Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Μήνυση - Αναφορά διαδηλωτών κατά του Παπουτσή κλ για το όργιο καταστολής

ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ
ΑΘΗΝΩΝ
ΜΗΝΥΣΗ – ΑΝΑΦΟΡΑ
1έως 126 μηνυτές
ΚΑΤΑ

      1. α. Tου πολιτικού προϊσταμένου της ΕΛ.ΑΣ., υπουργού Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή, β. του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου, γ. παντός υπευθύνου εισαγγελικού λειτουργού και ιδίως των εισαγγελέων που τελούσαν σε υπηρεσία ή βρίσκονταν στο κέντρο επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ, δ. του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ Ελευθέριου Οικονόμου.
     2. Tου προϊστάμενου και των μελών του Τμήματος Επιχειρήσεων της Διεύθυνσης Γενικής Αστυνόμευσης
      3. Tου προϊστάμενου και των μελών της Υποδιεύθυνσης Αποκατάστασης Τάξης
4. α. Tων αστυνομικών των διμοιριών των ΥΑΤ και ΥΜΕΤ και των επικεφαλής διοικητών τους που τελούσαν σε υπηρεσία στις 15, 28 και 29 Ιουνίου 2011 καθ΄όλη τη διάρκεια των γενικών απεργιών και των μαζικών διαδηλώσεων στην Πλατεία Συντάγματος και των πέριξ αυτής δρόμων και περιοχών (Μοναστηράκι, Πλάκα, Ακρόπολη, Ευαγγελισμός) τα πλήρη στοιχεία των οποίων θα προκύψουν από την διεξαχθησομένη εισαγγελική έρευνα ως και β. Tων αστυνομικών που υπηρετούν στις υπ΄αριθμ. Α-521, Α-524, Α-535 διμοιρίες και που τελούσαν σε υπηρεσία στις 28.6.2011 στον ανωτέρω τόπο και γ. Tων αστυνομικών που υπηρετούν στις με αριθμούς αναγνώρισης Α-511, Α-514, Α-515, Α-521, Α-524, Α-526, Α-531, Α-535, Α-541, Α-542, Α-544 διμοιρίες των ειδικών μονάδων της ΕΛ.ΑΣ και που τελούσαν σε υπηρεσία στις 29.6.2011, τα πλήρη στοιχεία των οποίων θα προκύψουν από την διεξαχθησομένη προανακριτική και ανακριτική έρευνα.
5. α. Tων αστυνομικών που υπηρετούν στις μηχανοκίνητες ομάδας ΔΕΛΤΑ και ΔΙΑΣ και λοιπών μηχανοκίνητων ομάδων της ΕΛ.ΑΣ. καθώς και των επικεφαλής διοικητών τους που τελούσαν σε υπηρεσία στις 15.6.2011, 28.6.2011 και 29.6.2011 καθ΄όλη τη διάρκεια των γενικών απεργιών και των μαζικών διαδηλώσεων στην Πλατεία Συντάγματος και των πέριξ αυτής δρόμων και περιοχών (Πλάκα, Μοναστηράκι, Ακρόπολη, Ευαγγελισμός) τα στοιχεία των οποίων θα προκύψουν από την διεξαχθησομένη εισαγγελική έρευνα, β. Tων αστυνομικών που υπηρετούν στη μηχανοκίνητη ομάδα ΔΕΛΤΑ της Άμεσης Δράσης Αττικής με κωδικό Δ-12 που τελούσε σε υπηρεσία στις 29.6.2011, και γ. Tων αστυνομικών που επέβαιναν την 29.6.2011 στις με αριθμ. 6044, 6878, 6817, 6924, 6982, 6353 υπηρεσιακές μηχανές τα πλήρη στοιχεία των οποίων θα προκύψουν από την προανακριτική και ανακριτική έρευνα.
6. Παντός υπευθύνου, που τον παραπάνω τόπο και χρόνο τυχόν έδωσε εντολή στους ανωτέρω αστυνομικούς να ενεργήσουν τις παρακάτω περιγραφόμενες πράξεις ή προέβη στις παρακάτω παράνομες πράξεις, και που θα προκύψει από την προανακριτική και ανακριτική έρευνα.
7. Κάθε προσώπου, αγνώστων λοιπών στοιχείων που συνέδραμε τους ανωτέρω δράστες και τα στοιχεία τους θα προκύψουν από την διεξαχθησομένη εισαγγελική έρευνα.

Α. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ
Στις 15, 28 και 29 Ιουνίου 2011 κατά τη διάρκεια της γενικής απεργίας που είχαν κηρύξει η ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έλαβαν χώρα μαζικές διαδηλώσεις ενάντια στην ψήφιση του Μεσοπροθέσμου και του εφαρμοστικού του νόμου στο κέντρο της Αθήνας και ιδίως στην πλατεία Συντάγματος και στους πέριξ αυτής δρόμους πλησίον της Βουλής. Οι διαδηλώσεις αυτές είχαν μαζική συμμετοχή από συνδικαλιστικά σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους, πολιτικούς φορείς, συνελεύσεις γειτονιών κ.α. και πλήθος πολιτών όλων των ηλικιών βρίσκονταν, ημών συμπεριλαμβανομένων, στον ανωτέρω τόπο.
Οι μηνυόμενοι, όπως περιγράφονται αναλυτικά ανωτέρω, προέβησαν στις κάτωθι παράνομες πράξεις: την παράνομη ή/και αλόγιστη χρήση χημικών, εκρηκτικών, ασφυξιογόνων, πετρών, μαρμάρων, κλοπμ και κάθε άλλου είδους όπλο που χρησιμοποιεί η ΕΛ. ΑΣ, τους απρόκλητους ξυλοδαρμούς κατά πολιτών και την πρόκληση σωματικών βλαβών και κινδύνου ζωής και απόπειρας ανθρωποκτονίας, την δημιουργία πανικού και συνωστισμού με τη χρήση όπλων, βίας και απειλών σε συγκεντρωμένο πλήθος σε ανοικτό και κλειστό χώρο (πλατεία Συντάγματος, σχολή ΕΜΜΕ και πέριξ δρόμοι και περιοχές, σταθμός Μετρό Συντάγματος), επιθέσεις εναντίον πολιτών, την παράβαση τήρησης του Συντάγματος και των διεθνών συμβάσεων που έχει υπογράψει και κυρώσει η Ελλάδα σχετικά με τη χρήση χημικών και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας και του δικαιώματος του συνέρχεσθαι, την κατάλυση του πανεπιστημιακού ασύλου στη σχολή ΕΜΜΕ, την υπαίτια παράλειψη σύλληψης και συνεργασίας με οπλοφόρους κουκουλοφόρους, την επίθεση σε βάρος τραυματιών και ευπαθών ομάδων, και λοιπές πράξεις, όπως αναλύονται κατωτέρω.
Οι μηνυόμενες πράξεις τελέστηκαν από τους δράστες αστυνομικούς ενόσω αυτοί, στην πλειοψηφία τους, δεν έφεραν διακριτικά δηλωτικά της ταυτότητάς τους, απεναντίας μάλιστα είχαν καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, εφόσον έφεραν κράνη και αντιασφυξιογόνες μάσκες με σκοπό να μην καθίστανται αναγνωρίσιμοι.

Ιστορικό της 15ης Ιουνίου 2011

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Ξανά για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική

Αναρτούμε την πρόταση του καθηγητή κ. Οικονομόπουλου, σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής καθώς και σχόλια σε αυτή από το συνάδελφο Τ. Κεφαλά.
Παρέμβαση Καθ. Α. Οικονομόπουλου
Σχόλια πάνω στην πρόταση του κ. Οικονομόπουλου
για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική

  1. Σχετικά με τις ποσότητες των απορριμμάτων, στα διαγράμματα ροής (σελίδες 4, 7), που αφορούν στον υφιστάμενο σχεδιασμό δεν απεικονίζονται οι μονάδες κομποστοποίησης προδιαλεγμένων οργανικών, συνολικά 160.000 t/y (80.000 t/y στη Φυλή και από 40.000 t/y σε Γραμματικό και Κερατέα). Επίσης, η υφιστάμενη ΕΜΑΚ Ι παρουσιάζεται με δυναμικότητα 312.000 t/y, ενώ είναι 360.000 t/y (απλά, υπολειτουργεί μέχρι τώρα). Τα ανακυκλώσιμα στην Αττική για το 2010, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΑΑ, ήταν 142.000 t.

Χρησιμοποιείται η εκτίμηση ότι, μέχρι το 2020, η ποσότητα των σύμμεικτων ΑΣΑ, που απομένουν μετά την εφαρμογή προγραμμάτων διαλογής στην πηγή θα ανέλθει σε 2.435.000 t/y. Η εκτίμηση του κ. Οικονομόπουλου για το σύνολο των παραγόμενων ΑΣΑ το 2020 είναι 2.706.000 t/y. Αυτό σημαίνει ότι θεωρεί πως θα διαλέγονται στην πηγή (ανακυκλώσιμα και οργανικά), περίπου, 271.000 t/y. Αν υποθέσουμε ότι τα ανακυκλώσιμα θα είναι τουλάχιστον όσο τα σημερινά (περίπου, 142.000 t/y) και τα υπόλοιπα (περίπου, 129.000 t/y) προδιαλεγμένα οργανικά, τότε τα διαγράμματα ροής θα είχαν ως εξής:


2020 - υφιστάμενος σχεδιασμός

2020 - πρόταση Οικονομόπουλου
ΕΜΑΚ ΙΙ
400.000

μονάδα αερόβιας επεξεργασίας, που θα μπορεί να δέχεται και τα παρακάτω οργανικά
1.355.000
μονάδες βιοξήρανσης
955.000


1.355.000

μονάδες κομποστοποίησης προδιαλεγμένων οργανικών
160.000

προδιαλεγμένα οργανικά
129.000
ΕΜΑΚ Ι
360.000

ΕΜΑΚ Ι
360.000
σύνολο μονάδων επεξεργασίας
1.875.000

σύνολο μονάδων επεξεργασίας
1.844.000
ΧΥΤΑ
689.000

ΧΥΤΑ
720.000
σύνολο ΟΕΔΑ
2.564.000

σύνολο ΟΕΔΑ
2.564.000
ανακύκλωση
142.000

ανακύκλωση
142.000
σύνολο ΑΣΑ
2.706.000

σύνολο ΑΣΑ
2.706.000

  1. Παρόλο που (και) η πρόταση Οικονομόπουλου θεωρεί (σελ. 7) ότι η βασική κατεύθυνση πρέπει να είναι η διαλογή στην πηγή και η εναλλακτική διαχείριση, το ποσοστό ανάκτησης στην πηγή (ανακύκλωσης – οικιακής και τοπικής προδιαλογής οργανικών) που προβλέπει είναι τραγικό (271.000/2.706.000 = 10%) και έξω από κάθε λογική σχεδίασης ενός ρεαλιστικού και βιώσιμου σχεδιασμού. Ακόμη και αυτές οι μικρές ποσότητες προδιαλεγμένων οργανικών προβλέπεται να οδηγούνται σε κεντρικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας.
  1. Βεβαίως, οι συνολικές ποσότητες ανακυκλώσιμων και οργανικών (που θα κομποστοποιούνται) θα είναι πολύ μεγαλύτερες μετά και τη μηχανική επεξεργασία. Ωστόσο, θα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, της τάξης του 40 %, το προς ταφή υπόλειμμα (720.000/2.706.000 = 27 % από απευθείας ταφή σύμμεικτων, μαζί με το υπόλειμμα της μηχανικής επεξεργασίας). Ενώ και το παραγόμενο κομπόστ θα είναι κακής ποιότητας, λόγω συμπίεσης, μεταφοράς και πιθανής ανάμειξης με επικίνδυνα απόβλητα.
  1. Γενικότερα, είναι εξαιρετικά αδύναμο σημείο της πρότασης το ότι δεν θέτει στόχους για τη διαλογή στην πηγή, την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση, σε όλα τα στάδια της διαχείρισης των απορριμμάτων. 

  2. Η πρόταση απορρίπτει τις τεχνολογίες της βιολογικής ξήρανσης και της καύσης, επιλέγει την αερόβια μηχανική – βιολογική επεξεργασία, αλλά, ταυτόχρονα, υιοθετεί τη λογική των κεντρικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας, τους σταθμούς μεταφόρτωσης και τις μεγάλες μεταφορές, με ότι αυτό συνεπάγεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι και στην πρόταση Οικονομόπουλου το 95 % των ΑΣΑ οδηγούνται στις κεντρικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας (όλα, δηλαδή, πλην λίγων ανακυκλώσιμων).
  1. Στην πρόταση δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα θέματα της χωροθέτησης, πέρα από τη διατύπωση ότι η διαμόρφωση ενός εθνικού σχεδίου διαχείρισης πρέπει να είναι απαλλαγμένη από τους περιορισμούς των διοικητικών διαιρέσεων της χώρας. Είναι, ωστόσο, γνωστό (επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της πρότασης) ότι ο κ. Οικονομόπουλος προωθεί την ιδέα δύο κεντρικών εγκαταστάσεων διαχείρισης (ή έστω ταφής) για όλη την ηπειρωτική Ελλάδα (Μεγαλόπολη, Πτολεμαΐδα), στις περιοχές των ανενεργών (εξαντλημένων) ορυχείων λιγνίτη.
22/7/2010

Τάσος Κεφαλάς
 

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Marshall Plan για τη «σωτηρία» των τοκογλύφων

Αναδημοσιεύουμε άρθρο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΙΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ από την Εφημερίδα Δρόμος.

Ευρωζώνη και τραπεζίτες διοχετεύουν κεφάλαια 160 δισ. για να «φυλακίσουν» την ελληνική κοινωνία για δεκαετίες στη λιτότητα και στην εξυπηρέτηση ενός «ελαφρύτερου» χρέους.
Κάτι μας θύμιζαν όλα αυτά που έγιναν μεταξύ Αθήνας και Βρυξελών τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Λέξεις και φράσεις που τις έχουμε ξανακούσει- πρωτοφανής βοήθεια, εξαιρετική κατάσταση, ύψωση αναχωμάτων, ιστορική απόφαση. Μα, βέβαια! Τα είχαμε ξανακούσει τον Μάιο του 2010, τις μέρες της διαπραγμάτευσης και της ανακοίνωσης της συμφωνίας για τον πρώτο δανεισμό της Ελλάδας από την τρόικα και το πρώτο μνημόνιο. Κι εκείνη η απόφαση είχε διαφημιστεί ως η τελική λύση, και για εκείνο το πακέτο βοήθειας εκφραζόταν η βεβαιότητα ότι θα ηρεμούσε τις αγορές, ότι θα επέτρεπε στην Ελλάδα να επιστρέψει σ’ ένα χρόνο σ’ αυτές, με χαμηλότερα επιτόκια και κόστος δανεισμού κι ότι θα απέτρεπε τη μετάδοση της κρίσης σε άλλες χώρες. Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι, τρις…

Επομένως, από πού αντλούν οι Ευρωπαίοι ηγέτες τη βεβαιότητα ότι αυτή τη φορά έδωσαν πράγματι την τελική λύση στην ελληνική κρίση, επίσημα αναγνωρισμένη πια ως ευρωπαϊκή κρίση; «Πολιτική και αγορές αρχίζουν να πορεύονται μαζί», είπε ο πρόεδρος της Κομισιόν Μανουέλ Μπαρόζο, αποτιμώντας την απόφαση της συνόδου της ευρωζώνης. Και πράγματι, η απόφαση των 17 συμπυκνώνει έναν (ευτελιστικό για τους πολιτικούς) συμβιβασμό της ευρωπαϊκής ελίτ με το πιο επιθετικό, τυχοδιωκτικό και αδίστακτο τμήμα του διεθνούς κεφαλαίου: τη χρηματοπιστωτική δικτατορία, που αποκτά μάλιστα τον θεσμικό ρόλο προνομιακού συνομιλητή και υποβολέα των ευρωπαϊκών αποφάσεων.

Η ανακύκλωση ομολόγων

Ο συμβολισμός των γεγονότων των τελευταίων 24ώρων είναι άλλωστε εύγλωττος. Οι εκπρόσωποι της τραπεζικής διεθνούς και μεγάλων ευρωπαϊκών τραπεζών κλήθηκαν και συμμετείχαν στη σύνοδο (μαζί και δυο Έλληνες τραπεζίτες, κατά βάση ως διακοσμητικές παρουσίες), ενώ την ώρα που η διαπραγμάτευση των 17 πρωθυπουργών της ευρωζώνης υποτίθεται ότι συνεχιζόταν στις Βρυξέλες, στην Ουάσιγκτον το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο, το IIF, ένωση των 400 μεγαλύτερων τραπεζών του κόσμου, έδινε στη δημοσιότητα το πλαίσιο της εισήγησής του για τον τρόπο που θα γίνει η περίφημη συμμετοχή του τραπεζικού τομέα στη νέα ελληνική «διάσωση».

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Η δημοσιονομική ένωση δεν φτιάχνεται από την πίσω πόρτα

Αναδημοσίευση συνέντευξης του Κώστα Λαπαβίτσα από το Press Project για τις αποφάσεις της συνόδου κορυφής για το ελληνικό χρέος.

Λίγες ώρες μετά την λήξη της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της κοινής ανακοίνωσης για τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος του ελληνικού χρέους ζητήσαμε από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου SOAS του Λονδίνου, Κώστα Λαπαβίτσα, να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τις αποφάσεις. Το παρόν κείμενο αποτελεί απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης που δημοσιεύτηκε στις 22 Ιουλίου στο TPP.


Η κυβέρνηση και οι Ευρωπαίοι πανηγυρίζουν για τις αποφάσεις της συνόδου. Εσείς τι είδατε να συμβαίνει χθες στις Βρυξέλες;

Αυτό που αποφασίστηκε χθες μπορούμε συνοπτικά να το ονομάσουμε αθέτηση πληρωμών με πρωτοβουλία του δανειστή. Εμείς είχαμε από καιρό πει ότι η Ελλάδα οδεύει αναπόφευκτα προς αθέτηση πληρωμών. Υπάρχουν δύο τρόποι να γίνει: Ο ένας είναι με πρωτοβουλία του δανειστή. Ο άλλος είναι με πρωτοβουλία του δανειζόμενου. Είχαμε μάλιστα πει -και θα επανέλθω- ότι ουσιαστική λύση μπορεί να βρεθεί μόνο με πρωτοβουλία του δανειζόμενου, αλλά είχαμε επίσης πει  ότι πιθανώς να δούμε αθέτηση πληρωμών με πρωτοβουλία του δανειστή. Αυτό λοιπόν το είδαμε χθες. Αυτό που συνέβη είναι εν συνόψει αυτό, το οποίο είχε δύο κύρια χαρακτηριστικά: 1ον παροχή νέων δανείων από τον επίσημο δανειστή, δηλαδή από την Ε.Ε. πιθανώς με συμμετοχή του ΔΝΤ, αν και δεν ξέρουμε ακριβώς το μέγεθος αυτή τη στιγμή, ο οποίος νέος δανεισμός δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, ο καθαρός νέος δανεισμός είναι πιθανώς γύρω στα 60 δισ. ευρώ. Αυτό που τον κάνει διαφορετικό είναι ότι θα έχει μεγάλη διάρκεια, δηλαδή επιμηκύνεται, και θα έχει αρκετά μικρότερο επιτόκιο, ο τόκος δηλαδή θα είναι στα 3.5%. Το πρώτο λοιπόν στοιχείο είναι αυτό, το οποίο είναι στο ίδιο μήκος κύματος με αυτά που έχουμε δει ως τώρα, δηλαδή να αναλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ελληνικού χρέους ο επίσημος δανειστής της Ευρώπης και με τη συμμετοχή του ΔΝΤ. Συνεχίστηκε αυτό και χθες αποφασίστηκαν αυτά τα νέα μέτρα.

Όμως για να δεχτεί να το κάνει αυτό ο επίσημος δανειστής -και ειδικά η Γερμανία-  πίεσαν για συμμετοχή και των ιδιωτών δανειστών και είναι εμφανές ότι υπό την πίεση ειδικά της Γερμανικής κυβέρνησης οι τράπεζες ενέδωσαν, άλλα όλο αυτό έγινε όπως είπα και πριν με πρωτοβουλία του δανειστή, δηλαδή έγινε με τους καλύτερους δυνατών όρους με τους ιδιωτικούς δανειστές. Δηλαδή τι έγινε: Οι τράπεζες συμφώνησαν να παρατείνουν τον δανεισμό τους προς την Ελλάδα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεχόμενες όμως και μια περικοπή του ύψους του κεφαλαίου του οποίου μας έχουν διαθέσει, δηλαδή έγινε ένα σχετικό κούρεμα. Το κούρεμα αυτό το οποίο μαθαίνουμε τώρα είναι του ύψους του 20% στην καλύτερη περίπτωση για τις τράπεζες που συνολικά σημαίνει μια απομείωση του ελληνικού χρέους που δεν θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη.  Δεν ξέρουμε ακριβώς πόση  θα είναι αυτή η απομείωση γιατί το σχέδιο είναι καθαρός βυζαντινισμός στην πολυπλοκότητά του αλλά αν κρίνουμε από αυτά που λέει η Ελληνική κυβέρνηση και από αυτά που μας έκαναν διαθέσιμες οι τράπεζες πιθανώς η μείωση του ελληνικού χρέους να είναι της τάξης του 7 με 10%.

Οι όροι που θα πάρουν οι τράπεζες θα είναι εξαιρετικά επωφελείς για αυτές.  Δηλαδή θα απαλλαγούν από ελληνικό χρέος που γνωρίζουν πολύ καλά ότι αποκλείεται να αποπληρωθεί στην ολότητά του. Θα λάβουν νέο χρέος το οποίο θα έχει καλύτερες εγγυήσεις ύψους 80% του αρχικού και θα λάβουν φυσικά και καλύτερα επιτόκια, γιατί τα επιτόκια στο νέο αυτό χρέος θα είναι υψηλότερα των επιτοκίων του παλαιού κατά μέσο όρο. Οι τράπεζες δηλαδή έχουν βγει πολύ καλά ωφελημένες από αυτή τη δουλειά. Το κέρδος για την Ελλάδα είναι μικρό και έχει να κάνει με τη μείωση του χρέους κατά 7 έως 10%. Αυτός λοιπόν ο συνδυασμός παρουσιάζεται από την κυβέρνηση ως  θρίαμβος και ουσιαστική λύση του ελληνικού προβλήματος χρέους. Δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο. Είναι όπως είπα πριν αθέτηση πληρωμών με πρωτοβουλία του δανειστή η οποία αποβαίνει προς όφελός του και η οποία θα έχει περιορισμένα κέρδη όσον αφορά τον δανειζόμενο. Αποτρέπει τον κίνδυνο άμεσης κατάρρευσης. Δίνει στην Ελλάδα ένα χρονικό διάστημα αλλά δεν λύνει το πρόβλημα του χρέους με αποφασιστικό τρόπο.

Στη χθεσινή δήλωση αναφέρεται πολλές φορές πόσο ξεχωριστή είναι η Ελλάδα. Οι άλλες χώρες της περιφέρειας θα τα καταφέρουν;

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011

Στην Ελλάδα του 2011, ποιοι δουλεύουν με «μπλοκάκι»;

Το ακόλουθο κείμενο μοιράστηκε και συζητήθηκε την Τρίτη 19 Ιουλίου στη θεματική συνέλευση της ομάδας εργαζομένων/ανέργων της πλατείας Συντάγματος. Το μεταφέρουμε από εδώ : http://www.smed.gr/2011/07/2011.html

Για επικοινωνία: blokakia11@gmail.com

Συμβασιούχοι του Δημοσίου (από διοικητικό προσωπικό μέχρι καθαρίστριες), κάθε λογής «κρυφοί» μισθωτοί (υπάλληλοι τεχνικών και δικηγορικών γραφείων, δημοσιογράφοι, καθηγητές, εργαζόμενοι στην ψυχική υγεία κ.α.) και αυτοαπασχολούμενοι (γραφίστες, μεταφραστές και επιμελητές, καλλιτέχνες κ.α.)…
Όλοι αυτοί, όλοι εμείς, τσουβαλιαζόμαστε εδώ και χρόνια από το κράτος μαζί με εργοδότες, επιχειρηματίες και εμπόρους, στην κατηγορία του «ελεύθερου επαγγελματία». Όλοι αυτοί, όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι», πληρώνουμε εδώ και χρόνια μόνοι μας την ασφάλιση και την περίθαλψή μας, επιβαρυνόμαστε με κάθε είδους παρακρατήσεις και προκαταβολές φόρων (είτε έχουμε στ’ αλήθεια δουλειά είτε όχι, είτε μας πληρώνουν είτε μας «φεσώνουν»), δεν δικαιούμαστε ταμείο ανεργίας παρόλο που πολλοί από εμάς είναι άνεργοι για μεγάλα διαστήματα. Όλοι αυτοί, όλοι εμείς, υποχρεούμαστε τώρα να πληρώσουμε και το χαράτσι των €300, 400, 500… ως «ελεύθεροι επαγγελματίες», υποχρεούμαστε να υπαχθούμε σε απανωτές «περαιώσεις», βλέπουμε τις ασφαλιστικές μας εισφορές όχι μόνο να αυξάνονται, αλλά πλέον να μην εκπίπτουν καν από το φορολογητέο μας εισόδημα.
Στην Ελλάδα του Μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου, όπου οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι χάνουν έναν-έναν τους μισθούς και τις συντάξεις τους, όπου η ανεργία εκτοξεύεται στα ύψη και οι άνεργοι στερούνται ακόμα και τα επιδόματά τους, όπου τόσοι εργαζόμενοι απολύονται, οδηγούνται σε επίσχεση εργασίας ή απλώς ζουν με «έναντι», όπου καθετί δημόσιο (από την παιδεία και την υγεία μέχρι τις παραλίες) «ιδιωτικοποιείται» με συνοπτικές διαδικασίες, όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι», ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΕΚΑΝΙΚΙ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ.
Αποφασίσαμε να οργανώσουμε συλλογικά τις αντιστάσεις μας. Αποφασίσαμε να βγούμε από την αδράνεια και την απομόνωση, να συσπειρωθούμε και να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.
Καλούμε σωματεία, συλλογικότητες, μεμονωμένους συναδέλφους και κάθε ενδιαφερόμενο να δημιουργήσουμε από κοινού μια μόνιμη ανοιχτή συνέλευση εργαζομένων με «μπλοκάκι», με προοπτική την οργάνωση της αντίστασής μας και τον συντονισμό των δράσεών μας.
ΑΣ ΤΟΥΣ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ!
Πρωτοβουλία εργαζομένων με «μπλοκάκι»

Το νέο ενημερωτικό δελτίο του ΤΕΕ

Δείτε στην παρακάτω διεύθυνση το νέο καθημερινό ηλεκτρονικό ενημερωτικό Δελτίο του ΤΕΕ http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE. Επιλέγοντας μήνα Ιούλιο 2011 θα δείτε τα μέχρι στιγμής Τεύχη που έχουν κυκλοφορήσει σε μορφή pdf. Επιλέγοντας προηγούμενους μήνες θα βρείτε τα παλαιότερα ενημερωτικά.
Τεχνοκρατία, κυβερνητισμός, προβολή του Προέδρου, θεματολογία κατά πως βολεύει τις κυρίαρχες πολιτικές λογικές του νεοφιλελευθερισμού. Σε σχέση με την προηγούμενη αξιοπρεπέστατη καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση (η οποία διεκόπει προ κάποιων μηνών) η κατάσταση χειροτέρεψε πολύ. Κάντε μόνοι σας μια απλή σύγκριση για το εύρος των θεμάτων που κάλυπτε η παλαιότερη σε σχέση με τη σημερινή. Εμείς απλά θα παραθέσουμε το editorial της προχτεσινής έκδοσης σχετικό με τη "διάσωση" της επιλεκτικής χρεωκοπίας. Τέτοια ενημέρωση την παίρνουμε και από τα Νέα, δε χρειαζόμαστε το ΤΕΕ να μας τη στέλνει.
"Το τέλος της χτεσινής ημέρας, ήρθε ταυτόχρονα με το τέλος μιας δύσκολης διαπραγμάτευσης που έγινε δεκτή με ανακούφηση, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στις πρωτεύουσες όλης της Ευρώπης. Με την επιμήκυνση του παρελθόντος δανεισμού και την σημαντική μείωση των επιτοκίων του νέου, κατά την εκτίμηση των ειδικών, διασφαλίζεται η μακροχρόνια βιωσιμότητα του χρέους, ελαφρύνεται η ελληνική οικογένεια, δίνεται ένα περιθώριο χρηματοδότησης της ανάπτυξης.
Ταυτόχρονα όλοι μιλάνε για ένα «ευρωπαϊκό σχέδιο Μάρσαλ» για την Ελλάδα, αλλά Έλληνες και Ευρωπαίοι ειδικοί εκτιμούν ότι τίποτα δεν είναι τελεσίδικο, αν δεν υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις για τις (σκληρές) μεταρρυθμίσεις. Αυτό που επιβεβαιώθηκε χτες, κατά τρόπο μη επιδεχόμενο αμφισβήτηση, είναι πως το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό, προτίστως είναι πολιτικό – όπως, άλλωστε, επισημαίναμε – και πως οι Ευρωπαίοι ηγέτες γι’ αυτό που νοιάστηκαν ήταν να αποδείξουν στις αγορές ότι η “Ε.Ε. θα κάνει το παν για να διασώσει το ευρώ”. Πυρήνας του νέου σχεδίου είναι ο εξαιρετικά διευρυμένος ρόλος του EFSF – με μέτρα στα οποία έως πρότινος ήταν αντίθετο το Βερολίνο - και ευνοϊκές προβλέψεις και για την Ιρλανδία και την Πορτογαλία. Κυριότερο εργαλείο του θα είναι η δυνατότητά να αγοράζει κρατικά ομόλογα που βρίσκονται σε κυκλοφορία στη δευτερογενή αγορά και άρα τα κράτη-μέλη με προβλήματα να πάψουν να είναι θύματα των αδηφάγων αγορών. Μπορεί κανείς να πει “τέλος καλό”, αλλά δεν μπορεί και να ισχυριστεί “όλα καλά”. Κάθε άλλο.
"