Σάββατο 1 Ιουνίου 2019

Εκλογές ΕΜΔΥΔΑΣ ΚΜ: Επαναφέραμε την ΕΜΔΥΔΑΣ στο προσκήνιο και Συνεχίζουμε…

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Επαναφέραμε
την ΕΜΔΥΔΑΣ στο προσκήνιο και Συνεχίζουμε…

ΕΚΛΟΓΕΣ
Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019
Θεσσαλονίκη, (ΠΚΜ) τέως 3ης ΠΥΔΕ Στρωμνίτσης 53, 1ος όροφος
Βέροια, (ΠΕ Ημαθίας) Λεωφόρος Στρατού 72
Σέρρες, (ΤΕΕ) Παύλου Μελά 16


Αγωνιζόμαστε
Στηρίζουμε
Πετυχαίνουμε
Συνεχίζουμε

Αναδείξαμε και αγωνιζόμαστε για τα θέματα: Νομική κάλυψη, δικαστικές διώξεις, Αποφυγή απολύσεων, Υποστελέχωση, Παράλληλα καθήκοντα, ΜΗΜΕΔ, Προσωπική Διαφορά, Πόρος 6‰, Integrated master, Προβάδισμα κατηγοριών, Εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, Τρομοκρατία και εκφοβισμό στον χώρο εργασίας, Περιορισμό γραφειοκρατίας, Βελτίωση Νομοθεσίας, Βελτίωση εξυπηρέτησης πολιτών, Δημόσια έργα, Πολεοδομικά θέματα, Κλαδικό μισθολόγιο, Ασφαλιστικό, Αξιολόγηση, Δημόσιος χαρακτήρας υπηρεσιών, ΥΔΟΜ, Παρατηρητήρια, Διαχείριση Ρεμάτων, Πολιτική Προστασία, Συντηρήσεις έργων και ό,τι άλλο αφορά στο αντικείμενό μας.
Πετύχαμε: Πολλά και δρομολογήσαμε άλλα τόσα. Τη θεσμοθέτηση της διακριτότητας μας, μέσω του 6‰, τη δημοσιοποίηση του έργου μας και των καθημερινών προβλημάτων και Συνεχίζουμε…

Συνάδελφοι
Είναι γνωστό ότι, στον χώρο μας βιώσαμε μια γενικευμένη απογοήτευση με μια σοβαρή συρρίκνωση της ΕΜΔΥΔΑΣ στα έτη 2010 - 2017.
Λίγοι είχαμε τη δύναμη να επιμείνουμε ώστε το σωματείο μας να παραμείνει ζωντανό. Πρέπει να αγωνιζόμαστε καθημερινά, για τις δύσκολες μέρες αλλά και για το αύριο.
Είμασταν παρόντες σε όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου και προσπαθήσαμε να έχουμε συνεχή επαφή με τους συναδέλφους. Σταθήκαμε δίπλα τους, όποτε μας ζητήθηκε, στηρίξαμε στα δικαστήρια τους συναδέλφους που κατηγορούνταν άδικα, επισκεφτήκαμε τις Υπηρεσίες με μεγάλα προβλήματα, δημοσιοποιήσαμε την καθημερινότητα των υπηρεσιών και προτείναμε εγγράφως, προτάσεις βελτίωσης και λύσεις. Βελτιώσαμε το σύστημα ενημέρωσης, τριπλασιάσαμε τα μέλη του σωματείου και συνεργαστήκαμε ισότιμα με όλους τους συναδέλφους είτε στα συμβούλια, είτε αλλού.

Οι αγώνες μας δεν πήγαν χαμένοι.
Ο κλάδος μας άρχισε σιγά σιγά να συνέρχεται απ’ την ολομέτωπη επίθεση και να ανακάμπτει. Γεγονός που αποτυπώνεται με την εγγραφή του συνόλου σχεδόν των συναδέλφων στην ΕΜΔΥΔΑΣ ΚΜ, την αυξημένη συμμετοχή στις Γεν. Συνελεύσεις και στο αυξημένο ενδιαφέρον.
Ως Πρωτοβάθμια Ένωσή ήμασταν δίπλα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία και παρείχαμε βοήθεια για τη διεκδίκηση και την επίτευξη των στόχων του κλάδου.
Εισηγηθήκαμε,την τροποποίηση του Νόμου σχετικά με την Νομική Κάλυψη και κάναμε πρόταση σχετικά με τη δικαστική διαδικασία για την αποφυγή παραπομπής, των ποινικών υποθέσεων, στην έδρα, χωρίς εξάντληση της προανάκρισης.


Ενημερώσεις και παρεμβάσεις από την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ




Ενημέρωση για την επόμενη καταβολή του πόρου 6‰. .doc

Αλληλεγγύη με τους εργαζόμενους στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου. .doc...

Υπ. Εργασίας : Οδηγίες σχετικά με την έναρξη και λήξη του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο ΕΤΕΑΕΠ. .pdf Υπ. Εργασίας : Ανάκληση Διοικητικής Πράξης και Επιστροφή σε Υπηρεσία. .pdf...

Διευκόλυνση παρακολούθησης του 18ου Τακτικού Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. .doc


Αλλαγή ασφαλιστικών κρατήσεων στο Επικουρικό. .doc Υπ.Εργασίας : Εγκύκλιος για το Επικουρικό. pdf


Άμεση καταβολή των οφειλόμενων Εργοδοτικών Εισφορών των Διπλ. Μηχανικών του τ. ΟΕΚ από τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ. .doc ΄Εγγραφο Υπ. Εργασίας - τ. ΟΕΚ .gif


Εγκύκλιος για τις ασφαλιστικές κρατήσεις στην προσωπική διαφορά. .doc Υπ. Εργασίας : Σχετικά με τις ασφαλιστικές κρατήσεις επί της προσωπικής διαφοράς του αρ. 27 παρ.1 του ν.4354/2015, των υπαλλήλων με σχέση εργασίας Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου. .pdf


Αίτημα για συνάντηση με τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ για θέματα Διπλωματούχων Μηχανικών του Οργανισμού. .doc


Επιστροφή παρακρατηθέντος ποσού 1/6 συνδρομής ΤΕΕ (1ο δίμηνο πόρου 6‰) .doc


Πρόγραμμα 18ου Συνεδρίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ .doc

Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

«Καμπανάκι» WWF: Ελλάδα ανοχύρωτη στις πυρκαγιές 10 μήνες μετά το Μάτι!

Στην ανακοίνωσή της η οργάνωση υποστηρίζει αρχικά ότι «10 μήνες μετά την πολύνεκρη τραγωδία της πυρκαγιάς στο Μάτι, κι ένα μήνα μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, η χώρα μας εξακολουθεί να είναι ανέτοιμη απέναντι στον κίνδυνο των δασικών πυρκαγιών».

Δέκα μήνες μετά την τραγωδία με τους 102 νεκρούς στο Μάτι η WWF προειδοποιεί ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ανέτοιμη απέναντι στον κίνδυνο των δασικών πυρκαγιών

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει, ότι θα περίμενε κανείς ότι η αύξηση και ένταση των φυσικών καταστροφών τα τελευταία χρόνια, οι χιλιάδες καμένες δασικές εκτάσεις (193.816 στρέμματα κατά το 2018) και, το τραγικότερο όλων, η απώλεια 102 πολιτών, που στιγμάτισε το περσινό καλοκαίρι, θα σηματοδοτούσαν τη ριζική αλλαγή του συστήματος δασοπροστασίας.

Λαμβάνοντας υπόψη την απειλή της κλιματικής αλλαγής, που κάθε χρόνο εντείνεται όλο και περισσότερο, είναι σαφές ότι η άμεση λήψη μέτρων για την αποτελεσματική πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών είναι παραπάνω από επιτακτική.

Αμέσως μετά τη φονική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική πέρυσι τον Ιούλιο, υπήρξαν επίσημες εξαγγελίες από στελέχη της κυβέρνησης και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό για διερεύνηση των αιτιών σε βάθος και λήψη μιας σειράς από μέτρα με στόχο να «θωρακιστούν» στο μέλλον η χώρα και οι πολίτες από τις δασικές πυρκαγιές.

Έκτοτε, κάποιες κινήσεις πραγματοποιήθηκαν: 

Η «Επιτροπή για τις προοπτικές διαχείρισης πυρκαγιών υπαίθρου και δασών στην Ελλάδα» (Επιτροπή Goldammer) που συστάθηκε με απόφαση του Πρωθυπουργού, δημοσιοποίησε το πόρισμά της τον Ιανουάριο 2019. Ωστόσο, η συνέχεια είναι άγνωστη μιας και μετά το πόρισμα δεν ακολούθησαν συγκεκριμένες δράσεις και λύσεις.

H BIOME Δεν πωλείται

Η ΒΙΟΜΕ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ

Στις 13 Ιούνη του 2019 ξεκινάνε ξανά οι πλειστηριασμοί των οικοπέδων που στεγάζεται η ΒΙΟΜΕ. Με μειωμένη τιμή εκκίνησης αυξάνεται ο κίνδυνος να καταδικαστεί το εργοστάσιο να γίνει μπάζα και παλιοσίδερα.

Το σωματείο των εργαζομένων στην ΒΙΟΜΕ και οι αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες που στηρίζουν τον αγώνα αυτόν επί οχτώ χρόνια τώρα βρισκόμαστε για ακόμη μια φορά σε δύσκολη θέση. Με μια σειρά πλειστηριασμών που αρχίζουν στις 13 του Ιούνη.

Παλεύοντας να κρατήσουμε τις θέσεις εργασίας και τις οικογένειες μας ζωντανές, καταφέραμε να λειτουργούμε το εργοστάσιο κάτω από εργατικό έλεγχο της παραγωγής και αυτοδιεύθυνση μέσα από την συνέλευση μας .

Καταφέραμε να βγάζουμε ένα μικρο εισόδημα και να μην φτάνουμε στο σημείο να ζητάμε τα ψίχουλα που προσφέρει η εξουσία για να παραδόσεις αξιοπρέπεια και λόγο.

Καταφέραμε να κάνουμε γνωστό το εργοστάσιο σε πανευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο με αποτέλεσμα το 55% της παραγωγής να εξάγεται.

Καταφέραμε να κρατήσουμε επί έξι και πλέον χρόνια το εργοστάσιο ζωντανό και όχι άλλο ένα κουφάρι άψυχο όπως τόσα και τόσα εργοστάσια. Και μάλιστα παράγοντας προϊόντα ωφέλιμα για την κοινωνία και ακίνδυνα για το περιβάλλον, προϊόντα υψηλής ποιότητας και ταυτόχρονα προσιτά για τις λαϊκές οικογένειες.

Καταφέραμε να αποτρέψουμε την πώληση (και την έξωση μας από το εργοστάσιο) σε 15 προηγούμενους πλειστηριασμούς που βρεθήκαμε και βάλαμε (εμείς και εσείς ) τα κορμιά μας για να δείξουμε ότι δεν έχουμε σκοπό να πέσουμε αμαχητί σε ενεχόμενη πώληση.

Μα αυτό που καταφέραμε ποιο πολύ απ’ όλα τα άλλα είναι να βρεθούμε μαζί στο δρόμο για οποιαδήποτε αδικία που γινόταν σε βάρος των αδυνάτων. Να βρισκόμαστε μαζί στον δρόμο για να δείξουμε ότι υπάρχουν και κάποιοι που δεν σκύβουν το κεφάλι δεν υποχωρούν απέναντι σε κάθε είδους εξουσίας.

Καταφέραμε να ενώσουμε ψυχές και σώματα να νιώσουμε σύντροφοι και ότι οι ανάγκες μας και οι αγώνες για να τις κάνουμε δικαίωμα είναι κοινοί.

Όπως καταφέραμε να έχουμε το εργοστάσιο συνεχώς ανοιχτό στην κοινωνία διοργανώνοντας εκατοντάδες εκδηλώσεις που στηρίχτηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό από πολύ κόσμο.

Απευθυνόμαστε σε σένα συνάδελφε και συναδέλφισσα , σε σένα συναγωνίστρια /στη, σε σένα που βρέθηκες μαζί μας σε δράσεις που αποδείξαμε ότι μπορούμε να κάνουμε το ανέφικτο εφικτό.

Σε σένα που βρέθηκες δίπλα μας στα δικαστήρια και ένιωσες την ένταση όταν περνούσε η ώρα χωρίς να έχει το θράσος να εμφανιστεί κανείς αγοραστής και στο τέλος της διαδικασίας να φωνάζουμε δυνατά σείοντας το μέγαρο “μπάτσοι δικαστές ακούστε το καλά, Η ΒΙΟΜΕ θα μείνει σε χέρια εργατικά”.

Σε καλούμε να βρεθείς και πάλι μαζί μας στην αποτροπή των πλειστηριασμών που θα γίνουν στης 13, 20, 27του Ιούνη , στης 19 του Σεπτέμβρη και στης 24 του Οκτώβρη του 2019.

Να βρεθείς δίπλα μας για να κρατήσουμε ζωντανό το μοναδικό παράδειγμα που μας δίνει το δικαίωμα να λέμε “αν δεν μπορούν αυτοί μπορούμε εμείς “ και να ακολουθήσουν και άλλα εργοστάσιά .


Γιατί δεν τους έχουμε ανάγκη να σωθούμε δεν μας έχουν ανάγκη να καταστραφούν.






Σωματείο εργαζομένων ΒΙΟΜΕ


Πρωτοβουλία αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης

Αλληλεγγύη με τους εργαζόμενους στη ΔΕΠΑ


Αθήνα, 28.05.19


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ


Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα από όλη τη χώρα στηρίζουμε το δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου που απασχολούνται μέσα από εργολαβικές εταιρείες, για μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Η απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, την οποία προωθούν τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η ΝΔ, όχι μόνο υποχρεώνει τα λαϊκά νοικοκυριά να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, αλλά αυξάνει την εκμετάλλευση των εργαζομένων από τα δεκάδες δουλεμπορικά συνεργεία, στους οποίους δεν αναγνωρίζονται μια σειρά από εργασιακά δικαιώματα.
Τα αιτήματα των εργαζομένων στη ΔΕΠΑ αποτελούν αιτήματα εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων της χώρας και γι’ αυτό έχουμε όλοι υποχρέωση να σταθούμε αλληλέγγυοι στη μάχη που δίνουν με μπροστάρη το σωματείο τους.

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους, πρόσληψη όλων των συναδέλφων από εργολαβικές εταιρείες στη ΔΕΠΑ.
  • Υπογραφή Επιχειρησιακής ΣΣΕ και ένταξη των "εργολαβικών" εργαζομένων σε αυτήν, με αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, μέχρι τη μονιμοποίηση τους. Κανείς κάτω από τα 751 ευρώ.
  • Υπογραφή Κλαδικής ΣΣΕ που θα λειτουργεί ως δίχτυ προστασίας των Επιχειρησιακών ΣΣΕ και θα καθορίζει τις κατώτερες αμοιβές για όλους όσοι εργάζονται στις υποδομές και την εμπορία του φυσικού αερίου, ανεξάρτητα από εταιρείες.
  • Φτηνή τιμή στο νοικοκυριό, στις κοινωνικές υποδομές, στους αγρότες.
  • Να γίνουν έργα που θα εξασφαλίζουν την ενεργειακή αυτάρκεια και ασφάλεια της χώρας και όχι τα κέρδη των εγχώριων και διεθνών μονοπωλιακών ομίλων, μέσα από Δημόσιο Φορέα Ενέργειας που θα λειτουργεί με κριτήριο τις διευρυμένες κοινωνικές ανάγκες.

Αποτελεί καθήκον και συμφέρον όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων να στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις την προσπάθεια να απλωθεί σε όλους τους κλάδους ο αγώνας των εργολαβικών εργαζόμενων στη ΔΕΠΑ για να εκφραστεί έμπρακτα η ταξική αλληλεγγύη.
Να κλιμακωθούν οι αγώνες απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις, να γίνει καθολικός ο αγώνας για την κατάργηση των δουλεμπορικών γραφείων, για σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.


ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ

Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας
Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού και Δέρματος Ελλάδας
Ομοσπονδία Εργαζομένων Φαρμακευτικών και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας
Ομοσπονδία Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου
Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών
Πανελλαδική Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Γάλακτος- Τροφίμων και Ποτών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Υπουργείου Γεωργίας (ΠΟΣΕΥΓ)
Ομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδας ΙΚΑ & Επικουρικών Ταμείων Μισθωτών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ)



ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

Αγρινίου
Άρτας
Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου
Ζακύνθου
Θεσπρωτίας
Ιωαννίνων
Κεφαλονιάς - Ιθάκης
Λαμίας
Λάρισας
Λαυρίου
Λέσβου
Λευκάδας
Νάουσας
Σάμου

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

ΔΝΤ: όχι λάθος, προμελετημένο έγκλημα!

ΔΝΤ: όχι λάθος, προμελετημένο έγκλημα!

Πιο απερίφραστα δεν μπορούσε να περιγραφεί το οικονομικό έγκλημα που διαπράχθηκε στην Ελλάδα με αφορμή την αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους το 2012 από τον τρόπο που το διατύπωσε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Η Ελλάδα καταστράφηκε για να σωθεί η ευρωζώνη!

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ

Η νέα μεταμέλεια των οικονομικών δολοφόνων του ΔΝΤ περιλαμβάνεται σε κείμενο πολιτικής που κυκλοφόρησε εντός του Μαΐου του 2019, με θέμα την επισκόπηση των «προγραμμάτων διάσωσης» που εφαρμόστηκαν ανά τον κόσμο και των όρων (αιρεσιμοτήτων) που περιλάμβαναν ως αυστηρή προϋπόθεση για τη χορήγηση των χρηματοδοτήσεων. Η συγκεκριμένη επισκόπηση (εδώ το σχετικό έγγραφο) εκτείνεται από το Σεπτέμβριο του 2011 ως το τέλος το 2017 κι αφορά δεκάδες χώρες του πλανήτη.

Οι διαπιστώσεις ωστόσο που περιλαμβάνει για την Ελλάδα θα έπρεπε να προκαλέσουν πολιτικό σεισμό επειδή από τις πιο επίσημες πηγές γράφεται ό,τι φώναζε όλος ο κόσμος το 2010, 2011 και 2012: Πώς τα δάνεια του ΔΝΤ δεν έρχονται να σώσουν την Ελλάδα, αλλά τις τράπεζες! Α ς δούμε κατά λέξη τι αναφέρει το ΔΝΤ, που κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί σαν το «πιστόλι των τραπεζιτών»: «Η απροθυμία αναδιάρθρωσης του χρέους μπορεί να έχει καθοδηγηθεί από ανησυχίες για τις οικονομικές, χρηματοπιστωτικές και πολιτικές επιπτώσεις, όπως και τις συνέπειες διάχυσης στην περιοχή. Αυτό είναι πιο έντονο όταν η οικονομία του χρεώστη συνδέεται στενά με άλλες οικονομίες, όπως στην περίπτωση της Ελλάδας». (παρ. 27, σελ. 29).

Η καθυστερημένη αναδιάρθρωση της Ελλάδας, που επιλέχθηκε με κριτήριο να μην υπάρξουν επιπτώσεις στις τράπεζες της ευρωζώνης συνοδεύτηκε ωστόσο από μεγάλο οικονομικό κόστος. Θαυμάστε πόσες ομολογίες υπάρχουν στην ακόλουθη παράγραφο από την έκθεση του ΔΝΤ, που αναγνωρίζει μεταξύ άλλων ότι δανειοδότησε την Ελλάδα παραβιάζοντας το καταστατικό του: «Εμφανώς, με τη συμφωνία του 2010 το προσωπικό αξιολόγησε πώς το χρέος ήταν βιώσιμο, αλλά όχι με μεγάλη πιθανότητα. Παρόλα αυτά το Ταμείο αποδέχτηκε τη συμφωνία, επειδή το Εκτελεστικό Συμβούλιο τροποποίησε το δεύτερο κριτήριο για να επιτρέψει στο Ταμείο να δανείσει. Η μετάδοση ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για τα μέλη της ευρωζώνης, δεδομένης της τραπεζικής έκθεσης στις χώρες της ευρωζώνης που επλήγησαν από την κρίση και της απουσίας τείχους προστασίας. Η απόφαση να μη γίνει αναδιάρθρωση του χρέους με το ξέσπασμα της κρίσης επέτρεψε να αποπληρωθούν πλήρως τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος γύρω στα 40 δισ. ευρώ (20% του ΑΕΠ του 2011). Η αναδιάρθρωση ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2011, αλλά οι διαπραγματεύσεις σήμαιναν ότι επιπλέον 10 δισ. ευρώ (περίπου 5% ΑΕΠ του 2012) συνέχιζαν να αποπληρώνονται στο ακέραιο μέχρι την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του 2012» (παρ. 26, σελ. 28). 

Μεθερμηνευόμενα τα παραπάνω σημαίνουν αρχικά ότι η Ελλάδα αφέθηκε να βυθίζεται στην κρίση χρέους επί δύο χρόνια, με αποτέλεσμα προϊόντος του χρόνου κάθε λύση να αποδεικνύεται ατελέσφορη, για να μην πληγούν τα κράτη μέλη της ευρωζώνης και οι ευρωπαϊκές τράπεζες. Επίσης, ότι αυτή η καθυστέρηση μας στοίχισε και 50 δισ. ευρώ! Κι αυτά συνέβησαν εις γνώση των πολιτικών (κυρίως του ΠΑΣΟΚ) που απειλούσαν από τηλεοράσεως κάθε φορά ότι αν δε δεχτούμε τα αντιλαϊκά μέτρα και δεν πάρουμε τη δόση του δανείου θα χρεοκοπήσουμε. Πρόκειται για αλήθειες που αποδεικνύουν πόσο κενά περιεχομένου είναι όσα λέγονται περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Αποδεικνύουν επίσης πώς το δημόσιο χρέος χρησιμοποιήθηκε ως μηχανισμός αναδιανομής ακόμη και στο «και πέντε» της κρίσης υπέρ των τραπεζών. Και γι’ αυτό το λόγο ακόμη και τώρα το δημόσιο χρέος δεν πρέπει να πληρωθεί…


Πηγή: Εφημερίδα Kontranews

Γιατί η πλατφόρμα 120 δόσεων ΕΦΚΑ χρήζει άμεσης διόρθωσης




Είναι πράγματι κρίμα μια αξιόλογη και ευνοϊκή για τους ασφαλισμένους ρύθμιση να αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα από την πρώτη μέρα λειτουργίας της.

Επιλέγοντας κάποιος να προχωρήσει τη ρύθμιση των 120 δόσεων στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, βλέπει στις οφειλές ΕΤΕΑΕΠ τις δόσεις εκκαθάρισης 2017 (για την ακρίβεια είναι 2017 και 2018).

Κατά τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 1 του Ν.4611/2019 (ταυτόσημη είναι και η διατύπωση της παρ.1 του άρθρου 2) ορίζεται: "1. Το σύνολο των οφειλών προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, που δημιουργήθηκαν έως και 31.12.2018, υπάγονται σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου."

Ανεξάρτητα από το δόκιμο της διατύπωσης (μέχρι τώρα ο νομοθέτης χρησιμοποιούσε φράσεις όπως ληξιπρόθεσμες ή βεβαιωμένες), είναι προφανές όμως πως ο Νομοθέτης ήθελε οφειλές που γεννήθηκαν μέχρι 31.12.2018. 

Άρα υπάρχουν οι ακόλουθες ενστάσεις:

1. Οι δήθεν οφειλές δεν είναι οφειλές, αφού κατά τη ρητή διατύπωση των εγκυκλίων Φ80020/οικ.948/Δ16.29/2019 και Φ80020/οικ.902/Δ16.20/2019 του εποπτεύοντος Υπουργείου:

«….ΙΙΙ. Οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολουμένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που αφορούν την χρονική περίοδο από 01/01/2017 έως 31/12/2018, οι οποίες δεν έχουν αναζητηθεί από το ΕΤΕΑΕΠ λόγω τεχνικών δυσχερειών, υπολογίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του άρθρου 97 του Ν.4387/2016, όπως έχει αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.4578/2018, χωρίς πρόσθετα τέλη, τόκους και προσαυξήσεις κεφαλαιοποιούνται και εξοφλούνται σε 36 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2019. …».

(ΟΙ ΔΟΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΕΤΕΑΕΠ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΚΕΣ).

Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται οφειλή, αφού αυτή έχει ρυθμιστεί νομίμως με κανονιστικές πράξεις και εγκυκλίους του Υπουργείου και του ΕΤΕΑΕΠ.

2. Οι δήθεν οφειλές δεν δημιουργήθηκαν μέχρι 31.12.2018, αλλά περί τα μέσα Μαρτίου 2019 (όχι με ευθύνη του ασφαλισμένου), μετά τη θέσπιση του Ν.4578/2018, την έκδοση εγκυκλίου του Υπουργείου και την εκκαθάριση που διενήργησε το ΕΤΕΑΕΠ και είναι πληρωτέες και άρα οφειλόμενες από 1.1.2019, άρα η ένταξή τους στην πλατφόρμα δεν είναι σύννομη.

(Δείτε εικόνα εκκαθάρισης):


3. Οι χιλιάδες παράλληλα ασφαλισμένοι (δημόσιοι λειτουργοί, έμμισθοι, μπλοκάκια κ.λπ.) που παρανόμως εμφανίζονται ως οφειλέτες του ΕΤΕΑΕΠ, αφού έχουν ήδη καταβάλει εισφορές ΕΤΕΑΕΠ με κρατήσεις επί των αποδοχών τους και εξαιρούνται ρητώς κατά το νόμο και τις ανωτέρω εγκυκλίους, πως θα ρυθμίσουν;

4. Αυτονόητο είναι ότι δεν είναι δυνατόν με βάση τις αρχές της χρηστής διοίκησης μια ρυθμισμένη από τη Διοίκηση οφειλή (που δημιουργήθηκε από δική της ευθύνη) σε άτοκες δόσεις να εντάσσεται στην έντοκη ρύθμιση του 4611/2019 χωρίς δικαίωμα καν επιλογής του οφειλέτη.

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η άμεση επιδιόρθωση του λάθους και η ένταξη στη ρύθμιση των εκκαθαρίσεων του ΕΤΕΑΕΠ μόνον κατ' επιλογή του ασφαλισμένου!

Ενα απέραντο ξενοδοχείο η Αθήνα


Συγκεντρωτικές τάσεις εμφανίζει και στην Αθήνα η Αirbnb. Ολοένα και περισσότερα από τα ακίνητα που διατίθενται στην πλατφόρμα καταλήγουν στον έλεγχο όλο και λιγότερων εταιρειών, που τα διαχειρίζονται ή/και τελικά τα αγοράζουν. Η τάση αυτή καταδεικνύει πόσο άστοχη είναι πλέον η στάση της πολιτείας, η οποία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την Αirbnb ως κοινή μίσθωση και όχι ως ξενοδοχειακή υποδομή. Και ανοίγει τη συζήτηση για τον τρόπο διαχείρισής του, ιδίως στις περιοχές που εμφανίζουν σημάδια τουριστικοποίησης.

Μια νέα έρευνα, που χρηματοδοτείται από το Κέντρο Ερευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, έρχεται το τελευταίο έτος να καταγράψει τις διαστάσεις της Αirbnb στην Αθήνα («Χωρο-κοινωνικές επιπτώσεις της Airbnb βραχυπρόθεσμης μίσθωσης ακινήτων στην πόλη της Αθήνας». Ερευνητική ομάδα: Δημήτρης Μπαλαμπανίδης πολεοδόμος-γεωγράφος, Δημήτρης Πέττας πολεοδόμος-γεωγράφος, Εύα Παπατζανή πολεοδόμος-χωροτάκτης). Ενα «φαινόμενο» που έχει πλέον αποκτήσει μια ιδιαίτερη δυναμική, «μεταβάλλοντας» ολόκληρες γειτονιές.

Οπως επισημαίνει η έρευνα, τα καταχωρισμένα στην Αirbnb ακίνητα στον Δήμο Αθηναίων ξεπέρασαν τον Αύγουστο του 2018 τις 9.000, από 5.000 το 2017 και 2.000 το 2015. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι σχεδόν εννέα στα δέκα ακίνητα (87,8%) είναι ολόκληρα σπίτια ή διαμερίσματα, ενώ μόλις το 12,2% αφορά την ενοικίαση ενός χωριστού δωματίου ή κοινού χώρου στον οποίο ζει ο ιδιοκτήτης.

«Την περίοδο αυτή καταγράφονται δύο βασικές τάσεις. Η πρώτη αφορά το ύψος των μισθωμάτων: αρχίζει να διαφαίνεται μια μείωση των τιμών, ως αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης προσφοράς», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Μπαλαμπανίδης. «Η δεύτερη αφορά τη διαχείριση των ακινήτων. Τα διαθέσιμα ακίνητα φαίνεται σταδιακά να συγκεντρώνονται σε ολοένα και λιγότερα χέρια, είτε μέσω αγοραπωλησιών, ή μέσω εταιρειών διαχείρισης ακινήτων. Το 50,8% των καταχωρίσεων είναι “multilistings”, δηλαδή ανήκουν σε ανθρώπους που έχουν δύο ή περισσότερα ακίνητα στην Αirbnb. Τι μας δείχνει αυτό; Οτι η βραχυχρόνια μίσθωση γίνεται όλο και περισσότερο μια δραστηριότητα με επαγγελματικά χαρακτηριστικά, που προσομοιάζει σε ξενοδοχειακή υποδομή. Αν αυτές οι δύο τάσεις συνεχιστούν, είναι πιθανό να εκτοπιστούν σταδιακά από την αγορά οι “μικροί παίκτες”, εκείνοι που μισθώνουν ένα ή δύο ακίνητα, γιατί δημιουργούνται οικονομίες κλίμακας. Θα είναι δύσκολο να αντέξουν τον ανταγωνισμό».

Τρίτη 28 Μαΐου 2019

Νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην ενέργεια στην Κρήτη

27/05/2019 



Στον υπαρκτό νεοφιλελευθερισμό, τα μεγάλα έργα ΑΠΕ και η ανάπτυξη του δικτύου και των μεγάλων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής γίνονται κατά κανόνα με τρόπο και προτεραιότητες που προκαλούν εύλογες αντιδράσεις. Με τεράστιο έλλειμμα δημόσιου ελέγχου, δημοκρατικού σχεδιασμού, διαφάνειας, συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών. Ανέκαθεν οι διασυνδέσεις γειτονικών δικτύων υψηλής τάσης βοηθούσαν την οικονομικότερη και ασφαλέστερη λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας.

Το θέμα της ενεργειακής διασύνδεσης της Κρήτης, ήταν πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών από τον προηγούμενο αιώνα. Είθισται στην Ελλάδα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών να ικανοποιούνται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και να επιλύονται δυστυχώς με τις λύσεις που υπήρχαν όταν αρχικά προτάθηκαν χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα νέα τεχνολογικά ή άλλα δεδομένα που πιθανά διαφοροποιούν την τελική λύση. Σήμερα, με το δημόσιο έλεγχο να υποχωρεί, σε ένα νεοφιλελεύθερο παροξυσμό με μοχλό την κρίση, η διασύνδεση της Κρήτης ανακατεύεται με φαραωνικά σενάρια επενδύσεων για χιλιάδες MW αιολικών πάρκων και εξορύξεις πετρελαίου.

Ο αρμόδιος υπουργός, Γιώργος Σταθάκης, με το γνωστό «υφος» που τον χαρακτηρίζει, δήλωσε: «ανοίγει χώρος για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από καθαρότερες πηγές ενέργειας και αμφίδρομη μεταφορά του μέσω των καλωδίων». Η παραγωγή ενέργειας από Α.Π.Ε. στην Κρήτη, με τα σημερινά δεδομένα, πρακτικά, έχει φτάσει στο όριό της.

Με τη διασύνδεση, η ροή ενέργειας θα είναι διπλή, το καλώδιο θα συνδέεται αποκλειστικά με την υλοποίηση ενεργειακών εγκαταστάσεων Β-Α.Π.Ε., που έχουν εγκριθεί με διαδικασίες fasttrack, στην κατεύθυνση της παράκαμψης εμποδίων περιβαλλοντικού και κοινωνικού χαρακτήρα. Η τρέχουσα πρόταση, όπως περιγράφεται στο σχέδιο χωροταξικού σχεδιασμού, προβλέπει μίγμα Α.Π.Ε. και εισαγόμενων υδρογονανθράκων, καλώδιο διασύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα, και εγκαταστάσεις στην Κρήτη πολλαπλάσιες από τις ανάγκες της.

Η πρόταση αυτή έχει ελάχιστο τοπικό όφελος, τεράστιο μέγεθος, βαριές επιπτώσεις στο περιβάλλον κ.ά. Είναι ορατός ο κίνδυνος να βρεθούμε σε λίγα χρόνια με “πράσινες Πτολεμαΐδες”.

Αν και υπάρχει καθολική, σχεδόν, αποδοχή από τους φορείς του νησιού, για τη διασύνδεση, «ένοχα» αποσιωπάται σκόπιμα η αλματώδης ανάπτυξη των ΒΑΠΕ που θα ακολουθήσει στο νησί, χωρίς ουσιαστικά μείωση των ρυπογόνων «συμβατικών» ενεργειακών σταθμών. Ένα νέο επιχειρηματικό «Ελντοράντο» θα ανοίξει, αποκλειστικά για μεγάλους εγχωρίους και διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους. Οι επενδύσεις σε αιολικά πάρκα, υπόσχονται στους επενδυτές αποδόσεις της τάξεως του 25-30% για τα ίδια κεφάλαια (πηγή AlphaBank).

Τι θα γίνει επιτέλους με την απονομή συντάξεων Μηχανικών?

Υπό συνταξιοδότηση συνάδελφοι, του π. Ταμείου μας, με καθυστερήσεις πάνω από ένα χρόνο ως και δυόμισι χρόνια στην απονομή της κύριας κύριας σύνταξης τους, ενημερώνουν όλους τους συναδέλφους που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση, να υποβάλουν αναφορά στο Συνήγορο του Πολίτη, στο link https://www.synigoros.gr/?i=submission-system.el

Μόνο με αυτόν τον τρόπο, όταν φανεί πόσο οξύ έχει γίνει το πρόβλημα, μπορεί να φτάσει το αίτημα στις ανώτερες διοικητικές δομές του ΕΦΚΑ.

Συνάδελφοι μας επίσης ετοιμάζουν αγωγές κατά του ΕΦΚΑ για τις απαράδεκτες αυτές καθυστερήσεις που πλέον υπερβαίνουν τα 3 έτη.

Ύψος ασφαλιστικών εισφορών απασχολούμενων συνταξιούχων και μητέρων με «μπλοκάκι»


Απαντώντας στο αριθ. ΔΙΕΙΣΦ.ΜΜ/159/265804/1-3-2019 έγγραφο του ΕΦΚΑ, σχετικά με το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών για πρόσωπα που έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 39 παρ. 9 του ν.4387/2016 σε περιπτώσεις απασχολούμενων συνταξιούχων που εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 63 του ν.2676/1999 και μητέρων που αποκτούν τέκνο, το Υπ. Εργασίας με την εγκύκλιο Δ.15/Δ’/11183/286/2019 γίνονται γνωστά τα εξής:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 παρ. 9 του ν.4387/2016 οι ασφαλισμένοι του πρώην ΟΑΕΕ και του πρώην ΕΤΑΑ, οι οποίοι αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών (ΔΠΥ) και για τους οποίους προκύπτει ότι το εισόδημά τους προέρχεται από την απασχόλησή τους σε ένα ή και δύο πρόσωπα (φυσικά και νομικά) εφαρμόζονται αναλογικά ως προς το ύψος, τον τρόπο υπολογισμού και τον υπόχρεο καταβολής της εισφοράς, οι διατάξεις του άρθρου 38 του ανωτέρω νόμου.

Συνεπώς, για τα ανωτέρω πρόσωπα οι ασφαλιστικές εισφορές κύριας σύνταξης ύψους 20% επιμερίζονται μεταξύ ασφαλισμένου και αντισυμβαλλόμενων κατά 6,67% και 13,33% αντίστοιχα (σχετική η αριθ. Φ80000/οικ. 5547/248/7.2.2017 εγκύκλιος).

→ α. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 παρ. 1 του ν.2676/1999, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 παρ. 1 του ν.3863/2010, για τους συνταξιούχους λόγω γήρατος που αναλαμβάνουν μισθωτή εργασία, πέραν της αναστολής ή περικοπής της σύνταξης, καταβάλλονται οι προβλεπόμενες από τις οικείες διατάξεις εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη, οι οποίες βαρύνουν τον ασφαλισμένο και τον εργοδότη αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την παρ. 2 τοπ ανωτέρω άρθρου για τους συνταξιούχους λόγω γήρατος που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα υπακτέα στην ασφάλιση του πρώην ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ, πέραν της αναστολής ή περικοπής της σύνταξης, για τους συνταξιούχους ηλικίας έως 55 ετών καταβάλλονται οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, ενώ για συνταξιούχους ηλικίας άνω των 55 ετών καταβάλλονται οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές προσαυξημένες κατά 50%.

β. Η ανωτέρω ρύθμιση για καταβολή προσαυξημένων κατά 50% ασφαλιστικών εισφορών αφορά αποκλειστικά απασχολούμενους συνταξιούχους που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα ή αυτοαπασχολούνται. Στην περίπτωση των υπαγόμενων στο άρθρο 39 παρ. 9 του ν.4387/2016, ως προς την ασφαλιστική τους αντιμετώπιση έχουν εφαρμογή τα προβλεπόμενα στο άρθρο 38 του ν.4387/2016 για τους μισθωτούς ασφαλισμένους.

Ως εκ τούτου για τους απασχολούμενους συνταξιούχους λόγω γήρατος που υποχρεούνται βάσει του άρθρου 63 παρ. 2 του ν.2676/1999, όπως ισχύει, σε καταβολή προσαυξημένων κατά 50% ασφαλιστικών εισφορών, εφόσον υπαχθούν στο άρθρο 39 παρ. 9 του ν.4387/2016, όπως ισχύει, δεν έχει εφαρμογή η ανωτέρω πρόβλεψη για καταβολή προσαυξημένων ασφαλιστικών εισφορών, και καταβάλλουν εισφορές βάσει του άρθρου 38 του ν.4387/2016 (6,67% ο ασφαλισμένος και 13,33% ο αντισυμβαλλόμενος).

Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Λανθασμένες οφειλές ΕΤΕΑΕΠ και για τις 120 δόσεις

Στη διαδικασία της ρύθμισης ηλεκτρονικά των 120 δόσεων έχουν ενταχθεί εκτός από τις οφειλές του ΤΣΜΕΔΕ που είναι προς προσδιορισμό, και οι οφειλές ΕΦΚΑ , ΕΤΕΑΕΠ του 2017,2018.

Όσον αφορά το ΕΤΕΑΠ (επικουρικό - εφάπαξ) όπως έχουμε ήδη αναφέρει έχουν ενσωματώσει τις λανθασμένες οφειλές του 2017,2018 (πχ εισφορές μισθωτών) ακριβώς όπως είναι στο site του ΕΤΕΑΠ με ακριβώς τον ίδιο αριθμό δόσεων.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ
ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ:

ΑΜ    (ΚΩΔ. ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: 21020-ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ)
Εκτελείται εργασία προσδιορισμού της οφειλής σας. Παρακαλούμε να επανέλθετε.



ΕΦΚΑ:
ΑΜ    (ΚΩΔ. ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: 99999-ΕΦΚΑ)

Οφειλή ΕΦΚΑ:

Ποσό οφειλής:

Οφειλές δόσεων εκκαθάρισης 2017Βασική ΟφειλήΕπιβαρύνσεις *Σύνολο
00,000,000,00



ΕΤΕΑΕΠ:
ΑΜ   (ΚΩΔ. ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: 88888-ΕΤΕΑΕΠ)

Οφειλή ΕΤΕΑΕΠ:

Ποσό οφειλής:

Οφειλές δόσεων εκκαθάρισης 2017Βασική ΟφειλήΕπιβαρύνσεις *Σύνολο
721.547,280,001.547,28

* Εάν επιλέξετε να ενταχθείτε στη ρύθμιση το ποσό των επιβαρύνσεων μειώνεται κατά 85%.



-Η επιλογή περί επανυπολογισμού ή όχι αφορά το σύνολο των οφειλών ρυθμισμένων ή μη.

-Εάν είστε ασφαλισμένος, ενεργός ή μη, οι οφειλές σας θα διαβιβασθούν στο ΚΕΑΟ προς ρύθμιση εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών. Μετά το χρονικό διάστημα αυτό μπορείτε να ολοκληρώσετε τη ρύθμισή σας.

Εάν έχετε υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης που εκκρεμεί, οι οφειλές σας θα διαβιβασθούν στην αρμόδια Υπηρεσία Συντάξεων.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή σας για ένταξη στη νέα ρύθμιση εκλαμβάνεται ως αίτημα διακοπής κάθε προηγούμενης. Με την ένταξή σας στη νέα ρύθμιση, τυχόν πιστωτικά υπόλοιπα και καταβολές θα ληφθούν υπόψη συμψηφιστικά.

Επιθυμώ την προώθηση των οφειλών μου, ρυθμισμένων ή μη, για ένταξη σε ρύθμιση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4611/2019 και ειδικότερα για όσες επιδέχονται επανυπολογισμό ως εξής:
    χωρίς επανυπολογισμό
    με επανυπολογισμό των οφειλών μου από 1-1-2002 έως 31-12-2016

Υπάρχουν οφειλές σε επεξεργασία. Αν επιθυμείτε να περιμένετε την ανάρτηση τους θα πρέπει να επανέλθετε. Το αίτημά σας θα παραμείνει σε αναμονή. Αν επιθυμείτε να προχωρήσετε σε ρύθμιση στο ΚΕΑΟ με τις οφειλές που έχουν ήδη αναρτηθεί παρακαλούμε να επιλέξετε "Υποβολή αίτησης προς διαβίβαση οφειλών στο ΚΕΑΟ"