Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

«Όλυμπος – Νάουσα»: προεκλογικός μποναμάς στους νέους ιδιοκτήτες του ιστορικού διατηρητέου μνημείου;


Τι συμβαίνει με την «αποκατάσταση» του ιστορικού διατηρητέου μνημείου «Όλυμπος – Νάουσα»; Για ποιον λόγο το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων αναθεώρησε προηγούμενη γνωμοδότησή του και έδωσε, έναν μήνα πριν από τις εθνικές εκλογές, το «πράσινο φώς» στην κοινοπραξία ΟΛ.NA. Ανώνυμη Ξενοδοχειακή και Τουριστική Εταιρεία για ακόμη μεγαλύτερη καθ' ύψος επέκταση στην νέα κατασκευή;


Οι παλιότεροι κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θυμούνται με νοσταλγία το ιστορικό εστιατόριο «Όλυμπος – Νάουσα» και το εντυπωσιακό κτίριο που το στέγαζε, στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης 5, πολύ κοντά στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης.

Το κτίριο κατασκευάστηκε το 1926, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ζακ Μοσσέ και αποτελεί εξαιρετικό δείγμα της εκλεκτικιστικής αρχιτεκτονικής της πόλης την εποχή του μεσοπολέμου, με αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά στοιχεία που παραπέμπουν στην μπελ επόκ και το νεοκλασικισμό.

Αρχικά χρησιμοποιήθηκε το ισόγειό του ως μουσείο ζυθοποιίας και δοκιμαστήριο μπίρας της ζυθοποιίας «Όλυμπος-Νάουσα». Το 1926 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον Κάρολο Φιξ. Τότε στο ισόγειο του κτηρίου δόθηκε για εκμετάλλευση και το 1927 ξεκίνησε τη λειτουργία του το εστιατόριο που διατήρησε την επωνυμία «Όλυμπος-Νάουσα» και απέκτησε μεγάλη φήμη ως ορόσημο της γαστρονομικής Θεσσαλονίκης.

Το 1993, το κτίριο – ιδιοκτησίας τότε της Τράπεζας Κρήτης και ακολούθως της Eurobank – χαρακτηρίσθηκε, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, ως έργο τέχνης και ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Ένα χρόνο αργότερα, το θρυλικό εστιατόριο έκλεισε και το κτίριο παρέμενε σε κακή κατάσταση για χρόνια. Αργότερα, η Eurobank προχώρησε σε εργασίες αποκατάστασης και για τον λόγο αυτόν εγκρίθηκε, το 2007, από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) σχετική μελέτη αποκατάστασης και προσθήκης καθ’ ύψος (2 ορόφων) και κατ’ επέκταση του κτιρίου.

Τελικώς η Eurobank προχώρησε στην πώληση του κτιρίου, που εξαγοράστηκε το 2017 από την κοινοπραξία «ΟΛ.NA. ΑΝΩΝΥΜΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», την οποία αποτελούν η Grivalia Hospitality S.A. και η Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε. (μέλος του ομίλου ΤOR Hotel Group).

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

Ο Τζίτζικας, ο μέρμηγκας, οι σκλάβοι και τα κλισέ για τα κοφίνια

Υπάρχουν μυρμήγκια που επιτίθενται μαζικά σε άλλα μυρμήγκια, τα κατακτούν, τα σκλαβώνουν και τα βάζουν να δουλεύουν για πάρτη τους. Ένα από τα είδη που το κάνουν αυτό μάλιστα ονομάζεται επιστημονικά (τι ειρωνεία!) Harpagoxenus americanus, και καμία από αυτές τις δύο πληροφορίες, τα μυρμήγκια σκλάβοι/κατακτητές και η ονομασία, δεν είναι κατασκευασμένη.



Μεταφράζω πρόχειρα από ένα κείμενο γραμμένο για την τεμπελιά των μαύρων στην Αφρική: 


Το παιδί του τζίτζικα, τρεμάμενο και πεινασμένο, απαιτεί να μάθει για ποιο λόγο θα πρέπει το μυρμήγκι να έχει ζέστη και φαγητό, ενώ ακριβώς δίπλα, εκείνοι ζουν σε φρικτές συνθήκες, χωρίς φαγητό ή επαρκή ρουχισμό. Εμφανίζεται ένα τηλεοπτικό συνεργείο και μεταδίδει εικόνες από φτωχούς τζίτζικες, σε αντιπαραβολή με εικόνες από το μυρμήγκι, που ζει στην άνεση του σπιτιού του, με τα ντουλάπια γεμάτα φαγητό. Το κοινό απορεί. Πώς γίνεται, σε αυτό το ωραίο λιβάδι, οι φτωχοί τζίτζικες να αφήνονται να υποφέρουν τόσο, ενώ το μυρμήγκι ζει μέσα στις ανέσεις; Αμέσως, συγκροτείται η Ένωση Αφρικανών Τζιτζικιών. Κατηγορούν το μυρμήγκι για “σπησισμό” και ισχυρίζονται ότι τα τζιτζίκια είναι θύματα τριάντα εκατομμυρίων ετών καταπίεσης. Οργανώνουν μια διαδήλωση μπροστά από το σπίτι του μυρμηγκιού και τα κάνουν όλα λίμπα. Η Επιτροπή Αναδιανομής Εισοδήματος τούς δικαιολογεί λέγοντας ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα των διακρίσεων που έχουν δεχθεί. Απαιτούν μια συγγνώμη από τα μυρμήγκια προς τους τζίτζικες για όσα κακά τούς έχουν κάνει και να εξιλεωθούν για όλα τα προηγούμενα μυρμήγκια στην ιστορία που έχουν κάνει το ίδιο στους τζίτζικες.

Η ιδέα της Μιράντας Ξαφά μπορεί να είναι πολύ χυδαία, αλλά δεν είναι καθόλου πρωτότυπη και η Νέα Εκδοχή της δεν είναι και τόσο νέα. Διατυπώνεται π.χ. στην Αφρική, σε μια εποχή που η απροκάλυπτη ρατσιστική ρητορική θα ήταν κάπως πιο δύσπεπτη, οπότε κρύβεται πίσω από την ανάλυση που λέει πως η καταφανής αδικία στην κοινωνία οφείλεται απλώς στο ότι άλλοι τεμπελιάζουν και άλλοι εργάζονται σκληρά και πετυχαίνουν. Η αλληγορία της Ξαφά αποτελεί παραλλαγμένη εκδοχή ενός πολύ κοινού συντηρητικού μυθολογήματος που ειρωνεύεται τον συνδικαλισμό μιλώντας για τα καημένα τα μυρμήγκια, που οι τζίτζικες ενώνονται για να τους πάρουν το φαγητό χωρίς να έχουν δουλέψει. Έχει χρησιμοποιηθεί εναντίον του Κλίντον, του Ομπάμα κ.ά. (Βλ. επίσης εδώ και συγκεντρωμένα παραδείγματα εδώ. Πιο πρόσφατα, με αναφορά στην ελληνική κρίση, Wolf στους Financial Times και Βαρουφάκης στο Channel Four)

Περισσότερα χρόνια δουλειάς, μικρότερη σύνταξη

Ξεχνάει βέβαια ο κος Κουτρουμάνης ότι την αύξηση των ορίων ηλικίας και αντίστοιχους τρόπους υπολογισμού συντάξεων και ο ίδιος και η παράταξη του είχαν ψηφίσει το 2010.


Πολλαπλές κατηγορίες ασφαλισμένων, που έχουν εγκλωβιστεί σε ένα σύστημα γεμάτο από εσωτερικές αδικίες και αντι-ασφαλιστικές αρχές, έχει δημιουργήσει ο νόμος Κατρούγκαλου τρία χρόνια μετά την ψήφισή του. Οι νέες συνταξιοδοτικές αποφάσεις ενσωματώνουν αδικίες, κυρίως μέσω των νέων συντελεστών αναπλήρωσης στο ανταποδοτικό σκέλος της παροχής, με αποτέλεσμα η τελική σύνταξη να είναι σημαντικά μειωμένη, σε σχέση με αυτή που θα λάμβανε κάποιος πριν από την τελευταία ασφαλιστική μεταρρύθμιση, ακόμη και αν έχει υποχρεωθεί λόγω της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης να καταβάλλει εισφορές για περισσότερα χρόνια.

Τη δραματική μείωση των νέων συντάξεων και ένα ανταποδοτικά άδικο νέο σύστημα, όπου όσοι έχουν πληρώσει περισσότερες εισφορές λαμβάνουν τελικά μικρότερες συντάξεις, αποκαλύπτουν οι πρώτες αιτήσεις συνταξιοδότησης που είχαν κατατεθεί μετά τις 13 Μαΐου του 2016 και εκδίδονται με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου.

Μάλιστα, η προοπτική χαμηλότερων συντάξεων και μάλιστα έπειτα από περισσότερα χρόνια δουλειάς, εκτός του ότι δημιουργεί τεράστιες ανισότητες και αδικίες ανάμεσα στους παλαιούς και νέους συνταξιούχους, λειτουργεί ως ισχυρό κίνητρο για εισφοροδιαφυγή και αδήλωτη εργασία. Αυτό με τη σειρά του έχει ως συνέπεια σημαντικές απώλειες στα έσοδα του ΕΦΚΑ και κατ’ επέκταση του κράτους, με άμεσο αντίκρισμα στη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού, το οποίο παραμένει σε έναν φαύλο κύκλο περικοπών.

Η «Κ» με τη βοήθεια του πρώην υπουργού Εργασίας και ειδικού στην κοινωνική ασφάλιση Γιώργου Κουτρουμάνη παρουσιάζει σήμερα μια σειρά από παραδείγματα ασφαλισμένων που καλούνται με το νέο σύστημα να βγουν στη σύνταξη αργότερα και να λάβουν λιγότερα, έχοντας όμως συνεισφέρει περισσότερα.

• Για παράδειγμα, μητέρα ανηλίκου που απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, πριν από το 2015 (που αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης) θα μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί στα 55 έτη, με μειωμένη σύνταξη. Εάν ο μέσος συντάξιμος μισθός της ήταν 1.000 ευρώ, με το προ-Κατρούγκαλου σύστημα θα μπορούσε να λάβει σύνταξη 536 ευρώ, έχοντας καταβάλει εισφορές ύψους 56.000 ευρώ, στον 20ετή εργάσιμο βίο της. Η ίδια γυναίκα, μετά το 2015 θα έπρεπε να παραμείνει στην αγορά εργασίας άλλα 7 χρόνια, έως τη συμπλήρωση των 62 ετών. Η «νέα» της σύνταξη υπολογίζεται σε 496 ευρώ και οι εισφορές που θα καταβάλει συνολικά στο σύστημα ανέρχονται σε 75.600 ευρώ.

• Εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα, με μέσες συντάξιμες αποδοχές 2.000 ευρώ, θα μπορούσε πριν από το 2015 να βγει στη σύνταξη με 37 χρόνια ασφάλισης, σε ηλικία 60 ετών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας του θα έχει καταβάλει στο σύστημα εισφορές ύψους 207.200 ευρώ, και η σύνταξή του θα ήταν 1.325 ευρώ, μετά τις μνημονιακές περικοπές (προ φόρου και εισφορών για περίθαλψη). Πλέον, για να λάβει σύνταξη θα πρέπει να συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης και το 62ο έτος της ηλικίας του. Οι εισφορές που θα πληρώσει ανέρχονται σε 224.000 ευρώ και η σύνταξή του θα είναι 1.240 ευρώ (επίσης μεικτά).

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για εκτός έδρας αποζημίωση Μηχανικών

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 21/6/2019


Ψήφισμα για εκτός έδρας αποζημίωση Μηχανικών

Για πρώτη φορά αναγνωρίστηκε ο ιδιαίτερος ρόλος του διπλωματούχου μηχανικού και καθορίστηκαν ξεχωριστές αποζημιώσεις για τα εκτός έδρας το 2007, στο άρθρο 2 παρ. 6 του ν. 3554/2007 (ΦΕΚ Α΄ 80), σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35).

Το 2015 χωρίς καμία εξήγηση και με αποκλειστική αναφορά τις μνημονιακές επιταγές με τον Νόμο 4336/2015 (Μνημόνιο 3) τροποποιήθηκε το θεσμικό πλαίσιο και επανέφερε τις εκτός έδρας αποζημιώσεις στα προ του 2007 επίπεδα, αναιρώντας την αναγνώριση του ιδιαίτερου ρόλου των μηχανικών για την παραγωγή των δημόσιων έργων, οι οποίοι μετακινούνται έξω από την έδρα της Υπηρεσίας τους με δικά τους κυρίως μέσα και επέκταση του χρόνου εργασίας τους πέρα του κανονικού ωραρίου.

Στην συνέχεια, ενώ με αποφάσεις που εκδόθηκαν το 2016 αναγνωρίστηκε ο ιδιαίτερος ρόλος των μηχανικών για τις διαχειριστικές αρχές, τον ΕΛΓΑ και τους Επιθεωρητές Σώματος Επιθεώρησης, Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειες και Μεταλλείων ενώ δεν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο για την πλειοψηφία των μηχανικών δυσχεραίνοντας το έργο τους:

1) ΚΥΑ 2/68332/ΔΕΠ/2016 (ΦΕΚ 2943Β/16-9-2016) Για τις Διαχειριστικές Αρχές

2) ΚΥΑ 2/61709/ΔΕΠ/2016 (ΦΕΚ 2389Β/3-8-2016) Για τους ΝΠΙΔ Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων 

3) Άρθρο 40 του Νόμου 4414/16 (ΦΕΚ 149Α/09-08-2016) Για τους Επιθεωρητές Σώματος Επιθεώρησης, Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειες και Μεταλλείων

Απαιτούμε:

Στα πλαίσια των παραπάνω αποφάσεων την εναρμόνιση του συνόλου των Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων και την επαναφορά των εκτός έδρας αποζημιώσεων τουλάχιστον στα επίπεδα του 2007.


Το Προεδρείο του 18ου Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Στα χέρια των Total και ExxonMobil τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης

Υπεγράφησαν σήμερα οι συμβάσεις για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές δυτικά νοτιοδυτικά της Κρήτης με τις εταιρείες Total, ExxonMobil και Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), με τις δύο πρώτες να κατέχουν το 80% της κοινοπραξίας. Η ερευνητική περίοδος διαρκεί 8 χρόνια (με δυνατότητα παράτασης), διάστημα στο οποίο προβλέπεται υποχρεωτικά η διεξαγωγή σεισμικών και γεωχημικών ερευνών καθώς και μιας γεώτρησης βάθους 4.000 μέτρων. Ο Α. Τσίπρας τόνισε στην ομιλία του κατά την υπογραφή σύμβασης για την αξιοποίηση ενεργειακών κοιτασμάτων ότι «η σημερινή μέρα είναι ιστορική γιατί η Ελλάδα κάνει ένα μεγάλο και αποφασιστικό βήμα για να αξιοποιήσει τον ενεργειακό της πλούτο», επισημαίνοντας ότι το ενδιαφέρον για έρευνες στην Κρήτη συνδέεται με τον εντοπισμό σημαντικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων σε Αίγυπτο, Ισραήλ και Κύπρο. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γώργος Σταθάκης, δήλωσε ότι η σημερινή υπογραφή «ενισχύει την παρουσία της Ελλάδας στον ευρύτερο χώρο της ανατολικής Μεσογείου».

Σήμερα υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Δυτικά Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά Κρήτης» σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα. Στην εκδήλωση παρευρέθη και απήυθυνε χαιρετισμό ο Αλέξης Τσίπρας, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο. Πρόκειται για θαλάσσιες περιοχές έκτασης 20.058,4 τετραγωνικά χιλιόμετρα δυτικά και 19.868,37 τετρ.χλμ. νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες προκηρύχθηκαν το 2017, ύστερα από ενδιαφέρον που εκδήλωσαν οι ίδιες οι εταιρείες.

Στην ανάδοχο κοινοπραξία μετέχουν οι εταιρείες Total (40%), ExxonMobil (40%) και ΕΛΠΕ (20%), εκπρόσωποι των οποίων θα υπογράψουν τις συμβάσεις, ενώ από την πλευρά του Δημοσίου οι υπογράφοντες είναι ο Γ. Σταθάκης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), Γιάννης Μπασιάς. Η ερευνητική περίοδος διαρκεί 8 χρόνια (με δυνατότητα παράτασης), διάστημα στο οποίο προβλέπεται υποχρεωτικά η διεξαγωγή σεισμικών και γεωχημικών ερευνών καθώς και μιας γεώτρησης βάθους 4.000 μέτρων (συμπεριλαμβανομένου του βάθους νερού).

Στα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος περιλαμβάνονται:

– Υποβολή μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε κάθε φάση.

– Προβλέπεται η δημιουργία διακριτής Μονάδας Περιβάλλοντος η οποία λειτουργεί με ευθύνη των εταιρειών. Στόχος της είναι η ολοκληρωμένη μέριμνα για την πρόληψη, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον κάθε περιοχής. Επιπλέον, η Μονάδα Περιβάλλοντος θα αποτελεί το σύνδεσμο επί όλων των περιβαλλοντικών θεμάτων με τις τοπικές κοινωνίες, με τα σχετικά με τους υδρογονάνθρακες και το περιβάλλον τα παρατηρητήρια και με τις αρμόδιες υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης.

– Οι σεισμικές έρευνες, θα διεξάγονται υπό λεπτομερές πλέγμα μέτρων προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος το οποίο θα περιγραφεί σε κατάλληλο περιβαλλοντικό σχέδιο δράσης (ΠΣΔ ή Environmental Action Plan – EAP). Η αποδοχή του ΠΣΔ, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του και κατά συνέπεια για την έναρξη των ερευνών πραγματοποιείται κατόπιν σύμφωνης γνώμης της διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

– Απαιτείται πλήρης ανταπόκριση σε δεσμεύσεις και κατευθύνσεις διακρατικών συμβάσεων που έχει συνυπογράψει η Ελλάδα, όπως ιδίως η ACCOBAMS (Μεγάλα Κητώδη).

– Συντάσσεται περιβαλλοντική έκθεση βάσης η οποία συνυποβάλλεται μαζί με το ετήσιο πρόγραμμα εργασιών

– Σε κάθε εκμετάλλευση προβλέπεται η ύπαρξη του Παρατηρητηρίου Υδρογονανθράκων στο οποίο συμμετέχουν άτομα από την τοπική αυτοδιοίκηση και τοπικούς παράγοντες.

«Ριφιφί» 75 δισ., λάφυρο η επικουρική σε ιδιωτικές ασφαλιστικές και τράπεζες



Ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης - Το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ασφάλισης που προτίθεται να εφαρμόσει άμεσα η Νέα Δημοκρατία στην περίπτωση που κερδίσει τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Πρόκειται για ένα σχέδιο που προβλέπει τη μεταφορά από το ΕΤΕΑΕΠ (Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης), τη συσσώρευση και αξιοποίηση (εισφορών) εσόδων ύψους 75 δισ. ευρώ σε βάθος είκοσι πέντε ετών (2020 - 2045).

Το όλο εγχείρημα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, όπως προκύπτει από διαδοχικές συσκέψεις που έχουν πραγματοποιηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά και τις επαφές με κορυφαίες ευρωπαϊκές ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες που αποκαλύπτει σήμερα η “Αυγή”.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, το σχέδιο "Πλήρους ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης" αποτελεί ένα πρωτόγνωρο πείραμα, που δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, καθώς δεν περιορίζεται απλώς στην εκχώρηση της επικουρικής ασφάλισης σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά προβλέπει την εγκατάσταση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών εντός του σημερινού δημόσιου και κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος.

Αυτό σημαίνει ότι από το έτος υλοποίησης της πρότασης της Ν.Δ. οι ασφαλιστικές εταιρείες με κερδοσκοπικούς όρους αναλαμβάνουν υποχρεωτικά τη διαχείριση και μετά από κάποια χρόνια τη χορήγηση της επικουρικής σύνταξης, οδηγώντας σταδιακά σε κατάργηση τη δημόσια διαχείριση και χορήγηση της επικουρικής σύνταξης από το ΕΤΕΑΕΠ, με ό,τι αυτό αρνητικά συνεπάγεται για το επίπεδο και τη βεβαιότητα χορήγησης της σύνταξης των ήδη συνταξιούχων.

Η “ΑΥΓΗ” αποκαλύπτει σήμερα σε ποιο βαθμό έχουν προχωρήσει οι επαφές στελεχών της Ν.Δ. (πλαισιώνονται από τεχνοκράτες με θητεία στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης αλλά και πρώην εκπροσώπους του ΔΝΤ) με κορυφαίες ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες και κατέχουν ηγετικές θέσεις στον ευρωπαϊκό χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης, πώς ναυάγησαν οι πρώτες συζητήσεις με εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες που δήλωσαν αδυναμία διαχείρισης (έλλειψη υποδομών και επαρκή κεφάλαια) για να αναλάβουν το πρωτόγνωρο αυτό εγχείρημα, αλλά και ποια μέτρα (περικοπών) πρόκειται να ληφθούν -άμεσα και μεταβατικά- σε όλο το φάσμα της κοινωνικής ασφάλισης προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το δυσθεώρητο κόστος μετάβασης, αλλά και για να διατηρηθούν για κάποια χρόνια οι σημερινές επικουρικές συντάξεις των 1,25 εκατ. συνταξιούχων του ΕΤΕΑΕΠ.

Τα κεντρικά πρόσωπα

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών Δημ. Υπαλλήλων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 21/6/2019


Ψήφισμα για Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών Δημ. Υπαλλήλων

Είναι γνωστό ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι διπλωματούχοι μηχανικοί όπως και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι (ειδικότερα όσοι πραγματοποιούν ελέγχους ή εμπλέκονται σε οικονομικές διαδικασίες ή εκτελούν καθήκοντα που επιφέρουν οικονομικές επιπτώσεις σε πολίτες), είναι συχνά εκτεθειμένοι σε εκδικητικές διώξεις ιδιωτών. 

Η ύπαρξη και λειτουργία νομικών τμημάτων στις υπηρεσίες δεν υφίσταται, ενώ οι υπηρεσίες του Νομικού Συμβουλίου έχουν άλλο προσανατολισμό. Η συντριπτική πλειοψηφία όσων συναδέλφων διώκονται τελικά αθωώνονται μετά από χρόνιες, ψυχοφθόρες και οικονομικά δυσβάσταχτες δικαστικές διαδικασίες. Προκειμένου οι δημόσιοι υπάλληλοι διπλωματούχοι μηχανικοί να μπορούν να ασχοληθούν απερίσπαστοι στα καθήκοντά τους είναι απαραίτητη η πλήρης νομική στήριξη/ κάλυψη , στα πρότυπα του ν.4484/17 που αφορά στους υπαλλήλους της ΕΛΣΤΑΤ, για όλες τις υποθέσεις που προκύπτουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ενώπιον διοικητικών και αστικών δικαστηρίων. 

Επιπρόσθετα προκειμένου να προστατευτούν οι συνάδελφοι για από εκδικητικές διώξεις ιδιωτών είναι απαραίτητο να ρυθμιστεί νομοθετικά η απόρριψη αγωγών ιδιωτών ενάντια σε υπαλλήλους για λόγους σχετικούς με την άσκηση των καθηκόντων τους, αν δεν έχει προηγηθεί προσφυγή και δικαστικά μέσα ενάντια σε σχετική απόφαση της Διοίκησης.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε τις απαραίτητες αλλαγές στη Νομοθεσία (πχ Ν.3481/06) , ώστε να σταματήσουν να προσωποποιούνται ευθύνες άλλων στους Διπλωματούχους Μηχανικούς. Δε μπορούν οι Μηχανικοί να μετατρέπονται σε εξιλαστήρια θύματα της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης των Υπηρεσιών.

Το Προεδρείο του 18ου Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και τις Συμβάσεις Παραχώρησης

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 21/6/2019


Ψήφισμα για τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)
και τις Συμβάσεις Παραχώρησης

Όπως είναι γνωστό με τον ν. 3389/2005 νομοθετήθηκε και στην χώρα μας η δυνατότητα συμβάσεων μεταξύ ενός δημόσιου και ενός ιδιωτικού φορέα, με σκοπό την εκτέλεση έργων ή/και την παροχή υπηρεσιών. Για την νομιμοποίηση της ρύθμισης αυτής χρησιμοποιήθηκαν επιχειρήματα περί αυτοχρηματοδότησης, αποδοτικότητας τεχνογνωσίας κ.λ.π. Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποιήθηκαν για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στις συμβάσεις παραχώρησης. Έτσι μετά από την χρόνια παράδοση των δημοσίων έργων στους εθνικούς εργολάβους δια μέσου της ανάθεσης, η πολιτεία προχώρησε ακόμη παραπέρα, στην πλήρη παράδοση, πέρα από την υλοποίηση, ακόμη και στον σχεδιασμό και τις προτεραιότητες των δημόσιων έργων ανάλογα με την ελκυστικότητα ( την δυνατότητα κέρδους) για τους κατασκευαστικούς επιχειρηματικούς ομίλους.

Η προσήλωση της τότε κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και όσων ακολούθησαν στην διασφαλισμένη με κρατική ενίσχυση της κερδοφορίας του τραπεζικού και κατασκευαστικού κεφαλαίου, οδήγησε την παραπέρα μονοπώληση του κατασκευαστικού κλάδου και την συνύφανση του μεγάλου κατασκευαστικού κεφαλαίου με το τραπεζικό. Είναι στην ουσία της πλήρης ιδιωτικοποίηση των δημοσίων έργων αγνοώντας την εμπειρία χωρών που είχαν προηγηθεί σε αντίστοιχες πρακτικές η οποία καταδεικνύει ότι έτσι σχεδόν τριπλασιάζεται το κόστος για τους φορολογούμενους. 

Η εμπλοκή των έργων στο πλαίσιο της οικονομικής ( καπιταλιστικής) κρίσης στην χώρα μας και η εξασφάλιση επιπλέον πακτωλού χρηματοδοτήσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό τόσο το 2013 όσο και τα επόμενα χρόνια ( από την τότε κυβέρνηση ΝΔ/ΠΑΣΟΚ όσο και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ) καταρρίπτει τον μύθο της «αυτοχρηματοδότησης» καθώς ξεπεράστηκαν πολλαπλά οι αρχικοί προϋπολογισμοί σε βάρος του δημοσίου και φυσικά των φορολογουμένων. Έτσι οι φορολογούμενοι πολίτες στην συντριπτική πλειοψηφία εργαζόμενοι μισθωτοί και αυτοαπασχολούμενοι πληρών διπλά και τριπλά ( μέσω διοδίων ή τελών χρήσης) για έργα που έχουν ήδη χρυσοπληρώσει μέσω της βαρύτατης άμεσης και έμμεσης φορολογίας.

Η προκλητική χρηματοδότηση των επιχειρηματικών ομίλων καταγράφεται από την ανάληψη από πλευρά δημοσίου όλων των βαρών της κρίσης με πρόσθετες επιδοτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων που βαφτίστηκαν «ενίσχυση λειτουργίας» και «πρόσθετη ενίσχυση λειτουργίας» από τις μνημονιακές κυβερνήσεις, την ώρα που οι, επίσης γενναιόδωρα επιδοτούμενες τράπεζες, αρπάζουν τα σπίτια και τα μικρομάγαζα βιοπαλαιστών.

Απάντηση σε αυτή την πολιτική που είναι βαθύτατα εχθρική προς τους φορολογούμενους και ιδιαίτερα τα λαϊκά στρώματα, μπορεί να δοθεί από την κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας για τα ΣΔΙΤ και τις συμβάσεις παραχώρησης, ην επιστροφή των έργων στο δημόσιο, την δραστική μείωση των διοδίων και την ουσιαστική ενίσχυση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών στη κατεύθυνση της συγκρότησης Ενιαίου Δημόσιου Κατασκευαστικού Φορέα.

Το Προεδρείο του 18ου Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ 

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

Το έγκλημα του ΚΑΣ στην Ακαδημία Πλάτωνα ξανά στο προσκήνιο!



Στις 28 Μάιου το ΚΑΣ έδωσε το πράσινο φώς στην εταιρεία Hines εγκρίνοντας την αρχιτεκτονική μελέτη για την ανέγερση των εμπορικών χώρων που θα περιλαμβάνουν και ανοικτό χώρο στάθμευσης στην οροφή του ισογείου! Στους στους όρους που τέθηκαν από το ΚΑΣ είναι να τροποποιηθούν τα σχέδια που αφορούν την είσοδο του parking, η οποία θα πρέπει να μεταφερθεί στη λεωφόρο Κηφισού ώστε να μην υπάρξει κυκλοφοριακή επιβάρυνση των οδών που περιβάλλουν το ακίνητο. Να όμως που η εταιρεία έχει κι άλλους τρόπους να περάσει τα σχέδια της! Έτσι σήμερα το θέμα επανέρχεται στο ΚΑΣ προς συζήτηση!

Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι άνθρωποι της εταιρείας που μπαινόβγαιναν στο Συμβούλιο τις προηγούμενες μέρες, ήθελαν να αλλάξει ο όρος για την είσοδο αυτοκινήτων μόνο από τη λεωφόρο Κηφισσού. Και ω! του θαύματος, το ΚΑΣ σήμερα συζητά τα νέα στοιχεία της εταιρείας!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα αποχωρήσει έχοντας στις πλάτες της το μεγαλύτεροι έγκλημα στην ιστορική περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνα. Και τώρα που η γύρω περιοχή έχει γεμίσει σκόνη και πέτρες από το γκρέμισμα σε ότι είχε απομείνει στο οικόπεδο, οι γύρω κάτοικοι κατάλαβαν πολύ καλά την καταστροφή που τους περιμένει.


Από τη Β.Β.

Το ΚΑΣ έχει τον δικό του ρόλο σε όλη την ιστορία κατασκευής mall ή νέου τύπου mall στην Ακαδημία Πλάτωνα. Είχε γνωμοδοτήσει θετικά και για τους όρους δόμησης που ζήταγε η BlackRock προκειμένου να πραγματοποιηθεί το μεγαλούργημα του Mall.Στις 28 Μαΐου είπε “ΝΑΙ” στο Big Boxes με ανοιχτό χώρο στάθμευσης στην οροφή του κτηρίου!!!, βάζοντας παράλληλα έναν λογικό όρο για όσους στοιχειωδώς γνωρίζουν την περιοχή: το κυκλοφοριακό βάρος (χάος σωστότερα) να μην μεταφερθεί προς το εσωτερικό της γειτονιάς Ακ. Πλάτωνος και η πρόσβαση να γίνεται από την Κηφισού.

Για όποιον δεν έρχεται να φωτογραφηθεί μόνον προεκλογικά στην περιοχή μας, είναι γράμματα δημοτικού το Big κυκλοφοριακό χάος που θα δημιουργηθεί στις γύρω γειτονιές αν η πρόσβαση στις κτηριακές εγκαταστάσεις επιδιωχθεί μέσα από αυτές. Γνωρίζουν όλοι οι πολυπράγμονες ότι η περιοχή δεν έχει εφαρμοσμένο σχέδιο πόλης; Δίνουν εγκρίσεις με το “θα εφαρμοστεί”;

Ποιο ακριβώς; Ποιοι είναι οι δρόμοι που θα διανοιχθούν; Τα “νέα στοιχεία” της εταιρείας (πόσο νέα μέσα σε 20 μέρες από την προηγούμενη συνεδρίαση ), περιλαμβάνουν κυκλοφοριακή μελέτη εγκεκριμένη; Για τον κόμβο Κηφισού – Λένορμαν πρόκειται και όχι για χωράφια στο μέσα του πουθενά.
Το ΚΑΣ θα γνωμοδοτήσει. Η υπουργός να το σκεφτεί πολύ να υπογράψει την απόφαση, 10 μέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές. Ας αφήσει τη δόξα για την/τον επόμενη/ο.

Για να μην ξεχνάμε. Το σημερινό κατόρθωμα της “ανάπτυξης”, με “Big Boxes” για το Leroy Merlin (πόσες θέσεις εργασίας για λειτουργία και κάθε Κυριακή, όλο το χρόνο;), στην έκταση του πρώην Μουζάκη έχει πολλούς νονούς. Από τον πρώην δήμαρχο Καμίνη και όλους τους δημοτικούς του συμβούλους – συμπεριλαμβανομένου του σημερινού δημάρχου και γείτονα κ. Μπρούλια, τον αξέχαστο Παπακωνσταντίνου (ΠΑΣΟΚ) της κυβέρνησης Παπαδήμου, τον Σαμαρά (πρωθυπουργό – ΝΔ), τον Μανιάτη (υπουργό του Σαμαρά – ΠΑΣΟΚ) μέχρι τον Μπαλτά (υπουργό “πολιτισμού” ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) και τους Δραγασάκη – Σταθάκη, που τακτοποίησαν το θέμα υπέρ της BlackRock, που όμως πούλησε στη Hines, αφήνοντάς τους τα “αντισταθμιστικά της αναβάθμισης”, παράσημο για την πολιτική τους σταδιοδρομία.

Ποινική δίωξη για υπηρεσιακή απιστία εις βάρος μελών διοίκησης της Εγνατίας Οδού

Ποινική δίωξη για υπηρεσιακή απιστία, σε βαθμό κακουργήματος, παρήγγειλε ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων Διαφθοράς Θεσσαλονίκης σε βάρος μελών της διοίκησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ για απόφασή τους τον Ιούλιο του 2016

Ποινική δίωξη για υπηρεσιακή απιστία, σε βαθμό κακουργήματος, παρήγγειλε ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων Διαφθοράς Θεσσαλονίκης Δημήτρης Μητρουλιάς, σε βάρος μελών της διοίκησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ που τον Ιούλιο του 2016 αποφάσισε να ανακαλέσει προηγούμενη απόφαση της Περιφερειακής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης της εταιρείας, να καταπέσουν εγγυητικές και ποινικές ρήτρες εργολάβου, ύψους 1,1 εκατ. ευρώ.

Όπως έγινε γνωστό, η κατάπτωση εγγυητικών και ποινικών ρητρών αφορούσε τη διαπλάτυνση μέρους του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια. Επρόκειτο για έργο ύψους 16,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο υπεγράφη σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2012 και βάσει αυτής το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί ύστερα από 36 μήνες, δηλαδή τον Δεκέμβριο του 2015.

Δόθηκε όμως 7μηνη παράταση και το Φεβρουάριο του 2016 ζητήθηκε από την ανάδοχο εταιρεία να εκτελέσει συγκεκριμένες εργασίες εντός είκοσι ημερών. Όταν οι εργασίες αυτές δεν έγιναν, η Περιφερειακή Υπηρεσία Θεσσαλονίκης της Εγνατίας Οδού κίνησε τις νόμιμες διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου.

Η απόφαση αυτή ελήφθη στις 30 Ιουνίου 2016, όμως την επόμενη μέρα το τότε διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού φέρεται να ανακάλεσε την παραπάνω απόφαση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.

«Μετά την ανάκληση της έκπτωσης, ο κύριος του έργου δεν προχώρησε βέβαια σε κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών και κατάπτωση ποινικών ρητρών για την υπέρβαση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης και των τμηματικών προθεσμιών του έργου, με αποτέλεσμα την πρόκληση περιουσιακής βλάβης της Εγνατίας Οδού ΑΕ συνολικού ύψους 1.123.342,66 ευρώ», αναφέρεται στη δικογραφία που σχηματίστηκε για την υπόθεση, κατόπιν έρευνας των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών την οποία προκάλεσε καταγγελία.

«Ο εργολάβος έπρεπε να αποβληθεί και να αποξενωθεί εντελώς από το έργο», περιγράφεται στο πόρισμα που διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα, ενώ «έπρεπε να κληθεί ο δεύτερος μειοδότης προκειμένου να αναλάβει την ολοκλήρωση του έργου».

To MέΡΑ25 μέσα από το καταστατικό και το πρόγραμμά του

Αναρτούμε κείμενο που μας έστειλε η Ελένη Πορτάλιου


ΤΟ ΜέΡΑ25 (και DiEM25)
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ

της Ελένης Πορτάλιου, ομ. καθηγήτριας Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ

Μετά από ένα σύντομο προοίμιο, όπου περιγράφεται η «χρεοδουλοπαροικία» με όρους αποκάλυψης παρά κοινωνικούς και πολιτικούς, ανακοινώνεται η δημιουργία του Μετώπου Ευρωπαϊκής Ανυπακοής - ΜέΡΑ25, που αποτελεί «το ελληνικό πατριωτικό μέτωπο των υπεύθυνα ανυπάκουων ευρωπαϊστών του πρώτου στην ιστορία δι-εθνικού πανευρωπαϊκού κινήματος για τον εκδημοκρατισμό της Ευρώπης και της κάθε χώρας ξεχωριστά - του DiEM25».

Ο συντάκτης του κειμένου είναι φανερό ότι αγνοεί ή αποσιωπά όχι μόνο την ευρωπαϊκή και ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα, ιδιαίτερα της αριστεράς, αλλά και τα σύγχρονα διεθνικά / διευρωπαϊκά κινήματα : αντιπαγκοσμιοποιητικό και πλατείες, που συγκλόνισαν τον κόσμο στο τέλος του 20ου και τις αρχές του 21ου αιώνα. Το ΜέΡΑ είναι κομήτης εξ ουρανού. Η αυτοαναφορικότητα είναι η υπέρ πάντων αρχή όπως και το παρόν, απολύτως αποσυνδεδεμένο από τον ιστορικό χρόνο. 

Παρά την πολυλογία το καταστατικό αφήνει ασαφές το αντικείμενό του : τι ακριβώς ιδρύεται; «ΜέΡΑ25 και DiEM25 σημαίνουν το ίδιο πράγμα (ελληνικά και λατινικά) σηματοδοτώντας τον ευρωπαϊκό διεθνισμό του νέου κόμματος». Αμέσως μετά αναφέρεται ότι «το ΜέΡΑ25 αποτελεί τον ελληνικό εκλογικό βραχίονα του πανευρωπαϊκού “Κινήματος για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη”, στόχος του οποίου είναι ο εκδημοκρατισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα και όλων των χωρών ειδικότερα....Όλες οι αποφάσεις πολιτικών και δράσεων του ΜέΡΑ25 θα λαμβάνονται από τα συλλογικά του όργανα τα οποία λογοδοτούν σε όλα τα μέλη του DiEM πανευρωπαϊκά (!!). Έμβλημα του κόμματος είναι οι λέξεις ΜέΡΑ και DiΕΜ ενωμένες με ένα χελιδόνι και τον αριθμό 25». 


Πάντως, ίσως για να μπει τάξη σ’ αυτό το χάος, «για τα μέλη του ΜέΡΑ υπάρχει κώδικας συντροφικής συμπεριφοράς». Κάτι θυμίζει αυτό από τα σχολεία της δεκαετίας ’50 και ’60! Κάθε μέλος του ΜέΡΑ γίνεται αυτομάτως μέλος του DiEM. Τα μέλη του ΜέΡΑ μετέχουν σε μια από τις τοπικές Ομάδες Ανυπακοής (ΟΑ). Έχουν δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι κ.λπ. Πολύ ενδιαφέρον είναι πάντως ότι «διατηρούν δικαίωμα λόγου και δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ακόμα και αν είναι μειοψηφική (!!)». Πρωτοφανείς ελευθερίες στον δύσκολο 21ο αιώνα ! 

Οι Ομάδες Ανυπακοής είναι πάντως δεμένες χειροπόδαρα. «Οι ΟΑ υπόκεινται σε περιορισμούς με σημαντικότερο ότι δεν μπορούν να συνεργάζονται με άλλα κόμματα ή κινήσεις χωρίς την πρότερη συνεννόηση με την Πολιτική Γραμματεία) ή να προωθούν σκοπούς ή αξίες ασυμβίβαστες με το πνεύμα της διακήρυξης του κόμματος και τις εκάστοτε εκστρατείες του. Για να διασφαλιστεί ότι οι δράσεις των ΟΑ είναι σύμφωνες με τη Διακήρυξη και για να υπάρχει ποιοτικός έλεγχος πάνω στο πως η κοινή γνώμη θα διάκειται απέναντι στο κόμμα, τα μέλη των ΟΑ δεν μπορούν να δημοσιεύουν κείμενο / εικόνες / βίντεο / δράσεις που προορίζονται για το ευρύ κοινό χωρίς πρότερη έγκριση από την πολιτική ηγεσία». Επιπλέον, «οι ομάδες βάσης του ΜέΡΑ25 όλων των βαθμίδων δεν επιτρέπεται να δημιουργούν δημόσιες ιστοσελίδες, ομάδες και λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την έγκριση της Πολιτικής Γραμματείας» Τι να πει κανείς όταν όλα σχεδόν τα μέλη των κομμάτων, πολύ περισσότερο του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ιστοσελίδες, blogs, facebook κ.λπ. και συνομιλούν ακατάπαυστα, φυσικά αλογόκριτα ! Τελικά, ένας μεταμοντέρνος ζντανοφισμός μπαίνει σφήνα στις “ανεξάντλητες πρωτοβουλίες των μελών της βάσης”, όπως λέγαμε παλιά στο ΚΚΕ Εσωτερικού. Όχι ότι θα υπάρξουν μαζικές πρωτοβουλίες των μελών του ΜέΡΑ που θα είναι δυνατόν να ελέγχονται αρμοδίως. Γιατί ένα κόμμα - μη κόμμα με δομή εγγενώς αυταρχική δεν μπορεί να έχει ενεργά μέλη, μόνο οπαδούς που ενοποιεί ο αρχηγός - μεσσίας.

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Ο «καπιταλισμός της παρακολούθησης», η αμφιλεγόμενη λογοδοσία και τρόποι διεξόδου

Ο «καπιταλισμός της παρακολούθησης», η αμφιλεγόμενη λογοδοσία και τρόποι διεξόδου

Pressenza Athens

Αυτό που κυρίως συμβαίνει με το σήμερα του καπιταλισμού, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον: πιστεύουμε ότι απολαμβάνουμε ατομικές ελευθερίες, ακριβώς τη στιγμή που παρακολουθούμαστε περισσότερο από ποτέ. Δεκάδες οθόνες χρήσης αναδεικνύουν την προσωπική πληροφορία. Ο ψηφιακός κόσμος κόβεται και ράβεται στα μέτρα μας, με σκοπό να επιτευχθούν οι καλύτερες δυνατές πωλήσεις που αφορούν «όλα όσα έχουμε πραγματικά ανάγκη». Μέσον επίτευξής τους; οι ψηφιακοί αλγόριθμοι, αλλά και προσωπικές συνομιλίες, με τις οποίες εμείς τροφοδοτούμε τις εταιρίες απλόχερα. Μια δική μας φωτογραφία στο instagram δίνει εξαιρετική πληροφορία, που μεταφράζεται αυτόματα σε πολιτική πώλησης.

Η ομάδα του Wikileaks, ως γνωστόν, διέρρευσε στη δημοσιότητα οχτώμισι χιλιάδες μυστικά έγγραφααπό πηγές της CIA. Μια από τις αποκαλύψεις τους ήταν ο Αγγελος που θρηνεί, έργο γνωστότερο ως Weeping Angel. Η Samsung, κατασκεύασε το 2015 έξυπνες συσκευές τηλεόρασης που ενώ τις έχεις στο off, δεν κοιμούνται αλλά καταγράφουν συνομιλίες, οι οποίες αναλόγως το ενδιαφέρον στέλνονται στην CIA και την MI5 μέσω ίντερνετ και ενός κρυφού σέρβερ. Όταν το θέμα έγινε γνωστό, η νοτιοκορεατική εταιρία αρκέστηκε να δηλώσει: «Η προστασία της ιδιωτικότητας των πελατών μας και της ασφάλειας των συσκευών μας είναι υψηλές προτεραιότητες για την Samsung. Λάβαμε γνώση για την αναφορά που διέρρευσε και εξετάζουμε το θέμα.»

Σωματείο ΚτΥΠ για την εγκατάσταση με συνοπτικές διαδικασίες εκατοντάδων νηπίων σε προκατ αίθουσες !


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

στην εταιρία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.

Φαβιέρου 30 - Τ. Κ. 10438 Α Θ Η Ν Α – Τηλέφωνα : 210.5272443 – 210.5272299

6977 674562, 6978 900537- FAX: 210.5272489 e-mail: somateio@ktyp.gr

Αθήνα 20/6/2019
Αρ. πρωτ. 1299
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για την εγκατάσταση με συνοπτικές διαδικασίες
εκατοντάδων νηπίων σε προκατ αίθουσες !

Το Σωματείο μας εκφράζει την αλληλεγγύη και τη στήριξή του στον καθόλα δίκαιο αγώνα και το διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής και των Συλλόγων εκπαιδευτικών, ενάντια στον απαράδεκτο και άκρως αντιπαιδαγωγικό νόμο εγκατάστασης εκατοντάδων νηπίων σε προκατ αίθουσες που θα τοποθετηθούν κυρίως μέσα σε υπάρχοντα σχολεία. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με 200 νηπιαγωγεία και θα ακολουθήσουν άλλα 400 τουλάχιστον. Ο νόμος παρακάμπτει την κείμενη νομοθεσία, προκειμένου να προχωρήσει ταχύτατα και με το ελάχιστο κόστος η όλη διαδικασία, ενώ δεν δίνει καμία προοπτική για την κατασκευή νέων νηπιαγωγείων, αφού για ακόμα μία φορά μετακυλύει την ευθύνη στους Δήμους !!

Ως Σωματείο τονίζουμε για πολλοστή φορά τα εξής:

  1. Είναι απόλυτα υπεύθυνες τόσο οι προηγούμενες όσο και η σημερινή κυβέρνηση, για το γεγονός ότι δεν σχεδίασαν και δεν υλοποίησαν έγκαιρα ένα πρόγραμμα κατασκευής δημόσιων δωρεάν σύγχρονων και ασφαλών νηπιαγωγείων, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών των λαίκών οικογενειών. Αντίθετα κάθε χρόνο –ακόμα και για το «μεταμνημονιακό» 2019- κόβουν συνεχώς εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για απαλλοτριώσεις οικοπέδων, μελέτη και κατασκευή σύγχρονων σχολείων και άλλων δημόσιων κτιριακών υποδομών.
  2. Εδώ και χρόνια -και ιδιαίτερα την περίοδο της κρίσης και των μνημονίων- οι εκάστοτε κυβερνήσεις προχώρησαν στην πλήρη αποδυνάμωση του μοναδικού κρατικού τεχνικού φορέα που είναι υπεύθυνος για την κατασκευή σχολικών κτιρίων όλων των βαθμίδων. Με το 2ο μνημόνιο συγχώνευσαν τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ.) με το τεχνικό τμήμα της ΚΕΔ, τη ΔΕΠΑΝΟΜ και τη ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ διαμορφώνοντας τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ενώ στις αρχές του 2018 –αφού με τους αγώνες μας πετύχαμε την απένταξη του φορέα από το υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων- «φρόντισαν» να αποψιλώσουν την Κτ.Υπ. από τεχνικό προσωπικό, μετατάσσοντας τα 2/3 των μηχανικών !!
  3. Επιχείρησαν με τον «Καλλικράτη» και συνεχίζουν «με τον Κλεισθένη» να «μετακυλύουν» την ευθύνη του κράτους για την κατασκευή νηπιαγωγείων και όχι μόνο, στις Περιφέρειες και του Δήμους, διαμορφώνοντας έτσι Παιδεία πολλών ταχυτήτων, ανάλογα και με την κατάσταση κάθε Περιφέρειας η Δήμου, με αποτέλεσμα οι γονείς να καλούνται να ξαναβάλουν «βαθιά το χέρι στην τσέπη» για υποδομές που έχουν χιλιοπληρώσει με τη φοροκαταιγίδα.
  4. Τώρα έρχονται και επικαλούνται μία κατάσταση που οι ίδιοι έφεραν στο «μη παρέκει» και γεμίζουν τη χώρα με προκατ αίθουσες στις οποία θα πάνε τα πιο ευαίσθητα χρόνια της ζωής τους μικρά παιδιά !! Παράλληλα δε, θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες εκπαίδευσης σε λειτουργούντα σχολεία, ιδιαίτερα στην Αττική και άλλα αστικά κέντρα, που θα επιλεγούν για να τοποθετήσουν προκατ νηπιαγωγεία. Βέβαια λένε ότι αυτό θα ισχύσει μόνο για 4 έως 6 χρόνια, αλλά σε αυτή τη χώρα όλοι γνωρίζουμε ότι … «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού», πόσο δε μάλλον που «ρίχνουν» τη ευθύνη πλέον στους Δήμους !!
  5. Για πρώτη φορά στη χώρα μας αποφασίζεται εγκατάσταση προκάτ-λυόμενων για μη έκτακτες ανάγκες. Μέχρι τώρα αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονταν μόνο σε περιπτώσεις σεισμών ή άλλων ανάλογων έκτακτων και επειγουσών αναγκών, καθώς και για τη αντιμετώπιση αναγκών στέγασης των μεταναστευτικών ροών. Είναι η πρώτη φορά που αποφασίζεται η τοποθέτηση και αξιοποίηση εκατοντάδων προκάτ για τρέχουσες ανάγκες και μάλιστα για τη στέγαση εκατοντάδων νηπίων στα πιο ευαίσθητα χρόνια της ζωής τους. Δεν πρέπει να περάσει η επιχείρηση εξοικείωσης με τη μιζέρια.
Με όλα όσα προαναφέραμε και τη βεβαιότητα πλέον ότι, η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με εκατοντάδες νήπια εκτός νηπιαγωγείων και εκατοντάδες άλλα να γίνονται δεκτά υπό απαράδεκτες συνθήκες, ώστε τελικά τα προκάτ να γίνουν αποδεκτά ως αναγκαίο κακό, θεωρούμε μονόδρομο τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις γονιών, εκπαιδευτικών και συνολικότερα των εργαζομένων ώστε το κράτος να αναλάβει πλήρως τις ευθύνες του, να μην τις μετακυλήσει στους Δήμους και να παρέχει σύγχρονες και ασφαλείς συνθήκες στέγασης και υλοποίησης του προγράμματος δίχρονης προσχολικής αγωγής για όλα τα νήπια, υποδομές και συνθήκες για τις οποίες οι γονείς και ο λαός συνολικότερα έχει χιλιοπληρώσει !

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΣΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !


Το Δ.Σ. του Σωματείου


Διαμαρτυρία Μαχόμενων Ελεύθερων Μηχανικών

Ενημερώνουμε για την ακόλουθη συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών από συναδέλφους, παρά τη διαφωνία μας με ορισμένα σημεία του κειμένου όπως οι εξετάσεις.


Μετά από οκτώ χρόνια με πέντε νόμους αυθαιρέτων (Ν.3775/2009, Ν.3843/10, Ν.4014/11,Ν.4178/13, Ν.4495/17), εκ των οποίων ο ένας κρίθηκε αντισυνταγματικός (Ν.4014/11), μετά την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών , τις αλλεπάλληλες αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης δημοσίων έργων, την συνεχόμενη καθίζηση της Ελληνικής Οικονομίας και ως ΑΦΟΡΜΗ την έκδοση της διευκρινιστικής ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2 του Ν.4495/17 (1,5 χρόνο μετά την έκδοση του νόμου και λίγους μήνες πριν την επίσημη λήξη του.
ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ στην απαξίωση στην οποία οδηγήθηκε το επάγγελμα του μηχανικού και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ τα εξής 

1-Αποσαφήνιση με κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας. Η δουλειά του μηχανικού να βασίζεται σε μια επιστημονικά αποδεκτή,ξεκάθαρη και εφαρμοστέα νομοθεσία, χωρίς κενά και περιθώρια παρερμηνείας ενώ σε περίπτωση τυχόν ασαφειών πρέπει να είναι άμεση η συνδρομή των υπηρεσιών
για διευκρινήσεις με καθολική ισχύ.

2- Σύσταση μόνιμης Επιτροπής Παρακολούθησης τηςΠολεοδομικής Νομοθεσίας που θα περιλαμβάνει εκτός από θεσμικούς εκπροσώπους ελεύθερους και έμπειρους επαγγελματίες μηχανικούς. Στόχος της Επιτροπής είναι η κωδικοποίηση της σχετικής νομοθεσίας, η παρακολούθηση της εφαρμογής της, η επισήμανση των προβλημάτων και η εισήγηση βελτιώσεων. Η συμμετοχή στην Επιτροπή ελεύθερων επαγγελματιών είναι απαραίτητη καθώς αυτοί εφαρμόζουν στην πράξη την νομοθεσία.
Η δημιουργία της Επιτροπής είναι απαραίτητη καθώς δίνει την ευκαιρία της
αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του νομοθέτη και των ανθρώπων που εφαρμόζουν τον νόμο, με σκοπό τον εξορθολογισμό και αναπροσαρμογές της νομοθεσίας με προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών, το δημόσιο συμφέρον και τη δημιουργία ενός δομημένου περιβάλλοντος, ικανό να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής. 

3-Ο έλεγχος και η προστασία του δομημένου περιβάλλοντος να μην μετατρέπει τον Μηχανικό σε εισπρακτικό γραφειοκράτη. Η συνεχής μεταβολή της νομοθεσίας των αυθαιρέτων καθώς και η εμπλοκή των τεχνικών θεμάτων με τα νομικά μας οδηγεί σε αδυναμία διεκπεραίωσης των υποθέσεων μας, καθώς και σε σύγκρουση με άλλους κλάδους (νομικοί, συμβολαιογράφοι). Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο παράλογης άσκησης ποινών εναντίον Μηχανικών ενώ ταυτόχρονα μας εκθέτουν ως επαγγελματίες στους πελάτες-ιδιοκτήτες οι οποίοι μας θεωρούν ανακόλουθους ή μη γνώστες του αντικειμένου. 

4- Άμεση επαναφορά των εξετάσεων στους ελεγκτές δόμησης και δημιουργία τμήματος νομικής προστασίας αυτών. Ο έλεγχος από τους ελεγκτές δόμησης, είναι ένας θεσμός ο οποίος ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές και με την 
κατάργηση των εξετάσεων οδηγείται σε αποτυχία. Δεν είναι αυτονόητη η γνώση της νομοθεσίας ή ο έλεγχος κατασκευών την οποία καλούνται να ελέγξουν οι ελεγκτές δόμησης απλά και μόνο από την κατοχή του τίτλου σπουδών. 
Απαιτείται σαφέστατα προϋπηρεσία (τουλάχιστον 3ετής).
Η διαφορά μεταξύ της κατάργησης των εξετάσεων των ΕνεργειακώνΕπιθεωρητών (οι οποίοι έχουν αποκτήσει βάσεις λόγω των υποχρεωτικών σεμιναρίων) από αυτή των Ελεγκτών Δόμησης είναι χαοτική. 
Θεωρούμε ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ και άκρως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ την κατάργηση των εξετάσεων των ελεγκτών δόμησης.

5 - Δημιουργία εύχρηστων ηλεκτρονικών συστημάτων

Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Οι δρόμοι είναι Δημόσιο και Κοινωνικό αγαθό



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ​ ​

2009 – 2019:Δέκα χρόνια αγώνες για την κατάργηση των σταθμών είσπραξης διοδίων που ξεφύτρωσαν σαν μανιτάρια στο Εθνικό Οδικό μας Δίκτυο με βάση το νόμο που ψήφισε η Βουλή (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) το 2007. Οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι από Κοινωνικό Δημόσιο Αγαθό έγιναν το μέσον κερδοσκοπίας πολυεθνικών κοινοπραξιών τεχνικών εταιρειών.

Το 2009 ξεκίνησε και αναπτύχθηκε στο Δ. Ωρωπού ένα κίνημα πολιτών ενάντια στα διόδια και στις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης. Ένα τοπικό κίνημα που γρήγορα γιγαντώθηκε. Ένα κίνημα μαζικό, δυναμικό, με Πανελλαδική δικτύωση και​ βάση τις τοπικές κοινωνίες. Ένα κίνημα με δεκάδες κινητοποιήσεις και ακτιβισμούς στα διόδια όπου γης στη χώρα μας - Ισθμός, Κόρινθος, Ελευσίνα, Αφίδνες, Λαμία, Τρίκαλα, Λάρισα, Κατερίνη, Βέροια -. Ένα Πανελλαδικό κίνημα που από τότε έως σήμερα εκατοντάδες μέλη του διώχθηκαν αστικά και ποινικά με βάση τους νόμους Ρέπα-Βορίδη.

2019: Ο Υπουργός Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξαγγέλλει (20/5) στο Καπανδρίτι την ελεύθερη διέλευση των μονίμων κατοίκων Ωρωπού και Βαρνάβα από τα μετωπικά και πλευρικά διόδια του δήμου από σήμερα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022. « Ήταν δίκαιο έγινε πράξη»!!

Πρόκειται και είναι μια ΝΙΚΗ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ και όχι των αυτοδιοικητικών, δημάρχων και μη, που ζητούσαν χιλιομετροχρέωση και όχι κατάργηση . ΝΙΚΗ που αφήνει πικρή γεύση γιατί :​ Αναφέρεται και αφορά μόνον στους μόνιμους κατοίκους. Εξαιρεί τους καθημερινά εργαζόμενους και τους επαγγελματίες που έχουν αλλού διεύθυνση κατοικίας. Εξαιρεί τις μετακινήσεις μας μέσα στα όρια του δήμου, με την πληρωμή διοδίου , αν και ο υπουργός είχε εξαγγείλει από πέρσυ την κατάργησή του. Η νέα εξαγγελία αφορά μόνο τα μετωπικά διοδια Αφιδνών, λέει η εταιρεία.

Διατηρεί σε ισχύ τους νόμους Ρέπα-Βορίδη που ποινικοποιούν τους κοινωνικούς αγώνες. Οι Εθνικοί Αυτοκινητόδρομοι παραμένουν υπό ιδιωτικό έλεγχο με τη σφραγίδα του κράτους. Οι ελεύθερες διελεύσεις έχουν ημερομηνία λήξης, που είναι η ολοκλήρωση των έργων τοποθέτησης ηλεκτρονικών διοδίων στους κόμβους Αγ. Στεφάνου και Βαρυμπόμπης και όχι μόνον. Τοποθετούνται ηλεκτρονικά διόδια παντού σε κάθε πλευρική είσοδο του εθνικού δικτύου Κόρινθος-Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Χαιρετίζουμε​ σαν νίκη του κινήματος τις ελεύθερες διελεύσεις των δημοτών Ωρωπού-Βαρνάβα, γνωρίζουμε​ ότι τίποτα δεν πάει χαμένο και με βάση και εφαλτήριο αυτό,​δηλώνουμε:

​Οι δρόμοι είναι Δημόσιο και Κοινωνικό αγαθό​

Έχουμε πληρώσει και προπληρώσει την κατασκευή όλων των Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων

Όχι στα ηλεκτρονικά διόδια

Κατάργηση των νόμων Ρέπα-Βορίδη

Το δίκιο δεν έχει ημερομηνία λήξης

Ελεύθεροι δρόμοι για όλους

​Όταν η αδικία γίνεται νόμος, η ανυπακοή είναι υποχρέωση των πολιτών​

Ωρωπός, 10/6/2019