Σάββατο 23 Μαΐου 2020

Η καταδίκη της Πειραϊκής και με την «βούλα» της Περιφέρειας Αττικής

Η καταδίκη της Πειραϊκής και με την «βούλα» της Περιφέρειας Αττικής


Της Δήμητρας Βήνη*…

Το περιφερειακό συμβούλιο που συνεδρίασε στις 20 Μαΐου 2020 ενέκρινε με σχετική πλειοψηφία των παρατάξεων Πατούλη , Σγουρού ,Τζήμερου και τριών ανεξάρτητων (64 ψήφοι σε σύνολο 101) την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ-COSCO.Υπερψήφισε και ενέκρινε μεταξύ άλλων Την κατασκευή συνολικά 6 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων, εμβαδού 180 στρεμμάτων όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο 6-127

Κτίσμα επί των προβλητών συνολικής δομημένης επιφάνεια 40.000 m2 (μελλοντικά εμπορικό κέντρο).Ας μην σπεύσουν εδώ οι υποστηρικτές της επένδυσης να δηλώσουν ότι η κατασκευή εμπορικού κέντρου απετράπη από την ΕΣΑΛ. Διότι εδώ τίθεται το ερώτημα για ποιον λόγο το κτίσμα 40000τμ παρέμεινε στην μελέτη της ΟΛΠ ΑΕ η οποία κατατέθηκε μεταγενέστερα και πήρε την τελική έγκριση από την περιφέρεια.

Την δημιουργία εργοταξίου στο Παλατάκι για 32 μήνες

Την ανάμειξη επάνω στο εργοτάξιο αυτό , τοξικών βυθοκορημάτων του κεντρικού λιμένα με σκωρία της χαλυβουργικής και αδρανή υλικά, τα οποία θα εισπνέουν οι κάτοικοι και οι μαθητές της περιοχής.

Την όχληση των κατοίκων από τον θόρυβο του σπαστήρα και την δυσοσμία κλούβιου αυγού από την ανάμειξη των υλικών.

την επιπλέον αέρια ρύπανση που θα προκύψει από την άφιξη κρουαζιεροπλοίων-μαμουθ, παρ΄όλο που στην μελέτη δεν έχουν κατατεθεί μετρήσεις για τα καρκινογόνα αιωρούμενα σωματίδια PM2,5 τα οποία είναι τα πλέον επικίνδυνα για την υγεία και των οποίων η μέτρηση είναι υποχρεωτική από την νομοθεσία της Ε.Ε.

την περιβαλλοντική αδικία εις βάρος των κατοίκων που διαμένουν δίπλα στα ελλιμενίζοντα κρουαζιερόπλοια .Όπως διαπιστώνει κυνικά η μελέτη της ΟΛΠ στην σελίδα 7-18 «Το σύνολο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη λειτουργία του Κέντρου Κρουαζιέρας στο Παλατάκι (εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων, θόρυβος) θα μείνει συγκεντρωμένο στην εν λόγω περιοχή»

την επιπλέον ηχορύπανση του Πειραιά παρ΄όλο που το πρόγραμμα παρακολούθησης θορύβου που κατέθεσε η ΟΛΠ περιελάμβανε ελάχιστες μετρήσεις. Αυτό σημαίνει την πλημμελή τήρηση του Π.Ο 63 και της υποχρέωσης που απορρέει από την εφαρμογή της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ.

την κυκλοφοριακή ασφυξία του Πειραιά ,όπως εμφανίζεται στον πίνακα 5.18 της μελέτης της ΟΛΠ ΑΕ, όπου προβλέπεται ακόμη και στην συνοικιακή οδό Μ. Χατζηκυριακού αύξηση κυκλοφορίας έως 57% ενώ η ακτή Μουτσοπούλου στο τμήμα της πριν την Γρ. Λαμπράκη εμφανίζεται με τους υψηλότερους φόρτους σε όλο τον Πειραιά. Καμία αντιμετώπιση του προβλήματος δεν έχει να προτείνει η ΟΛΠ παρά μόνο την ελπίδα ότι μέσω της αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) θα ελαφρυνθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι όπως αναφέρει στη σελίδα (6.93)

Ο συνδυασμός του κύριου Πατούλη πιεζόμενος όλο αυτό το διάστημα από τις αντιδράσεις της Πειραϊκής κοινωνίας και του κινήματος κατά του μπαζώματος που αναπτύχθηκε τα τελευταία δύο χρόνια και αναδείχθηκε σε τρίτη δύναμη στις κοινοτικές εκλογές του 2019, προσπάθησε να χρυσώσει το χάπι προτείνοντας κάποιους όρους πολύ κατώτερους των περιστάσεων οι οποίοι δεν έχουν καμία προοπτική τήρησης όπως :




Πρότεινε για τα τοξικά βυθοκορήματα γενικά και αόριστα να αποφευχθεί η απόρριψη τους στη θάλασσα. Η βυθοκόρηση όμως της Πειραϊκής συνεχίζεται εδώ κα 50 ημέρες, όπως συνεχίζεται και η απόρριψη των βυθοκορημάτων στον Σαρωνικό θέτοντας σε κίνδυνο την Δημόσια Υγεία και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Πρότεινε την ρητή δέσμευση της COSCO για ηλεκτροδότηση των πλοίων από ξηράς. Αφού απέτυχαν οι υποστηρικτές της κρουαζιέρας να πείσουν ότι τα πλοία θα ηλεκτροδοτούνται, με ποιο τρόπο σκοπεύουν να δεσμεύσουν την COSCO και με ποιο χρονοδιάγραμμα ; Σημειωτέον ότι δεν έχει κατατεθεί από την ΟΛΠ ΑΕ καμία μελέτη ηλεκτρολογική ή μηχανολογική για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς ούτε τοπογραφικό σχέδιο για την εγκατάσταση εναλλακτικών πηγών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Πρότεινε για την κυκλοφοριακή ασφυξία, να εκπονηθεί νέα κυκλοφοριακή μελέτη από την COSCO μήπως και καταφέρει επιτέλους κάποιος να ανακαλύψει τον τετραγωνισμό του κύκλου για έναν Πειραιά πού έχει υπερβεί κατά πολλές φορές τις κυκλοφοριακές του δυνατότητες

Όσο για το παρατηρητήριο ρύπανσης που ορθώς προτείνει, η ερώτηση είναι: Ποιος θα επεμβαίνει σε περιπτώσεις υπέρβασης των ρύπων; Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το λιμεναρχείο που εδώ και 50 ημέρες αδυνατεί να δώσει λύση στο θέμα του θορύβου κατά τις ώρες κοινής ησυχίας από τις εργασίες της βυθοκόρησης παρά τις επανειλημμένες γραπτές και προφορικές διαμαρτυρίες των κατοίκων στην ακτή Θεμιστοκλέους.

Παρά την επισήμανση και τον εντοπισμό εκ μέρους μας όλων των παραπάνω θεμάτων, η πλειοψηφία των συμβούλων της περιφέρειας παρέμεινε αδιάφορη και ανάλγητη υπερψηφίζοντας μια αμφιλεγόμενη ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος που έχει πλέον καταρρεύσει, εξυπηρετώντας έτσι ανάγκες αλλότριες που μόνο των Πειραιωτών δεν είναι.

Καλούμε τους αρμόδιους φορείς και την πολιτεία να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενώπιον του κινδύνου από τα τοξικά βυθοκορηματα τόσο στην θάλασσα της Πειραϊκής όσο και στον Σαρωνικό και να σταματήσουν αμέσως την βυθοκόρηση στην Πειραϊκή, προτού οι επιπτώσεις για την υγεία και το περιβάλλον γίνουν ολέθριες και μη αναστρέψιμες.

Δήμητρα Βήνη

Παιδίατρος-μεταπτυχιακό στην Δημόσια Υγεία στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας Κοινοτική σύμβουλος Α κοινότητας Πειραιά με την ανεξάρτητη παράταξη

ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ

Διαβάστε επίσης:
https://anypotaktiattiki.gr/ntropiastiko-nai-apo-tin-perifereia-stin-mpe-paradosis-toy-peiraia-stin-cosco/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου