Διαρροή προσωπικών δεδομένων τουλάχιστον 6 εκ. πολιτών

Αναδημοσίευση από tvxs.gr/node/134184

Σε εξέλιξη βρίσκεται προσπάθεια να συγκαλυφθεί η έκταση αλλά και οι ένοχοι της μεγαλύτερης διαρροής προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων Ελλήνων πολιτών στην ιστορία της χώρας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς ανθρώπων που παρακολουθούν στενά την υπόθεση, τα θύματα είναι περίπου 6 εκατ. πολίτες, το σύνολο δηλαδή του ενεργού πληθυσμού. Όμως η αρμόδια υπηρεσία, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ανέβαλε την εξέταση και τον έλεγχο της πηγής της διαρροής, η οποία είναι η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Έτσι, παρ' ότι κλείνουν σχεδόν 8 μήνες από την αποκάλυψη του χωρίς προηγούμενο σκανδάλου, η υπόθεση δεν έχει παραπεμφθεί στην Δικαιοσύνη, ενώ σβήνονται τα ίχνη των ένοχων.
Τα αρχεία που έχουν διαρρεύσει περιλαμβάνουν κάθε είδους ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και πιο συγκεκριμένα:

-Τα δηλωθέντα στις φορολογικές δηλώσεις στοιχεία στα έντυπα Ε1 για τα έτη από το 2003 έως το 2009 καθώς και τα πιο πρόσφατα στοιχεία του 2012.

-Τα στοιχεία υπολογισμού του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων για το 2008, 2009 και 2012.

-Τα στοιχεία υπολογισμού της έκτακτης εισφοράς του 2011.

-Τα σημειώματα για τις περαιώσεις που εστάλησαν το 2010 από το Υπουργείο Οικονομικών.

-Στοιχεία των τελών κυκλοφορίας για όλα τα έτη από το 2006 έως το 2012(!) καθώς και στοιχεία συναλλαγών και δηλώσεων πολιτών για πολλές ακόμη χρονιές.

Ειδικοί στους οποίους απευθύνθηκε το Tvxs.gr λένε ότι όσες υπηρεσίες, εταιρείες ή ιδιώτες έχουν στην διάθεση τους τα στοιχεία αυτά μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ποικιλοτρόπως, από απλή εμπορική εκμετάλλευση μέχρι και εκβιασμούς σε βάρος πολιτών, που σε πολλές περιπτώσεις είναι ή αισθάνονται ευάλωτοι από την διαρροή των προσωπικών τους δεδομένων. Η αξία τους είναι ανυπολόγιστη γιατί από τα στοιχεία προκύπτει το πλήρες προφίλ όλων των πολιτών. Ο ηλεκτρονικός όγκος των αρχείων είναι της τάξης των 70GB.
 

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Ένας "επι-δέξιος" ψάλτης επικεφαλής στον ΑΔΜΗΕ

Αναδημοσίευση από Euro2day
Ένας Επιτέλους. Μετά από κυοφορία αρκετών μηνών, ο εκλεκτός του Μαξίμου, ο κ. Γιάννης Γιαρέντης, τοποθετήθηκε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας – ΑΔΜΗΕ.
Η θέση δεν είναι ζηλευτή. Μάλλον άχαρη θα τη λέγαμε. Πα' όλα αυτά, έχει τεράστιες ευθύνες και απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις για τη λειτουργία των δικτύων ηλεκτερισμού, το κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού και την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Ιδιαίτερα μετά την ισχύ των πρόσφατων οδηγιών της Ε.Ε., ο ρόλος των διαχειριστών των δικτύων φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού είναι κρισιμότατος στην απελευθερωμένη ενεργειακή αγορά, καθώς εγγυώνται τη χωρίς διακρίσεις πρόσβαση όλων των «παικτών» στα δίκτυα, την ομαλή διενέργεια διασυνοριακών ανταλλαγών κ.λπ. κ.λπ.
Διαβάζοντας τις ιδιότητες των νέων μελών του δ.σ., διαπιστώνουμε ότι ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εμφανίζεται απλώς ως «στέλεχος επιχειρήσεων», χωρίς καμία αναφορά σε τίτλους σπουδών. Πιστεύουμε ότι η παράλειψη μάλλον σε αβλεψία θα οφείλεται. Γιατί δεν είναι δυνατόν το πρόσωπο που τοποθετήθηκε σε τόσο κρίσιμη θέση για την αγορά ηλεκτρισμού να μην κατέχει πανεπιστημιακό δίπλωμα.
Πάντως, ψάχνοντας για τις ενασχολήσεις του κ. Γιαρέντη, προ της ανάληψης καθηκόντων ως επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, το μόνο που βρήκαμε είναι η τοποθέτησή του σε επιτροπή του ΥΠΑΝ για τη χάραξη πολιτικής στα logistics και η αρθρογραφία του σε blogs νεοδημοκρατικού προσανατολισμού.
Σημαντικότερη δημόσια τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΑΔΜΗΕ θεωρούμε το άρθρο του στο blog «επι-δέξιος (ψάλτης)» με τίτλο.... «20 Λόγοι ΓΙΑΤΙ επέλεξα να ψηφίσω τον ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ» (sic).
Μετά την ανάγνωση των 20 λόγων, αναγνωρίζουμε στον πρωθυπουργό το προσόν ότι δεν ξεχνάει τους φίλους του (πολύ σημαντικό για τον πρωθυπουργό), αλλά ταυτόχρονα καταλαβαίνουμε ότι αν συνεχίσουμε έτσι πάμε για... φούντο!

Με το Πολυνομοσχέδιο καταρρέουν 4 μύθοι για τη Δημόσια Διοίκηση

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος (πρώτος στη σειρά των καθήμενων) εγκαινίασε τις νέες εγκαταστάσεις του ΙΕΚ ΑΚΜΗ Πειραιά, στις 3 Ιουλίου. Λίγες μέρες μετά, ανακοίνωσε την απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών και την κατάργηση 52 ειδικοτήτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, αποκλείοντας από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση 20.000 μαθητές. Φυσικά, οι ειδικότητες που καταργούνται περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «σπουδών» του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Καλό είναι η κυβέρνηση να αφήσει τις μεγαλοστομίες. Της Θεανώς Φωτίου από την Εποχή

Είναι πλέον κοινή πεποίθηση σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία όσο και στους εκπροσώπους της στο κοινοβούλιο ότι όλες οι απολύσεις, που φέρνει το μνημόνιο, αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον αριθμό απολυμένων που υποσχέθηκε η κυβέρνηση στην τρόικα, η οποία τους απαιτεί ως τιμωρία, όπως παραδέχεται ο κ. Μητσοτάκης. Η μείωση 150.000 υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα, που υπέγραψε η κυβέρνηση στο πρώτο μνημόνιο, έχει ήδη συμβεί. Και οικονομικό όφελος στο δημόσιο τομέα δεν υπάρχει. Δεν επακολούθησε ο οιοσδήποτε εξορθολογισμός. Έγκλημα και τιμωρία, λοιπόν. Μόνο που ο τιμωρός, ο κ. Μητσοτάκης, διαπράττει και το έγκλημα.
Το άρθρο 82 αποτελεί ένα ιδανικό μεθοδολογικό παράδειγμα για την κατάρριψη τεσσάρων μύθων για τη Δημόσια Διοίκηση, που στηρίζουν τον γκεμπελισμό της κυβέρνησης, το δόγμα, δηλαδή, «συκοφαντήστε, συκοφαντήστε, κάτι θα μείνει».
Μύθος πρώτος: Διαρθρωτικές αλλαγές
Η κυβέρνηση υποστηρίζει σε όλους τους τόνους πως το Δημόσιο είναι ανορθολογικό, χαοτικό, σπάταλο και πως εκείνη θα προβεί στις αλλαγές που χρειάζονται για να λειτουργήσει ορθά η Δημόσια Διοίκηση και με τον απαραίτητο σχεδιασμό.
Ο υπουργός Παιδείας πρότεινε στην ολομέλεια της Βουλής τις απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικών –και είναι μόνο η αρχή- ωστόσο απουσίαζε από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όταν συζητιόταν το νομοσχέδιο. Δεν έφερε όμως κανένα σχέδιο για την τύχη της Τεχνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των ξένων γλωσσών. Να υπενθυμίσουμε, πάντως, ότι το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε πρόταση νόμου το Δεκέμβριο για τη λειτουργία Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης, με την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάθετες διαφωνίες, αλλά η οποία δεν έχει έρθει ακόμη για συζήτηση στη Βουλή.
Με την κατάργηση των πενήντα ειδικοτήτων, υποστηρίζει ο κ. Αρβανιτόπουλος, θεραπεύεται το γεγονός της αλληλοεπικάλυψής τους τόσο στα ΕΠΑΛ όσο στα ΙΕΚ, στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια. Δηλαδή, επικαλύπτεται ο μηχανολόγος του ΕΜΠ με τον υδραυλικό από τα ΕΠΑΛ (;!). Ο υπουργός Παιδείας -πανεπιστημιακός και ο ίδιος- δεν νομιμοποιείται να αγνοεί τη διαφορά Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, άτυπης μεταλυκειακής, που είναι τα ΙΕΚ, και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ. Να αγνοεί, δηλαδή, πώς διαβαθμίζονται τα περιεχόμενα των επαγγελμάτων σε αυτές τις βαθμίδες.
Μύθος δεύτερος: Θα γίνουν όλα με αξιολόγηση
Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση, καμία διαθεσιμότητα, καμία απόλυση χωρίς αξιολόγηση, την αξιολόγηση που δήθεν δεν θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ποια αξιολόγηση λέει ότι πρέπει να καταργηθούν πενήντα ειδικότητες, στους τομείς υγείας, αισθητικής, αργυροχοΐας, περιζήτητες σήμερα στην αγορά και από τους μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και οι οποίες, όπως διαβεβαιώνει ο φιλοκυβερνητικός ΣΕΒ, έχουν επαγγελματικό αντίκρισμα μέσα στην κρίση; Καμία αξιολόγηση. Αντιθέτως, έχουμε αξιολόγηση προ τριετίας που τους κρίνει επιτυχείς.
Μύθος τρίτος: Κανείς δεν απολύεται

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Πολιτική παρεκτροπή η «εκτροπή του Αώου»

Αναδημοσίευση από το Ποντίκι

Γιατί η κυβέρνηση επιμένει να βάλει «χέρι» στη Βάλια Κάλντα, το απόλυτα «παρθένο» οικοσύστημα της χώρας; Γιατί επιμένει στην εκτροπή του Αώου; Γιατί εμμένει σε μια ακόμα αδιέξοδη πολιτική τύπου «Αχελώου», η εκτροπή του οποίου εδώ και 22 χρόνια μπλοκάρεται από το ΣτΕ;
Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα προκύπτουν μόνο με τοπικά μικροκομματικά επιχειρήματα και τοπικά μικροκομματικά «οράματα» που, ως συνήθως, βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.
Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που η WWF Ελλάς, με επιστολή της την 1η Ιουλίου προς τον νέο υπουργό ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη, του ζητά να ακυρώσει το έργο της εκτροπής του Αώου, το οποίο χαρακτηρίζει ως ένα έργο «που αγγίζει τα όρια του πολιτικού σκανδάλου, με όρους τόσο περιβαλλοντικούς, όσο οικονομικούς και νομικούς».
Η τελευταία εξέλιξη στην υπόθεση που έχει ξεσηκώσει φορείς και κατοίκους της Ηπείρου, είναι ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε τη στρατηγική (!) μελέτη του Σχεδίου Διαχείρισης Υδάτων Υδατικού Διαμερίσματος Ηπείρου με φορέα υλοποίησης τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Α.Ε. Μια μελέτη που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Αώο και τη μεταφορά νερού από τον Αμάραντο στα Γιάννενα.
Το έργο, που προβλέπει τη μεταφορά 70 εκατ. κυβικών μέτρων νερού τον χρόνο από το Εθνικό Πάρκο της Βόρειας Πίνδου για τον εμπλουτισμό της λίμνης Παμβώτιδας, είχε απορριφθεί το 2009 επί υπουργίας Μπιρμπίλη και επανήλθε στο προσκήνιο όταν υφυπουργός Υποδομών ανέλαβε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος, όπως λένε οι φορείς της Ηπείρου, προώθησε αμέσως το έργο λίγο - πολύ ως φόρο τιμής στον πατέρα του και εμπνευστή του σχεδίου, πρώην βουλευτή της Ν.Δ. Λευτέρη Καλογιάννη.
Ο κ. Καλογιάννης μπορεί να αποχώρησε από την 3η μνημονιακή κυβέρνηση, το σχέδιο, όμως, βρήκε υποστηρικτή στο πρόσωπο του υπουργού αναπληρωτή ΠΕΚΑ Σταύρου Καλαφάτη, ο οποίος το υποστήριξε σθεναρά απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Μαντά και μάλιστα με τη γνωστή «καραμέλα» που υποστηρίζει πως κάθε έργο ή απόφαση που βάλλει το περιβάλλον είναι για το καλό μας. Όπως και η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων βαφτίζεται πολεοδομική «τακτοποίηση», έτσι και η καταστροφική παρέμβαση στη Βάλια Κάλντα βαφτίζεται «φιλική και ωφέλιμη» για το περιβάλλον της περιοχής…

Παράλογο σχέδιο
Η εκτροπή του Αώου αναμένεται να γίνει ο νέος «Αχελώος», καθώς κάτοικοι και φορείς της περιοχής βρίσκονται σε θέση «μάχης» και δηλώνουν ότι, όπως και στο παρελθόν, θα αποτρέψουν τα σχέδια για καταστροφικές επεμβάσεις στη Βάλια Κάλντα.

Κάτω τα χέρια από την Αμυντική Βιομηχανία της χώρας

Αναδημοσίευση από Αριστερή Διέξοδος



"Πούλα!"


Η κυβέρνηση πραγματευτών και ζητιάνων Σαμαρά - Βενιζέλου (και άλλων μνημονιακών) έφτασε πλέον στο σημείο της πώλησης των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ)και της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) ενώ αναμφίβολα στο σχεδιασμό τους ακολουθεί η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Η επιχειρηματολογία τους αστεία: μιλούν για τη σημασία της ιδιόκτητης γης αυτών των εταιριών και αναζητούν αγοραστές σε τιμές ξεπουλήματος. Εξάλλου η πολιτική ξεπουλήματος έρχεται ως μια ακόμα τομή στην επίμονη πρακτική απαξίωσης των επιχειρήσεων αυτών είτε από τα μέσα ( μη πληρωμή μισθών, ελάχιστα προγράμματα για το στρατό και τις πολιτικές υπηρεσίες κ.ο.κ.) και απ' έξω (δημόσιες δηλώσεις για την χαμηλή τους ποιότητα και άλλα τέτοια). Το αποτέλεσμα της πολιτικής τους καταστροφικό: η χώρα θα μείνει χωρίς εθνική αμυντική βιομηχανία το οποίο σημαίνει: α) οικονομικό κόστος άμεσο και μακροπρόθεσμο για όλες τις επόμενες αμυντικές δαπάνες μέρος των οποίων θα μπορούσαν να καλυφθούν με εθνικές προσπάθειες οι οποίες θα είχαν και πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στο μέλλον, β) η χώρα μένει χωρίς βιομηχανία άμυνας λες και είμαστε το Λιχτενστάιν ή το Βέλγιο (το οποίο παρεπιμπτώντως έχει...). Την ίδια στιγμή θα χάσουν τις δουλειές τους χιλιάδες συνάνθρωποι μας, στην πλειοψηφία τους με εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες. Για περισσότερες πληροφορίες για τα τεκταινόμενα γύρω από το ξεπούλημα ΕΛΒΟ, ΕΑΣ βλ. εδώ.



η Δεξιά υπερασπίζεται την Πάτρίδα;;; (αστεία πράγματα...)


Η γνωστή αφήγηση ή καλύτερα το γνωστό παραμύθι θέλει την δεξιά να "προασπίζεται την Πάτρίδα". Βλακείες! 



Η δεξιά (η ΝΔ και όλοι γύρω από αυτήν, κυβερνητικοί έταιροι ή παρατρεχάμενοι) σήμερα ξεπουλά και την αμυντική βιομηχανία. Και αυτό δεν είναι μονάχα μια έκτακτη μνημονιακή επιλογή. Αντίθετα, ποτέ δεν οικοδόμησαν την αμυντική βιομηχανία της χώρας. Όλοι ξέρουμε ότι η Ελλάδα αγοράζει ιδιαίτερα ακριβό και σε μεγάλες ποσότητες εξοπλισμό και συστήματα για το στρατό ξηράς, την αεροπορία και το ναυτικό. Η αγορά τέτοιων συστημάτων διεθνώς δεν γίνεται σε λογική super market αλλά αντίθετα αποτελεί κριτήριο σύναψης στρατηγικών σχέσεων. Πλευρά της διαδικασίας πώλησης είναι και αυτή που σχετίζεται με τα "αντισταθμιστικά οφέλη" ή αλλιώς "τι θα κερδίσει η χώρα μελλοντικά για τον εαυτό της αν τώρα αγοράσει το εκάστοτε οπλικό σύστημα". Σε κάθε χώρα η πιο βασική πλευρά των αντισταθμιστικών οφελών αφορά την παραχώρηση τεχνογνωσίας στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία ή ακόμα και την συνεργασία στην παραγωγή ή επιδιόρθωση εξοπλισμού σε διεθνές επίπεδο. Στη χώρα μας... απλά τα αντισταθμιστικά οφέλη ήταν πάντοτε "της πλάκας" με αποτέλεσμα ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΕΑΒ να δυσκολεύονται να κρατηθούν, να αναπτύξουν τον κύκλο εργασιών τους και να παράξουν ανταγωνιστικά συστήματα. Φυσικά πριν ο εθνοπροδότης Σαμαράς καταγγείλει εταιρίες όπως η ΕΑΒ για χαμηλή ποιότητα θα έπρεπε να αναρωτηθεί αν έχει νόημα να προσπαθούμε να ξανανακαλύψουμε τον τροχό αντί να πάρουμε και καμιά πληροφορία από κανέναν άλλον, αν έχει νόημα να αναπτύσσει συνεργασίες μια τέτοια εταιρία με τη συνδρομή της κεντρικής κυβέρνησης ή όχι, αν έχει νόημα να αποτελεί κομμάτι μιας κεντρικής πολιτικής η υποστήριξη εγχώριων αναπτυξιακών προσπαθειών για την κάλυψη μέρους των εξοπλιστικών αναγκών της χώρας από αυτές τις εταιρίες. 


Σπάνε στα 3 και ξεπουλάνε τη ΔΕΗ

Αναδημοσίευση από Ίσκρα
Η ΣΤΥΓΝΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΡΟΪΚΑΣ - ΕΥΡΩ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ!
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗΣ ΜΟΡΦΗΣ!
Την ολοκληρωτική παράδοση της ΔΕΗ και του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα δρομολογεί η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, υπογράφοντας, σήμερα Τετάρτη (24/7), την πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία τεμαχίζεται σε 3 κομμάτια η επιχείρηση και ορίζεται το χρονοδιάγραμμα του ξεπουλήματος της!
Η κυβέρνηση, απο κοινού με τους δανειστές της χώρας, μετατρέπει γρήγορα την Ελλάδα σε "μπανανία" και "ελ ντοράντο" προς άγραν κερδών των μεγάλων ντόπιων και ξένων κεφαλαίων. Η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου προβλέπει ότι εντός δύο ετών θα έχει ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΗ και ο ΑΔΜΗΕ. Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται η ιδιωτικοποίηση του (ΑΔΜΗΕ) ως το τα μέσα του 2014 και η διάσπαση της ΔΕΗ σε «μικρή» και «μεγάλη», με την πρώτη να αποκρατικοποιείται έως το 2015 και τη δεύτερη να πωλείται σε επενδυτές έως το 2015.
ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ειδικότερα, για τον ΑΔΜΗΕ, η πραξικοπηματική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου προβλέπει την παράδοσή του στα ιδιωτικά συμφέροντα σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση, η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, προβλέπει την είσοδο "επενδυτή" μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, στον οποίο θα περάσει το 49% του ΑΔΜΗΕ αλλά και το μάνατζμεντ του οργανισμού.
Η δεύτερη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2014, θα οδηγήσει στην πώληση ποσοστού έως και 51% του ΑΔΜΗΕ από την ΔΕΗ.
Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών με τον επενδυτή που θα επιλεγεί στη πρώτη φάση προβλέπει την διαδικασία, τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων η ΔΕΗ θα πωλήσει το επιπλέον ποσοστό και για τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό.
Στόχος είναι το Δημόσιο να συμμετέχει στην εταιρεία με ποσοστό που θα εξασφαλίζει καταστατική μειοψηφία υπό την προϋπόθεση ότι οι μετοχές του ΑΔΜΗΕ θα τύχουν ξεχωριστής διαχείρισης από εκείνες της ΔΕΗ, οι τρέχοντες στόχοι εσόδων από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που αναλογούν στη γενική κυβέρνηση δεν θα αποκλίνουν και η διαδικασία απόκτησης των μετοχών δεν θα έχει φορολογικές ή οικονομικές επιπτώσεις για την κυβέρνηση.
Η «ΜΙΚΡΗ ΔΕΗ»
Επίσης, το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία νέας καθετοποιημένης «μικρής ΔΕΗ», που θα είναι βιώσιμη, ανταγωνιστική και στην οποία θα δοθεί το 30% του παραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ, λαμβάνοντας υπόψη την απόσυρση παλαιών μονάδων, αλλά και νέων μονάδων, στον βαθμό που υφίσταται ρεαλιστική πιθανότητα δημιουργίας τους.
Ακόμη, θα έχει αναλογικό ποσοστό της δραστηριότητας της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας της ΔΕΗ, του παραγωγικού μείγματος και της πελατειακής βάσης της νέας εταιρείας.
Το σχέδιο θα περιλαμβάνει προβλέψεις για την αποεπένδυση λιγνιτικών, υδροηλεκτρικών και μονάδων φυσικού αερίου που σήμερα λειτουργεί η ΔΕΗ, καθώς και για την πρόσβαση της νέας εταιρείας σε αποθέματα και ορυχεία λιγνίτη. Συνολικά, η «μικρή ΔΕΗ» θα δεχθεί από τη ΔΕΗ 1.400 MW μονάδων με καύσιμο λιγνίτη, 500 MW υδροηλεκτρικού δυναμικού και 500 MW δυναμικού φυσικού αερίου.
Επίσης, θα εξασφαλιστεί σε όλους η πρόσβαση σε λιγνιτικά πεδία που δεν έχουν παραχωρηθεί στη ΔΕΗ, ενώ όπου αυτή απουσιάζει, θα μπορούν να δοθούν προς εκμετάλλευση σε τρίτους. Παράλληλα, θα επέλθει απελευθέρωση της χονδρεμπορικής αγοράς, η οποία θα συνδεθεί με την αντίστοιχη απελευθέρωση της λιανικής, όμως «παραμένει υπό εξέταση επί του παρόντος ο τρόπος με τον οποίο η νέα εταιρεία θα προσελκύσει πελάτες, κατ' αναλογία, από την πελατειακή βάση της ΔΕΗ».
Ένα μέρος των υποχρεώσεων της ΔΕΗ θα μεταφερθεί μαζί με τα στοιχεία ενεργητικού στη «μικρή ΔΕΗ», ενώ το τίμημα που θα επιτευχθεί, δεν θα πρέπει να δημιουργεί ζημία στη ΔΕΗ. «Ιδιαίτερη μνεία γίνεται σε θέματα προσωπικού, καθώς η νέα εταιρεία θα πρέπει να στελεχωθεί με το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στις συγκεκριμένες παραγωγικές μονάδες και ορυχεία και από το ανάλογο ανθρώπινο δυναμικό των λοιπών διευθύνσεων της ΔΕΗ» σημειώνεται.
Στόχος είναι έναρξη των δραστηριοτήτων της νέας εταιρείας το 2015. Η προετοιμασία εκτιμάται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2014, οι επαφές με επενδυτές θα γίνουν το θέρος του ίδιου έτους και η εκτέλεση της συναλλαγής αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τρίμηνου του 2015.
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ 17% ΤΗΣ ΔΕΗ
Επίσης, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την πώληση των μετοχών που διαθέτει το Δημόσιο στη ΔΕΗ και αντιπροσωπεύουν το 17% της εταιρείας, κατά προτίμηση μέσω της προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή.
Η προεργασία θα αρχίσει αμέσως μετά την οριστικοποίηση του καταλόγου παγίων που θα περιλαμβάνονται στη νέα εταιρεία. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να αρχίσει εντός του τρίτου τριμήνου του 2015 όποτε και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το τέλος του 2015.
Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τους τελικούς όρους της συναλλαγής πώλησης της νέας εταιρείας.
Η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 ή εντός του πρώτου τριμήνου του 2016.a

Για μια ΕΡΤ Ανοιχτή στην Κοινωνία

ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΠΕΜΠΤΗ Η 2η ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ
Είμαστε η Πρωτοβουλία Εργαζόμενων στην ΕΡΤ και Αλληλέγγυων «Για μια ΕΡΤ Ανοιχτή στην Κοινωνία" και απευθύνουμε σε όλους κάλεσμα για τη 2η Ανοιχτή Συνέλευση στον Κήπο του Ραδιομέγαρου, την Πέμπτη, 25 Ιούλη, στις 7 το απόγευμα.
Καλούμε όλους εσάς, που χτυπιέστε καθημερινά από τα μνημόνια, όλους τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ και κάθε εργαζόμενο, τους απολυμένους και τους επισφαλώς εργαζόμενους,τους άνεργους και τους συνταξιούχους, τα σωματεία, τις ομοσπονδίες, όλες τις συλλογικότητες, τις ανοιχτές συνελεύσεις των γειτονιών και κάθε αντιμνημονιακή δύναμη, να έρθουν εδώ στην ΕΡΤ και να αγωνιστούμε όλοι μαζί.

Οι στόχοι του κινήματός μας είναι:
► Η συνένωση και ο συντονισμός όλων, όσων θέλουμε να αγωνιστούμε και να ανατρέψουμε την καταστροφική πορεία προς τον θάνατο του λαού, προς την φασιστικοποίηση της κοινωνίας και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της Ελλάδας
► Η στήριξη του αγώνα των απολυμένων της ΕΡΤ για μιαΕΡΤ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, για μια ΕΡΤπροπύργιο των κοινών μας αγώνων, ΑΝΟΙΧΤΗ σε όλους όσους θέλουν να έχουν φωνή σε μιαν Ελεύθερη ΕΡΤ.

Ο αγώνας ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ είναι αγώνας για την ελευθερία του λόγου που είναι προϋπόθεση της δημοκρατίας.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΤ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΠΕΜΠΤΗ 25/7/2013.
Πρωτοβουλία ΕΡΤ Ανοιχτή στην Κοινωνία

http://ertopensoc.wordpress.com/
http://ertopensoc.files.wordpress.com/2013/07/ceb1cf86ceb9cf83ceb1-cf80ceadcebccf80cf84ceb7cf82-cf87cf81cf8ecebcceb1-cf86cebbceb1cf842.jpg?w=960

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Tα κέντρα κράτησης μεταναστών ως δομή πληθυσμιακής διαχείρισης

Αναδημοσιεύουμε κείμενο εισήγησης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΑΣΟΕΕ, από την πρωτοβουλία συντρόφων/συντροφισσών no lager

Tα κέντρα κράτησης μεταναστών ως δομή πληθυσμιακής διαχείρισης
 
Τα κέντρα κράτησης όπως εμφανίζονται στην εποχή μας, ως κέντρα κράτησης μεταναστών, αποτελούν χώρους όπου άντρες, γυναίκες και παιδιά στερούνται την ελευθερία τους για ένα χρονικό διάστημα που ποικίλει από λίγους μήνες μέχρι 18 ή και περισσότερους. Επίσημα ή ανεπίσημα, λιγότερο ή περισσότερο οργανωμένα, τα κέντρα κράτησης είναι χώροι όπου εκτοπίζονται, για διοικητικούς λόγους, μέλη συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων. Κοινωνικών ομάδων που παράγονται εντός του κυρίαρχου λόγου ως επικίνδυνες για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και την κοινωνική συνοχή. Που στιγματίζονται ως βάρβαρες και απολίτιστες, ως εισβολείς που απειλούν την εθνική και φυλετική καθαρότητα, ως άχρηστο περίσσευμα το οποίο παρασιτεί και επιβαρύνει το κοινωνικό σώμα. Στις μέρες μας, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συμπυκνώνονται, κατά κύριο λόγο, στη φιγούρα του παράνομου μετανάστη.

Τα κέντρα κράτησης, ως πολύ συγκεκριμένη τεχνολογία πληθυσμιακής διαχείρισης, επανεμφανίζονται μαζικά σε όλον τον λεγόμενο ανεπτυγμένο κόσμο (αλλά και στην περιφέρειά του) τα τελευταία 20 χρόνια ως αναπόσπαστο κομμάτι των πολιτικών για τον έλεγχο, τη ρύθμιση και την πειθάρχηση των ποικίλων μεταναστευτικών ροών, είτε σε τοπικό/ εθνικό επίπεδο, είτε σε ευρύτερο/ διακρατικό. Των πολιτικών για τη διαχείριση μιας ανθρώπινης κινητικότητας που συνεχίζεται να παράγεται μαζικά σε όλη την καπιταλιστική περιφέρεια, αλλά και εντός της καπιταλιστικής δύσης. Άλλοτε στη βάση της ανάγκης, όπως αυτή προκύπτει από τις εντεινόμενες πολεμικές και “αναπτυξιακές” επεμβάσεις της “δύσης” και την πληθώρα των αυταρχικών καθεστώτων, άλλοτε στη βάση της επιθυμίας για μια καλύτερη ζωή, πιο συχνά με μια μίξη αυτών των δύο. Ο έλεγχος αυτής της κινητικότητας, ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι για ένα ευρύ πεδίο σχέσεων εξουσίας και να πολλαπλασιαστούν οι δυνατότητες για μια προσοδοφόρα -υλική και ιδεολογική- αξιοποίησή της, είναι πάγιο ζητούμενο για την καπιταλιστική διακυβέρνηση. Η προστασία της πολιτικής συγκρότησης του έθνους κράτους, η (ανα)συγκρότηση και θωράκιση της ταυτότητας του δυτικού ανθρώπου-πολίτη ως ανώτερου ανθρώπου, φορέα πολιτισμού, επιθυμιών και δικαιωμάτων, η εξυπηρέτηση των απαιτήσεων του παγκόσμιου καπιταλισμού για φθηνή, ευέλικτη και πειθαρχημένη εργασία, η υποκειμενοποίηση των ίδιων των μεταναστών ως φοβισμένων, ενοχικών και πειθήνιων υποτελών και η απενεργοποίηση των δυνατοτήτων αγώνα που κουβαλούν μαζί τους, συγκροτούν έναν κορμό βασικών στόχων για τις αντιμεταναστευτικές πολιτικές.

Σ' αυτό το πλαίσιο, ο σκόπιμος εγκλωβισμός των μεταναστών στα όρια της νομιμότητας, ή και έξω απ‟ αυτά, είναι μια βασική τεχνική διαχείρισης με πολλαπλές στοχεύσεις: Η αναγωγή ενός ευρύτερου κοινωνικού φαινομένου σε ζήτημα δημοσίας τάξης και εσωτερικής ασφάλειας και η στέρηση στοιχειωδών δικαιωμάτων στους μετανάστες είναι που επιτρέπει σε κράτος, αφεντικά και ντόπιους ιδιοκτήτες να χρησιμοποιούν άγριες μορφές πειθάρχησης και εκμετάλλευσης, παρακάμπτοντας τους περιορισμούς της αστικής νομιμότητας. Έτσι, οι μετανάστες εγκλωβίζονται σε μια θέση εντός της οποίας βρίσκονται ταυτόχρονα στερημένοι από το νόμο και παραδομένοι σ‟ αυτόν: Στερημένοι από τις νομικές εγγυήσεις και τα ανθρώπινα δικαιώματα που προβλέπει το καθεστώς της ιδιότητας του πολίτη και ταυτόχρονα παραδομένοι στη βία και τις ορέξεις των μηχανισμών που είναι αρμόδιοι για την επιβολή του νόμου. Μέσα και έξω από το νόμο, μέσα και έξω από την ηθική/ πολιτική κατηγορία του ανθρώπου, μέσα και έξω από την κοινωνία ως σώμα, αυτή είναι η μεταιχμιακή κατάσταση που επιχειρείται να επιβληθεί σε εκατομμύρια ανθρώπους που δεν έχουν την προνομιακή θέση του λευκού, υγιούς, ανθρώπου-πολίτη μιας ανεπτυγμένης χώρας.

Στις Τράπεζες η είσπραξη φόρων - με κατασχέσεις στις 30 ημέρες

Αναδημοσίευση από Ίσκρα. Υπενθυμίζουμε ότι και οι ασφαλιστικές εισφορές, θα πάνε κι αυτές μαζί.
forologia
Μέτρα-σοκ με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων φορολογουμένων που δεν εξοφλούν τους λογαριασμούς τους στην εφορία εντός 30 ημερών φέρνει ο Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Το νέο ποινολόγιο της εφορίας προβλέπει μεταξύ άλλων, ότι όσοι πολίτες καθυστερούν άνω των 30 ημερών να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία τότε οι αρχές θα προχωρούν σε κατασχέσεις ακινήτων, τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων χωρίς δικαστική απόφαση.
Επιπλέον επιβάλλεται σημαντική μείωση των προστίμων για τυπικές και ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις και προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος κατ' εκτίμηση από τις φορολογικές αρχές.
«Ο Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών εκτείνεται σε όλο το πεδίο της φορολογικής διαδικασίας, της είσπραξης των φόρων καθώς και διοικητικών κυρώσεων και προστίμων. Δεν περιλαμβάνει ποινικές διατάξεις οι οποίες θα αξιολογηθούν και θα ενταχθούν σε ειδική ποινική νομοθεσία» ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Αναλυτικά το νέο ποινολόγιο:
Σε περίπτωση μη καταβολής εντός 30 ημερών, από την παραλαβή της ατομικής ειδοποίησης της εφορίας, του φόρου, οι φορολογικές αρχές μπορούν προχωρήσουν στη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του φορολογούμενου. Πρόκειται για μέτρα, όπως κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, κατασχέσεις εις χείρας τρίτων κ.ά.
• Σε περιπτώσεις που υπάρχουν πληροφορίες ή υπόνοιες, ότι ο φορολογούμενος θα προβεί σε μεταβίβαση περιουσιακών του στοιχείων ή προβαίνει σε προπαρασκευαστικές ενέργειες για να εγκαταλείψει τη χώρα, ή σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια που θέτει σε κίνδυνο την είσπραξη του φόρου, η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να λαμβάνει επίσης μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, ακόμη και πριν τη νόμιμη ημερομηνία καταβολής της οφειλής.
Αν ο φορολογούμενος μεταβιβάσει περιουσιακά στοιχεία του για να αποφύγει τη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, οι φορολογικές αρχές μπορούν να ασκούν αγωγή καταδολίευσης για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.
• Τα πρόσωπα που είναι διευθυντές, διαχειριστές, διευθύνοντες σύμβουλοι, εντεταλμένοι στη διοίκηση και εκκαθαριστές των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων κατά το χρόνο της διάλυσης ή συγχώνευσής τους, ευθύνονται προσωπικά και αλληλέγγυα για την πληρωμή του φόρου, που οφείλεται από αυτά τα νομικά πρόσωπα, καθώς και του φόρου που παρακρατείται, ανεξάρτητα από το χρόνο βεβαίωσής τους.
• Αν κατά τον χρόνο διάλυσης νομικού προσώπου δεν έχουν εξοφληθεί όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις του, περιλαμβανομένων των παρακρατούμενων και επιρριπτομένων φόρων, οι μέτοχοι ή εταίροι, με ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον 5%, ευθύνονται για την καταβολή του οφειλόμενου φόρου, μέχρι του ποσού των αναληφθέντων κερδών ή απολήψεων σε μετρητά ή σε είδος, λόγω της ιδιότητας του μετόχου ή εταίρου κατά τα τρία τελευταία έτη.
Το δημόσιο υποχρεούται να επιστρέψει φόρους που αχρεωστήτως καταβλήθηκαν από τον φορολογούμενο εντός 90 ημερών.
Ο φορολογούμενος μπορεί να προσφύγει στη δικαιοσύνη με προϋπόθεση την καταβολή του 50% της βεβαιωμένης οφειλής.
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων δικαιούται να ζητά πληροφορίες ή έγγραφα από λοιπά τρίτα πρόσωπα, όπως ιδίως από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τους οργανισμούς συλλογικών επενδύσεων, τα επιμελητήρια, τους συμβολαιογράφους τους υποθηκοφύλακες, τους προϊσταμένους των κτηματολογικών γραφείων, τους οικονομικούς ή κοινωνικούς ή επαγγελματικούς φορείς ή οργανώσεις, για τον καθορισμό της φορολογικής υποχρέωσης των φορολογούμενων και να λαμβάνει απάντηση εντός 10 ημερών.
Τα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις
100 ευρώ, σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής
• ισόποσο ποσό με το φόρο εισοδήματος, σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης
1.000 ευρώ για κάθε άλλη παράβαση, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα και
2.500 ευρώ για κάθε άλλη παράβαση, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα.

Αύξηση του τέλους ΑΠΕ, ποιός φταίει και ποιος πληρώνει τα σπασμένα



Δελτίο τύπου   23 Ιουλίου 2013
ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΑΠΕ  ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ!


Το 118% αγγίζει η αύξηση του τέλους ΑΠΕ (ΕΤΜΕΑΡ) στα οικιακά τιμολόγια, αφού η τιμή της μεγαβατώρας από 9,35 ανεβαίνει στα 20,80, επιβαρύνοντας έτσι τα νοικοκυριά, κατά μέσω όρο, 54 ευρώ ετησίως!
Αυτό ισοδυναμεί για κάθε νοικοκυριό, με πληρωμή του 100% του τέλους που πληρώναμε για την ΕΡΤ. Απ΄αυτό το τέλος, το 25% πήγαινε ούτως ή άλλως, στον ειδικό λογαριασμό του Λειτουργού της αγοράς ενέργειας (ΛΑΓΗΕ), που πληρώνει τις επιδοτήσεις στους παραγωγούς της «πράσινης ενέργειας».
Η αύξηση γίνεται για να καλυφθεί το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ύψους 482,08 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις το έλλειμμα θα διαμορφωθεί σε 617 εκατ. στο τέλος του 2013 και σε 1,16 δισ. ευρώ στα τέλη του 2014.
Όλοι αναρωτιούνται ποιός φταίει κι ο ένας τα ρίχνει στον άλλο.
Φταίει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) που το αποφάσισε, λένε κάποιοι, αφού μετά από την 1η Ιουλίου, ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας και είναι πια η ΡΑΕ που αποφασίζει και όχι το υπουργείο.
Φταίει ο Λειτουργός της Αγοράς Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) λένε άλλοι, αφού αυτός πληρώνει τις «πράσινες επιδοτήσεις» κι έβλεπε ότι η κατάσταση ξεφεύγει.
Φταίει η κυβέρνηση ή και όλες οι κυβερνήσεις λένε όλοι, που με την πολιτική τους και τη νομοθεσία που έφτιαξαν, δεν προφύλαξαν κανέναν από τα μελλούμενα, ούτε την κοινωνία, ούτε όσους ξεσήκωναν να γίνουν «παραγωγοί ενέργειας». Το πιο αστείο είναι ότι αυτό το λένε και οι ίδιοι οι «παραγωγοί ενέργειας», που «ξεχνούν» ότι οι ίδιοι πηγαινόφερναν τα νομοσχέδια, απαιτώντας την άμεση ψήφισή τους!
Επειδή εμείς δεν πιστεύουμε ότι φταίει ούτε «το κακό το ριζικό μας», ούτε «ο Θεός που μας μισεί» θα πούμε καθαρά πως φταίνε όλοι οι παραπάνω.
Φταίνε, γιατί όλοι μαζί προώθησαν από κοινού την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας, ενός αγαθού που θάπρεπε να είναι κοινωνικό αγαθό.
Φταίνε γιατί δημιούργησαν μια νέα κρατικοδίαιτη κατ’ ευφημισμό ελεύθερη αγορά, παρέχοντας υπέρογκες εγγυημένες τιμές ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ, -πέρα των λοιπών άμεσων υψηλότατων επιδοτήσεων- και  που παρά τις μικρές μειώσεις τους παραμένουν υψηλότατες.
Φταίνε όλοι μαζί, γιατί ήξεραν ότι για να λειτουργήσει μια «απελευθερωμένη αγορά», δημιουργείται μια τεράστια σπατάλη για κάθε είδους έργων παραγωγής ενέργειας, που εκτινάζει τα κόστη και που μετά καλείται η κοινωνία να τα πληρώσει.
Φταίνε γιατί, για να επιβάλλουν συνθήκες «ελεύθερης αγοράς», αποδέχθηκαν συνειδητά να μην μελετήσουν, άρα και να μην γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι, τα ακριβή αποτελέσματα της πολιτικής τους σε κανένα επίπεδο –οικονομικό, τεχνικό, περιβαλλοντικό, κοινωνικό-  κι αυτό με το επιχείρημα να μην βάλουν «φραγμούς στην επιχειρηματικότητα»!
Φταίνε γιατί άφησαν την κοινωνία στο μαύρο σκοτάδι, από άποψη ενημέρωσης, για ένα θέμα που την αφορά άμεσα, αλλά που είναι δύσκολο να κατανοήσει με την πολύπλοκη νομοθεσία και τους λοιπούς μηχανισμούς που επέβαλαν. Το χειρότερο είναι βέβαια, ότι σιγά σιγά θα την αφήσουν και κυριολεκτικά στο μαύρο σκοτάδι, όσο τα πράγματα χειροτερεύουν, όσο οι αυξήσεις θα συνεχίζονται και όσο περισσότεροι λογαριασμοί θα μένουν απλήρωτοι!
Καλούμε όλους τους πολίτες, που καλούνται να πληρώσουν το κόστος των σχεδιασμών που έφεραν και φέρνουν ενεργειακή φτώχεια στην κοινωνία και κέρδη στους ιδιώτες παραγωγούς ενέργειας, να μελετήσουν τους λογαριασμούς του ρεύματος, που μέχρι τώρα -και δικαίως- κοίταζαν πρώτα απ’ όλα για τη μεγάλη πληγή, που ήταν το χαράτσι στα ακίνητα.
Στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, θα βρούν μέσα κι άλλες εκπλήξεις, όπως τα μεγάλα και αυξανόμενα ποσά για το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς και το Ελληνικό Σύστημα Διανομής. Τα ποσά αυτά αποσπάστηκαν, για να αντιστοιχούν στις νέες εταιρείες ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ, που προέκυψαν από τη διάσπαση των πρώην Διευθύνσεων της ΔΕΗ, κάτι που έγινε επίσης για την προσαρμογή στην απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας.
Αυτός είναι ο λόγος που δε φαίνεται μεγάλη αύξηση στο «καθαρό» ρεύμα: έτσι κρύβονται και οι υπόλοιπες τεράστιες αυξήσεις που -σε μεγάλο βαθμό- οφείλονται κι αυτές σε επεκτάσεις και αναβαθμίσεις των δικτύων για να συνδεθούν ΑΠΕ.
Καλούμε όλους τους πολίτες να υπερασπιστούν το δημόσιο χαρακτήρα της ενέργειας που πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό. Σε αντίθετη περίπτωση, θα γυρίσουμε στην εποχή όπου όλες οι γωνιές της χώρας δεν είχαν καν ρεύμα και είχαν μόνο οι περιοχές όπου οι επενδύσεις «έβγαιναν» και σε αυτές μόνο οι λίγοι που είχαν να το πληρώσουν!! 

  ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΠΕ

Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

Χτίζοντας ένα νέο συνεταιριστικό κίνημα - βήμα βήμα ο δρόμος για τη δημιουργία συνεταιρισμών

Ένας οδηγός για την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και τη δημιουργία συνεταιρισμών


Τι είναι η κοινωνική οικονομία;

Η συζήτηση για την κοινωνική κ αλληλέγγυα οικονομία βρίσκεται σε εξέλιξη κυρίως τα τελευταία χρόνια, πόσο μάλλον μέσα στη μνημονιακή περίοδο.

Η επικαιρότητα της Κοινωνική Οικονομίας έχει πολλές αναγνώσεις και διαφορετικές οπτικές.

Αφενός, για το ίδιο το σύστημα θα μπορούσε να αποτελέσει βαλβίδα εκτόνωσης της κρίσης, εργαλείο για την απάλυνση των κοινωνικών αντιδράσεων αλλά και μηχανισμό εξομάλυνσης των ραγδαία οξυμένων κοινωνικών ανισοτήτων.

Αφετέρου, η δική μας επικαιρότητα, "βλέπει" την κοινωνική οικονομία , σαν μια προσπάθεια συλλογικής δράσης που ξεφεύγει από τα εξαρτημένα σχήματα, ανοίγεται στην κοινωνία, επανανοηματοδοτεί την κοινωνική δράση, προτάσσει την αυτοοργάνωση και την αλληλεγγύη.

Στον παρόντα οδηγό λοιπόν επιχειρείται μια τοποθέτηση πάνω στην κοινωνική κ αλληλέγγυα οικονομία, γίνεται μια προσπάθεια επανακαθορισμού του περιεχομένου των συνεταιρισμών, για ένα νέο, δυναμικό συνεταιριστικό κίνημα.

Κατεβάστε τον οδηγό (pdf, 638KB)
Πηγή: solidarity4all.gr

Αλληυλεγγύη στους Τούρκους συναδέλφους μας

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ *

Οργάνωση Μηχανικών ΣΥΡΙΖΑ Αττικής

Τα μεσάνυχτα της Τρίτης 9 Ιουλίου 2012, στην τουρκική βουλή κατατέθηκε πρόταση νόμου από το κυβερνών κόμμα (AKP) του Ταγίπ Ερντογάν, η οποία υπερψηφίστηκε και προβλέπει την ουσιαστική κατάργηση τους Τούρκικου Επιμελητηρίου Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών (ΤΜΜΟΒ), αποστερώντας πλήρως τις θεσμικές του αρμοδιότητες καθώς και την οικονομική του αυτοτέλεια.

Την προηγούμενη μέρα στις 8 Ιουλίου η τουρκική αστυνομία συνέλαβε την συνάδελφο Mücella Yapıcı, γενική γραμματέα του Τούρκικου Επιμελητηρίου Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών (ΤΜΜΟΒ), που ενεργούσε ως εκπρόσωπος τύπου της Πλατφόρμας Αλληλεγγύης της πλατείας Ταξίμ, μαζί με τον γενικό γραμματέα του Ιατρικού Συλλόγου Κωνσταντινούπολης Ali Çerkezoğlu.

Το Τούρκικο Επιμελητήριο Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών (ΤΜΜΟΒ), βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του κινήματος υπεράσπισης του πάρκου Γκεζί, μαζί με όλο τον τουρκικό λαό, σ έναν αγώνα για την υπεράσπιση της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της αξιοπρέπειας. Πέρα από τη συμμετοχή του στο κίνημα των πλατειών, το ΤΜΜΟΒ εδώ και χρόνια σταθερά με τις παρεμβάσεις του συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κριτική που έχει αναπτύξει απέναντι στην υποψηφιότητα της Κωνσταντινούπολης ως υποψήφιας πόλης για την τέλεση των Ολυμπιακών αγώνων του 2020. Αυτοί είναι οι λόγοι που οδήγησαν την κυβέρνηση Ερντογάν, στο μεταμεσονύτκτιο εκδικητικό κλείσιμο του Επιμελητηρίου.

Η πλατεία Συντάγματος το 2011 και η πλατεία Ταξίμ, οι Ολυμπιακοί αγώνες της Αθήνας και η υποψηφιότητας της Κωνσταντινούπολης για τους αγώνες του 2020,το κλείσιμο του ΤΜΜΟΒ και επιχειρούμενο κλείσιμο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, αποτελούν στοιχεία που ενώνουν τις κοινωνίες και από τις δυο πλευρές του Αιγαίου, καθώς και επιστημονικό κόσμο, απέναντι στη νεοφιλελεύθερη επίθεση που σαρώνει κεκτημένα δεκαετιών.

Εκφράζουμε την ολόπλευρη συμπαράσταση μας στον αγώνα του τουρκικού λαού και την αλληλεγγύη μας απέναντι στους τούρκους συναδέλφους μας ,δηλώνοντας ότι ο δικός τους αγώνας απέναντι στον αυταρχισμό, την καταστολή και την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων είναι και δικό μας αγώνας.

Ζητάμε την άμεση απελευθέρωση της συναδέλφου μας Mücella Yapıcı, γενική γραμματέα του Τούρκικου Επιμελητηρίου Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών (ΤΜΜΟΒ), καθώς και των εκατοντάδων αγωνιστών που διώκονται για την συμμετοχή τους στα κινήματα των πλατειών.

Καλούμε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, τους συνδικαλιστικούς φορείς των μηχανικών καθώς και όλο τον επιστημονικό κόσμο να καταδικάσουν με τον πιο απερίφραστο τρόπο, την επίθεση που δέχονται οι Τούρκοι συνάδελφοί μας.

Αθήνα, 12 Ιουλίου 2013
* Το παραπάνω κείμενο κατατέθηκε ως ΨΗΦΙΣΜΑ στο 1ο Ιδρυτικό Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ από την Οργάνωση Μηχανικών ΣΥΡΙΖΑ Αττικής, επίσης μεταφράστηκε και έχει αποσταλεί στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Τουρκίας, και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA) (www.uia-ares.org) με τον τίτλο : Solidarity with our fellow Turkish Architects & Engineersστο ακόλουθο link: http://www.uia-ares.org/index.php/news/item/324-turksolidarity

Το «Πανοπτικόν» είναι εδώ και μας βλέπει

mati-big-brother-panoptikon-parakolouthiseis-ipoklopes

Με αφετηρία τις αποκαλύψεις του Σνόουντεν, μάθαμε ότι ζούμε σε κοινωνίες διαρκούς επιτήρησης με θύματα όλους μας, χάρη στα κοινωνικά δίκτυα που έγιναν δίχτυα και τον ύπουλο ρόλο των μεγάλων εταιρειών που συνεργάζονται με τις μυστικές υπηρεσίες.

Του Γιώργου Τσιάρα από την ΕφΣυν

Στα «μαλακά» έχει πέσει ώς τώρα το τεράστιο θέμα με τις συστηματικές παρακολουθήσεις… όλων μας από τις αμερικανικές –και όχι μόνον– μυστικές υπηρεσίες. Μέσα από τις διαδοχικές αποκαλύψεις του πρώην πράκτορα Σνόουντεν, αλλά και τις «follow-up» διαρροές απόρρητων εγγράφων της αμερικανικής Υπηρεσίας Εθνικής Ασφαλείας (NSA) στο «Spiegel» και αλλού, αποδεικνύεται περίτρανα –πρώτη φορά στην ιστορία– πως ο θαυμαστός καινούργιος ψηφιακός μας κόσμος δεν είναι παρά ένα αόρατο αστυνομικό κράτος αδιάκοπης επιτήρησης, ένα υπερσύγχρονο Πανοπτικόν*, με την αγαστή συνεργασία όλων ανεξαιρέτως των κολοσσών της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, τους οποίους κυριολεκτικά πληρώνουμε για να μας ρουφιανεύουν!

GraphicΤι μάθαμε, λοιπόν, από τον πλέον καταζητούμενο άνθρωπο στον πλανήτη; Οτι μέσα από το διαβόητο πια πρόγραμμα-«υπερκοριό» PRISM, η λειτουργία του οποίου ξεκίνησε πριν από έξι ολόκληρα χρόνια, το 2007, NSA έχει στήσει αυτιά και μάτια παντού, αποκτώντας απευθείας πρόσβαση στους κεντρικούς υπολογιστές (servers) ολόκληρου του τηλεπικοινωνιακού κλάδου. Ανάμεσα στις εταιρείες που αποδεδειγμένα πλέον είχαν ανοίξει διάπλατα τις ψηφιακές τους Κερκόπορτες και στον Μεγάλο Αδελφό, ξεχωρίζουν ασφαλώς η Microsoft, η Google, η Yahoo, η Apple, η AOL, η Verizon, η AT&T και η Sprint. Και βέβαια οι αγαπημένες μας «υπηρεσίες» (με τη… διπλή έννοια) facebook, skype και YouTube.

Μάθαμε ακόμη ότι το PRISM δεν ήταν παρά ένα μόνο εργαλείο στην οργουελική φαρέτρα της NSA: η υπηρεσία δεν παρακολουθεί μόνο τα «κλαδιά» των δικτύων, αλλά διαθέτει απευθείας συνδέσεις στην «ραχοκοκαλιά» του Ιντερνετ – «φιλτράροντας» σε πραγματικό χρόνο το σύστημα οπτικών ινών από όπου περνούν το σύνολο σχεδόν των πάσης φύσεως επικοινωνιών μας, και το οποίο διαχειρίζονται άγνωστοι στον πολύ κόσμο κολοσσοί όπως η 3 Communications και η CenturyLink. Στο μεγάλο κόλπο φαίνεται πως συμμετείχε και ο Αυστραλιανός γίγαντας Telstra, από το δίκτυο της οποίας περνά μεγάλο μέρος της διαδικτυακής «κυκλοφορίας» της ασιατικής ηπείρου…

Στην πραγματικότητα, όπως έγραψε το Bloomberg, «χιλιάδες τεχνολογικές, χρηματοοικονομικές και κατασκευαστικές εταιρείες συνεργάζονται με τις υπηρεσίες ασφαλείας, παρέχοντάς τους ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα πελατών τους με αντάλλαγμα την πρόσβαση σε απόρρητες πληροφορίες» από τη βιομηχανική κατασκοπία σε βάρος των ανταγωνιστών τους. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η Αμερική παρακολουθεί μια «σύμμαχο» χώρα όπως η Γερμανία με τόσο… πάθος, ώστε να καταγράφει κατά μέσο όρο μισό δισεκατομμύριο τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, e-mails και γραπτά μηνύματα SMS Γερμανών πολιτών κάθε μήνα!

Ιερή μπίζνα εις βάρος της Κρήτης

Η Μονή Τοπλού ανοίγει «παράθυρο» στους ξένους επενδυτές, παρακάμπτοντας τους κατοίκους που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ. Του Μάριου Διονέλλη από ΕφΣυν

Μια χαρακτηριστική ιστορία μετατροπής των Ελλήνων επιχειρηματιών του τουρισμού σε «γκαρσόνια» της Ευρώπης εκτυλίσσεται αυτές τις ημέρες στο Λασίθι, και συγκεκριμένα στη Μονή Τοπλού. Με τις ευλογίες του ηγούμενου της Μονής Φιλόθεου Σπανουδάκη, ο τοπικός παραδοσιακός ξενώνας φεύγει από τα χέρια των ντόπιων εκμισθωτών και παραδίδεται στις αγκάλες της βρετανικής εταιρείας Minoan Group, που υποστηρίζει πως έχει μεγάλα σχέδια για την ευρύτερη περιοχή.

Ο οικισμός Μετόχι Βάι χτίστηκε στις αρχές του 1700 και λειτούργησε ως μετόχι της Ιεράς Μονής Τοπλού, εξυπηρετώντας τις ανάγκες στέγασης όσων εργάζονταν στα χωράφια και στη φροντίδα των αιγοπροβάτων του μοναστηριού. Οι δύο συνεταίροι από το Παλαίκαστρο ανέλαβαν με πολύ μεράκι και προσωπική δουλειά να αναπαλαιώσουν τον οικισμό, τον οποίο βρήκαν σε άθλια κατάσταση, νοικιάζοντάς τον αρχικά από το μοναστήρι. Δημιούργησαν 7 ξενώνες και ένα εστιατόριο που έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία και διακρίσεις για την ποιότητα των υπηρεσιών τους.

«Ο ένας από μας ήταν κτηνοτρόφος και ο άλλος αγρότης. Συνδυάσαμε τη δουλειά μας και βάλαμε ντόπια προϊόντα στην κουζίνα αναδεικνύοντας την κρητική διατροφή και δίνοντας δουλειά σε ακόμα τέσσερις συντοπίτες μας» λέει στην «Εφ.Συν.» ο ένας εκ των σημερινών ενοικιαστών Αριστείδης Βρέντζος. «Δουλεύουμε 14 ώρες για να καταφέρουμε με κόπο να βγάλουμε ένα μεροκάματο και τώρα μας λένε ότι πρέπει να γίνουμε γκαρσόνια των Αγγλων που έδωσαν καλύτερη προσφορά» συμπληρώνει.

Στο πρόσφατο παρελθόν η Minoan Group είχε προτείνει συνεργασία για τη διαχείριση της μονάδας. Οι σημερινοί διαχειριστές απάντησαν πως η επιχείρηση πάει καλά, στηρίζεται και στηρίζει την τοπική κοινωνία και δεν χρειάζεται «προστάτες» πάνω από το κεφάλι της… Τελικά η συνεννόηση έγινε με τον ηγούμενο και το πράγμα… διευθετήθηκε με τον καινούργιο διαγωνισμό.

Παρατυπίες

Ωστόσο, νομικοί κύκλοι στη Σητεία κάνουν λόγο για εξόφθαλμες παρατυπίες στην όλη διαδικασία. Η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν δημοσιεύθηκε στην τοπική εφημερίδα της Σητείας «Νέα επαρχία» αλλά στην εφημερίδα που καλύπτει όλο τον νομό Λασιθίου, την «Ανατολή», με μια μικρή καταχώριση στις 27 Ιουνίου. Την προηγούμενη Κυριακή (14/7) ο ηγούμενος της Μονής Τοπλού ανακοίνωσε στους πιστούς ότι μετά τη λειτουργία θα διενεργηθεί ο διαγωνισμός, όπως και έγινε σε διάστημα μίας ώρας, από τις 11 έως τις 12 το μεσημέρι.

«Θα προσφύγουμε και νομικά για την ακύρωση του διαγωνισμού» λέει ο πρόεδρος του τοπικού περιβαλλοντικού Συλλόγου Ιτάνου Μανώλης Τσιαντάκης, τονίζοντας πως «στην πραγματικότητα η υπόθεση είναι μέρος του γενικότερου σχεδιασμού για την αμαρτωλή επένδυση της Minoan Group στο Κάβο Σίδερο. Η εταιρεία δεν έχει δείξει το παραμικρό σχέδιο, δεσμεύει εκτάσεις και παίζει τα δικαιώματα που της δίνει ο ηγούμενος στα ξένα χρηματιστήρια real estate».

Το ιστορικό

Η γενικότερη επένδυση για το Κάβο Σίδερο είχε αρχικά απορριφθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας και επέστρεψε η πρόταση με μικρότερη κάλυψη εδάφους, εντασσόμενη πλέον στις διαδικασίες fast track. Κατά τη νέα προσφυγή που έγινε στο ΣτΕ από τους κατοίκους, η κρατική εταιρεία Invest in Greece (που κάνει τη συμφωνία με τους Αγγλους) αρνήθηκε να παρουσιάσει το σχέδιο που της έχουν καταθέσει επικαλούμενη… βιομηχανικό απόρρητο, ισχυρισμό που δυστυχώς αποδέχτηκε και το ΣτΕ.

Ετσι «η επένδυση στο εστιατόριο και τα καταλύματα του Μετοχιού Βάι εξελίσσεται στη μόνη υπαρκτή βάση της εταιρείας στην περιοχή, ώστε να προσελκύσει και νέα χρηματιστηριακά κεφάλαια τα οποία δεν διαθέτει, κάτι το οποίο ήταν και ο αρχικός της στόχος» λέει ο σημερινός ενοικιαστής Αριστείδης Βρέντζος. Αν με αυτό τον τρόπο οραματίζονται τον βιομηχανοποιημένο τουρισμό προς όφελος των ξένων εταιρειών και για μας επιφυλάσσουν ρόλο γκαρσονιού, τότε εμάς δεν μας μένει τίποτε άλλο από το να αποχωρήσουμε και να βρούμε κάτι άλλο να κάνουμε. Ας τους χαίρονται όμως…» λέει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Βρέντζος.

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Ιουλιανά 1965: Ο «ελληνικός Μάης»

Αναδημοσίευση από τις Θέσεις (Τεύχος 26, περίοδος: Ιανουάριος - Μάρτιος 1989 ), μια και σήμερα είναι η επέτειος από τη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα


ΙΟΥΛΙΑΝΑ 1965: Ο «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΑΗΣ»
(Η πείρα μιας επαναστατικής κατάστασης)
των Χριστόφορου Βερναρδάκη και Γιάννη Μαύρη

Σχεδιάγραμμα του κειμένου:
1. Η σημασία των Ιουλιανών για τη σύγχρονη ελληνική πολιτική ιστορία.
2. Ήταν τα Ιουλιανά επαναστατική κατάσταση;
3. Η κρίση «των από κάτω»: Η εξαθλίωση της ελληνικής κοινωνίας.
4. Η κινητικότητα των μαζών.
4.1. Οι κοινωνικοί αγώνες μετά τον εμφύλιο.
4.2. Τα Ιουλιανά μέσα στην διεθνή έκρηξη της δεκαετίας του '60.
5. Η κρίση «των από πάνω».
5.1. Τα Ιουλιανά και η κρίση εκπροσώπησης.
5.2. Ιουλιανά και καθεστωτικό: Η απονομιμοποιημένη μοναρχία.
5.3. Η εξέλιξη της κρίσης εκπροσώπησης και τα πολιτικά κόμματα.
5.3.1. Η Ένωση Κέντρου: επίκεντρο της κρίσης εκπροσώπησης.
5.3.2. ΕΔΑ ΚΚΕ: η δευτερεύουσα πλευρά της κρίσης εκπροσώπησης.
5.3.3. ΕΡΕ και κρίση εκπροσώπησης της αστικής τάξης.
6. Οι ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης επαναστατικής κατάστασης και η ιστορική δυναμική των Ιουλιανών. (Συμπεράσματα για την επαναστατική στρατηγική).

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
1. Η σημασία των Ιουλιανών για τη σύγχρονη ελληνική πολιτική ιστορία.
Α. Τα «Ιουλιανά» είναι η μεγαλύτερη κοινωνική έκρηξη της ελληνικής κοινωνίας μετά την ΕΑΜική επανάσταση (1941-1944) και τη συντριβή της στον εμφύλιο πόλεμο (1945-1949). Αποτελούν τη βασική τομή της μετεμφυλιακής ελληνικής ιστορίας. Οι εξελίξεις που πυροδότησαν, επηρέασαν τις πολιτικές τάσεις τόσο σε ένα άμεσο στάδιο (επιβολή δικτατορίας), όσο και μακροπρόθεσμα (Μεταπολίτευση, μεταπολιτευτικά πολιτικά κόμματα). Αποτέλεσαν το βασικότερο σημείο πάνω στο οποίο κρίθηκαν οι πολιτικές και οι στρατηγικές όλων των πολιτικών τάσεων και των πόλων εξουσίας. Συνέβαλαν καταλυτικά στην πολιτική και ιδεολογική χρεοκοπία της μετεμφυλιακής δομής της εξουσίας. Αποτέλεσαν επίσης το χρονικό σημείο κορύφωσης των κοινωνικών αγώνων που ξαναβγήκαν ορμητικά στο προσκήνιο με την αυγή της δεκαετίας του '60.
Είναι κι αυτά μια «πονηριά», θα λέγαμε, της διαλεκτικής: παρ' ότι βρίσκονται χρονικά στο τέλος της προδικτατορικής περιόδου αποτελούν γι' αυτήν εν τούτοις το σημείο «μηδέν». Είναι το κλειδί για τη κατανόηση της ελληνικής μετεμφυλιακής ιστορίας και όχι απλά ένα μικρό επεισόδιο της.
Οι κοινωνικές, οικονομικές, ιδεολογικές και πολιτικές συντεταγμένες της μετεμφυλιακής εποχής θα ήταν αδύνατον να μην συγκλίνουν σε μια εκρηκτική συνάρθρωση, όπως κι έγινε άλλωστε.
Τίποτα στην ελληνική κοινωνία δεν θα είναι ίδιο μετά τα Ιουλιανό. Κατέρρευσαν θεσμοί όπως η Μοναρχία, χρεοκόπησαν πολιτικές γραμμές όπως του Κανελλόπουλου και της κοινοβουλευτικής Δεξιάς, του Γ. Παπανδρέου και του «Κέντρου» της ΕΔΑ και του ΚΚΕ, μετασχηματίσθηκαν συνειδήσεις...
θα περίμενε έτσι κανείς τα Ιουλιανό να έχουν αποτελέσει στους κόλπους της Αριστεράς αντικείμενο επιστημονικής διερεύνησης. Όχι μόνο σαν κορυφαίο ιστορικό γεγονός της πάλης των τάξεων που διεξάγεται στο σύγχρονο ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό. Αλλά κυρίως γιατί αποτελούν την πιο σημαντική ελληνική επαναστατική εμπειρία μετεμφυλιακά και συνακόλουθα, σημαντική πρώτη ύλη για την επεξεργασία μιας αυτόχθονης επαναστατικής στρατηγικής.
Τίποτα βέβαια τέτοιο δεν έχει συμβεί. Αντίθετα τα «Ιουλιανό» παραμένουν  - 25 σχεδόν χρόνια μετά  -  αγνοημένη, απωθημένη και εντελώς παραχαραγμένη ιστορία. Και όπως φέτος, 20 χρόνια μετά τον Μάη του '68, ο Τύπος και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας βρίθουν από αφιερώματα που εντρυφούν στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια έκρηξη της δεκαετίας του '60.