Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Νεκροταφείο αποβλήτων η Ελευσίνα

Σε μια αχανή έκταση 570 στρεμμάτων, στην περιοχή Στρίφι, βρίσκεται μία από τις πιο ανεξέλεγκτες χωματερές στο Λεκανοπέδιο Αττικής που απορροφά από τα 2003 τα τοξικά κατάλοιπα της βιομηχανίας του Θριάσιου Πεδίου
 
Του Γιάννη Μπασκάκη από ΕφΣυν

getFile (48)Η μυρωδιά από τα απόβλητα και η ζέστη του μεσημεριού συνθέτουν μια ατμόσφαιρα αποπνικτική. Σκουπίδια, λάστιχα, καλώδια, πλαστικά, μπάζα, άσφαλτος από οδόστρωμα, υπολείμματα μηχανημάτων, καμένα ρούχα, μέχρι και εντόσθια ζώων από σφαγές. Βρισκόμαστε σε μια αχανή έκταση 570 στρεμμάτων, στην περιοχή Στρίφι, μόλις 2 χλμ. βόρεια του κυρίως οικισμού της Ελευσίνας. Πρόκειται για μία από τις πιο ανεξέλεγκτες χωματερές στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Βαδίζοντας ανάμεσα στα σκουπίδια πέφτεις πάνω σε βαρέλια, σε χημικά κατάλοιπα κι έπειτα σε μαύρους λόφους. Αποτελούνται από λεπτούς κόκκους. Από λεπτά μέταλλα. Είναι αμμοβολές από ναυπηγεία. «Ο εργολάβος λέει στο ναυπηγείο ότι θα τα πάει για υγειονομική ταφή, αλλά για να γλιτώσει το κόστος τα πετάει εδώ. Τα παίρνει ο αέρας και αν τα εισπνεύσεις, είναι καρκινογόνα. Η αμμοβολή είναι ένα εξαιρετικά επικίνδυνο υλικό», λέει ο Γιώργος Στεφανάκης που μας συνοδεύει. Μουσικοσυνθέτης, παλιό μέλος της μπάντας του Βλάση Μπονάτσου «Πελόμα Μποκιού», ζει από 10 χρονών μερικά μέτρα απέναντι από τη χωματερή. «Κάποτε εδώ φύτρωνε σιτάρι. Πριν από 10 χρόνια όλη η Ελευσίνα μάζευε χόρτα εδώ. Υπήρχαν ελαιώνες και από κάτω η θάλασσα. Αυτός ήταν ο λόγος που πριν από 50 χρόνια η μητέρα μου αγόρασε γη εδώ. Είδε έναν παράδεισο», αναφέρει.

Η αισχροκέρδεια των εργολάβων

getFile (35)Σήμερα ο παράδεισος είναι απλώς μια ανάμνηση. Ηδη από το 2003 άρχισε να μετατρέπεται σε μαύρη τρύπα για να απορροφά τα απόβλητα της βιομηχανίας του Θριάσιου Πεδίου. Αιτία, η αισχροκέρδεια των εργολάβων που αναλαμβάνουν τη διαχείριση των αποβλήτων. Για να μειώσουν το κόστος τους, προτιμούν να μην τα διαχειριστούν με σύννομο τρόπο, αλλά να τα ξεφορτωθούν. «Οι παραγωγοί αποβλήτων θα έπρεπε να έχουν στα χέρια τους παραστατικά ασφαλούς διάθεσης από τους εργολάβους, αλλά δεν έχουν», λέει στην «Εφ.Συν.» ο εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών ECOELEUSIS, Χρήστος Χρηστάκης.

Ο Γιώργος Στεφανάκης έχει γίνει τα τελευταία χρόνια κυνηγός εργολάβων. «Τους έχει πάει σε 9 δίκες. Οποιον έπιανα, έπαιρνα κατευθείαν τον αριθμό κυκλοφορίας, τραβούσα φωτογραφία και του έκανα μήνυση. Τα δικαστήρια όμως τους έβαζαν απλώς πρόστιμο. Δεν τους υποχρέωναν να αποκαταστήσουν την περιοχή», μας λέει. Και η περιοχή, η οποία ανήκει σε ιδιώτες αλλά έχει καταπατηθεί από εργολάβους, παραμένει ένα απέραντο νεκροταφείο αποβλήτων. «Οι αμμοβολές έχουν ποτίσει το έδαφος. Εχουν πάει στο υπέδαφος. Το έδαφος θέλει πλέον εξυγίανση», λέει ο κ. Χρηστάκης.

Στις 28/2/2013 η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή και διαπίστωσε ότι σε μεγάλη έκταση έχουν αποτεθεί διάσπαρτες μεγάλες ποσότητες στερεών αποβλήτων. Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τα απόβλητα αυτά περιέχουν βαρέα μέταλλα, με αποτέλεσμα να προκαλείται υποβάθμιση του εδάφους και πιθανόν των υπόγειων υδάτων, με ταυτόχρονη αλλοίωση του τοπίου και αισθητική υποβάθμιση της περιοχής. Γι’ αυτό και καλεί την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής να απομακρύνει τα απόβλητα, τα Αστυνομικά Τμήματα Ελευσίνας και Ασπροπύργου να αστυνομεύσουν την περιοχή και σε περίπτωση εντοπισμού ανεξέλεγκτων απορρίψεων να εφαρμόζεται η διαδικασία του αυτόφωρου και τους Δήμους Ελευσίνας, Μάνδρας και Ασπροπύργου να μεριμνήσουν για την αποτροπή προσέγγισης στον χώρο φορτηγών που μεταφέρουν απόβλητα.

Λίμνη Κρεμαστών: ότι κτίστηκε με αίμα, βορά στα νύχια κερδοσκόπων

Αναδημοσίευση από το blog Ευρυτάνας Ιχνηλάτης, και το Κεράσια και Κρίνοι άρθρου του Θωμά Κώτσια. Όπως σημειώνεται στο blog "το άρθρο αυτό πρωτοδημοσιεύτηκε το 2003 στο περιοδικό «Απεραντιακά» τεύχος 102 από τον Θωμά Κώτσια υπεύθυνο έκδοσης του περιοδικού και μέλος τότε του Δ.Σ. του Συλλόγου Απεραντίων, αναφέρονταν όμως στα όρια του τ. Δήμου Απεραντίων. Σήμερα στη μνημονιακή εποχή των μεγάλων ανατροπών και του ξεπουλήματος της ΔΕΗ, το άρθρο βελτιωμένο απ’ τον ίδιο με περισσότερα στοιχεία και γενικότερες αναφορές στο σύνολο της περιοχής μας, δημοσιεύεται στο ιστολόγιο "Ευρυτάνας ιχνηλάτης" με αφορμή και τα 50 χρόνια από την μεγάλη κοινωνική και περιβαλλοντική ανατροπή που έφερε στη Δυτική Ευρυτανία και την γειτονική μας Αιτωλοακαρνανία".
Ο τίτλος της ανάρτησης εδώ, επιχειρεί να υπογραμμίσει την τραγική επικαιρότητα ενός τέτοιου αφιερώματος. Πραγματικά, όπως αποδεικνύει με τα ιστορικά στοιχεία για την κατασκευή της Λίμνης Κρεμαστών ο συγγραφέας Θωμάς Κώτσιας, με αίμα θεμελιώθηκαν και κτίστηκαν τα υδροηλεκτρικά έργα αυτής της χώρας, που σήμερα με τόση ευκολία, και πατώντας μάλλον και στην καλλιεργούμενη λήθη και άγνοια των νεότερων γενεών, ξεπουλιούνται στο όνομα μιας "ανάπτυξης" που όχι απλώς δεν θα υπάρξει, αλλά θα γίνει ο τάφος αυτού του λαού.
Για όποιον δεν γνωρίζει και για να μπορέσει να αντιληφθεί τη σημασία αυτού του έργου, δυο λόγια εισαγωγικά: Η λίμνη Κρεμαστών είναι η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδος. Δημιουργήθηκε μετά την κατασκευή του φράγματος των Κρεμαστών το 1965 από την συσσώρευση υδάτινων όγκων των ποταμών Αχελώου, Αγραφιώτη, Ταυρωπού και Τρικεριώτη. Η τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε έχει χωρητικότητα 4.700.000.000 m³ νερού. Βρίσκεται ανάμεσα στους νομούς Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας οι οποίοι ενώνονται μέσω της Γέφυρας της Επισκοπής. Σε άλλο σημείο υπάρχει και η Γέφυρα της Τατάρνας κοντά στο ομώνυμο μοναστήρι. Η περιοχή είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα Natura 2000.
Ευχαριστώ το blog Ευρυτάνας Ιχνηλάτης και τον συγγραφέα Θωμά Κώτσια που επέτρεψαν την αναδημοσίευση.

Λίμνη Κρεμαστών : 50 χρόνια μετά…
ένα οδοιπορικό στο χώρο και το χρόνο!


Το τίμημα της Ανάπτυξης

Εκποιούν την ιστορική μνήμη: Στο ΤΑΙΠΕΔ το Σκοπευτήριο της Καισαριανής

Αναδημοσίευση από Left.gr

Την υπαγωγή του Σκοπευτηρίου της Καισαριανής στο ΤΑΙΠΕΔ κατήγγειλε τη Δευτέρα η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ, Θεανώ Φωτίου
Η ίδια δήλωσε στο ρ/σ «Στο Κόκκινο», στον Κ. Αρβανίτη, ότι η μνημονιακή κυβέρνηση, μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) «δεν ξεπουλά μόνο τη δημόσια περιουσία, αλλά εκποιεί και την ιστορική μνήμη». 
Η βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησης για την συγχώνευση ΟΣΚ - ΔΕΠΑΝΟΜ - ΘΕΜΙΣ, που κατέθεσε προς το υπουργείο Υποδομών, κατήγγειλε ότι το Σκοπευτήριο Καισαριανής (τόπος εκτέλεσης Ελλήνων αγωνιστών από τους ναζί κατακτητές) βρίσκεται στη λίστα των 3.151 κρατικών «φιλέτων» που μεταβιβάστηκαν πρόσφατα προς εκποίηση.


Χωρίο από τη Λίστα Ακινήτων προς Πιθανή Αξιοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ

«Έχετε εντάξει σε αυτήν τη λίστα κάτι που είναι ανεπίτρεπτο ιστορικά. Έχετε εντάξει σε αυτήν τη λίστα, την έκταση του Σκοπευτηρίου Καισαριανής, 99 στρεμμάτων, φοβερής και τρομακτικής ιστορικής μνήμης για τον τόπο. Αυτή η έκταση δεν ξεπουλιέται, κύριε Υπουργέ. Είναι μεγάλο ατόπημα ότι την εντάξατε σε αυτή τη λίστα. Ο ΟΣΚ αυτήν την έκταση θα την απέδιδε στο Δήμο Καισαριανής. Εξηγήστε μου, σας παρακαλώ, πώς βρέθηκε η ιστορική έκταση του Σκοπευτηρίου της Καισαριανής μέσα στην αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΚ ΑΕ» είπε η Θ. Φωτίου, απευθυνόμενη στον αναπληρωτή υπουργό Στ. Καλογιάννη

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Τέταρτη νύχτα της εξέγερσης των νέων στη Σουηδία

 Αναδημοσίευση από OmniaTV

b2ap3_thumbnail_stoc3.jpg Εκατοντάδες εξεγερμένοι νεαροί αψήφησαν έκκληση για ηρεμία από τον πρωθυπουργό της χώρας και έκαψαν ένα εστιατόριο, έβαλαν φωτιά σε περισσότερα από 30 αυτοκίνητα και επιτέθηκαν στην αστυνομία, κατά τη διάρκεια της τέταρτης νύχτας των διαμαρτυριών στα προάστια της Στοκχόλμης. Η εξέγερση έχει συγκλονίσει τη χώρα,  που ενώ έχει αποφύγει τα δεινά  της οικονομικής κρίσης,  απέτυχε να επιλύσει την ανεργία των νέων και τη δυσαρέσκεια μεταξύ των αιτούντων άσυλο.
 

Τοπικά  μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ένα αστυνομικό τμήμα πυρπολήθηκε στο νότιο προάστιο της Στοκχόλμης Rågsved, όπου πολλά άτομα τέθηκαν επίσης υπό κράτηση. Δεν τραυματίστηκε κανείς.

Τα γεγονότα φαίνεται ότι πυροδότησε η δολοφονία  ενός 69χρονου άντρα από την αστυνομία, στις αρχές του Μαΐου,στο προάστιο Husby.   Οι ταραχές στη συνέχεια εξαπλώθηκαν και σε άλλα φτωχά προάστια της Στοκχόλμης.


«Βλέπουμε μια κοινωνία που γίνεται ολοένα και πιο διχασμένη και όπου τα κενά, τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά, γίνονται όλο και μεγαλύτερα» δήλωσε ο Rami Al-khamisi, συν-ιδρυτής της Megafonen, μια ομάδα που εργάζεται για την κοινωνική αλλαγή στα προάστια. «Και οι άνθρωποι εδώ (στα προάστια) είναι που επλήγησαν περισσότερο ... έχουμε έναν θεσμικό ρατσισμό».

"Ο λόγος είναι πολύ απλός. Ανεργία, προβλήματα στέγασης, έλλειψη σεβασμού από την αστυνομία", δήλωσε ο Rouzbeh Djalaie, εκδότης της εφημερίδας Norra Sidan. "Χρειαζόταν μόνο μια σπίθα για να ξεκινήσει μια εξέγερση, και αυτή ήταν η αφορμή."

Ο Djalaie είπε ότι η αστυνομία σταματάει συχνά τους νέους στους δρόμους  για  έλεγχο ταυτοτήτων. Κατά τη διάρκεια των ταραχών, πρόσθεσε, κάποιοι αστυνομικοί αποκάλεσαν τους  νέους "πίθηκους".

Οι τηλεοπτικές εικόνες  έχουν συγκλονίσει μια χώρα που ήτσν υπερήφανη για τη φήμη της για την κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς και τη φιλοξενία της προς τους πρόσφυγες από τον πόλεμο και την καταπίεση.

"Καταλαβαίνω γιατί πολλοί άνθρωποι που ζουν σε αυτά τα προάστια και Husby είναι ανήσυχοι και αναστατωμένοι», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Beatrice Ask. «Ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι μια πολύ σοβαρή αιτία πολλών προβλημάτων, και το καταλαβαίνουμε"

Παρόλο που το μέσο βιοτικό επίπεδο εξακολουθεί να είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, οι διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν αποτύχει να μειώσουν σημαντικά τη μακροχρόνια ανεργία των νέων και τη φτώχεια  που επηρέαζουν τις κοινότητες των μεταναστών περισσότερο.Περίπου το 15% του πληθυσμού είναι γεννημένο εκτός Σουηδίας, και η ανεργία μεταξύ αυτών ανέρχεται στο 16%, σε σύγκριση με το 6% για τους γεννημένους στη Σουηδία, σύμφωνα με τα στοιχεία του OECD. Η ανεργία των νέων στo Husby, είναι στο 6%,  διπλάσια από το συνολικό μέσο όρο σε όλη την πρωτεύουσα.

Με ποιο τρόπο θα ρυθμίζονται οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία

Αναδημοσίευση από το Βήμα. Ξεκίνησε το πρώτο βήμα για να βάλει χέρι το ΤΣΜΕΔΕ (ή το ΙΚΑ όπου ακούγεται ότι θα μεταφερθούν οι οφειλές) σε καταθέσεις, ακίνητα κλπ - εξέλιξη για την οποία είχαμε προειδοποιήσει εδώ και μήνες.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν όσοι έχουν οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία περιγράφουν υπουργικές αποφάσεις του υπουργού Εργασίας κ. Γιάννη Βρούτση. Η ευνοϊκή ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα  εξόφλησης των οφειλών από 48 έως και 100 δόσεις, ωστόσο η διαδικασία συνοδεύεται από γραφειοκρατικές διαδικασίες. Στην περίπτωση υπαγωγής στη νέα ρύθμιση επέρχεται απώλεια των διευκολύνσεων των προηγούμενων ρυθμίσεων.

Η νέα ρύθμιση των 48 δόσεων αφορά τις υποχρεώσεις προς τα Ταμεία έως τις 31.12.2012. Ο οφειλέτης για να κάνει χρήση των νέων διατάξεων αποπληρωμής ασφαλιστικών εισφορών παλαιότερων χρόνων πρέπει, αρχικώς, να εξοφλήσει τις οφειλές του 2013 μέσω της πάγιας ρύθμισης και στη συνέχεια να κάνει αίτηση για την ένταξη των παλαιότερων οφειλών.
Οι οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση είναι:
- Καθυστερούμενες έως τις 31.12.2012 οφειλές μετά των νομίμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, οι οποίες δεν έχουν εξοφληθεί, με ρύθμιση ή με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών.
- Καθυστερούμενες οφειλές έως τις 31.12.2012, οι οποίες τελούν σε  αναστολή είσπραξης.
- Καθυστερούμενες έως και τις 31.12.2012 οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση των οποίων οι όροι τηρούνται, εφόσον επιλεγεί πρόγραμμα ρύθμισης με μικρότερο ή ίσο αριθμό δόσεων με τον μεγαλύτερο αριθμό των εναπομεινασών δόσεων των υπαγόμενων ρυθμίσεων και με την προϋπόθεση ότι ο ανώτατος αριθμός δόσεων δεν υπερβαίνει τις 48 και δεν επεκτείνεται πέραν της 30ής Ιουνίου 2017.
Εξαιρούνται και δεν μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση οφειλέτες που έχουν καταδικαστεί ή έχει ασκηθεί κατ’ αυτών ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή. Ο οφειλέτης βεβαιώνει με υπεύθυνη δήλωσή του ότι δεν έχει καταδικαστεί για φοροδιαφυγή πρωτόδικα, τελεσίδικα ή αμετάκλητα και δεν έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή.
Κατ’ εξαίρεση, για φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα για οφειλές έως 5.000 ευρώ, εφόσον δηλώσουν αδυναμία εξόφλησης της οφειλής εφάπαξ ή σε 48 δόσεις, ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται βάσει του εισοδήματός τους, με μέγιστο αριθμό δόσεων τις 100 ή ελάχιστο ποσό δόσης τα 50 ευρώ, αποκλειόμενοι του ευεργετήματος των αντίστοιχων εκπτώσεων επί των κάθε είδους προσαυξήσεων, πρόσθετων τελών και άλλων επιβαρύνσεων.
Η αίτηση υπαγωγής δύναται να υποβληθεί άπαξ στις αρμόδιες υπηρεσίες σε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια ισχύος της ρύθμισης υπό τις εξής προϋποθέσεις:
Για ποσά άνω των 5.000 και έως 50.000 ευρώ υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 στην οποία δηλώνονται λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη (κινητές αξίες και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής), τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης ή το ετήσιο εισόδημα, οι τραπεζικοί λογαριασμοί (ΙΒΝ), οχήματα των οποίων έχει την κυριότητα, απαιτήσεις από τρίτους, καθώς και πληροφορίες που περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους.
Για ποσά οφειλών άνω των 50.000 ευρώ ο οφειλέτης, επιπλέον των προαναφερθέντων δικαιολογητικών, προσκομίζει βεβαίωση που υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή περί της ορθότητας των οικονομικών στοιχείων και των άλλων δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία εξόφλησης της οφειλής τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς και τη βιωσιμότητα του διακανονισμού.

Με το νόμο Ρουπακιώτη, ο Ζίζεκ θα ήταν φυλακή!

Αναδημοσίευση από τοίχο-τοίχο

Αν η ΝΔ δεν είχε μπλοκάρει (για τους δικούς της λόγους) τον "αντιρατσιστικό" νόμο Ρουπακιώτη, τότε σήμερα ο Σλαβόι Ζίζεκ θα ήταν ήδη υπόδικος για "εξώθηση σε τέλεση εγκληματικών πράξεων κατά της ανθρωπότητας".
Το αν το αστείο του ήταν κρύο ή πετυχημένο δεν αφορά το νόμο.
Εγώ μπορεί να το βρίσκω κρύο, εσύ να το βρίσκεις πετυχημένο, μα ο τρίτος μπορεί να μην το βλέπει καν ως αστείο.
Και τότε το καλαμπουράκι του Ζίζεκ θα πήγαινε στα δικαστήρια και ο ίδιος θα αντιμετώπιζε την αυστηρότητα του νόμου.
Γιατί;
Επειδή είπε μια μαλακία!

"Μα...", θα μου πει κάποιος, "...δεν προέβη σε ρατσιστικό σχόλιο"!
Και ποιος σου είπε ότι ο ρατσισμός είναι κάτι τόσο συγκεκριμένο;
Ρατσισμός δεν είναι μόνο ο φυλετικός. Είναι και ο κοινωνικός.
Η στοχοποίηση μιας κοινωνικής ομάδας μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί κοινωνικός ρατσισμός από το νομοθέτη.
Και επομένως, στην περίπτωσή μας, η στοχοποίηση των μη ψηφισάντων τον ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να χαρακτηριστεί ως κοινωνικός ρατσισμός.
Και όταν μάλιστα ο λέγων προτρέπει σε τέλεση αξιόποινων πράξεων, όπως η εξορία σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας, τότε σοβαρεύουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Τι κι αν ήταν καλαμπούρι; (πετυχημένο ή αποτυχημένο, δεν έχει σημασία)
Ο νομοθέτης δεν χασκογελά με πίτσες και μπύρες στην παρέα του, για να "λέει και μια μαλακία για να περνάει η ώρα" και να περνάει στο ντούκου.
Όταν κάποιος κάνει το λαγό των ανεκδότων, ο νόμος κάνει το λιοντάρι.
Ο νομοθέτης ερευνά το γεγονός.
Και όταν η κουβέντα αναδεικνύεται σε γεγονός, τότε τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.
Αν λοιπόν είχε περάσει ο νόμος αυτός, σήμερα ο Ζίζεκ θα ήταν προφυλακιστέος.

Προκαταβολή φόρου 90% για ελεύθερους επαγγελματίες


Αναδημοσίευση από http://www.kathimerini.gr/. Τα μπλοκάκια πάλι στο στόχαστρο
 
Στο 90% αυξάνεται η προκαταβολή φόρου για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, από 55% και 80% αντίστοιχα σήμερα, σύμφωνα με προσχέδιο του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, που πρόκειται να τεθεί σύντομα προς δημόσια διαβούλευση.

Αυξάνεται στο 90% η προκαταβολή φόρου για όλους τους επιτηδευματίες και τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον νέο κώδικα φορολογίας εισοδήματος, κάθε φορολογούμενος (φυσικό πρόσωπο ή νομική οντότητα) που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, θα προκαταβάλλει το αργότερο μέχρι την 31η Ιουλίου, την 31η Οκτωβρίου και την 31η Ιανουαρίου 30% κάθε φορά του οφειλόμενου φόρου, όπως αυτός υπολογίστηκε με βάση τη φορολογική δήλωση του προηγούμενου έτους.
Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιβεβαιώσει στη φορολογική διοίκηση, οποιαδήποτε στιγμή στη διάρκεια του φορολογικού έτους, ότι ο οφειλόμενος φόρος για το οικείο φορολογικό έτος θα είναι χαμηλότερος σε ποσοστό άνω του 20% από τον οφειλόμενο φόρο του προηγούμενου έτους, η φορολογική διοίκηση θα μειώνει τις υπόλοιπες τριμηνιαίες προκαταβολές αναλόγως.
Ταυτόχρονα, εάν η φορολογική διοίκηση εκτιμήσει ότι ο οφειλόμενος φόρος θα υπερβεί κατά περισσότερο του 20% τον οφειλόμενο φόρο του προηγούμενου έτους, μπορεί να αυξήσει τις υπόλοιπες τριμηνιαίες προκαταβολές αναλόγως.
Εργασιακή σχέση
Πώς αναγνωρίζεται η εργασιακή σχέση από την εφορία. Εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο προσλαμβάνεται για να παρέχει υπηρεσίες:
α) Στο πλαίσιο σύμβασης εργασίας σύμφωνα με το εργατικό δίκαιο,
β) βάσει σύμβασης, προφορικής ή έγγραφης, με την οποία το φυσικό πρόσωπο αποκτά σχέση εξαρτημένης εργασίας με άλλο πρόσωπο, το οποίο έχει το δικαίωμα να ορίζει και να ελέγχει τον τρόπο, τον χρόνο και τον τόπο εκτέλεσης των υπηρεσιών,
γ) οι οποίες ρυθμίζονται από τη νομοθεσία περί μισθολογίου και ειδικών μισθολογίων των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου,
δ) ως διευθυντής ή μέλος του Δ.Σ. εταιρείας ή διαχειριστής κάθε άλλου συναφούς οργανισμού,
ε) ως δικηγόρος έναντι πάγιας αντιμισθίας για την παροχή νομικών υπηρεσιών,
στ) βάσει συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, οι οποίες έχουν συναφθεί με όχι περισσότερα από 3 πρόσωπα, ή σε περίπτωση υπέρβασης αυτού του αριθμού, ο φορολογούμενος αποκτά τουλάχιστον 75% των ακαθάριστων εισοδημάτων του από ένα πρόσωπο.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Ξεπετάνε και τα αεροδρόμια

Αναδημοσίευση από το Ποντίκι

Μέχρι τις αρχές Ιουνίου θα έχουν μπει οι «βάσεις» για το ολοκληρωτικό ξεπούλημα των αεροπορικών υποδομών της χώρας μας, που θα προσφέρει σε «ξένα χέρια» κάθε ελληνικό αεροδρόμιο και θα αφήσει στις ορέξεις των ιδιωτών τις χρεώσεις και τους φόρους για τη χρήση τους. Κάτι που θα καταστήσει ακόμη ακριβότερες τις αεροπορικές μεταφορές μέσα κι έξω από τη χώρα για όλους μας, σε συνδυασμό μάλιστα με το παιχνίδι που παίζεται με τις αεροπορικές εταιρείες, με ορίζοντα τα τέλη του καλοκαιριού.
Οι επόμενες δύο - τρεις εβδομάδες θα είναι καθοριστικές σε αυτό το «παιχνίδι» της κυβέρνησης που έχει πολλές άγνωστες πτυχές και παρασκήνιο, με μόνους σίγουρα χαμένους τους επιβάτες… Το σχέδιο περιλαμβάνει τον συνδυασμό της αποκρατικοποίησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος» (ώστε το κράτος να απαλλαγεί από τη μόνιμη αυτή εστία διαμαρτυριών για τις υπέρογκες χρεώσεις του) και των περιφερειακών αεροδρομίων, που εδώ και μερικές εβδομάδες έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες κι έχουν βγει στην «πιάτσα» για προσφορές.
Η πρόσφατη εξαγορά του πακέτου των αεροδρομίων της Hochtief (μαζί με αυτά, το 26,7% του ΔΑΑ) από το fund του καναδικού συνταξιοδοτικού ταμείου PSP Investments έδωσε την ευκαιρία στην κυβέρνηση να δώσει κινητικότητα στο θέμα (εξ ου και τα παπαγαλάκια βγήκαν και μιλούσαν για ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τα σχετικά… λες και οι Καναδοί είχαν αγοράσει μόνο το δικό μας) για να το «τρέξει» ως πακέτο. Έτσι, θέλει να βάλει μπροστά τους Κινέζους, που έχουν όντως εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το «Ελ. Βενιζέλος» (και ιδίως στο πλαίσιο της επίσκεψης Σαμαρά στο Πεκίνο), ελπίζοντας να φέρει κοντά και όσους ξένους μπορεί να ενδιαφέρονται. Κι έτσι, με «λαγό» τον ΔΑΑ θα επιχειρήσει να περάσει στους μνηστήρες του «φιλέτου» και το πακέτο των περιφερειακών αεροδρομίων, για τα οποία το ενδιαφέρον είναι πολύ μικρότερο.
Δεν είναι τυχαίο ότι τη Δευτέρα ανακοινώθηκε η παράταση για την προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Η αναβολή (που έχει πολλές αναγνώσεις, όπως θα δούμε και πιο κάτω) σίγουρα εξυπηρετεί και τον κεντρικό σχεδιασμό, που ορίζει πως πρέπει πρώτα να δούμε τι ψωνίζουν οι Κινέζοι (δηλαδή αν ενδιαφέρονται και για τα περιφερειακά) για να αποφασίσουμε πώς θα χειριστούμε το θέμα…
Πράγματι, η αναβολή για την υποβολή ενδιαφέροντος για τα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν εν πολλοίς αναμενόμενη για μια σειρά λόγων. Πρώτον, γιατί το ενδιαφέρον είναι όντως χαμηλό. Και δεύτερον, για να δοθεί χρόνος στην κυβερνητική κουστωδία που επισκέπτεται το Πεκίνο να διαπιστώσει μήπως υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον και για αυτά. Επίσημα λοιπόν το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι η αναβολή έγινε κατόπιν αιτήματος των ενδιαφερομένων, αλλά η αλήθεια είναι ότι, αν υπάρχει πρόβλημα υποψηφιοτήτων στη φάση αυτήν, που η δήλωση ενδιαφέροντος δεν είναι δεσμευτική για τους «μνηστήρες», τα πράγματα είναι όντως δύσκολα… Σίγουρα λοιπόν θα χρειαστεί το θέμα της περιφέρειας να επισημανθεί εκ νέου στους Κινέζους, που, όπως μας έχει πει και η κυβέρνηση, είναι «σοβαροί επενδυτές»…

Οι μνηστήρες
Από τότε που άνοιξε το «βιβλίο» των προσφορών για τα περιφερειακά αεροδρόμια, στο ΤΑΙΠΕΔ δεν είδαν κάποια συγκινητική συμμετοχή, κι έτσι άρχισαν να διαρρέουν για πιθανό ενδιαφέρον της γαλλικής Vinci (δραστηριοποιείται στη Γέφυρα Ρίου και σε οδικούς άξονες) και της γερμανικής Fraport που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και εκμεταλλεύεται 12 διεθνή αεροδρόμια. Δηλαδή τους δύο «μνηστήρες» που εμφάνιζαν και για το «Ελ. Βενιζέλος» μέχρι που ήρθαν οι Κινέζοι. Επίσης έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι υπάρχει και ελληνικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα στα αεροδρόμια που χρήζουν αναβάθμισης της υποδομής τους σε επίπεδο ανακατασκευής χώρων. Και σε αυτό το επίπεδο παρουσιάζουν ως εν δυνάμει ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους όπως ο Ελλάκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η J&P Άβαξ, ίσως δε και τον Κοπελούζο, που ελέγχει το 4,99% του «Ελ. Βενιζέλος» και έχει αναλάβει σε κοινοπρακτικό έργο την ανακατασκευή και λειτουργία του ρωσικού αεροδρόμιου Pulkovo στην Αγία Πετρούπολη.

Ταμείο Ανεργίας και Προνοιακές Παροχές στους μηχανικούς

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελή συμβολή στη συζήτηση που έχει ανοίξει στους μηχανικούς για την αναστολή ιδιότητας, την έξοδο από το επάγγελμα, το ταμείο ανεργίας και άλλα ζητήματα. Είναι προφανές ότι αποτελεί μια πρώτη και ανολοκλήρωτη συμβολή που χρειάζεται εμβάθυνση, συζήτηση και κριτική.


Ασφάλιση Ιδιότητας ή Ασφάλιση Εργασίας
Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κλάδους εργαζομένων, το ΤΣΜΕΔΕ ασφαλίζει ιδιότητα και όχι εργασία. Δηλαδή η ασφάλιση σε αυτό είναι υποχρεωτική ανεξάρτητα της εργασιακής κατάστασης του μηχανικού και του εισοδήματός του. Αυτό αντιστοιχούσε στην περίοδο αρχικής λειτουργίας του ταμείου, όπου η απασχόληση στον κλάδο ήταν καθολική και η κύρια μορφή απασχόλησης ήταν το ελεύθερο επάγγελμα. Η συνθήκη αυτή είχε (και έχει) τα εξής θετικά αποτελέσματα (α) καθολική ιατροφαρμακευτική κάλυψη (στο βαθμό που κανείς κάλυπτε τις εισφορές του) και (β) συνεχής ασφαλιστικός χρόνος χωρίς κενά που οδηγούσε στη σύνταξη σε καθορισμένο (σε γενικές γραμμές) χρόνο. Στις συνθήκες όμως κρίσης του συστήματος, ύφεσης, αναδουλειάς και γενικευμένης ανεργίας, έχει τραγικές επιπτώσεις: αδυναμία εξόφλησης εισφορών, απώλεια ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, συσσώρευση χρεών και πλέον επιπρόσθετα κίνδυνος δήμευσης καταθέσεων, περουσιακών στοιχείων κλπ.
Η κατεύθυνση που οφείλουμε να κινηθούμε και να αγωνιστούμε οφείλει να συνδυάζει τα θετικά της ασφάλισης ιδιότητας χωρίς τους κινδύνους και τις επιπτώσεις που δημιουργούνται λόγω των κενών που εσκεμμένα υπάρχουν μέχρι σήμερα (έλλειψη αναγνώρισης της ιδιότητας του ανέργου, ταμείο ανεργίας).

Κατηγορίες Ασφαλισμένων
Οι βασικές διακρίσεις που το ταμείο κάνει σήμερα στους ασφαλισμένους του είναι δύο (α) μισθωτοί και «ελεύθεροι επαγγελματίες» (β) ασφαλισμένοι μέχρι την 31/12/1992 και μετά την 1/1/1993. Όσοι έχουν τυπικά μισθωτή σχέση (δηλαδή ο εργοδότης τους την αναγνωρίζει ως τέτοια) ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, όλοι οι υπόλοιποι στη δεύτερη (εργοδότες, ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι, άνεργοι, μισθωτοί που απασχολούνται με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) και (γ) κάτω πενταετίας και άνω με μικρή έκπτωση στους πρώτους. Όσον αφορά τη δεύτερη διάκριση, όλοι οι μέχρι σήμερα ασφαλιστικοί νόμοι (2084/92, 3518/2006 κλπ) τη θεωρούν ως βασική μια και ορίζουν διαφορετικό επίπεδο εισφορών και παροχών στις κατηγορίες αυτές. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι οι «νέοι» υπάγονται σε 14 ασφαλιστικές κατηγορίες στις οποίες μετακινούνταν -προαιρετικά μέχρι σήμερα- ενώ τώρα λόγω του μεσοπρόθεσμου θα μετακινούνται υποχρεωτικά ανά τριετία προς ανώτερη. Η πρώτη σήμερα υπολογίζεται επί ενός «ασφαλιστέου μισθού» των 700 €, πάνω στον οποίο υπολογίζονται οι εισφορές, η ανώτερη φτάνει στα 2000 €.

Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος
Η άδεια άσκησης του επαγγέλματος προκύπτει από την εγγραφή στο επιμελητήριο (ΤΕΕ), η οποία συμβαδίζει απόλυτα με την ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ (ασφάλιση ιδιότητας) – η εγγραφή και διαγραφή και στα δύο γίνεται ταυτόχρονα. Η άδεια άσκησης επαγγέλματος αποκτάται αυτή τη στιγμή κατόπιν προφορικών εξετάσεων στο ΤΕΕ, ενώ έχει ανοίξει και η διαδικασία εγγραφής στο ΤΕΕ και αποφοίτων τριετών «κολλεγίων». Πρέπει να διεκδικηθεί, η εγγραφή στο επιμελητήριο να γίνεται αυτόματα με την αίτηση του ενδιαφερόμενου, μετά την απόκτηση πτυχίου ισότιμου και αντίστοιχου με τα 5ετή πτυχία των ελληνικών πολυτεχνείων, χωρίς εξετάσεις. Η διαγραφή από το επιμελητήριο επίσης να μπορεί να γίνεται αυτόματα κατόπιν αίτησης του μηχανικού, εφόσον αυτός το επιθυμεί, με απώλεια βέβαια των επαγγελματικών δικαιωμάτων του μηχανικού και μεταφορά των μέχρι στιγμής ασφαλιστικών δικαιωμάτων σε άλλο ασφαλιστικό φορέα.

Ορισμός Κατηγορίας Ανέργου – Υποαπασχολούμενου Μηχανικού

12.500 σε διαθεσιμότητα, 2000 σε απόλυση με οριζόντιo τρόπο

, γιατί ξέρουν ότι πίσω από τη μαγική εικόνα που καλλιεργούν, η κοινωνία και οι εργαζόμενοι βράζουν. Αναδημοσιεύουμε δύο σχετικά έρθρα από Ελευθεροτυπία και Έθνος.
Στις ελληνικές καλένδες φαίνεται να οδηγείται -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- η πολυδιαφημιζόμενη και διατυμπανιζόμενη από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αξιολόγηση των υπαλλήλων του Δημοσίου, η οποία θα οδηγούσε -έπειτα από κρίση υπηρεσιακών συμβουλίων, με τη συμμετοχή μέλους του ΑΣΕΠ- τουλάχιστον 25.000 υπεράριθμους σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα έως τα τέλη του 2014, σύμφωνα και με τις προσταγές του Μνημονίου.
Η απροθυμία και η κωλυσιεργία πολλών υπουργείων να προχωρήσουν στα νέα οργανογράμματα των φορέων που εποπτεύουν υποχρεώνει το υπουργείο να εφαρμόσει το μέτρο της διαθεσιμότητας για το πλεονάζον προσωπικό με οριζόντια και κάθετα μέτρα, αποκλείοντας έτσι στην παρούσα φάση, λόγω του χρόνου που πιέζει, όπως αποκάλυψε και η «Ε» του Σαββάτου, κάθε σκέψη για αξιολόγηση. Θα εφαρμοστεί, δηλαδή, για τους πρώτους 12.500 υπεράριθμους ο τρόπος επιλογής για τη διαθεσιμότητα που ίσχυσε για τους 2.000 διοικητικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι κρίθηκαν διαθέσιμοι τον περασμένο Νοέμβριο βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και, αφού παρέμειναν εκτός Δημοσίου για 6-7 μήνες, λαμβάνοντας το 75% του μισθού τους, άρχισαν ήδη τελευταία να τοποθετούνται στις νέες τους θέσεις, σε άλλες όμως υπηρεσίες.
Εως τον Ιούνιο
Ανώτατη πηγή του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης μας έλεγε ότι οι χρόνοι και οι απαιτήσεις της τρόικας για 12.500 διαθέσιμους έως τον Ιούνιο είναι τόσο πιεστικοί, που είναι αδύνατο να γίνει έστω μια υποτυπώδης αξιολόγηση του προσωπικού, ώστε μέρος του να οδηγηθεί για ένα χρόνο στη διαθεσιμότητα-κινητικότητα πριν μεταφερθεί για να καλύψει κενά άλλων υπηρεσιών όπου υπάρχουν επείγουσες ανάγκες για την ομαλή λειτουργία τους.
Από πλευράς ΑΣΕΠ, ανώτατο στέλεχος μας έλεγε ότι δεν υπάρχει καμιά προεργασία, ούτε ζητήθηκε έως τώρα η συνδρομή τους για ενδεχόμενη αξιολόγηση υπαλλήλων του Δημοσίου... Μέχρι σήμερα και με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουν ολοκληρωθεί οι νέοι οργανισμοί των κεντρικών υπηρεσιών (με περιγραφές θέσεων, καθηκοντολόγιο κ.λπ.) σε 16 υπουργεία και μια γενική γραμματεία. Ωστόσο το πλεονάζον προσωπικό που προέκυψε μετά βίας ξεπερνά τα 2.000 άτομα. Αντιθέτως, με ρυθμούς χελώνας προχωρούν από τα υπόλοιπα υπουργεία τα νέα οργανογράμματα στους φορείς και οργανισμούς που εποπτεύουν, ώστε να προκύψει το υπεράριθμο προς διαθεσιμότητα προσωπικό. Πιλοτικά έχουν ξεκινήσει, χωρίς ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί, τα οργανογράμματα στην Περιφέρεια Αττικής, στο Δήμο Θεσσαλονίκης, στον ΕΟΦ, στα νοσοκομεία της Αττικής κ.λπ. Εν όψει της έλευσης της τρόικας και προκειμένου να μη βρεθεί η κυβέρνηση σε νέο αδιέξοδο για μη τήρηση υπεσχημένων και εφαρμογή των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση των δόσεων των 6,2 δισ. ευρώ, αλλάζουν πλέον τα πλάνα και ο σχεδιασμός.
Ετσι, αντί για αξιολόγηση, θα εφαρμοστεί και πάλι -με διευρυμένα αυτή τη φορά κριτήρια- και τουλάχιστον για τους πρώτους μετά τον Ιούνιο 12.500 υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλους το μέτρο της οριζόντιας μετακίνησης. Ετσι, υπάλληλοι συγκεκριμένων κλάδων, ειδικοτήτων και τυπικών προσόντων θα κριθούν ως διαθέσιμοι, όπως και ίσχυσε με τους 2.000 του περασμένου Νοεμβρίου. Ο ίδιος τρόπος εφαρμογής για τους 12.500 διαθέσιμους κρίνεται ως ο μόνος αναγκαίος, γιατί ο απαιτούμενος αριθμός των υπό διαθεσιμότητα-μετακίνηση υπαλλήλων είναι πολύ μεγαλύτερος και ο χρόνος δεν επαρκεί για αξιολόγηση που απαιτεί πολύμηνες διαδικασίες. Το μέτρο των αναγκαστικών μετακινήσεων σε άλλες υπηρεσίες, με παραμονή επί μήνες σε διαθεσιμότητα, θα αφορά υπαλλήλους κατά κύριο λόγο Υποχρεωτικής, Δευτεροβάθμιας και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και σε μικρότερο βαθμό υπαλλήλους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης...
Προτιμητέοι

Για τους Οργανισμούς των Νοσοκομείων

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ    ΑΤΤΙΚΗΣ

ΤΜΗΜΑ  ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ

Ενωση Μηχανικων Δημοσιων Υπαλληλων Διπλωματουχων Ανωτατων Σχολων 

       Δ/νση:  ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ  Λ. Αθηνών, Χαϊδάρι  Τ.Κ. 12 462
                ΤΗΛ:  213 20 54 512  FAX:  213 20 54 512  e-mail : diefty@psyhat.gr


Αθήνα,  16-5-2013


Αρ. Πρωτ. :6

Προς: ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής
         
                                                                    
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ –ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Δ.Σ.
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Το Δ.Σ. του Τμήματος Νοσοκομείων της ΕΜΔΥΔΑΣ, διαπιστώνει ότι οι νέοι οργανισμοί των Νοσοκομείων όπως δημοσιεύονται σταδιακά για τα Νοσοκομεία όλης της χώρας, διαλύουν τις Τεχνικές Υπηρεσίες, ουσιαστικά τις εξαϋλώνουν, και τις μετατρέπουν σε τυπικούς διεκπεραιωτές, χωρίς προσωπικό, αρμοδιότητες, πόρους και μέσα για να επιτελέσουν τη συνταγματικά προσδιορισμένη αποστολή τους.
Οι Οργανισμοί αποτελούν μνημείο προχειρότητας των «Ειδικών» και των «Επιτροπών» που καλοπληρώθηκαν για να το συντάξουν, εκθέτει όσους το αποδέχτηκαν και αποκαλύπτει αντιλήψεις και προθέσεις που οδηγούν στην τυπική και ουσιαστική διάλυση των Τεχνικών Υπηρεσιών.
Οι νέοι οργανισμοί αποτελούν συνέχεια των Μνημονιακών δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την Κυβέρνηση, κεντρικό σημείο των οποίων είναι η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, η απόσπαση και μεταφορά αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες και η μείωση του προσωπικού (εφεδρείες-διαθεσιμότητες) και απολύσεις.
Η σταδιακή δημοσίευση των Οργανισμών αλλά και οι συνεχείς παλινωδίες - διορθώσεις στους ήδη δημοσιευμένους,  επιβεβαιώνουν ακράδαντα τον απώτερο στόχο για πλήρη διάλυση και εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών Υγείας 
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχής και διαρκώς επιταχυνόμενη υποβάθμιση των Διευθύνσεων Τεχνικών Υπηρεσιών χαρακτηριστικό δείγμα την παράκαμψή τους στους επιτελικούς τομείς του σχεδιασμού-προγραμματισμού και παρακολούθησης-εποπτείας των έργων και του εξοπλισμού των νοσοκομείων, που ασκούνται -κατά περίπτωση- είτε από άσχετους με το αντικείμενο φορείς, είτε από φορείς ιδιωτικού χαρακτήρα, για τους οποίους υπάρχει αδυναμία άσκησης ουσιαστικού ελέγχου.
Η επιλογή αυτή έχει οδηγήσει σε μια διαπιστωμένη από όλους υστέρηση στη διαχείριση των τεχνικών θεμάτων του Υπουργείου, με σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα, την οικονομία και τα χρονοδιαγράμματα των έργων και του εξοπλισμού Υγείας και Πρόνοιας, στην απόκτηση και μεταφορά τεχνογνωσίας, στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και στην αξιοπιστία της χώρας προς τα Eυρωπαϊκά όργανα, που δεν μπορούν πλέον να καλυφθούν, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων των Υπηρεσιών αυτών.
Στους περισσότερους νέους οργανισμούς οι Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών γίνονται Υποδιευθύνσεις και « αναφέρονται» στον Διοικητικό-Οικονομικό Διευθυντή και όχι στον Διοικητή. Κατά την άποψη μας το γεγονός αυτό, δημιουργεί ουσιαστικά προβλήματα στο τεχνικό έργο των Νοσοκομείων, που αποτελεί αναγκαίο μοχλό στήριξης του ιατρικού έργου, υποβαθμίζοντας και απαξιώνοντας το διπλωματούχο μηχανικό.  
 Ο ρόλος των Τεχνικών Υπηρεσιών των Νοσοκομείων και η στελέχωσή τους,  είναι ένας ρόλος που δεν μπορεί να κρίνεται με οικονομικά και μόνο κριτήρια. Σήμερα στα Νοσοκομεία όλης της χώρας παρατηρούνται  σοβαρότατες ελλείψεις στη στελέχωσή  από αναγκαίες ειδικότητες, με συνέπεια οι Υπηρεσίες αυτές να μην μπορούν να καλύψουν αποτελεσματικά και με ασφάλεια τις υψηλές απαιτήσεις που έχει ένα σύγχρονο Νοσοκομείο σε θέματα τεχνικής υποστήριξης, εύρυθμης και ομαλής λειτουργίας κλπ. Μάλιστα υπάρχουν αρκετά Νοσοκομεία (και όχι μόνον τα μικρά), που λειτουργούν ενώ δεν έχουν ούτε καν τους προβλεπόμενους από το νόμο Μηχανολόγους ή Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς για την κάλυψη των ελάχιστων προϋποθέσεων λειτουργίας ορισμένων κρίσιμων εγκαταστάσεων (ηλεκτρικοί υποσταθμοί, εγκαταστάσεις κλιματισμού-θέρμανσης, εγκαταστάσεις ιατρικών αερίων κλπ), με αποτέλεσμα να εγείρονται θέματα επικινδυνότητας και σοβαρότατων ευθυνών για τη Διοίκηση του Νοσοκομείου σε περίπτωση ατυχήματος. Στους νέους οργανισμούς, αντιθέτως, καταργούνται όλες οι κενές οργανικές θέσεις, χωρίς να διασφαλίζεται το αναγκαίο προσωπικό για να καλύψει βάρδιες και δίνονται διπλάσια ποσά σε ιδιωτικά συνεργεία τα οποία δεν διαθέτουν ούτε καν την εμπειρία των χώρων.

Μέχρι τον επόμενο έλεγχο

Η Ελλάδα έχει εισπράξει δάνεια 201 δισ. ευρώ από την τρόικα εκ των οποίων το 85% πήγε στο χρέος και στις τράπεζες

Απολύσεις, αύξηση αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, φορολόγηση ακίνητης περιουσίας, μείωση στο 3,9% των ασφαλιστικών εισφορών, είναι ορισμένα από τα μέτρα που πρέπει να βρει έτοιμα η τρόικα τον Ιούνιο

Του Μάριου Χριστοδούλου από την ΕφΣυν

Δάνεια ύψους 201 δισ. ευρώ έχει πάρει μέχρι τώρα η Ελλάδα από την τρόικα, με πολύ σκληρά ανταλλάγματα για την οικονομία και τους πολίτες της. Το 85% των δανείων κατευθύνθηκε στην αναχρηματοδότηση του χρέους και στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, η Ελλάδα άντλησε κεφάλαια 73 δισ. ευρώ από το 1ο Μνημόνιο και 127,9 δισ. ευρώ από το 2ο Μνημόνιο -μέχρι και τον Μάιο- συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας δόσης των 4,2 δισ. ευρώ που πιστώθηκε την περασμένη Παρασκευή στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Από το σύνολο των 201 δισ., τα 176 δισ. καταβλήθηκαν από την ευρωζώνη και τα 24,9 δισ. ευρώ από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Το μεγαλύτερο κομμάτι των δανείων από την τρόικα, και σε ένα ποσοστό το οποίο φτάνει το 85%, χρησιμοποιήθηκε για την αναχρηματοδότηση του δημόσιου χρέους αλλά και για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ο,τι περίσσευε από αυτά τα ποσά η κυβέρνηση το αξιοποιούσε κατά το δοκούν και ανάλογα με τις εκάστοτε «τρύπες» που είχε το Δημόσιο.

Μόλις ένα πολύ μικρό μέρος του ποσού αυτού χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζομένων που υπηρετούν σε υπουργεία, ΟΤΑ, υπηρεσίες και οργανισμούς του Δημοσίου. Οι μισθοί στο Δημόσιο πληρώνονταν σχεδόν αποκλειστικά από τις εκδόσεις γραμματίων τις οποίες διενεργούσε σε τακτική βάση ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).

Να σημειωθεί ότι οι ανάγκες σε μισθούς φτάνουν σε μηνιαία βάση τα 970 εκατ. ευρώ.

Από τα ελάχιστα κονδύλια των δανειστών που κατευθύνθηκαν στο Δημόσιο, πληρώνονταν κυρίως συντάξεις, επιχορηγήσεις σε ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και ΔΕΚΟ, επιστροφές φόρων (ΦΠΑ) και εσωτερικές οφειλές, δηλαδή τα χρέη του Δημοσίου σε προμηθευτές φαρμάκων, εργολάβους και τεχνικές εταιρείες.

Οταν οι δανειστές της Ε.Ε. και του ΔΝΤ καθυστερούσαν σκόπιμα να πληρώσουν μία δόση, το Δημόσιο διέκοπτε αμέσως όλες τις πληρωμές – πλην αυτών που είχαν να κάνουν με την πληρωμή μισθών και συντάξεων στο Δημόσιο.

Mόνιμος εκβιασμός

Ανακεφαλαιοποίηση χωρίς τα Ταμεία

Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή των ασφαλιστικών Ταμείων στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, δεν μπορεί να συμμετέχει στις αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών καμία οντότητα που ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Παράλληλα, το Μνημόνιο απαγορεύει τη συμμετοχή μετόχων στις αυξήσεις κεφαλαίου με μετοχοδάνεια ή άλλες αντίστοιχες πρακτικές.

Με άλλα λόγια, στις αυξήσεις κεφαλαίου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα μπορούν να μετέχουν μόνο μέτοχοι που μπορούν να καλύψουν με μετρητά τη συμμετοχή τους.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των Ταμείων, εξαίρεση φαίνεται ότι αποτελεί το ΤΣΜΕΔΕ, βασικός μέτοχος της Τράπεζας Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΣΜΕΔΕ έχει εξασφαλίσει γνωμοδότηση, η οποία έγινε δεκτή από την τρόικα, σύμφωνα με την οποία μπορεί να συμμετέχει στην αύξηση κεφαλαίου της τράπεζας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τρόικα προσμέτρησε το γεγονός ότι το ΤΣΜΕΔΕ είναι ο βασικός μέτοχος της Τράπεζας Αττικής και μια αποτυχία της αύξησης θα είχε δυσανάλογα μεγάλη επίπτωση στην περιουσία του Ταμείου.

Με την απόφαση αυτή τα ασφαλιστικά ταμεία δεν θα μπορέσουν να συμμετέχουν στην ανακεφαλαιοποίηση της Εθνικής Τράπεζας.

Σημειώνεται ότι ούτως ή άλλως υπήρχε πολύ μεγάλος προβληματισμός για τη συμμετοχή των Ταμείων στις αυξήσεις κεφαλαίου, δεδομένης της κακής οικονομικής τους κατάστασης. Πάντως, η διοίκηση της Εθνικής είχε προετοιμαστεί από νωρίς για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αυξάνοντας το ποσοστό της ιδιωτικής συμμετοχής από 10% που είναι το ελάχιστο όριο σε 12%.

Σύμφωνα με το Μνημόνιο, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα πρέπει να προχωρήσει σε κινήσεις για τη μείωση του κόστους του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου –συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής μείωσης του αριθμού προσωπικού– καθώς και την αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου δανείων, με σκοπό να το καταστήσει ελκυστικότερο σε δυνητικούς ενδιαφερομένους και να ολοκληρώσει την πώλησή του μέχρι τις 15 Ιουλίου. Παράλληλα, μέχρι τα μέσα Ιουλίου θα πρέπει να αναζητηθούν καλύτερες προσφορές για την πώληση της νέας Proton.

Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα για το τραπεζικό σύστημα, θα πρέπει μέχρι τα μέσα Ιουλίου το ΤΧΣ, η Τράπεζα της Ελλάδος, το υπουργείο Οικονομικών και η τρόικα να ολοκληρώσουν την επεξεργασία της νέας στρατηγικής για το εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει και τα βήματα του ΤΧΣ για την ταχεία διάθεση των μετοχών των συστημικών τραπεζών που θα περάσουν στον έλεγχό του (δεν θα συγκεντρώσουν το 10%) σε ιδιώτες.

Γιαννης Παπαδογιαννης

Ραγδαία αύξηση υποδίκων και σε παραπομπή μηχανικών (των δήθεν «επίορκων»), ανάμεσα τους ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ/ΚΜ


Ραγδαία αύξηση υποδίκων και σε παραπομπή μηχανικών
(των δήθεν «επίορκων»), ανάμεσα τους ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ/ΚΜ

Η ΕΜΔΥΔΑΣ ήταν πάντοτε υπέρ της τιμωρίας των λιγοστών μηχανικών που παραβαίνουν τον όρκο τους διότι έτσι προστατεύεται η πλειοψηφία που κάνει καλά τη δουλειά της. Σήμερα ωστόσο αυξάνει μέρα με τη μέρα πανελλαδικά ο αριθμός των μηχανικών του δημοσίου που παρόλο που κάνουν καλά τη δουλειά τους κινδυνεύουν με αργία και ενδεχόμενη απόλυση λόγω της αυστηροποίησης του πειθαρχικού πλαισίου με το μνημόνιο ΙΙΙ του 2012 και του κλίματος του "κυνηγιού μαγισσών" (κατασκευή "επίορκων") που επικρατεί. Το κλίμα αυτό συντηρείται από τα κανάλια και υλοποιείται από διοικητικές και δικαστικές αρχές αλλά και κάποιους αιρετούς άρχοντες που εφαρμόζουν τα νέα αντιδημοκρατικά θεσμικά πλαίσια, μερικές φορές με υπερβάλλοντα ζήλο. Υπάλληλοι που απλά κάνουν τη δουλειά τους και έχουν την ατυχία να βρεθούν απέναντι σε ισχυρά ιδιωτικά συμφέροντα ή σε αντιδικίες πολιτών βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα. Δικαιώνεται δυστυχώς η Πανελλήνια Ομοσπονδία και οι τοπικές ΕΜΔΥΔΑΣ, που από την αρχή ανέδειξαν το θέμα ως μείζον καθώς οι μηχανικοί αποτελούν έναν από τους παραγωγικούς κλάδους που μπορεί να στοχοποιηθεί πολύ εύκολα, καθώς έχουν αποκλειστική ευθύνη για έργα και αποφάσεις.

Για μία ακόμη φορά στη χώρα μας τα πράγματα πήγαν από το ένα άκρο στο άλλο. Από την ατιμωρησία (κυρίως των "ημετέρων" για όσους έχουν μνήμη), πήγαμε στην αυστηρότατη τιμωρία οιουδήποτε με το παραμικρό. Η όποια τυχόν ατιμωρησία επικρατούσε ήταν αποτέλεσμα της μη εφαρμογής και όχι της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου. Παρουσιάστηκε ότι αυτό διορθώνεται πλέον με την επιβολή του αυστηρότερου και αντιδημοκρατικού πλαισίου, αντί για την εφαρμογή του επαρκούς υφιστάμενου. Αυτό "σερβιρίστηκε" στην κοινωνία μέσω των ΜΜΕ που παίζουν το γνωστό τους ρόλο ως εκσυγχρονιστικό μέτρο, σε μια εποχή που οι λέξεις έχουν χάσει το νόημα τους. Η απλή αντικατάσταση μιας λέξης, της λέξης "δυνητικής", δηλαδή κατά περίπτωση ανάλογα με τη σοβαρότητα, με τη λέξη "αυτοδίκαιη", δηλαδή σε κάθε περίπτωση και άσχετα με την σοβαρότητα, έχει ως αποτέλεσμα οι υπηρεσίες να είναι υποχρεωμένες να θέσουν σε αργία οποιονδήποτε παραπέμπεται για συγκεκριμένα πειθαρχικά αδικήματα, ΠΡΙΝ από οποιαδήποτε απόφαση, ΑΣΧΕΤΑ με τη βαρύτητα του υπό εξέταση αδικήματος, χωρίς ΚΑΜΜΙΑ κρίση της υπό διερεύνηση καταγγελίας. Και χρησιμοποιώντας παραδείγματα δολοφόνων (!) που μισθοδοτούσε το ελληνικό δημόσιο από την μη εφαρμογή του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου προσπαθούν να πείσουν ότι δεν πρέπει να πληρώνονται καθόλου όσοι παραπέμπονται με τις παραπάνω διαδικασίες.

Σχέδιο Τροπολογίας για τη θέση Δημοσίων Υπαλλήλων σε αργία

Σχέδιο Τροπολογίας για τη θέση Δημοσίων Υπαλλήλων σε αργία, ώστε να εξαιρεθούν τα εξωυπηρεσικά αδικήματα.

ΔΙΑΤΑΞΗ
1. Μετά την παράγραφο 1 του άρθρου 103 του ν.3528/2007, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο Μόνο, παράγραφος Ζ, υποπαράγραφος Ζ3 του ν.4093/2012, προστίθεται παράγραφος 1α ως εξής:
«1α) Αυτοδίκαιη αργία δεν επιβάλλεται:
(α) εάν η αμετάκλητη παραπομπή για πλημμελήματα της παραγράφου 1γ του άρθρου 103 του ν.3528/2007, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 άρθρου 1 της από 9-11-2012 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α 224/12-11-2012), αφορά αδικήματα, που φέρονται να έχουν τελεστεί εκτός Υπηρεσίας και άσχετα από την εκτέλεση αυτής.
(β) εάν η παραπομπή ενώπιον του αρμοδίου Πειθαρχικού Συμβουλίου για πειθαρχικά παραπτώματα του εδαφίου ε της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ν.3528/2007, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο Μόνο, παράγραφος Ζ, υποπαράγραφος Ζ3 του ν.4093/2012, γίνεται για αποδιδόμενα παραπτώματα, που δεν σχετίζονται με την εκτέλεση της υπηρεσίας του Υπαλλήλου.
(γ) εάν το αποδιδόμενο ποινικό ή πειθαρχικό αδίκημα σχετίζεται με την ερμηνεία διατάξεων νόμου ή με ειδικές ή τεχνικές διατάξεις. Στην ως άνω περίπτωση, συγκαλείται αμελλητί το Πειθαρχικό Συμβούλιο, το οποίο μετά από ακρόαση του υπαλλήλου και λαμβάνοντας υπόψιν κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, μπορεί να αποφασίσει την θέση του υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία, εφόσον κρίνει, ότι υφίσταται δόλος στο πρόσωπο του υπαλλήλου». 
(δ) εάν στα πλαίσια της ποινικής διαδικασίας ο υπάλληλος καταδικάστηκε σε οποιοδήποτε βαθμό σε ποινή με αναστολή.
2) Η περίπτωση ε της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ν.3528/2007, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«O υπάλληλος, ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α, δ, θ, ι, ιδ, ιη, κγ, κδ, κζ και κθ του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάσταση του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύσαντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν.2683/1999)»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται η αντιμετώπιση των πολλαπλών προβλημάτων, που έχουν ανακύψει στην πράξη από την εφαρμογή του θεσμού της αυτοδίκαιης αργίας, ενόψει του γεγονότος, (α) ότι οι υπάλληλοι δεν μπορούν να τίθενται σε αργία εξαιτίας ποινικών παραπτωμάτων, που άπτονται του ιδιωτικού τους βίου, (β) ότι κάθε πράξη, που άπτεται του ιδιωτικού βίου δεν μπορεί να συνιστά παραλλήλως και πειθαρχικό παράπτωμα και (γ) ότι σε πολλές περιπτώσεις η άσκηση πειθαρχικής διώξεως χρησιμοποιείται ως μέσο για την άσκηση πιέσεων εις βάρος των υπαλλήλων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Έτσι με την προτεινόμενη διάταξη ρητώς εξαιρούνται της υπαγωγής στο καθεστώς της αυτοδίκαιης αργίας οι περιπτώσεις, που άπτονται του ιδιωτικού βίου του υπαλλήλου ενώ παράλληλα εξαιρούνται της αυτοδίκαιης αργίας οι περιπτώσεις πειθαρχικών παραπτωμάτων, που είναι εξαιρετικά αόριστες (πχ χαρακτηριστικώς ανάξια και αναξιοπρεπής συμπεριφορά εντός και εκτός υπηρεσίας). Τέλος, εξαιρείται της θέσεως σε αυτοδίκαιη αργία η περίπτωση της παράβασης καθήκοντος, δεδομένου, ότι αυτή δεν έχει προβλεφθεί στην περίπτωση της ποινικής παραπομπής, δημιουργώντας έτσι μια προφανή ανακολουθία μεταξύ της περιπτώσεως γ και ε της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ν.3528/2007.

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

«Η έρημος που ονόμασαν ειρήνη» (τελικά πέτυχε το μνημόνιο;)

Διαφωτιστικό και εύστοχο, (to the point), κείμενο του Κώστα Λαπαβίτσα, καθηγητή οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου από το ιστολόγιο του
 
«Η έρημος που ονόμασαν ειρήνη» (τελικά πέτυχε το μνημόνιο;)Περάσαμε τα δύσκολα διακηρύσσει η κυβέρνηση Σαμαρά, μας έδωσαν τα εύσημα από το ΔΝΤ και την Κομισιόν και η Ελλάδα είναι έτοιμη για ανάκαμψη. Πλήθος οι γραφίδες στον Τύπο και οι φωνές στην τηλεόραση που επαναλαμβάνουν το μήνυμα προς ενημέρωση των ιθαγενών. Δικαιώθηκαν όσοι στήριξαν τη μνημονιακή πολιτική, αποδείχθηκε ότι είχαν ψυχραιμία και σοβαρότητα, ενώ η κριτική εξ αριστερών ήταν επιπόλαιη και λανθασμένη. Η Ελλάδα έδειξε υπομονή και εγκράτεια και τώρα θα ανταμειφθεί.
Γιατί αυτή η επιθετική αισιοδοξία;
Ο κύριος λόγος είναι η σταθεροποίηση των δημόσιων οικονομικών – η χώρα κινείται προς πρωτογενές πλεόνασμα μέσα στο 2013. Παράλληλα, το έλλειμμα των τρεχουσών συναλλαγών, που είχε φτάσει το γιγαντιαίο μέγεθος του 15% του ΑΕΠ το 2008, έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Επομένως, οσον αφορά το ΔΝΤ και τους δανειστές ‘εταίρους’ μας που κοιτούν κυρίως αυτά τα στοιχεία, η ελληνική οικονομία κοντεύει να βγει από την εντατική. Αυτά έλαβε υπόψη του και ο οίκος Fitch που αναβάθμισε την Ελλάδα κι έτσι έπαψε πια να θεωρείται από τα ελληνικά ΜΜΕ ενεργούμενο των κερδοσκόπων των χρηματοπιστωτικών αγορών, όπως όταν μας υποβάθμιζε.
Υπάρχει βέβαια η παράπλευρη απώλεια της ανεργίας του 27% για τους ενήλικες και 64% για τους νέους, αλλά φρόντισε η εταιρεία Hay Group να μας ενημερώσει, αξιοποιώντας στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, ότι οι ροές προσλήψεων-απολύσεων είχαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο. Μετά από τριετή συντριβή των μισθών, φαίνεται ότι η οικονομία δημιουργεί επιτέλους σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας. Αισιοδοξία, λοιπόν και κυρίως όχι λαϊκισμοί που μπορεί να καταστρέψουν το έργο της τριετίας.
Γράφοντας για την υποβολιμαία και παραπλανητική χρήση της γλώσσας από το ρωμαϊκό ιμπέριουμ, ο Τάκιτος βάζει στα χείλη του βρετανού ‘βάρβαρου’ ηγεμόνα Καλγάκου την περίφημη φράση: ‘δημιουργούν μιαν έρημο και την αποκαλούν ειρήνη’. Ανελέητοι οι Ρωμαίοι, αφού περνούσαν δια πυρός και σιδήρου τους κατακτημένους, τους διαβεβαίωναν ότι επέβαλαν την ‘ειρήνη’ προς όφελος όλων.
Η έρημος που έχουν δημιουργήσει τρεις ελληνικές κυβερνήσεις σε αγαστή συνεργασία με την Τρόικα απεικονίζεται εναργέστατα στα στοιχεία για το ΑΕΠ που η Ελληνική Στατιστική Αρχή δημοσιοποίησε  στις 15 Μαΐου, ακριβώς πάνω στον παροξυσμό αισιοδοξίας που έχει καταλάβει τους κυβερνώντες. Όπως δείχνει το γράφημα, η πτώση του ΑΕΠ συνεχίστηκε αμείλικτη και το πρώτο τρίμηνο του 2013, σημειώνοντας ετήσια συρρίκνωση 5.3%.