποίες διατηρούνται σε ισχύ καθ’ όλη τη Διάρκεια Παραχώρησης».